@nunu, jee je laat ons wel schrikken. Hoop dat alles goed gaat!! En rustig aan gaan doen jij he?! Je zal jezelf wel helemaal verschrokken zijn. Laat je wat weten. @ambon, wat goed!! Jullie meisje heeft gewoon haar eigen willetje. Ben blij voor je dat je n iet in het ziekenhuis hoeft te blijven! Ga lekker genieten van je rust! @laura, heel veel plezier komend weekend!! @all, Milan heeft de autorit goed doorstaan. Hij lag te slapen....Gisteren wel iets onrustig geweest, maar hij lag er weer als vanouds bij. Op zijn rugje met de armpjes in de lucht ontspannen. Oh ja een foto nog van onze kanjer en van buiten de versiering.
Laura, leuk om weer iets van je te horen. Hopelijk helpt de therapie goed. Ik ben er nog niet weer heen geweest. Ik durfde geen nieuwe afspraken te maken omdat ik op dit moment alles dag voor dag bekijk. Heb je je nog aangemeld voor een zwangerschapscursus??? Veel plezier het weekend. Geniet ervan en laat je lekker in de watten leggen. Nunu: wat laat je ons schrikken zeg. Ben je van de trap gevallen of gestruikeld?? Doe maar rustig aan. Ik hoop dat de bloedtest goed is en dat je vandaag naar huis mag. Dees: wat fijn dat Milan nu dichterbij huis is en dat alles heel goed gaat met hem. Hopelijk mag hij binnenkort naar huis toe. Op de foto kun je een groot verschil zien met de vorige foto. En de giraf buiten is erg leuk met zijn naam erbij. Is wel makkelijk, hoeven mensen/buren je ook niet te vragen hoe de kleine heet!!! FF vraagje: moet Milan nu een bepaald gewicht hebben voordat hij naar huis mag of kijken ze naar het aantal weken van hem? Raldaellen: ik ben zeker opgelucht dat ons meisje het goed doet. De lengte van haar weet ik niet. Ze zit nog steeds in de onderste boog, maar ze is tov 14 dagen terug nog steeds in een stijgende lijn. De gyn. was zelf ook verrast. Ze zei: moet je kijken hoe goed ze het nu doet, ze vaart haar eigen koers en we zijn ondertussen alweer in week 34 beland!! @all: Ik heb heel goed geslapen vannacht, ben er maar 1 x uit geweest voor toiletbezoek. Ik was ook wel moe omdat ik gisterenmiddag geen dutje heb kunnen doen en 's avonds een rondje gelopen met mijn man en daarna zo lang mogelijk ben opgebleven. Ik heb gisteren voor het eerst weer een stukje gefietst!! De laatste keer was in het najaar met het mooie weer. Ik kon niet meer heel snel fietsen maar ik heb er wel van genoten. Het was ook erg mooi weer gisteren. Ik heb erg veel zin in de lente. Trouwens, vergeet ik bijna te vertellen. Mijn man heeft vannacht gedroomd dat ons meisje geboren was, dat hij haar in zijn handen hield en dat hij in paniek was omdat alle kleertjes te groot waren!!! Hij moest eerst met spoed naar de winkel toe. hahahahaha Ik moest er wel om lachen want we hadden het hier gisterenavond nog over gehad omdat we nog geen idee hebben hoe zwaar en hoeveel cm's ons meisje zal zijn bij de geboorte. Ik ga vrijdag de gyn. ff vragen wat wij ongeveer kunnen verwachten. Hopelijk kan ze een goede inschatting maken of ze vindt het nog te vroeg en wil nog 2 weken afwachten tot de 36 weken. Dan vertel ik haar wel ff over de droom van mijn man!! Geniet van deze mooie dag!!
Milan zou met een gewicht van 2250gr. naar huis mogen. Vroeger was dit 2500gr. Ze kijken dan wel hoe hij het verder doet. Of hij zelf voedingen binnenhoudt. De hoeveelheid wordt steeds meer, hij krijgt nu 17cc en daar wordt een soort van eiwit aan toegevoegd met extra vitaminen om de groei te vorderen. Zelf houden we de uitgerekende datum aan dat hij naar huis mag, is het eerder dan valt het altijd mee.
