Afspraken: 05/06 maart Milan, wordt over geplaats 05/09 maart Dees onder het mes 06 maart Ambonmanise CTG+ groeiecho 13 maart Nunu Controle vk 16 maart raldaellen controle vk + liggingsecho. ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje) 12 februari: Milan geboren (Dees bevallen)
@Dees, denk dat we allemaal door de blije nieuws helemaal vergeten zijn hoe je bevalling was. Of je nou een normale bevalling heb gehad of keizersnee. Hoe kan nou een stukje placenta achter blijven? Nou, meid, hoop dat de ingreep mee valt voor je. Wens je in ieder geval heel veel sterkte toe. Gelukkig is einde verre ziekenhuis bezoekjes in zicht. hopelijk maakt hij het daar ook heel goed, zodat hij snel naar huis mag. Bij ons is nog niet alles op een locatie, de bed, bad kinderwagen ligt in Amsterdam. De rest in Amersfoort. Nadat ik bevallen ben dan moet ik drie dagen opgenomen worden. Dan kan me vriend samen met me moeder alles in orde maken. @Raldaellen, Nou die nesteldrang heb ik nog steeds niet hoor. Volgens mijn vriend wordt ik alleen maar luier. Wat ik wel merk is dat ik soms moeite heb om op te staan vanuit de bank. @Ambonmanise, Bandenpijn daar heb ik nog niet last van. misschien dat het nog moet komen. @all vandaag stak de verkoudheid keelpijn en het hoesten weer de kop op. pfff hoop dat het snel voorbij is. Wens jullie allen een goede nachtrust toe.
@Ambon, hij zal daar zeker nog tot 37 weken liggen. We gaan er gewoon vanuit dat hij tot de uitgerekende datum moet blijven dan valt het altijd mee als het eerder zou zijn. @nunu, ik ben op de natuurlijke manier bevallen zonder pijnbestrijding. Ik ben na de bevalling naar de ok gegaan om de moederkoek te verwijderen. Door de vroeggeboorte was deze ook nog niet helemaal ontwikkeld. Dat stukje is blijven zitten omdat het vast bleef zitten en omdat de baarmoeder heel erg week is na de bevalling waren ze bang dat ze erdoorheen zouden prikken en een darm zouden raken. Heb totaal geen zin in weer een operatie, maar het moet eruit vanwege infectiegevaar. Dank je wel voor je berichtje. Het komt uiteindelijk allemaal goed. Beterschap met je verkoudheid!!
@Dees Ai, dat is dan weer een tegenvaller! Bah! Sterkte straks, moet je dan blijven? Is het in het zelfde ziekenhuis als Milan ligt? @Nunu Het moeilijk opstaan herken ikwel ja Het luier worden niet, ruilen?? Mag je wel je verkoudheid houden, vervelend zeg, dat gehoest met een dikke buik!! @Ambon nee, bandenpijn heb ik ook niet meer, wel mijn bekken die s'nachts aan alle kanten kraken en pijnlijk zijn, het omdraaien in bed word er niet beter op! (en mijn nachtrust ook niet) Fijne dag vandaag!
@Raldaellen, Nee is niet in hetzelfde ziekenhuis. Ik moet dan terug waar Milan nu ligt en hij komt dichterbij. als het goed is, is het een dagopname en zou ik in de namiddag weer naar huis mogen. Ga zo weer naar mijn mannetje, hij gaat in badje (een slakommetje)....
@Dees, wat vervelend dat je daardoor nu ook weer onder het mes moet. Gelukkig is het maar een dagopname, zodat je Milan niet hoeft te missen. @Raldaellen, ruilen? vind het niet erg hoor!! maar gisteren ben ik toch wel heel erg actief geweest. Lekker in Amsterdam geweest. En tja de verkoudheid is wel wat minder geworden maar nog niet helemaal weg. Hoe is het met je bekken?
@Nunu Wezen shoppen in amsterdam?? vanacht beter geslapen, met een kussen tussen mijn knieen, en een tussen mijn enkels, en het hielp wel. Voel me wel af en toe zo'n kevertje op de rug, Die een paar keer heen en weer moet rollen om overeind te komen. Jullie?
@Raldaellen, Inderdaad ik herken het ook het rollen in bed. Wat ik laatste tijd ook vaak heb is dat ik 's nachts wakker wordt en dan plat op me rug lig. Zo fout, dit mag niet omdat dan een of ander ader verpletterd wordt. maar, ja nog ff volhouden. De laatste loodjes. En dan zijn we verlost van deze kwaaltjes. Gisteren was er 8 maart viering in Amsterdam. Omdat de meesten door de weeks werken houden ze het altijd op zondag. En ik heb hoop oude bekenden gezien. En er was live muziek.
