@Ambonmanise, Was zeker weer schrikken toen je je kleintje niet voelde. gelukkig dat de CTG wel een teken van leven liet horen. Inderdaad gauw aan de bel trekken als je denk dat het niet klopt. Lopen hahaha Teletubies is wel leuker denk ik, mijn vriend noemt mij Pinguïn als ik loop. Mijn bloeddruk, viel inderdaad mee, vergeleken met mensen die normaal een hoge bloeddruk hebben maar. Maar voor de rest doe ik niets aan. @Balli83, hoe is het nu met je pijn?? @Raldaellen, hoe is het met jou ribben? De mijne is vreselijk pijnlijk. @All, ben gisteren na een tijdje weer naar zwangerschapszwemmen gegaan. Jeetje wat had ik het gemist. Ik vond het weer geweldig en ontspannend. Gelukkig vandaag geen spierpijn of dergelijke. Wel een snotneus en beetje verkouden. heb zojuist ook mijn belastingaangiftegedaan. krijg wel aardig centje terug, die kan ik dan straks lekker gebruiken als de kleine geboren is. Zo en nu ga ik naar Amersfoortcentrum, eerst ff langs agis, dan lekker shoppen. wens jullie alleen een rustige en een zonnige dag toe.
vanmorgen was de ctg goed. De echo vd navelstreng was ook goed en mijn bloeddruk was goed. De enige reden waarom ik nu hier nog lig is ivm de groeivertraging van ons meisje. De gyn die vanmorgen de echo deed zei dat als morgen of zondag de ctg anders laat zien dat zij mij dan wel gaat inleiden omdat zij weekenddienst heeft........ aaargh, dat was wel schrikken omdat mijn eigen gyn gisteren nog zei dat we rond 37 weken een plan van aanpak zullen maken. Ik hoop maar dat de ctg's de komende dagen goed zullen zijn. Ik heb haar ook gevraagd of ik nu ook af en toe even naar beneden mag. Dit mag wel even en alleen onder begeleiding (van mijn bezoek). Mijn moeder komt straks en dan gaan we even buiten voor het ziekenhuis zitten. Ik wil die zon even op mijn gezicht voelen. Toen ik boven kwam van de echo kwam de verpleegkundige mij vragen hoe het was en of ik de kinderafdeling wou zien. Daar zijn we heen gelopen en heeft zij mij uitgelegd hoe het gaat als een baby te vroeg wordt geboren of te licht van gewicht is of complicaties heeft gehad bij de bevalling. We hebben de couveuses bekeken en het wordt nu steeds meer een compleet plaatje in mijn hoofd. Mijn meisje zal daar ook straks in komen te liggen met een mini-pampertje aan. En het hangt van verschillende factoren af hoe lang ze daar in moet liggen. Denk aan: op temperatuur houden, voeding, ademhaling, etc. Het is zo spannend allemaal......... Geniet van deze dag en doe lekker rustig aan allemaal!!
@ambon, wat moeten we verstaan onder als er iets anders te zien is bij de CTG. Zolang de baby alleen een groeiachterstand heeft, dan kan 37 weken toch wel gehaald worden. Laat je goed informeren en maak geen overhaaste beslissingen. @All, mijn moeder is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis, en mijn oom ligt nu onder het mes. Ik heb net wel ff gebeld en hem heel veel sterkte gewenst. Het is nu voor de hele familie een spannende momenten.
@all/nunu, op de ctg laat de kleine nu een constante lijn zien maar zodra ze denken dat de kleine het moeilijk heeft in de buik of de hartslag ver naar beneden gaat zakken is dit wel een teken dat het niet goed gaat. De ctg is er voor om de conditie van de kleine in de gaten te houden. Vanmorgen was mijn bloeddruk (onderdruk) weer 95, nu zal mijn bloeddruk weer vaker worden opgemeten en ik moet zo weer urine inleveren. Als daar eiwit in zit, gaan ze weer mijn urine 24 uur opvangen. Ik ben in elk geval de 36 weken voorbij en de kleine mag wel komen van mij als het buiten de buik beter kan groeien dan in de buik. Alles voor de gezondheid van de kleine. Als ze het te lang laten zitten terwijl de kleine niet meer groeit en het moeilijk heeft kan ze zuurstoftekort krijgen en zelfs overlijden. Dat heb ik er echt niet voor over. Dan heb ik liever dat ze mij gaan inleiden. Maar dit bekijken ze dus per dag. @nunu: Wat mooi dat je moeder uit het ziekenhuis is. Ik hoop dat je oom de operatie goed doorstaat. Fijne dag allemaal!! Geniet van het mooie weer.
