Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ambonmanise Wat vervellend voor je vriendin zeg, denk dat ze behoorlijk geschrokken is toen ze het hoorde. Maar gelukkig is ze in goede handen. Ik hoop dat de baby goed op de medicijnen zal reageren, en dat ze haar kindje wel normaal kan voldragen.
    Uit ervaring weet ik dat kinderen rond de 26/27 weken heel goed kunnen maken na de geboorte. Het nadeel is dat ze dan maanden in het ziekenhuis moeten verblijven.
    Ik wens je vriendin ook het allerbeste toe!

Jaa, het gaat zo snel, voor je het weet zijn wij aan de beurt. Ze hebben haar dochtertje Noa genoemd, wel grappig want mijn eerst ook deze naam wilde geven. Wij hebben ook 2 namen met 3 letters :)

en hoe is je kinderkamer? Al helemaal ingericht? Babydump heeft gisteravond een voicemail bericht achtergelaten bij mij. ik ga ze zo ff bellen.

2. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @all Babyspullen worden door de babydump 9 februari bezorgd, haha kan niet meer wachten..

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees: ik hoop dat je kleine het nog even volhoudt in de buik. Tuurlijk ben je in het ziekenhuis in goede handen. Maar het zal ook wel fijn zijn om thuis te zijn toch? Als er dan iets is kun je toch wel bellen naar de gyn?

Veel plezier met handenarbeid.

Nunu: wat fijn dat je de datum weet wanneer Babydump komt. De meubels staan mooi in de babykamer.

Ze waren in 45 minuten klaar met het in elkaar zetten. Ben ik blij dat wij het door hen hebben laten monteren. Dat kunnen wij echt niet sneller doen!! Overal rommel, piepschuim en grote lege dozen. Kasten afgesopt maar die ruiken nog wel naar de nieuwigheid en ze zijn ook met spul ingespoten door die 2 jongemannen voor berscherming.

Ik wacht dus nog even tot de geur verdwenen is voordat ik de spullen in de kasten ga leggen. Straks ruiken ze niet meer frisgewassen.

Vandaag is ons nieuwe bed gekomen. Wij hadden een boxspring 140x200cm en nu hebben we er één van 180x200cm. Die andere zou in maart alweer 10 jaar zijn maar de laatste tijd waren de matrassen al aan vervanging toe en dus hebben we gelijk maar een groter bed aangeschaft. Die moeten we nog even in elkaar zetten. Maar dat is zo gepiept, pootjes eronder schroeven en klaar is kees. Heerlijk 2 maatjes groter, dan kan ik straks allemaal kussens om mij heen leggen, incl. de voedingskussen!!

Ik ben bekaf maar echt heel erg blij dat deze week zo mooi verlopen is.

Iedereen een goed weekend!!

4. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Ambon Ben benieuwd naar de kamer! Leuk hoor dat alles nou staat! komt het dichtbij he! Een huilbaby is niet echt het leukste wat er is, hij heeft zeker een maand of 4 heel, heel veel gehuild En s'nachts nog tot ruim 2 jaar, na die tijd ging het beter. was hij alleen errug vroeg wakker (4 uur in de ochtend) Het vervelende/moeilijke is, je weet gewoon niet wat er is. Later natuurlijk wel.

@Dees wel fijn dat alles zo goed gaat!! Je moet maar denken ze sturen je niet voor niets naar huis! Toch kan ik me indenken dat je liever daar bent!

Gisteravond nog naar het ziekenhuis geweest, althans meegesleurd door man lief, (ben niet zo'n dokterloper) Hoge koorts, pijn in de ribben, hoesten althans voor zover dat ging, te snelle ademhaling, schijn ook wat warrig te zijn. afijn ik bleek een fikse longontsteking te hebben.... Oftewel, tis maar goed dat mijn man wel naar mijn lichaam luisterd :) Nu voor de verandering weer in de ziektewet met een kuur.....

Ik wist wel dat je een zwakkere afweersysteem hebt maar zo erg... tjongejonge....

5. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Ik heb goed nieuws......ik mag naar huis vanmiddag!! Oh heerlijk, lekker thuis in mijn eigen bedje, mijn eigen douche en mijn eigen huisje.
    Alles is rustig en de beeb beweegt en doet het buitengewoon goed. Ben zo trots op ons kleine ukkie!!
    Moet wel elke week terug op controle komen. Komende week hebben we een echo om te kijken hoe hij gegroeid is. Het enigste waar ik last van heb zijn breuze plekken in mijn buik, de plekken waar hij flink ligt te trappen en te slaan.
    Dan kan ik toch nog de 3d-echo laten maken!!!!

6. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @dees; wat fijn!! dat is zeker goed nieuws zeg!
    wel oppassen dat je thuis dan niet teveel gaat doen he, blijf je rust houden!
    wanneer heb je de 3d-echo?
    wij gaan toch ook nog een 3d echo doen:D ik krijg via de verzekering tot max 100 euro vergoed daarvoor dus op 17 februari gaan wij ons meisje nog ns goed bekijken :D

fijn weekend allemaal!

7. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    Afspraken:
    18 januari: Ambonmanise Vk
    26 januari: ballie83 controle VK en intake kraamzorg
    30 januari: ballie83 28 weken echo
    13 februari: nunu 30 weken echo
    14 februari: nunu VK
    17 februari: ballie83 pretecho

----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    24 april: kwekkie4u (1e kindje)
    25 april: Laura (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    28 april: Dees (1e kindje)
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje)

zo, weer ff ge-update van mijn kant :)

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Afspraken:
    26 januari: laura controle VK
    7 februari: ambonmanise 30-weken (groei)echo
    8 februari: Ellen controle vk

Verwachte einddatum:

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ballie, onze afspraken waren weg, ik heb het even aangepast.

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen: wat goed dat je man zo oplettend was. Ziek maar goed uit. Een paar dagen rustig aan doen kan wonderen doen. Beterschap!!

Dees: wat leuk dat je naar huis mag. Let je wel op dat je het rustig aan blijft doen?

Ballie: wat super dat je verzekering een 3-d echo vergoed! Die van mij doet dat niet, ik denk omdat het meer een pretecho is.

@all: wat ben ik gesloopt. Ik heb net nog 1,5 uur geslapen.... Gisterenavond het nieuwe bed in elkaar gezet met mijn man. Toen wou ik het bed opmaken, maar de hoeslaken en molton pasten natuurlijk niet meer dus eerst een nieuwe opgehaald. Daarna de finale gekeken van The Voice of Holland.
    Daarna gaan slapen, maar om de paar uur wakker geweest om te plassen en omdat een nieuw bed toch een beetje wennen is. Maar wat ligt het heerlijk!!!

11. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Abonmanise, dankjewel voor je tip, wij laten de babyspullen dan gelijk in amsterdam leveren, zodat de geur tegen de tijd verdwenen is al de baby er is. Anders zitten wij straks in de woonkamer met die stank :)

Heerlijk he om in een grote bed te slapen, zou zeggen heeel veel slaaap plezier! en dat je heel lang van je nieuwe bed mag genieten

@Raldaellen, beterschap hoop dat je longonstekking gauw over is, lijkt me geen pretje nu met de zwangerschap al helemaal niet. En wat lief van je vriend die toch jou naar het ziekenhuis heeft gesleurd.

@Dees, wat goed zeg, dat je naar huis mag. Gefeliciteerd. Dit is inderdaad goed nieuws. Maar blijf thuis ook wel rustig aan doen meid.

All vandaag ben ik ook niet zo lekker, na hele dag met pijn in de buik en met flinke diaree te hebben gelopen toch de vk gebeld. Bleek dat ik buikgriep heb en dat ik goed moet uitzieken.

Ondanks dat we allemaal ups en downs meemaken tijdens onze zwangerschap, heb ik het idee dat we met veel plezier aan onze zwangerschap terug kunnen denken.

Slaap lekker allemaal

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, ga je dan toch verhuizen naar Amsterdam?
    Ik heb gisteren geurhangers met lavendelgeur in de kastjes gehangen en de kastdeuren sindsdien opengehouden en nu ruikt het al een stuk beter. Alles wat gewassen en gestreken is heb ik pedaalemmerzakken gedaan en in de kasten gelegd. Als de kleine zich aandient is er nog tijd genoeg om alles open te maken. Het bedje ga ik ook nog maar niet opmaken aangezien ik pas over 12,5 week ben uitgerekend. Het matrasje (in plastic geleverd) ligt er nu alleen in. Dan kan er ook geen stof op de spullen komen. :)

Beterschap met je buikgriep. Hopelijk is het gauw over.

Ik heb zo heerlijk geslapen in het nieuwe bed. Het ligt een stuk hoger dan de vorige boxspring. Maar het is heerlijk zacht door het topdekmatras. Het is net of ik op een wolkje lig te zweven als ik erin lig. Mijn man geniet er ook al zo van. Er is nog genoeg ruimte om die kleine bij ons in bed te leggen als dat nodig is of als ze dat later zelf wil.

