Ambon zet em op morgen! heb je niet iets als whatsapp ofzo? wij willen denk ik graag weten of alles goed is eventueel wil ik mijn nummer wel pben zodat je kunt sms'en of whatsappen...
@raldaellen: ben nog niet eens zo giga aangekomen hoor. sinds vorige week wel ineens 5 kilo erbij, nu totaal bijna 14 kilo. maar we hadden het in zo'n boekje voor mannen gelezen over zwangerschap. dat je vrouw/vriendin zich soms best als een walrus zou kunnen voelen maar dat je dat nóóóit zo tegen dr mag zeggen... en 3x raden wat ie mij dus heel subtiel laat lezen, hehe. nouja, tis dat ik t zelf ook steeds zeg anders had ik t niet zo leuk gevonden @ambon: bij jou al nieuws?? hopelijk ben je ondertussen bevallen en heb je je kleintje al in je armen
@Ballie het schijnt inderdaad zo te zijn, dat je op het laatste moment flink bij kan komen. Ik ben nu ook ongeveer in totaal 12 kilo aangekomen. En dat terwijl ik nergens trek in heb, behalve in waterijsje (raket)
Hoi meiden, Ik laat jullie niet langer in spanning!! Ik ben gisteren bevallen van een mooi, lief, schattig, klein meisje en ze heet Jada!! Ze woog 2195 gram en is 46 cm lang. (toch nog bijna 300 gram zwaarder dan ze berekend hadden!!!) Om 6.45 uur werd ik aan de ctg gelegd, de kleine was lekker actief in de buik. Om 7 uur ging de verloskundige mijn vliezen breken en toen zag ze dat ik ook al 3 cm ontsluiting had. Ik kreeg een infuus om de weeen op te wekken en dit ging in het begin wel lekker. Maar om de 20 minuten werd het infuus een standje hoger gezet en toen kwamen de weeen sneller achter elkaar. De ontsluiting ging lekker snel en om 11.45 uur mocht ik gaan persen, er was geen houden meer aan. Om 11.55 uur is ons meisje na 3x persen geboren. Dit was een recordtempo voor een 1e baby zeiden ze hier. Ze kwam krijsend ter wereld, met een navelstreng om haar nek en middel, ze plaste meteen en toen ze bij mij werd neergelegd poepte ze ook in de dekens. Haar apgarscore was 2x een 10!! Ze ligt nog in de couveuse omdat haar temperatuur onder de 37 graden was gisteren en ze snel afkoelde. Vandaag bleef ze al heel lang warm buiten de couveuse en misschien mag ze morgen wel in een wiegje zodat ze ook af en toe bij mij op de kamer kan komen. Dat zou wel fijn zijn omdat ik dan op bed kan blijven liggen. Ik houd namelijk veel vocht vast in de enkels en moet zoveel mogelijk met de benen omhoog liggen maar ik heb daar helemaal geen tijd voor!! Ik probeer sinds gisteren borstvoeding te geven maar dit moeten wij nog leren met zijn 2en. Eerst had ze alleen de tepel in de mond en keek ze mij aan met een blik van: ja, wat moet ik hier nu mee doen? Maar sinds vandaag zijn we aan het oefenen gegaan en ze heeft nu door wat ze moet doen. Maar er komt nog niet veel melk uit de borsten omdat dit nog op gang moet komen. Ze wordt gelukkig wel bijgevoed omdat ze niet te veel mag afvallen en juist een klein vetlaagje moet kweken. Dat bijvoeden gebeurt met een heel klein cupje die ze moet opdrinken zoals een klein poesje dat ook doet. Het is heel schattig om te zien. Maar ik had geen idee dat die moedergevoelens meteen zo explosief konden zijn. Ik ben zo verliefd op mijn meisje!! Bekijk bijlage 234351 Bekijk bijlage 234352 Zo, ik ga weer kolven. Een fijne avond allemaal!!
WAUW meid!! Wat heerlijk!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter!! Mooie naam! Fijn dat alles goed is gegaan! Geniet ervan met jullie 3-en!!
@ambon: gefeliciteerd!!! wat een mooie meid zeg en wat fijn dat de bevalling zo goed is gegaan. ben jij wel helemaal 'heel' gebleven?? genietze maar heel veel nu!
@Ambon, van harte gefeliciteerd met Jada. wat een prachtige meid, met een prachtige naam. Geniet van deze bijzondere momenten, voordat je het weet is ze een grote meid.
