Dees, wat fijn dat jullie eruit zijn met de naam. Mocht de kleine zich binnenkort aandienen dan heb je er één. Lig je alleen op een kamer of nog met andere mensen? Lig je op een vrouwenafdeling? Ik hoop dat je het nog een tijdje vol zult houden daar. Je zal wel moeten hè? Raldaellen: is 49 uur kraamzorg veel of weinig? Het is dan voor 8 dagen? Mijn man zal in elk geval de 1e 2 dagen verlof hebben. Daarna zullen we wel zien. Zolang ik nog thuis ben met verlof hoeft hij geen vrij te nemen. Die dagen kan hij beter gebruiken voor na mijn verlof zodat hij dan 1 x per week een dag op kan nemen. Ik weet nog niet of mijn contract verlengd zal worden. Ik heb halverwege februari een gesprek met mijn 2 leidinggevenden. Ik ga er vanuit dat het niet mogelijk is ivm de bezuinigingen en bij ons op het intranet las ik ook al dat tijdelijke contracten niet verlengd zullen worden. Ik ga dus uit van het ergste. Ik ga mij er niet druk om maken, ik zal dan een zwangerschapsuitkering van het UWV krijgen en na mijn verlof ga ik dan op zoek naar ander werk. Dan kan ik eerst nog even thuis bij mijn meisje blijven.
@ambon, Ik lig alleen op een kame, dat heeft zijn voor- en nadelen. "s nachts lekker rustig, maar overdag geen aanspraak. Ik lig op de high care kamers van de verlosafdeling. Ik wordt waarschijnlijk vandaag of morgen overgeplaatst naar een andere kamer. Vanmiddag mag ik ook van mijn kamer af en ga ik mee doen met de activiteiten. Lekker creatief zijn. Heb ik tenminste iets anders om handen dan alleen de computer en de tv. @all, we doen het beide nog steeds goed... de baby is erg beweeglijk, heel fijn gevoel is dat, dan weet ik dat dat in ieder geval goed zit. De weeenremmers geven ze me tot aan zaterdag. Ik houd jullie op de hoogte.
@Ambonmanise, Gibsbuik wordt door de collega van mijn vriend gedaan, die ook in het gipskamer van het Ziekenhuis werkt. Dus weet niet zeker vanaf hoeveel weken dat in principe mag gedaan worden. Baby-dump ze hadden twee keer gebeld met een data, maar dat schikte ons niet. dus nu wacht ik weer op een telefoon. Mini t-shirt is echt om op te vreten, zo mooi geworden. Ik ben er echt verliefd op geworden. babyuitzet, hebben jullie de babyfoon al aangeschaft? Ik moet nog hoop aanschaffen maar ik moet rustig aan doen van mijn vriend. Werk wat vervellend dat je contract waarschijnlijk niet verlengd gaat worden, maar ik vind het heel erg knap van je dat je je daar nu niet zo druk om maakt. @dees, ziekenhuis Oo wat is dat fijn dat je ook ff van je bed af mag gaan om iets anders te doen. jammer dat je zover weg ligt, anders was ik je wel komen opzoeken in het ziekenhuis. Leuk, dat je de geboorte kaart zelf hebt ontworpen en dat je ook al een naam hebt. zo heb je toch iets origineels @raldaellen mijn vriend gaat na de bevalling 2 weken vrij nemen, zodat hij mij goed kan ondersteunen en ook bij de kraambed aanwezig kan zijn. @all Gisteren was ff een dag waar ik hoop informatie heb gekregen. In de ochtend had ik vk, gelukkig zijn alle onderzoeken naar urine goed, heb ook geen suikerziekte. de baby groeit goed. Daarna had ik mijn intake met de Kraamzorg, dat is ook goed verlopen, inderdaad het gaat om bepaalde dingen waar ik wil bevallen en of ik de borst wilt geven, of mijn partner bij de kraamperiode is. enz. in de avond hadden we voorlichting in het ziekenhuis, het begon met een film over een bevalling. de spanning was goed te voelen in de zaal, er viel een man flauw tijdens het kijken op de gangpad. Vervolgens een andere man voor ons die ook flauwviel. En uiteraard hoop informatie gekregen over hoe het in het ziekenhuis gaat, over de pijnbestrijding en over de borstvoeding. Ik vond het wel heel erg informatief maar ook heel erg heftig. Eenmaal thuis voelde ik me heel erg gespannen en heb de hele nacht gedroomd over bevallingen. Ik heb daarnaast werd ik een beetje gek de laatste dagen van mijn vriend, hij vroeg me telkens of ik een lijst wilde maken, met de benodigde babyuitzet. Want de uitverkoop was begonnen dan kon hij lekker gaan shoppen. Bleek dat het allemaal bedoeld was voor de komende babyshowerparty, die vriendinnen en mijn zussen aan het voorbereiden zijn. Dus zowel jullie als ik weten van niets ik laat me gewoon wel verrassen wat de anderen van plan zijn. en doe alsof ik er van niets af weet.
