Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Ambon ja, van doorkomende tandjes worden de billetjes gevoeliger, tandjes die doorkomen kun je zien, en ook voelen, kwijlen ze meer, en zitten ze vaker te sabbelen op de handjes of iets dergelijks, vaak zijn de billen dan roder en gaan ze eerder stuk. Maizena maakte een dun laagje over de zere plekken, en met twee dagen is het over!

Ik weet nog dat ik een keer met djenn naar de huisartsen post belde, hij had toen 39,8 en een half uur later 36,3 :S Vond het zo raar.... was niets geks zei ze toen, baby's hebben vaker hele hoge koorts en dan is het inene over, ik schrok me toen wezeloos :D:D

het huishouden en buiten wandelen, is voor mij de dagelijkse kost, ik stofzuig elke dag en wassen ook. ik heb zelf geen rijbewijs dus weer of geen weer, lekker wandelen... (of straks fietsen) ook in de regen ga ik rustig met hem naar buiten heen. de afgelopen dagen met dat mooie weer, slaapt hij lekker buiten, in de wandelwagen. vitrage erover heen tegen de vliegjes, Heerlijk!!

Eigenlijk had ik vandaag naar mijn neefjes verjaardag gemoeten, hij word 7 jaar, maar woont op ruim 2 uur rijden afstand, daar vind ik Yoaz nog net te jong voor dus is mijn man alleen met mijn oudste :) Ik ga vanmiddag lekker de tour kijken! Fijn weekend!

2. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    hoi meiden

sorry dat ik jullie zo heb verwaarloosd ;) heb het echt onwijs druk gehad. ik heb wel af en toe even kunnen lezen hoor, maar niet gereageerd.
    wat betreft t babyzwemmen: hier mocht het al vanaf 6 weken en ben toen ook meteen gegaan. Eline vind t helemaal geweldig! alles wat maar beweegt of als er geluid bij is vind ze bere-interessant :)
    @dees: jeetje wat een gedoe weer allemaal zeg, heb je een abbonnement op het ziekenhuis ofzo? ;) fijn dat jullie ondertussen weer thuis zijn!
    @ambon: wat vervelend, die keelinfectie. en hoe is t met de billetjes nu? ik weet dat mijn nichtje ook een rare plek op de billetjes had, die is ondertussen anderhalf, maar is nog steeds niet weg. zij zijn nu bij de dermatoloog onder behandeling. even goed in de gaten houden dus!
    @raldaellen: wat een prachtfoto! zo'n helder blij koppie :)
    en wat een goede tip, die maizena, zal t zeker in mn gedachte houden voor als t nodig is
    @nunu: zo, ze is al aardig actief als ik dat zo lees :) Eline begint nu regelmatig dr hele handje in dr mondje te stoppen, haha ziet er heel grappig uit. maar echt al dingen proberen te pakken doet ze nog niet, soms wel per ongeluk ineens iets in dr hand.

@all: wij zijn afgelopen weekend met zn 2en weg geweest. Eline is vrijdag opgehaald door pake en beppe en zondag teruggebracht. vond het vrijdag toch wel even moeilijk hoor, om ze te zien wegrijden. had daarna ook nog paar keer het idee dat ik haar hoorde, haha. maar uiteindelijk is alles goed gegaan en was ik blij dat ik haar weer zag zondag :)
    nou gaat ze morgen voor het eerst een paar uurtjes wennen bij de gastouder, ben benieuwd......

3. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Raldaellen, ik wandel ook heel veel hoor, de vitrage heb ik nog niet geprobeerd. Ik doen wel altijd in de wandelwagen en dan zet ik haar zo neer dat ze in de schaduw ligt. Alleen jammer dat het weer minder is geworden de laatste dagen.

@Balie van mijn zus had ik ook gehoord dat babyzwemmen heel goed voor de baby's zijn. Zo blijft hun reflex in tact onder water. Wij willen na de vakantie met haar gaan zwemmen.

@All, mijn meisje is echt een actieve meid. Ze begint wel een ritme te krijgen nu overdag. Ze slaapt op bepaalde uren, en 's avonds gaat ze ook op tijd slapen tot in de ochtend.
    Morgen krijgt ze haar 2de inenting ben benieuwd hoe het dan met haar zal gaan.

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb het CB ook gevraagd of het babyzwemmen wat zou zijn voor Jada. Ze denkt dat er teveel prikkels voor haar zullen zijn en dat ze er heel onrustig van zal worden. Ik ga denk ik volgende week vragen of ik een proefles mag meedoen. Dan kan ik het uitproberen en kijken of het wat is voor haar.

Hier pakt Jada ook alles wat los en vast zit en stopt het dan in de mond om te sabbelen. Ze brabbelt ook steeds meer. Leuk hoor!!

Het plekje op haar billen was dus een schimmel en is helemaal verdwenen met de zalf van de ha.

