Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ambonmanise, mamacafe is hier bij het kinderboerderijenpanenkoekhuis. Het is dan een keer per week en er komen zowel papa's als mama's van kinderen tot 4 jaar. Ook zwangeren. Er is dan ook regelmatig thema's en altijd een lactatiekundige aanwezig. Waardoor je altijd met vragen terecht kunt.
    Haar ja mijn dochtertje heeft heel veel haar sinds haar geboorte, heel gek ze heeft nog geen haaruitval gehad, weet ook niet of dat gaat gebeuren.

@Raldaellen, geweldig he als ze naar je lachen, :) leuke foto!
    borstvoeding, ik zou me niet druk maken of hij genoeg binnen krijgt. Als je elke keer dat je hem aanlegt de smak geluiden hoor en genoeg plas en poepluiers heeft moet het goed zijn.
    kleiding, ik ben tijdens mijn zwangerschap 12 kilo aangekomen, na de bevalling gelijk 6 kilo kwijt en nu weer 1 kilo erbij. en kan geen enkel kleding meer aan. Heb ook nog een buikje en een dikke boezem. (heellppp gaat het ooit weg??? )

@Balie, nou mijn meid is ook niet zo groot hoor. Ze woog vandaag 4165 gram bij lengte van 55.

mijn kleine prinsesje is af en toe wel heel erg! Dan wilt ze de hele avond aan de borst en op schoot. En als we naar bed gaan ligt ze nog steeds aan de borst en kijkt mij diep in de ogen zo van ïk beslis wanneer jij mag slapen.

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Nunu, hier drinkt Jada 's avonds ook veel achter elkaar. Dit noemen ze clusteren zodat ze met een volle buik goed de nacht doorkomen. Ik laat het maar zo. kan er dan ook geen 2 of 3 uur tussen laten, dan krijst ze alles bij elkaar. Eergisteren heeft ze 7 uurtjes geslapen, gisteren 6 en vannacht weer 7 van 20-3 uur. Ik maak haar dan niet om 23 uur wakker zodat mijn man haar een flesje kan, geven. Hij moet toch om 5 uur al werken en wie weet gaat ze straks nog langer doorslapen. Ligt toch aan het gewicht en de grootte van de maag.
    Wij krijgen nu eindelijk een vaste dagritme en sinds ik haar in het hangmatje gelegd heb, is het huilen over. Ik kan nu van haar genieten, ook lacht ze steeds meer!

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Goedemorgen!

Je was er mooi optijd bij Ambon! ;) Hihi! Ik voed hier maar half op aanvraag, in principe om de3,5 uur, mocht hij met 3 uur al trek hebben krijgt na 3 uur echt wel wat zo ook met 4 uur, maar in principeom de 3,4 uur, dus dan is een dagindeling van mij: 8, 12, 16, 20, 23, 5 uur. Mijn man geeft dan de fles rond om 23.00, en ik geef hem dan de borst om 5 uur,

Wat leuk een mamacafe, ze zijn hier wel op een half uurtje rijden maar niet in het dorp zelf, wel is er om de week een lactatiekundige in de buurt waar je zo heen kan.

Hier begint het haar uit te vallen, en er zat al zo weinig op! Haha! Nahja, het heeft wel wat schattigs!

Die kilo's.....tja of ze ooit weer weggaan......bij de eerste zijn er 3 blijven plakken, toen was ik meer dan 25 kilo aangekomen, bij de tweede was ik ongeveer 15 kilo aangekomen, waarvan er nu nog 3 zijn...wie weet!

Hier wil Yoaz s"avonds ook graag bij me zijn dan heeft hij zo'n last van krampjes! Zo zielig!

Goed: Ik ga de oudste naar school sturen, de zon schijnt! Fijne dag!!

4. raldaellen

Yoaz woog net bij het bureau 5030gr. twee weken terug woog hj 4520gr..!! :$ Hij doet het dus goed!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen: zo, wat een gewicht al!!

