Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Doen ze bij jullie aan sint maarten? Hier niet :) Hier carnaval langs de deur om te "foekepotte" Geniet van je vrije dagen!

Hier de eerste "sint"-dag overleefd ;) Het blijft eigenlijk wel onwijs leuk voor de kindjes:D:D Al die blije smoeltjes!

In afwachting van reactie van ook anderen... ;)

2. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    hallo meiden, ik ben er ook weer eens....vandaag de babykamer leeg gehaald want komende donderdag komen ze het kamertje brengen en in elkaar zetten...helemaal zin in!

heb vandaag het wiegje in elkaar gezet en opgemaakt, zo schattig...straks moet alles er weer af natuurlijk maar zo voor de foto is eh wel ff gaaf! kan helaas niet laten zien, want gemaakt met iPad en die kan niet plaatsen op fora enzo...

volgend weekend komen mijn ouders langs en dan ga ik ff met mijn moeder shoppen, ff naar prenatal enzo en mijn vriend en mijn vader gaan een stellage maken in de kast onder de trap zodat we daar een voorraadje met etenswaren kunnen gaan aanleggen...

ik moet straks nog werken, heb avonddienst...en morgen moet ik om 9 uur met de auto bij de garage zijn...niet zo handig eigenlijk...maar ja helaas...

iedereen nog een fijne avond en tot gauw!

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Laura: waar heb jij je babykamer weg? Wel fijn dat het zo snel bezorgd wordt. Had je het via internet besteld? Die van ons komt bij Babydump weg en wordt pas de 1e week van januari geleverd omdat ze het in december te druk hebben.

Dees: leuke website. Ik heb zelf nog nooit zoiets gemaakt maar kan mij voorstellen dat je best een paar uurtjes zoet bent om zoiets voor elkaar te maken.
    Wat is precies Vasteloavend???:(
    Doe je rustig aan deze week? Succes met je afspraak deze week.

Raldaellen: en heeft jouw zoontje veel snoep opgehaald of is hij geen Sint-Maarten gaan lopen?
    Doe je rustig aan deze week? Effe een paar dagen thuisblijven is wel fijn, kun je even bijkomen.

Voor de nieuwsgierigen onder ons: :):)

Wij hebben donderdagmiddag de geslachtsbepalende echo gehad. De baby ligt diep in mijn buik, tegen mijn blaas aan. Vandaar dat ik zo vaak moet plassen (ook 's nachts). Die mevrouw ging alles even bij langs. Ze zag dat de kleine de buik vol had omdat de maag of blaas vol zat. Dan zagen we een zwarte ronde vlek bij de buik. Je kan nu al een hele baby zien. Maar het was moeilijk om het geslacht te zien. De baby had de knietjes opgetrokken en de beentjes gekruisd.
    Maar ze denkt 2 schaamlipjes te hebben gezien. Dus zij vermoedt een meisje. Als het ziekenhuis op 26 november iets anders zegt, mogen wij bij haar na die tijd weer komen voor een gratis echo zodat we het echt zeker weten.

Maar we zijn al lang blij dat we de kleine weer op het scherm hebben gezien. Met de meisjesnaam zijn we al een tijdje klaar, we hebben 3 Amerikaanse namen uitgezocht dat leuk en mooi klinkt bij onze buitenlandse achternaam. Voor een jongensnaam hebben we nog maar 1 gevonden die we dan echt als voornaam willen gebruiken.

Helaas is de foto te groot om te uploaden. Wij zouden maar 10 foto's op een cd-rom meekrijgen maar ze heeft er wel 20 gemaakt.

En sinds vorige week zaterdag heb ik nog maar 1 keer hoeven te overgeven. Alleen woensdag was het mis door de kiwi. Ik merk wel dat ik mij nu gelijk veel beter voel en wat meer energie heb.

Wij waren met Sint-Maarten niet thuis. Hebben even bij Mc Donalds gegeten. Maar ze doen er hier wel aan

Gisterenavond toen ik rustig op bed lag heb ik de baby weer gevoeld. De kleine is al druk aan het oefenen met schoppen. Na een paar keer was het ook weer weg maar ik vond het leuk om het gelijk te merken.

Fijne avond nog allemaal!!

4. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    Ambon: gefeliciteerd met je meisje! Leuk hoor!
    Onze kamer komt bij babypark vandaan en ze konden snel leveren gelukkig alles was op voorraad...

