Volgens mij niet hooer, ik denk dat mijn zoontje van school net zoveel bacterien meeneemt dan in het zwembad zitten. volgens mij heeft dat met het eventuele chloor te maken...hier in het zwembad zit geen chloor meer in, maar zout. Ga je met je kind babyzwemmen? - Oordeel mee - Gezondheidsplein.nl
Even een heel kort berichtje vanuit mijn kant. Sorry dat ik even niet op alle voorgaande berichten reageer. Maar wij zijn weer in de medische cyclus beland. Milan ligt sinds woensdag in het ziekenhuis. Hij heeft meerdere kleine en grote hemangiomen (aardbeienvlekken). Een ervan is open gegaan. doorgestuurd naar de EHBO en de KA wilde hem daar houden ter controle. Ze hebben gisteren een echo gemaakt en een rontgen om te kijken of ze niet inwendig zitten. Bij 3 of meer moeten ze een echo maken. Dit hebben we al maanden geleden aangegeven bij ka, cb en huisarts en iedereen zei dat we ons niet ongerust hoefde te maken. Tja..... Hij krijgt nu propranolol (betablokker), deze moeten ze doen slinken. Alleen zitten hier enorme bijwerkingen op zoals lage bloeddruk, lage bloedsuiker. Hij ligt nu aan de hartmonitor om hem in de gaten te houden. We hadden al een afspraak in Nijmegen voor a.s. dinsdag om dit allemaal te controleren, maar nu behandelen ze hem hier bij ons in het ziekenhuis....... Ik weet bijna niet meer wat voor of achter is. Het houdt niet op. Hoop dat we ooit eens in wat rustiger vaarwater komen. Iedereen een heel fijn weekend!!
He meid wat vervelend! Hopelijk kunnen jullie weer gauw met hem naar huis!! Jullie hebben geen makkelijke start...Ik wens jullie heel veel sterkte niets zo erg als dat je zorgen hebt over je kindje!
ach dees wat een toestand zeg. Ik heb het op google opgezocht hoe het eruit ziet en dat is niet mis zeg. Ik hoop dat die propranolol zal helpen en dat hij gauw van de hartmonitor af kan. Waar heeft Milan die vlekken zitten? Wat naar dat ze er niet eerder iets aan gedaan hebben. Het kan best gevaarlijk zijn voor zo'n kleintje. Houd je taai en ik hoop dat het gauw de goede kant op gaat met hem.
@Ambon en Raldaellen, dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Hij heeft 1 grote op de arm zowel oppervlakkig als onderhuids. Deze drukt hem op de grote ader en zijn spiertje. Dan heeft hij nog een grote op zijn schouderblad die hem open is gegaan. En een iets kleinere op zijn hoofdje. We merken nu al verschil met de medicijnen! Hopelijk blijft het zo doorgaan en gaan ze snel weg. Ik ben nu naar huis gekomen, ben doodmoe. Maandag weer werken dat gaat helaas gewoon door. En Milan lacht maar naar iedereen.....
ah....lekker ventje! Heeft hij er last van? kindje van een vriendin van mij heeft er ook een heleboel, ook een aantal die er boven op liggen, kreeg een afgeplat hoofdje wegens voorkeurshouding door de plek. Kreeg/krijgt ook medicijnen daarvoor. helpt als een tierelier Ook Yoaz heeft er eentje een kleintje en oppervlakkig. kon nog veranderen, kon ook nog weggaan vanzelf. Doe rustig aan! Denk aan jezelf!
Dees, zo te zien is hij nog wel vrolijk. Is hij nu alweer vd hartmonitor af? HopelijkBlijven de medicijnen hun werk doen. Moet hij daar net zo lang blijven tot de plekken weg zijn? J, eemaandag weer werken. Morgen nog ff bijtanken en anders een 1/2e dag werken? Raldaellen, waar heeft Yoaz die plek zitten? Hoe komen ze er aan eigenlijk? Iedereen van het mooie weer genoten vandaag? Nunu en Ballie, hoe is het met jullie???