Haaruitval is hier ook begonnen deze week. Ik was zo blij met mijn volle bos. Het lijkt wel of ik niks overhoud.

Ik ben nu met de laatste pak luiers bezig van maat 1. Deze is van Kruidvat ipv Pampers, maar die van Pampers zijn veel zachter en iets ruimer heb ik het idee.
    Ik heb voor de komende weken al 5 pakken van maat 2 gehaald en gisteren heb ik via Wehkamp 2 megapakken van maat 3 besteld. Ipv 63 euro betaal je nu 45 euro's!! En die worden vanavond gratis bezorgd. In elke doos zitten 132 luiers! Daar kom ik wel een tijdje mee vooruit. Die gaat tot 9 kilo.

Welke maat pampers gebruiken jullie voor je kleintje? En welke merk en waarom dat merk?

6. raldaellen

Mijn haar valt nog niet uit, die van Yoaz vallen uit ;)

Wij krijgen een jaar luiers van mijn moeder kado, op het moment zijn het albert heijn luiers. Moet zeggen bevalt prima! Ik ben geen fan van pampers, deze zijn licht geparfumeerd, veel rode billen, op latere leeftijd nemen ze te veel vocht op en worden ze moeilijker zindelijk :) ik heb graag huggies als ik ze zelf koop. mooie pasvorm, betaalbaar.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hahaha, ik dacht dat jouw haar uitviel ;).

Ik zal het met de pampers eens in de gaten houden. Ik heb nog nooit gehoord dat ze met Pampers moeilijker zindelijk worden. Ik heb de variant Baby Dry gekocht die tot 12 uur lang bescherming biedt tegen lekken. Is wel handig als Jada straks de nacht gaat doorslapen (wat ik heel erg hoop!) Ik was er vanmorgen inderdaad heel vroeg bij. Kleine meid sliep gisteren van 20 uur tot 3 uur 's nachts. Mijn man gaf haar de fles en ik ging op mijn mobiel even kijken of iemand alweer een berichtje geplaatst had.

Hoe zal het met Dees en Rashomama gaan? Is alweer tijdje geleden dat we iets van hun vernomen hebben.

8. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @raldaellen: nee, ze krijgt ondertussen flesvoeding. op mijn borstvoeding groeide ze amper helaas. het waren inderdaad krampjes. ze heeft er niet zo vaak last meer van gelukkig maar zo af en toe ligt ze helemaal overstrekt van de pijn :(
    wat had je voor slechte ervaring met t inbakeren dan? hoor er altijd alleen maar positieve dingen over
    @nunu: ja ik zie inderdaad dat er meer kleintjes zijn hoor, maar des te meer zie ik hoe groot eline is :O echt een reusje soms, haha. maar ik vind die kleintjes dan toch ook wel weer heel erg schattig ;)

kleding: ik had vrij snel mn oude kleding weer aan. was binnen n week alweer 3 kilo van mn oude gewicht af(was 16 kilo aangekomen) en zit er nu zelfs wat onder! iedereen verbaasd zich erover, ik ook hoor. ik eet alles wat ik wil namelijk. en als ik dat deed voor de zwangerschap had ik er zo een aantal kilo's bij gehad!

luiers: ik heb nu de pampers, maar vind ze niet geweldig. ze zijn wel soepel, maar daardoor lijkt het ook vrij snel of ze vol zitten. en vind er ook een vreemd luchtje aan zitten. bij t kleinste plasje ruikt het al sterk :S nu dan toch maar weer de kruidvat gekocht, die had ik in 1e instantie ook en bevallen me prima

haaruitval: ik merk dat t achterop haar hoofdje wat dunner wordt, maar verder lijkt het wel mee te vallen.

eline heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen :) van 23.45 tot 7.45. ik zit ondertussen al op 5 voedingen maar kwam er achter dat ik dr eigenlijk al wat veel geef. ze neemt geen genoegen met minder dan 200 per fles dus zit al op de 1000 per dag die ze tot 6 maanden mag hebben. ga vandaag dus maar johannesbroodpitmeel halen, kijken of dat werkt. heeft een van jullie daar ervaringen mee??

