Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Beste aanstaande mama's,

Ik beloof jullie dat ik zaterdag of zOndag op jullie reacties kan reageren. Zit momenteel in de trein en via mobiel kan ik niet alle reacties goed lezen en reageren.
    Heb zojuist mijn afspraak bij de vk gehad. Heb een prachtig kloppend hArt gehoord en groei was goed. Alleen bleek dat ik antistoffen aanmaak in mijn bloed. Dus moets opnieuw prikken en over 4 weken krijg ik uitslag.

Vanavond komt de hele familie opbezoek om ons te feliciteren. Dus druk vanavon maar in het weekend ga ik proberen Om foto van mijn chocolaptop te plaatsen.

Wens jullie alvast een fijn weekend

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen en ballie: ik heb mijn echo geplaatst maar ze kunnen het niet bekijken omdat ik toen 11 weken was. Ze zeiden dat ik tussen de 12 en 14 weken moet zijn willen ze het kunnen zien. Ik krijg eerst geen echo's meer, ik ga nog wel een afspraak maken voor de geslachtsbepalende echo vanaf 16 weken.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Dees, wat knap dat je zelf een geboortekaartje hebt gemaakt. Ik denk dat wij er één via internet gaan uitzoeken. Maar we willen dan wel eerst weten wat het wordt. Ik heb zeker iets met spirituele zaken. Ik geloof er wel in. Ik hoop jij ook. Je kan er wel troost uithalen dat je moeder wel wist dat je zwanger was.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Nunu: wat mooi dat je een goede echo hebt gehad en dat je het hartje hebt horen kloppen. Wat gaat dat tekeer hè?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@iedereen: ik ben donderdagmiddag naar de huisarts geweest. Deze keer een vrouwelijke dokter omdat mijn eigen dokter herfstvakantie had. Ik moest op de bank liggen en ze ging kijken wanneer ik pijn had. Na afloop zei ze dat ik een lichte bekkeninstabiliteit heb en dat mijn rugspieren verkrampt zijn omdat ik niet meer weet hoe ik moet zitten of lopen door de pijn. Nu moet ik naar een Mensendieck fysiotherapeut a.s. dinsdag.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik hoop dat die mij kan helpen van de pijn af te komen. Ik heb maandag een gesprek met mijn leidinggevende en vraag aan haar of ik ipv een pilatesbal een balanskussen kan krijgen. Die kan ik op mijn bureaustoel leggen en dat is makkelijker mee te nemen naar mijn 4 werkplekken dan zo'n grote bal.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik heb een website gevonden waar je die dingen kan bestellen. Www.vegro.info. Dit is een website voor thuiszorgwinkels en verpleegartikelen. Moet je maar eens kijken onder comfort en bewegen bij oefen- en therapieartikelen.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Over de misselijkheid zei ze dat het waarschijnlijk met 16 weken zwangerschap over zal zijn. Ze kon er niks voor geven. Alleen als je de hele dag niks binnen kunt houden en bijna uitgedroogd bent en heel veel bent afgevallen kan ze zetpillen voorschrijven. Ik heb het alleen 's morgens. Maar ik gebruik nu gembercapsules en heb het idee dat het helpt. Ik heb nu 3 ochtenden niet overgegeven en ben niet meer de hele dag misselijk. Hopelijk blijft het zo.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Over de vermoeidheid zei ze dat het komt omdat mijn lichaam de afgelopen weken druk bezig is geweest met 1 extra liter bloed aan te maken. Ze zei dat ik vaker pauze moet nemen op het werk en goed moet luisteren naar mijn lichaam. En op tijd naar bed gaan is heel goed zei ze. Dat deed ik al. Vanmiddag was ik ook heel moe en heb even een uurtje gelegen op bed. Ik doe nu wel rustig aan maar ben daarom ook niet zo vaak meer achter de computer, ben daar gewoon te moe voor. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Hoe gaat het met jullie allemaal??? Hebben jullie inmiddels al babyspullen gekocht? Wij vandaag een voetenzak voor de maxi cosi en een waskussen met 2 hoezen, monddoekjes en een witte badcape met een grijs randje. Het is wel handig als je een uitzetlijst hebt. Wij hebben er één van babydump en mijn zus heeft doorgestreept wat wij van haar mogen lenen en wat je echt niet nodig bent. Wel leuk om zo al wat bezig te zijn voor de kleine. Zodra we weten wat het wordt, kunnen we de accentkleur voor de babykamer uitzoeken en bijpassende spulletjes.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Een fijne avond/weekend!![/FONT]

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Dees Nee ik heb helemaal niets met spiritualiteit. Maar het is natuurlijk fijn als iemand daar troost in kan vinden!

