@dees: wat slordig hebben ze gehandeld zeg... en heel fijn dat jij dan de dupe moet zijn van hun achterstallige werk!! en jij en je kleintje staan voorop he! dat werk kan wel even wachten. ik denk dat ze meer aan je hebben als jij de tijd hebt gehad om te 'verwerken' en te genieten dan dat je nu halsoverkop weer aan t werk zou gaan. @ambon: das inderdaad spannend dan zeg! ik heb nog niets voor mezelf klaar gezet, zal er komende week eens naar kijken. wat leuk die namen, dan hebben jullie straks de 3j´s die steken heb ik ook af en toe. ik dacht meer nog aan bandenpijn eigenlijk, alles staat nu wel heel strak gespannen natuurlijk. maar zou ook maar zo wat anders kunnen zijn. ik heb het dan als ik een eindje heb gewandeld of iets in huis heb gedaan. @nunu waar zit die nieuwe prenatal? schijnt er ook 1 in Amersfoort te zitten die megagroot is, daar wil ik komende week ns even gaan spieken @all fietsen deed ik de laatste tijd al niet zo heel veel meer. nou gaan we volgend weekend nog even naar Ameland en daar fietsen we normaal gesproken heel veel.... nu dus maar besloten daar een elektrische fiets te huren, anders kom ik nergens meer ben ik bang, haha hebben jullie verder alle voorbereidingen al klaar voor de bevalling? bedverhogers, matjes enz?? ik nog niet, ga komende week of die week erop de verhogers halen, zal leuk worden om dan mn bed in te klimmen!! nou, weltrusten vast allemaal en op naar een mooie nieuwe week!
@Ambonmanise, ik kan nog wel fietsen, maar heb niet meer de conditie die ik normaal heb, Lopen is wel pijnlijker dan fietsen. Ik fiets dan ook niet echt langer dan een kwartier. Het geeft wel een lekker gevoel he als de koffer ingepakt en klaar staat. Koffer die heb ik al paar weken klaar liggen in onze slaapkamer, heb vanavond nog een lijst voor me vriend gemaakt, wat echt als laatst nog ingepakt moet worden. Daarnaast ook een lijst gemaakt, wat hij allemaal moet doen als ik in het ziekenhuis opgenomen wordt. @Balie83, De nieuwe grote Prenatal zit naast het Ikea gebouw. Dat is dan Amersfoort Vathorst. Het is niet zo ver van ons vandaan. Het is een prachtige gebouw, maar qua winkel valt het wel mee vond ik. De Prenatal in Utrecht vond ik toch beter. Voorbereidingen Nou ik heb me geestelijk al op alles voorbereid, weet alleen niet hoe het straks zal uitpakken. Omdat ik 3 dagen opgenomen ga worden, gaat mijn vriend de kraambed, babybad, ledikant enz uit Amsterdam verhuizen en opmaken. Tot die tijd kunnen we nog genieten van het knusse huis. Wens jullie allen een fijne nachtrust toe.
Ballie, wat slim om, dan een elektrische fiets te gaan huren. Of je huurt een tandem en laat de andere fietsen!! Ons bed hoeft niet verhoogd te worden. Ons nieuwe boxspring is zo hoog dat ik nu als met mijn benen bungel als ik eruit wil. Matrasje? Ik weet niet of ik die nodig ben omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Eigenlijk hoop ik dat ze mij gaan inleiden, dan hoef ik niet met weeën in de auto er naar toe. Wij moeten nog wel een rugsteun halen bij de Icare winkel. Die mag je 6 maanden gratis lenen. Dat is handig om in bed te voeden. Nunu, ik heb ook een briefje bij de koffer liggen wat er als laatste nog in moet. Weet jij waar ik een flesje water met een pompje kan vinden? Dit staat nl. ook op het lijstje. Weet jij al wanneer je opgenomen gaat worden??? Fijne dag allemaal!!
Ik zou wel onderleggers halen, en een matrasbeschermer. Je weet immers maar nooit of je vliezen thuis breken. de onderleggers zijn handig voor het vloeien na de tijd. Ons bed staat op klossen sinds vorige week, heerlijk!! FF klimmen maar.....wel fijn!! Misschien rare vraag maar wat ga je doen met een flesje water met een pompje? Striae tja....helemaal vrij van ben ik ook niet maar heb niet van die rode striemen die je wel eens ziet maar meer witte, ach ja ze zaten er nog van de vorige keer, heb me er nooit aan geergerd hoor later in bikini of badpak. blijf wel ijverig smeren met cacaoboter Schijnt je huid elastisch te houden Hij is bij mij nog niet ingedaald, hij ligt wel goed, maar daald waarschijnlijk niet in, al hoop ik nog van wel, hij drukt nu zo op mijn longen als ik lig. Het geschatte gewicht was iets onder het gemiddelde maar prima in de lijn. @Ballie verstandige keuze !! Heerlijk zeg een weekendje ameland! lekker genieten en mooi weer bij! Geniet van de mooie dag!!