Dees, ik wens je een goede operatie toe. Hopelijk mag je dezelfde dag weer naar huis. Nunu, wat is 8 maart viering precies? Ik heb er nog nooit van gehoord. Raldaellen, bekkenpijn is heel erg vervelend. Ik heb er vooral overdag last van. Ik ga ook niet meer zo vaak de trap op naar boven, probeer het echt beperkt te houden. Kom jij wel aan een middagdutje toe (als je zoontje op school zit)? @all: Mijn man en ik zijn al van plaats geswitched in bed omdat ik langer op mijn rechterzij kan liggen dan op de linkerzijde. Nu hoef ik alleen mijn benen buiten boord te gooien en mijzelf omhoog te wurmen zodat ik uit bed kan, hahahaha!! Die bandenpijn heb ik nog steeds 's nachts. Ik hoop dat het een goed teken is (dat de baarmoeder en de kleine aan het groeien zijn). Ik leg er steeds een warme kruik tegen aan en zodra het dan afgezakt is leg ik hem weer tegen mijn bekken aan. Op deze manier kom ik de nachten wel door maar ik heb het middagdutje wel nodig hoor. Morgenmiddag krijgen we weer een groeiecho en dan zullen we zien of de kleine de afgelopen 2 weken thuis ook voldoende gegroeid is. Ik ben echt heel zenuwachtig........... Fijne avond allemaal!!
@ambonmanise 8 maart is nationale vrouwendag. En omdat doordeweeks meesten werken of niet kunnen vieren ze het altijd op een zondag. Echt vervelend van die bandenpijn, ik hoop ook dat jullie allemaal er snel van verlost worden. was je vriend wel blij met de keuze om te switchen? Ik slaap meestal op een harde matras en mijn vriend op een zachtere matras, zodra hij opstaat om naar zijn werk te gaan (6uur) dan rol ik naar zijn kant. Daar heb ik geen moeite om op mijn buik te liggen. Wat ik toch lekkerder vind. Maar hele nacht op zijn matras dat wordt ook slapeloze nacht. heel veel sterkte met de groeiecho morgen. @ Dees, is Milan al overgeplaatst? en wanneer ga jij onder het mes. Wens je heel veel sterkte toe!!
@nunu, morgen om 11.00uur staat de ambulance voor ons klaar. Ik ga met hem mee en mijn man rijdt achter ons aan. Ik zal vrijdag geopereerd worden. Hopelijk in de ochtend zodat ik 's middags naar huis kan. @Raldaellen, Ik heb weer ontzettend genoten van mijn mannetje!! @ambon, dank je wel. @all, ik moet lachen (sorry) om jullie verhalen met uit bed te rollen....zie het al helemaal voor me. Ik heb er uiteraard niet zo'n probleem mee gehad. Maar miste wel de haak van het ziekenhuisbed boven mijn eigen bed. Deze was toch wel handig om je uit bed te takelen. Allemaal succes in de laatste weken!!! Hoop dat ze snel voorbij zijn en dat jullie je hummeltje heel snel in handen mogen houden. p.s. het kan zijn dat ik de komende week even niet meer hier reageer ivm drukte van bezoek, operatie en Milan. Liefs
@Dees, wens jullie morgenochtend heel veel suc6 toe! Best spannend hoor! MOchten we je niet meer spreken heel veel sterkte vrijdag hoop dat de ingreep mee zult vallen en dat je gauw Bij Milan kan zijn.
Spannend vandaag Dees!! SUcces! En heel veel sterkte vrijdag! @Ambon ik ben benieuwd vandaag! Ook voor jou een spannende dag! Dat Je vriend van kant wou ruilen! Denk dat mijn man iets minder enthousiast reageert! Haha! Ze moeten wat voor ons over hebben toch?! Ik kom niet aan mijn middagdutje toe. De tijd is dan zo kort, ivm halen en brengen. Ik moet hem om 12.00 halen, en hij moet om 13.10 weer terug voordat ik dan weer thuis ben is het half twee, en kan ik hem om kwart over drie weer halen. De tijden dat hij op school zit moet ik ook gebruiken om in huis af en toe wat te doen, Met dat mooie weer is buiten spelen ook weer helenaal "hot" Dus de vieze kleren zijn niet aan te slepen @Nunu dat je op je buik kan slapen! Het lijkt me best eng? (nu lig ik ook op een hard matras hoor)
@Raldaellen, Is het af en toe niet mogelijk om je zoon te laten overblijven. zodat je toch aan je middagdutje kan komen. lijkt me inderdaad heel vermoeiend. Helpt je vriend je wel met het was en andere huishoudelijke dingen? Op me buikslapen,vind ik niet eng alleen als de baby niet fijn vind dan gaat ze heel druk doen, dan weet ik dat ik anders moet liggen. maar dat heb ik ook als ik op mijn zij lig. Wat ik wel merk is de laatste dagen, dat ik wel gewoon door kan slapen, zonder dat de kleine mij wakker maakt met haar bewegingen. Hebben jullie dat ook?
