Jeetje nunu,jij krijgt ook veel op je dak zo! Veel sterkte de komende tijd! Dees: wat heerlijk dat ie mee naar huis mag de komende week, wat zullen jullie gaan genieten zeg, het is je gegund hoor! Ambon:zeker iets tegen de kraamzorg zeggen, zij zijn er om werk uit handen te nemen en niet om je werk te bezorgen! Hier is dedraaipoging helaas mislukt! Wij gaan dus nu voor een geplande keizersnede...de 20e zijn we aan de beurt, heel erg spannend allemaal...
@Dees wat heerlijk!!! Lekker genieten! @Laura Spannend hoor! Nog twee weekjes en je hebt je kindje in je armen! Mooie datum Wat gaan ze doen als hij/zij zich eerder aandient? Mag je dan in stuit bevallen? Of dat zowiezo niet? @Nunu hoe is het nu??
Als ze zich eerder aandient dan word het alsnog een ks, ze ligt met haar voeten onder haar billen en dan kunnen ze er niet gewoon uit... Hoe is het met jou?
nunu: heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk gaat het gauw de goede kant op in de familie. dees: wat super voor jullie!! Ik vond rooming in ook erg spannend maar wel fijn dat je hem dan dag en nacht bij je hebt zodat je kunt wennen aan zijn geluidjes. Ik mocht van VGZ 10 dagen blijven bij de kleine maar dit was gelukkig niet nodig zodat ik thuis nog recht had op kraamzorg. Ook krijg ik nog 12 uur couveuse nazorg (3 uurtjes verdeeld over 4 dagen). Ik heb het duurste pakket bij de VGZ en heb dan ook geluk dat alles vergoed wordt. Voor het huren van het kolfapparaat krijg ik een vergoeding van maximaal 110. Maar omdat mijn melkproductie niet zoveel omhoog gaat weet ik nog niet hoe lang ik hiermee door zal gaan. Gisterenavond na de laatste avondvoeding moest ik nog kolven en zat ik te knikkebollen met mijn hoofd. Ik was zo toe aan wat slaap. De nachtvoeding heeft mijn man gedaan zodat ik door kon slapen. Ik werd heerlijk uitgerust wakker!! Laura: jammer dat de draaipoging mislukt is. Gelukkig weet je nu wel de datum waarop je gaat bevallen tenzij zij zich eerder aandient natuurlijk. Vind je het spannend om een keizersnee te ondergaan? Doe je plaatselijke verdoving of moet je onder narcose? Raldaellen: hoe is het met jou? Kun je het nog volhouden tot de uitgerekende datum?
Ik krijg een ruggeprik als het goed is... Komende dinsdag een hele ochtend naar het ZH om een en ander af te spreken, oa met de anesthesist...dus dan weet ik definitief hoe en wat...
Laura: oh wat fijn. Het lijkt mij ook niet leuk als je er niks van mee zult krijgen. Dan kom je bij van een narcose en dan zie je daar ineens je kind liggen. Daar moet je toch niet aan denken hè? En van een ruggenprik ben je ook veel sneller hersteld. Ik ben benieuwd wat de anesthesist nog te zeggen heeft. Fijne paasdagen.