9. raldaellen

@BallieWauw al onder je gewicht!! Jemig! Dat is knap! Ik vond mijn 3 kilo erboven al knap ;) Haha! Inbakeren: Mijn oudste is ingebakerd geweest, Duidelijke uitleg toen gehad van het bureau, Goed strak ingebakerd, hij kwam er zo weer uit. Hij wurmde zo hard dat hij er zo weer uit was, hij schreeuwde nog harder met inbakering, dan zonder... Consultatiebureau arts zei: dan baker je niet goed in, op een meekijkochtend heeft zij hem ingebakerd en ook daar wurmde hij zich zo weer uit! Wil niet zeggen dat het bij Yoaz niet zou helpen hoor, maar zolang het niet nodig is... :) Liever niet.

Johannesbroodpitmeel is voornamelijk tegen spugen, het vult niet extra wel word de voeding dikker en zal ze meer moeite moeten doen wie weet is dat al voldoende. rijstebloem vult wel meer, maar ik weet niet of ze dat nu al mogen hebben...geloof het nog niet maar....tijden veranderen

10. rashomama

rashomama Actief lid

21 jul 2010
    141
    1
    18
    Vrouw
    DH
    Hey dames, hier gaat het ook wel goed. Ze zit nu op 5 flessen en slaapt van 23:00 tot 6:00 meestal dus dat is best lekker. Alleen tussen haar laatste 2 flesjes blijft ze de laatste tijd wakker en dan ook de hele tijd huilen. Vanaf 12 uur wilt ze ook niet meer in haar bedje slapen en alleen maar bij mij zijn. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar geen succes. Vind het wel moeilijk als ze maar blijft huilen en niks helpt. Dinsdag gaan we langs de huisarts om haar voor de zekerheid na te laten kijken.

@ambonmanise, ik vind pampers niet zo geweldig, vind ze ook best stinken. We hebben wel nog een aantal pakken liggen dus zal ze wel gebruiken. Ik vind zelf de kruitvat luiers erg goed en betaalbaar, ze is hier ook nog nooit doorheen gelekt. Ik heb voor haar nog steeds de newborn luiers.
    @ballie, nu al op 5x200ml is inderdaad al best snel en wat veel. Mijn meisje kan ook al aardig drinken en ik voeg zelf een schepje nutriton (dat is dus jbpm) toe aan haar voeding zodat ze wat langer over haar flesjes doet, maar heb niet echt het gevoel dat ze meer verzadigd is maar je zou het kunnen proberen.

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie, dat is best wel veel wat ze al binnenkrijgt op een dag.
    Jada krijgt 120cc + 4 scheppen per keer, maar ze zit totaal rond de 620cc per dag. Deze week drinkt ze 7 keer ipv 8 keer. De avondfles slaat ze nu ineens over en dan slaapt ze al tussen 19 en 20 uur tot een uur of 3. Ik hoop dat die eindtijd wat later zal worden, de begintijd vind ik prima.
    Ik moest toen van de ha beginnen met jbpmeel ivm het spugen wat Jada deed. Bij haar werd het alleen maar erger.
    Ik denk dat je iets moet hebben waardoor ze sneller verzadigd zal zijn. Misschien rijstebloem?

Rashomama, wat goed van je dochter dat ze het al met 5 flessen op een dag kan doen. Ze is nu 6 weken toch?
    Jada huilde met 6 weken ook hele dagen (behalve 's nachts). Dit is nu alweer een paar weken over. Vorige week las ik op de website van wij.nl dat er rond 6 weken een piek is waar de baby's het meeste gaan huilen. Daarna zakt het weer af. Dus er is hoop voor je.
    Als je kunt, pak haar maar bij je, even troosten en knuffelen zodat ze weet dat je in de buurt bent. Misschien heeft ze mamahonger of is ze ook overactief? Als ze 's nachts ook niet slaapt hebben ze vaak oorontsteking zei mijn ha.