Nunu, we hebben de babyfoon nog niet gekocht. Ik heb nog 2 maanden de tijd. Misschien komt die nog in de aanbieding? Hij wordt in elk geval niet duurder. De prijs is nu van de ene 129 euro en van de andere 179 euro. Wel gek bedacht van je vriend. Jij moet rustig aan doen met spullen kopen voor de kleine en dan vraagt hij jou ineens om een lijstje zodat hij kan gaan shoppen. Je kan hem die babyuitzetlijst van Babydump geven waarop je kan doorstrepen wat je al hebt. Dan ziet hij vanzelf wat je nog nodig bent. Ik ben blij dat wij alles hebben (op de beeldbabyfoon na) zodat we straks niet op het laatste moment nog allemaal spullen moeten gaan kopen. Wat moet jij allemaal nog hebben dan? @all: Vandaag kwam onze districtmanager langs op het werk om te vertellen dat er flink bezuinigd moet worden in het bedrijf. Hij zei ook dat tijdelijke contracten niet verlengd zullen gaan worden om kosten te besparen. Ik had er al rekening mee gehouden zodat ik geen teleurstelling hoefde te verwerken. En ik kan mij er nu inderdaad niet druk om gaan maken omdat het geen zin heeft om met een dikke buik te gaan solliciteren. Dus ik wacht tot ik bevallen ben en ga dan op zoek naar werk. Ondertussen ben ik eerst bij mijn kleine meid tot ik kan gaan werken. Wij hebben ons gelukkig niet ingeschreven voor de creche. Dat zou dan financieel helemaal niet haalbaar zijn. Mijn moeder wil dolgraag oppassen, zij hoopt dat ik snel aan het werk zal zijn. Is het nog een idee om weer het lijstje ergens op te sporen met onze uitgerekende data en afspraken? Ik heb geen idee waar die is blijven hangen. Weet iemand van jullie dat? Mijn agenda: Vanavond lekker zwemmen in het warme water. Morgenvroeg controle bij de vk Morgen gaan beginnen met babyspullen wassen Tussen de middag broodje eten bij mijn zus en haar 2 dochters Morgenavond bijeenkomst van Icare over borstvoeding
Afspraken: 18 januari: Ambonmanise Vk 30 januari: ballie83 28 weken echo 13 februari: nunu 30 weken echo 14 februari: nunu VK ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje)
@ambonmanise babyfoonwat zijn die dingen toch duur he. ik hoop dat er een gauw in de aanbieding komt.. babyuitzet ja toen ik hem daarmee confronteerde dat we geen haast mee moesten hebben, zei hij ja maar het is nu uitverkoop ik had een lijst van een vriendin gekregen op excellijst die ze van de verloskunde had gekregen. die heb ik aangepast en doorgemaild. Ik mis nog beddengoed, en neuspompje, kruik enz van die kleine dingen. Werk Neem wel de tijd om rustig naar een andere werk te kijken, maar je gezondheid en je meisje gaat voorop! En wat lief dat je moeder wilt oppassen. heel veel plezier vanavond in het water, ik heb vanavond mijn fitness,
Afspraken: 18 januari: Ambonmanise Vk morgen: laura pretecho voor oma en overgrootoma... 26 januari: laura controle VK 30 januari: ballie83 28 weken echo 13 februari: nunu 30 weken echo 14 februari: nunu VK ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje)
Afspraken: 17 januari: Ellen pretecho 18 januari: Ambonmanise Vk morgen: laura pretecho voor oma en overgrootoma... 26 januari: laura controle VK 30 januari: ballie83 28 weken echo 8 februari: Ellen controle vk 13 februari: nunu 30 weken echo 14 februari: nunu VK ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje) Nog een uurtje en dan de pretecho!! Heb er zin in!! @Ambon ik had bij de eerste ook 49 uur in totaal, was in de praktijk meer, vooral de eerste dagen, heb toen ook verlenging gekregen Toch vervelend dat je straks zonder werk zit, je had je er iig op voorbereid, je hebt iig lekker de tijd om straks van je meisje te genieten!! Babyfoon, wil ik niet. Dus hoef er niet na te kijken. Scheelt alweer @Nunu Hahaha! Die mannen! Die bedenken soms rare dingen! Wel hartstikke lief natuurlijk!
