Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Dees, bandenpijn is niet fijn, lig sinds gisteren nu ook ff plat. Omdat ik ook uitstraling heb naar mijn benen. maar ja het is voor een goed doel. Dus de pijn wordt verdraagzaam.
    echt veel eet ik niet dan anders, wel meer pittige gerechten. en ben ongeveer 3 á 4 kilo aangekomen.

voor de geboortekaartjes ben ik ook aan het kijken, vind het alleen moeilijk omdat we iets specials willen hebben. mini t-shirt of luierkaart lijkt ons wel leuk maar is ook wel weer te duur :(

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ballie: wat een leuke kinderwagen en babykamer. Hoe heb je die koppeling in je berichtje gekregen? Het lukt mij niet....:(:( Kun je het mij uitleggen? Dan kan ik die van mij ook laten zien.

Onze babykamer wordt 1e week van januari geleverd. Volgens de verkoopster in de winkel werd het niet meer gemonteerd. Ik heb vrijdag naar het tel.nr. op de website van Babydump gebeld en ze doen het nog wel voor € 65. Ik heb gelijk gezegd dat ze het dan wel mogen klaarmaken. Duurt ongeveer 2 uurtjes en dan is het al klaar. Ik denk niet dat wij het sneller kunnen.
    Ik zag nu in hun nieuwe folder dat de klamboe en de waskussenhoes met tekst was afgeprijsd en heb dat aan de verkoopster doorgegeven. Hebben we toch al weer € 35 korting extra.
    Dat is wel mooi geregeld bij hun.

Wij zijn afgelopen zaterdag nog naar Babydump geweest omdat ze nu 20% korting hebben op de badartikelen. Hebben we een grijze badje, badstandaard en aquasit meegenomen. Allemaal van Baby-jou.

Dees: ik heb nu wel meer eetlust sinds ik minder hoef te spugen 's morgens. Ik ben gek op manderijnen en heel veel ander fruit. Ik was met 16 weken nog totaal 2 kilo afgevallen. Mijn buik is sindsdien goed gegroeid, ik heb volgende week woensdag weer controle en zal me dan weer wegen.

Beha's: ik heb 2 van die ah bra's afgelopen zomer gekocht op de pasar malam in Den Haag voor € 25. Ik heb toen een maatje groter gekocht. Deze bh's rekken mee en zijn toch erg stevig. Ik ben hier heel blij mee. Er zit wel verschil in die bh's die ze verkopen. Mijn oma had er 2 voor mij hier op de markt gekocht, deze zijn slapper en wijder en heb ik niet veel steun aan. Dan doe ik ze allebei over elkaar aan.
    Gewone bh's heb ik niet meer aan, op een gegeven moment begint het ineens te jeuken en dan moet dat ding uit. Mijn borsten zijn ook goed gegroeid de laatste tijd. Ik kan 1 borst niet meer in mijn hand houden. Ik had altijd maat 75D, ik weet nu niet wat voor maat ik heb. Ik ga straks alleen voedingsbh's kopen.

Nunu: ik wil eigenlijk ook al naar geboortekaartjes kijken maar doe het nog niet. Wij willen eerst de 20-weken echo afwachten zodat we het geslacht weten.

Aanstaande zaterdag hebben we de 20-weken echo. Is er iemand anders nog eerder aan de beurt???

3. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    Tnx allemaal, ben er ook erg trots op :D

@ambon: je kan gewoon de link van de website kopieren en plakken. hij geeft dan vanzelf in je bericht t op een nettere manier aan. dus gewoon daar waar jouw spulletjes opstaan, de url kopieren en dan hier in je bericht plakken.
    hoop dat t lukt, ben benieuwd :)

vannacht weer zo slecht geslapen. had vorige week even zelf op t werk getest of ik blaasontsteking kon hebben maar daar leek t niet op. nu toch maar gewoon een plasje bij de dokter ingeleverd, wil t wel echt ff zeker weten. heb al eerder gehad dat ik eerst ging en t nix leek en paar dagen later niet verder uit kon slaan op de test :S vanmiddag bellen voor de uitslag......

4. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    @dees: ik ben tot nog toe 2,5 kilo aangekomen ongeveer, heb ook al wel een mooi buikje...ik eet op zich niet heel veel meer maar snoep helaas wel erg veel...hebben jullie trouwens 3 december de 20 wkn echo? wij 5 dec...ben ook heeeel erg benieuwd of we kunnen zien wat het gaat worden...

@nunu geboortekaartje is ook lastig, zeker als je iets aparts wilt...wij willen ook geen standaard kaartje, ben al wel aan het oriënteren wat ik leuk vind, de uiteindelijke beslissing komt toch pas na de 20 wkn echo...

@ambon: leuk hè als je kamertje komt, het is zo begin januari! en het in elkaar zetten is super makkelijk, hoef je zelf niet moeilijk voor te doen...wij hebben ook in elkaar laten zetten...

beha's moet ik ook maar eens voor gaan kijken, merk dat het nu toch wel nodig gaat zijn...gelukkig een redelijk standaard maat...zal binnenkort eens de stad in...

20 wkn echo, ik denk dat jij wel zo'n beetje de eerste bent...ik heb em 5 december en vind het reuze spannend!

@ballie: wat vervelend dat je zo slecht slaapt! hoop dat je geen blaasontsteking hebt! vooral veel drinken helpt...heb ik nogal moeite mee...ik begin in de avond pas goed te drinken met het gevolg dat ik er 's nachts regelmatig uit moet...meestal rond een uur of 4...en dan niet meer lekker in slaap kunnen komen...nou ja weinig aan te doen...

ff ego: ik denk dat ik van de week de baby gevoeld heb! wat is dat een geweldig gevoel zeg! heb meteen vriendje zijn hand gepakt en op mijn buik gelegd...hij zat een beetje te duwen en denkt dat ie ook de baby gevoeld heeft! of het kan weet ik niet maar vond het wel heel speciaal!
    ik kan niet wachten tot ik het beter ga voelen...

verder niet veel te melden eigenlijk...
    iedereen nog een hele fijne dag en tot later!

5. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    nou, net gebeld, heb toch een blaasontsteking!!
    heel fijn :S naja, beter dat dit het is, krijg nou AB kuurtje.
    ze hebben t ook nog op kweek gezet omdat ik zwanger ben, wat zouden ze nog meer voor gekke dingen kunnen vinden dan? iemand een idee?

@laura: dat snoepen herken ik wel ;) heel veel trek in chips, chocola en zoet, en t liefst door elkaar, haha. maar ben nog bijna niet aangekomen

geboortekaartje gaan we zelf maken. mijn mannetje is DTP-er dus hij kan zelf op zn werk ontwerpen en drukken :)

nou, op naar de apotheek :S

6. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ballie83 volgens mij zetten ze het in kweek om het zeker te weten dat het om blaasontsteking gaat. hadden ze ook bij mij gedaan.

@ambon inderdaad jij bent de eerste. Wat wordt het toch voor ons allemaal heel erg spannend de komende weken?

Ik heb nog steeds geen gebak kunnen regelen voor mijn gender reveal party. Ga morgenvroeg maar weer langs de banketbakkerij.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    25 november: Rashomama 3e controle
    26 november: ambonmanise 20weken echo
    28 november: nunu 20-weken echo
    29 november: Dees, controle vk
    30 november: snukkie controle VK
    30 november: ambonmanise controle vk
    30 november: Laura controle vk
    2 december: Ballie83 20weken-echo
    5 december: Raldaellen 20 weken echo + 3e controle Vk
    5 december: Laura 20-weken echo
    12 december: Rashomama 20-weken echo
    20 december: Dees, 20-weken echo
    -----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    25/26 april: Laura (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees (1e kindje)
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje

De lijst weer tevoorschijn gehaald.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]Ballie: ik zal het even proberen.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Hieronder onze babykamer:[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=240&groep_id=37&merk=2483[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Hieronder onze kinderwagen:[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=19657&groep_id=4174&merk=4192[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Ik heb nog nooit blaasontsteking gehad. Hoe kom je erachter of je daar last van hebt?[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Mag je wel antibiotica slikken als je zwanger bent?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Wat handig dat je man zelf geboortekaartjes kan ontwerpen. Dan zal nooit iemand hetzelfde hebben als jij.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Laura: wat leuk hè om de kleine te voelen?? Ik was vanmorgen aan het notuleren bij een vergadering en ik voelde steeds plop, plop, plop van binnen. Was de kleine bezig met schoppen of koprollen te maken?? Echt grappig. Wel minder dat ik vandaag last heb van bandenpijn. Dit keer aan de rechterkant bij mijn lies. Ik merk het vooral bij het gaan zitten, opstaan en bukken.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Nunu: wanneer heb je die gender reveal party? Wat houdt het ook alweer precies in?[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik hoop voor je dat de bakker nog wat lekkers voor je heeft.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@allen: volgens mij zijn rashomama en snukkie een beetje uit beeld hè? Iemand anders wat van hen gehoord?[/FONT]

Fijne avond allemaal!!

9. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Het meest herkenbare bij een blaasontsteking is pijn bij het plassen, pijnlijke onderbuik. Als de urine op kweek word gezet, wat ze bij meerdere doen, is kijken wat voor een bacterien er in zittenen welk medicijn dar het beste tegen helpt.

Ik heb ook nog nooit een blaasontsteking gehad, gelukkig.
    Meer snoepen doe ik eigenlijk niet, ik eet wel een boterham meer tussen de middag anders red ik het niet tot het avondeten.

@Ambon nog 3 dagen!!! Spannend!!
    Leuk kamertje!! Mooie kinderwagen! Leuk om te kopen!

Geboortekaartje wacht ik nog even mee, heb me er nog niet in verdiept. Heb mijn zoontje beloofd dat hij mocht helpen uitzoeken.
    eerst maar eens het 10 minuten gesprek volgende week. en daarna sint uitzwaaien (gelukkig ;) )

fijne dag allemaal!

10. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    pfff, had ik gisteravond al een heel verhaal getypt, 1 verkeerd knopje, alles weg!! was dr ff chaggie om dus heb t gister niet opnieuw gedaan :p
    nu de herkansing:
    @ambon: de linkjes doen t hoor! wat een leuke spulletjes hebben jullie ook :D
    blaasontsteking herken je normaal gesproken aan branderig gevoel bij t plassen, vaak 'loze'aandrang hebben, soms wat buikpijn en je urine ruikt meestal erg.
    bij zwangerschap heb je dat branderige gevoel neit en moet je sowieso al vaker plassen. daarom is t lastiger te herkenne. maar las dat t wel vroeggeboorte kan opwekken als je t verwaarloosd, vandaar dat ik t zekere voor t onzekere wilde.
    AB mag je gewoon hebben. soms wordt t wel wat aangepast, maar tis niet schadelijk voor de uk.
    ik heb helaas voor de zwangerschap ook al vaker blaasontstekingen gehad, schijn er vatbaar voor te zijn....
    @raldaellen: heb al wel medicijnen dus neem niet aan dat ze dat nog wijzigen nu...dat vind ik t vreemde er aan... naja, zal wel goed zijn

@nunu: doe je je party op dezelfde dag als de echo?? dan wordt het wel wat krapjes qua tijd ;) hoop dat t je nog lukt!

@all: spannend he, dat die echo's nu in de buurt komen! ik ben zooooo benieuwd wat we te zien krijgen:)
    ik denk zelf nog steeds een meisje, maar er zijn nu meer mensen in mijn omgeving die een jongetje denken ipv meisje...

nou, fijne dag verder!

11. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ambon & ballie83 Gender Reveal party, is een party waar je het geslacht van je baby bekend maakt door middel van een taart. (klik hier ) ik heb maandag de echo en zaterdag gaan we de gender reveal party houden bij mijn ouders. We hebben vandaag met de banketbakker gesproken en die wil voor ons het gebak maken. het wordt dan een slagroomtaart met daarin het kleurslagroom van het geslacht. Die gaan we woensdag bestellen en dan kunnen we het zaterdagochtend ophalen.

12. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik breek eventjes in!

Ik hoop dat alles goed met jullie en de beebs gaat! Spannend dat de 20 weken echo eraan zit te komen. Ik duim voor alleen maar goed nieuws!

XXX
    Livelife

13. raldaellen

@livelife Leuk wat van je te horen! Hoe gaat het met je??

@Ambon good luck tomorrow!! Ben benieuwd!

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen: dank je wel. Ik ook. Ik ben benieuwd of die mevrouw van de geslachtsbepalende echo gelijk heeft.

15. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Ambonmanise heel veel sterkte! Hoop dat je een leuke echo krijgt

16. rashomama

rashomama Actief lid

21 jul 2010
    141
    1
    18
    Vrouw
    DH
    Hey dames het is wat stil aan mijn kant maar heb het erg druk de laatste tijd maar ik lees wel mee hoor :D We hebben vorige week opeens te horen gekregen dat mijn man diabetes heeft, hij is nog erg jong dus dat was wel even schrikken. Verder had ik gister mijn controle bij de vk en gelukkig was alles nog goed. Ik blijk wel bloedgroep O- te hebben dus ik moet waarschijnlijk een prik gaan krijgen. Ik voel ook de laatste tijd al veel plopjes onderin mijn buik en ze zegt dat dat de kleine wel moet zijn :D ik heb 27 december mijn volgende controle.

ambonmanise succes vandaag ik hoop dat je alleen maar goed nieuws zult krijgen!

17. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Rahsomama, kan me de schrik heel goed voorstellen. Diabetes is geen pretje. wens jullie heel veel sterkte toe.
    die plopjes voel ik nu ook regelmatig, heerlijk he:)

ik heb vannacht weer slecht geslapen, had vreselijk pijn in mijn buik en last van harde buik. nu valt het gelukkig wel weer mee.

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Zo, de 20-weken echo is achter de rug. Ze heeft alles goed bekeken en volgens haar is alles in orde. Ze zei dat de kleine een heel mooi hoofdje heeft :).

De kleine was heel erg beweeglijk, lag eerst in een stuitligging, toen met de rug naar boven, draaide de hele tijd. De placenta ligt achter de kleine en daarom voel ik de kleine de hele week al bewegen.
    Ook van die plopjes elke keer.

Deze mevrouw vroeg of wij het geslacht wilden weten en wij wilden dat. Toen zei ze dat wij een MEISJE krijgen :D. Ze is de 2e die het zegt, dus we gaan er nu wel van uit dat het zo is. Er was geen piemeltje te zien.

Ik ben benieuwd wat jullie de komende tijd te horen zullen krijgen.
    Wij zijn helemaal happy!!

Zometeen naar de verjaardag van mijn nichtje die 4 jaar is geworden. Haar zusje is volgende week alweer 3 maanden. Kunnen ze later mooi met elkaar spelen en optrekken.

Rashomama: ik ben blij dat je even laat horen hoe het is. Wat erg dat hij zo jong diabetes heeft gekregen. Zit het in de familie of komt het ergens anders door?

19. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    wow Ambon! fijn dat alles goed was, en wat heerlijk dat jullie een meisje krijgen...heel hartelijk gefeliciteerd!

20. raldaellen

Ambon, Wat fijn! Geniet ervan!!

Deel Deze Pagina