Hoi meiden, Lekker dagje gehad vandaag? Bij mij kroop vandaag de dag voorbij! Zojuist is Moeder voor Moeders langs geweest en vanaf volgende week doe ik met hen mee. Jij dus ook Ellen? Ik vind het een kleine moeite en er is zoveel behoefte aan HCG, dus ik zou zeggen, meiden meld je vooral aan! @Dees: welkom! Gefeliciteerd! En wat heftig met je endometriose zeg! Ik duim voor een fijne zwangerschap voor je! En wat apart dat de kleine van je vriendin het had over 2 babies! Kunnen ze dat trouwens al zien bij een 6 weken echo? Bij mij zitten de tweelingen in de familie, dus ik ben heeeeel benieuwd! @Isis: ook welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Jeetje wat een zware periode moet jij achter de rug hebben. Maar goed om te horen dat je er vertrouwen in hebt. Op naar april 2012! @Ambon: ik zou ook het gemiddelde nemen! De echo laat dan wel zien hoe ver je echt bent. Heb je geen CB digital met indicator gedaan? Tusse 28 en 37 zit zeker een week, dus misschien geeft dat je iets meer informatie? @Ellen: ik voel nog niet echt veel, soms wat steekjes, maar vrij weinig. Ik zou willen dat ik meer voelde! Fijne avond meiden!
@Dees Gefeliciteerd! Maar jeetje meid, wat hebben je allemaal al wel niet meegemaakt zeg. Vervelend dat ook nog eens je moeder in het ziekenhuis ligt. @Isi Ook gefeliciteerd! Heftig dat je bevallen bent met 14 weken. Duim voor je dat nu alles goed blijft gaan. Was er een oorzaak dat het de vorige keer fout is gegaan? @Ambon Ik zou niet uitgaan van een laatste cyclus van 37 dagen. Je bent toch niet ongesteld geworden? Ik zou gewoon 28 dagen aanhouden. Met de termijnecho kunnen ze dan wel zien hoelang je echt zwanger bent. @Livelife Leuk dat er bij jou tweelingen in de familie zitten. Maakt het wel lekker spannend voor de echo Ik zit nog een beetje te twijfelen over moeders voor moeders. Vorige zwangerschap heb ik het niet gedaan door bloedverlies e.d., ik was te bang dat het fout zou gaan. En toen ik meer duidelijkheid had was ik al te ver. Ik ben bang dat het een beetje te veel gedoe is
Ik ben dankzij Pregnyl zwanger geraakt, Dat is het middel dat moeders voor moeders dus verzameld (hcg hormoon) Zonder die prik, had ik niet zwanger kunnen worden. Dus ik doe mee! Trouwens ik kom uit Overijssel Werk ze, Have a nice day!
Goedemorgen allemaal, Dees: wat naar dat je moeder in het ziekenhuis ligt. Is het ernstig? Weet zij ook dat je zwanger bent? Lijkt mij heftig als jij blij bent omdat je zwanger bent en je moeder ligt daar. Livelife: ik heb nog nooit van moeders voor moeders gehoord. Wat is het precies en wat moet je doen? Ik heb niet getest met een digitale van Clearblue. Ik stond op het punt om het te kopen tot ik zag dat als je verder dan 3 weken bent, dat ding dan 3+ of 2-4 weken zwanger aangeeft. Daar had ik dus niks aan. Poemi: volgens de site ben ik op 18 april uitgerekend als ik daar mijn laatste ongi van 14 juli invul. En ben ik nu 41 dagen zwanger, dat is 5 weken en 5 dagen. Ik heb voor maandagmorgen een afspraak bij de dokter staan en dan zeg ik wel dat ik wel eens een paar dagen verder kan zijn dan ik dacht. Eens kijken wat hij daar over zegt. Ik ga dan wel zo snel mogelijk een afspraak maken bij de verloskundige. Kun je rond 8,5 week ook een goede echo krijgen? Ik wil zo graag die echo op mijn verjaardag laten zien. Raldaellen: dus als je ivf behandeling krijgt, krijg je een prik waar hcg hormonen inzit? Of heb ik dat niet goed begrepen? Kom je uit de buurt van Zwolle? Gisteren heb ik de sportschool opgezegd waar ik 12 jaar lang heb gesport. Ze vroegen naar de reden omdat ze weten dat ik niet zo gauw weg zou gaan. Ze vroegen gelijk of ik zwanger was. Ik zei dus van ja, maar dat het nog heel pril is, dat ik het nog maar een paar dagen weet en of ze het stil willen houden. Ik heb 1 maand opzegtermijn, tot eind september kan ik nog heen gaan. Daarna ga ik op zwangerschapszwemmen. Ik heb het zwembad gebeld, kan 1 x gratis meedoen en als ik het leuk vind, kan ik mij gelijk opgeven. Het maakt niet uit hoe lang je zwanger bent. Ze zei dat sommige tot het einde eraan meedoen, omdat je je in het water lekker licht voelt. Ik ben helemaal blij, dit lijkt mij leuk om te doen. Mijn man zei dat hij dan ook meegaat maar hij dan baantjes gaat zwemmen. Vanaf januari kan ik dan naar de zwangerschapscursus gaan. Dan ben je toch al weer 2 avonden weg. En verder fietsen en wandelen, dan heb je toch genoeg beweging. Vandaag ben ik vrij, heb tot 6 uur geslapen toen moest ik weer naar de wc. Mijn man begint er al aan te wennen dat ik nu 's nachts eruit moet. Ik heb helemaal niks op het programma staan! Ik kan alles doen wat ik wil. Heerlijk zo'n dag. Wie van jullie is ook van plan om naar zwangerschapszwemmen of een zwangerschapscursus te gaan? Oh ja, ik kom uit Zuidwest-Drenthe. Fijne (werk)dag allemaal.
