Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    gelukkig nieuwjaar allemaal :D
    dat 2012 maar een prachtig jaar mag worden voor ons allen :)

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    De beste wensen voor iedereen!! Hopen dat 2012 een topjaar wordt voor iedereen.

Nunu: mijn rechtertepel voelt af en toe een beetje nattig aan, maar er is nog niks uitgekomen. Zijn dit de voortekens voor de borstvoeding?

@all: Vanavond ga ik voor de 1e x naar zwangerschapscursus. Ik hoop dat het een beetje leuk is. Morgenavond weer zwemmen. Heerlijk in het warme water oefeningen doen.

Ik vind mijn urine heel raar ruiken sinds ik zwanger ben. Heeft dit met de hormonen te maken of met iets anders? Wat denken jullie?

3. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ambonmanise,
    Urine ik zou ff contact met je vk nemen over je urine, want deze mag niet raar ruiken.

zwemmen heb ik deze week vrij ivm schoolvakanties, het is inderdaad heerlijk in water oefeningen te doen. Morgen weer fitness. maar wat goed dat je ook naar een zwangerschapscursus gaat.

tepels geen idee, ik had op het net gelezen dat dit niets te maken of de borstvoeding wel gaat lukken tijdens de aanleggen van de baby

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu: ik wil graag naar zo'n zwangerschapscursus omdat je daar ademhalingsoefeningen leert (voor en tijdens de bevalling), ontspanningsoefeningen, juiste houdingen van je lijf, beetje theorie over de bevalling. Mijn schoonzusje is toen nooit naar zo'n cursus geweest en die wist niet wat haar overkwam toen de bevalling zich aandiende. Dit wil ik zien te voorkomen.
    Ga jij geen cursus doen?

@all: Over 2 weken gaan mijn man en ik naar een korte cursus toe van Icare over borstvoeding 'hoe gaat dat in zijn werk'. Dan krijgen we natuurlijk theorie omdat we nog geen kleintje hebben, maar zodra die kleine er is kunnen we het geleerde in de praktijk proberen te brengen. Deze cursus is 2 avonden en is gratis voor leden van Icare. Ik wil graag borstvoeding geven omdat ik last heb van allergieen en ik vind het belangrijk dat mijn man meegaat (mannen zijn ook welkom op die cursus) zodat hij weet wat het inhoudt om borstvoeding te geven ipv flesvoeding.

Ik vind het fijn dat er zulke cursussen bestaan zodat je je goed kunt voorbereiden.

Ik heb het vorige week met de vk niet over de urinegeur gehad. Ik heb ook geen pijn of zo. Ik vind het alleen sterker ruiken sinds ik zwanger ben. Hebben jullie dit niet?

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hier is dan mijn 1e foto. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Hier was ik 21 weken zwanger.

Bijlage 211532

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  7. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @ambon: leuke foto's! mooi buikje ook al:)
    ik zal binnekort ook weer s een foto maken, begin nou ook echt een mooi buikje te krijgen
    over de urine: ik vond het ook vanaf begin vd zwangerschap anders ruiken. in het begin was dit vanwege hormonen, net als dat ik koffie echt heel erg vond stinken en ik de geur van benzine sinds die tijd ook niet meer kan uitstaan. heb ondertussen voor de 2e keer een blaasontsteking en dan ruikt het toch ook weer anders. je kan sowieso voor de zekerheid je urine een keertje inleveren, kost weinig moeite en misschien zit er toch iets. heb je ook andere klachten? ik heb vaak buikpijn snachts, wordt er regelmatig wakker van.

ik ga vanaf volgende week maandag starten met mn cursus:D
    heb dr wel zin in, ben benieuwd hoeveel meiden er komen. ik vind het wel heel fijn dat er goed gekeken wordt ook naar houding enzo, doe de cursus via mensendieck. helemaal nu ik toch echt wat kwaaltjes heb ben ik blij als ik er wat meer tegen kan doen.

mn tepels merk ik nog niets aan. hier in de buurt is ook zo'n voorlichting over borstvoeding. kost wel 15 euro pp maar ga dr toch heen denk ik.
    ook t ziekenhuis heeft elke maand een voorlichting over bevallen in t ziekenhuis. daar gaan wij 6 februari heen, dan weten we waar we moeten zijn straks!

wie gaat er nog meer naar de 9maandenbeurs??? mn zus heeft kaartjes gekocht dus wij gaan er op 22 februari een leuk dagje van maken...zit nu al te kijken wat er allemaal te doen is, haha

ooow en volgende week mogen we ook de kinderwagen ophalen!!
    allemaal leuke dingetjes komende tijd, wat gaat het allemaal toch snel he!

8. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Ambon, wat een mooi buikje!!!
    Ik heb van een urine die wat ruikt geen last van. Maar het kan zeker door de zwangerschap komen. Wat betreft de tepels heb ik sinds afgelopen week dat ze droog zijn en behoorlijk pijn zijn. Heel af en toe komt er wat vocht uit. Maar ook dit kan zei de gyn.

@Ballie, ik ben er afgelopen jaar geweest op de 9-maandenbeurs. Erg leuk, vooral die aanbiedingen allemaal. Maar deze zijn wel op speciale tijden. We zijn toen eventjes geweest omdat ik de kaartjes al gekocht had en toen een miskraam kreeg. We hebben dus meer op de huishoudbeurs rondgekeken dan op de 9-maandenbeurs.

@All, gisteren heb ik de box al opgezet:). De kerstboom was afgebroken en het was zo kaal....Verder heb ik ook de kleertjes van mijn neefje uitgezocht. Mijn zusje had me 2 hele grote boxen gegeven met kleertjes. Sommige waren nog allemaal nieuw. Die mocht ik dan hebben voor de kleine van ons. Wel handig zo'n thuisshopper..hihi
    Dadelijk gaan we het rolgordijntje ophalen en kan deze opgehangen worden en dan is het kamertje klaar!!!
    Ik kan niet wachten.....
    Oh ja en ik voel me gelukkig weer helemaal mens. Dat was vorige week wel even anders. Pijnen zijn verdwenen en kan weer normaal eten!

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat iedereen de draad weer kan oppakken in het nieuwe jaar en met veel plezier opschrijft waar je mee bezig bent, wat je beleeft hebt.

Hieronder komt een heel verhaal van de afgelopen 3 dagen.

[FONT=Arial, sans-serif]@Ballie: [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]als je buik dan zo zeer doet is dat dan vanwege de blaasontsteking of heb je last van harde buiken? Ik heb nu af en toe last van een harde buik. Dan is het net of er een schild in je buik is geplaatst.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Dus je gaat ook naar de zwangerschapscursus? Ik kon hier ook die van Mensendieck doen maar ik was nog maar de enige die zich had opgegeven voor die groep en daarom ben ik naar die van Icare gegaan.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Mijn man en ik willen ook naar de voorlichting over bevallen in het ziekenhuis gaan. Moet je dit via de verloskundige regelen?[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Wat vreemd dat jij moet betalen voor die voorlichting over borstvoeding! Dan ben je voor jou en je partner al 30 euro's kwijt!! Wat jammer zeg.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Ik ga niet naar de 9maanden beurs toe. Ik heb het meeste al voor de kleine. Alleen nog een babyfoon en decoratie voor de babykamer. Alvast veel plezier gewenst![/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Wat voor kinderwagen heb je gekocht? Heb jij de babykamer al klaar?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Geniet de komende tijd van de leuke dingen. Maar doe je wel rustig aan? Je moet goed op jezelf en de kleine passen. De tijd gaat nu heel snel voorbij.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@Dees: [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Jij bent in elk geval mooi op tijd met de box neer te zetten. Mijn vriendin is 28 februari uitgerekend en die wacht zelfs tot de kleine geboren is. Als reden zegt ze dat ze haar kleintje de 1e 3 maanden toch niet in de box zal leggen. Maar als ik kijk naar mijn nichtje van 4 maanden is het wel handig om de box al in de kamer te hebben. Stel je voor dat je naar de wc moet of even wat van boven moet ophalen, dan kan je die kleine toch snel neerleggen in de box??? [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Wat lief van je zusje dat je kleertjes hebt gekregen. Wel handig om een zus te hebben die al kinderen heeft hè? Mijn zus doet alles van mijn nichtje nu ook in een tas wat haar alweer te klein is. De kleine is nu 4 maanden dus het is nog allemaal nieuw en zij groeit als kool. Dat is wel makkelijk voor ons.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Heb je het rolgordijntje al hangen? Is de babykamer nu helemaal klaar?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Wat fijn dat je je weer goed voelt en weer normaal kan eten. Sinds mijn misselijkheid over is heb ik nu ook meer trek gekregen en ik geniet er enorm van.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@all: maandagavond ben ik naar de zwangerschapscursus geweest. We waren in totaal met 6 meiden, allemaal zwanger van de 1e. 3 van de 6 heeft geen klachten en de andere helft heeft bekkenklachten en gaan ook naar de fysio.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]We hebben eerst een voorstelrondje gedaan en de cursusleidster heeft wat verteld over de inhoud van de cursus; 6 x vóór de bevalling, waaronder 1 partneravond en 2 x na de bevalling.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Daarna gingen we naar de gymzaal en deden we een warming up en oefeningen op de grond. Het was wel fijn om zo bezig te zijn. De volgende keer zal ze beginnen met ½ uur theorie en dan ½ uur oefeningen.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Gisterenavond wezen zwemmen. Ik had pijn onderin mijn buik en moest de hele middag al aan één stuk door naar de wc om te plassen. Vanmorgen potje urine naar de dokter gebracht en laten testen op blaasontsteking. Gelukkig is dit niet het geval. De assistente zei dat het komt doordat de baarmoeder nog groeit (dat veroorzaakt de pijn) en de kleine waarschijnlijk tegen mijn blaas aan ligt en dat is dan erg gevoelig. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Gisterenavond toen ik wou gaan slapen was de kleine erg druk. De hele tijd door aan het schoppen. Doet die kleine van jullie dit ook achter elkaar door?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Vrijdag zou de babykamer komen maar ze hebben mij gebeld dat de zeecontainer waarin onze babykamer zit vertraging heeft opgelopen. Echt balen zeg. Ik had mij hier zo op verheugd. Ik zal gebeld worden voor een nieuwe leverdatum. Ik had vrij genomen voor vrijdag maar ik ga nu wel werken. Er is genoeg te doen en het is maar 4 uurtjes. Dan neem ik de volgende keer die uren wel op. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif][/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik hoef nog maar 9 weken te werken en dan heb ik alweer zwangerschapsverlof omdat ik 6 weken van te voren moet stoppen. Ik kijk er echt naar uit. De lente komt eraan!!!:)[/FONT]

