@ambonmanise, wat vervelend dat de borstvoeding niet echt gaat zoals je wilt. Maar gelukkig kan je nog kolven. Misschien dat ze na paar dagen toch zelf de borst zelfstandig kan krijgen. Oo wat spannend voor je om morgenochtend alles zelf te wassen Ja ik wil ook graag borstvoeding geven, maar weet ook niet hoe het gaat met de baby en de borst relatie zal gaan. @Dees, inderdaad hoe is het met Milan & jou? Hebben jullie al indicatie wanneer hij naar huis mag?
@nunu, doe rustig aan de laatste weken en heel begrijpelijk dat je je hummeltje wilt zien....het is het mooiste wat er is!! Jammer dat je niet bij het verjaardagsfeest van je zus hebt kunnen zijn, maar denk ook aan jezelf. Alle energie heb je straks nodig. @Raldaellen, nog van harte gefeliciteerd met jullie jarige job! En idd die trouwring maar af doen, voordat ze hem dadelijk moeten doorknippen. Heel veel succes met de laatste loodjes. @Ambon, ik doe alleen kolven, leg hem niet aan de borst. Na 7 weken ben ik doodop van het kolven. In het ziekenhuis heb ik gebruik gemaakt van een dubbele pomp, ben je binnen 10 minuten klaar. Deze kan je ook huren voor thuis (via verzekering wordt dit vaak vergoedt). Ik zelf heb een enkele pomp voor thuis. Ik merk wel dat ik er geen zin meer in heb de laatste tijd. Het vreet zoveel energie van me. Vooral na de laatste operatie en mijn verkoudheid nu. Er komt dan ook nog maar weinig uit. We kunnen dan over gaan op flesvoeding voor prematuren. Milan doet het verder goed, hij weegt nu 1860gr. Ze hebben ons gezegd dat hij met 2100gr naar huis mag. Dus ben hem flink pokon aan het geven.... Hij heeft alleen nu het rs-virus te pakken. Maar tot nu toe is hij er nog niet ziek van geworden en heeft hij er weinig last van...(knock knock,even afkloppen op hout). Het is een lekker mannetje. Qua kleertjes heb ik ook maat 50 gekocht, prenatal en wibra zijn het fijnst. Deze truitjes vallen kleiner uit als bij de hema. Ik sla de mouwtjes om, vind het zonde om zoveel maat 44 te kopen. Heb wel de rompertjes in die maat. En sokjes heb ik via de prematuur site gekocht, want de kleinste sokjes zijn hem nog te groot. Ik hoop dat hij snel groeit en dat we hem mee naar huis mogen nemen. Het is niet leuk om te zien dat andere ouders met de maxicosi naar buiten lopen en wij met een koelboxje.....maar ja komt wel. Wilde jullie deze foto niet ontnemen
@Dees, wat een prachtige zoon heb je. En een leuke foto, zo van kiekebooeee Het is inderdaad vervelend om anderen te zien weggaan met Maxicosi en dat je zelf met koelbox weggaat. Maar laat je de pret niet onderdrukken dat je een prachtige zoon hebt en die alle nodige zorg en liefde krijgt. Trouwens hoe komt Milan aan rs-virus? Zie je wel zo klein en nu al flinke weerstand heeft dat hij sterker is dan de rs-virus. Hij zal steeds sterker worden. Ga je nu je een beetje te veel wordt stoppen met kolven, of wil je nog ff doorgaan? @All, de hele ochtend/middag voel ik de kleine met haar voetjes uitsteken. Het is zo bijzonder het is net een ei, die onder je handjes wegglijdt als je met je handen er op legt. p.s. heb de foto''s van Milan en Jada aan mijn vriendje laten zien, die vind het ook prachtige kinderen. En hij vraagt wanneer we ze live gaan ontmoeten?