[FONT=Arial, sans-serif]Nunu: ja, die beeldvideofoon is prijzig maar dan heb je wel een goeie voor de eerste paar jaar. Er zitten slaapliedjes op (kan je dus op afstand bedienen), een infraroodcamera en een terugspreekfunctie. Als je kleine zo groot is geworden dat die nog in bed moet blijven liggen maar er uit wil, kun je via de beeldvideofoon praten en zeggen dat ze nog even moeten blijven liggen!! En je kan via dat ding ook zien of het dekbedje nog goed ligt of niet. Je hoeft niet steeds naar boven te lopen. Ideaal toch??[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Die kleine dingen zijn ook vaak in de aanbieding bij Babydump of Prenatal of de Hema.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik ga inderdaad rustig op zoek naar ander werk. Het moet wel werk zijn dat bij mij past.[/FONT] Bedankt voor het opsporen van het lijstje. Ik zal hem zo ook aanvullen. [FONT=Arial, sans-serif]Zwemmen was weer heerlijk. Echt ontspannend voor de spieren.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen: hoe was je pretecho?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Heb je ook geen babyfoon voor je zoontje gehad?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@all: Ik heb weinig last meer van de bekken. Ik denk dat die nu gewend zijn . Af en toe wel heel zere rug aan de linkerkant. Dan doet die lange spier van boven naar beneden echt pijn..... Dan laat ik mijn man mijn rug zachtjes masseren en smeert hij mij in met een balsem die heet wordt....... heerlijk!![/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Verder moet ik ook veel plassen en heb ik steeds dorst. Ook vaak een droge mond. Ik heb standaard een flesje water bij mij.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Vanmorgen toen ik wakker werd was mijn buik zo hard als een voetbal. Dan kan je er niet meer zachtjes op drukken. Volgens mij is dat dus een harde buik. Vaak krijgen vrouwen die als ze te druk zijn geweest maar ik heb het wel vaker 's nachts. Mijn meisje was ook heel erg aan het bewegen boven de navel. Je ziet een grote bobbel van links naar het midden gaan. Het kan een handje zijn zei de vk of de billetjes die bewegen.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik kom net van de controle bij de vk. Bloeddruk was goed, potje urine wordt nog nagekeken op eiwitten ivm evt. zwangerschapsvergiftiging en het gewicht was ook goed. Vorige keer was ik precies zo zwaar als mijn startgewicht en nu is er 0,3kg bij gekomen. Heel netjes zei ze (terwijl ik nu wel meer eet en lekkere dingen snoep hihihi). Ook was mijn baarmoeder nu omhoog gegaan tot onder mijn ribben. Ze voelde de kleine ook goed bewegen en het hartje ging tekeer..... leuk om te horen hoor.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ze vond dat ik een mooi buikje heb. Omdat ik wat breder gebouwd ben draag ik de buik niet als een puntbuik maar helemaal rond van links naar rechts.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Op dinsdag 7 februari krijgen we de 30-weken (groei)echo!![/FONT] Nu even de babyspullen uit de was halen. Vanavond naar de bijeenkomst over borstvoeding. Fijne dag allemaal!!
Afspraken: morgen: laura pretecho voor oma en overgrootoma... 26 januari: laura controle VK 30 januari: ballie83 28 weken echo 7 februari: ambonmanise 30-weken (groei)echo 8 februari: Ellen controle vk 13 februari: nunu 30 weken echo 14 februari: nunu VK ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 28 april: Dees (1e kindje) 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje)
zit net het bevallijstje te bekijken en het lijkt. wel of er om en om een meisje en jongetje verwacht word...zou toch grappig zijn... hier net contact gehad met werk, ze gaan nu kijken of ik iets aangepasts kan krijgen...hopelijk lukt dat want dit is niet ideaal! oh en vanmiddag de pretecho voor mijn moeder en oma...heb er helemaal zin in om ons meisje te zien! ben benieuwd hoe groot ze gegroeid is...
