Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Poemi: gefeliciteerd voor jou en Isis. Wat leuk dat het zo snel weer mocht lukken.

Rashomama: wat mooi dat alles goed was bij de controle. Ik weet mijn afspraak voor de 20-weken echo nog niet. Ik hoop volgende week als ik de controle heb.

@allemaal: ik ben woensdagmiddag ziek naar huis gegaan. Ik had de halve nacht weer wakker gelegen en was helemaal op. Ik kon mij niet meer concentreren op het werk. Ik ben oververmoeid en omdat de dokter vorige week tegen mij zei dat ik moet luisteren naar mijn lichaam en ook verantwoordelijk ben voor die kleine in mijn buik was de beslissing snel gemaakt. Ik merkte dat mijn reserves nu op waren omdat ik hier al een maand last van heb. Had op het laatst alleen nog maar energie om te werken en voor de rest niks meer. Dan is de balans zoek en nu moet ik eerst rusten, bijtanken, af en toe slapen/dutje doen en dan weer energie opdoen.
    Gisteren heb ik even een rondje gelopen over de markt. Ik was daarna weer heel moe maar ik had geen pijn in mijn bekken en in mijn rug. Ik denk dat de oefeningen goed aanslaan. Ik hoop dat het zo doorgaat. Ook gebruik ik de balanskussen en dat zit erg prettig. Maar daar mag ik niet de hele dag op zitten.
    Nu moet ik nog af van de misselijkheid/spugen 's morgens. Dokter zei dat het vanaf 16 weken vaak beter zal gaan maar zo niet, dan houd je er de rest van de zwangerschap last van.

Ik heb woensdag weer een controle bij de vk. De donderdag erna ben ik alweer 16 weken. Ik hoop zo dat het goed gaat met de kleine ondanks het niet zo goed gaat met mij.

Ik probeer jullie wel te volgen maar zit nu niet elke dag achter de pc.

Tot zover mijn update.

Iedereen alvast een prettig weekend!!

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    13 oktober: nunu nekplooimeting
    13 oktober: snukkie nekplooimeting
    21 oktober: nunu controle vk

31 oktober: Raldaellen 2e Controle vk
    2 november: ambonmanise 2e controle vk
    3 november: dees 4e controle gyn
    28 november: nunu 20-weken echo
    25 november: Rashomama 3e controle
    2 december: Ballie83 20weken-echo
    12 december: Rashomama 20-weken echo
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees (1e kindje)
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje)

Even naar voren halen

3. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Poemi: GEfeliciteerd! Dit is een plakbeeb. Ik ga heel hard duimen. En juli is een hele mooie maand om in te bevallen;) Geniet ervan meis

4. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd!!! Super leuk!

5. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Poemi, meid wat een leuke nieuws, van harte gefeliciteerd en wens je een goed en gezegend zwangerschap toe.

@Balie, wat vervellend joh, maar gelukkig geen galstenen, denk dat je die echt niet bij kan hebben. Mijn moeder heeft het gehad en is inderdaad geen pretje. Dus hoop dat je het ook niet krijgt en dat je gauw van je verstopping af bent.

@iedereen wat goed helpt bij verstoppingen is als je wakker wordt een lauw/warm water te drinken samen met een fruit. Zo stimuleer je om je darmen te laten werken.

6. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Ik heb er gelukkig geen last van maar, Toen ik bevallen was raadde de kraamzorg mij aan om blikfruit, het sap en verse peren te eten.

Verder heb ik gisteren het kamertje behangen. En ben tot nu tevreden met het resultaat :)
    Nu nog de troep opruimen die ik gisteren heb gemaakt.....pfff....Echt zo geen zin in.....

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen: laat je nog even een foto zien van het behang wat je gekozen hebt?

8. raldaellen

Bekijk bijlage 194761

De foto is niet helemaal helder, en maar een stukje maar deze stond nog op mijn mobiel.

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Leuk behangetje. Echt lief en stoer.

