@dees heb inderdaad eerder ook al een inwendig echo gehad. viel inderdaad mee, maar spannend blijft het wel. @laura28 welkom bij het clubje en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben 34 en dit wordt mijn eerste kindje. Mijn vriend heeft al een dochter van 11jr. uit een eerdere relatie. @Raldaellen, wat fijn om een geweldige echo te hebben. Nu kan je gericht je baby spullen in huis halen, lijkt me echt geweldig om het nu al te weten. @ballie83 meid wat vervellend dat je zo'n pijn hebt, maar als het aanhoud moet je toch ff langs de huisarts het kan zijn dat je blaasontstekking hebt wat heel normaal is bij zwangere vrouwen. Zo had ik dat in het begin van mijn zwangerschap heel erg last van en bleek een blaasonstekking en zwanger te zijn @Dees, kan mij heel erg goed voorstellen dat je je moeder juist rond deze periode meer zult missen. denk dat je heel goed zal doen als je een weekje vrij neemt. Onderdruk je emoties vooral niet zou ik zeggen, en neem voldoende rust. Ook al kan je niet slapen probeer overdag ook tussendoor te even te liggen. @Anbonmanise wat spannend om geslachtsbepalende echo te laten doen. Heb je zelf al een voorkeur? Wij zijn zaterdag naar de jongegezinnenbeurs geweest te Utrecht, heb daar paar leuke buikbandjes laten maken en babykleren gekocht en ja ook mijn eerste positiebroek En het leukste was dat ik mijn buikje ook heb laten schilderen. Het was echt heel bijzonder alleen jammer dat het de volgende ochtend heel vaag aan het worden was.
Zojuist is mijn laatste flessen voor moeders voor moeders opgehaald Wat ben ik toch trots op mezelf dat ik ook anderen heb kunnen helpen met zwanger worden.
@Nunu Ja ik heb moeders v moeders ook net afgerond! Moet zeggen: Blij toe ook Heb je een foto gemaakt van je beschilderde buik? Wel leuk! Ik heb morgen een gesprek met mijn leidinggevende over mijn contract.....Die loopt namelijk af 31 dec. en ik zou naar vast moeten.....ik hou mijn hart vast. Ik werk ook in de thuiszorg. Duimen jullie mee??! Bekijk bijlage 197124 Een van de laatste, niet duidelijk een foto van een echo maar ach ♥
@raldaellen het lijkt wel of de beeb van jou aan het zweven is. wat maakt het toch uit of het duidelijk is of niet het is wel jouw kindje en daar gaat het toch om. zie bijlage voor de beschildering van mijn buik. Hoewel ik nog niet echt een grote buik heb vond ik het heel erg leuk staan
Nunu: wat leuk zo'n buikschildering. Ga je aan het einde van je zwangerschap nog zo'n één laten maken? dan heb je wel een enorme buik en zal het vast nog geweldiger zijn!! Laura: ik ben medisch secretaresse bij de polikliniek van de GGZ in 3 plaatsen. Elke dag in een andere plaats. En ik zit 1 dag per week in de gesloten kliniek. Raldaellen: ik duim voor je. Ook al zeggen ze dat er genoeg werk is in de zorg, ze moeten flink bezuinigen omdat de kosten hoger worden en er meer oudere mensen zijn. Mijn contract loopt 15 april af (4 dagen voor mijn uitgerekende datum) en ik hoop natuurlijk dat die verlengd gaat worden. Maar ik ga van het ergste uit omdat ik alleen het 1e half jaar heb kunnen laten zien wat ik kan en sinds oktober heb ik heel veel last van zwangerschapsklachten en ik werk nu halve dagen. Dat werkt vast niet in mijn voordeel. @allen: vanmiddag heb ik mij aangemeld voor de zwangerschapscursus bij de thuiszorgorganisatie. Ik ga op maandag 2 januari beginnen. Er hebben zich al 4 opgegeven. Ik vind het wel spannend en ook leuk om te zien of ik de anderen ook ken of niet. Hebben jullie je ook al opgegeven of gaan jullie geen cursus volgen? A.s. donderdag dus de geslachtsbepalende echo. Wij hebben geen voorkeur voor een meisje of jongen. Het maakt ons niks uit, wij zijn blij met wat wij krijgen. Het is gewoon leuk om het te weten omdat het een geheimpje voor ons 2en wordt. Ik hoop dat we het niet gaan verklappen als mensen ons ernaar vragen. Fijne avond allemaal!!
@Raldaellen vandaag is het heel erg spannend voor jou, denk aan je en duim voor je. hoop dat alles in jouw voordeel werkt. @Ambonmanise ik zou het wel willen hoor om opnieuw mijn buikje te laten beschilderen. alleen vind ik het dan wel een dure grap. want de verf zou paar dagen op moeten zitten en bij mij was het de niet eens 24 uur mooi. Het ging heel snel vervagen. @iedereen ik ga donderdag beginnen met zwangerschapszwemmen. lijkt me heerlijk om weer in het bad te zijn. Het water schijnt 32 graden te zijn. En dan 45 minuten lichte oefeningen doen alsmede ontspanningsoefeningen. Ik heb me voor de rest nog niet verdiept in het zwangerschapscursussen.
ik zal binnenkort ook eens kijken naar een zwangerschapscursus, lijkt me op zich ook wel leuk, ook om wat meiden te leren kennen, woon hier nog niet zo lang en ken dus ook nog niet veel mensen... ook ik wil gaan zwemmen trouwens, lijkt me inderdaad heerlijk! lekker een beetje gewichtloos dobberen...zal eens informeren op wat voor dag en tijdstip dat is... raldaellen ik zal voor je duimen, hoop dat je een vast contract krijgt! werk jij overigens ook voor Icare? nunu ook voor jou zal ik gaan duimen want een baan is toch wel erg belangrijk! hebben jullie je al verdiept in babykamertjes en kinderwagens enzo? wij hebben vorige week besteld en volgende week word het al geleverd! vind het zo ontzettend leuk, kan me dan mooi gaan bezig houden met hoe het kamertje verder aangekleed gaal worden enzo...oh en vast oefenen met de honden naast de wagen laten lopen...is toch ook wel handig...ik heb er helemaal zin in! had trouwens nog een stunt, vorige week bij babypark besteld, kom ik er gisteren achter dat ze op de hele collectie 10% korting hebben....dus ik ben gaan bellen, had er toch erg de balen van...we hadden een flinke order geplaatst en daar liepen we toch dat geld dan van mis...nu krijgen we de 10% in cadeaubonnen tegoed, in alle winkels en de webshop te besteden....is toch wel heel erg coulant en netjes van ze! wat dat betreft een aanrader!
Dank je wel laura28. maar ik zit nu in de WIA wegens bekken/onderrugklachten en PTSS. Maar zoals je al aangeeft werk is inderdaad belangrijk en ook nog eens leuker dan de hele tijd van die therapie naar de andere therapie te gaan. En nu ik in verwachting ben is het ook heel erg spannend hoe het met mijn klachten gaat verlopen, buiten mijn dubbele baarmoeder.
JA!!!!!!!!!!!! Vast contract! Pff....... pak van mijn hart! Ze zei: we hadden er wel over gedacht om je eruit te doen, maar toen had er iemand gezegt: Wat als ze niet zwanger was? Nou dan hadden we haar gehouden!! Toen bedachten ze zich dat iedereen het recht heeft op zwangerschap! Gelukkig!! @ Laura nee een lokale thuiszorgaanbieder. Verder: Had ik nog een babykamer heb ik me vanmiddag te goed gedaan aan babykleding En een cursus....nee ben ik niet het type voor. Ik ga wel naar een eenmalige bijeenkomst over borstvoeding.
@Raldaellen: GEFELICITEERD!!!! Wat een pak van je hart! Weer iets om je minder druk om te maken toch. Gelukkig maar! @Laura: Ik heb alles over kunnen nemen van mijn zusje, moeten alleen gaan kijken voor een maxi cosi. Het slaapkamertje hadden we in januari al gehaald. Ben wel vandaag met een naaicursus begonnen. Stof besteld en ga een patchwork quilt maken wat dadelijk als dekentje kan dienen in de maxicosi. @Nunu: Ik ga ook zwangerschapszwemmen...heerlijk! Verder heb ik me ook nog niet verdiept in eventuele andere cursussen. Wanneer krijg je de opmeting van je baarmoederhals? @Ambon: Spannend die echo a.s. donderdag!! Volgens mij heb ik iedereen gehad....hihi moest weer even bijlezen. Hier gaat alles zijn gangetje, ben alleen ontzettend moe. Maar wil er niet aan toegeven wat eigenlijk verkeerd is. Ben met teveel dingen tegelijk bezig. Kon nu al nesteldrang hebben. Een vraagje hebben jullie de baby al gevoeld? Zo ja wat voelde je dan? Ik heb namelijk het idee dat ik afgelopen zaterdag de beeb gevoeld heb. Het was net of er iemand aan het kietelen was van binnen. Heel apart. Oh ja, ik ben 31 jaar en werk als administratief medewerkster bij een servicebedrijf voor warmte en energie voor 20uur in de week. De andere uren besteed ik aan mijn eigen bedrijfje. Ik geef sieradenworkshops en heb een eigen webwinkel.
@dees: ja ik heb mn beebje al gevoeld vorige week al een beetje gekriebel inderdaad en gisteren was ik met de angelsound aan het luisteren en toen voelde t net alsof hij/zij t zat was en dat ding weg wilde schoppen precies op de plek van t apparaatje voelde ik n tikje... zo bijzonder he! @raldaellen: gefeliciteerd met je vast contract! @laura28: babykamertjes wel gekeken, nog niet gekocht. kinderwagens krijgen we van mijn ouders en hebben er eentje uitgezocht via internet. nu een dezer dagen ff langs de babydump, kijken of ie in t echt ook leuk is . verder al wat klein spul gekregen en gekocht @ambonmanise: heb wel wat rondgekeken voor een cursus, maar t meeste spreekt me niet zo aan. denk aan iets bij mensendieck ofzo. en ik wil ook gaan zwemmen, das sowieso altijd goed ik ga ook proberen om t voor ons 2en te houden als t geslacht bekend is, maar of dat lukt?? (o, 3en trouwens, mijn zus gaat mee dan ) denk dat ik binnen n dag mezelf al voorbij gepraat heb @nunu: wat een mooie tekening op je buik zeg! wel jammer dat ie er zo snel af is.... maar, gelukkig hebben we de foto's nog ik zal morgen op mn werk ns even een testje door mn urine gooien, kijken of er iets inzit wat op een blaasontsteking lijkt, wie weet??? @all: ik ben verpleegkundige in een revalidatiecentrum, nu nog fulltime. na de bevalling wil ik 3 dagen gaan werken. ben trouwens 28 jaar
@Raldaellen, meid van harte gefeliciteerd, nu hoef je gelukkig je hele zwangerschap geen zorgen meer te maken. @dees, ik denk dat ik dat op 28 november heb samen met mijn 20 weken echo. Ja heb de baby vorige week gevoeld, was een hele aparte beleving niet onder woorden te brengen. maar daarna niet meer @laura28 Wij hebben een kleine huis, dus echt een babykamer zal er niet komen. Maar we hebben via de babydump de bed, bad, poef en kinderwagen incl maxicosi besteld
[FONT=Arial, sans-serif]Nunu: wat kost zo'n buikschildering eigenlijk? Ik heb mij er nog helemaal niet in verdiept?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Laura: als ik ergens nieuw zou zijn zou ik het ook doen. Je bent ongeveer in dezelfde periode uitgerekend als de anderen en het is een ½ uurtje oefeningen doen en een ½ uurtje kletsen over kwaaltjes, en alles wat je meemaakt tijdens de zwangerschap. Zo kun je de anderen wel goed leren kennen en misschien doe je gelijk nieuwe vriendschappen op.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Goed van je dat je alsnog korting in de vorm van cadeaubonnen krijgt. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen: wat super dat je een vast contract hebt gekregen. Van harte gefeliciteerd!! Nu opgelucht ademhalen..... [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Als het goed is weet jij wel hoe een bevalling werkt Maar voor mij is het nieuw en dan wil ik er ook alles vanaf weten.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik ga mij ook nog aanmelden voor een eenmalige bijeenkomst over borstvoeding. Ik zag op de website dat er nu één gepland staat voor eind november. Dat vind ik te vroeg. Ik wacht gewoon een andere datum af.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Dees: wat leuk dat je gaat naaien. Mijn moeder wil het ook doen voor ons kleintje. Ze heeft vroeger ook mooie kleding voor mij en mijn zus gemaakt. Ik hoop maar dat ze het niet verleerd is. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wat leuk dat je een eigen bedrijfje hebt. Wil je de naam van je webwinkel vertellen zodat we eens kunnen kijken wat je allemaal maakt/verkoopt?[/FONT] Ballie: ik wou ook eerst hier naar de Mensendieck zwangerschapscursus maar er had zich nog niemand aangemeld. Ik wil niet de enige zijn. Het lijkt mij juist fijn om ervaringen met anderen te delen en te kijken wie er nog meer zwanger zijn en met wie het zal klikken. Het is inderdaad moeilijk om het voor je te houden als je het geslacht eenmaal weet maar wij kunnen het hier op het forum wel aan elkaar vertellen. Dan ben je het toch even kwijt. Misschien krijgen we wel wel allemaal een jongen. Zou toch wel grappig zijn!! [FONT=Arial, sans-serif]@allemaal:[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Babykamer en kinderwagen hebben wij al uitgezocht en besteld bij Babydump. Babykamer wordt 1e week van januari geleverd en de kinderwagen staat bij ons op zolder. Die mochten wij meteen meenemen omdat het de laatste zwarte was. Bij Babydump heb je ook elke maand nieuwe aanbiedingen. Op de website kun je de folder bekijken. Ik kijk naar wat ik nodig heb en wat er dan toevallig afgeprijsd is. Deze maand halen wij nog een babybadje + standaard op. Verder hebben we al veel kleine dingen gekocht in het wit.