Fijne dag nog allemaal :D

10. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Ambon wat jammer dat je babykamer verlaat aankomt! kan me de teleurstelling zo goed voorstellen!! maarja niets aante doen,

Ben benieuwd hoe de zwangerschapscursus verder gaat. krijg je ook ademhalingslessen ed.?

Hier is de baby ook de gehele dag aan het schoppen, net zo druk als de vorige, en dat is blijkt nu een adhd-er, ben benieuwd.....
    Haha! Je kan hem nu ook zo goed zien liggen aan de buitenkant! ben ondertussen al 11!! kilo aangekomen jullie?

Borstvoedingscursus zit nog te wachten op de uitnodiging want heb me wel aangemeld, hier is die ook gratis mits je de kraamzorg daar van hebt.

@Ballie 9maandenbeurs ga ik ook niet heen, wel geweest, hartstikke leuk!! geniet ervan!!

@Dees wat leuk dat je de box al hebt staan!! Ik weet nog niet waneer ik hem neerzet, denk op het moment dat ik verlof krijg. kan niet wachten!!

Laat je nog een foto zien?? ben wel benieuwd naar de kamertjes!

@Nunu wat heerlijk vakantie!! Heb je vakantie omdat je lerares bent? geniet ervan!!

ik ga zo weer even slapen, heb een buikgriep en waarschijnlijk een blaasontsteking....

Zal eens kijken of ik nog een foto kan maken van mijn buik.

fijne dag!

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Raldaellen, wat een mooi rond buikje!!

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen: wat een mooie ronde buik.

Ja, op de cursus zullen wij ook ademhalingstechnieken oefenen en ontspanningsoefeningen om tijdens de weeen rustig te blijven.

Dus al 11 kilo aangekomen? Ik nog 0. Vorige week bij de controle was ik precies zo zwaar als voordat ik zwanger was. 75 kilo's. Komt door 22 weken overgeven/spugen, bijna niks kunnen eten. Toch is mijn buik flink gegroeid. Ik ben wel benieuwd hoeveel kilo's erbij komen want ik kan nu weer genieten van eten en soms heb ik zin in chips of nootjes en voor de rest eet ik veel sinaasappels.

@all: de babykamer komt nu op donderdag 19 januari. Nog 2 weken wachten dus.