Dank jullie wel voor de berichtjes. @all: Nog even over haar groeiachterstand en de bevalling. Haar gewicht en lengte vallen mee voor een 50% nederlands-aziatische baby. Bij de groeiecho's bleef haar buikomtrekje achter maar haar verhoudingen kloppen helemaal. Ze is tenger geboren, zonder een vetlaagje. Ik had woensdagavond nog tegen mijn man gezegd: ik heb een vreselijke zwangerschap maar hopelijk hebben we een voorspoedige bevalling. Dit is nog uitgekomen ook. Gewoon door zoveel mogelijk ontspannen te blijven en met de pijn mee gaan, er niet tegen vechten maar zuchten, zuchten en nog eens zuchten. Bij mij stond het infuus op een gegeven moment op 9.6 (10 is het allerhoogste!!) en zelfs nadat Jada geboren was, hadden ze het infuus nog niet uitgezet. Dit waren ze in alle opwinding vergeten... Het had wel 1 voordeel. De moederkoek/placenta kwam er meteen uit toen ze mijn buik ging masseren (terwijl je hier normaal gesproken een 1/2 uur de tijd voor hebt). De navelstreng hebben ze bekeken en die zag er goed uit en ook aan de placenta konden ze niks raars zien. Dus ze denken dat de groeiachterstand nu komt doordat het genetisch bepaald is en dat dat in combinatie met mijn hoge bloeddruk haar groeiachterstand veroorzaakt heeft. Maar wij zijn helemaal blij dat ze gezond is en dat ze het goed doet en ik kan nu ook gaan herstellen. Mijn lichaam trilde gisteren nog na van alle inspanning en 's avonds kroop ik echt weg onder de dekens. Zo zat ik te trillen terwijl ik de verwarming aan had gedaan. Nu moet mijn bloeddruk nog stabiel worden want die schommelt nog en daarvoor krijg ik nog wel tabletten. Maar dat vocht in de voeten kan wel 6 weken duren zei de verpleegster net. Dit komt omdat ik op het laatst vocht ging vasthouden en dit moet eruit door veel te gaan plassen.
Willen jullie de lijst verder aanvullen?? Afspraken: 03 april : Nunu verloskunde ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje) ---------------------------------------------------------------- Geboren: 12 februari: Milan (Dees bevallen) 29 maart : Jade (Ambonmanise bevallen)
Gefeliciteerd met Jada, knappe meid hoor! Fijn dat alles toch goed gegaan is, geniet van je kraandrijver en hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
@ambon, ben echt blij voor je dat je toch ondanks een vervelende zwangerschap toch een spoedige bevalling hebt gehad. Inderdaad de groei achterstand kan komen door de mutliculturele aspecten. Geniet nu maar van je kraamperioden en tja bloedruk kan ook komen dat je je laatst zo druk hebt gemaakt over de groei van Jada in je buik. Wens jullie als nieuwe gezin heel veel liefde en suc6 toe
@Ambon Wat voor een infuus? Met pijnstilling? of vocht? of? Of? Wat heerlijk dat Jade het ook zo goed doet! En dat haar gewicht en lengte heel erg meevalt! Geniet van je kraamtijd! @All hoe is het met de rest? hier ook dikke voeten en vingers, mijn trouwring knelt Hij is nog niet ingedaald en zit nog steeds hoog dat is niet prettig! we zullen het horen 4 april op controle Hij moet nog even blijven zitten, want vandaag is mijn zoontje jarig! 7 jaar alweer!! Wat vliegt de tijd......zucht...... Afspraken: 03 april : Nunu verloskunde 04 april : Ellen Verloskundige ---------------------------------------------------------------- Verwachte einddatum: 19 april: ambonmanise (1e kindje) 20 april: raldaellen (2e kindje) 23 april: Ballie83 (1e kindje) 24 april: Snukkie (1e kindje) 24 april: nunu (1e kindje) 24 april: kwekkie4u (1e kindje) 25 april: Laura (1e kindje) 26 april: Manonii (1e kindje) 28 april: Mick 29 april: Rashomama (1e kindje) 30 april: Fem2008 (1e kindje) ---------------------------------------------------------------- Geboren: 12 februari: Milan (Dees bevallen) 29 maart : Jade (Ambonmanise bevallen)
@raldaellen van harte gefeliciteerd met je jarige wonder. En een fijne verjaardagsfeestje toegewenst! Vandaag wordt er ook een suprise verjaardagsfeest voor me zus georganiseerd. Ze was woensdag jarig. Helaas heb ik moeten afzeggen omdat ik niet meer lang kan zitten of kan lopen. Door de pijn kom ik ook paar dagen de deur niet uit. Heb af en toe ook last van oefenweeen, wil dus geen risico nemen.
