Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Dees Wat een prachtige zoon heb je! zie je wel hij is sterk genoeg, echt een doorzetter.
    Ik kan je een ding adviseren, zoek het schuld nooit bij je zelf!! Natuurlijk is het niet leuk om je kind daar te laten en alleen thuis te komen, maar zoals iedereen weet je ook dat je dat niet voor je lol in het ziekenhuis laat. Tja we weten ook niet met welke problemen die vrouwen kampen, die met hun kindjes wel naar huis gaan.
    Je doet het hartstikke goed, en wees trots ook op jezelf.
    Wens jullie heel veel sterkte en liefde toe!!

@Raldaellen 55 uur is best goed toch. Het verhaal wat ik meestal hoor is dat ze al gauw overbodig worden, na paar dagen :) maar extra hulp is nooit erg toch?

@all Gisteren weer met klachten naar het ZK geweest, maar gelukkig was er niets aan de hand, wel konden we zien dat onze ukkie weer met zijn hoofd naar beneden lag. Volgens mij vind ze het ook geweldig om met haar voetje mijn ribben uit mijn lichaam te duwen. Zo schatig af en toe zie ik haar voet echt uit mijn buikje, kan het net niet vastpakken. hebben jullie dat ook?

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, wat een mooi zoontje heb je en wat fijn dat het zo goed gaat met hem. Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij nu dus thuis bent en je kleine in het ziekenhuis? Mocht je niet bij hem blijven of wou je zelf ook naar huis toe?
    Geniet van elke dag met je man en zoontje. Ik hoop dat hij ook gauw naar huis mag.

Houd je ons op de hoogte?

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, wat leuk om te zien dat die kleine zo in je buik beweegt. Die meid van mij laat mijn buik golven. Dat is ook erg grappig.
    Hopen dat die kleine nu met haar hoofdje beneden blijft liggen.

Raldaellen, 55 uur is wel veel voor kraamzorg. Komt dat omdat je al een zoontje hebt rondlopen? Ik hoorde van mijn kraamzorg dat ze meestal 49 uur bij een 1e kindje/bevalling. Ik krijg 53 uur omdat ik ook borstvoeding wil geven. Maar het hangt er wel vanaf of ik in het ziekenhuis moet blijven of niet.

4. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Ambon ja ik zou eigenlijk 49 uur krijgen ook met bv. Maar aangezien Djenn Adhd heeft heb ik recht op 6 uur extra, De vorige keer ben ik ook geindiceerd op 49 uur, 6 uur per dag. En kon ik haar ook echt goed gebruiken!!
    Hoe is het verder met je? gaat het nog in het ziekenhuis?

Het is hier......Carnaval...... en nee, ik vind er niets aan! En nu al helemaal niet :) nahja vanmiddag optocht gekeken, en dinsdag nog even foekepotten. en dan gelukkig klaar. Niet aan mij besteed! Jullie carnaval vierders?

5. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @dees: wat een mooi mannetje! en wat fijn dat je hem dichtbij je hebt gehad :) dat zal een geweldig gevoel geweest zijn lijkt me :)
    @ambon: hoe gaat t met jou? lig je nog in t ziekenhuis? en is er al zicht op of je naar huis kan?
    @nunu: wat had je voor klachten dan? gelukkig dat t niets ergs was. dat bewegen is bij mij ook veel momenteel, de polonaise is er soms niets bij ;) heb af en toe ook het gevoel alsof ze mn ribben eruit wil schoppen :S
    @raldaellen: wel fijn dat je dan wat meer uurtjes krijgt, dan kan ze misschien ook wat aandacht aan hem besteden, of juist meer aan de kleine zodat jij meer tijd voor je zoontje hebt

ik ben donderdag ook naar t ziekenhuis geweest. kreeg steeds meer pijn in mn ribben dus dinsdag toch nog weer naar de huisarts. die dacht aan mogelijk toch galstenen oid dus moest een bovenbuik-echo laten maken. gelukkig geen gekke dingen te zien, alleen steeds een beentje in beeld volgens de echoscopiste ;) dus wel duidelijk dat mn ribben gewoon zwaarder gekneusd zijn dan gedacht, doordat mn meisje steeds er tegenaan schopt.
    wel hadden ze gezien dat mijn rechter nier een verwijding in zit, maar dat schijnt niet gek te zijn in de zwangerschap. ik had er nog nooit van gehoord...
    wij hebben vrijdag de pretecho gehad, wat was dat gaaf zeg! echt een plaatje is ze, en ze lijkt echt heel erg op pappie :) niet verwacht dat dat al zo goed te zien zou zijn :)
    morgen hebben we de partnerles van de cursus, ben benieuwd wat we moeten doen....

fijne avond nog allemaal!