Gisteren heb ik bij de Trekpleister New Born luiers gehaald. Deze waren in de aanbieding. 3 halen, 2 betalen. Scheelt toch weer een pak. En ook heb ik een 12-pak zwitsal billendoekjes bij de Kruidvat meegenomen. Bij de Trekpleister hadden ze die van billendoekjes Pampers in de aanbieding. Heb ik alvast een voorraadje.
    Bij de Prenatal heb ik nog een heel schattig kledingsetje maat 56 gekocht. Op het witte shirtje stond met roze tekst: the cutest baby girl. Lief hè?

Letten jullie ook op aanbiedingen voor de kleine?

13. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    hallo meiden! ben ik weer een keertje..
    alles goed hier?
    ik heb me net ingeschreven voor een borstvoedingscursus en ga me toch maar inschrijven voor een zwanger en fit cursus...toch misschien leuk om wat andere vrouwen te ontmoeten...ken hier nog niet zoveel mensen omdat ik hier nog niet zo heel erg lang woon...

verder gaat het wel oké...regelmatig harde buiken, vooral na mijn werk enzo...ga dus volgende week toch maar ff in overleg voor aangepast werk want dit is ook niet wat...

verder gaat het wel oké! voel mijn meisje veel en goed en ook vriendlief kan er niet genoeg van krijgen...

heb hier trouwens enorme vreetbuien, jullie ook? had net nog zo'n trek dat ik nog 2 broodjes met zure haring heb gemaakt en gegeten...oh en ff daarvoor nog een kitkat...

ben inmiddels 7 kilo aangekomen dus valt nog mee...bloeddruk was vorige week nog mooi laag dus ook tevreden daarover...volgende week of over 2 weken dan met ik glucosetest doen...en die week erna voor rhesus C...vervolg onderzoek..
    babykamer is zo er op orde gelukkig, nu alleen nog de kleine dingetjes en de gordijnen die nu gemaakt worden...ben heel benieuwd hoe dat staat straks!

dan alleen nog op zoek naar leuke kleertjes, slabbetjes, spuugdoekjes en dat soort dingetjes....daarvoor nog tijd genoeg...

tot later weer, nu maar richting bed, morgen weer vroeg op...

14. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @dees: wat lijkt me dat vreemd om dan toch te gaan. gelukkig is t inderdaad gelijk met de huishoudbeurs, had je toch nog wat aan je kaartjes :)
    zo fijn als je 'gratis' kan shoppen he, ik ben ook zo blij met die kleding van mn zus

@ambon: ik ging er vanuit dat de buikpijn van de blaasontsteking was. heb nog geen harde buiken gehad gelukkig. maar nu na t stoppen van de kuur is de buikpijn nog niet helemaal weg. dinsdag kan ik alles weer laten controleren of mn urine weer schoon is, ben benieuwd. anders is t toch wat anders en ga ik even bellen met de VK
    ik heb geen idee hoeveel meiden er aangemeld zijn voor de cursus. ik was destijds de 1e voor deze ronde dus zal vast nog wel wat bijgekomen zijn:)
    die voorlichtingsavond voor t ziekenhuis moet je hier gewoon via t ziekenhuis zelf opgeven. is elke 1e maandag van de maand dus kon nog kiezen wanneer ik zou willen ook.
    ja van die borstvoedingscursus keek ik ook wel even van op. maar met een beetje mazzel kan ik t bij de verzekering indienen en krijg ik het terug.
    kinderwagen is de titanium baby viper 3 wieler. kamertje is al wel besteld, komt in februari. we zijn nog druk met de laatste verhuisdozen uitruimen die nog in t kamertje staan ;) (in september verhuisd) en dr moet nog wat leuks voor de ramen. komende week ga ik gordijnen uitzoeken en dan mag mn mannetje ze straks ophangen.
    wat balen dat jouw kamertje later komt! komt die vertraging door de storm?

ja dat rustig aandoen moet ik wel, alhoewel ik t heeeel moeilijk vind. maar nu ik 2 uurtjes per dag minder werk merk ik wel dat t verschil maakt dus ik geef me er maar aan toe. ik slaap ook echt smiddags, omdat ik snachts zo slecht slaap. ik hoop met een week of 2 week bijgetankt te zijn en dan misschien weer normale dagen te kunnen werken

aftellen naar t verlof is leuk he, ik vind t nog wel lang duren, wil tot 4 weken van te voren eigenlijk blijven werken. heb t nu zo gedaan dat ik 4 weken verlof heb en 1 week vakantie ervoor. ik moet nog tot 19 maart dus dat is nog zo'n 10 weken (hmm schiet eigenlijk best op nu ik t zo benoem ;) )

@raldaellen: bij mijn cursus worden inderdaad ook ademhalingsoefeningen gedaan. maar volgens mij is dat wel de basis dus lijkt me bij elke cursus wel langs te komen
    ik ben zo'n 6 kilo aangekomen. maar dat is echt voornamelijk van de laatste 2 weken. mn buik groeit nu ook sneller. mooie foto van je buik trouwens!
    ik voel onze kleine meid nu ook heel veel schoppen, volgens mij had ze gisteren de hik. dat voelde echt heel grappig.
    beterschap! hoop dat je snel van je griep en je blaasontsteking af bent!