goedemorgen meiden! dees, vervelend dat je moeder in het ziekenhuis ligt.. hopelijk gaat alles 'goed' met haar? mvm, ik doe deze x niet mee. De vorige x heb ik me gelijk ingeschreven en net toen ik de laatste x in moest leveren ging het mis. Het is absoluut een erg goed doel en heb het met liefde gedaan, maar wil me nu volledig op m'n zwangerschap richten en even niet te veel ballast. abonmanise, lijkt me ook raar om de sportschool na zo'n lange tijd op te zeggen! maar kan me er wel in vinden. Ik volleybal, maar hou nu bewust een jaartje vrij..ronde deze weken beginnen de eerste trainingen namelijk weer. Ik ga ook ook zw.gym ed straks. Dan blijf je in beweging maar wel gepast bij je zwangerschap. ik kom uit Groningen hier, misselijk, misselijk en nog eens misselijk. Gelukkig nog niet hoeven spugen. Vriendlief is er nog van ondersteboven dat ik weer zwanger ben (zo lief ) en zei..als je nou misselijk bent is dat in ieder geval een bevestiging. En net alsof ie op z'n wenken bediend werd was ik gisteravond en vandaag de hele ochtend misselijk... Nja, het is ook wel een beetje een bevestiging en heb het er meer dan graag voor over! Fijne dag dames
meiden, ik heb een topic voor april buikjes aangemaakt. Leuk om te zien hoe iedereen hun buikje groeit
@isis Nee tuurlijk heb je er geen zin aan, alle respect voor hoor! Je eigen gezondheid gaat uiteraard voor! @Ambon Ja bij iui, en bij ivf krijg je de pregnylprik (zelf doen dan he) daar zit hcg hormoon in, die zorgt ervoor dat je een eisprong krijgt. En idd in de buurt van Zwolle Ik doe trouwens niet mee aan zwangerschapsgym, zwemmen, pufles, yoga of dergelijke. Ik doe al jaren aan theaterdans en tot mijn lijf zegt dat het niet meer kan..... Verder eist mijn zoontje ook nog wel het een en ander aan aandacht op, dus beweging zat. (denk ik,hoop ik )
Hoi meiden! Ik heb er weer een werkdag op zitten! Nog eentje, en dan vrijdag lekker vrij! Ik ga met een vriendinnetje een weekend naar Antwerpen! Dat wordt lekker struinen over de babyafdeling en een alcoholvrije cocktails Ik hoop dat het nog een beetje terrasweer wordt! Ik kom trouwens uit Flevoland. We hebben zo te zien nog geen meiden uit het zuiden des lands! @Poemi: ja, een tweeling (slik!), enerzijds lijkt het me heel leuk, maar anderzijds vind ik een tegelijk meer dan genoeg, haha. Ik ga het over 3 weken zien (als dat dan al kan). @Dees: ik hoop dat het naar omstandigheden goed met je moeder gaat. @Isis: is je misselijkheid al wat gezakt? Leuk dat je een topic voor de buikjes hebt geopend! Ik ga zo even een kijkje nemen! @Ambon: oh, dat was dus niet zo een snuggere opmerking van mij, haha! En met 8 weken heb je al een goede echo hoor, dat heb ik gevraagd bij het maken van de afspraak. Ik wil niet het risico hebben dat ik ga stressen omdat nog niet alles zichtbaar is. Ik ga trouwens, denk ik, naar zwangerschapsyoga en zwemmen. Lijkt me heerlijk! En vooral veel lopen (dat zeg ik nu, terwijl ik voor een kippenstukje de auto pak ). @Ellen: hoe voel jij je eigenlijk? Kwaaltjes? Ik ga vanavond lekker niksen op de bank, mac erbij, dus ik kom de avond wel door. Ik zit wel al vanaf 15:00 te gapen! Verschrikkelijk! Lekker voorbeeld ben ik op het werk...
