@Ambon ik moest al in het ziekenhuis bevallen ivm bloedverlies de vorige keer. maar wel gewoon met de vk. ze zijn nu bang voor het Hellp syndroom, dus vandaar dat ik ff extra moet komen.
hoe is het met iedereen? bijna allemaal druk met de kleine of met de kraamvisite? raldaellen: succes morgen in het ziekenhuis.
Thanx, maar vandaag eerst nog naar de vk voor de bloeddruk, als dat goed is, maandag naar het ziekenhuis anders vamiddag nog. IK BEN HET ZAT!!!!
@Raldaellen zet hem op!! Nog heel even dan heb jij ook de leukste geschenk op je schoot! Wij waren heel erg tevreden met ons kraamhulp. Behalve de eerste dag moest ik wel wennen aan iemand in huis. @Ambon en Dees, wat knap dat jullie de CC bijhouden. Met borstvoeding kan ik dat niet bijhouden. Het is ook heel erg afwisselend hoelang ze drinkt de ene keer 10 min de andere keer 20. Maar volgens de kraamhulp heeft ze wel voldoende. Daar hou ik me dan aan. en dring niet aan om verder te drinken. @All Ela heeft vannacht voor het eerst hele nacht in haar eigen bed geslapen. Ze hoeft nu gelukkig ook niet om de 2 uur gevoed te worden. Wat had ik de kraamperiode onderschat zeg. Zo vermoeid was ik en daarnaast alle bezoekjes ontvangen. En dan ook nog een hechting die zo prikte op een vervelende plek. En een kind die heel veel van je eist. Maar gelukkig gaat het nu wat beter. Hoe was/is jullie kraamperiode bevallen? Is er ook nu rust in de tent?
Nunu, wat een schatje. En wat is ze groot (vergeleken bij mijn Jada)!! Ik heb geluk gehad dat ik pas 5 dagen na de bevalling naar huis mocht met Jada. In het ziekenhuis heeft ze de eerste paar nachten op de couveuseafdeling geslapen zodat ik wel goede nachtrust had. Mijn hechtingen deden na 2 dagen geen pijn meer. De gynaecoloog zei ook dat ik er gewoon op moest gaan zitten, anders kon het opzwellen en dan duurde het nog langer voordat het over was. Mijn familie is allemaal in het ziekenhuis op kraamvisite geweest en in de 1e week toen ik thuis was kwamen ze ook langs. De rest van de kraamvisitie laat nog ff op zich wachten omdat de meeste mensen ons nog wat rust gunnen. Ik zit overdag wel in een goed ritme met haar, maar ik vind de nachten best zwaar. Vooral als ze niet kan slapen en dan alles bij elkaar krijst en steeds harder gaat huilen. Dan pak ik haar maar en houd haar tegen mij aan. Soms valt ze dan in slaap en soms geef ik een beetje voeding en valt ze daarna in slaap. Dan hebben we allemaal weer rust. Wel fijn voor jou dat je niet meer om de 2 uur hoeft te voeden. Dat vind ik best snel achter elkaar, dan heb je ook weinig tijd om tot rust te komen. Raldaellen: hoe is het gegaan vandaag? Laura en Ballie: hoe is het met jullie?
@Nunu wat een prachtige dochter!! Mooi hoor! Doe het nog maar lekker rustig aan! Vandaag bij de vk ging het een beetje raar......ging er niet zo fijn weg...ik had zittend een bloeddruk van 152/102 veels te hoog....liggend was die 124/94 het gaat om de onderdruk die niet zo hoog mag zijn. Nu had ik een stagaire die het een beetje rommelig deed, vaak de bloeddruk overnieuw moest doen...de bovendruk kon ik wel mee kijken die klopte wel redelijk maar onder... afijn, ik heb nog geen verdere klachten, ze komen zaterdagochtend nog even thuis mijn bloeddruk meten, mocht ik nog andere klachten krijgen moet ik onmiddelijk bellen en dan komen ze direct. aangezien een te hoge onderdruk gevaarlijk kan zijn voor moeder en kind. (gelukkig heb ik ook een vriendin die vk is die stelde me wel een beetje gerust) ik kan maandag trouwens niet terrecht in het ziekenhuis voor de controle omdat die koninginnedag niet werken :S:S ooit gehoord? Wel als je moet bevallen, maar niet voor dit soort controles. terwijl hun protocol is: langssturen met 41+3....hmz, wat die koningin wel niet terweeg brengt Zo lang verhaal en allicht een beetje onsamenhangend sorry...
