Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Raldaellen: Gelukkig dat alles goed is. Tja nog meer onderzoeken:$.

@Snukkie: Goed dat alles oke was. En wat leuk dat je weet dat jullie een jongetje krijgen!! Super! Daar moeten een hele hoop nog op wachten...

@Ambon: Begin niet te snel met werken, luister echt naar je lichaam! Wel fijn dat de fysio je zo goed helpt! Fij om te horen. Hoe was de echo gegaan??

@Ballie83: wow wat leuk dat je je beeb al gevoeld hebt. Zal wel een heel apart gevoel zijn geweest. Maar wel het mooiste wat er is lijkt me. Ik zou ook de beeb eerder gaan voelen omdat mijn placenta laag ligt....geen idee, maar het zal wel.

Hier gaat alles goed. Ben eigenlijk met teveel dingen tegelijk bezig en wil alles zelf doen. Helaas lukt dat niet altijd en heb ik last van mijn liezen. Een wat trekkerig gevoel. Morgenvroeg heb ik de echo weer. Mijn mannetje gaat dan niet mee ivm werk dus gaat mijn zusje mee. Zij vindt het reuze spannend...haha erna gaan we uiteraard even shoppen.

2. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ballie83, geweldig he als je de baby nu al voelt, ik heb hem ook heel erg gevoeld. bij mij was het alsof hij heen en weer aan het springen was.

@dees, heel veel succes vandaag. hoop dat alles naar wens mag gaan.

3. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    13 oktober: nunu nekplooimeting
    21 oktober: nunu controle vk

2 november: ambonmanise 2e controle vk
    3 november: dees 4e controle gyn
    5 november echo geslachtsbepaling bij vriendin!
    28 november: nunu 20-weken echo
    30 november: snukkie controle VK
    25 november: Rashomama 3e controle
    2 december: Ballie83 20weken-echo
    5 december: Raldaellen 20 weken echo + 3e controle Vk
    12 december: Rashomama 20-weken echo
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees (1e kindje)
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje

4. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Hallo meiden,

Vandaag weer op controle geweest, alles is goed! mag over 4 weken weer terugkomen.
    Waarschijnlijk mag ik de 20 weken echo in het ziekenhuis laten uitvoeren omdat ik toch een verhoogde kans heb gehad. In het ziekenhuis hebben ze veel betere apparatuur, dus kunnen ze ook heel veel dingen zien.

5. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Fijn dat alles goed is!! Blijft goed nieuws he! :D

6. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    #486 dees, 4 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2011
    @Snukkie, fijn dat de echo goed is!

De echo gisteren was super. Ze hebben mijn baarmoederhals opgemeten ivm het risico dat deze korter is door mijn tweehoornige baarmoeder, maar ik hoefde me helemaal nergens druk over te maken. Weer een geruststelling. Toen ze aan het opmeten was (inwendige echo) kwam er in een keer een handje in beeld. haha alsof de uk wilde zeggen van hier ben ik.
    Ook mag ik naar het ziekenhuis hier in de buurt, hoef ik niet meer in de file te staan....was helemaal blij.

Fijn weekend allemaal!!

7. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    #487 Nunu, 4 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2011
    @dees, ik krijg de baarmoederhals meeting op 28 november. Was het pijnlijk? En hoe hebben ze dat gedaan?

8. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hey Nunu, niks om je extra druk over te maken. Het wordt via een inwendige echo gedaan. En aan de hand van wat ze dan op het scherm zien meten ze de baarmoederhals. Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Heb je al eens een inwendige echo gehad?

9. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    2 november: ambonmanise 2e controle vk
    16 novmber: controle nr.6

Verwachte einddatum:

10. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    hallo dames,

mag ik me bij jullie aansluiten?

ben nu ruim 15 weken zwanger van ons eerste kindje en ben 25/26 april uitgerekend...

ik zie dat jullie een mooi klein clubje hebben en dat is wel erg fijn...
    ik zal gauw even gaan bijlezen..maar dat word dan wel morgen..en als jullie wat willen weten dan hoor ik het wel!

Gr. Laura

11. raldaellen

@Laura Gefeliciteerd! EN gezellig hoor!!

Vandaag heb ik de echo gehad, en ja heerlijk beweegelijk, wat ik zelf ook al voelde. Lag geen moment stil, en de beentjes prachtig voor het geslacht........:) Duimpje in de mond, even zwaaien.....en ja heel even de beentjes van elkaar en toen werd er toch gedacht aan een jongetje!! Leuk!! Mijn zoontje iig errug blij! (met een slag om de arm want helemaal zeker... :) ) Ben al wel even de prenatal in geweest vandaag en heb een ontzettend stoer jongens truitje + broekje gekocht. Maar heel veel durf ik nog niet te kopen, dan maar met zekerheid met de 20 weken echo.

Fijne avond verder allemaal!!

12. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    gefeliciteerd met de goede echo en wat leuk dat je een zoontje krijgt!!

13. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @raldaellen: wat leuk dat je een zoontje krijgt!! sowieso altijd fijn als je je kleintje weer even mag zien he :)
    @laura: welkom, join the club! heb je al veel klachten (gehad)??

ik wordt nu elke nacht wakker, zo tegen de ochtend, met pijn in mn buik.... zullen de banden wel zijn denk ik want als ik me draai wordt t alleen maar erger. en als ik dan even heb geplast is het wel minder of meteen weg (moest vanochtend trouwens 3 keer eruit om te plassen :S ) beetje vaag, dat wel

14. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Laura: Welkom!! En gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    @ Raldaellen: Gaaf dat jullie een jongetje krijgen....nu wachten tot de 20weken echo? Spannend!
    @Ballie: Balen dat je iedere nacht wakker bent. Hoop voor je dat het iets minder zal worden!

Hier gaat het vandaag niet zo lekker. Ben ontzettend moe, zit ook nog steeds in mijn ochtendjas om zo weer lekker mijn bed in te duiken. Flinke hoofdpijn en ontzettende pijn in mijn rug. Voel me dus totaal niet lekker. Gisteravond ook flink zitten huilen omdat ik mijn moeder toch wel enorm mis. Denk dat ik morgen op mijn werk regel dat ik binnenkort even een weekje vrij neem, zodat ik bij kan slapen en mijn emoties een beetje op de rit krijg.

Nog een hele fijne zondag iedereen!!

15. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0

sja klachten, genoeg...ben tot 9 weken enorm misselijk geweest... vreselijk moe, soms nog...maar gaat beter nu gelukkig!

sja nu bandenpijn en veel last van waarschijnlijk ischias...das wel heel vervelend...vooral met werken enzo...

oh en ik moet er tegenwoordig ook 's nacht uit om te plassen, doe ik dat niet dan sta ik in de ochtend op knappen en doet het enorme pijn, vooral in buik en rug!

oh ja en mijn bekkenbodem werkt niet meer als voorheen...bij niezen en hoesten dan wil er nog wel eens iets ontsnappen...

ach en verder klagen we maar niet omdat het al bijzonder genoeg is!
    ik vind het echt geweldig verder!

16. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    oh en voor het lijstje,
    30 november controle VK
    5 december 20 weken echo

oh ben trouwens 31 en het is ons 1e kindje...

hoe oud zijn jullie allemaal?

17. raldaellen

@Laura Dat word tena lady ;) Haha nee hoor, bekende kwaal! Gelukkig ben je van je misselijkheid af! Wat doe je voor werk?

Ik ben 27 en het is mijn tweede kindje! Ik heb een zoon van 6 straks als de tweede geboren word is hij 7.

@Ballie voorbereiding op de gebroken nachten ;) ik ben elke ochtend wakker om 6.00 uur, omdat ik dan zere rug heb, die heb ik dan omdat ik dan nodig mijn blaas moet legen.

@Dees ja nu wachten tot de 20 weken echo, dit was een "tussendoortje" Ik hoop voor je dat je er even lekker een weekje tussenuit kan!

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]Snukkie: fijn dat de echo goed was.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Dees, wat een goed nieuws heb je gekregen in het ziekenhuis. Geef aan je vermoeidheid toe. Doe maar kalm aan. Rouwen heeft ook tijd nodig.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Laura: welkom hier bij ons. We zijn inderdaad een klein groepje. Er zijn een paar afgehaakt in het begin. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik herken je kwaaltjes. Ik probeer 's avonds voordat ik ga slapen mijn blaas leeg te hebben zodat ik niet meer eruit hoef. Dan red ik wel tot de volgende ochtend. Met die bekkenbodem heb ik ook problemen vooral bij het spugen 's morgens. Ik ben 30 jaar en het is ons 1e kindje.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen: wat fijn dat je een goede echo had en dat de kleine zo beweeglijk is. Wel spannend als je nog niet helemaal zeker weet of het een jongetje is.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Ballie: vervelend hè als je 's nachts wakker bent. Daar kun je heel moe van worden. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@allen: Ik ben donderdag weer aan het werk gegaan voor halve dagen. Dat was dan ook genoeg. Langer kon ik het niet volhouden. Ik blijf eerst halve dagen werken totdat ik mij beter voel. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Woensdag had ik de 2e controle bij de vk. Bloeddruk was goed, gewicht was weer wat lager dan de vorige keer. In totaal ben ik nu 2 kilo afgevallen. Ik had een mooi buikje zei ze. Het hartje was goed te horen, de kleine schopte ook 2 keer toen we aan het luisteren waren. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]We hebben een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo op zaterdag 26 november. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]En we hebben ook een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepalende echo buiten het ziekenhuis om. Dat is aanstaande donderdagmiddag al. Dan weten we het nog eerder dan 26 november. Nu maar hopen dat de kleine goed ligt om het te zien.[/FONT]

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    10 november: Ambonmanise geslachtsbepalende echo
    16 novmber: controle nr.6
    26 november: Ambonmanise 20weken echo
    30 november: Laura controle vk
    5 december: Laura 20-weken echo

Verwachte einddatum:
    25/26 april: Laura (1e kindje)

20. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    raldaellen: ik ben verzorgende bij de thuiszorg, gelukkig werk ik alleen maar ochtenden en halve avonden en voor nu is dat zeker genoeg...werk ongeveer 16 tot 20 uur per week...

wat doen julie allemaal voor werk?

Deel Deze Pagina