@Ambon laat maar lekker voor je zorgen! Wie weet heb je volgende week je meisje al wel in je handen! Spannend hoor!
@Ambonmanise, Ik hoop dat de CTG geen onregelmatigheden laat zien, en zoals je het zegt, als het beter voor haar is dat ze buiten is dan in je buik, dan lijkt me inleiden ook de oplossing. Toch is het wel allemaal heel erg spannend hoor. @All, mijn oom gisteren niet geopereerd, hij bleek opeens te hoge bloeddruk te hebben, waardoor hij nu medicijnen moet slikken tot waarschijnlijk woensdag, dan gaan ze kijken hoe het is met zijn bloeddruk. Dan pas gaan ze hem opereren. Tja het blijft spannend.
Oke ik moest even een hele hoop bijlezen... Ben al een tijdje niet meer hier geweest. @Nunu, wat fijn dat je moeder ontslagen is uit het ziekenhuis!! En nog heel veel sterkte met je oom. @Ambon, laat je lekker verwennen door de verpleging. En vooral probeer zelf te ontspannen, want de onzekerheid brengt een hoop zorgen met je mee. Als het beter is voor de kleine dan moet zij gehaald worden. Alles voor de gezondheid van de kleine meid. Heel veel sterkte meid! @Ballie, lekker rustig aan doen idd. Hoop dat het wat beter gaat met de paracetemols. En heerlijk dat jullie meisje al zo eigenwijs is...hihi dat wordt nog wat dadelijk. @All, hier gaat tot nu toe alles goed, Milan is vandaag 1730gram en al 40cm. Het is een mannetje met een eigen willetje. Hij meldt zich als hij honger heeft en drinkt al zelf uit het flesje. En dat met 35 weken. Het is onvoorstelbaar hoe een klein mensje zich zo kan ontwikkelen. Hij herkent ons nu ook en is zodra wij bij hem zijn steeds langer wakker. Vandaag heb ik hem zelf in badje mogen doen, de tijd ging veel te snel voorbij. Wij zijn wel bang om te zeggen dat alles voorspoedig gaat, vandaar dat tot vandaag alles goed is. Zijn buurjongetje is donderdagmiddag naar het academisch ziekenhuis overgeplaatst. Vrijdag was ik al vroeg in het ziekenhuis vanwege een afspraak en hoorde de dokters zeggen dat het buurjongetje die nacht was overleden. Kippevel kreeg ik. Hij was even oud als Milan en het ging met hem ook goed. We hebben nog een lange weg te gaan, al hoop ik dat deze steeds korter bij komt. Eigenlijk moet ik naar een ander forum, maar hier is het erg vertrouwd. Heel veel succes meiden met de laatste weekjes!! Probeer er zo lang mogelijk van te genieten.