Raldaellen, wat naar dat het zo gelopen is. Ging niemand de stagiaire controleren? Wanneer moet je nu verder voor controle komen? Dinsdag ipv maandag? Welterusten allemaal.
Jada was gisteren alweer 4 weken. Het gaat heel goed met haar. We zijn vanmorgen naar de kinderarts geweest voor controle. Bij de geboorte was ze 2195gram en 46cm en nu 4 weken later: 2920gram en 49cm!! Dus 725gram erbij in die korte tijd!! Ik kon het al zien aan de broekjes van maat 50 die ik niet meer hoef om te slaan maar die precies passen of al wat kleiner worden. Gisteren is een vriendin van mij bevallen van een dochter en die is 52cm en weegt 3850gram!! We hebben hun vanmorgen nog even opgezocht in het ziekenhuis voordat ze naar huis gingen. Wij waren daar toch. Wat een dikke wangen en bolle toet heeft die kleine van haar vergeleken bij Jada. Het is een 100% Hollandse baby zo te zien. Mijn vriendin had zelf ook niet verwacht dat die van haar zo zwaar zou zijn, dat was een grote verrassing. Ik ga Jada even een schone luier en een flesje geven. Welterusten straks.
@Ambonmanise, wat gaat de tijd snel he, nu al een meid van een maand oud. het valt mee hoor mijn kleinte is niet zo groot. Ze was geboren met 48 1/2 cm en 2980 gram. Op dinsdag woog ze precies 3000 gram. En alsnog past maat 50 haar nog niet helemaal. De baby van je vriendin is inderdaad behoorlijk groot zeg! Ach joh ieder kind is verschillend maar ze zullen allemaal heel groot worden. Als zij 's nachts niet wil slapen dan nemen we haar in ons bed, dan slaapt ze wel door. @Raldaellen, wat raar dat ze dan niet gelijk ingrijpen in het ziekenhuis met zo'n hoge bloeddruk. Want je wel kan doen is bellen met de verloskamers en zeggen dat je je ongerust maakt en dat je niet lekker bij voelt, dan moet je wel langs gaan en dan moeten ze je ook helpen. @All, vandaag zijn wij voor het eerst als gezin naar buiten geweest. Eerst naar de V&D voor een fotosessie en daarna een boswandeling gemaakt. En in de avond bij opa en oma geweest. En konden ook niet laten om bij haar oom ook langs te gaan. En nu ligt ze lekker in haar bedje. Mama gaat zo ook slapen en wens jullie allemaal een fijne nachtrust toe. P.S. Raldaellen heel veel sterkte!! Rashamama, hoe is het met jou??
Ja! hij is er! vanacht geboren Yoaz, 3785 gr. en hij doet het prima! zo gauw we thuis zijn zal ik alles neer zetten
Raldaellen, van harte gefeliciteerd met je zoon!! Wat een leuke naam, heb ik nog nooit gehoord. Is alles goed met jou en je zoon?
