@Ellen: een combinatietest is onderdeel van een prenatale screening. De test bestaat uit een nekplooimeting en een bloedonderzoek. En deze test geeft aan hoe groot de kans is dat je zwanger bent van een kindje met het Downsyndroom. Deze vindt in de 11e-14e week plaats. Ik heb het linkje voor je bijgevoegd: Prenatale Screening: Meer lezen over de combinatietest Heb je al een afspraak bij de verloskundige en voor je termijnecho?
livelife: ik word op 16 september 30 jaar!! Ik zou het heel leuk vinden om op mijn verjaardag aan iedereen de echo te kunnen laten zien. Ik ben dan bijna 8,5 week zwanger. Mijn man en ik zijn van plan om het dan al aan de familie te vertellen. Wij vinden dat ze het beter kunnen weten, vooral als het nog mis kan gaan. Als er dan iets gebeurt, dan kunnen ze ons steunen. Maar wij hopen natuurlijk dat alles in orde is. Maandag ga ik naar de dokter en ik hoop dat ik gauw bij de verloskundige terecht kan. Mag iedereen voor zo'n combinatietest kiezen? Is de kans op een miskraam dan niet groot? Het lijkt mij wel eng. Ze kunnen op de echo toch ook zien of het kindje in orde is?
Hoi meiden! Ik heb vanmiddag/vanavond positief getest dus ik moet er nu toch maar aan geloven! Ik dacht eigenlijk ongesteld te zijn geworden vorige week woensdag, maar dus toch niet. Als het goed is ben ik uitgerekend op 30 april 2012. We hebben al een zoontje van 7 maart 2010. Leuk dat dit nog niet zo'n vol topic is, dan kun je tenminste nog een beetje meekomen. @raldaellen Wat fijn dat de eerste IVF poging gelijk gelukt is! @ambonmanise Iedereen mag kiezen voor een combinatietest, maar als er geen verhoogd risico is voor jullie moet je hem wel zelf betalen. Je kindje loopt geen enkel risico. Ze prikken bloed bij jou, en die nekplooimeting doen ze via een echo.
@Ambon: mooie leeftijd! Maar ook een 'ik-word-nu-echt-volwassen-leeftijd' , zo kijk ik tegen de 30 aan! Ik word een halfjaar voor mijn 30ste moeder, vroeger zei ik altijd dat ik jong moeder wilde worden, maar daar kwam niks van terecht. Het zou onwijs leuk zijn om op je verjaardag je echo te showen! Qua timing zou het moeten lukken hoor, gewoon duidelijk aangeven bij het inplannen van de afspraak. Bij mij was ze echt heel makkelijk. Ik heb op internet gelezen dat de combinatietest geen gevolgen heeft voor de foetus of de moeder. De kosten zijn 126 euro en worden geloof ik niet vergoed door je zorgverzekering.
Hey Poemi! Goed je hier te zien! 30 april! Hoe reageerde je man? Was hij niet helemaal verbaasd omdat je eerst ongesteld dacht te zijn?
M'n man snapt er niet zoveel van. Die zei gelijk: Maar van wanneer is het dan?? Die dacht denk ik al weer van de nieuwe ronde Hij vroeg al: We hebben toch helemaal nog geen seks gehad
@ Poemi Gefeliciteerd!!! Wat leuk! Mannen.... die snappen er niet zo heel gek veel van @livelife Ja omdat het met ivf is, heb ik met 7 weken een inwendige echo en dan kunnen ze al een kloppend hartje zien! dus 5 september!! Zo spannend! Ik had echt nog nooit gehoord van een combinatietest. Denk niet, dat ik er voor zou kiezen, moeilijk... @ambon Zou wel een leuke manier zijn om het te vertellen! Op je verjaardag, met een prachtige echo!
Hoi Dames, Ook ik kom me hier bijvoegen als dat goed is Ik heb gisteren een ovutest gedaan uit nieuwsgierigheid, toen deze ineens binnen 2 sec wel heel erg positief werd heb ik maar een zwangerschapstest gedaan. Ook deze werd al zo snel positief. Ik voel me gelukkig en bang tegelijkertijd. Wil zo graag weten of het goed gaat. Ik heb in januari een miskraam gehad na 1 1/2 jaar bezig geweest te zijn. Tussendoor hebben we nog een pauze gehad omdat ik een buikoperatie heb gehad. Ik bleek ernstige endometriose te hebben en een tweehoornige baarmoeder. De kans op een miskraam en vroeggeboorte is dus ontzettend hoog. Maar goed het was al een keer gelukt en nu weer. We zouden eigenlijk in januari met behandelingen starten, maar omdat het me te lang duurde en ik iedere maand meer pijn had door die endometriose hadden we ingepland dat we in onze vakantie( half sept.) de 1e afspraak zouden hebben voor te starten..... Ik heb vorige week een aantal keren boven de pot moeten hangen en ook zodra ik wat gegeten heb ben ik kotsmisselijk. Heb alleen wat zeurderige steekjes in mijn liezen en vraag me af wat dit is? Gefeliciteerd iedereen!!
