@ambonmanise: ja ik ben zeker zenuwachtig! en het geslacht willen we zeker weten ja, heb zo'n zin om eindelijk voor kleertjes te gaan shoppen maar goed we horen het morgenochtend, spannend.. jij ook nog succes met wachten dees.
@Rashomama Spannend morgen!! Veel plezier/succes!! @Ambon harde buiken/voorweeen zijn samentrekkingen van je buik. echt pijn is anders maar prettig is het zeker niet. De meeste spullen had ik idd nog bewaard, zoals ledikant, commode, kleding wipstoel ens. Maar ik heb wel een nieuw wiegje gekocht. En de meeste kleding is al door meerdere kindjes gedragen dus heb ik ook nieuw gekocht. voor de rest geen nieuws, zaterdag konden we de kleine zien bewegen aan de buitenkant! Was vergeten hoe mooi dat ook al weer was ♥ Volgens mij worden er wel heeeel veeeel meiden geboren Haha!! Rashomama! kom op een jochie Jongetjes zijn ook heeeeel erg leuk!!
@Ambon: Klopt, we konden eigenlijk maandag terecht, maar we kregen allebei geen vrij. De eerstvolgende mogelijkheid was een weekje later. Dan ben ik 21 weken, het was geen enkel probleem. Maar nu ik al die berichtjes hier zo zie, haha begin ik wel ongeduldig te worden!! hihi
Alles was goed!! Ben zo blij We hebben een klein acrobaatje haha de kleine lag in allemaal rare posities de hele tijd en was ook weer eigenwijs Wat mooi om alles zo te kunnen bekijken zeg, alles zag er goed uit. Oja, we krijgen een MEISJE!!
Gisteravond lagen we in bed te brainstormen over de namen die we willen gaan geven en zoals het er nu uitziet zijn we eruit! We hebben 2 mooie namen voor ons meisje gevinden... Echt een opluchting! Ook zijn we waarschijnlijk al uit het kaartje...ook wel erg prettig, weer wat klaar van het lijstje! Hoe staat het er bij jullie voor?
@rashomama gefelictieerd zo te zien wordt april meiden maand Pfff wordt een beetje gek van al het pijn, en het advies e moet rustig aan doen is ook geen pretje. Nu ik bijna een week niets heb gedaan dan liggen en rusten, wil ik vanavond toch proberen om te gaan sporten. Om nu te gaan stopen vind ik erg vroeg. Als de pijn aan houd moet ik toch stoppen (( Daarnaast is de kleine volop bezig met mij pesten voel haar steeds duidelijker en vaker.
Dank je! Wij weten ook al de naam, nou het zijn eigenlijk ook twee namen die we al een tijdje in ons hoofd hadden. Voor een jongen vonden we het wat moeilijker maar daar kunnen we nog lang genoeg over nadenken als er ooit nog een jongen komt @nunu: ik voel haar ook voortdurend, echt een drukte makertje. Wat naar dat je zoveel last hebt Hier nog het lijstje. Afspraken: 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 27 december: Rashomama controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk 9 januari : Ellen controle vk 30 januari: ballie83 28 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25/26 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje)
Vervelend dat je zo'n pijn hebt steeds... Dan is het toch verstandig om aan jezelf en je meisje te denken...hoe vervelend ook! Wat een heerlijk gevoel nog hè? Dat getrappel enzo...sinds 2 of 3 dagen is ons meisje ook aan de buitenkant te voelen, zo gaaf ook voor mijn vriend, die geniet er echt van!
Afspraken: 12 december: Rashomama 20-weken echo 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 27 december: Nunu controle vroegpoli 28 december: ambonmanise 4e controle vk 28 december: Laura controle VK 28 december: Nunu glucosetest 9 januari : Ellen controle vk 30 januari: ballie83 28 weken echo 15 februari: nunu 30 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje Volgens mij was dit het laatste lijstje...
