Nee wat ik weet is dat de uitslag ongeveer een week duurt ofzo.....veels te lang....ik word nu al gek van die onzekerheid.....ik haal me allerlei rampscenario's in mijn hoofd.....
Snukkie: jee wat een nieuws, dat is schrikken. Ik zal voor je duimen en heel veel sterkte wensen. Ik kan me goed voorstellen dat er allerlei rare scenario's door je hoofd heen gaan, maar probeer (is makkelijk gezegd) kalm te blijven. Een hele dikke knuffel!
Wij hebben vrijdagavond de meubels voor de babykamer uitgezocht bij Babydump. Strak, wit en zonder handgrepen. Daar nog een klamboe bij met leuke tekst in zwart/wit/grijs erop, bijpassende dekbedovertrekje en waskussenhoes. Bij de babykamer mochten we een box gratis uitzoeken maar die vond mijn man niet zo mooi. Nu krijgen we een witte box met ronde hoeken. Als laatste hebben we een combikinderwagen uitgezocht van Quinny in het zwart. Daar kregen we gratis een maxi cosi bij en een luiertas die wij mochten uitzoeken. Al met al best veel dingen gekocht. De meubels en spullen voor de babykamer worden in week 1 van 2012 geleverd. We hoefden geen aanbetaling te doen en mocht je zwangerschap in een teleurstelling aflopen, halen ze alles weer op en krijg je je geld terug. De combikinderwagen hebben we gisteren opgehaald omdat dit de laatste was in het zwart en die konden ze dan niet voor ons reserveren. Die staat nu op zolder en dan kunnen we af en toe oefenen met de bak verwisselen en de maxicosi. Hieronder zie je een foto van het behang van de babykamer. De andere muren zijn wit. Bekijk bijlage 190727 Wat voor accentkleur zou er nog mooi bij passen? Bv. kleur mandjes, andere spulletjes? Wij vinden zelf blauw een mooie kleur. Maar zou dat ook leuk zijn voor een meisje? Of misschien wel rood? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ten eerste sorry voor een te late reactie vanuit mijn kant. Ik heb het de afgelopen week echt druk gehad. Zwangerschap is iets unieks merk ik, dan heb je enorm veel kwalen en dan word je wakker en heb je niets meer. Heel herkenbaar (voor mij is de kans op miskraam groot wegens mijn dubbele baarmoeder) maar mijn verloskundige vond dat ik mij daar niet zorgen hoefde te maken zolang ik geen bloedingen en geen buikkrampen zou krijgen. Dus elke wc bezoekje is voor mij erg spannend. Vorige week dinsdag de Nekplooimeeting gehad, wat prachtig was om de baby te zien spelen, springen en bewegen ik ben gelijk verliefd geworden. Wij hadden er voor gekozen omdat ik in de Wia zit wegens rug/bekkenklachten en mijn vriend al heel veel voor me doet, als we straks een kind met beperkingen zouden krijgen zo voor hem ook heel erg belastend kan worden buiten zijn werk om. daarom wilden we weten waar we aan toe waren. De bloeduitslagen krijg ik dan deze week via de post thuis opgestuurd. Best spannend hoor. In mijn omgeving weet bijna niemand dat ik zwanger ben, Dit hebben wij gedaan omdat het voor ons heel spannend en de kans op miskraam groot zou zijn bij mij. en ten tweede wilde ik het eerst aan mijn ouders vertellen. Mijn ouders zijn nu op vakantie momenteel die blijven meestal maanden weg. Gelukkig komen ze morgen terug. Voordat we onze ouders gaan ophalen ga ik met mijn zussen ergens wat drinken en dan ga ik ze het grote nieuws vertellen en mijn broers die krijgen het samen met mijn ouders te horen in de avond. Woensdag hebben we de dochter van mijn vriend laten weten dat zij een grote zus wordt. Ze is gek op smiley's dus hebben we een T-shirt bedrukt met ik word grote zus. Zij vond het heel erg leuk. En ze is nu ook alleen maar aan het rond kijken voor de babyspullen. @Snukkie, meid heel erg spannend ook voor jou nu. Probeer je te ontspannen, want de kind kan ook gespannen door jou raken. En ga niet te veel op internet lezen. Dan kan je alleen maar gek van worden. Wat zegt je gevoel? Blijf bij je gevoel en geniet van je zwangerschap op dit moment. @ambonmanise ik vind persoonlijk rood heel mooi, maar voor een babykamer zou ik toch meer pasteltinten nemen. Het is wat vrolijker en geeft de ruimte ook positieve energie.
