@ambonmanise, heb om eerlijk gezegd niet nagedacht over een overtrekje. Heb nu alleen het hoognodige in huis, hoewel we ook telkens achter komen dat we ook hoop missen.
Nunu: Wat vervelend dat je onwel bent geworden. Hoop dat het snel een beetje beter zal gaan. Rashoma: Gefeliciteerd met jullie meisje!!! Het wordt hier heel erg roze! Babyvoelen: Ik denk dat ik de baby voel, kleine plopjes en gekietel. Naam: De meisjesnaam hebben we ook al, 1e naam begint ook met 4 letters, daarnaast krijgt ze nog 3 doopnamen mee. Een van mijn moeder, een van mijn overleden schoonvader. Geboortekaartje: Voor het meisje heb ik het kaartje zelf ontworpen. Ben er superblij mee. Hoop dat ik het niet hoef aan te passen haha. Baby uitzet: Wij zijn klaar op wat kleine dingetjes na, zoals luiers etc. Ik wilde dat het dinsdag was!! Dan kon ik ook vertellen of we een meisje of jongen krijgen. Vind het zo spannend!
@Ambon ik heb ze mijn moeder laten maken Maar je kan ook wiegedekentjes en een lakentje gebruiken. of dit soort: Lief en hip dekentje voor een kinderwagen of wieg | Pippelotje En Hoe was de film?? Ik denk dat het enige wat ik nog nodig ben verzorgingsspulletjes zijn en mijn kraampakket verder compleet....gelukkig!! Mijn kleintje is de gehele dag druk aan het draaien schoppen, je kan hem aan de buitenkant duidelijk voelen en zien schoppen! ♥
Afspraken: 20 december: Dees, 20-weken echo 27 december: ballie83 5e controle vk 27 december: Nunu controle vroegpoli 27 december: Rashomama controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk 28 december: Laura controle VK 28 december: Nunu glucosetest 9 januari : Ellen controle vk 30 januari: ballie83 28 weken echo 15 februari: nunu 30 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje)
Raldaellen: ik ben die site wel eens eerder tegen gekomen. Maar het is mij niet duidelijk of dat dekentje een overtrekje is zodat ik mijn eigen fleecedekentje erin kan stoppen of dat dit een 2-in-1 ding is (met vulling?). Kan deze bv. ook gewassen worden als het smerig is geworden?
Nee heb ik ook geen idee van! Vind ze wel leuk, maar...... ik heb ook gewoon mijn moeder wederom aan het werk gezet voor overtrekjes handig! Zo'n handige moeder
Voor de kinderwagen ga ik wel stof halen op de markt en laat mijn moeder dat maar in elkaar zetten met de naaimachine. Ik heb al 2 mooie dekbedovertrekjes bij Babydump besteld voor het kinderbedje. Dit is de paarse die ik heb uitgezocht: Cools Dekbedovertrek Lily 100 x 135 cm | Cools Bedtextiel | Baby-Dump Dit is degene die ik al eerste erop zal leggen zodat niemand de paarse kan zien: Coming Kids Dekbedovertrek Sweet Dreams 100 x 135 cm | Coming Kids Bedtextiel | Baby-Dump Ze zijn wel mooi hè? Prettige avond allemaal!!
@ambonmanise, ze zin niet mooi, maar prachtig. Wij hebben vandaag op de kerstmarkt ook een slinger van stof gehaald met de naam van ons baby laten bedrukken. Staat nu ook onder de kerstboom. Dan kan de grote zus die volgende week open maken. Ik wacht nog met dekentje, heb nog steeds last van vervelende pijn, de bloeddruk is nu wel op peil met hoop dropjes en vaatje zout
@nunu: wat vervelend dat je zoveel klachten hebt. ik heb ook wel een lage bloeddruk maar altijd al wel gehad. had in het begin van de zwangerschap ook wel dat ik zo duizelig was. nu eet ik gewoon regelmatig een zak chips leeg lang leve de vreetbuien, haha dekentjes heb ik al wel naar gekeken maar weet nog niet wat ik ga doen. denk dat ik eerst wacht tot het kamertje binnen is (week 7) en dan verder spulletjes erbij ga kopen. mijn zus vertelde dat matrasjes per merk ook nog wel wat kunnen verschillen van maat, ookal zouden ze allemaal 120x60 zijn. ook daarmee wacht ik dus even tot ik t ledikantje precies kan opmeten. ben wel steeds leuke shirtjes enz aan t kopen. afgelopen week ook hele schattige schoentjes gezien, kon ze niet laten staan ik voel mijn kleine meid steeds meer! ook mijn mannetje voelt haar nu vaker. zo leuk om dat samen mee te maken! laatst had ik de angelsound op mn buik staan en die schopte ze zo n stuk omhoog!! de naam zijn wij al een tijdje uit, nou zitten we nog te dubben over een 2e naam. dat vind ik toch wel erg leuk maar wordt wel lastig... @dees: het is al bijna dinsdag ondertussen hoor heel veel plezier, en ben benieuwd of de trend van meisjes zich doorzet! ik zie dat er ook een nieuwe mama tussen staat: Kwekkie4U: welkom, kom je gezellig meekletsen?
