zo meiden, hier ben ik ook weer eens heb sinds vandaag officieel verlof dus heb nou eindelijk weer tijd om te reageren hier. net als laura wel steeds mee gelezen hoor, dus ben wel op de hoogte @dees: jeetje meis, jij hebt ook alle pech die je kunt hebben nu he heb je er veel pijn van of valt dat mee?? ik hoop dat je snel weer opknapt en, samen met je vechtertje, naar huis kan!! @ambon: wij hebben de box al een tijdje staan. mn zus had m voor ons geregeld en toen ze m kwamen brengen hebben we m maar meteen in elkaar gezet, staat zo leuk vorige week hebben mijn mannetje en mn zwager alles in de babykamer op zn plekje gezet, en mn schoonvader heeft de gordijnrails opgehangen. helaas bleken de gordijntjes te kort (had ze via marktplaats) maar er zat een vrij grote zoom in dus mn schoonmoeder heeft ze kunnen verstellen kinderwagen heb ik meteen in elkaar gezet toen we m opgehaald hebben, kon niet wachten toen, erg he! we hebben ook niet een groot appartement dus we konden al deze spullen toch ook niet nog ergens apart opbergen, dan meteen maar goed dat vocht vasthouden heb ik ook al een tijdje.... lijkt wel een olifant af en toe, hahaha. ik heb het destijds aan de VK gevraagd maar t was pas veel als er kussentjes op je voeten zitten...hmm, die beginnen ondertussen ook echt te komen! mn enkels zijn niet meer te onderscheiden van mn benen en ik lijk wel een rollade als ik mn sokken en kousen uit doe (heb via mn werk soort van kousen, die wat steun moeten geven) heb trouwens ook alleen nog maar mn gympies aan hoor, ik loop zo dom te worstelen als ik moet veters strikken of laarzen aan wil ik heb trouwens geen enkel probleem gehad met de babydump...alles in 1 keer goed geleverd en geen fouten oid. wat balen dat dat bij jou wel zo is nunu begin nu eindelijk iets beter te slapen. denk dat ik dan toch te druk ben geweest al die tijd. als ik nu gewoon lekker rustig aan doe wordt ik meestal maar 1 a 2 keer wakker heb nog wel steeds pijn in mn ribben, denk dat daar ook ergens een zenuw knel zit want ze kunnen echt niets anders vinden. paracetamolletjes dan maar weer en denken aan het goede doel waar het voor is! nou, dat was weer even een update, nu lekker even het balkon op, van het zonnetje genieten fijne dag allemaal!
raldaellen, mooi rond buikje heb je!! Had je ook zo'n buik toen je van je zoontje zwanger was? hoe is het feestje gegaan? Nog wat leuks gedaan met de kids? dees: wat erg dat het mis is gegaan! Ik ben echt geschrokken van je verhaal. Hadden ze dit niet kunnen voorkomen? Hoe gaat het nu met je? Tot nu toe geen complicaties? Lig je nog in het ziekenhuis? ballie: ben je blij dat je verlof begonnen is? Je hebt het lang volgehouden! Nu rustig aan doen, maar wel genieten van je vrije tijd. Lastig hè, die ongemakken die nu gaan opspelen? Ik moest eerder maar 1x 's nachts eruit om te plassen. Nu al 2x. Ach ja, dan kan ik alvast wennen aan de nachtelijke voedingen straks. Die komen toch op mij neer als ik borstvoeding ga geven. Gisterenmiddag is een vriendin van mij opgenomen die op 31 maart uitgerekend is. Zij was voor controle bij de vk en had een hoge bloeddruk en hield veel vocht vast in de benen. Ze mocht gelijk blijven omdat ze bang waren dat ze zwangerschapsvergiftinging had. Gelukkig had ze thuis haar vluchtkoffer voor het ziekenhuis al klaar staan (ze is 37 weken zwanger)! Vanmorgen hebben ze gel ingebracht om haar baarmoedermond week te maken. Dat kan snel gaan maar ook nog een paar dagen duren. Zodra die week genoeg is en ze heeft 2 cm ontsluiting, gaan ze haar vliezen breken zodat de bevalling op gang kan komen. Ik denk dat ze deze week wel gaat bevallen. Spannend hoor!!! Ik kom net van controle in het ziekenhuis terug. De kleine was erg druk aan het bewegen in de buik. De banden die ik om krijg voor de ctg drukte ze gewoon omhoog!!! Daarna de echo van de navelstreng gehad bij de gyn. en die was ook in orde. Er was veel vruchtwater bijgekomen zei ze. Dat was een goed teken. Volgende week dinsdagmiddag hebben we weer een groeiecho en dan is het weer kijken of de kleine nog steeds de goede kant op gaat met de groei. Zelfs de gyn. vindt het spannend omdat ons meisje haar eigen koers vaart. Ik vond het wel fijn om te horen dat ik bij de gyneacologen onder controle blijf en ook bij hun ga bevallen. Ik wou toch al bevallen in het ziekenhuis maar nu moet ik zelfs. Een fijne dag iedereen!!