Hij heeft alleen last van die wat op zijn schouderblad zit, maar die is open. Ze kunnen vanzelf weer verdwijnen. Ze worden dan grijs en trekken dan helemaal weg. Dit varieert, kan zijn voor het 2e jaar maar ook pas voor zijn 9e jaar. Ligt eraan hoe groot de plekjes zijn. Iedereen kan ze krijgen, maar ze komen voornamelijk voor bij kindjes die te vroeg geboren zijn. Het is eigenlijk een soort van bloedvatgezwel, een goedaardige tumor. Hij blijft aan de hartmonitor totdat hij naar huis mag. De dokter gisteren gaf aan dat hij mss begin deze week naar huis mag, maar dat is even afwachten. Hij moet de medicijnen dan 1 jaar lang slikken. @Raldaellen, weet jij wat voor medicijn het kindje van je vriendin krijgt?
@Dees, jeetje meid, het is allemaal niet leuk om weer in de medische molen te belanden. We wensen Milan en jullie heel veel sterkte toe. Mochten we je ergens bij kunnen helpen dan horen we dat graag.
@Dees nee, ga ik voor je vragen, weet wel dat ze er in het begin heel moeilijk over deden want ze heeft ook een gaatje in het hart, en het was slecht voor de luchtwegen....maar hoe het heette.....ook zij zijn te vroeg geboren, deze twee waren met 27 weken geboren, en ook eentje dus helemaal onder de plekken! opliggend, maar wat ze krijgt het helpt fantastisch! @Ambon Yoaz heeft hem op het achterhoofd links.
@All, Hier niet veel bijzonders te melden, gisteren heb ik Eke in 0m 21 uur in bed gedaan om 21;20 uur lag ze te slapen tot nu toe. Mijn kleine meid die overdag niet sliep, slaapt nu de afgelopen week alleen maar. Met moeite kan ik haar nog wel voeden. Haha terwijl ik dit schrijf hoor ik haar strekken en beetje wakker worden. Straks even wegen bij het CB. Hoe is het met de rest van de mama's? kon het niet laten om deze advertentie met jullie te delen. De pampers sensitive billendoekjes zijn bij de DIRX in de aanbieding. Dirx Drogisterijen
Milan is vandaag thuis gekomen!!! Hopelijk kunnen we nu weer met zijn drietjes lekker genieten. We hebben alle medicijnen meegekregen en krijgen vanaf vrijdag thuishulp om de wond te verzorgen. hij reageert er gelukkig goed op de medicijnen. Alleen vandaag was hij een beetje van de wap ook ivm het warme weer. Ik ga snel het bedje in. Welterusten voor iedereen.
@Dees, wat een opluchting dan Milan weer thuis is. We hopen dat de won ook snel zal genezen en dat jullie met zijn drieetjes kunnen genieten van elkaar zonder zorgen! Slaap lekker allemaal
nunu, bedankt voor de aanbieding wij hebben hier geen Dirx drogist in de buurt. Maar gelukkig heb ik nog zo'n doos op voorraad. dees, wat fijn dat Milan terug is uit het ziekenhuis. Hopelijk is de wond gauw genezen. @all: gisteren met Jada naar het cb geweest voor de 2e prikjes. Omdat ze zo zweette terwijl ze alleen een korte broekje en wijd t-shirtje aanhad ging ik haar temperaturen. Ze had 's middags een temp. van 37.6, 's avonds was die 37.4. Ze was goed gegroeid. Haar gewicht was nu 4610 gram en ze is 55,5cm. Maar nu was vanmorgen haar temp. weer 37.7 graden. Dit is wel wat aan de hoge kant. Ik zal straks bij het verschonen weer temperaturen. Ik hoop niet dat het verder gaat stijgen. Weten jullie wat je dan moet doen behalve een paracetamol zetpil geven en zo weinig mogelijk kleren aan om af te koelen?
@AMBON, ons kindje is bijna even zwaar en lang. Gisteren woog ze 4710 gram bij 55.5 cm. temp 37.7 is niet echt hoog bij kinderen boven de 3 maanden, pas als ze boven de 38 is even contact opnemen met je huisarts. Wat ik meestal doe als ze een verhoging heeft, haar uitkleden en met een hydrofielewashandje in azijn dompelen en daarmee haar oksels, voeten en nek natmaken. Na een uur temperatuur ik het weer, meestal helpt het wel. Wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat ze gauw van de koorts af is.
@Dees wat ontzettend fijn dat je je mannetje weer bij je hebt! @Ambon ook ik zou niets doen bij 37,7 ik zou het nog even aanzien, het weer helpt ook niet echt mee! bij koorts niet te warm aankleden idd en een zetpilletje. verder niets, lekker slapen. Heeft ze last gehad van de prikjes? @nunu ook wij hebben hier geen dirx drogist... Yoaz vandaag maar weer eens gewogen, hij blijft aankomen maar niet bijster veel...moet volgende week weer komen. hij blijft maar spugen. hij woog vandaag: 5365gr. en lengte 58cm
Vanmiddag was haar temperatuur 38 graden. Heb de ha gebeld en moest langskomen met Jada. Haar keelamandelen waren opgezet. Ze heeft een keelinfectie en bij de billen heeft ze een schimmel. Ik zag dat eerst voor luieruitslag aan en smeerde met Sudocreme maar zag geen resultaat. Ha zag het meteen en heeft een zalf voorgeschreven. Die moeten we 4 x per dag opsmeren en dan Sudocreme eroverheen. Ze heeft vandaag van 10-14 uur geslapen en nu ligt ze op bed vanaf 21.45 uur omdat ze de hele tijd wou drinken en bij mij liggen. Heb er maar aan toe gegeven omdat ze niet lekker was en het ook belangrijk is dat ze goed en genoeg blijft drinken. Raldaellen, ik hoop dat het spugen gauw stopt. Is niet leuk en vervelend voor je zoontje.
@Ambon vervelend een keelinfectie! Hoe is het nu? ik gebruik voor de babybillen Multilind billenspray, ik vind sudocreme niet zo handig in gebruik, altijd vieze handen van https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/17811/Baby-Billenspray-Multilind-50-ml Mochten de billetjes straks stuk gaan, door de tandjes of iets dergelijks, dan doe ik er maizena op. Werkte bij Djenn ook hartstikke goed! Bekijk bijlage 258123
raldaellen, leuke foto!! Maizena?? Krijg je van tandjes die doorkomen kapotte billen? Waaraan kun je merken dat ze tandjes krijgen? Haar temperatuur was gisteren alweer gezakt naar 36,5 en 's avonds naar 36,9. Maar ze wou gisterenavond niet slapen. Alleen tegen ons aan liggen. Zodra ik haar in bed legde ging ze huilen en krijsen. Mijn man heeft haar op zijn buik gelegd en toen heeft ze geslapen tot 04.45 uur. Na de voeding heb ik haar in bed gelegd en toen sliep ze door tot 9 uur. Toen was er niks aan de hand. Gek hè? Jullie nog plannen voor vandaag? Wij hebben gisteren het huishouden gedaan en vandaag gaan we buiten lopen met Jada. Het is nog mooi weer en daar willen we van genieten.
@Raldaellen, Wat wordt Yoaz toch een knappe jongen zeg! maizena daar had ik ook nooit gehoord voor de billetjes. Hoe is het nu met spugen? @Ambon, gelukkig gaat het beter met Jade. Wij gaan vandaag lekker de stad in en daarna weten we het nog niet. @Eke, kan nu haar handjes goed gebruiken, ze probeert alles vast te pakken wat in haar buurt ligt. en hup in haar mondje. Ze worden steeds leuker, fijn weekend allemaal