Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @livelife: ja ik vond het destijds echt heel heftig. was helemaal overtuigd van mn zwangerschap toen, vandaar dat ik nu, ondanks dat alles zo goed lijkt, toch wat voorzichtiger. maar ik was nu wel weer binnen 3 maanden zwanger:D dus over een paar maandjes hoop ik dat ook van jou weer te horen :) (want...alles kan, in almere ;))
    @ambon: het is geen echo vanmiddag dus plaatje komt nu nog niet ;) maar VK gaat luisteren nu en maandag volgt de 12wekenecho. als ik dan een mooi plaatje heb volgt die natuurlijk zsm!
    ja die bandenpijn, voelde echt heel vreemd de eerste keer. mn bekken heb ik niet specifiek last van. wel mn onderrug. maar die is sowieso niet helemaal goed, wervels staan iets te dicht op elkaar ofzo. dat hebben ze jaren geleden al eens geconstateerd, maar heb er nooit zoveel mee gedaan. helaas heb ik nu dus wel snel last van mn rug, voel de opgezwollen spieren gewoon lopen :S magoed, beetje op mn houding letten dan komt ook dat wel weer goed :)

over die diabetes: het kan ook heel goed zijn dat je net iets hebt gegeten die dag wat veel suikers bevatte. dan slaat ie sneller uit naar de hoge kant. als je straks een nuchtere hebt die goed is, is er niets aan de hand.

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    15 september: Manonii, 1e afspraak gyn
    19 september: fem, intake + echo
    29 september: Livelife 2e echo (extra termijnecho)
    29 september: Snukkie 2e echo vk
    4 oktober: Ballie83 2e controle VK
    7 oktober: dees 3 echo en onderzoeken
    10 oktober: Ballie83 2e echo (12wknecho)
    11 oktober: Raldaellen intake vk
    2 november: ambonmanise 2e controle vk
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: Ballie83 (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees
    30 april: Fem2008 (1e kindje

De lijst moet nog even bijgewerkt worden. Livelife heb ik helaas verwijderd van de lijst.

Iemand enig idee hoe het met Manonii, Fem, Snukkie, Mick en Dees is?

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hello!

Hier maar weer eens een berichtje van mijn kant ;)
    Op de misselijkheid na.....gaat het lekker :) Mijn ex schoonzusje is verloskundige, die bood aan om 5 november een echo te doen. Of ik dat leuk vond? .............JA!!!!!!!!!! Dan word het gelsachtsbepaling, ben zo benieuwd!!

Geen idee waar de andere zijn gebleven, er waren er toch wat nog op vakantie??

Ik weet niet hoe het zit met zwangerschaps diabetes, dus kan je niet verder helpen.

4. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik leef ook nog, maar het is ontzettend druk hier. Heb een vrijgezellenfeest te regelen, een hoop verjaardagen, workshops, werken en dan ook nog huishouden;).
    Hier gaat alles goed, af en toe nog misselijk en ook last van bandenpijn. Afgelopen week verkouden geweest en dat is geen pretje. Zodra ik moest niezen dan kreeg ik een steekje in mijn lies, maar dit kon allemaal geen kwaad.
    Ik weet niet hoe het met jullie buikjes zit, maar hier is het al een aardig bolletje aan het worden. Gisteren waren we bij het kinderdagverblijf en die mevrouw zei al tegen me....Vanaf maart kan hij/zij komen naar ons..:$ Ik zei toen tegen haar dat ik pas april was uitgerekend.....oeps haha.
    Vrijdag hebben we weer een echo. Dan hebben we het 1e gesprek bij een verloskundige in het ziekenhuis. Ik krijg dan om de 2 weken een echo. Vanwege de groei van mijn baarmoeder. Ben benieuwd.

Zal proberen wat vaker hier te komen....

Warme groetjes op deze koude dag

5. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    zooo, wij zijn net terug van de VK
    mn baarmoeder zit al ter hoogte van 13 weken, 3 vingers boven het schaambot. onze beeb heeft dus alle ruimte om te zwemmen ;)
    hierdoor was het wel even lastig om de hartslag te vinden maar onze turbo diesel doet het geweldig:D:D mooi krachtige hartslag.
    er zat een stagiaire bij en volgens de VK was mijn buik een goede leer-buik, mooi voorbeeld dus! we zijn weer heel blij...nu maar ff proosten met een alcoholvrij rosebiertje...heerlijk:D

6. raldaellen

@ Ballie Fijn dat je een goed hartje te horen hebt gekregen!! Op naar een mooie echo!!

7. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Hallo aanstaande mama's van eind april,

Zoals jullie ben ik ook uitgerekend eind april 2012. En als jullie geen bezwaar hebben wil ik ook deelnemen aan deze forum.

Wens voor de rest een goede zwangerschap toe.

Nunu

8. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Goed om te horen dat jullie allemaal fijne berichten hebben!

Ik wilde jullie laten weten dat het naar omstandigheden goed met me gaat. Het was een pittige en emotioneel zware dag gisteren met het opwekken van de miskraam, maar het is me meegevallen. Het was wel echt verschrikkelijk om minibeeb te verliezen, ik heb hem gezien: oogje, armpje, ruggetje, pfff. Dat komt het nogmaals hard aan allemaal.

Lieve Ambon, Ralda, Dees, Ballie, Manonii en Snukkie zorg goed voor jullie zelf en de wondertjes in jullie buik. Geniet van de zwangerschap en zet eind april een prachtbaby op de wereld!

Mocht ik positief nieuws hebben, dan zal ik dat nog hier komen delen.

Dus wat mij betreft: tot snel!

Veel liefs,
    Livelife

9. raldaellen

@Livelife Wat heb je gisteren een vreselijke dag gehad! Ik hoop voor je dat je het een plaatsje kan geven, en met goede moed weer verder zal kunnen gaan. Hoop dat je je gauw weer meld!

@Nunu Welkom! Gefeliciteerd!

10. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @livelife: respect!!:(

@nunu: welkom hier! heb je al data voor controles, echo enz??

11. rashomama

rashomama Actief lid

21 jul 2010
    141
    1
    18
    Vrouw
    DH
    Hallo dames
    Hier nog een eind april mama :D Ben zwanger van mijn eerste kindje en (voorlopig) op de 29e uitgerekend. Morgenochtend heb ik de eerste echo en ben erg benieuwd ik hoop dat alles goed is natuurlijk. Vind het soms moeilijk om te lezen dat het toch nog vaak mis kan gaan :( Sterkte nog livelife!

Fijne dag allemaal

12. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Ten eerste wil ik jullie allen bedanken voor het hartelijke ontvangst. En wens ieder vrouw een gezonde zwangerschap toe.

@ballie83 mijn eerste afspraak bij de verloskundige en de echo was op 16 september. (in het ziekenhuis) We hebben een prachtige inniminnie baby met een kloppen hart gezien.
    op 13 oktober heb ik nekplooimeeting en op 21 oktober heb ik weer afspraak bij de verloskundige. Op 28 november als alles goed gaat mijn 20 weken echo.(in mijn geval 19 weken)
    Ik ben zelf uitgerekend op 24 april 2012

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, wat kun je het dan ook druk hebben hè als je alles tegelijk moet regelen. Grappig dat die vrouw dacht dat je eerder uitgerekend was.
    Mijn buik is ook al een bolletje en ik trek nu ook zwangerschapskleren aan, die knellen niet en zitten lekker.

Ballie, wat fijn dat met jullie beeb alles oké is. Dat doet je toch goed hè zulk nieuws?

Lifelive, wat vreselijk als je het dan ook nog krijgt te zien. Misschien wel goed om het af te sluiten maar ik vind het knap van je hoe je er tegenover staat. Ik hoop echt voor je dat je gauw weer een positieve test in handen mag houden. Veel succes gewenst.

Nunu, welkom hier. Praat gezellig mee. Wat mooi dat je een goede echo hebt gehad. Ben je zwanger van je 1e of heb je er al rondlopen?

Rashomama ook welkom hier bij ons forum. We zijn nog maar een klein groepje. Helaas hebben er een paar geen goed nieuws gekregen bij de echo. Veel succes morgen bij je 1e echo. Ik hoop dat je met goed nieuws naar huis mag gaan en dat je een foto laat zien aan ons.

Nieuwe dames, hoe voelen jullie je? Hebben jullie ook last van zwangerschapskwaaltjes of lopen jullie fluitend door de zwangerschap heen?

Ik was gisteren vrij en ging om 7.45 naar het ziekenhuis om dit keer nuchter bloed te prikken op glucose. Daarna naar mijn zus gegaan, ontbeten met haar en haar dochter van 3,5 jaar. Daarna haar 5 weken oude dochtertje de fles gegeven en die lag later te slapen op mijn schouder ipv een boertje laten. Daarna lopend achter de kinderwagen mijn nichtje naar de peuterspeelzaal gebracht, ’s middags mijn moeder nog even opgezocht en om 15.30 uur was ik thuis. Ben toen snel het bed ingedoken en heb een uurtje geslapen. Heerlijk!! Ik moest even bijtanken door al het slaaptekort. ’s Avonds om 20.30 uur naar bed en tot vanmorgen aan één stuk doorgeslapen tot 6 uur. Ik voel me nu echt fijn doordat ik slaap heb ingehaald. Ik was het kennelijk even nodig.

