Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @ambon: wat fijn dat de medicijnen aanslaan! lijkt me echt neit leuk als je kleintje zoveel spuugt :(
    wel jammer dat je zo moet drammen om dan wat van een dokter gedaan te krijgen he...maar goed van je dat je t zo hebt gedaan!
    @raldaellen: hahaha, wat een beetje poep en pies al kan doen he! Eline had afgelopen week ook wat last van dr darmpjes, had ineens 2 dagen niet gepoept. gelukkig heeft de thermometer hier uitkomt geboden...na een paar seconden kwam er toch een berg uit! en wat was ze opgelucht :)

Ameland was heerlijk!! was familievakantie van mijn schoonfamilie. dat zijn allemaal friezen dus wonen niet zo dicht bij ons in de buurt. ze waren dus ook allemaal heel erg nieuwsgierig naar Eline :)
    Pake en beppe (opa en oma op zn fries ;) )hebben regelmatig trots met haar langs alle huisjes gelopen en ze hebben haar een paar nachtjes op de kamer gehad. zo konden wij dus heerlijk doorslapen.
    we hadden al besloten dat als we terug kwamen, Eline op haar eigen kamertje zou gaan slapen. wat een goede beslissing was dat zeg! veel meer rust voor ons en ze slaapt echt goed nu! vannacht heeft ze zelfs van 23.45 tot 7.00 geslapen!!! nieuw record!
    ze heeft wel last gehad van de warmte gisteren. en vandaag wordt t nog warmer! ik heb haar dan ook smiddags alleen maar in romper op t speelkleed. hoe doen jullie dat? en geven jullie extra vocht met dit weer?

nou, fijne dag allemaal!

2. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ballie, Leuke foto! Wat leuk dat jullie genoten hebben van jullie familievakantie. En doorslapen zonder wakker te worden gemaakt door de kleine is ook wel fijn. Zo kan je niet alleen uitslapen maar kom je ook tot rust.
    Gisteren zijn wij ook veel buiten geweest, ik heb haar alleen een rokjesrompertje gegeven. en de borst als ze erom vroeg. meer heb ik er niets aangedaan.
    Thuis is het heerlijk koel dan doe ik haar wel een broekje en t-shirt aan.

@Ambon hoe gaat het nu met Yoaz? Is hij nu helemaal genezen?

@All hier gaat alles wel welletjes, hoewel geen dag hetzelfde is. Hoewel het met de kleine wel goed, gaat heb ik wel moeite om me draai te vinden als moeder zijn. Het enige wat ik doe is haar voeden verschonen zelf wat eten bezoek ontvangen. De rest doet mijn vriend. koken schoonmaken, boodschappen doen, enz. zowel ik als hij zijn een beetje oververmoeid.
    Het is wel fijn om te weten dat dit van tijdelijke duur is.
    Wens jullie een fijne warme dag toe. Ik ga haar weer voeden.

Een foto van haar eerste jurkje
    Bekijk bijlage 247233

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie, wat mooi dat jullie het leuk gehad hebben en dat jullie lekker konden slapen 's nachts.
    En wat geweldig dat ze 's nachts al zo lang doorslaapt. Daar kan ik alleen maar van dromen. Jada doet dat nog niet.
    Jada heeft nu ook alleen maar een rompertje aan omdat het zo warm is.

nunu, ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Mijn dochter neemt mij de hele dag in beslag. Gisteren heeft ze van 11 uur tot 21.30 uur gehuild. Ze heeft al die tijd niet geslapen! Overal waar ik haar neerlegde ging ze tekeer. Ze wou alleen bij mij op de arm.
    Voor even vind ik dat best maar niet een hele dag. Ik kon niks beginnen. En bijna elk uur wou ze een beetje drinken. 's avonds heb ik de huisartsenpost gebeld omdat ik niet wist wat er aan de hand kon zijn. De huisarts heeft haar nagekeken en kon niks vinden. Het kon best door het weer komen. Toen we thuiskwamen heeft ze een hele fles leeg gedronken en is in slaap gevallen tot 02.30 uur. En vandaag gaat het weer net als gisteren. Zo vermoeiend! Ik wil even lekker buiten zitten maar zit nu noodgedwongen binnen omdat het hier koeler is voor haar.
    Ik hoop maar dat dit door het warme weer komt en dat het gauw over gaat.