5. raldaellen

@Ambon Blijft het dus nog een beetje spannend of het een jongen of een meid is! Het blijft heerlijk om hem/haar even te zien! Hier doen ze niet aan sint maarten dus hoefde de straten niet af te struinen :)

@Laura blijft een leuke bezigheid he, die babykamer! Heerlijk!

Ik ga aan de koffie! Hmm nog even en dan de dokter bellen voor de bloeduitslagen...ben benieuwd!

6. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Raldaellen: ze doen hier wel aan Sint Maarten. We hebben in de buurt vrij veel kindjes wonen en die willen natuurlijk allemaal snoepjes. Tja en dan overal de openingsfeesten voor de carnaval. Dubbelfeest!
    Ik zal zeker genieten van mijn vrije daagjes, hoop dat ik ook een beetje bij kan slapen.

@Laura: wat leuk en snel dat ze het babykamertje al komen brengen. Heel veel shopplezier!!

@Ambon: Is het nog spannend voor jou? Wat zegt je gevoel? 26 november is niet lang meer... Ben wel blij voor je dat je niet meer zo misselijk bent! Kan je een beetje gaan genieten toch?
    Vastelaovend betekent carnval. Tja ik ben een rasechte limburger maar geef er niet zoveel om.

Hier eindelijk een paar daagjes vrij. Hoop dat ik wat rust kan nemen, morgenvroeg eerst naaicursus en dan naar een begrafenis. Woensdag weer naar 't ziekenhuis en dan donderdag weer werken:(
    Ben wel het weekend erg creatief geweest (vind ik zelf dan he;)) heb een dekentje gemaakt en ben er erg trots op. En ik denk mam ook wel die van boven uit mee kijkt.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, wat een leuke deken. Die doe je straks in de kinderwagen?

Raldaellen; en heb je de uitslag al van het bloed? Ik weet sinds vorige maand dat ik bloedgroep O+ heb. Dat heb ik nooit geweten, zelfs mijn huisarts wist het niet. Hij zei een keer tegen mij: als je wordt opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie of bloed moet doneren of zwanger wordt, dan kom je erachter.

Mijn man wil ook wel graag die van hem weten. Maar hij is kerngezond. Wat voor smoes moet hij dan gebruiken om erachter te komen?

8. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @ambon: wat fijn dat je je beeb in ieder geval weer even gezien hebt :) lijkt me wel beetje teleurstelling als je gaat voor geslachtsbepaling en dat kom je nog met twijfels thuis... gaan jullie al wel roze dingetjes kopen? of wacht je t toch nog even af?
    en wat fijn dat je misselijkheid bijna over is! wat een verschil meteen he.
    @dees: wat een leuk dekentje! denk zeker dat je moeder trots is op je hoor :)

hier weinig met sint-maarten of carnaval. heb wel de sint gezien op tv ;) haha. binnekort maar de schoen zetten he, en als sint-kadootje onze 20-weken-echo :) wij vieren sinterklaas nl op 2 december, als we net smiddags de echo hebben gehad. kan niet wachten!!!
    wat leuk dat jullie al zo met die kamertjes bezig zijn. ik wil ook al wel, maar heb ten eerste nog niet echt iets leuks gezien, en mijn wederhelft hier vind t nog wat vroeg:p wel volgende week m zover gekregen dat we n kinderwagen gaan testen ;)

heb net even zitten kijken nog voor zwangerschapscursussen en denk dat t n mensendieck-cursus wordt. das meer over houdingen en ademhaling enz. denk dat dat voor mij met mn zwakke knie en astma wel een goede cursus is ;) die start alleen wel al als ik 25 weken zwanger ben. zou dat niet te vroeg zijn??

nou, vandaag nog even genieten van samen een dagje vrij, morgen weer aan t werk!

9. raldaellen

10. raldaellen

10 november: Ambonmanise geslachtsbepalende echo
    16 novmber: controle nr.6
    28 november: nunu 20-weken echo
    30 november: snukkie controle VK
    25 november: Rashomama 3e controle
    26 november: Ambonmanise 20weken echo
    30 november: Laura controle vk
    2 december: Ballie83 20weken-echo
    5 december: Raldaellen 20 weken echo + 3e controle Vk
    5 december: Laura 20-weken echo
    12 december: Rashomama 20-weken echo
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    25/26 april: Laura (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees (1e kindje)
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje

FF omhoog halen :) Maarre wie heeft 16 nov. controle nummer 6? ;)

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    16 novmber: controle nr.6

Verwachte einddatum:

FF omhoog halen :) Maarre wie heeft 16 nov. controle nummer 6? Geen idee.

