Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie, wat fijn om weer iets van je te horen. Wel een gemis hè als je geen internet meer hebt?
    Ik zie dat je op 10 oktober een 2e echo krijgt? Wel leuk om het voor de 2e keer te zien of niet? Jammer dat je misselijkheid ook nog niet over is. Vanmorgen werd ik wakker en moest gelijk weer slijm spugen in de wc-pot. En ik kan ook niet te veel thee meer drinken en al helemaal geen groene thee meer! Vandaag ben ik aan de ranja op het werk omdat ik hier in een warme kamer zit. Dat blijft wel goed zitten. Alleen water smaakt mij niet meer. Ik hoop dat het bij ons allemaal met 12 weken voorbij is. Zou toch wel mooi zijn hè?

Jammer van die naam. Wat zijn jullie nu van plan om te doen? Kijken of je het nog op een andere manier kan schrijven of zo?

Werk ze nog deze week. Zorg voor veel rust tussendoor.

2. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ Annelin, heel veel sterkte gewenst. Wat een naar bericht!!

Hier even vanuit ons vakantie adresje een reactie. Het is hier heerlijk zomerweer, maar begreep dat dit in Nederland ook zo is. Morgen komen we al naar huis.
    Alles gaat goed, mijn buikje begint al aardig te groeien....

Wij hebben de kraamzorg geregeld, mijn zusje heeft bij het kraamburo stage gelopen en kon de nodige mensen. Dus ze heeft gelijk gezegd bij die en die moet je zijn. Wel handig!

Over de meisjesnaam zijn we uit! Toevallig dat ik hem hier zag en het de mooie betekenis van vlinder heeft. Iets waar ik mijn moeder in zie.....
    Wat betreft mijn moeder...ik heb het ontzettend moeilijk op het moment en kan niet echt genieten van mijn zwangerschap. Vind het heel moeilijk om verdriet en blijdschap te combineren, maar het zal uiteindelijk wel allemaal goed komen.

tot snel...

3. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Dees: dat is een mooie betekenis! En heel erg mooi dat je je moeder daar ook in ziet, dat maakt je naam helemaal DE naam. Uiteindelijk zal het wel goed komen, geef jezelf ook de tijd he?

@Ballie: ja, een naam uitkiezen is al geen gemakkelijke klus, maar als dit echt jullie naam is... Misschien kun je het inderdaad anders schrijven zoals Ambon zei.

@Ambon: Ik ben nergens geweest hoor, maar veel last van 'droog overgeven', klinkt een beetje stom maar mijn hele maag trekt samen, heel irritant! Maar jij hebt het nog wel een tikkie erger dan ik, balen joh! Ik ga trouwens naar Las Vegas op vakantie!

Morgenochtend heb ik mijn 2e echo. Spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het met beeb 1 gaat, maar ben net zo benieuwd of beeb 2 het heeft gered! Ik zou een tweeling wel echt onwijs gaaf vinden!

Fijne avond meiden!

4. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

15 september: Manonii, 1e afspraak gyn
    19 september: fem, intake + echo
    29 september: Livelife 2e echo (extra termijnecho)
    29 september: Snukkie 2e echo vk
    4 oktober: Ballie83 2e controle VK
    5 oktober: ambonmanise controle vk
    7 oktober: dees 3 echo en onderzoeken
    10 oktober: Ballie83 2e echo (12wknecho)
    11 oktober: Livelife controle VK
    11 oktober: Raldaellen intake vk
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: Ballie83 (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees
    29 april: Livelife (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje

Heb hem maar even weer bijgewerkt ;)

@livelife spannend vandaag!! Ben erg benieuwd!!

5. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Nou meiden, mijn dag is heel anders gestart dan ik had verwacht... Er was geen hartactie meer bij beeb 1, hij is een paar dagen geleden gestopt. Je zag nu wel echt een minibeeb trouwens, wat een mooi plaatje! Echt al een verschil met 2 weken geleden. Maar goed, het heeft niet zo mogen zijn. Ik kan momenteel alleen maar huilen, huilen en huilen...

Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap! Besef heel goed dat jullie wondertjes in jullie buik hebben!

Veel liefs,
    Livelife

6. raldaellen

@livelife ....................vreselijk! heel veel sterkte met het verwerken hiervan..........

Liefs,
    Ellen

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Annelin Heel veel sterkte. :(

@Livelife Oh meid, voor jou vind ik het ook zo erg. Nadat je al een mooi hartje hebt gezien ga je alleen maar voor een echo om te kijken of beeb 2 toch is gaan groeien, en dan krijg je zulk nieuws. :(

Meiden, ik duim voor de rest alleen nog maar positieve berichten.

8. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Thanks meiden... Ik zal niet een heel verhaal hier tikken, want het moet een happy topic zijn, maar logischerwijs voel ik me kut. Ik snap het gewoon niet!

Ik kom af en toe even een kijkje nemen om te lezen hoe het met jullie en de beebs gaat!

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    livelife: wat vreselijk nieuws zeg! Ben je eerst zwanger van een tweeling, gaat de 2e het misschien niet redden en nu is beeb 1 ermee gestopt??? Onbegrijpelijk!!!
    Ik vind dit echt erg. Wat gaat er nu gebeuren? Zal de beeb zichzelf afstoten uit je lichaam of moet het op een of andere manier verwijderd worden?

Ik snap heel goed dat je alleen maar kunt huilen, het is toch ook heel erg!!!

Heel veel sterkte met dit verlies.

10. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Livelife: nadat je een hartje hebt gehoord dan dit nieuws krijgen.....wat verschrikkelijk. Kan me heel goed voorstellen dat je kut voelt. Dat mag toch, dit is niet niks. Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Na mijn berichtje van gisterenochtend kreeg ik toch een buikpijn linksonder in mijn buik. Ik kon niet meer opstaan uit mijn stoel. Zo heftig!! Ik heb nog nooit buikpijn gehad en wist niet wat ik moest doen. Ik belde mijn zus op en die zei dat ik de vk moest bellen. Ik moest meteen langskomen. Mijn man was ook al van zijn werk teruggekomen en we gingen er samen heen. De pijn werd toen al minder.
    In het ziekenhuis kreeg ik gel op de buik en ze zag meteen dat het hartje heel krachtig klopte en de baby bewoog heel goed. Het armpje ging op en neer en je kon nu alles goed zien. We hebben ook het hartje horen kloppen.

Mijn bloeddruk was een beetje hoog maar dat kwam vast door de schrik zei de vk. Ik was 1,5 kg lichter op de weegschaal, komt vast door al het spugen. We hebben een afdruk meegekregen van de echo. De kleine is nu in 2 weken tijd van 2,25cm naar 4,20cm gegaan. Lag de kleine 2 weken geleden nog met zijn ruggetje naar boven, nu was ie op en naar aan het springen en lag met zijn kontje naar beneden.

Bekijk bijlage 186920

De pijn linksonder bij de lies bleek bandenpijn te zijn. Dat kan komen door een groeispurt van de kleine of dat de baarmoeder aan het uitrekken is.

Nu hoef ik as woensdag er niet meer heen maar pas begin november als ik 16 weken zwanger ben.

Gelukkig is alles in orde. Ik hield er wel rekening mee dat het mis kon zijn maar toen we het hartje zagen kloppen was ik meteen rustig.

12. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Ambon: wat een schrik! Maar gelukkig dat alles goed is!! Probeer rustig aan te doen. Dan komt het goed!
    Wel een hele mooie foto, grappig dat het beebje al zo goed te zien met zijn 4cm. Geniet een beetje van het weer dit weekend.

13. raldaellen

@ambon pfff wat een schrik he! Gelukkig alles goed!

Vanmorgen met mijn zoontje naar de voetbal geweest! Net terug,
    genieten van het mooie weer!

14. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Ambon: mijn lichaam denkt nog steeds dat ik zwanger ben, geen krampen, geen bloedverlies, niks! Dus aanstaande dinsdag start ik met pillen die de miskraam gaan opwekken (de gyn noemde het wee-opwekkers, maar dat vind ik een naar woord). Mijn minibeeb kan er in stukjes/stolsels uitkomen, maar ook in zijn geheel in de vruchtzak en dat is nu 4-5 centimeter heeft hij gemeten. Dit vind ik echt eng! Op internet heb ik naar plaatjes gezocht, zodat ik weet wat ik kan verwachten. Na de miskraam krijg ik weer een echo om te checken of mijn baarmoeder schoon is. Zo niet? Dan moet ik alsnog gecuretteerd worden...

Meiden, let goed op jezelf en die kleine!

15. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @livelife: was vreselijk!! bij mij was het destijds ook met de 12wekenecho niet goed maar daar bleek het al heel vroeg niet meer gegroeid te zijn. het is een naar idee, dat het vruchtje er zo uit moet komen, maar bij mij kon ik gelukkig niets ervan onderscheiden.
    heeeel veel sterkte komende tijd!!