Oeps zo dan.. Afspraken: 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 27 december: Nunu controle vroegpoli 27 december: Rashomama controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk 28 december: Laura controle VK 28 december: Nunu glucosetest 9 januari : Ellen controle vk 30 januari: ballie83 28 weken echo 15 februari: nunu 30 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje)
denk dat ik morgen weer ga bellen met het ziekenhuis, want normaal zou het na een week weer weggegaan, maar heb het nog steeds. En dat hoewel ik thuis geen huishouden doe, ook niet werk. dus hoe kan ik nog meer rust nemen inderdaad haar voelen is geweldig, volgens mij heeft ze al paar keer de hik gehad, alleen jammer dat mijn vriend het nog niet kan voelen aan de buitenkant.
@Nunu En wat heeft het ziekenhuis gezegt? Hopelijk gaat het een beetje beter? @Rashomama Een Meisje!!! Het houd maar niet op met de meiden!! Gefeliciteerd!! Dees??? Een jongetje toch he Jongetjes zijn ook leuk Hahaha!! ben benieuwd de 20ste! Voor een meisje had ik een naam, voor een jongetje nog niet....we komen er niet uit! kaartjes nog niet echt naar gekeken, ik haal van de week een paar boeken op bij de drukker hier, kan mijn "oudste" helpen kijken...(Als hij wil )
@Raldaelen, Wat voor kaart wil je eigenlijk hebben? op de web kan je ook hele boel leuke tegenkomen. kijk ook eens op Belarto: dé aanbieder van geboortekaartjes, trouwkaarten, uitnodigingen en zakelijke kerstkaarten! :: Belarto en op Geboortekaartjes.FamilyCards.nl - Bestel online de allermooiste geboortekaartjes! ik had de ziekenhuis gebeld, en die zij dat het waarschijnlijk door de prikkelbare baarmoeder zou komen en dat ik in rustige tempo moest lopen, en als ik thuis was plat moest gaan liggen. Na een uurtje dit gesprek wilde ik toch ff naar Amsterdam, liep heel rustig naar het Station (5 minuten afstand) op het station ben ik onwel geworden. Ambulance bracht me weer naar huis. In de middag ben ik samen met mijn vriend alsnog langs de ziekenhuis geweest. De baby maakt het goed, hoewel ze nu al met haar hoofd heel laag in de baarmoeder ligt. volgens het ziekenhuis komt mijn onwel doordat ik te vaak een lage bloeddruk heb, dus moet ik zoute drop in mijn tas hebben voortaan, en rustig aan doen.
@Nunu vervelend die lage bloeddruk! doe maar rustig aan! Denk aan jezelf en je baby! Kaartjes ik vind Babygroetjes - de mooiste geboortekaartjes - stoere kaartjes de kaartjes die hier op staan wel heel erg leuk, maar op het scherm kijken heeft mijn zoontje niet zo veel geduld, dus ga het eerst eens proberen met kaartjes van de drukker, wie weet zit er wat tussen! en kan hij kiezen
Rashomama, wat leuk een meisje!! Gefeliciteerd. Ga je nu allemaal roze dingen shoppen??? Nunu: wat vervelend dat je onwel geworden bent op het station. Doe nu echt rustig aan, luister naar je lichaam. Baby voelen: ik voel de kleine de hele dag bewegen va 17 weken. Mijn man helaas nog niet, hij verheugt zich er wel op. Naam: wij hebben de complete naam voor ons meisje klaar. Ze krijgt 3 namen, waarvan de middelste de naam van mijn (vorig jaar) overleden schoonmoeder is. De 1e naam is 4 letters, lekker kort. Dat staat mooi bij de lange achternaam. De 1e en 3e naam komen uit Amerika, dus fijn uit te spreken voor de familie hier en in Indonesie. Geboortekaartjes: zodra wij wisten dat wij een meisje krijgen, hebben we er meteen één uitgezocht op internet. Hieronder de link van ons kaartje waar wij voor kiezen. Geboortekaartjes - Vlinder Luana - Kaartje2go Raldaellen: wel een mooie site. Voor een jongen zou ik het misschien wel doen, maar voor een meisje kies ik liever een liever, sweeter kaartje. Babyspullen: wie van jullie is al helemaal klaar met de baby-uitzet? En wie moet er nog beginnen of is halverwege? Wij schieten al mooi op met het inkopen van babyspullen. De babykamer wordt in week 1 geleverd. En in de nieuwe folder van Babydump stond dat je nu een badcheque voor badartikelen twv 50 krijgt bij aankoop van een baby- of doorgroeikamer. Daar heb ik achteraan gebeld en deze wordt opgestuurd. Kunnen we nog wat leuks uitzoeken. Afgelopen dinsdagavond ben ik voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest. Wij zijn met zijn 5en en het een leuk gezicht om die zwangere buikjes te zien. Wij liggen met de uitgerekende datum aardig dicht bij elkaar. Het was wel fijn dat dit een nieuwe groep is, we waren allemaal voor het eerst. Afgelopen nacht heb ik voor het eerst de hele nacht doorgeslapen. Wat heerlijk zeg. Ik voel me nu een stuk uitgeruster!! Heb alleen wel last in de buurt van mijn stuitje. Zal wel weer door de bekken komen. Vanavond ga ik naar de film met mijn moeder. Zij had vrijkaartjes gekregen en we gaan naar New Years Eve toe. Fijne dag allemaal!!
@Ambonmanise, ik doe niets anders dan rusten. dus weet niet hoe ik meer rust kan nemen. Babyvoelen, jaa die voel ik ook behoorlijk wat bewegen, heb van de week ook de hik gevoeld, dat was echt heel leuk om te mogen ervaren. mijn vriend kan de bewegingen ook nog niet voelen, maar ja binnenkort hopelijk wel. Naam leuk dat je ook aan iedereen denkt, zowel aan je overleden schoonmoeder als aan je familieleden hier en in Indonesie. Wij hebben 2 namen allebei 3 letters, dat zowel in Nederland als in Turkije gebruikt wordt. Ook hebben we rekening mee gehouden dat de kind later niet gepest kan worden met de naam op school of elders. Geboortekaartjes klopt ja deze had je eerder ook al laten zien, wij gaan nog steeds voor een mini t-shirt. babyuitzet leuk he van Babydump, die de aanbiedingen later ook nog toepassen op de bestellingen die eerder gedaan is. Zo heb ik ook paar keer gebeld voor de badspullen en voor de doomoo seat, die gaan ze bij ons ook bijwerken. Maar wat krijg jij je spullen vroeg. Bij ons wordt het pas week 5 geleverd. Buiten de grote spullen om ben ik nu ook bezig om de kleine dingen in huis te halen, zoals hydrofiele luiers enz.
Nunu: wij waren al mooi op tijd met het bestellen van de babykamer in de winkel van Babydump. Mijn man wou het liefst alles in december al hebben maar dat kon niet omdat er al teveel bestelingen waren. Wij moesten dus wachten tot week 1. Vind ik wel fijn hoor. De kamer is klaar om ingericht te worden. Het enige wat wij nu nog nodig hebben is een babyfoon (graag een beeldvideofoon), boxkleed, overtrekje voor kinderwagendekentje, flessenborstel, magnetronsterilisator en kledingsetjes. Maar voor de kleding wachten wij tot de voorjaarscollectie in de winkel ligt. Onze kleine heeft niks aan de wintercollectie als het in april geboren wordt. Het is dus niet zo veel meer wat wij nodig hebben. Heb jij ook een overtrekje voor het kinderwagendekentje of gebruik je de voetenzak? Ik kan nergens zo'n overtrekje vinden. Ik denk maar dat zodra ik verlof heb naar de markt ga om stof te halen en mijn moeder dat laat naaien. @all: Heeft één van de andere jonge dames hier ook een overtrekje voor het kinderwagendekentje? En waar heb je die vandaan?