Hier is een foto van 6 mei toen Jada haar eerste jurkje aan had.

Bekijk bijlage 247257

4. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ambon, ik ken het ja. Dat soort dagen heeft Ela ook. Ik kon niets en was heel erg machteloos. Dacht dat ze niet voldoende binnen had. Hier en daar navraag gedaan. Van mijn vriend moest ik alles loslaten en even alle aandacht aan haar geven. En van mijn papa moest ik haar wel voeden en niet wachten om de 3 uur te geven. En via een site had ik gelezen dat de baby's soms behoefte hebben om bij je te zijn en daarom om de uur willen drinken.
    Maar ja met dit soort weer vaker laten drinken is wel beter om uitdroging te voorkomen.
    Probeer beetje ontspanne te zijn dan geef je het ook door aan je kind.

Ik was net even naar de consultatiebureau Ela woog vandaag 3755 dat is wel goed volgens de medewerker daar. Onderweg daarnaar toe had ik haar gevoed en verschoond (loopafstan) daar weer verschoond en op de terug wel weer flink huilen. Heb haar op mijn schoot genomen en bleef huilen. Totdat ik een bank zag, ging daar zitten en heb op die bank de borst gegeven. En daarna viel ze lekker in slaap.

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu, Jada zit te slapen op mijn schoot. Heb net mijn eigen huisarts gebeld op advies vd huisarts gisteren in het ziekenhuis en hij wil haar vanmiddag nog zien. Wil even naar haar oortjes kijken, ook omdat ze zich vaak verslikt en moet hoesten tijdens de voeding.

6. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ambon ben wel heel erg benieuwd naar het uitslag, want hier ook hetzelfe probleem.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu, omdat Jada 's nachts wel slaapt maar overdag niet wil slapen blijkt dat Jada overactief is. Ze vangt teveel prikkels op uit de omgeving en omdat de hersenen dat nog niet kunnen verwerken gaat ze huilen en wil ze tegen mij aan liggen zodat ze zich geborgen voelt. De ha raadde ons aan om een hangmatje te kopen en Jada daar overdag in te laten slapen. Dan kan ze niks zien, alleen maar geluiden horen. We hebben meteen een hangmatje bij Baby-Dump gehaald en daar heeft ze gisteren zoveel mogelijk in gelegen. 's avonds is ze om 21.30 uur naar boven gegaan en ze heeft tot 5 uur vanmorgen geslapen!! 7,5 uur!! Dit was de 1e keer dat ze zolang geslapen heeft. Wat was ik blij!!

Ik hoop dat je er iets aan hebt Nunu.

8. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    wat is het stil hier meiden...
    iedereen aant genieten van het mooie weer? als het goed is wordt t nu wat koeler. minder fijn voor ons, maar beter voor de kleintjes :)
    hier gisteren een huildag voor eline :(
    ze wilde maar niet meer slapen en was alleen stil als we met de kinderwagen reden of haar oppakten. was dus een erg vermoeiende dag. gelukkig heeft ze vannacht wel weer aardig geslapen, van 00.15 tot 6.15. ze lijkt nu wel weer meer tevreden dus hopelijk een betere dag vandaag :)

hoe gaat t met de andere ukkies??

9. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Goedemorgen!!

Hier alles goed Yoaz doet het prima! Vorige week op bureau geweest, hij weegt al 4220gr! Een flinke sterke jongen! hij begint heerlijk te lachen! De oudste vind het ook helemaal geweldig, rent naar de box als hij begint te huilen en is er een ster in om hem weer stil te krijgen! Met het warme weer, heb ik Yoaz buiten in de wandelwagen gelegt in een romper, vitrage erover heen, moeders ernaast met een kopje koffie :D:D wat vervelend om verlof te hebben :D! Helaas is het mooie weer een beetje over.... Zometeen komt er nog kraamvisite, altijd gezellig, ik ga dus nog even stofzuigen. zucht....het minst leuke van het vrij zijn....;) Fijne dag!

