Hallo dames, Sorry voor de late reactie maar ik heb het nogal druk gehad laatste dagen, ik zal jullie dan ook even helemaal bijpraten Te beginnen met mijn afspraak vorige week donderdag. Met trots kan ik melden dat alles goed gaat met ons wondertje! Mijn vriend heeft het hartje zien kloppen ( ik niet ik moest om het goed in beeld te kunnen krijgen plat blijven liggen en kon dan het schermpje net niet zien) en het was 6,7mm groot. Het zit aan de rechterkant (weet niet of ik het hier al verteld had maar ik heb 2 baarmoeders) Aan de linkerkant was ook opbouw van slijm dus ik kan wel nog een bloeding verwachten. Ik ben wel een paar dagen terug gezet in tijd en ben nu uitgerekend op 6 mei. Officieel hoor ik hier dus niet meer maar ik verwacht dat het door mijn situatie wel wat eerder komt, en op het mei forum is het zo verschrikkelijk druk dat ik eigelijk liever hier blijf Morgen weer een afspraak en dan gaan we kijken met beter echo apparatuur. Vrijdag: We hadden al besloten om het zodra de echo goed was te gaan vertellen, en ook omdat ik geen zin heb om bij iedere afspraak onder werktijd een smoes te moeten verzinnen, heb ik het op mijn werk verteld. Van alle kanten alleen maar positieve reacties. er is gevraagd of ik mijn afspraken zo veel mogelijk op vrije dagen wil plannen maar als dit niet kan hebben ze maar rekening met me te houden (de woorden van mijn bedrijfsleidster) Ik werk trouwens bij de action, met alleen maar vrouwen dus er5 wordt volop aan me gedacht. ik mag bijv. niet meer lossen, geen zware dozen tillen en toen ik van de week 2 emmers de trap af wou tillen, kreeg ik op mn kop Een van mijn leidinggevende is het internet op gedoken op zoek naar informatie over mijn aandoening, dus die weet nou ook precies waar ik het over heb als ik wat vertel. Zaterdag: Uit eten met de ouders,broer,tante en oma van mijn vriend z'n kant en het daar de oma en tante verteld, een hoop tranen van geluk gister: De dag begon niet zo best, verslapen,voor het eerst echt heel misselijk en overgegeven en alles zat gewoon tegen. vervolgens een hele drukke dag op het werk pfff Maaar.... toen ik 's avonds thuis kwam stond er een prachtig gedekte tafel op mn te wachten en na een heerlijke maaltijd van 3 gangen ging mijn vriend voor me op z'n knieeen......en vroeg of ik met hem wil trouwen JA NATUURLIJK!!! ik zit nu dus heerlijk op mijn roze wolkje Mijn afspraak morgen is om tien voor half 11 en ik hoop dat ik dan zelf ook het hartje te zien krijg
manonii: GEFELICITEERD!!! Echt leuk dat je vriend je ten huwelijk heeft gevraagd. Wat mooi dat alles goed is met je kleine wondertje. Blijf maar gewoon bij ons want het is hier lang niet zo druk Het is dan wel even wachten tot je een reactie terugkrijgt maar je hoeft ook niet steeds 10 pagina's terug te lezen. Succes morgen met je afspraak en ik hoop voor je dat je dan ook alles te zien zal krijgen. By the way: ze had het schermpje toch wel wat kunnen draaien zodat jij het ook kon zien??? Hebben jullie al een datum geprikt voor het huwelijk of wachten jullie tot na de bevalling? Fijne dag nog en blijf maar even op je wolkje zitten.
@Manonii Gefeliciteerd!! Wat leuk zeg! al een datum gepland? @Ambon Leuke taart hoor! Wel origineel om het zo te vertellen, Helaas werkt de gaviscon hier niet.... Nou ja nog een "paar weekjes" misselijk @livelife Is toch ook prima dat je wel de combinatietest wilt doen, welke week is dat eigenlijk? Heb je het er al over gehad met de verloskundige/gyn.? Ik kan niet wachten tot maandag!!! vind het nog steeds niet te geloven dat het zover is! Dus wederom, eerst weer zien en dan weer geloven! Noem me negatief, maar na ruim 5 jaar is die hoop zover weg dat het nu niet te bevatten is. Hier schijnt de zon, vrij vanmiddag dus zo lekker de was ophangen, en dan mijn jongen uit school halen Dat word ongetwijfeld weer voetballen vanmiddag :S
Hoi Raldaellen, dus maandag weer een echo? Ik snap wel dat je bewijs wilt hebben dat er inderdaad een beeb in je buik zit. Mijn collega heeft 2 kinderen en zei dat als je misselijk, moe, enz. bent dan is je zwangerschapshormoon HCG erg hoog en dat ik een goed teken. Daaraan kun je al merken dat je zwanger bent. Misschien kun je je dat wel voorstellen? Was je bij je 1e zwangerschap ook zo misselijk? Drink je ook wel eens lauwe melk of een beetje vanillevla eten? Ik heb gelezen dat dat ook goed kan helpen. Ja, ik probeer ook alles uit. Het kan zijn dat het na 12 weken over is maar sommige zijn wel 9 maanden lang misselijk. Ik hoop voor ons dat wij dat niet zullen krijgen. Zelf heb ik vandaag last van mijn billen. Ik heb gelezen dat dat te maken heeft met de bekken. Ik ga binnenkort beginnen met zwangerschapszwemmen en hoop dat ik mij dan wat beter zal voelen.