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hieronder nog een foto van muurdecoratie en van onze nieuwe boxspring.

Bekijk bijlage 217059

Bekijk bijlage 217060

Zoals je kunt zien hebben we de babykamer nog aardig neutraal gehouden. We wachten op de 30-weken echo voor duidelijkheid over het geslacht. Dan kunnen we het verder aankleden met paars/roze.

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @all: Ik heb net alle folders doorgespit op zoek naar dingen die ik nog nodig ben en die misschien in de aanbieding zijn.

Bij de Etos heb je een 12-pak Pampers lotion/billendoekjes sensitive of baby fresh voor € 18, maar met de 20% kortingsticker betaal je nu maar € 14.40. Dit is goedkoper dan die van de Kruidvat of Trekpleister!! (ik had al een doos van 12 pakken maar ik ga er nog wel 1 ophalen:D)

Bij de Kruidvat heb je nog steeds de aanbieding voor New Born luiers van Pampers: 2 halen + 1 gratis voor € 23.

En bij de Wibra heb je vanaf woensdag aanbiedingen op de babyartikelen zoals hoeslakens, moltons, sokjes, spuugdoekjes, slabbers, aankleedkussenhoezen, lakentjes, rompertjes, hydrofiel luiers, enz.
    Ik haal alleen nog 2 aankleedkussenhoezen (= extra) en slabbers op. Ik denk dat ik daar niet genoeg van heb en dan heb ik wat reserve. Van de rest heb ik allemaal al genoeg voorraad.

Voor diegene die dit nog niet in huis hebben, zijn dit toch weer mooie aanbiedingen/acties. :)

Ik ga zo even een dutje doen en dan vanavond naar zwangerschapscursus.

Fijne dag verder!!

17. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Afspraken:
    24 januari: dees 3d-echo
    26 januari: dees controle gyn
    26 januari: laura controle VK
    7 februari: ambonmanise 30-weken (groei)echo
    8 februari: Ellen controle vk

Verwachte einddatum:

We hebben vanmidda de 3d-echo, ik kon er nog tusse gepland worden. De mevrouw had mijn mail bewaard en vond het zo vervelend voor me dat ik in het ziekenhuis beland was en me er zo op verheugd had dat ze iemand anders heeft gebeld die vandaag de afspraak had staan en gevraagd of ze deze niet 2 dagen mocht verzetten zodat ik vandaag met "spoed" toch nog de echo kon hebben. Vooral omdat we donderdag weer terug op controle moeten en we dan niet weten wat er uiteraard te gebeuren staat. De tas staat iig klaar in de auto.
    Heb er zoveel zin in!!! Kan niet wachten totdat het 14.15uur is.

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, wat een geluk dat je er nog tussendoor kon. Heb je mooie foto's meegekregen en was de kleine duidelijk in beeld?

@all: gisterenavond leren puffen op de zwangerschapsgym. Was wel lachwekkend hoor. Allemaal op zo'n matje liggen en dan tegelijk puffen. Daarna lekker ontspanningsoefeningen gedaan.
    Ik ga zo de deur uit om te zwemmen. Het is helaas alweer de laatste x. Wel jammer, het was erg leuk om te doen. Het is grappig om met zo'n dikke buik in het water te springen.

Fijne avond allemaal!!

19. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, nee de kleine liet zich niet zien met zijn gezichtje:( haha een lekker eigenwijs mannetje. Hij lag met zijn gezichtje in de placenta, liet alleen zijn neusje zien. We mogen dinsdagavond terugkomen. Ben benieuwd.

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @Dees: wat jammer dat je het gezichtje niet kon zien. Gelukkig krijg je een herkansing!!

@iedereen: waar blijft iedereen? Heeft niemand iets beleefd de afgelopen dagen???

Zojuist is mijn beeld babyfoon en muziekmobiel voor de box gebracht. Mijn man heeft er één met vlinders uitgezocht.
    http://www.wehkamp.nl/kinderen/speelgoed/baby-peuter/taf-toys-mobile-vlinders/C23_3K5_K51_620283/?KW6=747780&PRmin=5&PRmax=130&KAPRmin=500&KAPRmax=13000&F=6,5,19,17&SM=5

En dit is de beeld babyfoon: http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=18499&groep_id=53&merk=8173
    Deze was nu € 30 goedkoper, dus gelijk besteld.
    Nu heb ik alles in huis voor de kleine.

Fijne dag allemaal!!:)

Deel Deze Pagina