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    zo naar het cb voor de 1e inentingen. Ik ben benieuwd hoe Jada gaat reageren. En ik ook :(

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Oeps dat is even een tijdje terug dat ik hier geweest ben.
    Gelukkig dat het allemaal goed gaat met de kleintjes!! En dat mooie weer was hier ook killing, arm manneke.

hier gaat het wel goed, Milan weegt nu 4140gr en is 51cm. Een reuzebaby voor ons. Verder is alles in orde en moeten we alleen even terug voor een echo te laten maken van zijn armpje. Waarschijnlijk een bloeduitstorting van de vele infuusjes wat hij heeft gehad.
    Het drinken is hier een waar circus. De laatste fles rond 23.30uur wil hij maar niet drinken. We zitten vaak 1 uur wakker met hem. Hij meldt zich dan rond 4.30uur weer. Vaak laat ik hem even liggen maar dan vind ik het ook weer zielig en pak ik hem maar op. (als hij aan een stuk door aan het huilen is he).
    Hoe doen jullie dat met een 6-voeding?
    Hier een foto van Milan nu en toen.

Bijgevoegde bestanden:

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, jeetje wat een verschil met 3 maanden!! Hij is goed gegroeid. Hij heeft een ware inhaalslag gemaakt. Hoeveel voeding krijgt hij per keer? Voed je hem op vaste tijden of wanneer hij zich meldt?

Jada is in 13 dagen van 3390 naar 3835 gram en van 48,7 naar 50,c cm gegaan. Ik kan het goed merken dat ze zwaarder en langer is geworden. Ze heeft nu maat 56 aan van kleren. Het gaat heel goed met haar. Ze spuugt niet meer. En ze drinkt nu bijna alle flessen leeg van 120cc + 4 scheppen. Ze drinkt nog wel 8 keer per dag. De vrouw van het cb zei gisteren dat het misschien komt doordat haar maagje nog klein is. Dan kan ze nog niet minder vaak drinken. Ik voed haar niet op vaste tijden, ze meldt zich zelf voor de voeding. Anders heeft ze geen honger en krijg je de flessen helemaal niet leeg.

Ze huilde wel even toen ze de prikjes kreeg gisteren. Daarna viel ze in slaap maar telkens als ze wakker was huilde ze weer. We hebben haar veel getroost en geknuffeld. Nu slaapt ze weer lekker in haar hangmat. Wat een verschil met de afgelopen weken en ik kan nu weer energie opdoen. Die huilweken hebben mij erg moe gemaakt.

Hoe is het met de andere baby's? Drinken en groeien ze goed?
    Nunu, hoe is het met je onrustige dochter?

13. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hij krijgt 6x per dag voeding om de 4uur vaak wat langer omdat hij dan slaapt en soms wat korter omdat hij zich dan meldt, alleen die nachtvoeding wil hij maar niet snappen. Hij krijgt 120cc per keer. Hij doet wel lang over zijn flesje, valt iedere keer in slaap.

Zielig is dat als ze die prikjes krijgen he? Gelukkig dat ze lekker verder sliep. En ik kan me heel goed voorstellen dat je dat moe heeft gemaakt.
    Hier is de energie ook ver te zoeken. Ben iedere week bij de psycholoog over de rouw van mijn moeder, de miskraam, de vroeggeboorte, de operatie etc etc. Dit maakt me ook erg moe. En dan te bedenken dat ik nog maar 2 weken vrij heb.......aahhhh moet er niet aan denken om te gaan werken.

hoe lang hebben julie nog allemaal verlof?

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Eén tip: doe er geen koude washand op, dan vernauwen de bloedvaten zich en krijgen ze er last van. Na het prikken de benen even masseren, dan kan de vloeistof verspreid worden zodat het sneller opgenomen wordt in het lichaam.