@Livelife Ja, wat steekjes onderin mijn buik/liezen. Zere Borsten. Opgezwolle buik, chagarijnig, weinig geduld, moe pff...en we moeten gelukkig nog zo lang!! Kan niet wachten tot de Echo!!! Zo spannend!! WIl kleren kopen, meubels neerzetten, behangen enz.!! (Behangen en het kamertje moet nog wel even wachten hoor)
Hihi! Ik heb al wat dingetjes gekocht! Zo'n schattig pakje met oortjes! En als er niemand op mijn rem trapt heb ik binnen no time het kamertje besteld! Morgen wil mijn moeder uit eten en wat gaan shoppen! Ik heb er nu al zin in! Haha! Ik heb net geweldig nieuws gehoord, een van beste vriendinnetjes is zwanger! Een week korter dan ik! Helemaal leuk!
@Ambon Als je met 8,5 week een echo krijgt, krijg je met 10-12 weken toch ook nog de termijnecho? Maar met 8,5 week kun je het hartje al zien kloppen. De beeb is nog wel een beetje een gesmolten ET dan Wat leuk dat je gaat zwemmen trouwens. Ik heb al wel eens van baby-zwemmen gehoord, maar nog nooit van zwangerschapszwemmen. Kan me voorstellen dat je dat goed de hele zwangerschap kunt doen. Fitness moet je toch al gauw wat rustiger aan gaan doen. Nog wat leuks gedaan vandaag? @Isis Vervelend dat je zo misselijk bent, maar het is wel een goed bewijs dat je toch echt zwanger bent @Livelife Leuk dat je een weekendje weg gaat! Met één van je vriendinnen die ook je zwangerschaptesten heeft 'gecontroleerd'?? Wij gaan een nachtje naar Breda toe, dus ik zit ook wel op goed weer te hopen. @raldaellen Zo te lezen ook al aardig wat klachtjes! Over een paar weken wordt dat als het goed is wel wat minder hoor. Ik voel eigenlijk nog helemaal niets. Misschien wat sneller moe dan normaal, maar voor de rest nog niets dus. Van mij mag het ook wel blijven zo. Vorige zwangerschap ook niet heel veel klachten gehad. Ik had net m'n zus aan de telefoon en ik heb me toch wel heel erg moeten inhouden om het nog niet te vertellen. Op 3 september willen we het gaan vertellen aan familie. Dan vier ik m'n verjaardag en trekken we zoonlief een leuk shirt met tekst aan. Kijken hoe snel ze het door hebben
@Livelife Leuk dat jullie zo dicht op elkaar zitten! Wist je al dat ze bezig waren of was het echt een verassing?
Zij heeft al een kleintje (van anderhalf) en ik wist dat de (actieve) wens er voor een tweede was ja! Zij is trouwens ook mijn 'controleer de test-vriendinnetje', dus dat wordt gezellig babyzwijmelen in Antwerpen Jij alvast veel plezier in Breda, is een leuke stad! En gezellig!
Leuk dat je ook nog eens samen met haar weg gaat! Wel fijn dat je zo alles een beetje kunt delen met iemand. Ik heb voorlopig alleen jullie nog maar want wil dus nog even wachten met vertellen. Zo lastig! Lang leve het forum!
Ja, dat vind ik ook wel heel fijn! En het forum is ook echt een uitkomst! Op mijn werk lees ik via mijn BB de reacties weleens tussendoor, maar reageren lukt niet... Dus 's avonds is het forum een heerlijk uitlaatklep!
Zit trouwens net bevallingsverhalen te kijken, was er een nederlands stel bij. Die woonde in Canada. Was wel grappig om zo te zien. Moet er zelf niet aan denken om op tv te bevallen, maar goed... Is het misschien wel leuk om even een lijstje te maken wanneer iedereen uitgerekend is? Heb je in één oog-opslag een overzicht.
Nee? Geen zin in om op tv te bevallen? Haha! Moest er ook niet aan denken!! Zo'n cameraploeg er boven op. Brrr! Mijn data is 23 april, ten minste....dat denk ik