Zucht.....Wat mooi gisteren! Kan niet wachten!! Hij weegt nu zo'n beetje 940 gr. bijna een kilo! er zat zelfs al wat vet op de wangen! Hij was wel eigenwijs, hij zit lekker hoog, en nesteld zich overal helemaal tussen! oftewel hij zit met zijn hoofdje tussen de placenta en de baarmoederwand, was moeilijk om daar een goede foto van te maken! @ Ambon jawel ik heb wel een babyfoon gehad, maar mijn zoontje huilde vaak en veel, en kreeeg de "eervolle" titel huilbaby ik kon hem wel horen zonder de babyfoon, en ik kreeg meer rust zonder babyfoon, dan met. Ik liet hem ook rustig een uurtje huilen. mits ik zeker wist dat hij niets mankeerde. Ik heb heel wat met hem afgewiegt/getroost. @Laura hoe was je echo?? Bekijk bijlage 215978
@raldaellen: wat een schattige foto! echt al een mooi koppie op te zien he wij gaan misschien ook nog een pretecho laten maken, lijkt me toch wel erg leuk om in 3d te zien! @laura: was het leuk vanmiddag?? @dees: vermaak jij je nog een beetje? al lekker creatief geweest?? @all: ik heb al een babyfoon. gewoon zo eentje zonder beeld, maar wel met een geluidssensor, dat je lichtjes ziet als er geluid is. ik denk dat ik juist helemaal gek zou worden als ik beeld erbij heb, dan blijf je kijken als er ook maar iets van beweging is. lijkt mij vrij onrustig. en wij wonen toch in een appartement dus ik hoef niet ver om even te gaan kijken ik heb hem al een tijdje terug gekocht, was superaanbieding bij de blokker
Echo was erg leuk! Ze zit mooi op schema en het is nog steeds een meisje...ze was lekker actief in ieder geval, ze ligt laag met haar billen en ter hoogte van mijn navel met haar hoofd! Mijn moeder en oma vonden het ook heel erg leuk om mee te maken, in mijn oma's tijd was er nog geen echo natuurlijk en in mijn moeders tijd alleen bij bijzondere gelegenheden...voor hun dus erg gaaf!
Raldaellen, wat een mooie foto. Laura, heb jij ook een foto? Was je vriend/man niet mee naar de echo? Ik heb het beddengoed in de droogtrommel gedaan en de rest opgehangen. Wat schattig zeg al die kleine kleertjes en sokjes. Straks naar de bijeenkomst over borstvoeding. Ik ben benieuwd. Mijn man wou eerst wel mee, maar hij ligt al te slapen op de bank. Hij is bakker en was vanmorgen alweer vroeg aan het werk. Ik ga wel alleen er naartoe. Geeft niks, hij hoort wel van mij hoe het gegaan is. En morgenmiddag komt de babykamer met mijn mooie dekbedovertrekjes. Dan kan ik die ook wassen en strijken en dan het bedje mooi opmaken.
@Ambonmanise, wij hebben gezien de ruimte die we hebben geen babyfoon nodig. de baby komt in de woonkamer te slapen. Hoewel we hard opzoek zijn naar een andere stekkie, gaat dat tegenwoordig niet meer zo snel. Dus wij gaan roeien met de riemen die we hebben. Maar moet wel toegeven dat een beeldbabyfoon echt ideaal is, de nichtje van mijn vriend heeft het ook. Ik heb ook geen puntbuik hoor! Hoewel ik dat zo mooi vind. Heel veel mensen kunnen nog niet echt zien dat ik zwanger ben als ik mijn jas aan heb. En toch ben ik 7,5 kilo aangekomen. Ik heb me in het ziekenhuis ook laten vertellen dat de vorm van je buik niets zegt over de groei van je baby. Want de baby kan laag gedragen worden, naar binnen toe gedragen worden enz. Alleen een echoscopisch weet niet of ik het juist heb gespeld kan je vertellen of je een kleine buik hebt of niet. Hoe was je voorlichting over de borstvoeding? @Laura28 Leuk dat je deze ervaring ook met je oma en je moeder hebt gedeeld. Zo kan je zien hoe snel de technologie veranderd he Wat zullen ze nog meer ontdekken tegen de tijd dat wij oma worden?? en natuurlijk ook goed om te zien dat alles nog goed is met de baby. @Raldaellen Wat een schattige hoofd heeft hij kan me voorstellen dat je niet meer kan wachten. @All, Vandaag is mijn beste vriendin bevallen van een dochter. Het is zo apart, wanneer we ook uitgerekend zijn, de baby's komen uiteindelijk wanneer zij zin in hebben. Mijn vriendin was net 36 weken zwanger. Gisteren nog met haar gesproken ging alles goed en vannacht is haar vliezen spontaan gebroken. Ik ben benieuwd hoe het met ons allemaal gaat verlopen tegen de tijd dat we uitgerekend zijn.