@Ambon ja die nub is idd alleen maar voor 12 weken plus :)
    Verder hier nog steeds de hele dag misselijk en hartstikke moe! Het valt soms zo tegen om te werken, Je kind van school naar voetbal, naar zwemles, naar vriendjes, vriendjes hier, kinderfeestje daar en dan je eigen huis er ook nog bij te houden.

Verder hebben we eigenlijk nog niet zo veel gekocht, ook niet zoveel meer nodig! Ik ga ook pas kleertjes kopen zogauw ik weet wat het wordt. Verder heb ik alle verplichte dingen nog wel! (hoewel, wat is verplicht he ;) )
    Heb al wel de deuren in het kamertje geschuurd en geverfd. Ook leuk.
    Verder was mijn neefje jarig dit weekend dus hebben we heerlijk 2 uur in de auto gezeten. Maar het was wel gezellig! Nu net thuis, en lekker naar bed!

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen: ik leef met je mee. Heb gisterenochtend en vanmorgen alweer gal overgegeven. Dacht ik er net vanaf te zijn.... Gisteren hebben we in het bos gelopen. Na een uur was ik bekaf. Ik moest zitten, had echt pijn in mijn bil en dat ging nu uitstralen naar mijn bovenbeen. Na het uitrusten zijn we weer teruggelopen. In de auto naar huis viel ik bijna in slaap en heb thuis nog even een uurtje geslapen.

Hopelijk gaan die kwaaltjes nu gauw over. Kan ik wel goed gebruiken. Ik denk jij ook wel Raldaellen.

5. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Snukkie, hoe gaat het nu met je? heb je al uitslag van je vlokkentest?

@Ambonmanise, in plaats van gembercapsules te kopen kan je ook een zelf een thee maken met gember. Had ik via een link gevonden. Je moet 5 cm verse gember in een beetje water persen, en dan laten koken. als het gekookt is dan moet je ff laten trekken 5 minuten en dan kan je het drinken. Ik vind het persoonlijk niet smaken maar dit helpt wel bij mij.
    Daarnaast heb ik ook vaak last van lichte misselijkheid met duizeligheid. En vermoeidheid zoals we allemaal ook wel hebben denk ik.

@Raldaellen & Ballie83 ook ik word niet wijs met de echo en de NUB theorie.

Ik had jullie verteld dat mijn familie vrijdag langs zouden komen om ons te feliciteren, dit was echter een (familie) babyshower voor ons geweest. Ze hadden allemaal leuke kado's voor mij en de baby gekocht. En 3 rompertjes die zelf beschilderd was door mijn neefjes/nichtjes. Dus ik ben flink verwend.
    en zaterdag gingen we babyspullen kopen/bestellen. We hebben babybad, badset en kinderwagen besteld. Als alles goed gaat dan wordt het in februari besteld. Mocht er in die tussentijd iets niet goed gaan dan hebben we garantie dat we alles kunnen annuleren kosteloos.

Als bijlage heb ik mijn choco-laptopfoto bij gedaan. Deze had mijn vriend van zijn collega gekregen en hij moest gelijk aan mij denken. en ik heb de venster van de laptop gewijzigd door de kartonpapier eruit te halen en om te draaien en de echo foto op te plakken.

6. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
  7. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Nunu, wat een leuk idee!! Nog nooit van gehoord, maar laat maar overwaaien die trends vanuit Amerika. Grappig en apart.

8. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Wat een leuk idee!! Misschien dat ik dat ook wel ga doen! Maakt het allemaal super spannend...maar dan moet eerst de uitslag goed zijn natuurlijk....We wachten nu bijna al een week en gelukkig nog geen nieuws.....vanmiddag belde de verloskundige om te vragen hoe het met me ging...maar ik dacht dat ze voor de uitslag belde ofzo...mijn hart sloeg drie keer over! Achteraf kan de verloskundige helemaal niet voor de uitslag bellen, dat doet de arts in het ziekenhuis, maar ja op dat moment dacht ik er niet zo over na...

@ambon; jemig jij bent echt veel misselijk zeg....ben je nu ook afgevallen of kan je dat nog net voor zijn? Het lijkt me echt verschrikkelijk om elke dag zo misselijk te zijn....Gelukkig heb ik dat echt nooit gehad...

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]Snukkie, ik ben alleen 's morgens misselijk. De rest van de dag kan ik wel eten.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@iedereen: ik ben vanmiddag bij de fysio geweest. Heb oefeningen meegekregen om thuis te doen en ze had ook een balanskussen die ik mag uitproberen voordat ik er 1 aanschaf. Ik neem hem morgen gelijk mee naar het werk. Ik mag hem niet de hele dag gebruiken maar ze vond het goed van mij dat ik het zelf ook al had opgezocht op internet. [/FONT]

10. raldaellen

En? Werkt het balanskussen?