Hoi Dees! Gefeliciteerd! Wat heb je al veel meegemaakt! bah, maar wel fijn dat het nu dan gelukt is! Hopen dat het goed gaat, Ik duim met je mee! De steekjes in de liezen zijn er hier ook, mijn gyn. zegt dat het bandenpijn is, die rekken nu al op
@raldaellen, oke kan dat al zo vroeg in je zwangerschap? Misschien komt het ook wel omdat ik er natuurlijk een iets andere vorm in heb Heb jij ook zo'n last van die zeurderige steekjes, heb ze nu al vanaf vanmiddag. Voel me wel anders dan de vorige keer toen het misging. En heb ook een gevoel dat het goed zit. Moet dit even aan jullie kwijt: Vorige week waren de 2 kindjes van mijn beste vriendin hier. We zouden oppassen. Eentje is er 3 en de andere 10maanden, dus was gelijk een goede oefening. Toen ze thuis kwamen had de oudste tegen mijn vriendin gezegd dat Dees 2 baby's in haar buik heeft Mijn vriendin keek er van op. Ze heeft vaker van dit soort dingetjes en heeft het ook nog iedere keer goed......... ahhaaha sorry moest het even kwijt, maar het zou toch een bak zijn als hte waar is.
Goedemorgen allemaal, Poemi: wat leuk dat je op Koninginnedag bent uitgerekend. Ik vind het ook fijn dat we met een klein clubje zijn. Op die van april werd al heel veel geschreven en omdat wij eind april zijn uitgerekend moet je je daar helemaal inlezen terwijl wij hier kunnen schrijven dankzij Livelife. Dees: wat leuk dat je ons gevonden hebt. Ik duim voor je mee dat deze zwangerschap maar goed mag verlopen. Wel mooi voor jullie dat het net gelukt is voordat je met de behandelingen zou gaan starten. Zou je wel een tweeling willen of schrikt je dat af? Livelife: ik wou na mijn 25e wel moeder worden, maar had geen zicht op een vaste baan bij het accountantskantoor door reorganisatie. Toen kwam er een verhuizing tussen, daarna een burnout van een jaar, 2 jaar geleden weer verhuisd, vorig jaar nog een opleiding voor medisch secretaresse gedaan en nu werk ik als medisch secretaresse in de gezondheidszorg. En ik ga het nu niet meer uitstellen heb ik gezegd toen ik deze baan kreeg. Ik heb op dit moment een jaarcontract die op 15 april afloopt (1 week voor mijn uitgerekende datum!) Ik hoop dat ze mij een maand van tevoren nog een vaste aanstelling kunnen geven zodat ik de kleine ook een dag naar de kinderopvang kan brengen (alleen als ik in vaste dienst ben, krijg ik een tegemoetkoming van de werkgever). De andere dagen wilt mijn moeder wel oppassen. Gisteren heb ik een gesprek gehad op mijn werk over mijn werkrooster. Ze wilden mijn vrije woensdag in de 2 weken verplaatsen naar de maandag voor de duur van zwangerschapsverlof van een collega. Ik heb gezegd dat ik het wel wil maar het niet kan en heb haar uitgelegd dat ik 2 jaar geleden een burnout gehad heb en dat mijn lichaam en geest een flinke klap hebben gehad. Sindsdien moet ik oppassen met mijn energiereserve en ben ik blij dat ik die ene woensdag vrij heb om tot rust te komen en energie op kan doen voor de andere drukke dagen op het werk. En als ik die woensdag niet meer vrij ben dat de kans op ziekte dan groot is en dat ik blij ben dat ik gezond ben en dat ook zo wil houden. Dat begreep ze gelukkig wel. Ze vertelde dat zij ook een burnout gehad heeft en begrijpt wat ik bedoel. Toen heb ik haar ook maar verteld dat ik nu 5 weken zwanger ben en dat een zwangerschap ook energie kost. Ze feliciteerde mij, vroeg of ik haar op de hoogte wil houden van mijn zwangerschap en zei dat ik het rustig aan moet doen. En ze gaat een andere oplossing zoeken voor de vervanging van die collega. Ik was helemaal happy na het gesprek. Ik ben voor mijzelf opgekomen en heb mijn grenzen aangegeven!! Zouden jullie het ook zo gedaan hebben? Gisteren een beetje buikpijn gevoel beneden. Nog nooit zo gehad. Gelukkig nog niet misselijk geweest. Vannacht was ik alweer wakker. Rond een uur of 4 kon ik niet meer doorslapen. Ik begin al veel te dromen over de kleine. Ik ben nu best moe en het is nog maar net 9.30 uur geweest! Blijft dit de komende maanden zo? Fijne (werk)dag allemaal!