Gefeliciteerd raldaellen! Ben benieuwd hoe alles is gegaan. Vandaag mijn uigerekende datum en heb alleen last van wat krampen en voorweeën. Toch wel raar als je de hele tijd hebt uitgekeken naar deze dag haha.
rashomama, het lijkt mij ook gek dat je 9 maanden lang naar deze dag uitkijkt en er gebeurt niks. Had je je dat voor kunnen stellen? Voel je je nog goed of mag het van jou wel zo snel mogelijk komen?
zo!, hehe.... bedankt allemal! Donderdagavond vertrouwde ik het alsnog niet, en heb de vk speodnummer gebeld, zij kwam bij ons thuis om de bloeddruk te meten, wederom 154/103 veels te hoog natuurlijk. kon meteen door naar het ziekenhuis, daar een poosje aan de monitor gelegen, en kon blijven. de dag daarna om 6.45 een balloncatheter gekregen in de hoop dat het de bavalling zou opwekken, vrijdags in de loop van de middag weeen, 20.00 viel de catheter eruit, dus 2 cm ontsluiting! tenminste....dat hoorde, ik zat al op 4!! nog een poosje aan de monitor gelegen, bloeddruk in de gaten houden en de weeen activiteit, s'nachts om 1.57 is Yoaz geboren na veel pijnlijke niet op te vangen been, rug en buik weeen. Flink uitgescheurd omdat hij nog een aantal maal draaide tijdens het persen..... Moest nog even een nachtje langer blijven, was geen straf hoor in het ziekenhuis! Ze hebben daar prachtige kraamsuites, waar ook de partner mag blijven slapen! Heerlijk!! nu lekker aan het genieten van de kraamtijd! Met een leuke kraamverzorgster! Bekijk bijlage 241818
raldaellen: wat naar van de pijnlijke weeen op alle plekken. Kreeg je veel hechtingen? Heb je zekers wel veel last van? Wat een mooie grote jongen heb je gekregen. Past hij nog wel in maatje 50? En wat een aparte naam. Hoe kom je daar zo bij? Heeft het nog een betekenis? Geniet van je kraamtijd en van je leuke kraamverzorgster.
hoi allemaal zal nu ook weer even reageren had vorige week een heel verhaal getypt en kwam er later achter dat ie helemaal niet geplaatst was!! heel flauw magoed, we beginnen overnieuw @raldaellen: gefeliciteerd met je zoon! wat een knappert zeg wel vervelend dat je zo bent uitgescheurd @ambon: het was geen ks hoor, wel een vacuumbevalling en ja, tis een dikkertje, haha. maar dat zie je er niet aan af wij hebben nog niet heel veel bezoek gehad. hebben ook het kaartje niet meteen op de bus gedaan. ik vond het wel even goed zo, 1 a 2 max per dag @nunu: wat een mooie meid! lukt het voeden bij jou al beter? Eline wilde eerst ook niet goed drinken, kreeg nog kunstvoeding de eerste dagen. ondertussen krijgt ze genoeg van mij binnen voor t gemak probeer ik wel af te kolven voor de nacht, dat is voor ons allemaal rustiger @dees: hoeveel voed jij snachts nog? neem aan dat Milan niet de hele nacht zonder voeding kan? ik vind het soms ook pittig hoor, dan ben je net diep in slaap en moet je weer je bed uit... @rashomama: spannend voor jou zeg, volgens mij ben je nu echt de laatste hier hebben je voorweeen al doorgezet? @all: het gaat hier best goed. Eline drinkt steeds beter aan de borst en tussen de voedingen door slaapt ze heel tevreden ik heb zelf nog wel last van de hechtingen, volgens mij zijn ze iets gaan wijken maar denk dat het alleen n stukje huid is, dus dat geneest dan vanzelf wel had gisteren wel ineens een stukje hechtdraad te pakken! oeps! die dus maar even afgeplakt met een hechtpleistertje. verder nog wat last van mn darmen die weer hun plekje opzoeken, anderen daar ook last van? wat was het gisteren heerlijk weer he! wij zijn even lekker een stukje gaan wandelen in de buurt. wel grappig dat we bijna vechten om wie er achter de wagen mag lopen we moeten het eerlijk verdelen vind het zo leuk om te zien hoe mijn man met Eline omgaat! nou, nog even proberen een fototje erbij te plakken: