@Laura Jeej!! Van harte gefeliciteerd!! En nu lekker genieten!! Leuke naam!! @Nunu en Ballie, ik moet ook nog Haha!! nog 10 dagen!! tot uitgerekende data!!
@ballie ja wordt voor ons ook steeds spannender he maar zoals ze zeggen de kids komen wanneer ze zelf willen. Hoe is het met jou? Nog vol te houden? Ik had vanochtend poli afspr. En moest net aan de ctg die overigens goed was en om 13 uur echo omte kijken of er nog voldoende vruchtwater is. @rahsomama, wat leuk om iets van je te horen, hoe gaat het met jou zwangerschap??
@raldaellen leuk he dat aftellen me vriend wordt er gek van mij. Laastr loodjes lijken soms wel eeuwig te duren.
nou, vanmiddag weer bij de gyn geweest; bloeddruk begint wat hoger te worden dus maar weer urine- en bloedwaardes laten controleren en donderdag al terug....hopelijk ist niks bijzonders. is niet heel erg hoog, maar begint steeds wat op te kruipen. zat nu op 135/90 terwijl mijn uitgangswaarde 110/60 is @nunu: was jouw echo goed vanmiddag? ze twijfelden of bij mij ook ctg moest, maar onze kleine meid doet t prima dus dat was toch niet nodig. wat was bij jou de reden dat het moest?
[FONT=Arial, sans-serif]Ballie: kun je overdag ook af en toe een dutje doen? Al is het maar een uurtje, daar kun je al heel van opknappen. Ik vind dat je bloeddruk wel aan de hoge kant is. Waarom sturen ze je niet door naar de gynaecoloog? Toen mijn bloeddruk bij de laatste controle ook zo hoog was geworden was de vk van plan om mij ook door te sturen naar de gynaecoloog. En toen bij de echo bleek dat de buikomtrek ook nog achter liep met de groei was dat helemaal een reden voor doorverwijzing. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Dees: YES!!! Eindelijk thuis met zijn 3en!!! Gek is dat hè dat je pas bij rooming inn erachter komt dat zo'n kleintje ook 's nachts geluid maakt. Dat had ik toen ook en nu nog steeds omdat ze nog even bij ons op de slaapkamer slaapt in haar kinderwagen. Als het dit weekend mooi weer is, gaan we met de kinderwagen naar buiten en dan zullen we haar in haar bedje gaan leggen. Maar ik vind het ook wel knus zo met zijn 3en in de slaapkamer.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Lekker hè om je kleintje zo tegen je aan te leggen? Dat heb ik ook gedaan in het ziekenhuis, even huid op huid contact. Jada is nu de hele tijd goed op temperatuur maar 's avonds na de laatste voeding leg ik nog wel een kruik bij haar zodat ze het lekker warm heeft en blijft.[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Raldaellen: wat sneu van die mensen dat ze kwetsende opmerkingen naar jou toe maken. Ik scheel zelf 4 jaar en 9 maanden met mijn zus en mijn broertje en dat vond mijn moeder heel prettig omdat ze alle tijd voor ons had toen wij geboren waren. Nog maar 10 dagen, wat fijn dat je er al bijna bent!![/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Nunu: wat fijn dat er toch weer goed nieuws te melden is. Is het gelukt met de babyspullen te verhuizen?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Laura: van harte gefeliciteerd!! Jeetje, toch nog eerder dan 20 april hè? Fijn dat alles goed is. [/FONT][FONT=Arial, sans-serif]Wat een leuke aparte naam. Nog nooit gehoord van Meya. En met het gewicht zit het ook wel goed. Moeten jullie nog in het ziekenhuis blijven?[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]@all: ik heb niks tegen de kraamverzorgster gezegd over de rommel. Mijn moeder kwam langs en die heeft mij geholpen. Ze zei een beetje luid: jeetje, wat is er met de keuken gebeurd? Ik ken dit niet van jou, het is één groot waterballet!! Daarop zei ik: ik ga zo wel ff beneden kijken, ik loop nl. zo weinig mogelijk trappen ivm bekkenklachten. Toen wij naar beneden gingen zag ik dat de kraamverzorgster bezig was met het opruimen van de keuken. Mijn moeder gaf mij toen een knipoog .[/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Morgenvroeg is ze voor het laatst en daar ben ik wel blij om. Dan is het huis weer lekker voor ons. [/FONT] [FONT=Arial, sans-serif]Ik ben vandaag begonnen met het kolven af te bouwen omd[/FONT][FONT=Arial, sans-serif]at ik het heel vermoeiend begon te vinden. Doordat Jada de hoeveelheid melk in etappes moet drinken ben ik soms wel een uur bezig om haar te voeden. Daarna moet ik dan nog kolven en is het alweer bijna tijd om haar te voeden omdat ze soms om de 2 uur alweer wilt drinken.[/FONT] Ze woog vanmorgen al 2220 gram!! Ze is nog nooit zo zwaar geweest, haar geboortegewicht was 2195 gram.
@Ballie, wat vervelend van je bloeddruk, maar wel fijn dat ze gelijk urine en bloed onderzoek gedaan hebben. Hopelijk valt het allemaal wel mee. mijn bloeddruk was vandaag 110/70 ook iets hoger dan ik de afgelopen tijd gewend ben. Als mijn onderdruk 90 wordt zal men spreken over hoge bloeddruk werd mij verteld vandaag. Ik heb hele drukke baby, maar vanochtend had ik haar nog niet gevoeld, vandaar de echo. De echo ging goed, heb de baby kunnen zien bewegen was wel bijzonder om te zien dat ze haar oogjes open en dicht deed. Ik mag volgende week weer terug naar de poli. @Ambonmanise, Wat goed dat je toch hebt kunnen zeggen tegen de kraamverzorgster, en dat het haar laatste dag is morgen. Wel leuk dat om te horen dat Jada het goed doet en al wat aangekomen is. En dat kolven lijkt me ook niet fijn. maar met flesvoeding worden ze ook wel groot. Gisteren regende het hier in Amsterdam daarom heeft me vriend alleen de maxicossi en de poef meegenomen. Het bedje, bad en de rest van de kinderwagen kan later ook nog als het droog weer is.
@Laura Hoe bevalt het tot nu toe? hoe voel jij je? Hoe gaat het? Doet ze het goed? enz. enz. @Ballie succes morgen bij de vk/gyn. @Nunu idd flesvoeding is tegenwoordig net zo goed als borstvoeding! Mijn zoontje heeft het ook gehad en die groeide prima! Lekker he zo'n drukke baby! Die heb ik ook Haha! net zo fijn! @Ambon Morgen dus voor het eerst echt met je eigen gezin! Heerlijk geniet ervan!! @Dees hoe gaat het thuis? Al lekker aan het genieten? Telefoons uit gedaan en de bel eraf? Hier nog steeds alles rustig, nou ja rustig..... geen bijzonderheden enz. heb nog een prima bloeddruk, 125/75. mijn gewicht was goed, beweging was goed, hij was ietsjes gedaald, maar lag niet klem. hij was lekker druk en duwde de vk hand steeds weg , ik mag maandag weer komen. fijne avond!
Het gaat super! Hij komt iedere dag wat aan! Heb vanochtend het 1e uitstapje gemaakt. Lekker in de kinderwagen gelegd en even naar de stad gelopen. Hij vond het schijnbaar ook lekker, na 1minuut lag hij al te slapen. Het genieten is echt begonnen en de slapeloze nachten haha. Haha een druk kereltje heb je! GEniet er nog lekker van!!
@Raldaellen, tja soms is het minder fijn hoor dat ze zo druk zijn. Haar billetjes en voetjes doen heel erg pijn. voor de rest voel ik haar minder omdat de placenta ook aan de voorkant ligt. @Dees, ja zal de komende tijd meer kunnen genieten, de zon gaat waarschijnlijk deze week vaker schijnen. @all, hier weinig beweging voel me zo moe, dat ik soms moeite heb om op te staan. Vraag me steeds af wanneer de nesteldrang bij mij zal komen.
@ambon: ben al onder controle bij de gyn. al paar weekjes. vooral vanwege die vervelende pijn. @all: vanmorgen weer geweest. labuitslagen waren goed, maar de bloeddruk blijft een aandachtspunt, dit keer 150/80. gelukkig is de onderdruk wat lager en das t belangrijkste. de hogere bovendruk is ws een combinatie van pijn en vermoeidheid. maandag weer terug en dan per dag bekijken of ze me gaan inleiden of dat ik t nog even volhou... @nunu: mijn placenta ligt ook aan de voorkant. ik voel dus alleen de bewegingen aan de bovenkant, bij mn ribben zeg maar. zal jij wel t zelfde hebben denk ik? die vermoeidheid herken ik heel goed, kom uit mn bed, meteen op de bank, hahaha. vandaag nog n poging gedaan even te shoppen, maar na 3 winkels was ik alweer op @dees: wat heerlijk dat je met m naar buiten kan, kan je heerlijk lopen pronken met hem veel plezier daarmee!
@Nunu nee dat hele drukke is niet altijd prettig, toch vind ik het lekker Dan weet ik zeker dat het goed zit Heb je echt helemaal geen nesteldrang gehad?? Haha! Je bent de eerste waarvan ik het hoor! @Ballie Gelukkig is de onderdruk wel laag, doe maar rustig aan!! Ik heb de placenta half aan de voorkant en half aan de zijkant. maar voel hem over de hele buik. Hij draait op dit moment lekker met zijn hoofdje....Au!! Haha! Verder heb ik het ziekzijn van mijn zoontje overgenomen....dus ik hoop dat hij nog even blijft zitten zit lekker aan de kiwi's, sinaasappels, appels, tomaatjes en floradix. afijn hopen dat het gauw over is! Dees ik duim voor mooi weer voor je!! lekker erop uit! Heeft je man/vriend zorgverlof? ouderverlof? vakantie? Of moet hij wel gewoon werken?
@ballie, inderdaad mijn ribben zijn volgens mij zwaar beschadigd 😉 Spannend hoor wat er maandag besloten gaat worden. Vind je het een beetje eng om ingeleid te worden?? @raldaellen,hoe is het nu met je? Al een beeje opgeknapt? ja echt ik heb nog geen nesteldrang. Was voor mijn zwangerschap ook niet zo huishoudelijk nu ook niet. Mijn arme vriend doet al het huishoudelijke karweitjes. Ik kook en doe soms afstoffen en strijken meer niet 😥😥😥 @all gisteren heb ik weer uren op de Eerste hulp gezeten, omdat mijn papa weer bloeding heeft gehad, gelukkig mocht hij weer naar huis omdat zij. Bloedwaarde goed was. Woensdag krijgt hij endescopie we zijn benieuwd wat de uitslag zal zijn. Gelukkig is mijn moeder gisteravond ook terug gekomen uit Turkije en is mijn oom ook ontslagen uit het zk. Met mij.
Nee nog niet opgeknapt.....moet zeggen dat ik ook hoop dat ik niet nu ga bevallen....weet niet hoe dat zou moeten...al dat hoesten en niezen is wel erg vervelend en errug pijnlijk aan het worden... @nunu tjonge! Het gaat jullie niet voor de wind!! Ik hoop dat het allemaal meevalt!
@all ff snel een berichtje uit het ziekenhuis. Sinds zaterdag is mijn vliezen gebroken, en omdat ik nog geen weeen heb wordt ik morgen ingeleid. İk krijg straks te horen of ik moet blijven of dat morgen vroeg terug moet komen. Het wordt heel erg spannend opeens
@all: kom net bij de gyn vandaan: ik mag woensdagochtend komen ze heeft me nu net al gestript, woensdag wordt ik geprimed en donderdag echt ingeleid wat een opluchting om in ieder geval een datum te hebben. die laatste 2 nachtjes kom ik nog wel door!!!