Nunu, wat vervelend van je bloeddruk. Die van mij is nog steeds in orde. Ook al ben ik een zoetekouw en kan nu echt genieten van de kerstkransjes, ik eet ook af en toe een klein zakje chips. Vind ik wel lekker. Wat een leuk idee van die slinger. Die hang je na de bevalling op in je huis?? Ballie: wij hebben de babykamer besteld in de winkel bij Babydump en de verkoopster hielp ons gelijk met de rest van de spullen zoals welk matrasje er voor geschikt is. Er is zoveel keus, wij hadden er geen weet van wat de verschillen zijn. En het dekbedovertrekje heeft de maat 100 x 135 cm en die is groot genoeg. Die leg je eerst voor een gedeelte onder het matrasomdat je kleintje met de voetjes onderaan het bedje moet liggen zodat ze niet naar beneden kunnen schuiven in bed en dan onder de deken komen te liggen. Ben je shirtjes voor jezelf aan het kopen of voor die kleine? Ik zie nl. alleen maar winterkleding voor de kleintjes. Ik wacht nog even tot +/- febr. wanneer de voorjaarscollectie in de winkel komt te hangen.
Ik kan niet wachten tot de babykamer geleverd en gemonteerd wordt. By Babydump hadden ze het in december druk en daarom krijgen wij alles de 1e week van januari geleverd. Dan kunnen wij aan de slag om alles in te richten. Ik verheug mij daar nog meer op dan de kerstdagen...... erg hè? Hebben jullie dat ook? Ik leef er helemaal naar toe. Mijn man en ik gingen net naar de Hema toe omdat het koopzondag is bij ons. We hadden de magnetronsterilisator en een roze wikkeldeken gehaald. http://www.hema.nl/winkel/marketingmanager/25procent/wikkeldeken-(33390004) We liepen nog even de winkel door en staan opeens oog in oog met mijn zus, haar vriend en de kinderen. Mijn man had de spullen in de hand en ze zag gelijk wat het was. Ooohhhh, wat leuk. Het is dus een meisje!! Ze was helemaal blij. Zei ze gelijk: niet zo veel kopen hoor, ik heb nog heel veel leuke, mooie dingen voor jullie meisje. Wij waren alleen maar verrast door haar reactie en hebben vergeten te vragen of ze het niet wil door vertellen. Maar volgens mij kan ze het wel voor haar houden. Dat heeft ze bij haar beide dochters ook gedaan. Wat een toeval hè???
@Raldaellen, wat een schattig dekentje. Ik heb zojuist zelf in elkaar gezet... moest wel @Ambon, oh dat is ook al zo leuk haha die dekbedovertrekjes!! @Nunu, hoop voor je dat de bloeddruk in orde is!! Laat je maar lekker verwennen door je mannetje! @Ballie, lijkt me super om al lekker kleertjes te shoppen! JAAAAAAAA, het is eindelijk 20 december!!! Maar nu moet ik nog wachten tot vanavond haha. Vind het zo spannend. Gisteren heb ik manlief verteld over de taart....hij vond het wel een leuk idee. Want hij is bang dat hij zich zal verspreken. Zegt ie: Ja dan ben ik trots dat ik papa wordt van een jongen of meisje en dan moet ik nog zo lang mijn mond houden ahahaha. Dus denk dat we vanavond een envelopje krijgen en dan morgen even langs de banketbakker gaan.... Ik kan niet wachten!!! Sorry voor mijn ongeduldigheid
@dees: jij moest ook wel t langste wachten van allemaal volgens mij!! maar je geduld wordt beloond vanavond veel plezier en ik zal vanavond weer even komen kijken of je weet wat het gaat worden! @ambon: shirtjes voor die kleine. is wel veel winterspul inderdaad, maar de 'gewone' shirtjes met lange mouw zijn straks prima te dragen. haal ook nog niet zo veel hoor, maar de aanbiedingen kan ik niet laten hangen, haha wat mij betreft mogen ook alle spulletjes nu al komen, zou al zo graag t kamertje helemaal in orde willen maken...naja, nog even geduld!
