Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rashomama

rashomama Actief lid

21 jul 2010
    141
    1
    18
    Vrouw
    DH
    Hey dames even een snel berichtje zal later nog mijn verhaal plaatsen.
    Ik ben maandag bevallen van een gezonde dochter Mila ze woog 3215gr

2. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    gefeliciteerd met Mila!

3. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    jaaa, gefeliciteerd!! nu lekker genieten :)

4. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Mila.

5. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

GEFELICITEERD!!! Lekker genieten van elkaar!

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Rashomama, gefeliciteerd met je dochter Mila!! Ook al een leuke naam uitgezocht!!!

Is alles goed met jou en je dochter?

7. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Wat gaat de tijd snel zeg met een kleine wondertje thuis. Paar daagjes is ze verkouden, waardoor ze niet goed kan drinken. Gevolg is dat ze om de uur gevoed wil worden. en daarnaast verschonen om de dag in bad doen en liefde geven en voordat ik weet is mijn dag weer voorbij. Vannacht heeft ze ook tussen ons gelegen met een gesneden ui boven haar hoofd. Wat gelukkig wel geholpen heeft. Ze heeft vanochtend goed gedronken en nu slaapt ze lekker. Hoe is het met jullie en de baby's?

@All, wil jullie allen feliciteren met het moederschap. Hoewel iedereen zijn eigen zwangerschap heeft beleefd hebben we toch met zijn allen samen deze zwangerschap tot moederschap gebracht.
    Ik hoop ook dat we met zijn allen volop kunnen genieten van onze nieuwe baby's en dat onze kinderen alsmede alle nieuwe baby's een gezonde en gelukkig toekomst mag hebben.

8. raldaellen

Wat vervelend dat ze verkouden is! Hopelijk knapt ze gauw op! krijgt ze borstvoeding?

Wat doet de rest? bv? of kv? ben het een beetje kwijt :) Hier is het nog borstvoeding, het word wel afgekolfd, aangezien Yoaz te ongeduldig is voor aan de borst. Hij is zo ontzettend sterk. hij drukt zich helemaal weg! (twee man!) Ik heb een hartstikke leuke kraamverzorgster gehad. helaas moest ze de laatste twee dagen weg, ze had vakantie aangevraagd, want ze was jarig. dus heb vandaag een ander gehad, en morgen ook weer. nou ja nog een dagje!En dan is Yoaz alweer een week oud! wauw......het blijft prachtig!

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, ik ben het helemaal met je eens. Het moederschap is heel mooi maar ook een grote verantwoordelijkheid die ook veel drukte met zich mee brengt.

Gelukkig dat die ui geholpen heeft.

Raldaellen, Jada krijgt flesvoeding omdat ik niet genoeg melk had en maar moest blijven kolven en kolven. Ik ben daar mee gestopt en ze doet het heel goed met de fles. Het is wel fijn dat mijn man nu ook de voeding kan doen. Vooral midden in de nacht zoals nu ').

10. raldaellen

@Ambon fles is toch ook prima, Djenn is er ook groot mee geworden. Sinds vandaag ben ik tepelhoedjes gaan gebruiken en het gaat in ene super!! Ben er wel blij mee! maar was het niet gelukt, was het ook goed geweest!

vandaag de kraamzorg voor het laatst geweest, ze hebben nog babymassage gedaan. Yoaz vond het heerlijk! Hopelijk vind Djenn straks ook de rust weer terug!

Bekijk bijlage 242953

Bij deze nog een foto van een eigenwijs mannetje ;)

11. rashomama

rashomama Actief lid

21 jul 2010
    141
    1
    18
    Vrouw
    DH
    Hey dames, ik hoop dat alles goed gaat met jullie en de kleintjes. Hier gister naar het ziekenhuis moeten gaan omdat Mila wat moeite heeft om haar temperatuur hoog te houden. Maar ze vonden haar verder gewoon gezond en vonden het niet nodig haar daar te houden dus we moeten haar gewoon goed in de gaten houden.