@all: hier nog een foto van gisteren. Ik ben blij dat ze nu goed in haar vel zit.

Bekijk bijlage 253160

Nu kun je goed zien dat ze nog steeds donkerblauwe ogen heeft en best blank is.

12. raldaellen

@Rashomama Wat kun je er moedeloos van worden he, als je kindje huilt en je niet weet wat te doen... ik hoop voor je dat de ha wat rust kan brengen, en dat ze niets mankeert!

@Ambon ik denk dat Yoaz ook al op een hooge hoeveelheid zit hoor, Hij krijgt 6 voedingen per dag, ik kolf zo'n beetje 200cc, dus ik gok dat hij minimaal 150 binnenkrijgt per voeding x 6 = 900cc per dag.

vandaag familidag workshop schilderen, ben benieuwd! ;)

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen: veel plezier vandaag!!

14. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @allemaal, wat een mooie kindjes!!

drinken: Milan krijgt 6 voedingen 120cc-4schepjes. Maar hier laat hij iedere voeding 30cc van over. Huisarts zei dat ik me niet druk moest maken omdat hij dan verzadigd is. Vooral omdat hij zo'n groeispurt heeft gemaakt. Heb al geprobeerd een schepje rijstebloem aan laatste fles toegevoegd, maar meneertje wordt toc om 4uur wakker. Hoop dat het snel doorslapen wordt...

gewicht: ik ben nog niet terug op mijn gewicht. ben door alle stress wat bijgekomen. ben aan het lijnen voor de overtollige kilo's kwijt te raken.

pampers: ik heb de luiers uit duitsland. is hier over de grens en scheelt qua prijs enorm. Ben er erg tevreden over.

werk: vandaag mijn 1e werkdag gehad. Ik zag er enorm tegenop. Ben er geestelijk nog niet klaar voor, maar op zicht komt er dan wel weer regelmaat in ons leventje.

Milan weegt 4850gr en is 52cm. Hij is volgens de gecorrigeerde leeftijd nu 7 weken.

Hier een foto van nu. Het clowntje wat naast hem ligt is de lengte van toen hij net geboren was.

Bijgevoegde bestanden:

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, wat is Milan flink gegroeid. Hij ziet er heel gezond uit. Ik vind hem voor zijn gewicht niet veel drinken maar Jada drinkt nu ook al weken lang 120cc. Af en toe meer maar ze geeft het zelf aan wanneer ze meer wilt.
    Hoe was je 1e werkdag? Gaat Milan naar de crèche? Hoe vond je het om hem achter te laten? Ben je ook minder gaan werken?

Wij gaan vanmiddag weer naar de manueel therapeut voor de 2e x. Eens kijken hoe het met de nek en bekken van Jada gaat.

16. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Nee, voor zijn gewicht moet hij iedere fles leegdrinken, maar goed het kan zijn dat hij "regeldagen" heeft. Af en toe drinkt hij hem leeg en wil hij meer en de andere keer laat hij 50cc staan. Zolang hij levendig is, poept en plast was het in orde zeiden ze op het cb.
    De 1e werkdag ging wel, een hoop geklets, maar het was alsof ik nooit ben weggeweest. Milan gaat naar mijn schoonmoeder 2 ochtenden in de week, de andere ochtenden zijn opgevangen door mij en mijn man. Ik werkte al 20uur en die blijf ik behouden. Misschien dat ik 3 hele dagen ga werken. Ik heb er geen probleem mee gehad om hem achter te laten, wellicht dat dit door de ziekenhuisperiode komt. Heb hem daar 10 weken lang achter moeten laten.

hoe was het bij de therapeut?
    Wat een lekker mopje is Jada!