@Ambon, dat aqua blauw kan voor zowel meisje als jongen. Ik vind net zoals snukkie aangeeft paars ook heel gaaf in combinatie met zwart/grijs. Leuk dat jullie voor een hele hoop dingen geslaagd zijn! @nunu, ik heb ook een dubbele baarmoeder, dus herken je verhaal en onrust. Mij houden ze extra in de gaten ivm de baarmoederhals. Als deze te kort wordt dan gaan ze ingrijpen en zal het dicht gehecht worden. Een kleine ingreep. Leuk dat je de kleine zo beweeglijk hebt gezien op de echo. Wij gaan zometeen richting ziekenhuis voor de nekplooimeting. Ik ben benieuwd. Moet daarna nog voor alles bloed laten prikken. Heb enorme hoofdpijn, zal wel door vermoeidheid komen. Ik zou nu lekker in mijn bedje kunnen gaan slapen. Ik zal wat laten weten zodra we terug zijn.
Ja! Paars is mooi! Ik heb onze eigen slaapkamer paars/lila met grijs zwart/zilver wit. maar eigenlijk kunnen alle kleuren erbij. Moet zeggen het klinkt erg ingewikkeld zo'n dubbele baarmoeder! Heb je er buiten de zwangerschap ook last/hinder van? @Dees, hier ook hoofdpijn.....al 2,5 dag....maar goed die is er anders ook geregeld heb last van licht migraine. normaal goed te behandelen met de zware ibuprofen, helaas mag die niet en heb ik de afgelopen 2,5 in mijn bed gelegen zo'n beetje. vandaag gaat het weer! Succes zometeen! ik ben benieuwd! @ Snukkie al weer een beetje tot rust gekomen? succes morgen!! Zal voor je duimen! Heb mijn echo hier ergens op de site gezet bij het Nub forum (geloof er niet helemaal in maar goed )Die zeiden het word een jongetje! Dus ik ben heel erg benieuwd of het waar is of niet. volgens mij is dat gewoon puur gokken wat ze doen We zullen zien 5 november! Kan niet wachten!!
Hoi Dames, Hier ben ik weer. Alles was goed bij de nekplooimeting. We krijgen de uitslag van het bloed nog. Dit zal binnen 10dagen zijn. Onze uk had alleen weinig zin om zich te laten zien, met als gevolg dat ik 10 minuten op en neer heb moeten springen om hem/haar wakker te krijgen...haha ik was kapot...Ze zagen dat het blaasje en het maagje gevuld was. Dit was ook goed, erna hebben ze 7 buisjes bloed afgenomen. Heb gelijk alles in een keer laten doen. Maar we kregen weer een hele riedel aan foto's mee, een daarvan zit ie met het duimpje in de mond.
@raldaellen: je bijgeluiden heb ik wel ja, had vd week zelfs mn eigen hartslag erbij.... maar heb ook t idee dat ik de bewegingen van die kleine hoor...zitten soms hele rare 'blobs' tussen @dees: ik dacht eerst ook moet ik het wel doen, maar ik heb tot nu toe elke keer t hartje gevonden. het is voor ons juist een heel bevredigend gevoel om vaak te kunnen luisteren. wat fijn dat je weer leuke foto's hebt gekregen. grappig dat je zoveel moeite moest doen om hem/haar wakker te maken....bij mij was hij/zij juist alleen maar aan t springen @snukkie: jeetje das schrikken...ik duim voor je mee dat alles nog meevalt! @ambon: wij hebben limegroen op 1 muur, die kleur zou ook heel leuk bij zwart/grijs kunnen. eigenlijk kunnen alle kleurtjes wel bij jullie keuze. ik vind groen wel mooi neutraal maar toch ook vrolijk @nunu: wanneer ga je t vertellen dat je zwanger bent dan? zal binnekort wel te zien zijn dus dan kan je t misschien nog moeilijk verborgen houden... nou, volgens mij heb ik iedereen weer gehad nu hier een heerlijk weekendje ameland achter de rug, lekker uitgewaaid en zoooo'n schattig rompertje gekocht we hadden m laten inpakken maar kon t niet laten en heb m gister alweer uitgepakt...hij ligt nu al mooi te wezen op wat straks de babykamer wordt
@Ballie83 mijn ouders zijn op dit moment onderweg vanuit schiphol. als de hele familie bij elkaar is ga ik mijn ouders een chocolade laptop geven met op het venster de echofoto. Denk een uur of 19. Vanmiddag ging ik samen met mijn beste vriend lunchen, voor het eten had ik hem een kado gegeven. Een rompertje met de tekst "Allerliefste oom" Maar hij had het niet gelijk door dus zei ik dat ik zwanger was dus die was heel blij voor mij. En nu op mijn ouders wachten blijft spannend
Gisteren heb ik het eindelijk verteld heb hele leuke reacties gehad en iedereen wou mijn buikje zien. Ben nu blij dat ik mijn buikje niet hoef te verbergen. Wel had ik gisteren weer heel erg pijn (steken) in mijn borst. Zal misschien wel door de spanning zijn.