mijn man vond het niet erg om na 10 jaar te ruilen van plek in bed. Hij vindt het wel wat kouder omdat hij nu bij het raam ligt, maar hij is erachter gekomen dat ik makkelijker uit bed kan komen en hij nu lekker kan doorslapen. Voor allebei een win-win situatie . Dees, heel veel sterkte deze week. Doe maar rustig aan. Zodra je kunt, laat je maar iets van je horen. Raldaellen: wat jammer dat je geen tijd hebt om even je ogen dicht te doen 's middags. Ik voel me daarna altijd weer fitter en kan het dan makkelijker volhouden tot de avond. Nunu, ik kan nog niet doorslapen 's nachts. Op dit moment moet ik juist vaker plassen terwijl ik 's avonds niet meer drink dan anders. Vannacht lag ik echt wakker (ik denk ivm de zenuwen voor de groeiecho) en ben maar even beneden gaan zitten. Toen de wekker van mijn man af ging ben ik weer naar boven gegaan. Hij zei dat ik hem wakker had moeten maken!! Maar ja, wat kan hij dan doen? Ik zei tegen hem dat hij beter kon gaan slapen omdat hij moet werken en ik toch thuis ben. Dat vond hij wel heeeeel lief van mij. Hij komt mij zo ophalen. Dan gaan we weer naar het ziekenhuis toe voor de groeiecho. Ik hoop dat de gyneacoloog tevreden is. Ik laat wel weten hoe het afgelopen is. Geniet van het mooie weer. Een fijne dag verder!!
Yes, de groeiecho was oké. Onze kleine meid doet gewoon waar ze zelf zin in heeft, ze was constant aan het bewegen tijdens de ctg en de groeiecho. Ze zit nog steeds in the flow, op dit moment weegt ze rond de 1800 gram bij 34 weken. De gyn. zei dat het geen grote meid zal zijn bij de geboorte maar ze doet het wel heel goed. Ze is tevreden. Ik moet de komende 2 weken op dezelfde voet door gaan. Dus: rustig aan doen, 's middags een dutje doen en rustig aan doen. Ik ben door de rust afgelopen 2 weken zelfs 2 kilo aangekomen!! (in totaal nu 5 kilo, maar dat is heel netjes bij 34 weken). En de controles blijven 2x per week en over 2 weken krijgen we weer een groeiecho om te kijken hoe ons meisje er dan voor staat. Wij zijn erg blij op dit moment! Een pak van mijn hart dat ik niet hoefde te blijven.
@ambonmanise wat goed om te horen dat alles goed gaat. De lengte is toch wel binnen de norm? @all ben vanmiddag gevallen op mijn buik en lig nu in het ziekenhuis ter observatie. Ctg was goed, bloeddruk laag, krijg morgenochtend het uitslag van het bloed. Ze gaan kijken of het bloed van het kindje met de mijne in contact is gekomen. Laat jullie wel weten hoe en wat. Slaap lekker allemaal
@Nunu Ai! Dat is schrikken!! Hopenlijk alles goed! En kun je lekker weer naar huis straks! @Ambon Wat fijn dat je kleine meid goed groeit!! Heerlijk lijkt het me om te horen dat het nu hartstikke goed gaat!
hallo meiden, ik zal ook weer eens van mij laten horen...ik lees wel braaf mee maar heb vaak de puf niet om te reageren...sorry.. las vanmorgen van Nunu, meid wat een schrik zeg! hopelijk zijn de andere uitslagen goed en mag je gauw weer naar huis... Ambon: fijn dat je kindje nu wel goed groeit en dat de rust jullie goed doet! raldaellen: vervelend dat je de nodige rust niet lekker kan pakken...hopelijk kan dat binnenkort wat beter...je hebt het zo hard nodig! Dees: vervelend dat je weer onder het mes moet...hopelijk valt het allemaal mee en kun je daarna weer gauw naar Milan... wel heel erg fijn dat ie nu naar een ZH komt die bij jullie dichterbij is! en super natuurlijk dat ie het zo goed doet...heb je toevallig nog een foto van hem? ben wel benieuwd naar die knappe vent... hier gaat alles zijn gangetje eigenlijk...heb pas therapie gehad voor mijn bekken en dat gaat nu redelijk, gelukkig! mijn suikers zijn stabiel.. verder sja veel moeite om een fijne houding in bed te vinden, moet veel draaien en dt gaat vreselijk lastig....slaap dus ook erg slecht en kort...hoewel ik het tot nog toe redelijk volhou.. komend weekend gaan we lekker naar een huisje van landal, samen met mijn ouders...beetje ons laten vertroetelen...hahaha heerlijk, kijk er al helemaal naar uit! dan laatste officiële werkweek in en dan zwangerschapsverlof! werk natuurlijk of ATB basis maar goed, daarna helemaal geen verplichtingen meer! zalig....dan kan ik de laatste dingetjes gaan voorbereiden...tas in pakken voor ziekenhuis, wat kleine dingetjes op babykamer, bedje en wilgje opmaken en de kinderwagen opmaken...dan zijn we er klaar voor! ik kan nu al niet wachten...