Raldaellen: gefeliciteerd met je zoontje. Een fijne verjaardag gewenst. 1 advies: doe nu gelijk je ringen af, die vocht kan nog erger worden. Ik heb het nu in de voeten zitten en dit moet overgaan door veel te drinken en te plassen. @all: Ik heb geen pijnstilling gehad. Ik kreeg een infuus met zoutoplossing en een slangetje waar het spul doorheen ging dat nodig was om de weeen op te wekken. Vanmorgen is Jada voor het eerst gewassen. Ze mocht nu uit de couveuse en ligt in een wiegje met kleren aan. Maat 50 is nog veel te groot maar we hoefden van het personeel hier geen maat 44 te halen omdat ze verwachten dat ze daar maar heel even gebruik van zal maken. Mijn man is gisterenavond nog naar de Prenatal geweest (mamma Mazzeldagen 20%) en heeft nog wat leuke truitjes meegenomen voor Jada. Ze ligt vandaag nog wel op de couveuseafdeling omdat ze een beetje geel wordt en dat willen ze graag in de gaten houden. Dit komt omdat de lever nu begint te werken. Misschien mag ze morgen tussen de voedingen door bij mij op de kamer in haar wiegje maar als ze geler begint te worden moet ze eerst onder een blauwe lamp liggen. Ik kan haar nu wel zien op mijn kamer via de tv, maar dan hoor ik haar geluidjes niet en daarom zal het mooi zijn als ze af en toe bij mij mag komen.
@Ambonmanise, mochten jullie Jada zelf wassen? En hoe was jullie eerste was ervaring?? hoop dat ze gauw bij jou op de kamer mag. @all dames ik verlang ook heel erg om mijn kindje te zien, voelen en te voeden en te verzorgen..
Hihi nunu, nog even wachten! Op zijn laatst....nog 5 weken Ben nu ook doodop....de hele dag familie en vrienden en de kleine man goed verwend! ga nu zo lekker slapen welterusten! Ambon hoe gaat de borstvoeding? Hopelijk mag ze gauw bij je op de kamer!
Morgenvroeg mogen we Jada zelf gaan wassen. Vanmorgen heeft de zuster het voorgedaan. Ze zal mij wel helpen morgenvroeg (er naast staan). Ik ging haar temperaturen voordat ze een voeding kreeg. Ze had een poepluier maar nadat zo'n temp.meter erin is geweest kwam er nog veel meer uit. Ook ging ze ineens plassen met een mooi boogje over mijn hand heen...... hahahaha. Wat een gek gezicht was dat. Ik dacht dat alleen jongetjes dat konden doen! Ik ben druk aan het kolven, maar er komt nog niet zoveel uit na 1 dag. Het meeste was 4ml. Het is nog geel van kleur en stroperig, maar dit is wel goed voor haar darmen en de ontlasting. Alle beetjes helpen en dit gaat dan ook door de bijvoeding heen. Vandaag ging het aan de borst niet zo goed. Na een 1/2 uur proberen raakt ze gefrusteerd omdat er dan niks uit komt en dan is ze echt helemaal overstuur. Dan troost ik haar en zeg ik dat we maar even een cupje moeten geven en dat slobbert ze dan lekker op. Daarna valt ze in een diepe slaap. Als ik vannacht wakker ben, ga ik nog even kolven. Hoeft maar 15 minuten want ik heb een dubbele, elektrisch apparaat hier staan die ik mag gebruiken. Wel handig om zo de boel op gang te brengen. Ik ga dan niet naar Jada toe zodat de zuster haar daar meteen een cupje kan geven. Zo hebben we allebei even rust. Morgenvroeg om 7 uur ben ik dan weer bij haar voor de 1e voeding. Wie van jullie is ook van plan om borstvoeding te gaan geven? Dees, hoe doe jij dat met Milan? Wat voor voeding krijgt hij? Welterusten allemaal!!