Nou, door het veelvuldige kolven komt de productie goed op gang. 1e dag 4ml, gisteren 9ml en vandaag 42ml!! Dit is nog lang niet genoeg omdat ze vandaag per voeding al 30ml kreeg. Niet meer via een cupje omdat het te vermoeiend voor haar is en zij dan halverwege in slaap valt. Ik leg haar nu eerst 5 minuten aan de borst, lukt het niet dan krijgt ze meteen een flesje waar mijn afgekolfde melk ook doorheen gaat. Het moet nl. wel leuk blijven voor haar en mij en het is geen moeten. Maar zo'n flesje drinkt ze meteen leeg in een recordtempo alsof ze uitgehongerd is!! Ik blijf wel kolven en haar eerst aanleggen. Wie weet krijgt ze binnenkort wel door hoe het moet en heeft ze dan wel de kracht om het eruit te zuigen. Vanmorgen heb ik haar gewassen. Ik vond het heel spannend maar ben geslaagd voor de test. Ik deed gewoon wat in mij op kwam en dat was heel goed zei de verpleegster. Daarna mochten mijn man en ik haar meenemen naar mijn kamer en is ze de hele dag bij mij gebleven. Als we haar voor de voeding gingen verschonen en temperaturen reden we haar in haar wiegje naar de babykamer die hier dichtbij is. Haar temperatuur was uitstekend vandaag en dat met 1 kruik! Dat is super vooral omdat ze geen vetlaag op haar lichaam heeft zitten en haar lichaam haar toch goed warm kan houden. Ze kreeg vanmiddag de hielprik en heeft even gehuild. Ook hebben ze haar geprikt voor geelzucht maar ze zit ver onder de norm en dit was heel goed. Dus ze hoefde niet onder de blauwe lamp. Ze is nu net om 23.00 uur terug gegaan naar de couveuseafdeling en krijgt daar om 1 en 4 uur een flesje en als ik wakker ben ga ik weer kolven omdat 's nachts de hormoonproductie het hoogst is en dan komt Jada om 7 uur weer bij mij voor de rest van de dag. Als het dan zo doorgaat en alles goed blijft gaan dan zal ze deze week wel naar huis mogen met mij. Ik ben gelukkig niet meer ziek. Mijn hoge bloeddruk is ook over en ik zou dus al naar huis mogen nu maar ze vinden het hier heel belangrijk dat ik bij mijn dochter ben en van de zorgverzekering mag ik maximaal 10 dagen blijven. Morgen is het dag 5 en we gaan ervan uit dat we geen 10 dagen nodig zullen hebben. Het ligt er maar aan wanneer ze Jada laten gaan. Welterusten allemaal!!
@nunu, we weten niet hoe hij aan het virus komt. Wij zijn ook allebei wat snotterig, maar ik heb ook hooikoorts en ben al vanaf januari aan het snotteren. Het kan ook van de verpleging komen, vaak zien we ze met een kapje oplopen en dan weer niet. Maar de dokter denkt dat hij door het oog van de naald kruipt, hij heeft tot nu toe nergens last van. Ik heb morgen een gesprek met de dokter en zal haar eens vragen. Maar ik wil dan gaan stoppen en op de prematuurvoeding over gaan. Zou wel leuk zijn om met alle baby's bij elkaar te komen en in real life te zien. @Ambon, wat doet ze het goed, jullie kleine meid. En heerlijk dat je haar hebt mogen wassen!! Ga heel hard duimen dat ze deze week met haar papa en mama mee naar huis mag!! Geniet ervan meis. @all, de maxicosi hebben we klaar staan met de verkleiner erin en daarin nog een verkleiner.....Ook heb ik een leuk pakje gekocht wat hij aan krijgt als hij naar huis mag. Op het shirt staat "wacht maar tot ik groot ben". Hoop dat die dag heel snel aanbreekt. We krijgen 2 nachten voordat hij naar huis komt Rooming in, dat betekent dat wij 2 nachten in het ziekenhuis verblijven met hem op 1 kamer. Zodat we kunnen wennen aan hem en dan even de hulp van de verpleging hebben. Prematuren hebben een kreungeluid wat ze constant maken. Het is dan net alsof ze hionger hebben of hun zin niet krijgen. We noemen het de prematurenknoter. (knoteren is limburgs voor zeuren). We horen bijna het verschil, maar het is moeilijk. denk dat we alleen al slapeloze nachten krijgen van al die geluidjes. en dat we alleen maar aan zijn bedje gekluisterd zitten. Iedereen een hele fijne dag vandaag!!
