Afspraken: 9 december: ballie83 20 weken echo (herkansing) 12 december: Rashomama 20-weken echo 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk ----------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25/26 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje -------------------------------------------------------------- zo, ook weer even bijgewerkt
Afspraken: 9 december: ballie83 20 weken echo (herkansing) 12 december: Rashomama 20-weken echo 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk 9 januari : Ellen controle vk ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25/26 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje
@Nunu, wat leuk een meisje!!! En wat super je taart!! Vind het zo'n geweldig idee. @Laura, jullie ook een meisje!!! Super zeg laat het shopppen beginnen!! @rashoma, spannend voor jullie...wij moeten nog wat langer wachten. Hebben jullie de kerstboom al staan?? Ik denk toch dat ik zaterdag de boom maar ga neerzetten, heb er geen zin in dit jaar. Maar het is onze laatste kerst met ons tweetjes en toch wel een beetje speciaal. Heb allemaal kleine witte engeltjes en sterretjes voor in de boom gevonden. Zo kan mam toch bij ons zijn. Ik zie er wel tegenop om die feestdagen te moeten doorbrengen en dan ook nog eens nieuwjaarsdag blehh. Was het maar snel 2 januari.
@ambonmanise, klopt ja je kan niet bestellen via de site. maar het is echt heel anders dan de Action. Ik vind het zelf ook jammer dat ze het alleen in Amsterdam hebben. Maar gelukkig woont mijn familie nog in Amsterdam. Het gebak komt van de "Bakkerij Van de Kletersteeg"uit hoogelanderveen. @ballie83 dat is ook een leuke idee om de oma's naar de echo mee te nemen. @Dees, wij hebben de kerstboom zondag opgezet, dit meer voor de dochter van mijn vriend. Maar kan me best voorstellen dat je tegen de feestdagen aan kijkt. Dat had ik paar jaar geleden ook, wat je dan wel kan doen is misschien samen met je vriend een paar dagen tussenuit te gaan. als op vakantie gaan moeilijk wordt dan heb je in Nederland ook hele leuke plekken. Je moet anders ff op groupon.nl of actievandedag.nl kijken. daar vind je hele leuke aanbiedingen. @iedereen, gisteren had ik mijn afspraak bij de verloskundige en aansluitend een vroeggeboortespreekuur. Bij de verloskundige ging alles goed, omdat mijn beide ouders diabeet zijn, wordt ik eind december getest op suikerziekte tijdens zwangerschap. Bij de vroeggeboortespreekuur werd mij hoop informatie gegeven over de mogelijke vroeggeboorte. Maar ze gaan me wel goed begeleiden zodat ik wel de 37 weken ga halen. En in week 30 krijg ik weer een echo om te kijken hoe het met de baby en mijn baarmoeder is. Zodat ze kunnen zien of er inderdaad een grote kans is op vroeggeboorte. Zojuist ook de kraamzorg geregeld gelukkig.
Dees, het is inderdaad moeilijk om de feestdagen door te brengen als je een geliefd persoon moet missen. Ik denk dat die kerstboom heel mooi zal zijn met die witte engelen en je moeder zal dichtbij je zijn. Veel sterkte de komende tijd. Nunu: ik lees dat je nu de kraamzorg geregeld hebt. Heb je een beslissing genomen waar de kraamzorg plaats gaat vinden? Heeft iemand van jullie ook last van de rug? Bij mij straalt het uit aan de linkerkant naar beneden toe. Ik moet vrijdag weer naar de fysio en dan vraag ik haar wel of ik daar nog wat tegen kan doen.
@ambon: heb sinds vorige week wat last van mn bekken. rugpijn had ik al langer, vooral onderin.. maar heb nou sinds gisteren echt pijn in mn rechterheup vanuit mn lies door naar achteren. vannacht weer s slecht door geslapen. moet zo nog werken dus ik kijk even hoe dat gaat en anders morgenochtend ook maar s contact zoeken met een fysio... @dees: wat een mooi idee van die engeltjes en sterretjes! ik heb toevallig gisteren wat spulletjes gekocht voor in de boom. heb alles zilver en rood, maar 2 groene eendjes erbij. die staan symbool voor diegene die had zullen zijn (miskraam) en degene die komen gaat (onze kleine uk)
Ballie: last van mijn bekken heb ik niet meer door die oefeningen van de fysio. Dat was toen binnen een week over. Vrijdagavond in de supermarkt begon het pijn te doen in mijn linkerbil en ik moest het karretje vasthouden, zo'n pijn deed het. De volgende dag was dat over. Sinds zaterdag last van mijn rug aan de linkerkant. Vooral als ik te lang zit. Ik las op internet dat het komt doordat de buik en de baarmoeder groeien.
Vanmiddag naar de Arbo-arts geweest. Moest een 1/2 uur op haar wachten voordat ik aan de beurt was en uiteindelijk was ik maar 10 minuten binnen. Ik vertelde haar over mijn zwangerschapsklachten en vermoeidheid. Ik mag van haar tot aan mijn verlof (begin maart) 50% proberen te werken en 's middags rustig aan doen. Mocht het op een gegeven moment niet meer lukken dan moet ik mij ziek melden en een afspraak met haar maken. Ik moet nu wel 6 weken van te voren stoppen met werken. Ik moet dit ook aan mijn leidinggevende doorgeven en zij moet dit aan het UWV doorgeven. Dat heeft te maken met een zwangerschapsuitkering, daar is het bedrijf voor verzekerd. Al met al goed nieuws voor mij. Ik hoop alleen dat mijn leidinggevende het er ook mee eens is. Fijne avond allemaal!
@Abonmanise heb een kraamzorg die zowel in Amsterdam als in Amersfoort kan komen Heb nog geen beslissing genomen hoe en waar ik de kraamperiode wil blijven. Zo die arbo-arts denk wel met je mee gelukkig, je zal nu ook wat meer rust nodig hebben denk ik. Gebruikt die rust ook echt. @allen Ik heb eigenlijk geen last van mijn rug, alleen sinds dinsdag vreselijke pijn tijdens het lopen in mijn onderbuik zeg maar bij mijn onderbroekrand. Het werd met de dag erger. En sinds gisteren continue ook tijdens het liggen. Heb toch ff de ziekenhuis gebeld en moest langs komen. Gelukkig zat de baby lekker veilig in voldoende vruchtwater, baarmoedermond was ook goed. maar de baby ligt bij mij al heel laag met haar hoofd. en rond deze periode wordt onze baarmoeder naar boven geduwd, en bij mij geeft dit dus extra pijn. Dus moet ik rustig aandoen. Mocht gisteren ook niet naar de zwangerschapszwemmen. en als het aanhoud mag ik ook niet meer sporten vind het echt vervelend omdat ik al zo veel beperkt ben in mijn dagelijkse doen en nu moet ik ook nog rustig doen. alsof ik een te drukke baan heb en tien kinderen heb (((
@All vervelend al die klachten! Gelukkig is er een arboarts die je echt wel helpt daar waar het moet! Ze hebben liever na de tijd een moeder die gezond terugkeert dan niet hoor! Oftewel: Pak je rust en laat je niet gek maken door je werkgever! Je hebt rechten! Ook hier klachten, harde buiken, voorweeen,bekkenklachten slapeloosheid, achja, wat we er al niet voor over hebben! het kamertje is al bijna klaar, op vele details na moet de gordijnen nog op maat maken onderaan, moet de kastjes nog ophangen. heb al wel veel babykleding weer gewassen. De kerstboom moet hier echt nog even wachten, normaal zet ik hem een weekend voor kerst maar dat word nu wel heel erg krap. maar eens zien waneer ik hem zet. als het aan mijn zoontje ligt stond die er 6 december al. Jullie hem al staan? na de kerst ga ik ergens een 3d/4d echo laten maken. heb ik bij de vorige ook gedaan, en dat is zo bijzonder! en krijg met de kerst van mijn moeder een echobon dus kan het er goed voor gebruiken! Gaan jullie die nog laten maken? enjoy your day!
hoi allemaal vanmiddag weer een echo gehad en alles zag er heel goed uit. moest wederom wel even moeite doen om alles goed te kunnen zien maar.....WE KRIJGEN EEN MEISJE!!! ben zo blij! zou net zo blij geweest zijn met n jongen hoor, maar meer blij dat we t nu weten en dat alles gezond is de oma vonden het ook echt heel bijzonder, ben blij dat ze mee aren. ben mezelf meteen te buiten gegaan en roze dingetjes gekocht, haha de kerstboom komt er een dezer dagen wel bij ons, maar vandaag en t weekend nog even te druk voor. heb wel zin in de feestdagen! pretecho doen wij niet. ik mag met 28 weken nog n keer vanwege laagliggende placenta dus mag dan mn meisje nog n keer zien nou, fijn weekend allemaal! wij gaan zo nog ff heerlijk feesten op de bruiloft van mn beste vriendinnetje! topdag dus!!