@Ambon Nee ik had bij de eerste negens last van, alleen pukkeltjes :S Vla, lauwe melk, gember thee, gaviscon alles geprobeerd, tot op heden weinig succes. Zelfs gewone thee vind ik niets op het moment, Wat wel gaat: Zacht sap, peer, appel enz. bananen, yogurt, muesli, Geen brood! avondeten gaat zolang ik het maar niet zelf hebt gekookt (vanwege de lucht ) ik weet ook wel dat als je de verschijnselen hebt dat het wel goed zit, maar toch zit er een stemmetje in mijn achterhoofd die zegt dat mijn lijf niet goed functioneert, daar komt bij dat vorige week een kennis van mij is bevallen met 5 maand van een prachtige tweeling: * En * Dat hakt er dan wel even in. Genoeg gezeurd Heb behangboeken gisteren opgehaald, en vanmiddag heb ik samen met Djenn restjes behang van het toekomstige Babykamertje verwijdert en lekker zitten neuzen in de boeken......zucht kan niet kiezen. even kijken of ik een link kan toevoegen Cozz Kidz 23181 | Cozz Kidz (nieuw) | behangwebwinkel.nl Of Cozz Kidz 23194 | Cozz Kidz (nieuw) | behangwebwinkel.nl Niet een hele kamer hoor Dat word me te druk, maar ik hou er wel van Nou fijne dag verder!!
Hey meiden, nog even een kort berichtje van mij. Als eerste: Fijn om te lezen dat de meeste meiden ondertussen al een goede echo hebben gehad! Laatste berichtje van mij was vorige week maandag dat de er geen zwangerschap te zien was. Die woensdag en afgelopen donderdag weer een echo gehad en HCG geprikt. HCG was gestegen en donderdag was er vocht in m'n buikholte te zien. Gisteren is uit een kijkoperatie gebleken dat het toch een bbz was die ze niet op de echo konden zien. Vocht in m'n buik was dan ook bloed en daar kreeg ik gisterenochtend behoorlijke buikpijn van. De bbz is verwijderd, zat in m'n eileider maar ze hebben het er netjes uit kunnen halen dus m'n eileider is nog prima in orde. Nu weer op naar een nieuwe zwangerschap! Komende 5 weken nog wel HCG prikken om te in de gaten te houden of wel alles verwijderd is. Veel succes nog meiden met de rest van de zwangerschap! Liefs, Poemi
@Poemi Zet hem op meid! Op naar een volgende zwangerschap! @ de rest: Het is wel stilletjes hier de laatste paar dagen maar.....Ik heb wel een prachtige echo gehad vandaag en ben nu dus doorverwezen naar de verloskundige. Alles zat erop en aan, hartje klopte goed, en hij/zij was goed gegroeid! Ben benieuwd hoe het met de rest gaat!
Raldaellen: ik vind dat je gelijk hebt. Het is mij vorige week ook al opgevallen dat er niet zo veel meer geschreven wordt. Vind ik best jammer. Af en toe wil ik nog wel wat kwijt, maar dan denk ik bij mijzelf: even wachten tot iemand anders wat geschreven heeft, anders lijkt het wel een persoonlijke blog van mij alleen. Ik dacht dat jij al een echo gehad had? Maar mooi dat alles oké is met de kleine. Ik heb volgende week woensdag 5 oktober controle bij de vk. Waarschijnlijk krijg ik dan het hartslagje te horen. De volgende echo krijg ik pas met 20 weken, daarom willen wij nog buiten het ziekenhuis om met 16 weken een echo maken waarop we kunnen zien of het een meisje of een jongetje is. Heb jij al kraamzorg geregeld?