@all Bedankt voor al jullie bezorgde reacties. Vanochtend weer aan de CTG gelegen. Gisteren was de baby heel erg druk, daarom moest ik ook ruim ander half uur eraan liggen. En vanochtend was de baby gelukkig wat rustiger. Gelukkig was de bloed van de baby en mijn bloed niet met elkaar in aanraking gekomen. Jeetje het is echt schrikken als je hoort wat er allemaal mis kan gaan na een val. Ik dacht oo de baby zit/ligt veilig daar kan niets gebeuren. Maar het schijnt dat een val kan zorgen dat de placenta loslaat, dat de vliezen breken, de bloed met elkaar gemengd kan worden enz. Dus totdat de arts dit mij allemaal vertelde was ik best rustig. Daarna wat emotioneel en gespannen. Gelukkig was er niets ernstigs behalve dat ik zo nu en dan buikpijn en nek pijn heb. Weet niet of de nekpijn door het slapen in een ander bed, of door het val komt. Als standaard protocol moest ik blijven om te kijken of er veranderingen zouden optreden. @Ambonmanise, wat goed dat je meid het naar haar zin heeft en goed maakt. Kan jou blijdschap best voorstellen, na een nachtje in het ziekenhuis heb overnacht. Hahaha wat grapig dat je vriend erover heeft gedroomd. Waarschijnlijk moest hij het gesprek nog verwerken die jullie die avond hadden gevoerd. heerlijk he als je een nachtje heerlijk door kan slapen.. We slapenloze nachten wacht op ons @Dees, wat een knappe zoon heb je Leuk ook die geboortebord. En nu maar hopen dat hij snel aankomt en naar huis mag. Want ziekenhuis is echt niet fijn hoor om te blijven. @laura wens je alvast een hele leuke weekend toe, en laat je goed verwennen. En dat je uitgerust terug kom.
İk moest me trein halen, ging dus rennen en toen struikelde ik en viel op me buik met de handen gestrekt naast me hoofd
@Nunu zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje! gelukkig is alles goed afgelopen! Wel schrikken lijkt me! @Dees Wat een prachtig mannetje! succes morgen!! @Laura Leuk om weer wat van je te horen! Lekker vooruitzicht he, het verlof! Heerlijk! Geniet van het komende weekend! @Ambon wat grappig dat je man er over heeft gedroomd! Haha! Fietsen doe ik nog steeds, niet heel fanatiek maar toch...de boodschappen ed. gaan gewoon op het fiets. Ik ben benieuwd of de schatting straks een beetje gaat kloppen. Ik weet nog wel dat ze het bij Djenn toen helemaal mis hadden. Ze zeiden toen dat ik blij mocht zijn als hij de 5,5 pond haalde hij was bijna 8 pond bij de geboorte! Verder geen bijzonderheden, druk met plannen van een verjaardag en een verjaardagsfeestje....pff nu al geen zin in In het kinderfeestje dan he! Suggesties zijn welkom!
Dees, succes met de operatie vandaag. Hoe zwaar is Milan op dit moment? Ik hoop dat hij gauw bij de 2250 gram komt. Nunu, je kunt beter niet meer gaan rennen met je zwangere buik. Gelukkig is het dit x goed afgelopen! Ik vond het niet erg om te slapen in het ziekenhuis. Maar ik was overdonderd dat ik moest worden opgenomen. Het voelde alsof ik gearresteerd was terwijl ik niets fout gedaan had. Ik ben er wel goed verzorgd. Maar het is ook wel fijn om weer thuis te zijn. Maar ik mis die papegaai stok boven het bed wel. Is wel makkelijk om uit bed te komen. Raldaellen, voor de boodschappen hoef ik alleen maar de straat over te steken en dan ben ik als bij de winkels. Ideaal. Maar nu de lente eraan komt, ga ik wel vaker ff fietsen. Ik vond het erg fijn. Ook geen last vd bekken gehad. Gek he, dat ze soms het gewicht compleet verkeerd inschatten. Denk je dat het nu nog te vroeg is om een schatting te maken? Ik wil toch wel weten of ik nog pakjes maat 44 of 48 moet halen. Ik denk dat 50 te groot zal zijn.
Ambon wat was je vroeg vandaag!! Slecht geslapen? Ik weet het niet of het te vroeg is voor een schatting, ze groeien de laatste weken wel het meest. Ondanks dat ze er wel eens naast zitten ga ik toch altijd van de arts uit. Hij heeft er uiteindelijk voor geleerd. Ik denk dat ik gewoon twee kleine pakjes zou kopen in kleinere maatjes, en als het dan echt nodig is, mijn moeder of man erop uit sturen voor kleertjes.