Afspraken: 12 december: Rashomama 20-weken echo 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk 9 januari : Ellen controle vk 30 januari: ballie83 28 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25/26 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje [/QUOTE]
Wat fijn dat alles er goed uit zag ballie! Gefeliciteerd met een meid, het wordt wel erg roze hier zeg! Ik heb zelf stiekem ook de voorkeur voor een meisje maar het belangrijkste is dat het gezond is natuurlijk. Nog 3 dagen
Afspraken: 12 december: Rashomama 20-weken echo 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk 28 december: Laura controle VK 9 januari : Ellen controle vk 30 januari: ballie83 28 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje
Afspraken: 12 december: Rashomama 20-weken echo 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 27 december: Nunu controle vroegpoli 28 december: ambonmanise 4e controle vk 28 december: Laura controle VK 28 december: Nunu glucosetest 9 januari : Ellen controle vk 30 januari: ballie83 28 weken echo 15 februari: nunu 30 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje
gefeliciteerd met jullie meisje Ballie! hier niet helemaal lekker, heel erg verkouden en grieperig...de zoveelste keer alweer... zit dus maar aan extra vitamientjes en hoestdrank enzo...en mijn medicijnen tegen benauwdheid... hoop maar dat het hierna over is...
@Ballie, gefeliciteerd met jullie babygirl!!! Haha niet te veel shoppen he?! @Laura, heel veel beterschap!! Het heerst echt die verkoudheid en grieperigheid. Vandaag precies 20-weken, dat schiet op. Ah wil nu ook die echo om te kijken wat wij krijgen......haha, maar dat duurt nog tot 20dec..... Fijn weeekend allemaal!!!
tnx allemaal, we zijn ook zooo blij nu heel erg oppassen dat we de naam niet al gaan noemen waar anderen bij zijn @rashomama en dees: jullie nog veel plezier met jullie echo, spannend he! verkoudheid zit hier ook in huis. mijn mannetje heeft geen stem meer over! ikzelf heb er wonderbaarlijk genoeg nog amper last van (even afkloppen ) maar even goed voor hem zorgen dan de komende dagen, kan ik vast een beetje oefenen nou, fijn weekend allemaal!
[FONT=Arial, sans-serif]Nunu: wat vervelend voor je dat je kleine meid al zo laag ligt dat je er last van hebt. Kan ze niet meer omhoog of blijft dit zo de laatste maanden?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen: misschien een rare vraag maar wat kan ik mij voorstellen bij harde buiken en voorweeen? Doet dat pijn? Wat voel je dan precies?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wij gaan geen 3d/4d echo maken, daarvoor hebben wij in de plaats die geslachtsbepalende echo gedaan. [/FONT] Wel fijn dat je babykamer bijna klaar is. Had je alles van je zoontje bewaard? [FONT=Arial, sans-serif]Ballie: wat leuk dat jij ook een meisje krijgt! Nu al 4 stuks!! De oma's vonden het zeker wel erg bijzonder om erbij te zijn? [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wij krijgen met 30 weken ook een echo om te kijken of de kleine dan nog goed ligt. Dan vragen we toch ook nog maar voor de zekerheid naar het geslacht. Wij hebben al een paar roze dingen gehaald maar stel je eens voor dat het straks toch nog een jongetje blijkt te zijn!!! hahahaha[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Wij hebben het geslacht tegen niemand verteld. Wij hebben het steeds over de kleine. Mijn moeder denkt nog steeds dat wij een jongetje krijgen en zij probeert mij net als mijn broertje uit te horen. Ze hopen dat ik mij verspreek.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Beterschap met je mannetje. Zorg maar goed voor hem. Mannen zijn veel zieliger dan vrouwen als ze ziek zijn.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Rashomama: ben je zenuwachtig voor de echo? Wil jij ook het geslacht weten?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Laura: beterschap gewenst. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Dees: waarom moet jij dan zo lang wachten op die echo? Je bent nu al 20 weken!![/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@All: bedankt voor de reacties. Ik zal maandag mijn leidinggevende mailen of bellen over wat de Arbo-arts gezegd heeft en daar moet ze het maar mee doen.[/FONT] Die rugpijn aan de linkerkant komt omdat mijn bekken weer vast zitten. Ik kan mijn balanskussen ook niet meer gebruiken, die is lek en die heb ik opgestuurd. Nu heb ik van de fysio weer één te leen. Wel aardig van haar. Ze heeft mijn rug lekker gemasseerd, het voelt nu een beetje beurs aan maar ik heb vandaag geen pijn gehad. Hoera!! [FONT=Arial, sans-serif]Vandaag een leuke wipstoel voor de kleine gekocht bij Babydump. Titanium Baby Swing Sitter Zwart | Sitters | Baby-Dump[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Er komt steeds meer op zolder te liggen aan babyspullen. Het is nu wachten tot de babykamer in januari bezorgd en gemonteerd wordt dan kan ik alle spulletjes wassen, strijken en in de kasten leggen. Scheelt weer een hoop ruimte op zolder. [/FONT] Ik ga even met mijn man tv kijken. Fijne avond allemaal!!