@ambon Ja, het is wel lekker dat het hier rustig is, maar zo rustig Ik heb al een echo gehad met 7 weken en nu weer met 10 weken. Dit ivm de ivf behandeling. moet zeggen...... Wel lekker hoor dat ik nu weer een echo heb gehad Waarschijnlijk als ik straks naar de verloskundige ga, krijg ik er weer een Iig met 16 weken wil ik ook een echo! Ben zo benieuwd! ik heb nog geen kraamzorg aangevraagd, jij? ik krijg zometeen telefoon van de vk en dan zal ik eens vragen of hun voorkeur hebben. Vind wel dat de tijd erg snel gaat. Zo is het nog hartstikke onzeker, en zo ben je alweer 10 weken en is de onzekere fase al weer zo goed als voorbij (kleine kans daargelaten)
Raldaellen: wel fijn als je zo vaak een echo krijgt. Het is wel leuk om elke keer je beeb te zien. Vorige week heb ik een kraamzorgbureau geregeld en aan de zorgverzekeraar doorgegeven. Ik heb een vrouw gekozen die als ZZPer werkt. Zij heeft ook bij mijn zus gekraamd en is al oma van 4 kleinkinderen en bijna 60 jaar. Ik vind het fijn om een ouder iemand te hebben die mij alles kan leren. Nu kan ik al die folders van de verloskundige wegdoen. Zij wilden geen voorkeur doorgeven, ik moest het zelf uitzoeken. Wel heerlijk, weer een taak afgerond. Afgelopen vrijdagavond hebben wij mijn moederfiets opgehaald. Hij is echt supergaaf. Het is een opoefiets met 2 kleuren: limegroen en zwart en hij heeft hele grote banden. Wij zijn er helemaal blij mee. Gisterenmiddag lekker 2 uurtjes lang erop gefietst. Zaterdag een drukke dag gehad en s avonds naar de bios geweest. Naar de film: Friends with benefits. Een leuke film, maar wel met veel seks erin. Morgenavond ga ik naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Dit moet voor de 12e zwangerschapsweek en het is wel handig dat dit 1x per week op een avond kan, dan hoef ik er ook geen vrij voor te nemen.
Wat leuk een zzp-er!! Die is denk ik veel persoonlijker! Maar valt die in je zorgverzekering of is dat voor je eigen kosten? Heb je haar al gesproken? Ik had de vorige keer ook een "oudere" vrouw (had ik om gevraagd) van een kraamzorgbureau. Maar zij was echt van de oude, oude stempel! Hahaha ik kon er erg om lachen, manlief wat minder Die moederfietsen zijn wel fijn he! Heerlijk dat brede stuur en die grote banden, en lekker stabiel! Ik heb er ook een, heerlijk!! Bloedprikken voor je hb, bloedgroep, resusfactor en enge ziektes? Of weer wat anders? Wel handig dat dat s'avonds kan!! Hier echt niet hoor, tot 17.00 uur daarna houd het op! Nouja ik werk alleen maar s'morgens dus maakt voor mij niet zoveel uit.
ik heb haar gesproken toen ze bij mijn zus aan het kramen was. Zij is een vlotte vrouw tussen de 50 en 60 jaar. Ik heb de kraamzorglijn van de zorgverzekering gebeld en aan hun gevraagd. Het was geen probleem omdat zij ook bij een groot bureau staat aangemeld. Daar gaat dan de factuur heen en via hen loopt ook haar administratie. Dus het is goed afgedekt. Van de vk moet ik bloedprikken. Ze zeiden dat elke zwangere vrouw dat moet. alleen als je kiest voor een combinatietest moet je al eerder prikken. Anders voor je 12e zwangerschapsweek. Dan kijken ze welke bloedgroep je hebt, hoe het met je ijzer staat, enz. Hoef jij dan geen bloed te prikken van je vk?
