Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

[/attach]

Deze heeft mijn zoontje gemaakt :)

2. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @raldaellen, wat een geweldige buik heb je. En leuke foto's.Mijn buik valt echt mee vergeleken met die van jou. Met buikgipsen was ik 29 weken

Hoop dat de uitslag van je nierbekken meevalt. Lijkt me geen pretje.

Harde buik, heel gek lig de hele dag op bed, zodra ik opsta heb ik er last van. Maar ja gelukkig niet pijnlijk

3. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    hoi meiden

hier ff snel een berichtje van mij op de vroege zondagochtend :)
    mag zo weer aan t werk dus ik hou t ff kort.
    ik heb van de week eindelijk een nieuw cameraatje gekocht en meteen wat leuke foto's gemaakt :D
    eerste is van mijn buikje van 31 weken en de 2e is van de negenmaandenbeurs. was inderdaad wel druk, maar mn zus en ik hebben echt een hele leuke dag gehad :D
    nou, fijne dag allemaal!!

Bekijk bijlage 226354
    Bekijk bijlage 226355

4. raldaellen

@Ballie wat een leuke buikschildering! Op de 9 maanden beurs laten doen? of zelf handig?

Enne..... werk ze!!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Met mijn misselijkheid gaat het goed. Geen last meer van. Alleen kan ik 's avonds nog niet veel eten doordat ik gauw vol zit. Daarom eet ik vaker gezonde dingen tussendoor.

Lastig die zwangerschapskwaaltjes. Gisterenavond had ik zo'n last van de rug dat ik op bed ben gaan liggen met een kruik tegen mijn rug aan. Toen was het met een paar uur over. Die pijn kwam vanuit mijn bekken omdat ik daar ook pijn voelde. Even de kruik er tegenaan en dan voelt het erg prettig aan.

Beha: als ik weet dat ik het huis niet uitga, trek ik er ook geen één aan. Anders wel. En die voedingsbeha zit ook erg lekker.

Nunu: wel apart zo'n roze gipsbuik. Blijft hij goed staan op de grond of ga je hem nog ergens ophangen?
    Hoe heb je die beschuit gemaakt? Ik vind het erg leuk bedacht en heb het nog nooit eerder gezien.
    Ga je die vergrote versie ook zelf maken?

Raldaellen: wat een mooie ronde buik heb je. Mijn buik is zelf ook flink gegroeid de afgelopen weken in het ziekenhuis maar er was maar 200gram bijgekomen (ra ra hoe kan dit????)

Ballie: wat een leuke beschildering.
    Dus jij bent nog volop aan het werk of begin je al wat rustiger aan te doen?

Voor vandaag niks op de planning staan. Lekker uitrusten.

Mijn kleine heeft op dit moment de hik. Ze heeft vast weer van het vruchtwater gedronken.
    Ik geniet nog steeds van die bewegingen in mijn buik.

Fijne dag allemaal!!

6. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Balie wat een leuke buikpaint.

@Ambon,
    Buikgips mijn vriend heeft die geschilderd en een standaard op laten maken zodat hij in de woonkamer kan staan. Hij heeft voor deze kleur gekozen omdat het meest bij huidskleur leek.

Beschuit met muisjes ik heb eerst een plank rond laten zagen, vervolgens heb ik styroper bolletjes gebruikt en geschilderd. En dan een lintje er aan. De grote is ook met stryoper en met roze paaseieren gemaakt. En in het midden haar naam van hout opgeplakt. daar wil ik ook wel de foto hierop zetten maar dan weet gelijk iedereen hoe ze gaat heten. (willen we nog ff geheim houden)

Harde buiken. Gisteren weer ff naar de verloskamers geweest, omdat de harde buiken wat pijnlijker werd en regelmatig kreeg. Volgens de arts komt het door het beweeggelijkheid van de baby en omdat ik te veel moet hoesten. Ik vind het zo vervelend ik kan niets meer doen of ik heb harde pijnlijke harde buiken dat ook eens naar mijn lies uitstraalt. morgen weer gewoon poli afspraak. ben benieuwd wat ik er nog aan kan doen. Lig nu al paar dagen plat, warme douche helpt ook niet :(

7. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ballie, wat een mooie bellypaint!!
    @Ambon, gelukkig dat het beter met je gaat. Hoop dat je je niet verveelt... Ik ben vilten slingers gaan maken voor aan de kastdeurtjes.

Hier gaat het allemaal, het is erg hectisch het heen en weer gereis naar het ziekenhuis. Maar Milan doet het supergoed. Alleen donderdag had hij een tegenslag. Hij was over aan het geven, via zijn sonde kwam alles omhoog en zijn buikje was helemaal bol. Ze dachten aan een infectie, dit houden ze nu iedere dag in de gaten. Het is zo'n vechtertje met een eigen willetje. Ik zelf ben doodmoe. Ik probeer de ochtenden thuis te zijn en mijn eigen ding te doen. Tussen het kolven door duik ik weer mijn bedje in. Wordt helemaal gek van dat kolven. Als Milan thuis is dan zal hij de fles krijgen, want je bent behoorlijk gebonden met dat kolven. Voor nu is het voor hem beter dat hij moedermelk krijgt.

Ik moet wel zeggen dat ik wel jaloers ben op jullie buikjes en de bewegingen van je kindje. Dat mis ik wel. Had ook nog gehoopt op een mooie fotoshoot te laten maken, maar ja.. we hebben ons wondertje nu in handen.

Ik laat gauw weer wat van me horen.

8. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ dees heb je al meer indicatie hoe lang Milan nog in het Ziekenhuis moet blijven?

9. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Nee, helaas niet. Ze zeggen tot minimaal 37 weken. Het kan wel zijn dat hij volgende week overgeplaatst gaat worden naar ziekenhuis in de buurt. Mits uiteraard alles stabiel blijft. Scheelt weer in tijd.

10. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Raldaellen, mooie buik heb je!! Hoop voor je dat je donderdag meer weet.

@Nunu, ik vind dat beschuit helemaal geweldig. Je brengt mensen op ideeen. En voor die harde buiken, probeer eens een kruik zachtjes tegen je buik aan te leggen..(weet niet of je het al geprobeerd hebt). Maar in het ziekenhuis hebben ze me er vaak een gegeven.

Beha: de voedingsbeha's zijn ideaal. Moest er eerst niks van hebben, die vormeloze dingen. Nu heb ik een van de kruidvat. Een mooie zwarte met aan binnenkant leuk bloemmotief. Ik heb er 3 en vind dit wel voldoende. Als er 1 in de was ligt, kan je andere aan.

Geboortebord: Ik heb dit geboortebord nagemaakt. Het staat nog niet in de tuin, we wachten met versieringen buiten en met de geboortekaartjes tot de kleine man naar het ziekenhuis hier in de buurt overgeplaatst wordt. Zo weten we zeker dat alles goed gaat.

We hebben familie en vrienden een mail verzonden met daarin wat er gebeurd is en hoe het Milan gaat en dat we mails en sms-jes op prijs stellen, maar niet overal gelijk een antwoord op kunnen geven ivm de energie en de tijd die we liever in ons mannetje steken.

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, ik kan best begrijpen dat je erg moe wordt van het heen en weer rijden tussen huis en ziekenhuis. Het zou mooi zijn als Milan gauw dichterbij huis komt te liggen. Probeer goed uit te rusten tussendoor. Ik snap dat je zat bent van het kolven maar je doet het voor een goed doel!! Je mannetje moet er van groeien!!
    Ik vind het goed van je dat je iedereen per mail hebt ingelicht en dat je erbij vermeldt dat je nu al je energie stopt in die kleine man van je. Je hebt groot gelijk!! De mensen wachten maar met komen tot je mannetje thuis is.

Wat een leuk geboortebord!! Ik vind het beschuit van Nunu ook erg origineel.

Nunu: heb je al een warme kruik geprobeerd er tegen aan te leggen? Zodra ik 's middags of 's avonds naar bed ga, leg ik een warme kruik tegen mijn bekken aan en dat helpt goed tegen de pijn. Toen ik in het ziekenhuis 's nachts bandenpijn had vroegen ze ook of ik een kruik wou hebben. Dus toen ik vorige week uit het ziekenhuis kwam hebben we gelijk een kruik voor mij gehaald bij de Xenos. Ik vind het erg prettig.

@all: Vanmorgen heb ik weer controle gehad. Tijdens de ctg was de kleine druk aan het bewegen. Daarna moest ik naar de gyn toe voor de echo van de navelstreng. Ik vroeg haar of dat gepor linksonder bij mijn lies misschien een handje kon zijn want ik voelde de hele tijd bewegingen daar. Ze ging kijken en inderdaad lag daar een handje naast het gezichtje. Ik had het dus goed gevoeld. Ze zei dat het wel leek of mijn buik bij iedere controle wat dikker lijkt te zijn geworden. Vrijdag moet ik er weer heen voor controle. Maar het wachten is op de groeiecho volgende week dinsdag. Erg spannend!!

Fijne dag allemaal!!

12. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    #952 Nunu, 29 feb 2012
    Laatst bewerkt: 29 feb 2012
    @dees,

Ligt hij nu in een ziekenhuis dat niet in de buurt is? nou hopen dat hij heel snel in de buurt van jullie huis overgeplaatst mag worden. Dat zal voor jullie ook minder vermoeiend zijn. Nog beter is om hem in je eigen huis te hebben. Gebruik deze periode ook om veel uitte rusten, zodra hij uit het ziekenhuis is, zal je je handen ook vol hebben aan kraambezoekjes en aan Milan.
    mijn nichtje is bijna 10 en haar moeder was ook net 6 maanden zwanger toen ze van haar bevallen was. Gisteren zegt ze tegen haar moeder, mama ik ben blij dat ik vroeg geboren ben, want dan kan ik me verjaardag eerder vieren. (wellicht dat Milan dat ook later zal zeggen) (Mijn schoonzus vond het minder leuk)

@Ambon, geweldig he dat wij als aanstaande mama's soms herkennen welke lichaamsdelen we voelen van onze baby's. Geniet er lekker van. En hoop dat jullie vrijdag ook positief antwoordt krijgen op de groei van jullie baby

Harde buiken, heb ze nu gelukkig wat minder, maar warmte hielp niet en had ze om de paar minuten. zelfs onder het warme douche kreeg ik het. Warmtekruik hielp dus ook niet. Gisteren op de poli geweest. Ze kunnen niet achterhalen waarom ik het krijg, waarschijnlijk hoort het bij mij zei de arts. Want voor de rest was alles keurig goed. Zodra ik harde buiken met bloedverlies of met vochtverlies dan moet ik weer aan de bel trekken.

geboortebord, Dees, dat is ook een mooie en vrolijke geboortebord. Heb je ook hetzelfde kleuren gebruikt? Hoop dat je het op een korte duur je huis ook kan versieren met deze leuke dingen.
    Mijn geboortebord inspiratie had ik ook via internet gevonden toen ik aan het google was.

@All Heb maandag op dinsdag bij mijn ouders gelogeerd omdat ik gisteren poli bezoek had in Amsterdam. Mijn nichtje die mij ook graag wou zien bleef ook logeren. Jeetje wat heb ik toch het moeilijkste gesprek van mijn leven gehad zeg:) we sliepen in hetzelfde kamer, dame wou het heen en ander weten. Zoals hoe het voelt om zwanger te zijn? ze had ergens op tv iets gezien over ongewenst zwangerschap. Ieder zwangerschap moest toch gewenst zijn? Maar dat de mannen soms ook tegen de vrouwen kunnen zeggen je moet dat kind weg laten halen. "hoe kan dat nou weg laten halen" vervolgens kreeg ik vragen over de dochter van mijn vriend. Want dat was mijn stiefdochter. Nou zo had ik het nooit gezien, ik zie dat meid als een jonge vriendin. maar haar vader en ik zijn toch een beetje net als getrouwd. Dus dan is dat ook jou dochter (pffff) Nou meiden, zo zie je maar dat een 9 jarige met dit soort moeilijke vragen zitten. Hoewel ik wel op alle vragen kindvriendelijke manier heb uitgelegd. Laats vroeg een kind van 7 ook aan ons, hoe kan je nou zwanger zijn.
    Hebben jullie ook te maken met dit soort vragen uit jullie kinderrijke omgeving??

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, kinderen zijn nu eenmaal nieuwsgierig en vragen echt alles!!
    Mijn nichtje is 4 jaar oud en zei laatst tegen mij: jij krijgt geen witte baby hè? Daarop reageerde ik zoiets van: ik denk het niet nee, de baby zal wel iets donkerder zijn dan jij.

Verder vroeg ze of mijn man elke dag onder de zonnebank gaat omdat hij zo bruin is. Haar moeder moet nl. onder de zonnebank om bruin te worden. Ik zei dat dat niet nodig is bij hem, hij is zo bruin geboren. En dan kijkt ze je aan met een verwonderde blik van: ooooooh!!! Echt leuk om te zien.

Verder geen rare vragen gehad. Alleen opmerkingen zoals: oh, halfbloedjes zijn hele mooie kinderen!!

14. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Geweldig!!! Trouwens vind halfbloedjes met blonde krullen en blauwe oogjes ook prachtig.

15. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @nunu, we moeten ongeveer 25min. rijden voordat we in het ziekenhuis zijn. Daarbij zijn ze aan de weg aan het werken en schiet het niet echt op met files. Als hij overgeplaatst wordt kan ik met de fiets, dat zijn 5 minuten.. Ik moet idd mijn rust nu nemen, maar doe dat niet omdat ik me schuldig voel als ik niet bij hem ben. Maar hij heeft me dadelijk harder nodig. Hahaha echt een opmerking voor kinderen. Tja je hoopt natuurlijk de 40weken vol te maken, maar ze heeft gelijk, ze is toch iets eerder jarig.....grappig.
    Bij het geboortebord heb ik blauw met zilver aangehouden, ben niet zo'n groenmens.
    Hoop voor je dat die harde buiken iets gaan afnemen:(.

16. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ Dees, dat is inderdaad niet om de hoek. Hopen dat hij gauw in de buurt overgeplaatst kan worden.
    Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, hoe uitgerust en ontspannend jij bent zal Milan ook zijn. Kinderen/baby's voelen meestal de spanning/vermoeidheid van de moeder heel goed aan. We blijven voor je duimen dat hij heel gauw naar huis mag en dat deze periode als verleden beschouwt mag worden

@All, Jeetje we zitten al weer in maart, toen wij in oktober de babyspullen gingen bestellen dacht ik jeetje dat duurt zo lang voordat het februari wordt. En nu sta ik opeens stil dat we volgende maand al onze bevallingen voor de deur staat. Spannend hoor.

17. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Afspraken:

----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    24 april: kwekkie4u (1e kindje)
    25 april: Laura (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje)

12 februari: Milan geboren (Dees bevallen)

18. raldaellen

@Dees Het is wel slopend idd steeds heen en weer naar het ziekenhuis! Tijd gaat wel snel denk ik? Zo druk met alles.

@Nunu ja, komt nu dicht bij he! Begin me zelf ook in de weg te zitten! Haha, alles moet nog extra goed schoon, de raarste dingen moeten ineens gebeuren. Pff word moe vanmezelf! Jullie last van?

btw: wat een goede om het lijstje weer er bij te halen!

Verders geen bijzonderheden hier, het is vakantie!! Heerlijk "langer" in bed liggen :D En redelijk mooi weer erbij! Geniet van deze dagen!

Afspraken:

16 maart raldaellen controle vk + liggingsecho.
    ----------------------------------------------------------------

Verwachte einddatum:
    19 april: ambonmanise (1e kindje)
    20 april: raldaellen (2e kindje)
    23 april: Ballie83 (1e kindje)
    24 april: Snukkie (1e kindje)
    24 april: nunu (1e kindje)
    24 april: kwekkie4u (1e kindje)
    25 april: Laura (1e kindje)
    26 april: Manonii (1e kindje)
    28 april: Mick
    29 april: Rashomama (1e kindje)
    30 april: Fem2008 (1e kindje)

12 februari: Milan geboren (Dees bevallen)

19. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Het begint aardig op te schieten voor jullie. In het begin dacht ik ook; april...dat duurt nog zo lang. Nou ja goed in ons geval kon ik mijn nieuwsgierigheid niet verbergen, nee grapje. Ben blij dat milan er is maar had hem eigenlijk nog liever even in mijn buik gehad.

Gisteren te horen gekregen dat ik volgende week toch weer onder het mes moet. Er blijkt nog een rest van de placenta te zitten. Dat hadden ze al gezegd op de dag van bevalling, maar doordat de baarmoeder na bevalling erg zacht is waren ze bang om een gaatje te prikken. Heb er totaal geen zin in.

Milan wordt maandag of dinsdag overgeplaatst!!! Eindelijk kort bij huis. De tij d gaat best snel als ik me bedenk dat hij morgen alweer 3 weekjes oud is.

Hebben jullie alles klaar? Of moeten jullie nog dingen doen?

p.s. Leuk om dat lijstje zo te zien.

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, wat fijn dat Milan dichtbij huis komt te liggen. Hoe lang moet hij daar blijven? Niet leuk dat je onder het mes moet. Maar het lijkt mij beter om alles uit je buik weg te hebben.

Wij hebben alles in huis. We gaan binnenkort het bedje opmaken en de kinderwagen en de box in elkaar zetten.
    Het is erg spannend als het dichterbij komt. Nog een maandje te gaan!!

Ik heb deze hele week last van bandenpijn 's nachts. Heeft iemand van jullie dat ook? Misschien komt dat doordat de kleine groeit??

Kunnen jullie op het lijstje zetten dat ik as dinsdag de ctg + groeiecho heb? Volgens mij is het dan 6 maart???

Hoe is het verder met iedereen?

Fijn weekend iedereen!!

Deel Deze Pagina