dankje, jij ook gefeliciteerd! van de moeheid is hier gelukkig nog geen sprake.. ben wel mega snel aangebrand (A) war erg.. schaam me kapot iemand er ook last van?
dankje en ook gefeliciteerd! en inderdaad makkelijker bijhouden zo.. dit wordt ons eerste kindje ja! spannend!! waar ik vandaan kom? nou, ik ben geboren in groningen, daarna meerdere malen verhuisd in drenthe, heb het langst gewoont in emmen, woon nu in makkinga (fr) maar we zijn van plan te verhuizen naar brabant. o en vriend komt oorspronkelijk uit limburg telt dat ook?
@Ambon: De eerste echo bij de verloskundige hier is niet inwendig, trouwens alle echo's bij de vk hier zijn via de buik. Ja! Ik wil wel weten wat het word, Leuk! Bij de vorige wou ik het ook weten! en hebben we het ook tegen iedereen verteld. Iemand nog meer last van "in de war" zijn?? Tjongejonge, weet soms niet meer wat ik doe....pff vermoeiend zo staat de zout in de koelkast, de afstandbediening ligt ineens op de badkamer, vergeet veel, heel veel! Haha, heb tot nu toe het weer mee gehad! Zo slecht hier!! Niet normaal meer! zoveel regen! morgenavond ga ik toch wel, zie wel weer hoe ik me eruit red. mijn buik is ook al duidelijk aanwezig, dus wie weet zien ze het zo alwel. Maar ben blij als ik het iedereen kan vertellen! Dat geheimzinnige gedoe
@Ambon Het is per verloskundigepraktijk verschillend hoe of wat. Meestal kan je het wel terug vinden op hun site. Sommige krijgen met 8 weken al een echo, deze is meestal inwendig, en daarna intake, maar bij ons krijg je met 8 weken een intake en dan pas met 10-12 weken een termijn echo. Heb je al gekeken voor een verloskundige in de buurt? Waarom ga je eigenlijk eerst langs de huisarts? @Mick Ik heb ook al wel behoorlijk last van m'n hormonen. Vanmorgen al voor het eerst vanuit het niets tranen, en ik kan ook erg fel reageren op niets Jij hebt al bijna overal in Nederland gewoond! @raldaellen Daar heb ik nu gelukkig nog niet zo veel last van. Vorige keer had ik later in de zwangerschap wel behoorlijk chaos in m'n hoofd. Ik kon bv echt de boodschappen niet meer opruimen, want ik wist echt niet waar ik moest beginnen. Ik wilde vandaag de vk bellen, was ik even vergeten dat ze op vrijdag geen spreekuur hebben. Kan nu dus pas maandag bellen. Van mezelf mocht ik dus wel weer een kruidvat 2v5 kopen, en zie hierbij het resultaat
Poemi, waarom heb je weer een zwangerschapstest gedaan? Wou je weten of je nog wel zwanger bent of had je nog geen duidelijk streep? Ik had gelijk bij mijn 1e test vorige week een duidelijke streep. Zie hieronder. Bekijk bijlage 178466 Ik heb de doktersassistente gebeld om te zeggen dat ik zwanger ben en ze zei dat het gebruikelijk is om met 6 weken een gesprek bij de dokter te hebben en van hem een verwijzing voor de verloskundige te krijgen. Ik neem aan dat ze er verstand van heeft want voor mij is het de 1e keer. Ik moet er maandagochtend naartoe, ga dan met een smoesje wat later naar mijn werk toe. (sorry, verslapen. Of zoiets.) Ik hoop wel dat ik voor 16 september nog een echo kan laten maken. Volgens mij kan ik nu ook al 6 weken zwanger zijn. Ik heb nog geen last van hormonen. Vorige week wel. Toen zei mijn man bij alles: zekers last van je hormonen??? Toen wisten we nog niet dat ik zwanger was!! Ik ben alleen beetje moe, mijn buik wordt al steviger en dikker. Ik eet steeds kleine beetjes, ben anders wel bang dat ik een x ga overgeven en op deze manier kan ik het nog tegenhouden. Hopen dat het zo blijft.