@all: zaterdagavond was mijn bloeddruk gestegen naar 100 terwijl ik gewoon tv aan het kijken was! Sindsdien krijg ik tabletten om het te verlagen maar gisterenmorgen was het 95, 's middags 94, 's avonds 90. De gyn zei al dat het een dag kon duren voordat het begon te werken maar we zullen vandaag zien hoe hoog de bloeddruk dan is. Het probleem is dat als mijn bloeddruk zo hoog is, dat er dan minder bloed naar mijn meisje zal stromen. En dan is het straks weer afwachten hoe de ctg eruit ziet. Straks zullen ze mijn urine van afgelopen 24 uur weer naar het lab sturen en laten testen op eiwitten ivm evt. zwangerschapsvergiftiging. Ik hoop maar dat de uitslag goed is. Gelukkig had de verpleging alle tijd voor mij. Ik ben het hele weekeinde al hun enige patiënt op de afdeling. Ze hebben zaterdagmorgen de laatste patiënten naar huis gestuurd. Het lijkt wel of iedereen al bevallen is!! @nunu: hopen maar dat die medicijnen gauw hun werk doen zodat hij geopereerd kan worden. Hoe is het met jou dan? @dees: wat erg dat dat jongetje overleden is. Had hij hetzelfde als Milan? Probeer wel positief te blijven hé? Milan groeit gelukkig goed en wat mooi dat hij al uit een flesje kan drinken. Stap voor stap komen jullie er wel. Die kleine van mij zal straks ook in de couveuse moeten als haar gewicht echt zo laag is als ze zeggen. Je hoeft niet naar een ander forum te verhuizen van mij. Met wie moeten wij anders verhalen delen over bevalling, verzorging vd kleine, etc? Voor mij komt het ook dichterbij. Deze week zal ik ingeleid worden. Ze probleem het bij 37 weken te doen maar als de situatie zo is dat het eerder moet gebeuren dan gebeurt het eerder. Ik heb hier folders gekregen vd verpleging over inleiden vd bevalling en pijnbestrijding tijdens deze bevalling. Ik ben dus nu beter op de hoogte van wat mij te wachten staat. Welterusten ......
@Dees, Wat vervellend van de buurjongen. Maar blijf aub positief denken, je weet immers nooit welke factoren hierin allemaal rol hebben gespeeld. Zo zijn er ook heleboel voorbeelden, waardoor je je gek kunt maken. Laat je alleen door het positieve beïnvloeden. Je zult zien dat Milan een flinke jongeman zal worden, en dat je deze periode als verleden mag beschouwen. leuk he als je zelf je kindje in bad mag doen Ik leef er ook naar uit. @Ambonmanise, wat raar dat je bloeddruk zomaar is gestegen, je zat toch niet naar een horror film te kijken?? Of vond je het eng dat je een prive afdeling had?? (beetje humor) Ik hoop dat de medicijnen gauw zijn werk doen en dat je wel de 37 weken kan halen. dat is nog ff paar dagen volhouden. @All, gisteren was mijn zussen en me broer bij ons langs gekomen. Mijn zus had haar zoontje van 1,5 jaar ook bij zich. Echt zo''n lekkere knul is het. We zijn gezellig wezen shoppen en daarna bbq. Was heel erg gezellig, maar nadat ze weg waren, kon ik niet meer lopen of bewegen. Zat helemaal vast, zo''n pijn had ik in mijn onderrug. De hele nacht kon ik ook niet draaien en naar wc gaan was ook pijnlijk. Vriend dacht dat ik zou gaan bevallen. Maar ik herkende de pijn, als mijn eerdere rugklachten. Nu valt het wel mee, hoewel ik nog een beetje geblokkeerd ben in me onderrug. Denk dat ik me zelf gisteren beetje heb overbelast. Dus vandaag weer rust dag inlassen en hopen dat het gauw overgaat.
Nunu, doe maar rustig aan. Hopelijk helpt dat. @all: De uitslag vd urine was nog net goed. Ik had een score van 0, 29 en bij 0, 30 heb je pre-eclampsie. De gyn vertelde me vanmorgen dat ik morgen nog een echo vd navelstreng krijg en woensdag krijg ik een inwendig onderzoek. Dan gaat de verloskundige kijken of de baarmoedermond week is of niet en of ik misschien al een beetje ontsluiting heb. Zo niet, dan gaan ze donderdag beginnen met gel aan te brengen om het week te maken. Het komt nu dus erg dichtbij!!