@hahaha dat zijn van die momenten hé. Voel je je helemaal betrapt? ook ik kan niet wachten tot al de spullen geleverd worden @Dees, nog ff in spanning wachten, maar de tijd gaat heel snel. Ik zou zeker voor die taart gaan, het is echt een aparte beleving en een echte aanrader. Bij de banketbakker kan het zijn dat ze niet weten wat je bedoeld. maar dan moet je gewoon uitleggen en dan kunnen ze de inhoud met slagroom mengen met kleurstof. @Ballie, erg he zo'n uitverkoop, ik zie ze ook overal, vooral bij de V&D hadden ze zo'n leuke kerstkleding, jammer dat die van ons later geboren wordt Wat betreft mijn bloeddruk, dat is nu wel op peil met hoop dropjes en zoute dingen. gisteren weer naar het ziekenhuis geweest. Omdat ik lichte bloeding had. Jeetje ik schaam me echt rot om elke week naar het ziekenhuis te gaan. Na alle controle bleek dat er een kleine bloedvaatje gesprongen was in mijn baarmoeder. En hierdoor was mijn baarmoeder beetje geïrriteerd Maar met de baby en de rest gaat alles goed. en moet weer rust nemen. Heel gek is dat vanochtend werd ik wakker en had alle energie van de wereld, maar moet rust hebben Dus vandaag lekker op de bank hangen met tijdschriften en laptop op schoot
Dees veel succes vanavond!! Ik hoop dat je erachter zal komen of het een jongetje of meisje is. Ik ben benieuwd. Ik heb geen zin in de kerstdagen dit jaar. Wij gaan nu toch maar uit eten 1e kerstdag. Mijn man heeft zin in spareribs en ik neem dan wel een soepje. En misschien kan er dan nog een toetje bij in. 2e kerstdag gaan we gourmetten bij mijn moeder. Ik verheug mij echt op vrijdag 6 januari. Dan wordt de babykamer bezorgd en gemonteerd en dan kan ik alles inrichten. Daar leef ik echt naar toe. Van te voren zal ik alles even wassen zodat ik het bedje ook meteen kan opmaken. Ik heb er echt zin in. 28 december hebben wij weer controle bij de vk. Dan nemen we mijn nichtje van 4 jaar mee. Zij heeft dan kerstvakantie en wil graag mee naar de babydokter om het hartje te luisteren. Lief hè?
@ambonmanise, wat lief van je nichtje dat ze ook mee wilt naar de babydokter. Lijkt me echt geweldig voor haar.
Goedenavond dames.... Afspraken: 27 december: ballie83 5e controle vk 27 december: Nunu controle vroegpoli 27 december: Rashomama controle vk 28 december: ambonmanise 4e controle vk 28 december: Laura controle VK 28 december: Nunu glucosetest 9 januari : Ellen controle vk 10 januari: Dees controle gyn, cervix meting 30 januari: ballie83 28 weken echo 15 februari: nunu 30 weken echo ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje)
Ik verbreek de roze ketting bij deze.... Het was overduidelijk te zien. hahaha Alles was in orde, ze konden geen gekke dingen zien. Is natuurlijk geen garantie, maar alles zag er super uit. En ja alles "hangt eraan". Mijn man had gelijk, ik ongelijk. Ik zei vanaf het begin dat het een meisje zou worden ivm voorgevoel van mijn moeder, maar dus niet. Ik ben supergelukkig. Nu heeft ze 2 bengeltjes! Slaap lekker allemaal!!