@Ambon, wat goed dat de melkproductie op gang komt, en inderdaad zoals je het zegt, misschien dat ze op den duur toch achter komt waarom ze aan je borst aangelegd wordt. Zo, wat fijn zeg dat jullie al de hele dag samen hebben mogen genieten van elkaar. Elke dag weer een stapje meer. Eindelijk zeg is je bloeddruk weer goed, hopen dat het ook zo blijft en dat jullie gauw naar huis mogen. @Dees, Rs-virus is niet fijn dat weten we van mijn neefje, hij kreeg het toen hij paar maanden oud was, doordat hij een speen van een andere kindje kreeg op de KDV. Hij werd ook behoorlijk ziek van. Gelukkig dat Milan er nauwelijks last van heet. Maar let wel op dat iedereen wel met een kapje bij hem moet komen. Want ziek zijn als je zo oud ben is geen pretje. Wel goed dat er zo''n mogelijkheid bestaat dat jullie ook paar nachtjes Rooming in kunnen krijgen. We blijven duimen dat hij heel snel zwaarder wordt en gauw naar huis mag. @All, ik met mijn tweehoornige baarmoeder had grootte kans op miskraam en op vroeggeboorte. nooit gedacht dat ik zover zou komen. Tja en nu zit ik morgen op 37 weken en nog geen een teken van bevalling. Sinds gisteren heb ik ook moeite met mijn sokjes aan te doen. Vanavond ga ik bij mijn papa logeren zodat ik morgen weer naar de Poli ga. Ben benieuwd hoe het gaat. De spanning in mijn omgeving wordt met de dag groter, jeetje nooit zoveel onbezorgde telefoons gehad als de laatste tijd. Iedereen wilt weten hoelang ik nog moet en hoe het met me is. En dat ik ze op de hoogte moet houden als er wat is. Maar eigenlijk wil ik niemand in het ziekenhuis hebben behalve mijn ouders en me partner.
Nunu, mijn familie wou er ook bij zijn of zelfs wachten op de gang. Ik heb gezegd dat ik dat niet wou hebben en dat we de bevalling met zijn 2en gingen doen en dat ze 2 uur na de bevalling werden gebeld door mijn man zodat ze dan konden komen. Eerst tijd voor onszelf als nieuw gezinnetje. Jada en ik zijn vandaag bezig met rooming in. Ik moet nu dus voor haar zorgen zoals ik dat thuis ook zou doen. En ze blijft vannacht bij mij, dus ik moet haar nu elke 3 uur voeden. Ze is vandaag voor een 2e x geprikt op geelzucht omdat ze het door haar getinte huidje niet goed kunnen zien. Maar de uitslag was vandaag nog lager dan gisteren, dus prima in orde. Ze moet nu op temperatuur blijven, goed drinken en voldoende plas- en poepluiers hebben. Tot nu toe gaat het super. Hopelijk mogen we morgen of woensdag naar huis. Maar hoe eerder, hoe beter. Is ook fijn voor mijn man als wij weer samen kunnen zijn. W elterusten voor straks.
Hoe is het met iedereen?? Hoe gaat het met Jada en nieuwbakken ouders? Al bijna op weg naar huis? Doet ze het goed? Al last van de kraamtranen? Wij hebben toen Djenn geboren was ook de eerste uren zelfs niemand gebeld! hij is thuis geboren om 9.06 en we hebben om 12.00 uur gebeld. (kon niet anders en wouden ook niet anders!) De bevalling is iets van jezelf en je partner en je moet toch wennen aan elkaar vonden wij! Wat doet de rest? Is er familie aanwezig? Zussen, (schoon) moeders, tantes, vaders?? @Dees hoe is het met Milan? En met het rs virus? Al weer over? Zit hij bijna op zijn gewicht? @de zwangere hoe is het met jullie?? Alles nog rustig? hier wel, de laatste loodjes wegen wel zwaar hoor....pff! Hij is nog steeds niet ingedaald, ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen! nog steeds maagzuur ed. Slapen word wel steeds lastiger met al dat maagzuur! Het lijkt af en toe wel of ik in brand sta!! Haha!
btw, Hebben ze jullie in het ziekenhuis iets gevraagd van navelstreng donatie?? Ik las gisteren hier ergens iets over in een ander forum? Was benieuwd of ze jullie daar naar gevraagd hadden in het ziekenhuis? Het schijnt dat ze dan als eenmaal het kindje geboren is, ze het bloed uit de navelstreng zuigen en dat daar een heleboel stamcellen inziiten. dus goed voor kindjes met kanker.
@Ambon, hoe is de rooming in gegaan? En hoe maakt Jade het bij mama?? Al indicatie wanneer jullie naar huis mogen? @Raldaellen, Ik had het ook inderdaad gelezen over het navelstrengdonatie, maar er is mij in het ziekenhuis niets over gevraagd. Hoewel ik las op het site dat amsterdam, leiden en Utrecht een van de steden was die daaraan meewerkten. Hoe was jou afspraak vandaag? @Dees, hoe is het met de knapste jonge van deze forum? En met zijn moeder natuurlijk? @All, gisteren had ik poli afspraak, maar dat veranderde in allerlei spoed onderzoekjes. Ik had gisteren erg last van menstruatiepijn en pijn in mijn bovenbeen, en tussen me bennen werd het ook vochtig. Heb aan de CTG gehangen alles was goed, vochtverlies scheen dunne afscheiding te zijn en dat ik oefenweeen heb. Nou echt pretje was het dus niet in het ziekenhuis. De baby is wel heel erg druk in me buikje en weegt bijna 2700 gram zeiden ze na de echo. Ik mag volgende week weer terug. Pfff hoef voor mij ook niet meer lang te duren hoor. Wat betreft de families hebben we gisteren ook besloten dat we ze wel op de hoogte gaan houden en dat ze om de beurt bij mij en de baby mogen komen en alleen tijdens het bezoekuurtje. Anders wordt het echt een gekkehuis. Hoe is het met de rest?
@raldaellen, dat lijkt me geen pretje dat maagzuur. ben benieuwd wat ze morgen zullen zeggen? Weet je al wat ze gaan doen omdat ht kindje nog niet ingedaald is? @nunu, haha dank je wel, hij zal nog behoorlijke concurrentie krijgen hier. Op de afdeling liggen alleen maar jongetjes, hij heeft 1 vriendinnetje. Een vriendin is 9dagen geleden bevallen van een dochtertje (Max Mila) 12weken te vroeg. Met mama gaat het wel beter. @Ambon, hoe bevalt het als mama? en de rooming in? @All, vandaag krijgt hij opnieuw een test voor het rs-virus. Dokters verwachten dat deze negatief is omdat hij nergens last van heeft. Meneer drinkt 8x 40cc maar wil meer. Hij krijgt vaak al 60cc en drinkt dit met gemak op. Hij gaat ook langzaam over op prematuren flesvoeding. Hier zit bmf (pokon) in. Gisteren woog hij 1945gr! Nog 155 te gaan. Het duurt me nu echt te lang. Na bijna 8 weken zitten we mss volgende week samen op de bank met hem.... Misschien een tip. Wij hebben een babysite gemaakt. Hier hou ik een dagboek op bij hoe het met Milan is. Dit heb ik aan alle vrienden, familie gegeven. Zo hoef ik niet 10.000x het verhaal opnieuw te vertellen. Ook hebben we aangegeven dat ze vanaf 1 mei pas op kraamvisite kunnen komen. we willen eerst even tijd met ons drietjes, maar ja dat heeft ook zijn redenen met de ziekenhuisperiode. Kijk maar eens op dekker.babysite.nl Heel veel succes die laatste weekjes!!
@raldaellen: gefeliciteerd nog met je zoontje! dat vocht heb ik ook veel last van. heb gewoon pijn in mn handen, vooral 's ochtends. en mn benen zijn ook giga! na n half uurtje staan mn sokken er al diep in...schijnt normaal te zijn he, aan t eind :S bij mij is ze ook nog niet ingedaald. zit wel op het randje hoor ik steeds, maar daar hebben we nix aan he ik heb ook niets gehoord over t navelstreng-bloed, zal dan inderdaad wel alleen in bepaalde ziekenhuizen zijn? @ambon: ik wil ook borstvoeding gaan geven. is toch het beste zeggen ze. maar als het niet lukt ga ik ook geen drama maken hoor, dan zijn we zo over op flesvoeding zijn jullie ondertussen al thuis?? @dees: oooh wat een heerlijk koppie!! wat fijn dat t zo goed gaat met hem. kan me voorstellen dat je die laatste paar grammen er bijna zelf aan wil plakken zodat ie mee