@Ballie Welkom terug Lekker he verlof!! Puur genieten! @Ambon nee mijn zoontje is 31 maart jarig, maar zie erg tegen een kinderfeestje op... Ja, bij mijn zoontje had ik ook zo'n buik. van achteren niet te zien dat ik zwanger was! Wat fijn dat alles goed gaat met je meisje! @Dees bah wat vervelend! Je treft het wel hoor, hopelijk knap je gauw weer een beetje op! Goeie tip zal de site eens bekijken zo van minute to win it! dat moet te doen zijn Vrijdag mag ik weer voor echo, en controle. ben benieuwd! gisteravond konden mijn man en ik een hak of een elleboog, of iets vastpakken!! Hij is echt zo ontzettend beweegelijk! Nou ik ga mijn zoontje uit school halen en dan naar zwemles en dan het 10 minuten gesprek op school...... Op hoop van zegen
btw Ambon wat leuk dat jij en je vriendin zo dicht bij elkaar zitten met de kindjes! Leuk! Weet ze al wat het word? Hopenlijk gaat alles goed! Ik heb mijn tas ook al klaar staan hoor, en de maxicosi.
Raldaellen, ze weet wel wat het wordt maar zij vertelt het net als ik ook tegen niemand! We weten het dus niet van elkaar. Een andere vriendin van mij was 28 februari uitgerekend maar is bevallen op 26 februari en zij wist het geslacht niet van tevoren. zij heeft een dochter gekregen met de naam Jill. Het is een schatje. Het is leuk dat we zo achter elkaar aangaan. zij hebben verder geen klachten gehad tijdens de zwangerschap en leefden erg mee met mij en nu hoor ik hun bevallingsverhalen aan! Totdat die van mij geboren wordt.
@Dees, Meid toch wat vervelend allemaal, gaat het nu wat beter met de buik? Heb je wel iemand die voor je kan zorgen? @Ambonmanise Leuke buikfoto,en de rest van de foto''s leuk hoor dat ie ook geen hoeken heeft maar dat het mooi afgewerkt is. Wij hebben nog niets opgezet. Zodra ik opgenomen wordt dan gaat me vriend de kinderbedje van Amsterdam naar Amersfoort verhuizen en opmaken. Vocht ik heb helemaal geen last van vocht. Ik ben nu bij de kleinste inspanning al duizelig en zwart voor mijn ogen. Door te lage bloeddruk. baby zie je wel je baby doet het hartstikke goed,zo zie je maar dat rust hoop kan doen voor een baby. Vriendin hoe is het met je vriendin inmiddels? Is ze al bevallen? @raldaellen, Wat een leuke buik heb je, baby apparte beleving is dat he dat je iets van de baby kan vastpakken. Dat heb ik nu ook bijna elke dag. maar weet inmiddels dat haar voet is. 10 min hoe was het gesprek op school gegaan? Kinderfeest ik ben er ff niet aan toe gekomen om te gaan brainstormen over een kinderparty. Op de site''s zie je meestal wel leuke doe dingen, maar dat zijn meestal wel een buitenactiviteit. @ballie, leuk om weer wat van je te horen, geniet van je verlof, en doe vooral rustig aan. @All, ik ben eigenlijk de laatste tijd niet zo in stemming. Mijn moeder is vrijdag halsoverkop naar Turkije gevlogen omdat mijn oom iets aan zijn pancreas heeft. Mijn opa was ook overleden aan pancreaskanker. Dus de schrik zit er wel in de familie. En gisteren is mijn moeder ook opgenomen in het ziekenhuis daar. De vader van mijn vriend is ook opgenomen hier in Amersfoort gisteren omdat hij vandaag Hartkatheterisatie krijgt. Gisteren had ik ook controle bij de Verloskunde. De baby is ingedaald, en zit vast in de bekken. Heb daarna gesprek met de verpleegkundige over de bevalling en borstvoeding gehad. Maar met de kleinste inspanning heb ik al last van te lage bloeddruk. pfff dames sorry voor mijn te lange en beladen berichtje. Ik denk dat ik nu ff afleiding ga zoeken..
