Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Poemi, Niet teveel bij nadenken! Maar dat is een te makkelijk gegeven advies...Ik ben benieuwd wat morgen de verloskundige zegt!

@Annelin Gefeliciteerd! Wat leuk zeg! Fijn dat je nog niet zo veel klachten hebt!

Ben sinds gisteren behoorlijk misselijk...minder maar ach, we hebben het er voor over :) Kan mijn broeken niet meer aan....wil het nog geheim houden maar.....word wel lastig je kan het al zo goed zien!

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Annelin Gefeliciteerd! En welkom hier! Jullie kindjes komen wel lekker dicht op elkaar. Was het daarom ook een beetje een verrassing?

@Raldaellen Je begint dus al een aardig buikje te krijgen, als je broeken niet meer dicht gaan. Balen dat je zo misselijk bent geweest, hopelijk gaat het vandaag beter.

Ik heb net de vk gebeld en ik heb op 19 september om 10.30 uur de intake. Ik heb het ook aangegeven van het bloedverlies en daar konden ze nog niet zo veel mee. Het is nu toch veel te vroeg om wat te zien. Bij de intake zullen ze zo snel mogelijk een echo inplannen, met 9 of 10 weken. Ik moet wel zeggen, ik gebruik nu gewoon een maandverbandje en daar is nog niets op te zien. Misschien dat het door tampons erger leek, maar ik had niets anders in huis. Zo maar een pak maandverband halen dus... ;)

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Livelife: ik vind het heel knap van je als je niet wilt weten wat het wordt. Ik zou daar veel te nieuwsgierig voor zijn. Ik heb het met mijn man erover gehad en hij wil het wel graag weten, maar dan wordt het ons geheimpje. De rest moet dan maar wachten tot het is geboren.
    Wat voor werk doe je? Niet te druk doen op het werk, 5 dagen is best zwaar als je zwanger bent.

Mag ik je vragen waarom je 2 afspraken hebt? 1 op 13 september en 1 op 15 september? Kun je bij de vk geen echo maken?
    Waar ga je naartoe op vakantie? Want als je gaat vliegen mag dat maar tot een bepaalde periode toch?

Annelin: welkom hier. Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ben je er net achter gekomen dat je zwanger bent? Was het niet schrikken zo snel al na de geboorte van je dochter? Of wilden jullie graag 2 snel achter elkaar?

Raldaellen: ben je de hele dag misselijk of alleen ’s morgens? Ik kan niet meer in mijn spijkerbroek, nog wel in mijn andere broeken. Gelukkig heb ik nu een zwangerschapsspijkerbroek die ik dan aan kan doen. Ik wacht er nog wel even mee, er is nog te veel ruimte bij de buik.

Poemi: wat fijn voor je dat het bloedverlies gestopt is. Nog een paar weekjes wachten en dan weet je hoe je kleintje er aan toe is.

Vanmorgen heeft de huisarts mij onderzocht. Longen, buik en bloeddruk zagen er goed uit. Hij gaat nog naar mijn medicijnen kijken die ik voor mijn astma nodig heb. Misschien dat mijn neusspray nog aangepast moet worden. Dat laat hij nog weten. Hij vroeg naar mijn klachten, is alleen vermoeidheid op dit moment. Hij hoopt voor mij dat het zo blijft. Dan heb ik een prettige zwangerschap zei hij.

Volgens de huisarts ben ik op 21 april uitgerekend en volgens de calculator op 22 april. Dus ik ben nu alweer een dag verder.
    Ik heb een verwijzing meegekregen voor de verloskundige. Ik heb het ziekenhuis gebeld en bij de verloskundigenpraktijk een korte telefonische intake gehad. Ik mag op donderdag 15 september om 19.30 uur komen met een volle blaas. Dan gaan ze kijken hoe ver ik ben. Volgens mij ben ik dan bijna 9 weken. Maar ik ben wel blij dat ik de avond voor mijn 30e verjaardag nog een echo kan krijgen. Dan kunnen we die laten zien op mijn verjaardag. Nog 2,5 week en dan is het zover.

Hoe is het vandaag met iedereen? Hoe voelen jullie je?

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #104 ambonmanise, 29 aug 2011
    Laatst bewerkt: 29 aug 2011
    21 april: ambonmanise (1e kindje)
    23 april: raldaellen
    25 april: Livelife
    26 april: Andallin
    27 april: Isis857
    28 april: Mick
    29 april: Dees
    30 april: Poemi

-----------------------------------------------------------------
    Ik heb mijzelf op de 21e gezet.

5. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Ben ik weer even :) vind het wel fijn dat het niet superdruk is hier, dan kan ik het een beetje overzien :)
    Ik probeer nu een beetje te onthouden wat bij wie hoort..
    @ Ambonmanise; las ik van jou volgens mij iets over dat je zo duidelijk je grenzen had aangegeven op je werk?! Super goed gedaan! Daar kan ik een voorbeeld aan nemen. Hoewel het bij ook steeds beter lukt. Helemaal als je eenmaal mama bent dan gaat het wat gemakkelijker (is mijn ervaring).
    @ Poemie; wat zul je geschrokken zijn. Maar wanneer bloedverlies niet gepaard gaat met enorme krampen hoeft er volgens mij niet iets aan de hand te zijn. Komt best wel veel voor. Maar fijn is het niet!

Idd best wel een verrassing voor ons. Dochtertje van 11 maanden, heel gemakkelijk meisje. En we genieten zo van haar! We wilden wel 2 snel op elkaar. Dat we vruchtbaar zijn wisten we al maar dat het weer in 1 x raak zou zijn hadden we niet verwacht.. Vraag me ook af wanneer deze bevruchting heeft plaatsgevonden, haha. Volgens alle theorien zou het niet kunnen, maar bij ons wel dus. Maar goed een wonder is het sowieso! We zijn er erg blij mee, elk kindje is een wonder en een geschenk. Het zal wellicht even pittig worden straks maar lijkt me ook wel weer superleuk!

Hoe is het met jullie hormonen??? Pfff... ik word er gek van. Op mijn werk wil het ook niet al te best, 1 agressieve cliente die de laatste tijd nogal tekeer gaat (vooral wanneer ik aan het werk ben.) Heb dit nog niet eerder zo meegemaakt als het nu is. Ik wil mijn zwangerschap het liefst zo lang mogelijk geheim houden. Maar op dat op mijn werk ook te realiseren valt. Heb hier ook al een topic over geopend, ik weet namelijk niet zo goed wat ik met de situatie aan moet.

Tot zover eerst maar even. Ik hoop dat ik alles kan bijhouden en dat ik straks precies weet wie wie is en wat bij wie hoort ;)

6. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Gisteren heb ik geroepen dat ik nergens last van heb (behalve mijn hormonen).. vandaag de hele dag al misselijk. Moet eerlijk toegeven dat ik dat, als het bij af en toe blijft helemaal niet erg vindt dan voel me ik zwanger en weet ik dat er wat gebeurd.
    Hoop dat jullie er niet teveel last van hebben want je wordt er naast dat je al moe bent nog meer moe van!!

7. raldaellen

@ambon Haha Ja ruimte is er idd nog wel, maar ik heb nog van die "underbelly" broeken, en dan heb je niet zoveel last van teveel ruimte ;) Moet je trouwens vanwege de astma in het ziekenhuis bevallen? of is dat geen "must"

@Poemi Gelukkig is het nu gestopt! Zal nog steeds erg spannend zijn? En de tijd van wachten op een echo te lang..!

@livelife Vakantie......Heerlijk, lijkt me dat!! Mijn zoontje is niet zo druk met de dingen die ik doe ;) hij heeft Adhd en is voornamelijk druk met zichzelf. Dus als ik de zout uit de koelkast haal, heeft hij het niet door hoor. :) ik zelf daarintegen.....zucht...

Verder ben ik de gehele dag misselijk, moet echt op tijd eten en met meer regelmaat! Ik zal eens een foto maken en proberen te plaatsen ben niet zo handig daarin.. :D:D

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    #108 Isis857, 29 aug 2011
    Laatst bewerkt: 29 aug 2011
    misschien is het leuk om een lijstje met afspraken te maken, zodat we weten wanneer wie een afspraak of echo heeft?

Afsprakenlijst

5 september: Raldaellen, 1e afspraak + echo
    12 september: Isis857, 1e afspraak gyn

9. raldaellen

@Isis ja leuk! (Ben zelf niet zo handig in dat soort dingen... maar mijn afspraak staat op 5 september gyn. controle en echo!

10. raldaellen

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Raldaellen Dat is al een mooie buik zeg! Is het al lastig om te verbergen, of valt dat nog wel mee?

@Annalin Ik zou maar oppassen op je werk dan. Je moet er toch niet aan denken dat er iets fout gaat. Als het wel zo door blijft gaan met die cliënt misschien toch uiteindelijk aan een leidinggevende door geven. Jouw veiligheid gaat nu toch wel voor.

@Isis Goed idee van dat lijstje, zal hem even aanvullen met mijn gegevens.

12. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Afsprakenlijst

19 september: Poemi, 1e afspraak vk

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Is het een idee om de afspraken boven de uitgerekende te plaatsen zodat we niet 2 lijstjes in de gaten hoeven te houden?

Bijvoorbeeld:

Afspraken:

15 september: ambonmanise, 1e afspraak vk + echo

Verwachte einddatum:
    26 april: Annellin

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Annelin: ja, dat heb ik op mijn werk aangegeven. Ik geef nu duidelijker mijn grenzen aan en ik ben blij dat ik nu een werkgever heb gevonden waar naar mijn mening geluisterd word. Het is belangrijk om gehoord te worden, maakt niet uit wat voor functie je hebt.
    Wat voor werk doe jij?

Raldaellen: zo ziet mijn buik er ook nu uit. Mijn man kan wel zien dat ik zwanger ben. Elke avond als wij gaan slapen en geeft mij een kusje met welterusten, geeft hij ook een kusje op de buik en zegt slaap lekker tegen de kleine. Hij kan niet wachten tot april, van hem mag het nu er al uit. Maar ja, een zwangerschap duurt 9 maanden.

Wat vinden jullie van het lijstje wat ik aangepast heb? Is toch veel makkelijker om alles onder elkaar te hebben dan als je steeds 2 lijstjes mee moet nemen naar de volgende pagina's?

15. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hola meiden!

@Annelin: gefeliciteerd met je zwangerschap! En welkom bij de club:)! Jouw wondertje heeft dus nu al een sterke wil! Kun je niet achterhalen wanneer 'het' gebeurd moet zijn. Ik hoop dat het dan voor je bij misselijkheid blijft en niet dat je straks de wc hoeft te knuffelen!

@Poemi: fijn om te horen dat het bloeden is gestopt! En je afspraak bij de VK is gemaakt, spannend!

@Raldaellen: wauw, jij hebt al echt een zwanger buikje! Wat leuk om te zien! Heb je geen dingen meer verstopt? Of wordt het nu echt een dolle boel bij je? Haha. Ik liet vandaag (weer) mijn pinpas in het apparaat zitten bij de kassa, dat begint me nu wel op te vallen. En is niks voor mij, ik ben dol op mijn pinpas! Hihi!

@Isis: goed idee van het lijstje! Het is ook onwijs leuk om te weten wanneer iedereen een afspraak heeft. Kunnen we helemaal met elkaar meeleven! Hoe gaat het met jou?

@Ambon: de verloskundigepraktijk doet zelf geen echo's, daarvoor moet ik in het ziekenhuis zijn. Vandaar de 2 afspraken. Wat is er met jou afgesproken over je astma? Ik heb namelijk ook astma en moest per direct met mijn ontstekingsremmers stoppen. En mijn medicijnen bij benauwdheid mag ik maar maximaal 2x per week gebruiken :$, dus dat wordt een uitdaging. Wel heb ik nu andere meds gekregen als ontstekingsremmer omdat ik anders te snel ziek wordt. Ik werk trouwens in de uitzendbranche als manager, ben verantwoordelijk voor 3 locaties. Helemaal leuk, maar wel stressvol. Dus het is nu nog belangrijker dat ik mijn werk goed plan, anders loop ik mezelf voorbij. Wat doe jij trouwens?

Ik ga in november naar Las Vegas! Mijn vriend en ik zijn helemaal weg van Amerika en Las Vegas is onze favoriete stad. Alles kan, alles mag, niets is te gek! En in november is het daar nog mooi weer en niet te heet. En ik ben dan 15 en 16 weken, dus dat is perfect!

Fijne avond meiden!

16. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    En het aangepast lijstje!

Afspraken:

13 september: Livelife, 1e afspraak vk
    15 september: ambonmanise, 1e afspraak vk + echo
    15 september: Livelife, echo in het ziekenhuis

Verwachte einddatum:
    26 april: Annellin

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    livelife, ik heb nu een andere seretide diskus gekregen. Ik had eerst een paarse en nu een blauw/groene. En mijn neusspray is ook aangepast. Ik heb een allergische astma. Deze medicijnen moet ik gebruiken om te zorgen dat ik niet verkouden word, want als ik verkouden ben krijg ik het benauwd omdat ik dan niet via de neus kan ademen.
    Maar ik heb er nu ook een pufje bij gekregen en ik weet nog niet waarom die er bij zit. Gisteren zou de dokter mij bellen, maar ze hadden mijn tel. niet, dus heeft de dokter een briefje gemaakt en die ontvang ik vandaag per post. Daar staat wel in waarom ik dat pufje erbij heb gekregen.
    Volgens mij mag ik de oude medicijnen na de bevalling wel weer gebruiken maar ik weet nog niet hoe dat zit als je borstvoeding gaat geven. Dat wil ik wel gaan proberen.

Ik hoef niet te bevallen in het ziekenhuis omdat ik astma heb maar ik wil zelf graag daar bevallen ipv thuis. Als er iets gebeurt dan ben je al in het ziekenhuis en dat lijkt mij prettig. Vaak als het allemaal goed gaat mag je dezelfde of volgende dag weer naar huis.

Hebben jullie al kraamzorg geregeld of doe je dat pas als je naar de vk bent geweest voor een echo?

18. raldaellen

Kraamverzorging doe ik voorlopig nog niet. Ik wacht nog wel even tot ik bij de verloskundige ben geweest.

Ik ben bij de vorige thuis bevallen. Bij deze moet ik in het ziekenhuis bevallen. Zou wel liever thuis willen bevallen hoor! De sfeer die thuis is, is zo mooi!

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ambon Goed idee om er maar één lijstje van te maken! Lief van je man trouwens, leuk dat ie zo mee leeft :). Wel lastig dat je astma hebt. Hopelijk is het allemaal een beetje te doen met die nieuwe medicijnen. Ik ga met 12 weken de kraamzorg enzo regelen. Bij Univé kan je het bij een speciaal iets melden, weet even niet hoe het heet, en dan regelen hun alles voor je. Perfect!

@Livelife Bij jou klinkt het ook wel heftig, die astma. Maar 2x in de week iets mogen gebruiken tegen benauwdheid lijkt mij ook niet echt op schieten! Las Vegas, gaaf!!!

Ik heb niet meer echt bloed gezien. Gisterenavond had ik wat bruinverlies, en vanavond ook weer. Ik ben nog steeds wel onzeker want ik heb niet echt duidelijke kwaaltjes. Het liefst zou ik kostmisselijk zijn, dan merk ik tenminste dat ik zwanger ben :) Donderochtend wil ik nog een CB digitaal met indicator doen, die zal dan toch wel 3+ moeten aangeven. Misschien voel ik me dan weer wat geruster..

Ik wil deze keer denk ik ook wel in het ziekenhuis bevallen. Bij de eerste zijn we thuis begonnen maar kon ik na 1,5 uur persen alsnog naar het ziekenhuis i.v.m. een niet vorderende uitdrijving. En met persweeën de auto in is niet prettig! Dat wil ik dus deze keer voorkomen.

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen: waarom moet je nu in het ziekenhuis bevallen?
    Hoe voel je je verder?

Poemi: ik ga het wel aan de verloskundige vragen. Op hun website staat ook dat ze kraamzorg regelen.
    Ik vind dat je blij moet zijn dat je niet veel kwaaltjes hebt. Misselijk zijn lijkt mij ook niet leuk. Ik heb als enige kwaaltje dat ik moe ben. Gisterenavond was ik ook erg moe omdat ik om 3 uur 'snachts al wakker was. Maar vandaag gaat het weer goed, want ik heb heerlijk doorgeslapen.
    Ga je zo'n digitale test nog doen?
    Hoe lang duurde je vorige bevalling? Had je toen ook een zwangerschapscursus gedaan en ging het precies zoals ze het gezegd hadden?

Deel Deze Pagina