raldaellen: ik heb 4 x kunstof placemats met een foto van Jada erin besteld voor vaderdag. Deze heb ik vandaag ontvangen en meteen ingepakt voordat mijn man thuiskwam. Ze zijn erg leuk geworden. Dit was gewoon iets dat wij nodig hebben maar ik vond het wel leuk om een vrolijk motiefje erop te hebben en een foto van ons meisje in het midden. Ik heb het besteld via WIJ Fotoservice. nunu, ik denk dat je tranen kwamen doordat je je machteloos voelde. Het is ook naar als je niet weet wat er aan de hand is. Dat gevoel heb ik ook wel af en toe hoor. Nu ligt ze in haar bed te huilen terwijl ik weet dat ze net een schone luier heeft en voeding heeft gehad en dat ze moe is. Ze wil altijd in onze armen in slaap vallen maar ze moet ook leren om zelf in slaap te vallen. Vanmorgen had ik haar in de draagdoek tegen mij aan liggen en dan kijkt ze even rond en valt ze zo in slaap. Ik vind het wel zielig hoor om haar zo te horen. Ik kan daar niet zo goed tegen. @all: Ik vind het jammer dat ik niet meer terug hoef naar de gynaecoloog. Ze vroeg me nog wat ik voor anticonceptie wou gebruiken en ik wil een koperspiraal (= zonder hormonen) laten plaatsen. Toen zei ze dat ik eerst mijn huisarts moest vragen of die dat ook deed, zo niet dan was ik van harte welkom bij haar. Vandaag heb ik mijn huisarts gebeld en hij doet het wel. Nu moet ik mijn 1e menstruatie afwachten (ben nog niet ongesteld geworden na al het bloedverlies na de bevalling) en dan moet ik bellen om een afspraak te maken. Jammer dat hij het wel doet, ik had liever mijn vrouwelijke gynaecoloog. Zou hier niets in te regelen zijn?
ik heb vanmorgen naar de polikliniek gynaecologie gebeld en daar zeggen ze als ik het door de gynaecoloog wil laten doen dat ik dan een verwijsbrief van de huisarts nodig ben. Net even met Jada naar mijn moeder gelopen. Daar onder de zonnebank geweest . Eindelijk kan dat weer. Toen heeft zij Jada verschoond en een flesje gegeven. Het was leuk om haar zo tegen mijn dochter te horen praten tijdens de voeding. De warmte deed mij wel goed, ik ga er wel weer vaker onder. Misschien krijg ik dan net zo'n kleurtje als mijn dochter .
@Ambon, is je eigen huisarts niet fijn dan? Heerlijk he, die oma's die helemaal in hun kleinkinderen opgaan! lekker tutten met ze ik hoop op mooi weer dat ik dan lekker in de zon kan gaan liggen/voetballen.../spelen, heb niet zoveel geduld voor de zonnebank @all kon het niet laten, dit is de foto van mijn twee stoere jongens! Lang leve de moederdagactie! Bekijk bijlage 244842 (foto van gemakt dus je ziet hier en daar schittering...)
Raldaellen, ik heb liever bij de gynaecoloog omdat die mij al van onderen gezien heeft en ik vind het niet fijn als nog meer mensen mij zien. Dan kan ik voor andere dingen wel weer bij mijn huisarts komen. Leuke foto van je 2 zoontjes. wat voor moederdagactie was dat dan?
@Ambon oke, dat kan. wel jammer dat je er dan een verwijzing voor nodig bent. De moederactie was de foto op 20 bij 25 voor 9,95. dus geen dure studio kosten ed. erbij. ik kreeg vanmorgen een heerlijk ontbijt op bed, een prachtig zelf gemaakt schilderij met een zelf gemaakt versje, en een ketting met hun namen erop van glas. Fijne moederdag allemaal!
Lieve meiden, ik breek even in om jullie te feliciteren met jullie prachtige wondertjes!!! Geniet van elkaar! Ik wens jullie veel liefde, geluk en gezondheid toe! Groetjes, Livelife
Thanks Ambon! Ik ben 20 januari uitgerekend, hihi. Wat klinkt dat nog ver weg!!! Nu maar hopen dat alles goed gaat! Maar ik ben helemaal in de wolken!