Ik moet nog elke ochtend alleen maar gal overgeven zodra ik opsta uit bed. Ik heb het ook wel eens na het tandenpoetsen. Bij de mond spoelen moet ik soms al kokhalzen. Wie van jullie herkent dit?
    Ik denk dat ik maar eens ga proberen een plakje ontbijtkoek naast mijn bed te leggen voor de volgende ochtend want een droge cracker trekt mij totaal niet.

Een fijne dag nog allemaal!!!

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    7 oktober: Rashomama, 1e echo
    13 oktober: nunu nekplooimeting
    21 oktober: nunu controle vk
    28 november: nunu 20-weken echo

Verwachte einddatum:
    24 april: nunu
    29 april: Rashomama (1e kindje)

Rashomama en nunu zijn toegevoegd aan de afsprakenlijst en bij de verwachte einddata neergezet.

15. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ambonmanise, voordat ik de zwangerschapstest had gedaan, had ik heel erg last van puistjes die ik nooit eerder heb gehad. En had erg veel buikpijn. Had een test gedaan maar die bleek negatief, dus ik naar de huisarts. Onderzoek gehad. Bleek dat ik zwanger was en een blaasontsteking had.
    mijn andere klachten zijn;
    Misselijkheid; paar dagen heel erg gehad met flink overgeven, nu minder last.
    maagzuur; bijna elke avond wel last van
    vermoeidheid; valt reuze mee behalve als ik de hele dag weg ben geweest.
    eten/drinken; heb soms geen trek in eten en ben gauw vol. En sommige dingen vind ik nu al niet meer lekker :(
    Dromen; in het begin erge en nare dromen gehad nu gelukkig ook niet meer.
    plassen; Volgens mij lijkt het dat ik de meeste tijd van de nacht doorbreng op het WC :)
    Kort om ik mag niet klagen. valt reuze mee denk ik.

Het gekke is eigenlijk dat ik als rug/bekkenpatiënt sinds mijn zwangerschap geen last meer kreeg van mijn pijnaanvallen. En sinds vorige week zijn de zwangerschapsverschijnselen verdwenen en de rug/bekkenpijn nam toe.
    Heb de vk gebeld, en die geruststelde mij dat het heel normaal kon zijn als je lichaam aan het zwanger zijn went de klachten ook minder zouden zijn.

Doen jullie ook aan enige beweging? Ik zat op aquajoggen daar ben ik nu mee gestopt omdat het moeilijk was met pijnlijke borsten en ik geen buikoefeningen tijdens de zwangerschap mag doen.
    maar wil wel graag zwangerschapzwemmen.
    daarnaast zit ik op medische fitness, daar mag ik blijven trainen tot mijn bevalling. En ik loop en fiets regelmatig.

16. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Oja, vergeten te melden, dit wordt mijn eerste kind

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, zie hieronder mijn aantekeningen.

ambonmanise, voordat ik de zwangerschapstest had gedaan, had ik heel erg last van puistjes die ik nooit eerder heb gehad herken ik. En had erg veel buikpijn. Had een test gedaan maar die bleek negatief, dus ik naar de huisarts. Onderzoek gehad. Bleek dat ik zwanger was en een blaasontsteking had.
    mijn andere klachten zijn;
    Misselijkheid; paar dagen heel erg gehad met flink overgeven, nu minder last. ik nog elke morgen
    maagzuur; bijna elke avond wel last van
    vermoeidheid; valt reuze mee behalve als ik de hele dag weg ben geweest. heb ik ook als ik een drukke dag heb gehad op het werk.
    eten/drinken; heb soms geen trek in eten en ben gauw vol precies, mijn man weet ook niet meer wat hij voor mij moet koken, heb ook geen zin meer in groenten en vlees. En sommige dingen vind ik nu al niet meer lekker :(
    Dromen; in het begin erge en nare dromen gehad nu gelukkig ook niet meer.
    plassen; Volgens mij lijkt het dat ik de meeste tijd van de nacht doorbreng op het WC ik vaak om 4 uur 's nachts behalve afgelopen nacht!!:)
    Kort om ik mag niet klagen. valt reuze mee denk ik.