@raldaellen Voor mijn papa viel het kwartje wat later, dan voor mijn moeder. Papa dacht lekker chocolade dacht hij. Maar toen het kwartje viel waren ze heel blij. En ik kreeg leuke opmerkingen dat ik een geweldige moeder zal zijn. Heb heel veel kinderen groot gebracht van mijn mijn broers en zussen.
Hoi meiden, Even een korte update van mij. Gister de vlokkentest gehad, geen prettige ingreep. Ik dacht dat ik eerst werd verdoofd, niet dus.... Dus kaken goed op elkaar en net bewegen. Ze hebben gelukkig in een keer genoeg vlokken kunnen wegnemen. De uitslag krijg ik over twee weken per post, maa mochten er afwijkingen gevonden worden, dan krijg ik eerder telefonisch bericht. Na de ingreep nog even moeten blijven liggen in een apart kamertje, en toen na een kwartiertje naar huis. Ik heb ook een aanvullende injectie in mijn bil gekregen omdat ik bloedgroep a negatief heb. Ik heb tijdens de terugreis naar huis meer last van deze injectie gehad dan van de naald van de vlokkentst. Gisteren meteen op de bank gelegd door manlief en ik mocht er alleen af als ik naar de wc moest of naar bed. Hij was echt superlief en bezorgd.....vandaag is miin moeder de hele dag geweest om een oogje in het zeil te houden en te zorgen dat ik op de bank bleef liggen. Morgen ga ik weer werken. Ik heb een zittend beroep dus ik verwacht niet dat ik veel last krijg. Dat heb ik eigenlijk de afgelopen twee dagen ook niet gehad, alleen eenbeetje spierpijn gevoel... Nu is het dus afwachten.....ik hoop dat ze niet bellen
[FONT=Arial, sans-serif]Hoi meiden,[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik heb na zondag even een paar dagen geen laptop aangehad als ik thuis kwam van mijn werk. Ik was te vermoeid daarvoor. Zo hectisch op het werk en erg misselijk. Gisteren heb ik de verloskundige gebeld en gevraagd of zij nog tips voor mij had voor de misselijkheid. Gember zei ze. Gemberthee, gembercapsules, enz.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Dus ik gisteren uit het werk naar de DA hier en heb gembercapsules gekocht. Deze moet je na elke maaltijd met een ½ glas water innemen. Gisteren meteen gedaan na het avondeten. Vanmorgen voor de 1e x NIET overgegeven en na het ontbijt en lunch weer een capsule ingenomen. Ik voel me niet misselijk nu. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Had net zelfs zin in wat Nibbits!!! Oh, ik hoop zo dat het nu door deze capsules overgaat. Dan krijg ik ook weer wat energie.[/FONT] Willen jullie allemaal weten wat het wordt? [FONT=Arial, sans-serif]Mijn man en ik willen wel weten wat het wordt. Wij vinden het prettiger om van te voren te weten wat er in de buik zit. En het is handig met kleertjes en kleuren uitzoeken. Vanaf 16 weken kun je buiten het ziekenhuis om een geslachtsbepalende echo maken. En dan hebben we met 20 weken nog een echo in het ziekenhuis. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Morgen ben ik alweer 14 weken, dus we hoeven niet zo lang meer te wachten. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Nunu, ik snap nu wel dat je daarom voor zo'n test kiest. Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Hoe heeft je familie gereageerd op het grote nieuws? Oh, ik lees het net. Wat leuk bedacht, een chocolade-laptop. Hoe kom je daar nu aan? Heb ik nog nooit van gehoord.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Bedoel je met pasteltinten, lichtblauw, lichtgroen, lila, enz?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Snukkie, ik vind paars ook best mooi maar mijn man vindt het wat minder.[/FONT] Ik hoop voor je dat ze je niet bellen en dat er een goede uitslag komt. [FONT=Arial, sans-serif]Dees, grappig dat je zoveel moeite moest doen om de kleine wakker te maken. En leuk dat je veel foto's hebt meegekregen. Laat je een foto zien hier?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen: hoeveel weken ben je dan als je die echo krijgt op 5 november?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wat is het nub forum?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ballie: Dus lekker uitgewaaid. Wat kan je blij zijn met een rompertje hè?[/FONT] Fijne avond allemaal!!