@nunu jeetje meis wat heftig. en waarvoor is je moeder nou opgenomen dan? ook voor pancreasproblemen? hopen dat de vader van je vriend in ieder geval snel weer naar huis kan, dat is meestal een vrij 'simpele' ingreep en die lage bloeddruk is ook niet fijn zeg, neem je wel genoeg zoute dingetjes?? extra dropjes of chips ofzo tussendoor heeft mij goed geholpen toen mijn bloeddruk zo laag was. enne, gewoon lekker alles blijven schrijven hier hoor. wij lezen graag mee en als het voor jou ook maar een klein beetje oplucht is dat al mooi meegenomen toch??!! @ambon en raldaellen: ja wat heerlijk is dat zeg, verlof! t was de laatste weken nogal druk op mn werk, ook fysiek vrij zwaar, maar ben blij dat ik t tot t einde heb volgehouden @ambon: wat fijn dat je meisje het nog steeds zo goed doet! lijkt me wel een veilig gevoel als je zo vaak die controles hebt, of wordt je er juist meer zenuwachtig van? @raldaellen: ik zag toevallig op marktplaats iets staan over draaiboek kinderfeestjes. heb niet gekeken wat het was maar misschien kan je er iets mee? moet je gratis invoeren en dan in de categorie kinderen en baby's, dan komt ie ergens in de bovenste stukjes tevoorschijn. is je zoontje nog 'goedgekeurd' op school?? ik heb nog geen tasje klaarstaan. ben wel aan t nadenken wat ik er allemaal in ga doen. heb al wel 2 setjes kleertjes voor de kleine meid uitgezocht, zo schattig!
nunu, wat naar dat er nu net slecht nieuws binnen de familie is. Schrijf hier maar van je, hopelijk helpt je dat. Die kleine van jou is al op tijd ingedaald!! 34 weken is heel vroeg zei de gynaecoloog hier. Ik krijg volgende week geen liggingsecho omdat mijn meisje al vanaf week 30 met haar hoofdje beneden ligt en dit controleren ze 2x per week tijdens de echo van de navelstreng. De groeiecho is het belangrijkste op dit moment. Die controles vind ik juist wel fijn, bij de vk kunnen ze dit niet doen. Mijn vriendin is nog niet bevallen. Ze heeft nog geen ontsluiting. Ballie, zie hierboven over de controles. Tot nu toe gaat alles goed. Het belangrijkste is de groeiecho en daar was ik vorige x erg zenuwachtig voor. Dinsdag is het weer zover. De tas voor de kleine heb ik klaar. Alles in de luiertas gedaan. Mijn koffer moet ik nog aanvullen maar ik heb er nog geen zin in om hier naar te kijken.... Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer !!
@nunu wat vervelend zeg! En dat net nu! Hoe is het nu met je moeder? De lage bloeddruk is hier ook bekend, ik drink regelmatig een kopje boullion. en dan helpt het tijdelijk. En gewoon van je afschrijven! Wij lezen wel mee! Sterkte! @Ballie Yep hij is goedgekeurd! Prima cijfers voor de fanatieke vakken, gym, muziek, drama enz. en voldoendes voor de rest Een trotse mama! We gaan met de kinderen naar een kinderboerderij en daarna patat eten bij mijn moeder thuis. Zag/zie er tegen op al die kinderen thuis... Fijne dag vandaag!! Het is mooi weer!!!