Even een verslagje van mijn 1e moederdag! Gisteren zijn wij naar Scheveningen geweest voor de musical Wicked. Om 15 uur kwamen wij aan, zijn naar het strand geweest. Daar rond gelopen, om 16 uur konden wij terecht in het restaurant van het Circustheater. Heerlijke 3-gangen diner gehad. Om 18.30 uur waren wij klaar en gingen toen de zaal in. De musical was erg leuk. Chantal Janzen speelde die voorstelling niet mee maar Ferry?? (die Lucas speelt in GTST) wel. En hij deed het op een leuke manier! Voor in de pauze hadden wij een tafeltje gereserveerd waar ons drinken al op ons stond te wachten met lekkere bitterballen, miniloempia's en nootjes. Na 10!! minuten was de pauze alweer voorbij, dus dat was heel kort en jammer. De musical was ongeveer om 21.45 uur afgelopen. Om 00.45 uur waren wij bij mijn zus om Jada op te halen. We sliepen pas om 02.00 uur en stonden om 7.30 uur alweer voor de praktijk van onze huisarts te wachten op de dokter. Wij denken namelijk dat Jada reflux heeft en omdat mij man vandaag vrij had genomen gingen we daar maar gelijk naartoe. Dan hoefden we geen afspraak te maken. We moeten haar voeding nu verdikken met Johannesbroodpitmeel. Als dat niet helpt dan mogen we bellen voor medicatie. Aan het begin van de middag ging het goed. Ze huilde niet tijdens en na de fles, ze ging gelijk slapen maar vanavond was het mis. Ze spuugde alles eruit en het kwam zelfs via haar neus eruit!! Ik ga nu morgenvroeg meteen bellen en dit doorgeven zodat we de medicatie kunnen proberen. Ik hoop dat de huisarts het recept meteen wilt klaarmaken want brandend maagzuur is voor een volwassene al niet fijn, laat staan voor zo'n kleine baby!! Ik ben nu wel moe maar moet nog een uurtje naar de na-gym van de zwangerschapscursus. Daar gaan we onze bevallingsverhalen met elkaar delen.
@Livelife Wauw!! Van harte gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het goed gaat!! Lekker genieten! Houd je ons nog af en toe op de hoogte?
Thanks!!! Dit gaat 'm worden! Ik kom zo af en toe even spieken hier! Mag me weer bij de zwangeren begeven
@Ambon Als de musical maar leuk was! Was het de eerste keer dat je Jada bij iemand hebt gelaten? Wat vervelend dat ze last heeft van Reflux! Hopelijk helpen de medicijnen straks goed!
@livelife: wat super dat je weer zwanger bent!! gefeliciteerd!! klinkt inderdaad nog ver weg zeg, 20 januari, maar dan heb je tenminste ook nog tijd genoeg om er van te genieten @ambon: wat een leuke moederdag zo. bij ons was t iets rustiger heb een knuffelbeertje gekregen met een foto van Eline er op en een heerlijke brunch (gewoon thuis hoor). dus ik ben ook goed verwend! en heb je nu medicijnen gekregen voor Jada? wat sneu zeg, als ze reflux heeft @all: gisteren weer wezen wegen bij t cb en Eline is 350 gram aangekomen in 1 week! das vergeleken met de 1e paar weken best veel! ze is waarschijnlijk nu aan het inhalen omdat ze bij mij aan de borst niet genoeg binnen kreeg. nu met afkolven en kunstvoeding afgewisseld doet ze t veel beter!! ben nu ondertussen spulletjes aan het inpakken voor onze familievakantie op Ameland. we vertrekken vanmiddag al richting friesland en gaan morgen t/m zondag naar Ameland. heb er onwijs veel zin in! even lekker er uit. maar wat een organisatie zeg... een complete volksverhuizing hebben we nu! ik wist dat een kind veel spullen mee moest, maar een baby is helemaal erg, haha! nouja, als we wat vergeten zijn kunnen we t vast daar wel ergens kopen komende week ben ik hier dus niet meer te vinden, maandag zal ik weer komen lezen fijne dagen allemaal! (oh, bij deze vast een 'vakantiefoto' )