naar huis mag wat een leuk idee, zo'n dagboeksite, zal er straks s even naar kijken @nunu: zo leuk inderdaad he, om die voetjes zo te voelen ik heb af en toe t idee dat ze bij mij mn ribben eruit wil wroeten met dr teentjes, haha dat van die telefoontjes herken ik wel, is heel lief bedoelt, maar ik heb er momenteel niet echt behoefte aan. ik wil ook niemand behalve mijn man erbij hebben hoor in het ziekenhuis. als we weer thuis zijn zullen beide ouders, mn zus en beste vriendin wel komen, prima, maar das ook meer dan genoeg! was wel even schrikken denk ik, dat je ineens al die onderzoekjes moest! gelukkig is t goed afgelopen! mooi gewicht heeft ze al! @all: ben dinsdag weer bij de gyn geweest voor controle. had nou weer n andere, wordt er een beetje gek van. elke keer moet ik mn verhaal weer toelichten omdat de pijn die ik heb niet echt 'normaal' is. maargoed, deze gyn heeft weer even wat onderzoekjes gedaan, echotje, gevoeld enz. had eerst een co-assistent die mijn bloeddruk mat en die kwam uit op 140/100!! schrok me rot! gelukkig was ie bij de gyn zlef 140/80 dus ws heeft zij t niet helemaal goed gehoord. vond het nog wat aan de hoge kant, maar die hogere bovendruk is vaak een teken van pijn oid dus dat kan wel kloppen. heb vorige week een paar hele heftige pijnaanvallen gehad, soms wel de hele ochtend door. nu gaat het iets beter, heb alleen nog regelmatig scherpe steken. daardoor veel wakker en dus doodop ik zou t zooo fijn vinden als ons meisje besluit om nu te komen.... inleiden is volgens deze gyn in mijn situatie vanaf week 29 mogelijk, maar wel in uiterste gevallen... volgend week weer controle, en ja hoor, wéér n andere gyn...dan heb ik n kwartet haha gelukkig komen we wel steeds dichterbij de uitgerekende datum, nog even doorzetten dus!!!
@dees: ik heb je site bekeken, wat ziet dat er leuk uit! best emotioneel om je hele dagboek te lezen, met al die ups en downs. maar des te fijner om te weten hoe goed het nu gaat!!
@Dees wat een prachtige site heb je gemaakt! Leuk hoor! Ook leuk voor later, handig voor familie ed. En wat een prachtig ventje! Nog even en je hebt hem thuis!! @Ballie Wat vervelend dat je nog steeds die pijn hebt! ben benieuwd of ze je eerder gaan inleiden. @Nunu prachtig gewicht! Toch fijn dat ze even extra kijken. Je weet maar nooit! @All Vanmorgen bij de vk. geweest, hij ligt wel met zijn koppie beneden, maar nog niet ingedaald. Ze gaanj d'r niets aan doen, het is alleen wat ongemakkelijk verder bloeddruk goed, buikgroei goed, hartje van de baby was hoog 180! was geen probleem hoor, alleen teken dat het kindje druk was Hij duwde de doptone ook steeds omhoog. nah ja gelukkig alles weer goed! Mijn zoontje word wel steeds zenuwachtiger, "komt hij vandaag?" is de meest gestelde vraag deze weken We wachten rustig af!
hallo meiden, hier ook weer een teken van leven... ik ben gisteren bij de VK geweest, op zich alle controles goed behalve dat ons meisje in een stuit ligt...vanmorgen dus naar het ZH geweest voor een echo en ze ligt in een half (on) volkomen stuit, 1 voet/been onder haar billen en 1 been langs haar lijfje omhoog...er werd met de echo gekeken of er een mogelijkheid is om een draaipoging te doen...die is er gelukkig en dat gaat morgenochtend gebeuren... als dat lukt dan mag ik op een normale manier bevallen en onder begeleiding van de VK, lukt de draaipoging niet dan word het een keizersnede met ongeveer 39 wkn... morgen maar even afwachten dus! zal wel laten weten hoe het gegaan is!