Goedemorgen! Net wakker, gisteren bruiloft gehad van goede vrienden (zij is in verwachting van een tweeling! Scheelt maar 4 weken) Was erg gezellig! @Snukkie Doe rustig aan he! Jij en je kleintje tellen! Wat niet gaat gaat nog niet, ik hoop zo dat ze niet bellen, wat zullen de weken spannend zijn! @Ambon, dan ben ik 16 weken. Is bij een "ex"schoonzusje van mij Nub forum is hier ook op de site, alleen een ander forum. Die dames zeggen aan de hand van een vroege echo te kunnen zien wat het wordt. Er zit dan nog bij elke beeb een "nub" en aan de stand van die nub kunnen ze zien wat het word. Gister die exschoonzus gevraagd, zij zegt: Flauwekul! Net als de chinese kalender enz. enz. Bekijk bijlage 191698 Dit is mijn laatste echo Van twee weken terug! hier schijnt een nub op te zien te zijn. (volgens zeggen van een jongetje )
@raldaelen: ik had m er ook op gezet... bij mij waren er 2 overtuigd van een meisje... naja, 50-50 kans he haha ik heb wel ondertussen al 2 keer gedroomd over een meisje...nu zelfs ook al met de naam erbij!! maareuhm, ik heb geen flauw idee waar ze t aan kunnen zien hoor...heb me rot getuurd naar mijn eigen echo en die van anderen op dat forum...maar ik wordt er niet wijzer van
@Ballie nee ik zie het ook niet nee! Als ik mijn echo vergelijk met die van anderen zie ik het al helemaal niet meer Haha! We shall see
@Ballie, uhm ik zie het ook niet. Ik zie tja denk ik gewoon wat normaal is om te zien. Als het maar gezond is en nog even wachten dan kunnen we zien wat het wordt. @Ambon, gelukkig dat de capsules helpen!! Dan voel je je gelijk een stuk beter neem ik aan. Jij bent niet ver weg meer van de 20-weken echo. Spannend!! @Snukkie, oh ik hoop zo op een goede uitslag voor jullie!! Lief van je mannetje en je moeder die je zo goed verzorgen. Dat geeft een heerlijk gevoel toch? @Nunu, wat een leuk idee die chocolade laptop! hihi hij dacht lekker smullen.... Ik zal proberen om zo snel mogelijk weer een foto te plaatsen van de echo. Het gaat wel redelijk, alleen zo ontzettend moe. Gisteren heb ik een leuk zwangerschapsjurkje op de kop weten te tikken. Is wel eigenlijk voor de zomer, maar met een leuke legging en vestje erover kan het er prima in de winter mee door. Ik heb het geboortekaartje al gemaakt. Het is heel stom, maar ik heb een heel sterk gevoel dat ik weet wat het geslacht zal zijn. Deze week was de beste vriendin van mijn moeder op bezoek en zij is spiritueel ingesteld. Zij wist ook al wat het wordt. Schijnbaar wist mijn moeder dat ik zwanger zou raken. 2 dagen voor haar overlijden was ik samen met mijn zusje bij mijn moeder op bezoek in het ziekenhuis en keek ze me heel doordringend aan en keek naar mijn buik. Toen vroeg ze aan me: voel je je wel lekker? Ik gaf toen aan dat ik moe was en die ziekenhuisgeur me niet beviel. Hebben jullie daar iets mee met spirituele dingen?