10. raldaellen

Vanmidag naar de vk geweest. Het hartje gehoord! Heerlijk! Alle uitslagen van het bloed weer terug. Nou blijkt dat ik rhesus C negatief ben. en dus met 27 weken wederom moet bloedprikken om te kijken dat ik het bloed van mijn baby niet afbreek :S verder waren alle uitslagen prima! Ik kan vanmiddag of morgen een afspraak maken voor de 20 weken echo! Kreeg ook nog een uitnodiging om mee te doen aan de triple P studie.....Dat houd in dat vrouwen met een kleine baarmoedermond eerder zouden bevallen. Of ze dat ook mochten nakijken.....Nou....Nee! Genoeg onderzoeken gehad :) Haha! iig deed de Beeb het prima!! en groeide goed! Tot vlak onder mijn navel zat de baarmoeder nu. zal wat worden ;)

11. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Hoi meiden,

Nou we kunnen weer opgelucht adem halen, de uitslag was goed!!!!! Ik zit weer terug op de wolk! Afgelopen zaterdag een brief van het erasmus gekregen met het goede nieuws, we hebben even met zijn tweeen een potje gejankt van de opluchting! Daarna meteen familie gebeld en mijn ouders stonden binnen een uur al met een mega bos bloemen voor de deur, wat waren die opgelucht!!

Vandaag de verloskundige gebeld, want in hun brief stond ook het geslacht vermeld.........we krijgen een jongen!!!!! Ik ben helemaal blij en ben vanmiddag ook meteen naar de stad gegaan om kleertjes te kopen. Mijn vriend weet het nog niet, dus alles is mooi ingepakt en mag ie dadelijk bij het avondeten open maken, spannend!

12. raldaellen

He meid, wat heerlijk voor je!! Geniet er nu maar echt van! (Leuk!!! Een jongetje!!!)

13. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @snukkie: wat fijn om te horen!! nu heerlijk op je wolk blijven!
    en wat een mazzel dat jij al weet wat t wordt...ik moet nog n maand wachten... wil ook zoo graag spulletjes kopen ;)

14. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Snukkie, wat een opluchting zeg. Geniet er lekker van.

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen: wat fijn dat alles nog oké is met de kleine. Ik zou ook niet zo'n onderzoek meer doen. Daar ben je op gegeven moment wel klaar mee.

Snukkie, eindelijk kan je opgelucht ademhalen. Gingen ze bij die test ook gelijk naar het geslacht kijken? Wel mooi dat je nu niet meer hoeft te wachten tot de 20-weken echo.

@allemaal:
    Ik ben gisteren door mijn leidinggevende gebeld. Ze had verwacht dat ik gisteren wel weer aan het werk zou gaan. Ik heb gezegd dat het al een beetje beter gaat vergeleken met vorige week maar dat ik 's middags nog wel even moet liggen omdat ik dan heel erg moe ben. En dat ik roofbouw heb gepleegd op mijn lijf door mij niet op tijd ziek te melden.
    Ze verwacht dat ik donderdag wel weer zal komen. Dan moet ik maar kijken hoe het gaat.

Vanmiddag weer naar de fysio. De pijn bij mijn bekken en rug is al een stuk minder geworden. En dat in 1 week tijd. Vind ik best snel.

Ik heb morgenvroeg de controle bij de vk. Ik hoop dan ook een afspraak te kunnen maken voor de 20-weken echo. We zitten met smart te wachten tot we te horen krijgen wat het geslacht is. We hebben nu al veel neutrale dingen gekocht maar dan kan je qua kleuren ook wat leuks uitzoeken.

16. raldaellen

#476 raldaellen, 1 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2011
    13 oktober: snukkie nekplooimeting

5 november echo geslachtsbepaling bij vriendin!
    5 december: Raldaellen 20 weken echo + 3e controle Vk

Verwachte einddatum:

17. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0

3 novmber: snukkie controle vk
    5 november echo geslachtsbepaling bij vriendin!
    5 december: Raldaellen 20 weken echo + 3e controle Vk

Verwachte einddatum:

18. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0

19. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    ik heb vanmiddag ook weer controle gehad:)
    alles is goed, bloeduitslagen prima. mn bloedvolume is nog wel krap en mn bloeddruk wat laag, maar die heb ik altijd wel wat laag. zat nu op 110/50, is mee te leven ;)
    baarmoeder zit op mooie hoogte, alles voelt goed en t hartje klopt ook weer prachtig!
    ik vroeg ook of ik al wat gevoeld kon hebben. had wel een beetje een vermoeden, maar was twijfelachtig. konden ook darmen zijn dacht ik. maar volgens de VK is t dan bijna zeker dat ik inderdaad de beeb al gevoeld heb:D was een heel raar, beetje kriebelig gevoel, vlak boven mn schaambeen
    hebben jullie al wat gevoeld?

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt nog voor de felicitaties allemaal! Goed om te lezen dat het bij jullie ook nog allemaal goed gaat!

Deel Deze Pagina