raldaellen: Wicked was super leuk. Echt een leuke musical. Het was inderdaad de 1e x dat we Jada ergens achterlieten. ballie: veel plezier. Lekker genieten!! @all: ik heb gisteren gebeld naar de huisarts, die vond dat ik nog een dag moest proberen met Johannesbroodpitmeel. Ging het niet, dan moest ik vandaag weer bellen. Ik heb contact gezocht met een manueel therapeut om te kijken of ze misschien ook het Kiss-syndroom heeft. Gelukkig was er iemand uitgevallen en kon ik 's middags met Jada terecht. Je moet hier namelijk ZSM bij zijn voordat ze 8 weken oud zijn. Jada heeft inderdaad het Kiss-syndroom met de reflux. Hij heeft haar nekspier die vastzat weer los gemaakt en iets met haar bekken gedaan. Vanmorgen kon ze weer naar links kijken. Over een paar weken moeten we terugkomen. Met de voedingen ging het niet goed. Helaas heeft ze gisteren alles eruit gespuugd, hele theedoeken zaten eronder. En maar huilen, huilen en huilen. Ik kan het niet meer horen. Ik begon zelfs mee te huilen. Ik heb vanmorgen de doktersassistente gebeld en zij zei dat wij het 2 dagen moesten proberen met de Johannesbroodpitmeel omdat de huisarts het te vroeg vond voor medicatie. Ik heb gezegd dat het niet helpt en dat het alleen maar erger wordt en dat ik anders met Jada naar de kinderarts zal gaan. Ik moet nu om 13.30 uur bellen zodat ik de huisarts direct aan de telefoon krijg. Ondertussen heb ik op internet de symptomen van reflux gelezen en het klopt allemaal. En er staat ook bij dat je de voeding NIET moet indikken met meel omdat het dan kan verergeren. Ik ben er nu gelijk mee gestopt!! Ik laat jullie nog weten of ze vanmiddag medicatie krijgt of niet.
Wij hebben medicatie gekregen voor Jada. Gelukkig heeft het een frambozensmaakje zodat het niet vies is. Ze heeft Ranitidine gekregen, dit is een maagzuurremmer. Het is vloeibaar en er zit een spuitje bij waarmee we het in haar mond kunnen spuiten. Ik hoop voor haar dat het gauw helpt.
@Ambon Ik hoop dat jullie meisje er gauw mee geholpen is! @Ballie Wat fijn dat ze het nu zo goed doet op flesen borst! Geniet van jullie weekend! gisteren hier een huildag.....brings back memory's.....gelukkig was het na een flinke spuitluier s'avonds allemaal over ik zat zelfs onder, daarna werd er nog heerlijk geplast....oftewel Yoaz in bad, ik onder de douche! Haha! Baby weer gelukkig en ik ook Morgen de hele dag kraamvisite....hmz, kan ook moeilijk nee zeggen...Fijne dagen!
Raldaellen: oh, bah een huildag! Ik kan nu even niet meer tegen het gehuil. Heb het teveel gehoord afgelopen 2 weken. Hoe is het nu met Yoaz? Hier ging het gisteren best goed. Ze was al een stuk rustiger, minder huilen en bijna niet meer spugen. Vanmorgen heeft ze mij en haarzelf eronder gespuugd en ze bleef daarna maar huilen. Gelukkig was mijn man ook vrij vandaag en die heeft haar vastgehouden en zo is ze in slaap gevallen. Vanmiddag zijn we naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau geweest en gevraagd of wij nog iets aan haar voeding konden veranderen en hoe we meer een vast ritme kunnen krijgen. We hebben Jada eerst gewogen en ze weegt alweer 3330 gram!! Ze mag nu ook meer voeding hebben en hopelijk helpt dit zodat ze meer verzadigd is, minder gaat huilen en dan kunnen wij ook wat meer rust krijgen tussen de voedingen door. Ze wou verder niet teveel veranderen omdat Jada al medicijnen krijgt voor de reflux en ook al behandeld is door de manueel therapeut deze week. Ik ben benieuwd of het verhogen van de voeding ook zal helpen. Het is een heel gepuzzel met alles. Als ze kunnen praten, kunnen ze zeggen wat er mis is hè?
Goedemorgen! Allemaal druk met de kindertjes? Lekker aan het genietenn van het mooie weer! @Ambon Met Yoaz gaat het hartstikke goed! Ik weet eigenlijk niet wat me overkomt, zo'n verschil met Djenn! Djenn die brulde de hele dag door, Yoaz eigenlijk niet zo vaak! Heerlijk! Het is een heerlijk vrolijk ventje, begint al te lachen! Hoe gaat het nu met de Reflux? Helpen de medicijnen? @Ballie Hoe was je weekend??
De medicijnen slaan goed aan. Sinds gisteren heeft ze niet meer gespuugd en gehuild! Wat een rust zo. Heerlijk, nu kan ik ook bijkomen. Hoe gaat het met iedereen?