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen: nee, hier in de buurt vieren ze geen carnaval. Dat is toch meer voor beneden de rivieren?
    Wat mooi dat je 6 uur extra krijgt ivm de ADHD van je zoontje. Het zal voor hem ook wel wennen zijn als er een baby in huis bij komt.

Ballie: nog 1,5 dag en dan weten we hopelijk meer. Tot nu toe zijn alle controles goed. Het hangt echt af van de groeiecho die we dinsdagmiddag krijgen bij de gyneaocoloog.
    Het ziekenhuis heeft een beleid dat daar 14 dagen tussen moet zitten.
    Tot nu toe verveel ik mij nog niet. Ik lig lekker alleen op een kamertje. De ochtenden gaan snel voorbij door de controles en na het middageten doe ik een tukkie en dan is het alweer bezoekuur. Ik heb nog elke dag bezoek gehad en mijn man en ik eten elke dag samen hier op mijn kamer.

Het is echt spannend wat de uitslag zal zijn. Wij hopen op een positieve uitslag.

Fijne avond allemaal!!

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie: toch fijn om te weten dat je geen galstenen hebt maar dat het je meisje is die tegen je ribben aan schopt.

Zal dat van je rechter nier na de bevalling weer over zijn of moet je daar nog aan geholpen worden?

Heb je leuke foto's gekregen van de pretecho? Was het in 3d te zien?

Veel plezier met de partneravond van de zwangerschapscursus. Zal vast een leuke les worden met de mannen erbij. Mijn zwangerschapscursus heeft vanavond de laatste cursusavond vóór de bevalling. Helaas moet ik die ook missen. Nadat iedereen bevallen is zullen er nog 2 terugkomstbijeenkomsten zijn. Dus dan heb ik die nog in het verschiet.

Ik heb trouwens de rekening van de zwangerschapscursus opgestuurd naar de zorgverzekeraar en die hebben ze helemaal vergoed. Dus het heeft mij ook geen geld gekost.;)

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Wie van jullie krijgen ook een klinische bevalling? Ik vind het niet erg hoor om hier te bevallen met de banden om mijn buik om de hartslag vd kleine in de gaten te houden. Dat lijkt mij heel fijn. Bij een poliklinische bevalling zal de vk maar heel af en toe de hartslag beluisteren.

Vanmorgen waren hier alle 3 de verloskamers in gebruik. Er is al 1 baby geboren. Ik hoorde van de verloskundige die mijn bed kwam opmaken dat 1 vrouw een poliklinische bevalling had maar dat het toch klinisch geworden is.

Verder ben ik in afwachting vd groeiecho die morgenmiddag plaats zal vinden. Ik heb van mijn bezoek veel tijdschriften gekregen en die lees ik nu lekker door. Ik hoef mijn spullen ook nog niet in te pakken. We moeten eerst de uitslag afwachten. Mijn man en ik hebben nog wel goede hoop maar het is en het blijft toch spannend.:(

9. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Raldaellen, wij doen ook niet aan Carnaval. we wonen daarvoor ook te ver weg. En in de buurt zijn wel wat optochten geweest, maar zijn niet wezen kijken.

@Balie Nou, ik had die dag was ik wakker geworden met een hele natte onderbroek, en tussendoor ook telkens. En in de avond ook weer terwijl ik als ik op de wc zat niet hoefte te plassen.
    Had gebeld, ze wilden me voor de zekerheid zien. Maar gelukkig was het geen vruchtwater. Tja ook mijn ribben voelen nu beurs aan. Vooral als ik ga zitten lijkt alsof haar voeten klem komen tussen me ribben en me buik. :) Gaat het inmiddels beter met jou ribben?