@laura: die vreetbuien herken ik!! had laatst net mn crackertjes pindakaas op en had ineens zo trek in drop! normaal zou k de combi niet bepaald lekker vinden maar kon me nu echt niets schelen ;)
    als je regelmatig harde buiken hebt moet je inderdaad wat rustiger aan doen! maar das makkelijk voor n ander te zeggen dan zelf te doen he...

zo, dat was weer n heel verhaal zeg! wel heel leuk om steeds de dingen te herkennen van jullie. maandag alweer 25 weken op weg!

oja, ik zou nog een foto maken van mn buikje, maar mn digitale cameraatje is ter ziele :( hoog tijd om een nieuwe te kopen dus voor alle mooie kiekjes straks :) ook meteen maar kijken naar n leuk videocameraatje. had het nooit van mezelf gedacht maar ben bang dat ik toch zo'n moeder wordt die alles wil gaan vastleggen, hahaha

15. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ Ambonmanise
    Ik zit nog steeds te twijfelen over de cursussen, ik had geïnformeerd naar borstvoedingscursus. Die begint pas in februari en is twee avonden. Mijn zus die nu een zoon heeft van anderhalf jaar, die geeft nog steeds borstvoeding en dat wil ik dus ook, zij had geen cursus gehad,via de kraamzorg had ze wel het een en ander geleerd. Zij heeft mij wel wat tips gegeven en een boek. en daarnaast zal mijn moeder ook eerste periode bij ons logeren om mij met alles te ondersteunen.
    De bevallingscursus daar zou ik wel naar toe willen gaan, allen het is op donderdagavond en dan heb ik zwemles.
    Wij gaan volgende week maandag wel naar de voorlichting in de Ziekenhuis dit is gratis en je hoeft je niet aan te melden.
    Leuke foto hoor, nu wordt steeds duidelijker dat we zwanger zijn.

Hoe is het nu met je urine en de pijn onder in je buik?

@balie
    hoe was je cursus?
    wij gaan ook naar de 9maandenbeurs denk ik, we hebben nog geen kaartjes gekocht maar wel over gehad.

@dees
    Oo wat heerlijk dat je weer goed voelt. kan je eindelijk genieten van je zwangerschap.

@Raldaellen ik heb geen vakantie, ik werk niet al paar jaar niet, ik zit in de Wia, wegen PTSS en rug/bekkenklachten.
    Hoe is het nu met je? gaat het al wat beter met je?
    Jij hebt ook een leuke buikje hoor!
    foto's ik zal mijn vriend vragen of hij ook een normale foto van me kan nemen. Maak wel elke week een foto van mijn buik maar dan van mijn blotebuik.

@Laura
    ik heb geen vreetbuien, heb ook geen trekjes. af en toe droom ik dat ik iets aan het eten ben, maar ga gewoon door slapen en als ik waker ben dan ben ik het weer vergeten, totdat me vriend vraagt wat heb je vandaag gedroomd. :)

@all
    tot nu toe ben ik 6.6 kilo aangekomen.
    Borst haha ik lek uit mijn borsten. Heb paar keer druppeltjes gezien, was wel helder, gelukkig geen vlekjes in de kleding. :)

16. raldaellen

Hoe is het met iedereen?? Rustig zo he in het nieuwe jaar! Althans dat hoop ik dan! ook ik heb geen nieuws hoor. Ik heb net de afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag, om de 3d/4d. echo te laten maken :) Best spannend!!

Verderzit ik te wachten op telefoon van mijn moeder, mijn opa ligt op sterven (91) Mijn zoontje is er een beetje door van slag, hij ziet hem niet vaak maar toch "het is mijn laatste opa" Dus die is extra druk op het moment.

Ik ga nu naar bed, een beetje bijtanken. nog bijkomen van de buikgriep, welterusten!