@Ambon, Heb nog niet eerder gehoord over een flesje met pompje? Van wie heb jij het? Geen idee ook waar het voor dient. Ik doe gewoon dextranenergie drank en dextroenergietabletjes in mijn handtas. Ik weet nog niet wanneer ik opgenomen wordt. Denk pas als de weeen begonnen zijn, het staat alleen nu vast dat ik na bevalling 3 dagen klinische opgenomen ga worden. Matrasje denk dat ballie83 met matrasje bedoelde, dat je er een extra matras op je bed doet om je bed te verhogen? Mijn kraambed komt op klossen te staan, Heb sinds een week inderdaad een onderlegger voor het geval als mijn vliezen breken. En eentje staat klaar, om het in de auto te gebruiken als we zo naar het ziekenhuis moeten. @Raldaellen, wat goed dat de groei binnen de gemiddelde turf is. Indalen, kunnen ze ook tijdens de bevalling, dus maak je maar geen zorgen. Het gaat allemaal goed komen met ons. Het is inderdaad wel zo dat je meer ruimte in je longen en in je blaas krijgt, daar tegenover krijg je dat je minder kan zitten en de buik meer in de weg gaat zitten. Ik heb ook vreselijk last van mijn ribben. @Vandaag heb ik met mams gesproken, ze moet nog paar dagen in het ziekenhuis blijven. En me oom moet toch onder het mes. Wanneer dat kon ze me nog niet vertellen. Ik probeer er nuchter mee om te gaan, maar merk dat het niet altijd meevalt. Heb dus toch de Vk gebeld, en een afspraak gekregen om woensdag uitgebreid over te praten. Want ik wil mijn kindje ook beschermen van stress die ik heb op dit moment. Vandaag wordt ook de juiste kinderwagenstuk geleverd door Babydump, dus daar wacht ik ook op. Als afleiding ben ik vandaag ook begonnen met het strikjes maken voor de kraambedankjes, maar het schiet niet op en vind het toch maar niets. Ik ga ff slapen, wens jullie allen fijne zonnige dag met minder kwaaltjes toe.
Waar kun je onderleggers en een matrasbeschermer halen dan? Zo'n flesje met pompje is om jezelf af te koelen staat op het lijstje. Ik heb geen idee of dat nodig zal zijn. Die striae is nu nog blauw/paars onder de buik. Misschien komt dat wel omdat ik 2 weken lang bandenpijn hebt gehad 's nachts doordat de buik is gaan groeien op dat moment?
@Ambon, ik heb de onderleggers gekregen van mijn vriend die in het ziekenhuis werkt. Maar als het goed is zit die er ook in de kraampakket van de zorgverlener. Ik ken ook vriendinnen die een grote vuiliszak aan een zijde open maken en onder het laken doen. Het is wat je zelf het prettigste vind. Striae, heb helemaal geen idee.
Onderleggers kun je ook bij de kruidvat kopen (de kinder onderleggers zijn het zelfde als de gewone alleen goedkoper) ik heb een waterafstotend laken van mijn zoontje in bed liggen. Te koop bij de Hema of action. Ik kreeg geen kraampakket van mijn zorgverzekering, dus heb zelf de belangrijkste dingen maar gehaald. Je weet immers maar nooit Indalen: Nee, ik weet dat het niet uit maakt, het schijnt dat een tweede kindje vaker niet indaald dan wel, maar het was wel lekker geweest Striae krijg je idd van het harde groeien. Drinken. De vorige keer wou ik niets hebben werd al misselijk bij het idee, ook geen tijd voor gehad hoor. pas na dat hij geboren was weer wat gedronken en gegeten. Deze keer beval ik in he ziekenhuis, daar hebben ze tegenwoordig kraamsuites voorzien van koelkast, koffie/thee apparaat. zo'n flesje: is dat dan zo'n verfrissingsspray? ik word pas opgenomen in het ziekenhuis bij een aantal cm ontsluiting, mits het dan nog verantwoord is om te gaan. @Nunu owja!! een matje in de auto is wel een slim idee ja!