Wat leuk dat je nu al weet dat ie op zijn papa lijkt :) Veel suc6 vandaag met de cursus.

@Ambon, Spannend hoor om morgen weer een groeiecho te krijgen. Hoop dat dan alles goed gaat met jou en de baby.
    Ik krijg ook klinische bevalling omdat ik een tussenschot in mijn baarmoeder heb en omdat ik PTSS heb. Na de bevalling willen ze me ook daardoor 3 dagen houden, om te observeren hoe ik met de situatie omga, en hoe het met mij gaat. En in overleg met mijn Psycholoog gaan ze kijken hoe het dan verder moet.

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    meiden, ik ben thuis!!!!!!

Om 14 uur mochten wij naar de gyn. toe en we waren echt zenuwachtig. Ze bekeek alles. De kleine ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden toe, ze had 1 armpje helemaal uitgestrekt naar mijn navel toe en de andere had ze bij haar kinnetje liggen.
    Er is genoeg vruchtwater en de navelstreng was goed doorbloed en toen ging ze alles opmeten. Daarna zette ze alle gegevens in de computer en liet ze de metingen zien in een grafiekje. De vorige x was onze meid onder de onderste lijn en nu lag ze in de onderste lijn. Dit was een hele verbetering in 2 weken tijd zei de gyn en haar conclusie was dat bedrust goed geholpen heeft.

Ik mocht van haar naar huis op voorwaarde dat ik het thuis ook rustig aan zal doen en ik moet 2x per week naar het ziekenhuis voor controle. Dan krijg ik een echo om de doorbloeding van de navelstreng in de gaten te houden en een ctg (hartfilmpje) en ze meten mijn bloeddruk op. En dan over 2 weken krijgen we weer een groeiecho om te kijken of ze nog op schema ligt of dat het weer gestagneerd is.
    Mocht er in de tussentijd iets veranderen aan de bewegingen van de kleine meid of ik krijg klachten die op zwangerschapsvergiftiging lijken of het is met de controle niet goed, dan moet ik weer in het ziekenhuis blijven. We hopen natuurlijk dat het niet nodig zal zijn.

Ik moest vanmiddag wegen en ik ben nu met 31 weken en 5 dagen in totaal 3 kilo aangekomen. Dit betekent dat ik de afgelopen 2 weken in het ziekenhuis maar 200 gram ben aangekomen terwijl mijn buik enorm gegroeid is. Maar wat er niet aankomt, hoeft er straks ook niet af hè?

Het is wel wennen om weer thuis te zijn. Het is net of ik terugkom van vakantie. Spulletjes uitpakken, alles is opgeruimd, lege koelkast, enz. We hebben gelijk wat eten opgehaald en morgen gaan we de grote boodschappen maar doen. We zijn erg blij om weer samen te zijn.

Fijne avond allemaal!!

11. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ambon, van harte gefeliciteerd met de positieve vorderingen van je zwangerschap. Hopen dat het steeds beter wordt.
    Doe lekker rustig aan

12. raldaellen

Heerlijk!!! Lekker weer thuis! Geniet nog even van alleen elkaars gezelschap!! Doe wel rustig aan he!

Ook ik krijg een klinische bevalling, omdat het bij de vorige niet zo lekker ging. Maar heb er geen moeite mee hoor, stiekem ben ik er wel blij mee :)

Hebben jullie de box al staan? (mits je die hebt natuurlijk ;) ) En de kinderwagen? Al in elkaar? Zit te twijfelen of ik hem al neer zal zetten....:(

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Het zal moeilijk zijn voor mij om rustig aan te doen. Ik was van plan om veel af te spreken met mijn vriendinnen maar ik moet mij zelf voor houden dat ik thuis ook bedrust moet houden. Misschien/hopelijk helpt dat. Ik moet het doen voor de kleine meid en zo proberen te voorkomen dat ik al met 34 weken moet bevallen omdat ik mij te druk gemaakt hebt en te weinig rust heb genomen.