@Dees wat fijn dat jullie ventje het zo goed doet! Het zal idd wel schrikken geweest zijn te horen van dat andere jongetje! vreselijk.... Krijgt hij afgekolfde melk? of speciale voeding? @Nunu hoe is het met je? Weer bijgekomen van alle drukke dagen? Hoe is het met je oom slaan de medicijnen aan? @Ambon spannende tijden! ben benieuwd hoor!! @Ballie als je het leest: Hoe gaat het? Het ging toch niet zo lekker? Lukt het met de paracetamol? @Laura nog steeds aan het genieten? met dit mooie weer moet dat te doen zijn dacht ik zo!
Vanmiddag echo vd navelstreng gehad. Zag er weer goed uit, ook nog steeds voldoende vruchtwater aanwezig. Toen zei ze: wel kunnen nu ook wel even kijken of het van binnen misschien al week is. Doe je onderkleding maar even uit in de kamer hiernaast. Zo gezegd, zo gedaan. Weer plaats genomen op die aparte stoel en bij het voelen riep ze alleen maar uit: oh, oh, ohhhh!! Ik werd wel, nieuwsgierig. Toen zei ze dat het al week is en dat ik al 2 cm ontsluiting heb. Dus dat wordt donderdag geen gel, maar aan de ctg, vliezen breken, infuus aanbrengen om de weeën op te wekken en dan ga ik bevallen!!!! Dus donderdag wordt de grote dag waarop ik mijn meisje te zien zal krijgen. Alle gynaecologen zijn erg benieuwd of mijn meisje inderdaad zo klein zal zijn. Mijn eigen gynaecoloog is er donderdag helaas niet ivm bijscholing. Ze vindt dat wel heel jammer maar mocht het nodig zijn, dan is er altijd een collega van haar aanwezig. Spannend hé meiden????
@Raldaellen, met mij gaat wel wat beter, hoewel ik nogsteeds wel last heb van mijn rug en bovenbuik. Veel doe ik niet dan dat ik thuis op de bank en bed lig. Echt genieten van het weer kan ik niet omdat ik ook steeds moeilijk kan lopen Met me oom, heb ik ff nog geen contact gehad. Telkens als ik ze ging bellen waren ze in gesprek met de arts of er was te veel bezoek.
@raldaellen: eerst bijna een uur gewacht tot ik aan de buurt was, vervolgens moest er nog overlegd worden, dus al met al had ik om 10u mn afspraak en was ik rond 12u pas weer buiten... @ambon: mijn middelname is momenteel wallie walrus, hahaha. alles gaat traag en moeizaam en lopen inderdaad ook waggelend wat lijkt me dat schrikken als je dr zo lang niet voelt zeg...gelukkig was het in orde! heel veel succes morgen, ik ben wel benieuwd naar je verhaal. ben wel een beetje jaloers dat jij morgen je meisje al mag zien, ik kan bijna niet meer wachten!!! @nunu: sterkte met je oom, fijn dat je moeder weer uit t ziekenhuis is in ieder geval. wat vervelend dat je die rugklachten hebt, probeer maar rustig aan te doen (i know, das makkelijk gezegd ) @dees: wat fijn om te horen dat jouw mannetje t zo goed doet! en hoe confronterend tegelijk als dan zo'n zelfde ukkie het niet red @all:hier gaat t niet zo heel geweldig... zat t weekend op ameland dus toen kon k niet reageren. (daar trouwens wel redelijk kunnen ontspannen in t bubbelbad) gisteren mocht ik weer naar t zkh... had een andere gynaecoloog en deze had natuurlijk een heel andere mening hij heeft net een cursus gehad en het zou absoluut niet bevorderlijk zijn om eerder in te leiden. er is ook niets dreigends aan de hand dus ik moet nog maar proberen het vol te houden. als het echt niet gaat kan ik evt nog een nachtje worden opgenomen en dan sterkere pijnstillers (hij had het zelfs over morfine-achtige middelen!!) maarja, wanneer gaat het echt niet meer... ik slaap al een week amper, sliep al slecht maar nu is t echt drama. mn man wordt ondertussen ook een beetje moe van me, haha. hij slaapt ook niet goed als ik zo loop te spoken. nouja, nou mag