Hierbij nog mijn bevallingsverhaal. 's Nachts om 1 uur braken mijn vliezen, het vruchtwater was echter geel. De verloskundige was gekomen en stelde vast dat de baby in het vruchtwater had gepoept dus moest gelijk naar het ziekenhuis. Mijn baarmoederhals was nog niet verweekt dus kreeg een pilletje. Daarna weer wachten, na 2 uur zag het er goed uit en moest ik aan de weeënopwekkers aangezien mijn weeën niet op gang kwamen. Ik kreeg ongeveer 1 cm ontsluiting erbij per 1,5 uur maar de weeën begonnen steeds heftiger te worden. Heb toen een prik in mijn been gekregen en dit haalde de scherpe randjes eraf. Helaas was deze na 3 uur uitgewerkt en zat ik nog maar op 5 cm. De weeën werden weer heftig en daarbij kwamen ook nog rugweeën welke echt verschrikkelijk zijn want je kan ze niet wegpuffen. Ik had mijn man inmiddels al genoeg geknepen en bijna gebeten en heb toen besloten rond 4 uur 's middags een ruggenprik te nemen. Dat was echt een verlichting. Daarna weer terug aan de weeënopwekkers en maar wachten. Uiteindelijk rond 9 uur begon ik aardig wat persweeën te voelen maar moest ze nog proberen op te vangen. Even later kwamen ze kijken en ik had gelukkig genoeg ontsluiting om te mogen persen. Helaas voelde ik de persweeën wat minder dus heb volgens mij niet altijd geperst tijdens een wee. Het begon te lang te duren voor de kleine en ze hebben toch een knip moeten zetten en om 21:37 was Mila dan uiteindelijk geboren. Al met al vond ik het best heftig maar als je haar dan in je armen hebt was het het zeker waard! :)

12. raldaellen

@Rashomama Pittig he! Wel lekker dat je nog een ruggeprik kon krijgen! Gelukkig dat het bestaat :) Hopelijk gaat Mila zich gauw op de goede temp houden!

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    zo Rashomama, dat was wel een lange bevalling van begin tot eind. Gelukkig is het goed afgelopen. Nu goed haar temperatuur in de gaten houden. 3x per dag is voldoende toch? Krijgt ze ook nog een kruikje in haar bedje?

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Gisteren naar het consultatiebureau geweest. Jada is nu 3220 gram!! 1 kilo erbij alweer. Ze drinkt meer dan ze mag hebben maar dit was niet erg zei de arts. Waarschijnlijk is dit bijdrinken om de achterstand in te halen.
    Eind mei moeten we terugkomen voor de 1e vaccinaties.

Vanmiddag controle bij de gynaecoloog gehad. Er was een klein stukje wild vlees en dat heeft ze doorgeprikt. Dat deed wel pijn. Maar het was verder goed genezen en ik hoef niet meer terug te komen. Ze vond het leuk om Jada te zien en vond haar een mooi meisje.

Hoe is het met jullie en jullie baby's???

15. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @rashoma, als eerste nog gefeliciteerd met Mila!! Hoop dat alles weer in orde is.

@all, hier gaat alles goed. Milan heeft geen liesbreukje maar een waterbreukje wat geen kwaad kan en waar hij niet aan geopereerd hoeft te worden. De hersenbloeding is helemaal weg dus hij gaat goed. qua voeding drinkt hij ook soms meer dan dat eigenlijk volgens het schema, maar maakte niks uit, hij heeft nog wat in te halen. Moest wel lachen op het cb, alle kindjes 62, 73, 59cm en rond de 7kg, komt Milan aan met zijn 3,3kg en is 48cm. Hij had gelijk alle aandacht van de vrouwen, nu al een charmeur. Hij is heel erg alert en volgt ons al. Bij het cb zeiden ze dat hij toch wat voor ligt qua ontwikkeling. hij kan ook wat langer al wakker zijn en hele "kreun"verhalen er uit slaan. Ben zo verliefd op hem.....het leukste is als hij lacht, dan smelt je moederhartje.

en zondag allemaal onze 1e moederdag!! Alvast een hele mooie dag gewenst met de jullie kleintjes!

16. raldaellen

@Dees Haha! Nu al een charmeur! ;) Heerlijk dat alles goed gaat! Wat is een waterbreukje?? p.s het wordt mijn 7e moederdag ;) Maar geniet ervan laat je lekker verwennen! Weet je al ietst??

@ambon Wild vlees doorgeprikt? Au! Wat gaat het hard he! zo fijn als ze goed groeien!

Hier gaat alles goed, het is een ondernemend mannetje.....vanmorgen lag hij even op zijn buik (met mij erbij)
    draait hij zich om!!! WAT!! nou ja.....zometeen komt het cb voor de eerste controles. die komen de eerste keer hier. ben benieuwd of hij gegroeid is! dat is wel lastig met bv, je ziet niet wat erin gaat. Hij krijgt nou een fles s'avonds met gekolfde melk. dus alleen die weet ik wat hij binnen krijgt! Ik ga even lekker douchen aangezien Yoaz nu lekker slaapt, en Djenn op school zit!

17. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @rashomama: wat een verademing he, zo'n ruggeprik! ik weet dat ik meteen compleet weer helder was en zelfs weer geintjes kon maken, terwijl voor de ruggeprik ik niet eens recht uit mn ogen kon kijken
    @dees: wat is het leuk om zo te kunnen pronken met je kleintje he, eline was vd week ook de jongste op t cb, de rest allemaal paar maanden oud, dan heb je toch meteen een soort magneet bij je ;)
    @ambon: wow, al een kilo erbij??!! geef je dr pokon? ;)
    @raldaellen: haha, nu al omdraaien? wordt een sportertje later zeker ;)

wat fijn dat alle ukkies zo goed gaan!
    hier doet eline het ook steeds beter. vorige week had ze wat moeite om aan de borst genoeg te drinken. maandag werd op t cb gezegd dat ze te weinig was aangekomen. ben dus maar gaan kolven, ook omdat als ze bij mij drinkt, ze er soms een uur over kon doen, en dat vonden mn tepels ook niet zo leuk meer ;)
    nu krijgt ze elke voeding zo'n 100-120ml afgekolfde melk en de laatste avondvoeding een flesje nutrilon.
    ik merk al in een paar dagen verschil bij haar! ze lijkt wel wakkerder en huilt minder, en valt savonds sneller in slaap.
    gisteren had ze een lach-dag, haha ze was zo vaak aan het glimlachen, zooo schattig :D
    afgelopen dinsdag zijn 2 collega's langs geweest. bij ons op t werk doen we altijd een kraammand en dit keer kreeg ik er dus ook 1. wat super om zoiets te krijgen zeg, ik heb driekwart van de tafel vol liggen met alle kadootjes. van rompertjes tot boekjes en jurkjes en knuffeltjes
    inderdaad, komende zondag moederdag, ben benieuwd of papa er aan denkt ;)

fijne dag allemaal!

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie, haha ik geef haar geen pokon hoor. Ze drinkt 8 flessen per dag en ik geef haar 90cc + 3 scheppen Nutrilon Forte voor hongerige baby's. Soms drinkt ze een keertje 30 tussendoor. Gemiddeld kom ik uit op 620cc per dag terwijl ze 450-500cc mag hebben. Dit gebeurt vaker bij baby's die te vroeg en/of te licht geboren zijn maar is niet erg.

Wij gaan zondag naar de musical Wicked. En mijn man heeft nog wat voor mij gekocht omdat het de 1e moederdag is.
    Ik heb voor hem ook al een cadeautje besteld via internet. Ben ik mooi op tijd mee dacht ik zo.

Iedereen een fijne dag en moederdag gewenst!!

19. raldaellen

@Ambon heel veel plezier zondag geniet ervan!! Wat heb je voor je man gekocht? Voor vaderdag alvast? kan nog wel ideeen gebruiken :)

Vanmorgen het cb hier gehad, Yoaz deed het prima! Was bijna op zijn geboorte gewicht, hij weegt nou 3740gr en bij zijn geboorte woog hij 3785gr. vanaf zaterdag was hij 100 gr gegroeid!! Hij plaste tijdens het wegen zo bij de arts in de laarzen over haar panty :)Hahaha! :D:D tja.....dat heb je met jongetjes! Hij gaf haar nog wel een gulle lach na! Haha! Heerlijk!

20. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @rashomama, wat een ervaring he zo'n bevalling. Hoe voel je je nu? İk had ook een prik gehad in me bil. Maar als ik nu terug kijk, dan heb ik er wel spijt van. Had het zo graag zonder gewild en nu denk ik had ik hey maar even doorgezet.
    Ach ja het blijft wel voorlopig op eenmalige ervaring!

Hier was alles ook goed, de kleine groeit goed ze heeft af en toe dagen waarvan ik niet weet wat ik er mer moet. Zoals gisteren de hele dag temp van 37,5 en hele dag gehuild en aan de borst gehangen. En zo rolde ook mijn eerste tranen na de bevalling:(

Wens jullie ook een fijne moederdag toe! Mijn vriend vind het een comercieel gedoe, dus weet niet of we wat gaan doen,

Deel Deze Pagina