Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @All wat ik vergeten was te vertellen, Gisteren tijdens de babyshower kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk tante ga worden. Mijn zus is 6 weken zwanger. Dat is wel leuk straks schelen mijn kind en die van haar 5 maanden :)

2. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Gefeliciteerd! Tante worden is net zo speciaal!!

3. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Nunu, gefeliciteerd, leuk dat je tante wordt!! Is het het 1e kindje voor je zus? En hoe is de babykamer geworden? Ben wel benieuwd naar foto's:)

@raldaellen, hoop dat je inmiddels weer een beetje gewend bent met werken. Het zijn nog maar een paar weken tot het zwangerschapsverlof begint. Stop je 6 of 4 weken vantevoren met werken?

@Ambon, gezellig al dat winkelen!! Hoop dat je weer een beetje normaal kunt eten.

@All, hier ben ik helemaal tuureluurs van het liggen. Gisteren even naar de kruidvat geweest met mijn zusje voor billendoekjes te halen. Een hele doos voor 12 euro, maar er bleven ook nog slabbetjes, sokjes en een pyama aan mijn vingers hangen:).
    Op dit moment heb ik het vrij moeilijk met mijn moeder. Mis haar op deze momenten enorm, dat ze mee kan op controle naar het ziekenhuis. Gisterochtend was de controle weer oke, de baarmoederhals was niet gekrompen, dus bedrust helpt echt. Vanavond hebben we weer de 3d-echo. Kijken of ons mannetje zich laat zien. Moest veel druivensuiker eten, dat zou hem beweeglijker maken.. Ik zal wat foto's plaatsen van het kamertje
    oh ja de wasmachine met de kleertjes staat nu aan...dadelijk de kleertjes ophangen...leuk werk!!

4. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Het kamertje met het familie wiegje.
    Klamboe is zelf gemaakt en het schilderij met de tekst.

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu: je bent goed verwend met die cadeaus. Nu kun je de ontbrekende spullen nog gaan halen :).

Wat fijn dat het goed is met je schoonpa. Leuk dat de dochter van je vriend met je meegaat naar de echo.

Wat leuk dat je tante wordt. Die van mijn zus is op 1 september geboren en zal straks ongeveer 7 maanden met die van mijn schelen. Leuk hoor!!

Raldaellen: doe maar rustig aan op het werk. Je bent zwanger hoor!!
    Ik moet nog 5 weken. Als ik niet van te voren mijn vakantiedagen moet opmaken van mijn leidinggevende ivm dat het contract niet verlengd wordt. Ze mogen van mij die 19 dagen wel uitbetalen. Heb ik nog een extra zakcentje erbij en omdat ik nog niet weet of ik na mijn verlof wel gelijk werk heb, is dat natuurlijk mooi meegenomen. Over 2 weken heb ik het gesprek over mijn contract.

Ik ben ook wel eens bij die Babypark geweest, maar vind het best een dure zaak. Ze hebben er wel mooi speelgoed voor kleine kinderen! :)

Laura: pas goed op jezelf.
    Ga je nog naar de zwangerschapscursus van Icare toe?

Dees: hou je maar mooi rustig, dan hoef je eerst niet meer naar het ziekenhuis toe.

En heb je alle kleertjes nu gewassen? Leuk hè dat kleine spul?

En toch weer wat gekocht voor de kleine? Het is moeilijk om niks mee te nemen als je wat leuks ziet hè?

Hoe was de 3D-echo? Was het gezichtje nu goed te zien?

Wat een mooie kamer heb je. Heb je dat schilderij zelf gemaakt? Het ziet er mooi uit.

@all: ik denk dat ik niet meer zo veel kan eten 's avonds doordat die baarmoeder zo hoog zit. Ik eet wel vaak wat tussendoor. Maar krijg dan best gauw last van maagzuur. Maar daar hebben we Rennies voor:D!! Die helpen super snel.

Gisterenavond naar de zwangerschapscursus geweest. We hebben het nu over de ontsluitingsfase gehad. Volgende week bespreken we de overgangsfase. We hebben een leuk groepje.

Een fijne dag allemaal!!

6. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    zo, ik heb ook weer even tijd nu:) heb alles doorgelezen maar er komt alweer zoveel voorbij dat ik niet op alles meer kan reageren.
    @nunu: wat vervelend dat je nog steeds last hebt van die lage bloeddruk..kunnen ze daar niets mee doen? of jij zelf? misschien veel chips ofzo eten?
    wat leuk, zo'n babyshower:) en wat had je voor bedankjes?
    @ambon: jij weer lekker aan de blaasontsteking, hopelijk is t snel weer over. gelukkig heb je er verder geen klachten van. heb je ook geen buikpijn ofzo? die misselijkheid ineens, zou dat van de antibiotica misschien kunnen zijn, wie weet reageer je daar nogal sterk op in combinatie met iets...
    @raldaellen: ja, werken wordt hier ook vermoeiender. hoeveel werk je nu per week/dag?

@all: ik heb besloten toch 6 weken van tevoren met verlof te gaan. t is best pittig op mn werk en ik ben nog zo moe! het lijkt ook wel of de kwaaltjes zich bij mij steeds opvolgen... eerst die blaasontsteking, toen bleek mn darm afgekneld te worden, vervolgens is mijn meissie me steeds erg aan t schoppen, ik kan ook niet lekker meer op mn zij liggen doordat mn ribben beurs aanvoelen. en nou had ik eindelijk een manier gevonden om goed te slapen, met 5 kussens in mn rug, heb ik een ontsteking in mn kaak waar ik afgelopen week een hele nacht mee wakker ben geweest:( gelukkig gisteren een wortelkanaalbehandeling gehad, maar tis nog niet pijnvrij :( ben heel blij dus als ik smiddags even kan bijslapen.
    komende dagen heb ik wat meer rust dus zal ik ook wat vaker weer hier te vinden zijn, dan hoef ik niet steeds zulke grote stukken tekst te lezen en typen, haha

heb trouwens gisteren nog een echo gehad ivm laagliggende placenta: die is netjes omhoog gegroeid en alles ziet er prima uit! wat dat betreft gaat het dus supergoed!

7. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Raldaellen, dankje wel

@Dees, Dankjewel, het is de tweede kindje van mijn zus, de eerste kindje is nu 17 maanden oud.
    Wij hebben nog geen babykamer, omdat wij heel klein wonen. Dus de babywieg komt in de woonkamer. En met de rest gaan we improviseren. Maar we hebben de spullen pas volgende week binnen hoor.
    Gezondheid dat is zeker opluchting voor je geweest dat alles goed is momenteel.
    moeder begrijp je heel goed dat je deze periode ook met je moeder had willen delen. Het is geen makkelijke situatie. misschien helpt het dat je soort dagboek bij houdt of brieven aan haar schrijft.
    babykamer wat een leuke foto's en leuke kamer zeg. Echt geweldig. En ook mooie kleuren.

@Ambonmanise Ja ja, heb nu weer een nieuwe lijst gemaakt, denk dat we weer een keertje naar babydump moeten gaan om de benodigde spullen daar te kopen.
    Het is wel leuk straks voor de kleintjes hebben ze in ieder geval wel iemand met wie ze kunnen spelen :)
    maagklachten ik eet altijd voor het slapen gaan nog een vanillevla dat helpt mij wel tegen mijn maagzuur.
    maar het blijft inderdaad een vervelende bijwerking van de zwangerschap
    cursus vanavond ga ik niet naar mijn fyiofitness, durf nu niet naar buiten te gaan, kan al moeilijk lopen en mijn vriend komt wat later, dan kan hij me ook niet brengen.

@Ballie lagebloeddruk daar kunnen ze helaas niets aan doen, maar schijnt wel goed voor de baby te zijn. Wat mij wordt geadviseerd is dat ik altijd drop bij me moet hebben. Nou ik kan je vertellen dat de zakjes drop zo op is bij mij. Chips en dergelijke vind in niet lekker.
    zal zo een foto van de bedankjes bij doen.
    Kwaaltjes wat vervelend de tijd heb je meid, met al die klachten hoop dat je er gauw vanaf bent. Wat je ook kan doen om snachts lekker te slapen is met een voedingskussen te slapen. Ik doe het dan zo dat ik het tussen mijn benen klem en een stukje onder mijn buik. Maar de baby blijft wat je ook doet schoppen, slaan, of dansen.
    Wens je wel heel veel sterkte toe deze dagen.

8. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
  9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @ballie: hoeveel uur werk je nu nog? Ik werk al sinds 1 november 4 uurtjes per dag, 4 dagen per week ipv 32 uur. Ik moet van de Arboarts ook 6 weken van te voren stoppen. Op het werk zijn ze er al aan gewend en ik kan 's middags even een dutje doen of 's avonds lekker op tijd naar bed gaan. Ik kan heel goed slapen, hoef er momenteel maar 1x 's nachts uit om te plassen. Van de blaasontsteking merk ik niks. Ik heb geen pijn met plassen. Morgen is mijn antibioticakuur over en dan zal het wel klaar zijn. Ik heb sinds zaterdag niet meer overgegeven. Ik voel me nu wel weer goed. Maar inderdaad, het ene kwaaltje volgt het andere kwaaltje op.

Wat fijn dat alles goed was met de echo. Krijg je ook nog een groeiecho met 30 weken?

@Nunu: soms eet ik ook wat vanillevla rond 20 uur 's avonds om maagzuur te voorkomen.

Wat een leuk bedankje heb je gemaakt voor de mensen. Zat er ook nog wat in?

Wat een mooie ronde buik heb je. Ik zal binnenkort mijn man weer eens vragen een foto van mijn buik te maken. Het is alweer een paar weken geleden.

Fijne avond allemaal.

10. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ambonmanise, Ik had daar in roze en witte grote snoepjes van amandel in gedaan.

Vandaag heb ik ook de kleine kleertjes gewassen en gestreken. Echt gaaf hoor zulke kleine kleertjes strijken.

Wens jullie allemaal een fijne avond met weinig zwangerschapsklachten

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @nunu, wat een mooie buik!! en wat een leuke bedankjes.
    @ambon, ja de kleertjes toch al gewassen, want je weet maar nooit. En ik wilde ze toch echt zelf wassen:). Wel lief om die ieniemienie kleertjes op te hangen.
    Tja en de 3d-echo, het schiet niet op, hij liet zich weer niet zien haha dus mogen we nog een keer terug. Een lekkere eigenwijze knul.

@all, Vanochtend even met manlief boodschapjes gedaan. Het was glibberen en glijden met al die sneeuw. En er komt nog meer sneeuw dit weekend.

Een mooie dag verder iedereen!!

12. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Dees dankjewel!
    doe je wel voorzichtig buiten, een glij party kan je momenteel helemaal niet gebruiken. Ik ga ik met dit weer ook zo min mogelijk naar buiten. Heb wel mooi uitzicht op het water.

@All, heb de babykleertjes gisteren ook allemaal gewassen en vandaag gestreken. Mijn vriend heeft vandaag ook hoeslakens gehaald bij de Aldi, ze waren voor 2,99 in de aanbieding. Die doe ik dan morgen gelijk in de was.
    Vandaag had ik ook afspraak bij de plaatselijke verloskundige. Het ging allemaal goed. Ik mag ze altijd bellen met vragen en als ik geen zin heb om helemaal naar het ziekenhuis te gaan. Dan kunnen ze ook thuis komen kijken. En anders komen ze na de bevalling paar keer thuis.

pfff ik ben weer zo moe, had tussen de middag al een dutje gedaan, maar kan nu ook mijn oogjes sluiten nu.

13. raldaellen

Hoe is het met iedereen? Allemaal in de sneeuw? Hier wel, (sinds vanmorgen dan) Ik ben er wederom achtergekomen dat ik toch echt meer van de zomer hou.....Afijn, laten we hopen dat het maar kort is!

(btw nog 5 weken werken:D:D )ga nu aftellen!!

14. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Raldaellen Lijkt me ook heerlijk om de werkdagen af te gaan tellen. Geniet er nog ff van je werk en je collega's. Helaas is dit wat ik doe ook geen pretje hoor. De hele dag thuis zitten, je zelft proberen te vermaken.

Hier gaat het goed, mag niet klagen. Hoewel ik gisteren letterlijk en figuurlijk de hele dag heb geslapen, zo moe was ik.
    Vandaag ff naar de kleine buutwinkelcentra gedaan. Toen ik heen ging lag er niet zo veel sneeuw, maar op de terug weg zakte mijn voetjes wel onder de sneeuw. Ach joh, ben ook voorstander van de zomer als het ook geen extreme hittedag is.

Wens iedereen alvast een prettige en warme weekend toe.