Bekijk bijlage 249200

Deze is van afgelopen dinsdag.:)

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Zolang ik nog geen werk heb gevonden ben ik nog thuis bij Jada. Mijn verlof loopt op 29 juni af. Daarna WW.

16. raldaellen

Wat een mooie baby's! Wat zijn ze al weer gegroeid he?! fijn dat het goed met allemaal gaat.

Hier ook alles goed, gisteren naar het inloopspreekuur geweest om te wegen, en te wederom te vragen om het spugen. hij moest nutriton er door heen, maar dat wil hij niet hebben, alleen met de laatste voeding gaat dat goed, maar dat is dan omdat ie met de fles gaat.en dan gaat het spugen wel goed, nu moet ik elke voeding eerst een beetje afkolven dat met de fles geven met de nutriton...pff wel een bezigheid maar goed. Hij groeit wel goed! Hij woog nu 4520 hij was 300gr aangekomen in een week!

Verder begint hij nu lekker te lachen, en een beetje zijn stem te ontdekken. Heerlijk! Nu weer hopen op mooi weer :)

Bekijk bijlage 249277

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Heeft Joaz reflux? Hier hielp nutriton niet. Het spugen werd er erger door.
    wat is hij groot (vergeleken bij Jada dan) en lekker vrolijk.

Jada heeft vanavond voor het eerst gelachen. Eerst onwennig maar toen ze onze blije gezichten zag heeft ze het nog 2x gedaan. Ze zit nu beter in haar vel. Ik was zo blij! Heb haar flink geknuffeld en een traantje weg gepinkt. Wat een verschil met de huildagen vd afgelopen weken.

18. raldaellen

Of hij Reflux heeft...? ik heb nog geen idee, de nutriton helpt nog niet zo nee. ik kijk het nog even aan, het duurt bij die kleintjes toch even voordat het maagklepje het goed doet. Het is vreselijk als je kindje veel huilt, moet zeggen dat ik ook heel erg blij ben dat Yoaz dat niet doet, ik was van te voren ook best bang hiervoor. Djenn die had ook zo vreselijk veel gehuild, die huilde 20 van de 24 uur... En ben nu zo blij dat Yoaz dat niet doet! Geeft de mens weer moed ;)

Vrijdag moet ik voor controle naar het ziekenhuis. ben benieuwd wat ze er gaan doen. iemand een idee?

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen: de gyn vroeg mij hoe ik de bevalling beleefd heb en heeft mijn hechtingen gecontroleerd. Of het goed hersteld was en toen had ik een stukje wild vlees dat ze weg ging prikken.

@all: onze kleine Jada houdt wel van aandacht:D. Gisteren bij de kraamvisite was ze heel lief en ging ze ook weer lachen.
    Vanmorgen waren we met de groep van zwangerschapsgym bij elkaar en ze is het enige meisje tussen 5 jongens. De jongens staken elkaar aan met huilen maar Jada was lekker rustig. Wat is ze klein vergeleken bij die jongens. We hebben ze allemaal op de foto gezet.

Eerst met alle koppies bij elkaar:
    Bekijk bijlage 250024

En toen van de oudste (links) naar de jongste (rechts):
    Bekijk bijlage 250025

Leuk hè om het verschil te zien! De jongste was 4,5kg bij de geboorte terwijl Jada vorige week 3835 gram was!!:)

20. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @All, onze splinternieuwe laptop had weer kuren, waardoor we tijdje niet bereikbaar waren. (2 keer naar reparatie geweest) gisteren eindelijk weer online.

wat leuke foto zeg echt prachtig, wat worden de kleine mensjes van ons toch zo groot in korte periode. ik zal ook gauw een foto plaatsen.
    Ela, is nu wel heel erg rustig overdag, alleen eind van de dag begint ze weer met huilen en wilt ze alleen aan de borst, soms tot 2 uur in de nacht.
    In verband met de regeldagen (bij 6 weken) heb ik me ook aan toegegeven.

Morgen krijgt ze haar eerste prikje, best spannend allemaal!

Deel Deze Pagina