@all: mijn vriendin is vanmiddag bevallen van een zoontje. Hij heet Jaylon. Ik vind het wel een mooie naam, heb er nog nooit van gehoord. Het is wel grappig dat mijn andere vriendin een meisje heeft gekregen, Jill. Die naam begint ook al met een J. En ons meisje krijgt ook als 1e letter een J. En dat terwijl wij niet van elkaar wisten/weten wat wij zouden/zullen krijgen!! Heeft iedereen genoten van het mooie weer vandaag? Ikke wel, vanmiddag heel erg bekkenpijn gehad. Ben lekker op bed gaan liggen met een warme kruik ertegen aan. Nu zag ik dat het vandaag 15 maart is. Is het onze trouwdag!! Alweer 8 jaar. Ik heb mijn man nog helemaal niet gefeliciteerd en hij ligt al te slapen omdat hij er weer om 4 uur uit moet. Ik zal hem straks nog wel een kus geven als ik naar bed ga. Ik ga nu de finale kijken van The Winner is.... Ben benieuwd wie er gaat winnen.
Gefeliciteerd met jullie trouwdag!! En gefeliciteerd met je vriendin! Ik vind het ook een leuke naam! Alles goed gegaan?? En wie heeft er gewonnen met: The winner is? Wij kijken er niet naar, ik heb de voetbal gekeken gisteren, en vanmiddag heerlijk buiten geweest! Vandaag nog maar zo'n dagje Geniet ervan!!
@Ambon, Gefeliciteerd met jullie trouwdag! En gefeliciteerd met je vriendin, ik vind het ook wel een hele mooie naam. ben blij dat alles goed is met jullie kleine. @nunu, jeetje zeg. Hoe gaat het nu met je moeder en de vader van je vriend. Ik hoop dat alles goed gaat. Tuurlijk is het schrikken en ben je in een niet zo''n beste stemming, maar schrijf het idd hier maar van je af, dat helpt. @raldaellen, succes vandaag. En lijkt me heel apart als je iets vast kan pakken... @ballie, geniet van je verlof! @all, het gaat hier wel weer. Gelukkig geen complicaties gehad, maar veel pijn. Lopen gaat nu weer. Maar ben echt afhankelijk van mensen om me heen om naar Milan te gaan. Mag nog geen autorijden. Ze hebben geprobeerd om via baarmoederhals naar binnen te gaan, normaal gesproken gaat dit, maar omdat ik een tweehoornige baarmoeder heb ligt bij baarmoederhals ook horizontaal. Dit wisten ze wel, maar dat hij helemaal horizontaal lag hebben ze geen rekening mee gehouden...Daardoor hebben ze de baarmoeder geraakt. Ze hebben een stukje van het weefsel eruit kunnen pakken, maar niet het hele stuk vanwege de bloedingen. Ze hebben toen mijn buik en baarmoeder moeten spoelen vanwege het bloed. Van dat stukje weefsel krijgen we over 3 weken pas de uitslag, de mannen van de kweek liggen achter met hun werk. Ze weten dus nog steeds niet of het placentaresten zijn of een vleesboom. Nu krijg ik nog een oproep voor een mri en daarna wordt het operatief of per medicatie verwijderd. Ik ben zo pissig.....ik heb er gewoon geen zin meer in. Van mijn zwangerschapsverlof kan ik al niet genieten en nu moet ik zelf ook nog gaan hobbelen in het ziekenhuis. Zit er letterlijk en figuurlijk helemaal doorheen. Als ons mannetje op de uitgerekende datum naar huis komt heb ik nog 4 weken verlof... Ik zag wel gisteren op de rijksoverheid dat ze bezig zijn met een wet die voorschrijft dat couveuseouders pas met het bevallingsverlof beginnen op het moment dat het kindje uit het ziekenhuis komt. Nou hoop ik dat ik daar recht op heb. Anders maar ziek melden, maar daar wordt de baas ook niet vvrolijk van. Zou een contract vanaf feb krijgen voor onbepaalde tijd en kreeg vorige week een nieuw mee naar huis voor ondertekening voor bepaalde tijd.. heb ik nog niet getekend want daar ga ik niet mee akkoord. Maar zulke kleine dingetjes komen er allemaal tussen en eerlijk gezegd staat mijn hoofd er niet naar om dit allemaal te regelen. En dan nog het huishouden......... (ik zag geen ronddollende smiley) Sorry voor mijn "long story".