@all: Nou, die onderleggers en matras ben ik niet meer nodig. Ik lig helaas weer in het ziekenhuis. Ik had een hoge bloeddruk en eiwit in de urine. De gyn ging toen onze kleine opmeten en de buikomtrek was niet voldoende gegroeid. De kleine was nu in 2 weken tijd van 1800 naar 1900 gram, gegaan, en dit was ook niet genoeg. Ze denkt nu aan zwangerschapsvergiftiging en daarom moet ik blijven. 24 uur lang moet ik de urine opvangen in een po, die gaat dan morgenmiddag naar het lab en als er dan na 2 dagen veel eiwit in zit, gaan ze mij meteen inleiden en anders misschien volgende week. Het wordt dus spannend de komende week. Ik denk dat de kans groot is dat ik volgende week mijn kleine meisje te zien zal krijgen. Ik ben zo benieuwd!!!
he bah meid! Wat ontzettend vervelend, net nu je dacht dat het goed zou zijn! Wie weet zie je volgende week je meisje wel idd! Spannend hoor! Rustig aan dan maar! Sterkte!!
@Ambonmanise, wat vervellend dat je weer opgenomen bent. Maar wel heel erg spannend allemaal. Hoop alleen niet dat je zwangerschapsvergiftiging hebt. wens je heel veel sterkte toe, probeer ook een beetje te ontspannen daar in het ziekenhuis.
@ambon: he wat vervelend zeg... je meisje is inderdaad niet erg groot als ze nu pas 1900 gram is?? maar ze zijn kleiner ter wereld gekomen dus uiteindelijk komt het vast allemaal goed ben benieuwd of je haar snel al mag gaan zien!! @all: ik moet zo naar de gynaecoloog heb nog steeds zo'n last van mn ribben alleen is de pijn veranderd. ik heb nu soort zenuwpijn, kon gisteren helemaal niets meer. ben uiteindelijk bij de huisarts geweest en die heeft meteen een afspraak voor vanmorgen 10u bij de gynaecoloog geregeld. lijkt in eerste instantie niets met de kleine te zijn, maar omdat hij niet kan ontdekken wat het wel is wordt t het zekere voor t onzekere. vannacht ook weer beroerd geslapen, voelt echt alsof er messen in gestoken worden :S hoop wel dat ze nu eens iets kunnen vinden en er ook wat tegen kunnen doen. huisarts zei al wel dat als het neuropatiche pijn is, zenuwpijn dus, dat ze er waarschijnlijk niets aan kunnen doen! als dat zo is ga ik vragen wat de opties zijn om evt eerder in te leiden want als ik hier nog minstens 5 weken mee door moet trek ik t echt niet!! nouja, belangrijkste is of ons meisje t goed doet... ik hou jullie op de hoogte!
@Ballie een minuutje na jou geplaatsd! Haha tjonge, dat is wel vervelend zoveel pijn! Krijg je iets van pijnstillers of moet je het met paracetamol doen? Ik hoop voor je dat ze in het ziekenhuis iets voor je kunnen doen!!
hallo meiden, ik ben er ook weer eens... Ambon: sterkte in het ziekenhuis! nog even en je hebt je kindje in hè armen! Ballie: sterkte met de pijn, kan me er iets bij voorstellen dat je zo niet 5 weken nog door wilt lopen...hopelijk valt het mee... Raldaellen hoest met jou? hier gaat alles zijn gangetje eigenlijk, wel redelijk wat indalingsweeen enzo, tenminste dat maak ik van de ongipijntjes die ik heb zo af en toe...en het feit dat ze al wat aan het indalen is volgens de VK... lopen word ook erg lastig...helaas..de honden moeten het overdag dus met een kort rondje doen...heel vervelend hoor... sja en verder geniet ik nu maar van het mooie weer! van de week nog ff de laatste kleine klusjes doen, koffertje klaarmaken, bed op klossen en dat soort dingen en verder rustig aan genieten van de laatste loodjes!
@All, wat wordt het allemaal heel erg spannend voor ons allen. De einde is in zicht en de klachten nemen toe. @Ballie83, ik heb ook heel erg last van mijn ribben zowel aan de voor als aan de achterkant. Volgens de VK komt dat doordat de kindje aan het duwen en aan het schoppen is. Het is inderdaad een vervelende pijn, die ook s' nachts behoorlijk pijnlijk kan zijn. Ik hoop dat het bij jou ook het geval is, en dat er niets ernstigs aan de hand is. @Raldaellen, hier gaat het redelijk, had gisteren afspraak bij de VK omdat ik beetje te gespannen was. En heel veel last had van harde buiken. Harde buiken waren normaal in mijn situatie, en had ook een beetje verhoogde bloeddruk, ook dat was goed voor het eerst 120/80. normaal heb ik 90/55. Maar dat zou door de spanning kunnen komen zei ze. En als geruststelling kreeg ik te horen dat de baby niets van mijn spanning merkt. Pfff, sinds gisteren lijkt het alsof mijn buikje opeens heel erg gegroeid is. Ik begin nu ook een beetje raar te lopen. Hoe is het met jou? @Laura, geniet lekker van het weer, want het is prachtig weer. en heel veel suc6 met de laatste klusjes/voorbereidingen. @All ik ga ook ff genieten van het weer.
