@nunu: dr kwam bij mij iemand en die reed niet specifiek voor babydump. hij was ook in zn 1tje dus hij kon niets in elkaar zetten vrijdag hebben we ledikantje al in elkaar gezet, gisteren de kast. vandaag nog de deuren van de kast en de commode en dan ist eindelijk klaar hoop ik jij hebt wel mooie spulletjes zeg! ik zal proberen een foto te maken als alles hier in elkaar staat @dees: spannend allemaal zeg! zijn die krampen ook echt al soort van weeen? doet het zeer? hoop het niet voor je. @raldaellen: wat leuk dat je je zoontje dan meteen een nieuwe kamer geeft! zo voelt hij zich waarschijnlijk ook heel stoer! @ambon: aan het tijdstip van je verhaal te zien kon je weer niet goed slapen vannacht?? snurkt deze dame ook dan? of lig je te piekeren? fijne zondag allemaal!
Ballie, ik moest ff plassen en wou toen even wat van mij laten horen. Daarna heb ik heerlijk geslapen tot 7.45 uur. Toen kwamen ze de bloeddruk weer opmeten. De zuster kwam net bij mij om te vertellen dat er weer een 1-persoonskamer vrij is. Daar zal ik vandaag naartoe worden verhuisd omdat er morgen hier 3 dames op zaal komen te liggen die morgen een baarmoederoperatie zullen ondergaan en dat is dan te druk voor mij. Nou, ik vind het niet erg om alleen te liggen, dan heb je meer privacy en rust. Maar hoe lang ik daar kan blijven liggen is de vraag.
@Ambon ik denk dat een beetje aanspraak toch ook wel lekker is? Mits het niet te druk word natuurlijk. Die privacy lijkt me wel lekker, je moet toch wel eens naar de wc.....en met anderen op de kamer.... @Ballie ben benieuwd naar je kamer! Wij zijn eindelijk uit het kaartje....Hehe, duurt even maar dan heb je ook wat!Het Uilennestje Geboortekaartjes / Jongen / Jip Wel andere naam, en andere tekst hoor. a.s donderdag hebben we een bijeenkomst in het ziekenhuis, over hoe het hoe en wat met bevallen in het ziekenhuis. Ben benieuwd Het schijnt dat ze speciale kraamsuites hebben daar met ook een bed voor de man, televisie, koffiezetapparaat enz. Voor mijn zoontje hebben we een rood, grijs/zwart met witte kamer gemaakt, en een iets grotere kamer dan wat hij had. Hij moet straks toch ook huiswerk maken enz. dus de kamer moest wat groter worden ivm bureau wat er nog in moet. voetbalPosters ingelijst en opgehangen en een tevreden ventje Fijne avond!
Raldaellen: leuk, stoer kaartje voor een jongen. Wij hebben die voor ons meisje ook al klaar, moeten alleen de gegevens invullen zodra de kleine geboren is. Wij hebben in Excel een adressenlijst gemaakt en die kunnen we dan meesturen zodat we er zelf geen werk meer aan hebben. Ga jij dat ook op die manier doen of ga je de enveloppen wel zelf schrijven? Die kleine meid maakt steeds golfbewegingen, dat is echt leuk om te zien. Ze doet het heel goed. Elke morgen wanneer ik de banden om krijg voor het hartfilmpje gaat ze er tegen aan schoppen.
Dames ik mag jullie het blijde nieuws vertellen dat wij gisteren de trotse ouders van ons zoontje Milan zijn geworden. Hij doet het verder uitstekend. Vandaag even zonder zuurstof en dat ging goed. Heeft een klein hersenbloedinkje gehad in gradatie 2. Krijgen we woensdag meer over te horen. Het is een spannende tijd wat we tegemoet gaan.
gefeliciteerd met Milan! fijn dat het goed gaat...heel veel sterkte in ieder geval, dat kunnen jullie vast gebruiken!
Gefeliciteerd met Milan. Wat een mooie naam voor jullie kleine vent. Maak ik uit je onderschrift op dat Milan al met 29 weken geboren is? Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd.Ik ga heel hard voor jullie duimen! En hoe is het met jou? Hoe ben jij de bevalling doorgekomen?
@Dees Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Milan!! Geniet van elkaar! En sterkte in deze toch spannende tijd!