@Dees Tjonge! Wat een toestand allemaal! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorzit! Ik weet wel van een vriendin van mij dat als je couveusekindjes hebt en te vroeg bevallen bent, zij gaat straks in de ziektewet. En dan op de kosten van het uwv aangezien het zwangerschapgerelateerd is. Dan zou je baas er dus geen last van moeten hebben, en jou je contract moeten aanbieden! Toen Djenn geboren is is mijn placenta kapot eruit gegaan/losgescheurd. Stukje blijven zitten. losgekomen met medicatie en vrouwenmantel thee. Ook heel veel bloed verloren. Laat goed voor je zorgen!! Doe het rustig aan en probeer te genieten van je mannetje!!
@Dees, Het is echt heel vervelend he? als iets mis gaat dan gaat ook alles mis lijkt het. Liep je voor je tweehoornige baarmoeder in een gewone ziekenhuis of bij een universitaire? Want ik heb ook tweehoornige baarmoeder, en loop hiervoor bij VUMC in Amsterdam. Als je niet tevreden bent met de behandeling, dan kan je altijd een second opinion vragen bij een ander ziekenhuis, die misschien beter bekend zijn met dit soort operaties die ze uitvoeren. Want je werkgever betreft, ze mogen volgens mij max 3 keer je contract verlengen, daarna is het stilzwijgend een vast aanstelling. En daarnaast mogen ze je niet ontslaan als je ziek bent. En als je kind in een couveuse zit, dan kan je toch ook zorg verlof nemen? Sorry weet niet meer precies hoe het zat ben nu inmiddels al 3 jaar uit de roulatie. Meid ik wens je ook heel veel sterkte toe, en laat je niet wijs maken door de drukte van je werkgever. Je gezondheid en je zoontje is op dit moment het belangrijkste. @Ambonmanise, Ten eerste gefeliciteerd met jullie huwelijksdag. en ten tweede ook gefeliciteerd met je vriendin. Wat een toeval dat jullie drieeen een naam hebben met de letter J. Ja vond 34 ook heel vroeg, Waarschijnlijk ga/moet ik bevallen met 37 weken, de verloskunde zie kom maar over 3 weken terug en dan is het waarschijnlijk het laatste keer. Had ook uitgebreid gesprek met de verpleegkundige gehad, over de bevalling en de borstvoeding. @Ballie, bij mij gaat er bijna een hele zak drop de hele dag doorheen. strooi ook heel veel zout op mijn eten, maar waarschijnlijk helpt het niet echt, want zelfs als ik zit of net nadat ik zout gegeten heb wordt het zwart voor mijn ogen. Volgens de VK, komt het omdat de bloedvaten nu extra open zijn en meer bloed naar de placenta gaat. @Raldaellen, Hoe is je controle vandaag gegaan? @All, dames nogmaals wil ik jullie allen heel erg bedanken voor jullie steun. Mijn oom krijgt morgen te horen of hij goed of slechtaardigs heeft aan zijn Pancreas. Met mijn moeder gaat inmiddels ook beter, ze wordt geneveld en mag met het weekend waarschijnlijk met ontslag. Me schoonpa heeft een ader die dicht is, was woensdagavond bij hem op bezoek, Hij is gisteren ontslagen, maar weet niet precies wat de behandelplan is. Ik krijg niet altijd alle informatie mee, omdat ze mij niet willen belasten. gisteren ook een gesprek gehad met mijn zusje. Ze proberen mij een beetje te beschermen voor stress. heb inmiddels ook gesprek gehad met mijn psycholoog. Het gaat allemaal wel goed komen met mij.
Dees, het zit je echt wel tegen hoor. Ik hoop dat het met medicatie opgelost kan worden. Je werkgever moet maar begrip tonen voor de situatie. Je hebt verlof maar moet elke dag naar het ziekenhuis toe. Hoe kun je nu genieten en bijkomen van alles wat je al hebt moeten doorstaan? Ik zou me dan ook ziekmelden als ik er zo aan toe zou zijn na mijn verlof. kun je misschien familie of vrienden vragen of ze je een beetje kunnen helpen met het huishouden? Al is het maar 1x per week?
Nunu, sterkte met alles. Ik hoop dat het je helpt ons erover te praten en het van je af te schrijven.