17. raldaellen

18. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Radaellen wat een schattige foto en kunstwerk op je buik! en een grote toeter :)
    Ben wel blij voor Djenn dat hij zich helemaal heeft uitgeleefd op jou buik.
    Meid, ik weet dat ik met geen enkel woord de verdriet en de onzekere momenten jou kan troosten. Ik zou zeggen, probeer nog nu het nog kan goed afscheid te nemen en toch de laatste periode bij elkaar te zijn. Ik hoop voor je opa dat hij niet heel erg zal lijden. Wens jullie allen heel veel sterkte toe!

@All, vandaag ben ik gebeld door de kraamzorg, heb gelijk een afspraak gekregen voor een intake a.s. maandag. Vind het best spannend.

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    [FONT=Arial, sans-serif]@Laura: hoe gaat het met je? Is het nog gelukt om je in te schrijven voor een zwanger en fit cursus?[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Heb je nog besproken op je werk of je het wat rustiger aan kan doen? Ik hoop voor je dat je dan minder last krijgt van harde buiken.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Leuk om je kleintje zo te voelen bewegen in je buik hè? Bij mij gaat het ook bijna de hele dag door.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Ik heb ook lekkere trek. Zin in drop, chocola, ijs. Als tegenhanger eet ik ook veel fruit, ontbijtkoek, vanillevla. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Waarom moet je een glucosetest doen? Is dat standaard? Ik heb mijn vk er nog niet over gehoord.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Heb je de gordijntjes al hangen? Is de babykamer nu helemaal klaar?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@Ballie: is je buikpijn al over? Ben je nog bij de ha geweest?[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Heb je al gordijntjes uitgezocht voor de babykamer?[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Ik denk ook dat die vertraging van onze babykamer door de storm kan komen. We hebben nu een afspraak voor volgende week vrijdag. Echt fijn want dan kan ik alles inrichten en klaarmaken.[/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Op de 2 dekbedovertrekjes die ik had uitgezocht was nu 25% korting. Ik heb maandag gelijk naar Babydump gebeld en de korting nog gekregen omdat de babykamer nog niet geleverd was. Heb ik toch weer € 20 verdiend!![/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Heerlijk hè, dat aftellen naar je zwangerschapsverlof! Ik heb nog 8 weken te gaan. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Kun je al foto's maken van je zwangere buik? Ik ben benieuwd hoe die gegroeid is.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@Nunu: hoe lang ga jij door met zwemmen? Bij ons is het per 5 keer. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]Weet je al of je naar de zwangerschapscursus gaat? Ik vind de zwangerschapscursus leuk om te doen. Wij krijgen eerst een ½ uurtje theorie met daarin nog tijd om te vertellen hoe je de week beleefd hebt. Het 2e ½ uurtje doen we oefeningen op een matje. Afgelopen maandag hebben we bekkenbodemoefeningen, schuine buikspieren en de buikademhaling gedaan. Over 2 weken krijgen wij pufles.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Met mijn urine was niks aan de hand. Geen blaasontsteking. De pijn in mijn buik kwam doordat de baarmoeder groeit tot aan de onderste ribben. Ik hoef nu niet zo veel meer te plassen, ligt eraan wat mijn kleine meisje doet. Als ze tegen de blaas aanligt en dan beweegt is dat gevoelig en moet ik steeds naar de wc.[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Hier in het ziekenhuis hebben ze op 13 maart de voorlichtingsbijeenkomst. Volgende week ga ik mij daarvoor opgeven. Dat kan volgens mij bij de vk. [/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Wat spannend dat je a.s. maandag de intake voor de kraamzorg hebt. Laat je ons weten hoe het gegaan is?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@Raldaellen: wat heb jij al een mooie ronde buik zeg!! Wat een leuke beschildering. Wie heeft dat gedaan? Jouw zoon??[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Heb je al nieuws over je opa? Ik hoop voor je dat je nog afscheid kunt nemen van hem. Begrijpt je zoontje wel wat er met opa aan de hand is?[/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]@all: Ik heb op dit moment minder last van mijn bekken en dat is echt fijn. Misschien komt dat wel door de zwangerschapscursus en het zwemmen of door de hormonen? Ik blijf nog wel de oefeningen doen zodat het niet vast gaat zitten. [/FONT]
    [FONT=Arial, sans-serif]En volgende week vrijdag krijgen we de babykamer...... eindelijk!![/FONT]

[FONT=Arial, sans-serif]Fijne dag nog allemaal!! :)[/FONT]

Deel Deze Pagina