Het gekke is eigenlijk dat ik als rug/bekkenpatiënt sinds mijn zwangerschap geen last meer kreeg van mijn pijnaanvallen. En sinds vorige week zijn de zwangerschapsverschijnselen verdwenen en de rug/bekkenpijn nam toe. ik heb last van mijn bekken aan de achterkant, kan echt niet te lang zitten op een stoel.
    Heb de vk gebeld, en die geruststelde mij dat het heel normaal kon zijn als je lichaam aan het zwanger zijn went de klachten ook minder zouden zijn.

Doen jullie ook aan enige beweging? Ik zat op aquajoggen daar ben ik nu mee gestopt omdat het moeilijk was met pijnlijke borsten en ik geen buikoefeningen tijdens de zwangerschap mag doen.
    maar wil wel graag zwangerschapzwemmen.wou ik ook doen maar is 's avonds om 20.30 uur bij ons en dan val ik al in slaap omdat ik zo moe ben van het werk.
    daarnaast zit ik op medische fitness, daar mag ik blijven trainen tot mijn bevalling. En ik loop en fiets regelmatig. ik loop en fiets ook bijna elke dag (als het droog is:).

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    7 oktober: Rashomama, 1e echo
    13 oktober: nunu nekplooimeting
    21 oktober: nunu controle vk
    28 november: nunu 20-weken echo

Verwachte einddatum:
    24 april: nunu (1e kindje)
    29 april: Rashomama (1e kindje)

19. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @rashomama: jij ook welkom! spannend altijd he, die echo's. ik hoop ook morgen een mooi plaatje van je te kunnen zien

@nunu: ik dacht eerst ook aan zwangerschapszwemmen. maar ik hou het voorlopig even op gewoon zwemmen (althans, dat voornemen heb ik, moet nog beginnen ;) ) maar als ik straks niet echt meer lkkr zelf kan zwemmen kan ik altijd nog zwangerschapszwemmen gaan doen

bij mij gaat de misselijkheid beter:D ik heb sinds vrijdag niet meer overgegeven. dat vond ik eerst wel beetje eng, dacht zal toch niet mis gaan?? maar na t horen van t hartje dinsdag ben ik daarover ook helemaal gerustgesteld!
    ik heb al wel een positiebroek gekocht, nog niet aangehad. ik was zoveel afgevallen dat mijn broeken nu nog steeds los zitten;)
    ondergoed heb ik al wel van die hoge dingen. heb normaal altijd hipsters of strings, maar die band daarvan zit precies op de plek waar mn buik t niet fijn vindt:S ow, en bh heb ik al vrij snel zo'n meegroeibh voor gekocht, das geen overbodige luxe:p
    tsjah, die vermoeidheid wisselt nogal bij mij. zal ook wel door mn wisselende diensten komen. ben nu bijvoorbeeld nog niet echt moe maar kom dan ook pas net vanuit t werk.

nou, rashomama en dees, jullie morgen de echo, heel veel succes en plezier!

20. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ballie83 wat leuk dat je je zelf op deze manier heb verwend. Hoe weet je welke je moet hebben? İk druf het namelijk nog niet :( omdat ik niet weet hoe ik straks aankom.) toen ik te horen kreeg en nu nogsteeds kijk ik meer voor de baby dan voor mezelf. Toch weet ik zeker dat ik ook een nieuwe garderobe nodig heb.

İk had gisteren gebeld naar een zwembad, mij werd verteld wanneer er zwangerschapszwemmen was en dat het hier in Amersfoort €7 kost.
    Vooraf aanmelden was niet nodig. Denk dat ik ook normaal ga zwemmen en dat ik tegen de einde van mijn zwangerschap zo'n zwangerschapszwemmen ga doen.

Soms lijkt het net een droom, zo mooi en zo ongrijpelijk. Maar het feit is dat elke zwangerschap iets bijzonders is. Laten we allemaal genieten van onze zwangerschap. Ook al is het voor sommigen onder ons niet goed afgelopen. Laten we ons gelukkig prijzen dat we zwanger kunnen zijn. Heleboel vrouwen willen maar kunnen door verschillend reden niet krijgen. Daarom moeten we extra trots zijn dat we zwanger kunnen zijn ongeacht hoe het verloopt.
    Laten we ook nooit de moed opgeven om ons wens ooit in vervulling zal gaan.

Ook ik wens Dees & Rashomama een prachtige echo toe voor morgen.

Deel Deze Pagina