Meiden, mag ik me ook bij jullie melden? Na een aantal vage testen afgelopen week heb ik eindelijk vanochtend een duidelijke test!! Ik ben nu voor de 2e keer zwanger nadat ik eind juni veel te vroeg ben bevallen (14 weken) van ons vlindertje. Uitgerekend 27 april 2012
Isis: welkom hier. Er wordt nog niet heel veel gekletst maar dat komt nog wel. Gefeliciteerd met je positieve test! Wat naar voor jou dat de vorige niet goed is afgelopen. Lijkt mij heftig om met 14 weken al te bevallen. Dan weet je gewoon dat het niet levensvatbaar is. Heb je nog meer kinderen? Wij gaan voor onze 1e kindje.
dankjewel ambonmanise! nee het is ook voor ons het eerste kindje. spannend is het zeker! maar ik heb er goed vertrouwen in!
Ik zit met een vraagje over de uitgerekende datum. Mijn eerste dag v/d laatste ongi was op 14-07-2011. En dan vraagt de calculator om de duur v/d cyclus. Moet ik daar het gemiddelde invullen? De 1e 2 maanden had ik een cyclus van 28 dagen en de 3e maand duurde de cyclus 37 dagen. Het gemiddelde is dan 31 dagen. (ik heb geen idee hoeveel dagen mijn laatste cyclus was omdat ik gewoon 37 dagen gewacht heb met testen en toen was het een duidelijke +). Als ik nu bij de duur v/d cyclus 28 dagen invul kom ik op 19 april uit en als ik 31 dagen invul kom ik op 22 dagen uit. Wie kan mij helpen om dit uit te zoeken?
@Isis Gefeliciteerd!! @Ambon Geen idee, wat je dan moet doen! Ik zou denk het gemiddelde nemen, en dan maar afwachten bij de eerste echo @Dees Ja schijnbaar kan dat, Had (heb) er zelf ook last van, zere onderrug, steken in de liezen, Vertrouwde het niet en dacht er meteen het ergste van....Gyn. zei echt, zolang je geen heftige buikkramp hebt of bloedverlies.... Bandenpijn! Had er bij mijn vorige zwangerschap ook last van alleen wat later (denk ik) Toen heb ik een babybelt gehad, Ter ondersteuning van je banden. Vanmorgen moeders voor moeders op bezoek gehad! Ook gezellig, voor het goede doel! Wie nog meer?
@isis, Gefeliciteerd!!! Geniet ervan! @ambon, nee ik zou het niet erg vinden om een tweeling te krijgen. Het klinkt heel cru met wat ik zeg misschien "maar dan ben ik er vanaf en gaat mijn baarmoeder en eierstokken er gelijk uit. Ik heb zo ontzettend veel pijn door de endometriose, dat wil je niet weten. Ook als het eentje zou zijn, hebben we gezegd dat als we het een 2e keer willen proberen we niet met behandelingen gaan beginnen. We zien wel waar het schip strandt. @raldaellen, had de gyn ook vanochtend aan de tel. en die zei precies hetzelfde als jij. Ik heb 6 sept de afspraak staan. Maar wordt er zo onzeker door. Heb ook de hele tijd een trekkerig gevoel in de hele buik, net alsof je ieder moment heel erg naar de wc moet. Ik ben alleen dood en doodmoe en 's nachts misselijk.... Moeheid kan ook te maken misschien met het feit dat we al 6 dagen op en neer aan het reizen zijn naar het ziekenhuis om mijn moeder te bezoeken. Het is wel gezellig zo hier!! Niet zo druk. In andere forums reageerde ik wel eens, en dan keek ik een paar uur later, stonden er 20 pagina;s bij. Niet bij te houden hahahaha. Hier zeggen we "wat un stelleke mooswieven" (wat een stelletje kletsmajoren).....
Dees, wat vervelend zeg die endometriose. Dus als je een tweeling verwacht, ben je gelijk klaar. Als jij 6 sept. die afspraak hebt staan, hoeveel weken ben je dan? Krijg je dan een inwendige of uitwendige echo? Ik ben ook moe omdat ik elke nacht om 4 uur klaar wakker ben (niet meer kan doorslapen) en steeds moet plassen terwijl ik 's avonds expres niet veel drink want ik wil er niet uit. Zodra ik wakker ben kan ik niet meer in slaap komen. Als dan de wekker gaat om 6 uur ben ik een beetje aan het dommelen. Zal dit zo 9 maanden lang gaan duren??
Ambon: Ik ben dan 6 weken, krijg dan een inwendige echo. Dit komt omdat ik een miskraam heb gehad en ivm de endo en dubbele baarmoeder. Ik kon ook morgen gaan, maar daar heb ik nee op gezegd. Nu kunnen ze nog niks zien dan alleen het vruchtzakje.... Succes met slapen vannacht!!! We moeten er wat voor over hebben he?