ik volgende week dinsdag weer terug, krijg ik weer n andere gyn en dan maar weer afwachten... ik blijf nu sowieso wel onder controle bij t ziekenhuis en heb n medische indicatie voor de bevalling straks. want volgens die gyn van gisteren zit de kans er dik in dat de pijn tijdens de bevalling alleen maar heftiger zal zijn. en dan kunnen ze wat sneller pijnstilling geven. ik heb zelf nu echt nergens zin meer in. geen zin om te koken, geen zin om schoon te maken, maar ook geen zin om ergens heen te gaan. moet eigk nog steeds naar de kapper bijvoorbeeld mn man komt vanmiddag wat eerder naar huis en dan gaan we samen even naar de thuiszorgwinkel om de bedverhogers en n rugsteun te halen. en dan zien we wel of er nog tijd is voor de boodschappen...anders maar een frietje vanavond haha nou, dat was weer n heel verhaal, hoop dat jullie je er nog doorheen kunnen worstelen
@ballie83, Vervelend he dat je elke keer andere gyn. krijg in het ziekenhuis huis. Dat is het nadeel van als je in het ziekenhuis loopt. Bij mij is het ook elke keer een verrassing wie ik dan krijg. Maar wat betreft nergens zin in en niet kunnen slapen, daar kan ik ook flink over praten. Laat je gaan, en ga lekker nietsen. Soms vind ik het vervelend voor mijn vriend die na thuis komt ook dingen in het huis moet doen als mede koken. Maar gelukkig is dit een tijdelijke proces.
Ja dat niet slapen is hier ook al een aantal maanden bezig.....de nachten duren heeeeeeeel erg lang zo maar ach, tis voor het goede doel Mijn man is niet zo behulpzaam Jawel, maar dan moet ik alles vragen en daar heb ik dan net geen zin in. hij werkt ook veel s'avonds, dus is pas laat thuis. Kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem dan s'morgens ook nog weer vroeg eruit te laten gaan. mijn zoontje staat ook om 6.30 al naast het bed te springen. @Ballie wallie walrus!! Hahaha!! Hoeveel ben je aangekomen?? ik nu zo'n 13 kilo, minder dan de vorige keer Wel een huge buik! Ook als je vk's hebt heb je veel verschillende hoor, hier in het dorp zijn 5 vk die elkaar afwisselen, en dan zijn er nog 3 stagaires. Na die jaren ziekenhuis ben ik het wel gewent elke keer een ander gezicht te zien, als ze hun werk maar goed doen Fijne dag!
Jeetje, de mensen om mij heen zijn zenuwachtiger dan ik en mijn man. Zij willen zelfs op de gang gaan zitten te wachten. Maar wij willen het met ons 2en doen en dat moeten ze maar respecteren. Wij moeten het maar over ons heen laten komen zodat we redelijk ontspannen zijn tijdens de bevalling. Hopelijk gaat de ontsluiting dan lekker snel. Wij verheugen ons echt op de kennismaking met ons meisje en zijn ook erg benieuwd of ze echt zo klein is als ze denken. En ja, bevallen is nu eenmaal niet pijnloos maar je weet waar je het voor doet hè? Dat moet je voor ogen houden. En ik ben hier in goede handen, ik weet al wie er morgen bij zullen zijn van het personeel omdat iedereen hier komt zeggen: oh, morgen is de grote dag!! Mijn lichaam is er ook aan toe. Sinds vandaag begin ik ook al vocht vast te houden in de voeten, enkels, handen en gezicht en het houdt gewoon een keertje op. Het is mooi genoeg geweest. Het was een hele zware zwangerschap maar hopelijk hebben we een hele goede en mooie bevalling!! Fijne avond allemaal. Jullie horen nog van mij (wanneer het kan). In elk geval wens ik jullie ook heel veel succes met de laatste loodjes!! En als je 's nachts niet goed kunt slapen, probeer dan overdag een klein tukkie te doen. Of lekker in de tuin gaan zitten met een boekje en als je dan moe bent even je ogen sluiten. Daar kun je ook van opknappen.