@ambon, jeetje, je laat niet alleen jezelf, maar ook ons wel schrikken hoor ;) gelukkig zo'n mooi plaatje bij je bericht.

die bandenpijn had ik vorig weekend, ik draaide me om in bed en t voelde echt alsof ik een spier verrekte, maar dan vlak boven mn lies. is best wel raar gevoel. nu heb ik regelmatig kleine steekjes maar ik ga er maar vanuit dat dat juist een goed teken is :)
    wij mogen dinsdag weer naar de VK, als t goed is hartje horen!! ben zooo benieuwd (en toch ook een beetje bang, stel dat we niks kunnen horen....)

nou meiden, geniet nog ff van t zonnetje, ik ga ook t balkon nog ff op...straks weer werken helaas :(

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    lifelive: wat vervelend als het dan niet vanzelf weggaat hè? Mijn vriendin heeft begin dit jaar ook een miskraam gehad met 9 weken. Het vruchtje ging toen ook niet vanzelf eruit. Ze kreeg toen ook medicijnen daarvoor en daarna was het eindelijk klaar en kon ze opnieuw beginnen. Maar in de tussentijd kon ze niet werken, ze kon het mentaal even niet aan. En nu is ze alweer 19 weken zwanger!!
    Ik hoop voor je dat dat jou ook gegund is.

Ik pas goed op mezelf. Ik ben de schrik alweer te boven. Het mooie was wel dat ik 1,5 kilo was afgevallen :). Komt vast door al het overgeven. En misschien omdat die kleine nu ook voedingsstoffen van mij pakt. Ik hoop wel dat het gauw over is met die misselijkheid. Gisterenavond moest ik nog 2x overgeven en vanmorgen weer. Vanmorgen alleen maar slijm. Maar het is wel vervelend.

Vorige week heb ik bloed geprikt en ik kreeg de uitslag te horen bij de vk. IJzergehalte was 8,1!! Dat is heel goed zei ze. Het moet boven de 7 zijn en daar kwam ik dus ver boven. Komt vast van al die boterhammen met appelstroop :):).
    Alleen mijn glucosewaarde was wel aan de hoge kant zei ze. Aanstaande woensdagmorgen moet ik daarom nog een keertje nuchter prikken. Ik weet alleen niet hoe dat zo hoog kan zijn, zo veel eet ik niet op een dag. Iemand enig idee???:(:(

17. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Ballie: heftig allemaal he? Het is allemaal niet te bevatten. Geniet jij goed van je zwangerschap! En morgen hoor je het hartje! Ik zie trouwens dat je in Almere woont, me too.

18. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Ja, heel vervelend. Maar goed, morgen gaan we de natuur een handje helpen. Ik hoop dat ik het voorbeeld van je vriendin mag volgen!

Kan het zijn dat je BMI iets verhoogd is? Misschien heeft dat iets met je glucose te maken?

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie: ik hoop voor je dat je het hartje zult horen kloppen. Is wel spannend hè?? Dus jij hebt ook wel last van bandenpijn? Soms als ik opsta vanuit de stoel voel ik wel eens een steekje links of rechts maar zoals ik het afgelopen vrijdag had, heb ik het nog nooit meegemaakt. Ik was wel blij dat ik gelijk terecht kon bij de vk.
    Als je morgen een goede echo te zien krijgt, plaats je dan ook een foto hier? Zou wel leuk zijn.

Heb jij ook last van je bekken aan de achterkant? Als ik te lang zit, heb ik echt last daarvan. Is ook moeilijk met lopen, terwijl fietsen geen enkel probleem is. Ook met omdraaien in bed voel ik het erg goed.

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Livelife: mijn bmi is ongeveer 27. Is dus niet schrikbarend hoog.
    Voordat ik zwanger werd heb ik wel geprobeerd af te vallen maar door mijn burnout is bijna al mijn spiermassa omgezet in vetmassa. Het afvallen lukte niet omdat ik al 4 jaar 1000 kc per dag binnen kreeg en dit is veel te weinig. Daardoor hield mijn lijf ook alles vast wat het binnenkreeg. Nu probeer ik wel wat meer te eten maar het lukt niet. Doordat ik zo misselijk ben, kan ik maar kleine beetjes eten en soms gaat alles er weer uit. Voor 2 eten is dus niet van toepassing op mij.

maar weet jij ook of je zwangerschapsdiabetes kan krijgen/hebben als je glucose aan de hoge kant is?

Deel Deze Pagina