@Ambon Ik had nog niet echt een knal test gehad, en als troost voor mezelf dat ik de vk niet kon bellen mocht ik wel weer een testje doen Als je naar m'n rijtje kijkt zie je dat de bovenste 2 (maandag en woensdag) nog vrij licht zijn. CB heeft ondertussen al wel 2x gezegd dat ik zwanger was hoor. Maar jij had gelijk wel een duidelijke test ja! Ze zijn dan nog wel ouderwets bij jullie. Hier mag je gelijk de vk bellen. De vorige keer heb ik de ha vrij laat ingelicht volgens mij.
Ik zal de komende tijd niet meer aanwezig zijn hier, mijn moeder is gisternacht overleden. Ik heb haar verteld toen ze in zware coma lag dat we zwanger zijn. Vertel het aub je moeder gelijk!!!! Ik ben te laat!! Ze zeggen wel ze horen tot het laatste moment en ze knikte ook met haar knie, dus gehoord heeft ze me wel, maar een knuffel zou heel fijn zijn.......... Succes allemaal en misschien tot later in het jaar.....
@Dees Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Probeer ook nog wel aan jezelf en aan de kleine beeb in je buik te denken!
Dees, wat erg voor je dat ze is overleden!! Heel veel sterkte met dit verlies. Ik ben er stil van, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop dat je het kan verwerken en aan je kleine kan denken. Gelukkig heeft ze in haar coma jou kunnen horen. Ook nu zal ze nog bij je zijn. Ze laat je niet in de steek en ze zal over je kleine waken. Ik hoop dat je je later weer bij ons kunt voegen, dat je daar tot in staat zult zijn. Heel veel sterkte gewenst.
Hey meiden, Ik kan wel janken, heb echt het gevoel dat het niet goed gaat. Gisteren al wat bloedverlies, sinds gisterenavond buikpijn en lage rugpijn en sinds vanmorgen het gevoel ongesteld te moeten worden Net nog een kruidvat test gedaan en die was iets lichter dan vrijdag. Manlief verklaarde me voor gek dat ik er nog één deed, omdat ik me zo helemaal gek loop te maken, maar kon het niet laten Zou het liefst in bed gaan liggen en lekker onder de dekens kruipen, ga ik zo misschien ook maar doen. Sorry voor het ego-bericht..
Poemi, geeft toch niks een ego-berichtje?? Verlies je nog steeds bloed of was het maar heel even? Het kan zijn dat er een vaatje geknapt is en ze zeggen dat je tijdens je zwangerschap af en toe bloed kunt verliezen. Wanneer heb je een afspraak bij de verloskundige? Sterkte, ik hoop voor je dat het goed afloopt. Ik ben echt heel erg moe. Gisterenmiddag na het eten ging ik even rustig op de bank zitten lezen, val ik zo in slaap. Na een uur werd ik wakker. 's avonds pas om 23.30 uur naar bed gegaan maar vanmorgen toch weer om 7 uur wakker. Vanmiddag maar even weer een uurtje geslapen. Jee, die kleine maakt mij wel moe hoor. Morgenvroeg moet ik bij de dokter zijn voor een verwijzing naar de verloskundige. Ik wil zsm daarheen!! Hoe is het met iedereen?
@Dees: Jeetje Dees, wat verschrikkelijk! Veel sterkte met dit verlies! Gelukkig heeft je moeder je kunnen horen. Jouw kleintje zal altijd een bijzondere beschermengel hebben. *dikke knuffel* @Poemi: Daar is het forum voor! Hoe voel je je meid? En heb je nog last van bloedverlies? Ik hoop dat alles goed gaat! @Ambon: Ik heb begrepen dat rond de 6 weken de moeheid nog meer kan toenemen. Pak je rust wanneer het kan en luister vooral naar je lichaam. En morgen eindelijk naar de dokter voor je verwijzing! Ik kan de rest van de reacties niet meer teruglezen. Dus ik maak er even 2 reacties van!