Ik mocht van de gyn. nu ook niet meer aan het werk tot 8 maart (datum wanneer verlof ingaat), dus ik moet nu 100% ziek blijven totdat mijn verlof in gaat. Voor morgenmiddag staat er een afspraak gepland met de Arboarts van het werk. Ik heb net gebeld om te regelen dat de afspraak telefonisch wordt afgehandeld omdat ik nu thuis bedrust moet houden ipv in het ziekenhuis.

Bij ons staat de box nog niet. Die zit nog in de doos. Mijn man vindt dat we daar nog wel tijd voor hebben. De kinderwagen zullen we binnenkort in elkaar gaan zetten (binnen 2 weken denk ik wel). Want wie weet wanneer ik weer naar het ziekenhuis moet. Dat kan binnen 2 weken, of als ik op een gegeven moment ingeleid moet worden of dat kan ook pas als de bevalling gaat beginnen. Het is gewoon afwachten wat de komende weken gaat gebeuren.

Ik wil wel nu een voedingsbeha gaan kopen. Ik las ergens in een tijdschrift dat in de laatste weken van je zwangerschap je borsten niet meer gaan groeien en dat je deze maat nog wel even aan zult houden als je borstvoeding gaat geven. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat voor maat ik nu heb. Ik denk dan ook dat ik maar naar Hunkemoller ga zodat ze het kunnen opmeten.

Het is spannend hè? De tijd gaat zo snel en over een aantal weken zijn we allemaal uitgerekend!!

14. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Raldaellen Wij hebben geen box, de wieg komt gewoon in de woonkamer, wegens gebrek aan kamers. De kinderwagenset is bij ons ook nog niet compleet. de wandelwagengedeelte wordt pas tweede week van maart bezorgd. Die was zoek geraakt, toen ze onze spullen gingen leveren. Maar heb de rest al in elkaar gezet. De eerste wat ik zei toen we de kinderwagen hadden gekregen was, zullen we de maxi-cosi alvast in de auto doen:) vond hem zo leuk.

@Ambon, Hahaha wij vrouwen willen toch altijd meer dan dat we kunnen he. Inderdaad meid, te weinig afspreken en volledige bedrust nemen. Zowel voor je zelf als voor je kindje. De rest kan altijd nog.

ik heb maar alvast een voedingsbh gekocht. Een maat en een cup groter. Was een hele dure merk met 70% korting. Het leuke aan deze bh is dat de buitenste gedeelte als een kap naast geschoven kan worden. Bij de meeste moet je het naar beneden doen. Als je je maat heb laten opmeten, zou ik wel ff verder kijken, meestal hebben de meeste winkels 70% korting op postitiekleding en bh's. Vind het allemaal wel zonde als je de volle pond ga betalen voor iets dat tijdelijk is.

gaat er nog iemand van jullie naar het 9 maandenbeurs? Ik zou wel heel erg graag willen, maar ben zo verkouden als de wat. :( Moet dus ff tegen aan kijken.

15. raldaellen

@Nunu Hahaha! Leuk he al dat spul! Het liefst alles al klaar en wel!
    nee ik ga niet naar de 9 maanden beurs, gaat ook niet. s'morgens naar school lopen en weer terug is genoeg op een dag, dan staat mijn buik weer helemaal hard. en gespannen, dus een hele dag lopen en slenteren zit er niet in denk ik.

@ Ambon rust nemen is idd wel lastig ja, valt mij ook behoorlijk tegen.

Voedingsbh heb ik ook in de opruiming gekocht, en ook iets op de groei. :) ik heb er 5. vind het wel handig wat in voorraad te hebben.

Mijn man heeft vanmorgen eindelijk het lampje opgehangen nu nog de behangranden onderaan netjes maken, en dan is het kamertje eindelijk helemaal klaar!

Het word lente!! Genieten!!
    Fijne dag!

16. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Zo we zijn gisteren toch naar de 9maanden beurs geweest. Het was een grote teleurstelling voor ons beiden. We vonden de jonge gezinnenbeurs veel leuker en overzichtelijker. Gisteren was het te druk en te chaotisch. En met zo'n verkouden neus en een dikke buik was ook niet fijn.

Vandaag ben ik ook gebeld door Babydump, we krijgen de wandelwagen gedeelte 12 maart geleverd.