@Dees, we denken en duimen voor je, heel veel sterkte!! @Raldaellen, het was inderdaad behoorlijk schrikken nadat ik in het ziekenhuis was. Tijdens de val dacht ik ach het valt wel mee. Maar het schijnt hoop mis te kunnen gaan tijdens zo'n val. En dan ga je je opeens heel erg schuldig voelen omdat je de trein wou halen voor een lunchafspraak. Wat voor kinderfeestje wil je geven? aantal kids? en thuis of elders? Traktaties, uitnodigingen en tips voor kinderfeestjes op Party-Kids.nl hier vind je wel leuke ideeën maar ook als traktatie voor op school bijv. @Ambonmanise, Die papegaai stok dat mis ook wel hoor. Echt handig zo iets. Inderdaad het moment dat je te horen krijg dat je opgenomen wordt is niet fijn nee. Vooral niet als je geen spullen bij je hebt Ik zou me voor de rest niet al te druk maken over het gewicht en de maatjes die je moet kopen. Voor de zekerheid kan je er een of twee kopen in kleinere maat. @All woensdag zou de kinderwagenopzetstuk geleverd worden, een een stokke toplaken met sloop. Ze hebben netjes geleverd, omdat ik in het ziekenhuis lag heeft mijn vriend ze in ontvangst genomen. En ja hoor kinderwagenopzetbekleding zonder frame en in het verkeerde kleur geleverd. en de rits van de sloop was ook stuk. Ben echt super blij met BABYDUMP. Dus weer een klacht ingediend en nu krijgen we het in week 12 alles opnieuw.
@Nunu jeetje jij treft het wel hoor met de babydump! Bah, wat balen!! Je moet je niet schuldig voelen hoor, heel ongezond! Kan gebeuren toch? Volgens mij moet je zelfs nog kunnen hardlopen tijdens je zwangerschap. Normaal gesproken val je toch ook niet?!
nou, ik met me hele lage bloeddruk, ben wel bekend met ongelukkig vallen, soms komt het doordat ik niet voorzichtig ben en soms doordat het zwart voor mijn ogen wordt. En wat de babydump betreft denk dat ik me telefoonkosten gewoon daar ga declareren elke gesprek kost wel bijna 8 minuten. Ach joh de belangrijkste hebben we in huis.
Nunu, wat maakt Babydump het jou moeilijk zeg. Ligt dat aan de mentaliteit van de mensen daar? Hier in het oosten helemaal geen problemen gehad!! Ik ben nog steeds super tevreden over hun service. Je kunt het proberen om de telefoonkosten te declareren. Maar het is een normaal nr. waar je geen extra gebruikerskosten voor betaald als je met je mobiel belt. Dus als je een abbo hebt, gaat het gewoon van je tegoed af. @all: Ik kom net van controle uit het ziekenhuis. Ik was er op de fiets heen gegaan omdat het mooi en droog weer was. De ctg was prima, alleen mijn bloeddruk veel te hoog. De onderdruk was 101!! Ze vroeg hoe dat kon, ik zei dat ik gefietst had sinds langere tijd. Na 20 minuten opnieuw gemeten en toen was de onderdruk 88. Die heeft ze maar ingevoerd in de computer. Het duurde wat langer bij de gyn. voor de echo van de navelstreng omdat mijn eigen gyn. werd weggeroepen ivm complicatie na een bevalling. Die moest dus met spoed naar de OK. Toen moest ik ff wachten tot ik bij een andere gyn. terecht kon. Hij zei dat het er goed uitzag. Genoeg vruchtwater, kleintje bewoog goed en de navelstreng was ook in orde. Ik zei tegen hem dat de kleine af en toe wat minder actief is en vroeg hem of dat normaal is. Hij zei van wel, dat de kleine zich aan het voorbereiden is op lange slaapcyclussen na de bevalling. Maar ik moet wel meteen contact opnemen zodra ik denk dat het niet goed is. Ik heb hem maar niet gevraagd over het gewicht van ons kleintje omdat hij de groeiecho niet gemaakt heeft. A.s. dinsdag heb ik weer een controle en toevallig weer bij mijn eigen gyn. Misschien dat ik het dan wel kan vragen Ook houd ik nu vocht vast in de kuiten, ik zie de rand van de sok er in staan. Die komt omdat ik nu meer moet rusten en dus vaker zit. Houden jullie ook vocht vast? Ik kan mijn laarzen niet meer dicht krijgen, heb nu gympen aan maar het is verrekte moeilijk om de veters dicht te maken!!! En ik fiets met mijn benen een beetje wijd omdat de buik er nu tussen zit. Ik lijk wel een kerel .......