Heb hun net aan de lijn gehad, en ze zei niets over bloedprikken. Nu heb je wel vlak voordat je start met ivf een heleboel bloedtesten. en resus en bloedgroep heb ik bij de vorige al laten prikken, dan zou het nog om ijzer moeten gaan. Ik hoor het wel 11 oktober heb ik de volgende afspraak, dan ben ik 12 weken en 4 dagen!! Ik ben zaterdag naar de prenatal geweest! Heerlijk neuzen! en zo'n lief pyama'tje gekocht. (durfde nog geen kleertjes, wacht wel tot ik weet wat het wordt )
Hey meiden, Al een poos ben ik niet langsgeweest om te kletsen.. ik moet me nu helaas afmelden. We hebben een echo gehad en ons kindje is gestopt met leven. Erg verdrietig! Ik hoop dat jullie allemaal een goede zwangerschap hebben en in april een gezond kindje krijgen. Geniet er van.. het is allemaal heel erg bijzonder om mee te maken. XX Annelin
Annelin, wat naar voor jullie. Wat is dat erg om te horen zeg. Ben je net zo verheugd dat je zwanger bent, en nu ineens leeft het niet meer. Ik wens je veel sterkte met dit verlies en ik hoop dat je in de nabije toekomst toch weer een kleintje mag verwachten. Echt verdrietig nieuws.
15 september: Manonii, 1e afspraak gyn 19 september: fem, intake + echo 26 september: Raldaellen 2e echo Gyn. 29 september: Livelife 2e echo (extra termijnecho) 29 september: Snukkie 2e echo vk 4 oktober: Ballie83 2e controle VK 5 oktober: ambonmanise controle vk 7 oktober: dees 3 echo en onderzoeken 10 oktober: Ballie83 2e echo (12wknecho) 11 oktober: Livelife controle VK ----------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: Ballie83 (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees 29 april: Livelife (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje
@Annelin: jeetje meis, wat een verschrikkelijk nieuws! Sterkte met de verwerking. Hey meiden, ik ben er weer hoor, hahaha. En na vrijdag heb ik weer wat meer rust! Dan ga ik me langzaam voorbereiden op de vakantie, jeej. En Ambon, lekker tikken hoor wanneer je wilt! Ralda wat fijn dat alles zo goed gaat met je beeb! 'Wachten' jullie ook zo op die 12 weken?! Kraamzorg heb ik nog niet geregeld, dat zal ik volgende week wel even doen. Maar eerst donderdag de extra echo! Ben alweer zoooo gespannen, beeb zal wel gek van me worden, hahah. Een vriendinnetje van mij is verloskundige, dus ik kan voor vragen ook makkelijk bij haar insteken. Heel handig met die klachten! Maar met de echofoto's moet ik straks wel oppassen, zij kan dan natuurlijk zien wat het wordt! En ik krijg van haar een extra echo! Ben je er met het behang nog uitgekomen Ralda? En Ambon, je hebt je fiets al uitgetest? Leuk dat je er zo blij mee bent! Het weer was heerlijk om lekker buiten te vertoeven!
[FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen, wat leuk dat je een pyjama gekocht hebt voor je beeb. Ik heb nog helemaal niks gekocht voor de kleine. Ik kijk er wel naar, ook bij de Hema maar ik durf het nog niet aan. Ik wacht nog wel even.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Livelife: waar heb je uitgehangen dan?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik vind het best wel leuk om wat te schrijven, maar het is en blijft toch een forum. Je wilt ook wel response en weer terug reageren. Wanneer heb jij vakantie? Ging je naar Mexico toe of ergens anders???[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wel leuk dat je vriendin verloskundige is. Maar niet handig voor de 20weken echo wanneer je het geslacht kan zien. Vraag je haar ook om bij de bevalling te zijn?[/FONT] Fijne avond allemaal.
hoi allemaal ook hier weer een teken van leven we hebben eindelijk weer internet dus ik kan ook weer meekletsen @annelin: wat naar meid, heel veel sterkte de komende tijd wat betreft onze favgo naam, dat klasgenootje heb ik wel op facebook staan, maar spreek dr niet veel. maar we dachten een originele naam te hebben, dus dan is t best raar als je ergens anders ook die naam ziet... kraamzorg heb ik nog niet geregeld. ik moet over 2 weken voor mn 12 weken echo en hoewel ik er na de vorige echo volgens de echoscopiste wel vanuit kon gaan dat t goed zat, wil ik toch nog even die 12 weken afwachten. puur voor t idee. ben al wel aan t rondkijken wat er allemaal in de buurt zit. bloedprikken moet inderdaad standaard rond 12 weken als je 'normaal' zwanger bent. misschien als je in de mmm zit dat je dan al genoeg onderzocht wordt pff, zwaar weekje op mn werk deze week... 5 dagen werken en n dag cursus :S ben nu al moe... de misselijkheid wordt bij mij nog niet echt minder. dacht dat de gemberthee mijn held was, maar dat was maar een paar dagen. nu komt ook de thee er net zo hard weer uit. naja, hopelijk nog 2 weekjes en dan zou het beter moeten zijn