17. raldaellen

Dees! Prachtig mannetje! Leuk hoor! Hij is in zijn gecorrigeerde leeftijd even oud als Yoaz is. Lekker gewerkt weer, Wat doe je voor werk? Wel fijn dat je goede oppas hebt!

@Ambon hoe was het bij de therapeut?

Mijn familie dag was leuk, lekker geschilderd met zijn allen :D Haha! Iedereen moest op de fiets behalve ik, Djenn en Yoaz. Verder hartstikke leuk gehad.

Morgen de eerste prikjes!

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees: goed geregeld dus met de opvang. Als ik werk heb wilt mijn moeder graag oppassen. Maar tot die tijd is het nog niet nodig.

raldaellen: spannend! Ben benieuwd hoe hij erop reageert. Veel succes vandaag.

@all: bij de therapeut ging het goed. Ze had nog een beetje spanning in haar nekje zitten en dat heeft hij opgerekt. Ze huilde wel even maar daarna heeft ze lekker geslapen. We hoeven niet meer terug te komen. Maar als ik denk dat het weer niet goed is, mag ik bellen voor een afspraak.

Als het goed is komt mijn vader zo langs voor de 1e x sinds de geboorte van Jada (morgen 12 weken geleden). Hij is alleen nog in het ziekenhuis geweest toen Jada nog in de couveuse lag. Erg hè? :(

Iedereen een fijne dag vandaag!!

19. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    merk echt dat ik steeds minder achter mijn pc zit sinds ik de kleintje heb.
    Heb tot nu toe ook niet echt moment voor mezelf gehad. Ik heb haar altijd bij me aan de borst hangen. Ik wordt er wel creatief in. Ik kook zelfs borst voedend.
    Vandaag bij de CB geweest voor wegen en meten. Ze woog 54cm en 4240 gram.
    de afgelopen week is ze maar 80 gram aangekomen, wat best weinig is. Het zou kunnen komen omdat ik dit weekend een voedselvergiftiging had opgelopen.

Sinds paar dagen legen we haar om 22 uur in bed en na 10 minuten huilen valt ze in slaap en vervolgens is ze dan om 6 uur klaar wakker.
    Ik hoop dat we deze ritme wel langer kunnen aanhouden.

20. raldaellen

@Ambon is er een reden voor dan dat je vader niet zo vaak langskomt? of gewoon niet van gekomen? (je hoeft het niet te zeggen hoor;) ) Helaas is mijn vader al overleden, en die van mijn man ook dus geen trotse opa's hier....

De prikjes: Het was diep ademhalen en heeeeeel hard huilen! Haha! Arm kind! Kon wel mee huilen, hij huilt niet vaak en al helemaal niet zo intens verdrietig, er kwamen zelfs echte tranen! heeft ruim een half uur geduurd toen viel hij in slaap in de wandelwagen, eenmaal thuis was hij wakker en begon zo weer overnieuw. dikke tranen, zetpilletje gegeven, beetje gemasserd en nu alleen nog een beetje verhoging.

@Nunu Yoaz was deze week ook maar 70gr gegroeid, vorige week was hij 530gr gegroeid in twee weken dus eigenlijk ook te weinig. Ik zei toen tegen de arts, dat als ik vorige week niet extra was komen wegen, hij in 3 weken 600gr gegroeid was, ja zei ze, dat klopt, je hebt nu eigenlijk een vertekend beeld omdat je vaker kan wegen.maar goed, moet het wel in de gaten houden en volgende week weer komen wegen, omdat Yoaz van voeding naar voeding toe doorspuugt. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar als hij nou langzamer gaat groeien is het toch niet goed.

Ik hoop voor je dat je dit rithme vast kan blijven houden! Dat is wel lekker!

Deel Deze Pagina