@dees: gefeliciteerd! en inderdaad een hele leuk naam, Milan ben ook wel benieuwd naar je bevalling, hopelijk ben je er redelijk zonder kleerscheuren vanaf gekomen en nu dan ook goed genieten he!!
Dees, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!! Wat mooi dat hij al ff vd zuurstof af is. Komt vast omdat je als medicatie had gekregen om de longetjes rijp te maken he? Heeft hij die hersenbeschadiging gekregen omdat hij te vroeg geboren is? Hopelijk is het niet ernstig. Afwachten maar tot woensdag. Ik wens je veel sterkte de komende tijd maar probeer ook te genieten van je kleine manneke.
@dees Van harte gefeliciteerd met Milan! Nu al een sterke jongen! Hoop dat de schade van zijn hersentjes zo goed als niet is. Wens hem alle moois van de wereld toe, en natuurlijk heel veel sterkte komende periode toegewenst aan jullie drieeen
@dees: hoe gaat het nu met jullie mooie mannetje? en hebben jullie al meer te horen gekregen van de dokter over die hersenbloeding? ik hoop goed nieuws van je te horen
@All, maandag heb ik mijn 30 weken echo gehad, viel een beetje tegen, omdat ze geen aanvraagformulier van mij hadden, dus wisten ze niet waarom ik daar was. (terwijl ik bij 20wk deze afspraak moest maken) Dinsdag mijn klacht ingediend bij de gynaecoloog over de gang van zaken die niet goed ging in het Ziekenhuis. Hierdoor krijg ik nu wel een vaste arts. Met de baby, gaat goed, maandag lag ze met haar hoofd beneden, en dinsdagochtend in stuit ook is afgesproken dat ik na bevalling 3 dagen klinische opgenomen wordt, daarna gaan ze kijken hoe het met mij gaat. Dit vanwege mijn medische achtergronden.
Nunu, wat jammer dat het mis is gegaan zodat je bijna voor niks komt. Hoe kan het toch dat zo'n kleintje in 1x zo van ligging kan veranderen? Die van mij ligt nog met steeds met het hoofdje naar beneden. Die draait alleen met de rug en kontje van links naar rechts. wel goed dat ze je na de bevalling nog goed in de gaten willen houden. Gaat helaas wel van de kraamzorgtijd af. Maar dat kan mij ook gebeuren als ik te vroeg ga bevallen en de kleine moet hier blijven. Gelukkig heb ik dan nog wel nazorg in het pakket zitten vd VGZ. Dat is 12 uur verdeeld over 4 dagen. , Dees, hoe is het met jou? Weet je al wat meer?
@nunu dat geeft niet veel vertrouwen denk ik of wel? wel vervelend hoor! @Dees Ben benieuwd hoe het met jullie gaat! @Ambon vermaak je je nog een beetje? Gisteren bij mijn vriendin op bezoek geweest (kindjes geboren met 27 weken.) die kindjes zijn nou 35 weken en doen het hartstikke goed! Ze mochten waarschijnlijk al met 5 dagen naar huis, en dan gingen ze meedoen met een prematurenplan thuis. zelf sondevoeding geven, en om de dag een speciaal verpleegkundige thuis. Ze was er zo blij mee! En ik eigenlijk ook wel... ik zou zelf dinsdag een telefonisch intake gesprek hebben gehad met de kraamzorg, maar die is verzet naar vandaag tussen 11.00 en 12.00. Ik ben benieuwd hoeveel uur ik krijg. Fijne dag vandaag!