@Ambon Haha! Tja we worden er niet charmanter op he Maar hier geen vocht. @Nunu tja dat kinderfeestje, ik heb geen idee. ik denk dat het gewoon thuis word en dan maar spelletjes doen ofzo. ik heb geen zin om te gaan slepen met al die kinderen. traktatie op school is wel lastig want hij wil uiteraard chips (zoals alle kinderen) en ik zeg nee!! dus dat zullen wel cakejes worden Die traktaties zijn wel leuk! Heb er al een aantal van gemaakt toen hij nog op de peuterspeelzaal zat, en ook nog in groep 1 en 2. Maarja kleine kinderen worden "groot" en dan is veel in ene kinderachtig
@all: gisterenmiddag naar Babydump geweest. Daar hebben wij slingers, ballonnen, een schattig roze broekje en truitje met bloemetjes, een rompertje met dezelfde bloemetjes gekocht in maat 50. En een vestje die je aan 2 kanten kunt dragen in maat 56. Dan hebben we toch al iets meer in maat 50. Misschien is dit nog wel te groot voor haar maar ik heb het liever 1 maatje te groot dan te klein. Gisterenavond hebben wij de box in elkaar gezet. Ik vind het erg leuk staan. De muziekmobiel en boxspiraal passen qua kleur ook mooi bij elkaar. Hieronder wat foto's van de box. Bekijk bijlage 229564 Bekijk bijlage 229563 Hebben jullie de box ook al klaar staan? Fijne zondag, ik ga nog effe proberen te slapen.
Mijn man heeft nog een paar foto's gemaakt van mij met 34 weken + 1 dag zwanger. Bekijk bijlage 229577 Bekijk bijlage 229578 Hebben jullie ook nog foto's gemaakt?
Ja! De box staat inmiddels, ook om mijn zoontje vast te laten wennen, zometeen ga ik de kinderwagen naar beneden halen en hem inelkaar zetten. heb zelf vrijdag foto's gemaakt van mijn buik met 34 weken. toch mijn man maar weer eens vragen Mooie buik hoor Ambon!! Bekijk bijlage 229582 Bekijk bijlage 229583
Dames sorry voor mijn late reactie. Heb het druk gehad en nu blijf ik bij me ouders logeren. Kan alleen niet via laptop inloggen weet mijn wachtwoord niet. Thuis was die standaard ingevoerd ook bij mijn mobiel. Maar via mobiel vind ik lastig om te reageren. Als alles goed gaat blijf ik tot dinsdag bij me papa logeren. Dan zal ik proberen om woensdag te reageren op al jullie berichtjes.
Wat een mooie buiken!! Ben er jaloers op... @ambon, in het ziekenhuis zeiden ze tegen ons ook, koop beter een maatje te groot, dan kunnen we het omslaan dan dat het te klein is. Ik heb wel rompertjes in maatje 44 moeten kopen, want maat 50 verzoop hij echt in. Het kleinste pakje heb ik van vriendin gekregen en is maat 40. @nunu, jee hoop voor je dat Babydump de volgende keer wel goed gaat! En doe maar rustig aan he!! @raldaellen, leuk zo'n kinderfeestje organiseren! Het programma minute to win it heeft vaak leuke spelletjes ook voor kinderen. @all, vrijdag de curretage gehad voor de placenta resten. Maar dit ging mis, ze hebben de baarmoeder geperforeerd. Tijdens de operatie ben ik onderkoeld geraakt. Ze hebben toen via de kijkoperatie de gaatjes kunnen dichtschroeien. Met als gevolg dat ik er 5 mooie littekens op mijn buik bij heb. Ben vrijdag niet naar mijn mannetje kunnen gaan omdat ik een nacht daar moest blijven. Ik moet het nu 5 dagen aanzien, als er complicaties zoals koorts, hevige buikpijn optreden dan moet ik met spoed terug. Het kan zijn dat ze de darm hebben geraakt. Kan er allemaal nog wel bij.