Goedemorgen! Vanmorgen eerst maar eens naar de voetbal van mijn zoontje geweest, daarna doorgereden naar Deventer (staat het ziekenhuis waar ik moet bevallen) Hadden ze open dag. Druk!! Maar hartstikke leuk. Er was een lactatiedeskundige die het een en ander ging vertellen. de kraamzorg, kraamsuites. Mijn zoontje mocht oefenen op poppen met luiers omdoen hebben een echo laten maken. Er was een poppendokter, ambulances bekijken, enz. enz. Kortom hartstikke leuk! Verder was de controle gisteren goed, hij ligt netjes met zijn koppie beneden, en het geschatte gewicht is op het moment 2320gr. @Nunu hoe is het met je oom? en met je moeder? Wat fijn dat ze goed rekening met je houden! Enjoy your day!!
Raldaellen: wat leuk dat ze een open dag hadden. Was dit in het kader van: open dag van de zorg?? Ligt jouw kindje qua gewicht goed op schema? Wij hebben a.s. dinsdagmiddag weer een groeiecho en ik ben erg benieuwd of de kleine weer verder gegroeid is en of niet weer te licht is voor de duur van 35 weken + 5 dagen. @all: Mijn buik groeit wel goed. Ik krijg nu ook wat blauwe strepen aan de onderkant van mijn buik terwijl ik mij elke dag insmeer met buikbalsem!! Is dit striae?? Verder had ik gisteren toen ik thuis kwam van de winkel een hele felle steek rechtsonder in mijn buik. Na een paar minuten ging het wel weg. Ik had er verder niet meer aangedacht/opgelet maar vanmiddag gebeurde het weer toen mijn man en ik thuis kwamen van de winkel. Dit keer was het zo'n beetje rechts van mijn navel. Wat kan dit zijn??? Voorweeen??? Ik heb echt geen flauw idee nl. Wie weet dit?
@Raldaellen, wat leuk dat je naar de open dag bent geweest Djenn, zo heeft hij ook een beetje beeld hoe het straks allemaal te werk gaat. Bij mij hebben ze niets over het gewicht gezegd, enkel dat ze ingedaald was en dat ze niet zouden tegen houden als de weeen zou beginnen. @Ambon, blauwe strepen kunnen inderdaad striae maar zeker weet ik het niet, kan ook aders zijn die nu beter zichtbaar zijn. Ik smeer mijn buikje met puur cocosolie uit Suriname. Maar als ik de media mag geloven, helpt geen middel tegen striae. En sommige vrouwen kunnen zelf tijdens het baren krijgen. Ik zou zeggen ga voor de zekerheid door met smeren. @All, Heb vanochtend mijn oom gesproken, hij moet toch onder het mes, om het weefsel ook onder biopt te zetten om zeker te weten of het goed of slechtaardig is. Met mams gaat ook beter kant op, maandag komt de arts weer kijken naar haar longen en daarna wordt besloten of ze naar huis mag. Vandaag flink wat gefietst om samen met de dochter van mijn vriend naar het nieuwe Prenatal store te gaan. Nou het was prachtig ingericht maar buiten dat om vond ik maar niets bijzonders. Heb vandaag ook enorm veel pijnlijke harde buiken, Het gekke is dat de pijnlijke gedeelte alleen aan mijn rechterkant is. Heb de VK niet gebeld omdat ik geen bloed of vruchtwater heb verloren. Maar het blijft nu wel spannend, nu het ingedaald en vast is. Wens jullie allen een goede nachtrust toe.
nunu, wat fijn dat het met je moeder weer wat beter gaat. Kan jij nog wel goed fietsen of gaat het ook niet zo makkelijk meer? Ik blijf wel doorgaan met smeren, al las ik ergens op het internet dat het misschien wel zinloos kan zijn . @all: ik heb net mijn koffer voor het ziekenhuis klaar gemaakt. Er moeten nog een paar dingetjes in zoals mijn medicijnen maar dat kan pas echt op het laatste moment. Ik heb nl. geen idee wat er dinsdag gaat gebeuren na afloop van de groeiecho. Het is onwijs spannend!!! Ik hoop maar dat ons meisje na de vorige groeiecho weer goed gegroeid is en dat de gyn. haar nog even wilt laten zitten. Dat is wel beter voor de kleine. Maar als ik toch moet blijven, dan heb ik mijn koffer voor het ziekenhuis al klaar staan . Fijne avond allemaal!!