@all sorry dames ik heb momenteel ff geen kracht om te reageren maar zal gauw alles lezen en beantwoorden. Gisteren kreeg ik te horen dat mijn papa op de eerste hulp was omdat hij maagbloeding had en flauw was gevallen. Ben sinds gisteren ook in Amsterdam heb slecht geslapen en de hele dag was is bij hem. Het gaat gelukkig iets beter met hem. Ben door al die spanning heel erg moe, gespanne en flink buikpijn en slapeloos. Morgen wordt me oom ook opgenomen en zaterdag gaan ze het tumor weghalen. Pfff shithappens momenteel hier. Ik zal aan jullie denken maar dan weten jullie waarom ik niet online ben of niet reageer. Wens jullie allen heel veel sterkte en tot gauw
sorry dames dat ik een paar dagen afwezig was. Jada en ik mochten dinsdagmorgen ineens naar huis toe!! Ze had het heel goed gedaan tijdens de rooming in en daarom mochten wij gaan. Alle mensen die aan het werk waren kwamen nog even gedag zeggen en de gynaecologen ook. Heel leuk. 's avonds kwam de kraamverzorgster en is tot 21.30 uur gebleven. Maar Jada begon om 20.00 uur te huilen en is daarmee doorgegaan tot 00.30 uur :x!! Ik was zo moe dat ik op een gegeven moment in slaap ben gevallen en mijn man heeft haar toen nog een beetje voeding gegeven en toen was het eindelijk stil... Waarschijnlijk was dit een regeldag (dag 6) en moesten we gewoon toegeven aan haar behoefte aan voeding. Gisteren kwam de kraamverzorgster gelijk een hele dag en ze is wel heel aardig maar wat een rotzooi liet ze achter!! Overal waterspetters op het laminaat en niet even met een doek erover heen om het weg te halen...:x:x Mijn man heeft toen ze weg was gelijk de vloeren schoongemaakt ondanks dat hij maar 3 uurtjes slaap had gehad en heel moe was. En tijdens het avondeten had ze nog tegen ons gezegd dat ze hier niet veel huishouden hoefde te doen omdat er geen achterstallig onderhoud was omdat mijn man een echte poetser en huisman is. Maar als ze dan zoveel tijd over had, dan kan ze toch wel die waterspetters opruimen Vandaag toen ze weg was gegaan was het weer zover. De hele keuken was smerig en het aanrecht was vol met broodkruimels. Kunnen we hier ook wat van zeggen of mag je dat niet doen? Mijn man zei toen hij thuis kwam: als het morgen weer zo is, dan kom ik niet met een gerust hart thuis, dan kan ik beter vrij nemen en bij jou en Jada zijn. Wij zorgen ervoor dat ons huis altijd schoon en netjes is en zij maakt er een smeerboel van. Hebben jullie een idee wat je hier aan kan doen? Ik zag het pas gisterenavond en vanavond toen ik beneden kwam omdat ik zo weinig mogelijk trappen moet lopen omdat ik weer veel last heb van mijn bekken sinds de bevalling. HELP!!!
@nunu: jeetje, wat een schrik zeg! jullie familie zit wel in de lappenmand he! heel veel sterkte met alles en probeer je niet te druk te maken (hoe makkelijk gezegd...) @ambon: wat fijn dat jullie al lekker thuis zijn met zn 3tjes! en ik zou er zeker wat van zeggen!!! het gaat er om dat ze helpt, en als ik dit zo hoor helpt ze wel, maar ruimt ze haar eigen rotzooi niet op. dat is op zn zachtst gezegd niet netjes. zou het eerst subtiel tegen haar zelf proberen te zeggen en anders moet je t kraambureau bellen, desnoods sturen ze dan iemand anders. dit is alleen maar extra zorg en irritatie bij jullie en dat kan je dr nu echt niet bij hebben. succes er mee!! @laura: succes met de draaipoging morgen, hoop echt dat t lukt voor je!
@Nunu Tjonge het zit ook niet mee de laatste tijd! Probeer het rustig aan te doen! @Laura succes vandaag!! Hopelijk draait ze nog de goede kant op! @Ambon wat fijn dat je thuis bent! Heerlijk! Wat betreft je kraamverzorgster: jij betaald haar toch, het is jou huis, ik zou ook subtiel wat proberen te melden. Ze hoeven niet uitgebreid schoon te maken maar de troep opruimen achter hun kont.....lijkt mij toch het minste! succes!
@nunu, jee meis het houdt niet op bij jou. Heel veel sterkte met alles en probeer ondanks alle druk nu wat rust te nemen. @Ambon, zeker mag je daar wat van zeggen. Zelfs een klacht indienen. Ik zou ook zeker het kraamburo bellen voor een andere kraamverzorgster. Zij krijgen grof betaald voor hun werk. En jij maar betalen aan de zorgverzekeraar. @Laura, hoe is het gegaan. @all, maandag en dinsdag hebben we rooming in en....woensdag mag hij na 8 weken eindelijk naar huis!!! Ik ben zo opgewonden en blij dat ik al 2 nachten lig te kroelen hoe het zou zijn... Wat betreft de zorgverzekering ben je als couveuseouder flink de pineut. Bijna niks wordt vergoedt. Je pakket kan je pas per 1 jan 2013 wijzigen, dus couveusenazorg moet je vantevoren weten of je het nodig hebt anders heb je pech. (we hebben zilveren kruis). Huren van kolfapparaat zit er niet in, je krijgt vergoeding voor Ronald McDonald huis. Echt erg de gezondheidszorg in Nederland.