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Babydump heeft ook nog iets anders. Als één van de dingen die wij besteld hebben wij hun in de winkel en nog niet geleverd gekregen hebben ineens voor een lagere prijs op hun website komt te staan, krijgen wij ook die korting. Wij moeten het wel zelf in de gaten houden. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Zwangerschapszwemmen wou ik ook doen vanaf oktober. Helaas is dat er niet van gekomen wegens klachten en vermoeidheid. Bij ons is het op dinsdagavond om 20.30 uur en dat is te laat voor mij. Dan ben ik al veel te moe van de hele dag.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Baby voelen: ik heb vanmorgen voor het eerst mijn kleintje gevoeld!!! [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik was het zo zat om van de linkerzij naar de rechterzij te gaan dat ik even op mijn buik wou slapen nu ik nog geen last heb van een hele dikke buik. Opeens voelde ik 5 x een klein hamertje onderin mijn buik. Plop, plop, plop, plop, plop. Het was precies zoals de vk had gezegd. Heel leuk om mee te maken. Maar als ik zit of sta voel ik nog niks. Wie van jullie heeft het nog meer gevoeld?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Aankomen/afvallen: wie van jullie is er al veel kilo's aangekomen of misschien afgevallen tijdens de zwangerschap? Ik ben tot nu toe 2 kilo afgevallen. Maar ik had nu al een paar dagen niet overgegeven 's morgens!! 4 dagen niet hoeven te spugen. Heerlijk. Alleen vanmorgen wel na het eten van een kiwi. Dit doe ik dus eerst maar niet meer. Misschien dat er vanaf nu de kilo's aan zullen komen. Ik ben benieuwd.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif][/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Yes, morgenmiddag de geslachtsbepalende echo! Ik hoop dat we het geslacht kunnen zien. Daarvoor doen we deze extra echo. Ik heb er nu al zin in om de kleine weer op het scherm te bewonderen. Het is nog steeds ongelooflijk dat er zo'n wondertje in mijn buik groeit.[/FONT]
@Ambon Je hebtr ook groot gelijk hoor! Zo'n cursus schijnt ook heel gezellig te zijn! Maarre....ook al had ik het niet geweten hoe het er aan toe ging, had ik het nog niet gedaan . ben er niet zo'n type voor. Hier is de bv cursus ergens eind december. ga je vertellen wat het geslacht is? of hou je het voor je? veel plezier morgen!! @Dees Wat leuk dat je naailes neemt! het lijkt me echt heel leuk zelf dingen voor je beeb te maken! Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je website Baby voelen, Ik voel hem al sinds de twaalfde week! En het gaat nu steeds harder. heerlijk! Aankomen, ik ben nu al zo'n 5 kilo aangekomen.... bij mijn vorige ben ik ruim 20! kilo aangekomen. (wel alles er weer af.....bijna ) verder zit ik vanaf morgen in de ziektewet.....kon vanmorgen mijn linkerschouder bijna niet bewegen, gewerkt, afspraak gemaakt en de dokter bezocht. ontsteking in mijn schouder....dus nu een weekje rustig aan doen. moet zeggen.....best lekker!
@ambon: het is idd in de gaten houden met babydump. Leuke aanbiedingen hebben ze er. Wij hebben de maxicosi er gekocht met 10% korting en kregen de adapters er gratis bij. Hier is het zwangerschapszwemmen of op maandagochtend om 09.00uur of vrijdagavond om 21.00uur. @Raldaellen: balen dat je in de ziektewet zit. Is idd wel lekker om even rustig aan te doen. Hier net 1kg aangekomen. Dus wel netjes vond ik. Ik ben verslaafd aan galia meloenen. Zo'n hele meloen kan ik gerust op een middag opeten. Snoep en chips hoef ik totaal niet. Een heel apart gevoel om je beeb te voelen. Maar ik heb hem na zaterdag niet meer gevoeld.... De website is www.easyjewels.nl Sorry voor de reclame Website heb ik helemaal zelf gemaakt. Ben er apetrots op!
@Dees leuke site hoor! Wat knap dat je dat kan doen. vele dromen jij doet het! Super! Hoe is het verder met iedereen?? stil hier hoor
@Raldaellen: Dank je wel. Tja het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik de stap durfde te nemen. Maar doordat ik vorig jaar zonder baan zat en werk vinden erg moeilijk was heb ik de stap gewaagd. En het loopt als een tierelier. Nu doe ik het wat rustiger, maar heb 3 workshops in de week gehad. Erg leuk! Het is hier idd stil, iedereen aan het genieten van het mooie weer? En Sint Maarten en de opening van de Vasteloavend! Ik kan niet wachten tot woensdag dan zien we ons ukkie weer. Heb een paar dagen vrij, hoef pas volgende week donderdag weer te gaan werken. Heerlijk even bijslapen.