Ik heb mij eraf gehaald van 10 november.

12. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    16 november: Dees controle nr.6

Verwachte einddatum:

Sorry dat was ik....:)

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ballie, voor mijn man kunnen de meubels voor de babykamer niet vroeg genoeg komen. Liever vandaag dan morgen. Door de drukte wordt het bij ons 1e week van januari geleverd. Dan pas kunnen we de kamer klaarmaken. Tot die tijd zetten we alles wat we kopen op zolder. De nieuwe kinderwagen staat er ook al. Wij hebben een Quinny gekocht.

Wij wachten inderdaad nog met de kleuren uit te zoeken tot we de 20-weken echo gehad hebben. Het vermoeden is wel een meisje maar we willen het wel zeker weten voordat we meisjeskleuren uit gaan zoeken of kopen.

Het is inderdaad fijn dat de misselijkheid zo goed als over is. Vanmorgen alleen nog wat slijm en beetje gal gespuugd maar ik had daarvoor een glas lauw water gedronken en dat maakte het spugen wel wat makkelijker. Ik ben overdag alleen nog wel moe doordat ik nu 's nachts moet plassen. Voordat ik ga slapen heb ik mijn blaas wel leeg geplast maar de baby drukt tegen de blaas aan en dan moet je toch weer. Na het plassen kan ik pas een paar uur later weer in slaap vallen, daardoor ben ik dus zo moe.

Ik wou mij eerst ook aanmelden voor de Mensendieck cursus ivm mijn klachten, maar er had zich nog niemand aangemeld. Nu heb ik mij bij Icare aangemeld, daar was ik al nr. 4. Deze cursus begint vanaf 24 weken zwangerschap. De cursus bestaat uit zes bijeenkomsten van een uur en 1 partneravond van 2 uur voor de bevalling. Dan ben je met 31 weken klaar. Het kan natuurlijk ook zijn dat je eerder gaat bevallen of dat je vanaf 32 weken niet meer zo makkelijk die oefeningen kunt doen. Daarom raden ze het hier aan met 24 weken te starten. Ik ga op 2 januari beginnen. Na de bevalling zijn er nog 2 bijeenkomsten waar je de juiste houdingen leert met betrekking tot tillen, oppakken van je baby, bukken, enz. En natuurlijk met elkaar de bevallingsverhalen delen.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt. :)

14. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    Ambon mag ik vragen waar jij woont? mag eventueel ook per pb...

15. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Sorry, dames dat ik een week niets van me heb laten horen. Was woensdag/donderdag wezen logeren bij me ouders. en vanaf vrijdag de hele weekend bezoekjes gehad.
    En sinds gisteren een vreselijke hoofdpijn. Gaat niet weg ondanks dat ik alles probeer.
    De Vk gebeld en mag 2 paracetamol nemen. En donderdag heb ik weer een afspraak.
    Ik zal als het wat beter met me gaat, weer actief meedoen.

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu, beterschap. Hopelijk is de hoofdpijn gauw over.

17. raldaellen

@Nunu bah! Niets zo vervelend als hoofdpijn! sterkte!

18. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    29 november: Dees, controle vk

20 december: Dees, 20-weken echo

Verwachte einddatum:

Vandaag weer een echo gehad en alles was keurig in orde. Onze ukkie ligt alleen altijd op het buikje. Wel grappig om te zien. Over 2 weken weer terug, dan wordt weer gekeken naar de lengte van mijn baarmoederhals en dan 20 december de 20 weken echo.

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, fijn om te lezen dat alles goed was bij de controle.
    Heeft de kleine dat liggen op de buik van zijn/haar ouders? hahahaha

20. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Ambon, ja heeft hij/zij van de papa, die ligt ook altijd op zijn buik hahaha. Wel leuk om te zien. Dat kontje de lucht in.

@ nunu, beterschap, hoop dat de hoofdpijn snel verdwijnt!

Deel Deze Pagina