Snukkie, al uitslag? Ben benieuwd!

Anderen alweer echo's of dergelijk gehad? Ben het een beetje kwijt :)

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    13 oktober: nunu nekplooimeting
    13 oktober: snukkie nekplooimeting
    21 oktober: nunu controle vk
    28 oktober: rashomama 2e controle vk
    31 oktober: Raldaellen 2e Controle vk
    2 november: ambonmanise 2e controle vk
    3 november: dees 4e controle gyn
    28 november: nunu 20-weken echo
    2 december: Ballie83 20weken-echo
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees (1e kindje)
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje)

Even naar voren halen

12. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Nee nog geen uitslag....wachten duurt lang! Vanochtend wel bij de verloskundige geweest om het hartje te horen, en gelukkig dat was allemaal goed, weer een kleine geruststelling!

13. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    ben heel erg blij voor je dat, je ondanks het wachten toch een geruststelling heb gekregen.

Sinds Maandag heb ik voor het eerst last van bandenpijn. Steken in mijn lies en onderbuik. Hebben jullie dat ook?

14. raldaellen

@Nunu ja, hier ook hoor, vanaf week 5 ofzo al....maar het was mij bekent, dus heb mijn bekkenband tevoorschijn getoverd voor het werken enz. en het helpt!

15. raldaellen

Net een andere angelsounds gekregen......wauw......I am in love....♥

16. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @snukkie: geen nieuws is goed nieuws denken we dan maar.... we blijven duimen!
    @raldaellen: wat een mooi geluid he:) ik zit bijna elke avond even te luisteren :D
    @nunu: die bandenpijn heb ik een paar weken wat heftiger gehad, nu wat minder.
    heb wel last van verstopping:( ik had vorige week heel erg last van mn ribben. volgens n collegaatje leken mijn klachten op die van haar toen ze galstenen had... dus ik op naar de huisarts, die dacht eerst ook galstenen. maar na mn buik te onderzoeken bleek ik helemaal vast te zitten in mn darmen :S
    naja, lang verhaal kort makend, ik moest laxeermiddel nemen, zou t binnen paar dagen over zijn... nu kleine week later is de verstopping weg, maar tis doorgeslagen.... ik loop nu leeg :( bah bah bah.
    naja, heb genoeg laxeermiddel meegekregen voor als t weer gebeurd, das niet uit te sluiten tijdens de zwangerschap volgens de huisarts
    gelukkig is t alleen maar dit, als t echt galstenen was geweest was ik verder van huis geweest... ik moet er dus maar vrede mee hebben.... *zucht*
    (shit happens:p)

17. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    *breekt even in*

Hey meiden,

Tijdje terug nog met jullie meegekletst maar helaas kwam daar een einde aan door een bbz maar wilde jullie even laten weten dat ik vandaag weer positief heb getest! Ik word nu een juli 2012 mama, ook erg leuk. Zit nu in hetzelfde topic als Isis (heeft hier ook meegekletst), zij wordt ook een juli 2012 mama!

Allemaal nog een hele goede zwangerschap toegewenst!

Liefs, Poemi

*breekt weer uit*

18. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @poemi: wat super meid!! gefeliciteerd!!!
    ik hoop dat jullie het in het juli-topic ook zo gezellig krijgen en dat jullie een hele fijne zwangerschap krijgen :D

19. raldaellen

@Poemi Wauw!!! Gefeliciteerd meid!! Heerlijk! Geniet ervan!

20. rashomama

rashomama Actief lid

21 jul 2010
    141
    1
    18
    Vrouw
    DH
    @poemi: wat leuk om te horen, gefeliciteerd! nu maar hopen dat ie nu wel het goeie plekje opzoekt.
    @raldaellen: zit zelf ook te twijfelen om er eentje te kopen, lijkt me wel geweldig om het elke dag even te kunnen horen.
    @ballie83: ik denk dat je wel blij moet zijn dat het geen galstenen zijn want dan zit je inderdaad wat verder van huis. Mijn darmen werken ook niet mee en heb ook wat meer last van verstopping de laatste tijd maar mijn darmen waren dan ook al wat meer prikkelbaar.

Ik had vandaag weer een controle en alles was goed gelukkig. Hartje weer horen kloppen, wat maakt dat geluid me blij zeg :D Mijn derde controle is op 25 november en heb mijn 20 weken echo op 12 december.

Deel Deze Pagina