@Ballie: succes bij de gyn. Laat je weten hoe het afgelopen is? @Laura, dank je wel. Succes met de voorbereidingen en laatste klusjes. @nunu: jouw bloeddruk valt nog wel mee vergeleken bij die van mij. Mijn onderdruk is steeds tussen de 80 en 95. Begin je met je benen een beetje wijd te lopen? Ik begon te waggelen in huis omdat ik last had van mijn bekken. Mijn man noemde mij wel eens Teletubbie . Maar dat valt nog mee vergeleken bij anderen die voor eend of wat anders worden uitgemaakt. @all: Oh, wat ben ik jaloers op jullie. Ik wil ook genieten van het mooie weer!!!! Helaas moet ik hier binnen blijven en zien hoe iedereen met een verhit hoofd binnen komt. Ik heb wel het kiepraampje wagenwijd opengezet zodat ik toch iets van de heerlijke, frisse lucht binnen kan krijgen. Vanmorgen was mijn gyn. hier even om te vertellen dat de uitslag van de urine (die 24 uur was opgevangen en naar het lab was gestuurd) goed was. Er zaten niet teveel eiwitten in. Joepie!!! Nu krijg ik morgen weer een echo van de navelstreng om de doorbloeding te bekijken en rond de 37 weken gaan we een plan van aanpak maken zei ze. Maar wat dat precies inhoudt???? Misschien over het inleiden??? Ik zal binnenkort eens vragen wat dat kan betekenen. Maar deze week word ik dus niet ingeleid. De gyn zei dat we helaas geen Pokon aan mijn meisje kunnen geven . Was wel mooi geweest als dat zou kunnen hè? Ik hoop dat ze deze week nog wat verder groeit in de buik en dat ik begin april nog ga halen. Ach, anders wordt het maar eind maart. We hebben het niet voor het zeggen. Genieten jullie maar lekker van het mooie weer en heel veel succes met de laatste loodjes.
net terug uit zkh, heb dr ruim 2 uur gezeten!!! volgens de gynaecoloog is het waarschijnlijk een beurse baarmoeder, maar tis niet helemaal duidelijk. ik heb bloed en urine moeten inleveren en wordt vanmiddag gebeld voor de lab-uitslagen. moet nu standaard 3x daags 2pcm nemen en volgende week weer terug. als de pijn niet minder wordt zal toch gekeken worden naar inleiden over n week of 3... ben wel blij dat er zo serieus mee omgegaan wordt, vorige keer was t n bovenbuik-echo, was niets te zien dus ja, ga maar weer naar huis en we doen nix... gelukkig is met ons meisje niets aan de hand, ze ligt precies op schema, was alleen weer wat eigenwijs door dr koppie weg te draaien bij t meten, haha. nou, ik ga nu maar op advies rustig aan doen en dus op mn balkonnetje zitten, he wat vervelend momenteel @ambon: sterkte daar, zal proberen wat zon jouw kant op te blazen
Jemig! Twee uur!! Wachten, of aan de monitor? Gelukkig is alles met de baby goed! wel fijn idd dat ze je serieus nemen. Ik duim voor je dat het gauw over is! @Laura lekker he die laatste dingetjes regelen! Heerlijk! Hoeveel honden heb je? Met dit mooie weer kun je wel lekker naar buiten. @Ambon Haha noemt hij je teletubbie?!! Haha! Ook ik waggel een beetje ivm bekken die errug vervelend zijn, Mijn man haalt het op het moment niet in zijn hoofd er wat van te zeggen, merk zelf dat ik een errug kort lontje heb op het moment...Misschien dat een nachtje goed slapen helpt. @Nunu jemig dan heb jij voor jou doen nu wel een hele hoge bloeddruk! Geen last van? of heb je nu zoiets van, Lekker. Ze kunnen hard schoppen nu he, ik heb sinds gisteren een blauwe plek op mijn ribben Haha!
Ik heb net weer aan de ctg gelegen. Ik voelde mijn meisje al een paar uur niet bewegen en zelfs toen ik en mijn man tegen haar praatten bewoog ze niet. Ik heb de verpleging gebeld en de assistente gynaecoloog legde mij aan de ctg. Gelukkig was het hartje meteen te horen en ze duwde de dopjes van de ctg weer omhoog..... Oef, ik was bijna aan huilen, zo blij met een teken van leven. Ze zeiden dat ik het gewoon moet laten weten als ik minder leven voel zodat ze kunnen kijken wat er aan de hand is. Oh, ik ben zo blij dat ik hier lig. En nu beweegt ze aan de rechterkant van de buik, ze is nu klaarwakker. Tot morgen