@Dees, Zo eindelijk is einde in zicht voor jullie ziekenhuisbezoekjes. Kan me voorstellen dat je nu zit te poppelen en dat je heel erg zenuwachtig bent. Tja wat betreft de verzekering dat hoor ik nu ook voor het eerst. Kunnen jullie het nog wel betalen? Anders moeten we maar iets opzetten voor mama''s die hier niet gerekend had en in zulke situaties zitten. Zodra ik wat meer rust heb ga ik je website doorlezen. @Ambonmanise, Wat fijn dat jullie we als gezinnetje thuis zijn. Geniet lekker van je kraamperiode. Wat betreft de kraamzorg, je mag best tegen haar zegen dat je het niet fijn vind hoe zij jullie huis achterlaat, desnoods aanklagen bij het bureau dan kan je hetzelfde dag een nieuwe krijgen. Ze is om jullie te helpen niet om een rommel achter te laten. Wat lekker dat je partner je vannacht heeft laten doorslapen. heb je ook nodig denk ik. @laura, Jammer dat de draaipoging mislukt is, maar 20 april is wel de data waar je naar uit mag kijken. Hoop dan dat alles spoedig en goed gaat. @ballie, hoe is het nu met de steken? Is het wat minder geworden of ben je aan het bevallen?? @All, pfff wat een paar heftige dagen achter de rug. Mijn papa was woensdag na het bloedovergeven flauw gevallen in de badkamer, gelukkig was mijn zusje thuis die ook niet wist wat ze doen moest. gelukkig had ze mijn zus gebeld, die vervolgens de arts gebeld heeft. En papa werd met het ambulance afgevoerd. Hij bleek een maagzweer te hebben, en de dagen daarna was de maag nog vol met bloed. En de ontlasting was ook niet goed. Gisteren bleek zijn bloedwaarde ook opeens lager geworden, en zou bloedtransfusie krijgen, omdat het vandaag weer normaal was hoefde dat gelukkig niet. Morgen gaan ze opnieuw kijken hoe het is, als alles normaal is mag hij naar huis. Gisterenmiddag had ik opeens een hele natte verband in mijn broekje. Moest langs het verloskamers, en het bleek een flinke dunne afscheiding te zijn, en de rest was normaal. Vandaag om de kwartier een pijnlijke harde buik, maar daar blijft het bij denk ik. Vandaag is mijn oom de hele dag van ochtends tot 17 uur onder het mes gegaan, gelukkig is de operatie goed verlopen ondanks dat het heel lang geduurd heeft, en ligt momenteel op de IC afdeling. En hoe ik me nu voel, uitgeput, moe en slapeloos met zo en nu een pijnlijke buik. Wens jullie allen een vrolijke passen toe. Ga proberen een beetje te rusten en te onstpannen.
nunu: doe aub kalm aan, probeer je rust te pakken en niet nog meer stress te krijgen. Tuurlijk kan je er niks aan doen wat er allemaal gebeurt maar denk wel aan jouw gezondheid en die van je kleine. Die moet wel gezond ter wereld komen hè? Jij ook vrolijke pasen gewenst met hopelijk wat ontspanning .
@Ambon en? heb je de kraamhulp er nog op aangesproken? je had toch een particuliere? hoe reageerde ze? @Nunu en? tijdens de paasdagen een beetje kunnen uitrusten? Ik hoop het voor je! Niets zo vervelend als alleen maar slecht nieuws...! @all ja kan het nog wel volhouden die laatste paar weekjes kunnen er ook nog wel bij, moet zeggen, elke keer als ik denk: het valt niet mee....denk ik tegelijkertijd: Niet zeuren wees blij dat het eindelijk zover is...ook niet gezond. iedereen zegt wel eenmaal zwanger ben je zo alles weer vergeten! Nou, mooi niet! Met al die hormonen. hoorde gister iemand bij wie alles voor de wind gaat, eerste ronde zwanger. hartstikke fijn natuurlijk! Toch blijft het steken....waarschijnlijk puur door anderen hoor. mensen blijven ook nu nog zeggen: dat is niet handig gepland, of goh daar zit wel veel leeftijd tussen, of nou daar had ik niet voor gekozen hoor. Zo kwetsend...afijn! het is weer even van mijn hart mijn zoontje is ziek, ik doe me tegoed aan de paaseitjes en rennies en mijn man is heerlijk aan het werk Life"s good! Fijn pasen!
@laura: hmm, jammer dat ze niet gedraaid kon worden. deed dat btw zeer? wel fijn dat je nu n datum weet, kan je echt naar uitkijken dan! succes!! @nunu: die steken blijven helaas, en volgens mij wordt t alleen maar erger. heb nou al 3e nacht op rij 2 a 3 uurtjes geslapen dan ga k maar douchen, dan kan ik tenminste nog een klein beetje proberen te ontspannen. zit nu dus alweer helemaal aangekleed en wel klaar voor een nieuwe lange dag... morgen weer naar de gyn, ik ga nu echt maar zeggen dat ik dit niet langer volhou....hoe staat het bij jullie? kan jij weer wat uitrusten?? @raldaellen: wat raar dat ze dat soort opmerkingen maken dan zeg! het is ook nooit goed he. en hoezo kiezen of plannen. je kunt een kleintje nooit echt plannen!!!! beterschap met je zoontje (wat heerlijk btw om je te buiten te gaan aan dingen als paaseitjes he daar heb ik ook wel wat rennies voor over, hahaha) @ambon: ben ook wel benieuwd of je iets gezegd hebt zou wel fijn zijn als je je daar niet druk over hoeft te maken
Wij zijn thuis!!! Na 8 weken hebben we Milan gisteren mee genomen naar huis. Zaterdag vroegen ze of we Rooming In wilden. Tuurlijk wilden we dat. We hebben nauwelijks geslapen. Gisteren kwam de kinderarts vertellen dat we naar huis mochten. Eigenlijk pas vanaf 2100gram maar ze deden niet moeilijk over der 45gram die hij nog moest halen. Het mooiste paaskado ooit!!! Wat is het wennen dat er geluid uit het kamertje komt. Ik heb noodkraamzorg gekregen, dit zijn 2 dagen van 3uur. Ze is vanochtend geweest en heel veel tips hebben we gekregen. Ben zo blij, aan de ene kant moeten we een speciaal iemand missen en aan de andere kant komt er iemand thuis!!! Iedereen nog een fijne paasmaandag!!