@Ambon, volgens de arts is het een bewegelijke kind. Vind het zelf ook heel gek hoor vanaf week 18 tot 28 lag ze gewoon met haar hoofd naar beneden, en nu voel ik haar tegen mijn blaas aan schoppen. Ik heb mijn kraamverzorger nog niet op de hoogte gehouden dat ik ook paar dagen in het ziekenhuis ga blijven na de geboorte, ze zeiden alleen dat ik als ik naar huis zou gaan moest bellen. op zich vind ik het niet erg dat ze dan paar dagen minder gaat komen. Mijn moeder gaat ook een tijdje bij ons logeren om mij en mijn vriend te ondersteunen. @Raldaellen, nee ik geef het niet op, maar moest wel ff mijn frustratie kwijt. Voor mijn bevalling kreeg ik ook medicijnen, daar hebben ze 3 maanden over gedaan om mij te vertellen of ik het wel of niet moest gebruiken. Elke keer zeiden ze de volgende keer zal het in je dossier zitten. Of we bellen je wel. En elke keer was er niets. Daarnaast kreeg ik met week 16 een formulier die ik moest invullen, vervolgens wisten ze niet wat ze er mee moesten. Totdat ik dinsdag mijn klacht indiende. (bleek belangrijk te zijn voor mensen met vroeg geboorte risico.) Bij de vroeg poli kreeg ik altijd co-ass. die leuk zijn best doet, maar weinig ervaring met dit soort dingen heeft. Maar gelukkig heb ik nu een vaste arts. Hij gaf mij ook alle vertrouwen. Gefeliciteerd met je vriendin, jeetje je hoort nu wel vaker dat de kindjes geen 40 weken willen zitten in mama's buik. Inderdaad, in je eigen huis is het toch wel fijner dan in het ziekenhuis. En wat mogen wij blij zijn met het zorg die we hebben. Wens je heel veel succes met de intake straks. @Dees, hoe is het met jou en je nieuwe kanjer?? Blijf positief. Mijn nichtje die ook met 6 maanden geboren is, is nu bijna 9 jaar oud. Geloof me ze is langer als ik en heeft al hetzelfde schoenmaat. En als je je voorstelt dat er niemand in de familie zo lang was op haar leeftijd. Ik hoop dat Milan ook net zo gezond en vechter wordt als iedereen. Dikke knuffel van mij
@Nunu Pfff jeetje zeg! Tis wat he, maar ja de andere kant is altijd, waar mensen werken......maar goed daar heb jij weinig aan! Wel fijn dat je nu een vaste arts hebt. Ik heb mijn gesprek gehad, en heb recht op 55 uur in 8 dagen. Die ik zelf mag indelen, met uiteraard een max van 8 uur per dag.
Goedemorgen dames, Ik zal even een korte update geven over Milan. Omdat we zo veel in het ziekenhuis zijn en thuis bezig zijn met dingen komen we aan mailtjes en internet niet echt toe. Alle energie steken we in ons lieve mannetje. De bevalling is mij reuze meegevallen. Ik kreeg zondag om de 3 minuten krampen, wat dus weeen waren. Maar door de endometriose heb ik een behoorlijk hoge pijngrens in mijn lichaam weten te opbouwen. Toen de zuster toch ging toucheren zag ik de schrik in haar ogen. Ik had volledige ontsluiting. Werd gelijk naar de verloskamers gebracht. Hier kwam ik rond 14.00uur aan. Ze hebben alles klaar gezet voor de bevalling en hebben me via infuus weeenopwekkers gegeven. Dit on verband met de hartslag van de kleine man. Zodra ik een kramp kreeg zakte zijn hartslagje. Dit wilde ze dus voorkomen. Ik heb 3rondes geperst. (3rondes = in 1 wee 3x persen) En om 15.20uur kwam hij ter wereld. Ik heb geen pijnbestrijding o.d. gehad. Met Milan gaat het nu goed (uiteraard niet te hard schreeuwen) want we moeten van dag tot dag kijken. Hij heeft maandag een hersenbloedinkje gehad en hier heeft hij woensdag weer een scan van gehad en deze was niet gewijzigd, dus een positief teken. Verder ademt hij nu al 2 dagen zelfstandig en is de bloeddruk, suikerwaardes, hartslag allemaal goed. Hij heeft onder de lampen gelegen ivm geel zijn, maar daar was hij gisteren toen we aankwamen al onderuit. Ik heb dinsdag mijn grootste Valentijnskado ooit gehad: ik mocht hem bij me houden. Weliswaar wel nog even op een kussen, maar lekker dicht bij me. Hij en ik vonden dit super fijn. Het is een rollercoaster van emoties wat allemaal door je heen gaan. Je ziet mensen naar huis gaan met de kleine en jij komt thuis in een stil huis. Daarbij ga je je afvragen of jij het niet schuld bent etc etc. Gisteren hebben we een gesprek gehad met een maatschap. werkster van de afd. Neonatologie. Zij gaat ons helpen de komende weken om het allemaal een plaats te geven. Sorry het is een heel verhaal geworden, maar dan zijn jullie een beetje op de hoogte. xx p.s. een foto van ons knap mannetje
Wat een prachtige zoon heb je Dees!! Gelukkig gaat het goed met jullie!! Doe rustig aan en geniet van de komende tijd!!