@Mick: Snel(ler) aangebrand? Mijn irritatiegrens is wel wat eerder bereikt! Maar ik probeer dan even tot 10 te tellen, hihi (vooral wanneer het over de schoonouders gaat, sorry vriendlief!). @Ellen: Ik verplaats nog geen spullen, alles staat nog op z'n plek. Moet jij (of je zoon) niet lachten als je de zout in de koelkast terug vindt? @all: Ik ben weer terug van een gezellig weekendje Antwerpen! Leuke (shop)stad! We hebben rustig aan gedaan en zeker zo'n 10 km gelopen! Dus even een chillsessie (roomservice en powernap) op de hotelkamer hoorde er ook bij, haha! Jammer genoeg werkte het weer alleen niet mee, maar dat mocht de pret niet drukken. En ik heb een besluit genomen: ik wil het geslacht van de beeb niet weten! De verrassing bij de geboorte lijkt me prachtig! Fijne avond nog meiden! Er staat voor mij weer een 5-daagse werkweek te wachten, dus ik ga nog even genieten!
@Ambon Als het kan ook gewoon lekker je rust nemen. Spannend, morgen afspraak ha. Hopelijk kun je ook snel terecht bij de vk. @Livelife Hoe was je weekend? Heb je al iets voor de beeb gekocht? Had je nu ook al een afspraak bij de vk staan? Misschien dat ik dat gemist heb/vergeten ben Bij de eerste zwangerschap heb ik de eerste 12 weken ook regelmatig bloedverlies gehad. Ik weet nu alleen niet meer of daar ook rood bloed bij zat, en of ik toen ook buikpijn had. Dus ik weet wel dat het niets hoeft te betekenen, maar dat het de vorige keer goed is gegaan, is ook weer geen garantie dat het nu goed gaat. Morgenochtend gelijk maar de vk bellen, al kunnen ze nu toch nog niets doen. Moet me toch ook nog aanmelden.
@Poemi: morgen inderdaad de vk bellen, kunnen ze niet al een echo doen? Of een vroege inplannen? Heb je geen bloed meer verloren verder? Bij sommige vrouwen 'hoort' dat bloedverlies bij de zwangerschap he? Dus maak je nog geen zorgen, je zoontje is het bewijs! Ik heb dinsdag 13 september een afspraak bij de vk en donderdag 15 september een afspraak bij het ziekenhuis voor de echo. Dat is dus nog ruim 2,5 week wachten! Ik ben zooooo benieuwd! Dan ben ik trouwens 8 weken. Ik zal dan trouwens ook de combinatietest inplannen, die willen wij wel doen. Antwerpen was heel gezellig! Ik heb niks voor de beeb gekocht. Er was echt niks leuks! Ja, een onwijs leuk winterpakje, hahaha, maar dat is niet nodig voor onze lentebeeb Verder hebben we gezellig gekletst over babies, zwangerschap, babyvakanties etc. Daar ben ik trouwens ook wel aan toe! Vakantie! Maar ik moet nog ruim 2 maanden geduld hebben. Lijkt me wel gaaf om met een buikje rond te paraderen in een zomerse outfit (in november!), hihi!
Hoi allemaal, @ Dees: veel sterkte toegewenst! @ Poemi: hoe is het nu met je? Heb je nog meer bloed verloren of is het rustig nu? Ik hoop voor je dat het goed gaat! Het lijkt me gezellig om hier af en toe mee te lezen / kletsen.. Ik ben 26 april uitgerekend.. Deze zwangerschap was best wel een verrassing maar we zijn er niet minder blij mee! Moest alleen een beetje wennen. Maar nu, ruim een week na de positieve test zijn we er helemaal happy mee en gaat de tijd me veel te langzaam! Voel me verder prima, behalve mijn hormonen zijn wat op hol geslagen. Ik ben 2 keer eerder zwanger geweest, eerste keer ging het mis rond 6 weken en de tweede keer hebben we een prachtige dochter gekregen. Beide keren had ik veel meer last van zwangerschapssymptomen dan dat ik nu heb. Maar het kan nog komen.. Hoe is het met jullie? Groetjes Annelin