@Dees, Goh wat een blijdschap gehad toen ik je berichtje las, Inderdaad dit is een hele leuke paas kado. Milan is echt een jongen waar je trots op mag zijn. Echt een doorzetter!! Geniet er lekker van. @Raldaellen Hoe is het nu met je zoon? Het is inderdaad soms kwetsend hoe anderen kunnen reageren, maar laat je niet gek maken. In het begin was het voor ons ook moeilijk. Want wij hebben geen geschikte woning en iedereen had zijn mening over, en ook over het feit dat wij ondanks onze Turkse achtergrond niet gehuwd zijn en dergelijke. Als jij maar weet dat het goed zit, anders wordt je zo geleefd door je omgeving. Wij hebben toen ook uiteindelijk die praatjes links gaan laten en ons leven verder opgepakt. @ballie, wat vervelend dat je heel weinig kunt slapen, probeer overdag ook een beetje te liggen. Dat doe ik ook regelmatig, want hele nacht wordt inderdaad pijnlijker en moeilijker om te slapen. heel veel sterkte morgen bij de VK. ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen. @all bedankt voor jullie medeleven, Gisteren hebben wij ook paar leuke berichtjes gehad. Mijn papa is ontslagen uit het ziekenhuis en me oom ontwaakt uit de IC. Gisteren heb ik ook iets bijzonders meegemaakt, onder het douchen kreeg ik een witte propje uit mijn borst en vervolgens gelig vloeistof. Dit had ik nooit eerder meegemaakt buiten het vlekjes in mijn bh. Vanavond gaan we de babyspullen uit Amsterdam verhuizen en daarna bij papa logeren
Dees!! Wat ontzettend fijn!!! En nu lekker genieten! Werd er zelf blij van toen ik het las!! @Nunu eindelijk ook goed nieuws dus bij jou kant! Wel houden nou zo! Enja, die opmerkingen leg ik meestal naast me neer, maar soms heb ik een breekpunt en die was gisteren... @Ballie nog steeds zoveel pijn, bah! gaan ze je nog eerder inleiden? @Saja
@nunu, fijn om te lezen dat met je vader en je oom alles goed gaat! dat geeft jou ook een beetje meer rust. En ja de moedermelk!! Ik kan inmiddels geen kolfapparaat meer zien. @raldaellen, niks van aantrekken van zo'n opmerking (makkelijker gezegd als gedaan). Maar jee wat maakt het uit, er zijn meer mensen die het harstikke tof voor jullie vinden. Geniet lekker van je zwangerschap. Je hebt over een paar weekjes gewoon 2 prachtige kindjes!! @ballie, ben benieuwd wat ze morgen zullen zeggen. Probeer iig ieder moment wat je kan rusten je oogjes even dicht te knijpen. @all, het bevalt ons prima met ons drietjes!! Raar om na 8 weken de geluidjes thuis te horen. Hij had vandaag temperatuur aan de lage kant, vanmiddag zelfs 36. Heb hem toen lekker op mijn borst gelegd, vestje dicht en dekentje eroverheen. Meneer had het bij de volgende voeding ineens lekker warm en temp. van 37.2
goedemorgen allemaal! sinds gistermiddag zijn wij de trotse ouders van Meya Isolde, 3720 gram en geboren met een keizersnede... gisteren rond 15 uur braken de vliezen en om 17.34 uur geboren....
Van harte gefeliciteerd! Wat een mooie aparte naam. ook een mooi gewicht. Is alles voor de rest goed? Jeetje ben ik nu de enige die nog moet?
@laura: gefeliciteerd!! das nog snel gegaan dan! nou lekker genieten @nunu: ik moet ook nog hoor, haha. maar t lijkt inderdaad of niemand tot de echte datum wil gaan volmaken