Nunu: het kan maar zo zijn dat jij ook al over 10 weken zal gaan bevallen. Je weet het nooit van te voren. Wat voor naam heeft ze haar dochter gegeven? Een vriendin van mij die 2 dagen later was uitgerekend dan ik ligt sinds maandag in het ziekenhuis in Zwolle. Ze zagen hier in het ziekenhuis met de 20-weken echo dat het ene niertje groter was dan de andere en dat de baby te klein was voor het aantal weken. Dus moest ze voor verder onderzoek naar Zwolle en ze moest gelijk blijven. Nu heeft ze medicatie gekregen om de longen rijp te maken en het kan maar zo zijn dat ze deze week nog gaat bevallen of anders binnenkort. Ze moet sowiezo via een keizersnede omdat ze al 5 jaar lang last heeft van een hoge bloeddruk. Daarom stond ze ook onder controle bij de gyn. Ze had gelukkig de babykamer al klaar, maar de kinderwagen krijgt ze pas volgende maand. Maar als de kleine geboren wordt moet het toch in de couveuse omdat het dan nog te klein is. Raldaellen: wat lijkt mij dat verschrikkelijk om een huilbaby te hebben. Hoe lang heeft dat geduurd bij je zoontje? Ging het ineens over of kreeg je een goede tip waardoor het over ging? @all: Gisterenavond de 1e bijeenkomst over borstvoeding van Icare gehad. Het was nu voornamelijk theorie en een kleine video. Volgende week gaat het over aanleggen van de kleine aan je borst en we gaan bespreken hoe de man tot steun kan zijn mbt borstvoeding geven. Over een klein uurtje zal de babykamer en box komen en de andere spulletjes die wij nog bij Babydump besteld hebben. Echt zo leuk om straks die lege slaapkamer gevuld met meubels en spullen te zien.
@raldaellen, wat leuk die foto!!! Het lijkt me een hele aparte ervaring. Hoop dat ik de echo misschien hier in het ziekenhuis krijg. @amnbon, je zal wel heel druk bezig zijn met kamertje he?? Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Kan niet wachten totdat ik weer naar huis mag en gewoon het kamertje kan bewonderen. @Laura, leuk om te horen dat het goed bevallen is. Zal idd een hele beleving zijn geweest voor je oma. @Ballie, ik houd het nog wel even uit, maar wordt nog vermoeider van het liggen. Ik heb al een aantal dingetjes van vilt gemaakt. Zo'n soort ketting wat je aan de kast kan hangen en een sterretje van vilt. Op dit moment ben ik bezig om een houten model helikopter te verven.. tja je moet toch wat he Ik geloof dat ik een winkeltje kan beginnen als ik thuis kom. @All, het gaat de goede kant op. De buik is rustig behalve de kleine niet. Net onder mijn ribben een pijnlijke plaats omdat meneer het leuk vindt om te trappen. De ctg scans zijn perfect iedere keer. Ze willen me deze blijven geven ivm afwijking aan de baarmoeder. Het kan geen kwaad voor het kindje. En dan willen ze kijken hoe het weer gaat met wat bewegen en dan zou ik waarschijnlijk naar huis mogen. Weet alleen nog niet of ik dit wel of niet wil. Ik ben hier namelijk in goede handen mocht er iets gebeuren. En thuis ga je toch nadenken over wat ieder pijntje zou kunnen zijn. Ach we zie wel. Ben wel wat positiever dat die kleine het nog wel even uithoudt in mijn buik. Ik ga weer verder met knutselen. Iedereen een fijne dag!!