Fijn weekend alvast

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, ik heb 2 voedingsbeha's gekocht bij Hunkemoller. Prijs viel wel mee. 23 euro's per stuk. Ipv 80d heb ik nu 80e. En nog genoeg ruimte over voor stuwing vd borsten.

Hoe lang ben jij al verkouden? Bij mij begon het met een zere keel, dat is nu over. Maar mijn neus zit potdicht sinds 2 dagen. Erg vervelend met slapen. Gebruik je ook een neusspray?

Raldaellen, zodra ik buiten een stukje ga lopen wordt mijn buik ook hard. Had je dit ook bij je 1e zwangerschap? Hoort dit zo? Is dat dan ook een harde buik?

Wat fijn als het kamertje klaar is he? Dan heb je weer een beetje rust in je hoofd.
    Die profielfoto; ben jij dat met je zoontje?

Ik ben gisterenmorgen voor controle naar het ziekenhuis geweest. De doorbloeding vd navelstreng was prima, de ctg en mijn bloeddruk ook. As dinsdagmorgen moet ik er weer naartoe.

Ik heb een tas vol met kleertjes en rompertjes gekregen van mijn zus. Het ligt allemaal in de kast. Ik hoef straks de eerste maanden niks te kopen. Wel handig dat zij 2 dochters heeft. Als mensen maar niet met allemaal kleertjes aankomen als kraamcadeau. Dat zou erg zonde zijn.

18. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ambon, gelukkig gaat het de goede kant op met de navelstreng en de baby. Hoe is het eigenlijk met je misselijkheid?

zo het valt best mee met de borsten :) Ik heb er maar een. Sinds ik zwanger ben draag ik geen bh's. Alleen als ik ergens heen moet. thuis zit ik lekker met mijn huispak aan.

ik ben nu al een week verkouden, keelpijn ook nog steeds. En sinds twee dagen slecht geslapen wegens vreselijke hoesten en pijn in de longen. Heb wel overleg gehad met de artsen. Omdat mijn nichtje op school Kinkhoest hebben en zij waarschijnlijk ook. ze had vrijdag kweek afgegeven. Omdat dit zeer besmettelijk is en de ongeboren kindjes en baby's erg vatbaar voor zijn, moet ik bellen als de hoest erger wordt en als mijn nichtje het uitslag heeft gekregen. Tot die tijd blijf ik lekker thuis.

Harde buiken tijdens het lopen, daar heb ik ook wel last van, denk dat het wel normaal is.

Haha, leuk he als je ook heel veel van je zus kan krijgen, Inderdaad ik zit ook niet te wachten op heel veel kleertjes als kraamcadeau. Ze groeien ook heel snel weer uit.
    Ik zou ook heel veel van mijn zus lenen, tot nu toe alleen de voedingskussen geleend. En krijg van haar ook de kruik te leen. Maar de andere dingen hebben we toch zelf ook aangeschaft, omdat mijn zusje nu ook bijna 8 weken zwanger is :)

19. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Raldaellen, inderdaad wat een mooie profielfoto is die van jou?

en is hier is mijn buikgips foto dan en van de beschuitje die we aan de deur willen hangen. zelf gemaakt. hou niet zo van Ooijevaar. Dus er komt er ook een grote voor in de tuin met haar naam erop.

20. raldaellen

Ja! Dat ben ik met mijn zoontje :)

@Ambon Wat fijn dat het goed gaat!!! Die harde buiken mogen hoor tijdens het lopen, als het er maar niet meer zijn dan een stuk of 20 per dag. (Vandaar dat ik nou ook thuis zit...)

@nunu leuk hoor die buik! met hoeveel weken was die? Ik hou ook niet zo van ooievaar...wij hadden bij Djenn nijntjes in de tuin,

Ik heb alleen thuis s'avonds geen bh aan, maar overdag echt wel, thuis of niet, vind het zelf fijner zitten.

Verder gisteren urine weggebracht zo'n pijn in mijn rug, iig een blaasontsteking en het ging nu nog op kweek omdat de arts nierbekkenontsteking verwachtte (tevens protocol). ff afwachten tot donderdag. tot die tijd veel drinken, en vaak plassen, niet ophouden.

Deel Deze Pagina