15. raldaellen

@Nunu Nee, Alleen maar thuis zitten is natuurlijk ook niet leuk! Kan me goed voorstellen dat je je gaat vervelen! Doe je dan iets van handwerken ofzo? of heb je andere hobby's die je graag doet? Met dit weer is naar buiten gaan ook niet zo'n succes.

Ben vanmiddag met mijn zoontje wezen sleeen, sneeuwengeltjes gemaakt, en sneeuwballen gegooit. Het is voor kinderen echt wel helemaal fantastisch!!

Maandagmiddag, gesprek met het zorgloket hier in het dorp, voor de aanvraag voor pgb voor mijn zoontje. Ben benieuwd of ik er recht op heb! Allemaal zo ingewikkeld....

Goed weekend!!!

16. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Nou dames ik breng weer een berichtje vanuit het ziekenhuis. Vannacht opgenomen nadat ik gisteravond laat wat slijmverlies had met oud bloed. Gelijk telefonisch contact gehad met het ziekenhuis en die wilde dat we toch langskwamen. Niet echt fantastisch met al die sneeuw. De baarmoederhals was 2cm dus ietsjes gekrompen. Heb weeenremmers gekregen, maar daar kreeg ik behoorlijk wat bijwerkingen van. Vanmiddag een groeiecho gehad en de kleine woog 860gram. Wat aan de lichte kant zeiden ze, maar als ik op internet kijk is dit toch een gemiddelde. Verder was de toevoer naar de navelstreng wat haperig. Dit gaan ze in de gaten houden. Heb er ook een blaasontsteking bij, wat kan aanduiden dat de baarmoederhals daardoor gekort is. Verder krijg ik nu progesteron om alles wat te remmen. Dit heeft meer effect dan weeenremmers. Verder zal ik komende week weer de longrijpingspuiten krijgen. Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren, ben best wel bang nu. Zo had ik de zwangerschap niet voorgesteld. Zit er ook ver door heen, maar goed we moeten positief bljven. Ik zal jullie op de hoogte houden.

17. raldaellen

He bah! Wat ontzettend schrikken dan weer! Zo stel je een zwangerschap niet voor nee! Ze kunnen tegenwoordig wel heel erg veel, en je bent al een mooi eindje op weg, en je ligt op de goede plek!. Zet hem op!! Nog een poosje volhouden en dan heb je een prachtig baby'tje in je armen!

18. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @dees meid toch! Heb ff geen woorden. Kan me best voorstellen dat je best bang bent. İnderdaad zwangerschap is niet altijd wat we verwachten. Maar ja om dit telkens mee te maken is ook niet leuk.
    Je bent gelukkig nu wel in goede handen, hoop dat alles beter en onder controle gehouden kan worden. Misschien is het geruststelling om te weten dat je kindje wel levensvatbaar is. En maak je vooral geen zorgen over zijn gewicht. Meid geloof me alles gaat goed komen met jullie twee.
    Heel veel liefs vanuit Amersfoort.

@raldaellen ja wat geweldig ervaring jullie sneeuwpret. Zou zeggen geniet er lekker van, voor je het weet is het weer zomer :)

heb niet echt een hobby, maar ik fotograveer veel. Alleen sinds mijn zwangerschap heb ik daar niet zo veel zin meer in. Daarnaast was ik altijd social actief met hier en daar dingen organiseren. Nu ook geen zin meer in. Wat ik de hele dag thuis doe is nu veel uitslapen, ontbijten, op de bank hangen en koken. Af en toe bij de vriendinnen hangen en shoppen. Dus echt ideal is het niet

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, wat duren de dagen dan lang als je niet hebt te doen. Ik spreek nu steeds op mijn vrije woensdag met een andere vriendin af omdat ik denk dat ik na de bevalling daar iets minder tijd voor zal hebben. En voor de rest hoeft ik mij ook niet te vervelen. Ik kan zo gaan oppassen bij mijn zus op de 2 kleine kinderen.

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, mijn vriendin is bevallen toen ze 27 weken zwanger was. Met haar zoontje gaat het goed. Hij was 730 gram en 33 cm. Hij is nu vd beademing af. Ik hoop dat het met die van jou ook zal gaan. Je bent in goede handen en ze zullen je wel goed in de gaten houden daar. Sterkte de komende tijd.

Deel Deze Pagina