Ik ben de afgelopen week erg druk geweest met solliciteren en op sollicitatiegesprek gaan. Afgelopen maandag was ik op gesprek bij Lentis, één van de 4 kandidaten (uit 190 brieven) maar helaas niet geworden. Ze dachten dat er niet genoeg uitdaging in zat voor mij. Dinsdag moest ik speeddaten bij het CWI. Er waren 4 uitzendbureaus aanwezig en je moest er met 2 een gesprek voeren en je CV bij hun achterlaten. Morgenvroeg moet ik naar Zwolle naar Stichting Epilepsie en as maandagmorgen bij de Rabobank in Meppel. Het loopt dus lekker door. Het is wel mooi als je uit zoveel kandidaten (lees: medewerklozen) uitgekozen wordt.

5. raldaellen

@Ballie En hoe waren de wenuurtjes bij de gastouder? Ben je al weer aan het werk of nog niet? hoeveel uur ga je werken?

@Ambon wat een proces he dat solliciteren! ik hoop voor je dat je gauw wat vind!

@Nunu hoe heeft ze gereageerd op de prikjes? goed gegaan?

@All deze week weer begonnen met werken...pff de eerste dag was verschrikkelijk, nouja.....redelijk verschrikkelijk :) moest gewoon weer heel erg wennen! Maar vandaag ging het wel weer! nog een weekje en dan vakantie! Ben er dan ook wel weer aan toe ;) :p
    Vanavond ook nog 10 minuten gesprek gehad op school, ging niet zo heel goed met hem, heeft nergens tijd voor, maakt zijn werkjes niet af, gokt maar wat, praat constant, en dat alles met de beste wil van de wereld :D afijn ik ken het beeld, en de juf ook. Begin van volgend jaar gaat het weer beter.

6. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @ambon: bij ons doen ze wel altijd rustig aan. en t is ook echt een groepje van 6weken tot 5 maanden dus op de leeftijd afgestemd. is het bij jullie echt een cursus? ik kan gewoon per les bekijken of ik meedoe, zit nergens aan vast. ze doen het alleen niet tijdens de schoolvakanties dus straks maar even zelf aan de slag :)
    moet je voor een bepaalde tijd een baan hebben gevonden? of moet je verplicht solliciteren? ik heb een aantal jaar geleden ook zo geworsteld om een baan te vinden, weet nog dat ik er behoorlijk gefrustreerd van kon raken als ik weer een afwijzing kreeg :(
    @raldaellen: ze heeft het heel goed gedaan. moest nog wel even wennen aan de andere geluidjes daar natuurlijk. ik geloof dat ik meer moest wennen, haha. heb het 1e uur steeds op mn telefoon gekeken of ik niet gebeld was ;) ik begin 1 augustus weer en ga voor 3 dagen werken. is wel even wat anders: van 36 naar 24 uur! maar heb er ook best wel weer zin in. wel lekker dat je zo snel al weer vakantie hebt. gaan jullie nog weg?
    dat onrustige van Djenn, komt dat door zn ADHD? (dat was hij toch? of beledig ik nu heel erg door de verkeerde te noemen ;))

@all: gisteren weer even bij cb geweest omdat mw toch wel erg hard lijkt te groeien. gelukkig valt het nog wel mee. ze is nu 6620 gram en 61.5cm. een flinke dame dus, maar ze blijft netjes haar eigen lijntje volgen dus niets om ons druk over te maken :D
    ben ondertussen alweer druk met tassen inpakken. zijn we net een weekendje weg geweest (was al kadootje voor mn verjaardag) gaan we nu vanavond weer voor een weekje op vakantie :D
    nu heerlijk met zn 3tjes naar een bungalowpark en misschien daarna nog even een paar dagen naar mn schoonouders in friesland als t nog beter weer wordt.

gaan jullie nog op vakantie? wanner en waar en hoe lang??

7. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ambonmanise, Solliciteren is niet leuk, maar wel goed dat je al gesprekken heb gehad. Hoe is het in Zwolle gegaan?? Heel veel succes maandag. We zullen voor je duimen.

@Raldaellen, Lijkt me ook heel erg wennen om te gaan werken na een verlof. Je moet zeker weer op ritme komen.
    Wat betreft Djenn, maak je niet druk, denk dat hij ook hoop te verwerken heeft. Een baby in een gezin heeft ook impact op hem denk ik.

@ballie, zo jij bent lekker druk met inpakken en wegwezen :) Wij gaan pas de eerste week van aug. paar weken weg in Nederland.

@All, gisteren naar het CB geweest, lady doet het goed, ze is een beetje actief en al flink gespierd. Qua grote valt het wel mee, ze is 4880gram bij 48cm. De inenting ging ook goed, eventjes van de schrik gehuild en daarna geen koorts gehad, wel verhoging
    En sinds 3 dagen heeft ze haar tong ontdekt, ze probeert bellenblazen en te spugen. En vandaag voor het eerst spontaan gezwaaid terwijl ik aan de telefoon was.
    En waar ze vooral heel goed in is "Duimen". haar hele duim is zo week geworden... mama vind het niet leuk :(((

wens jullie fijne weekend toe.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ballie, leuk dat jullie weer weggaan!! Veel plezier. Straks als je werk weer begint ben je lekker uitgerust en 24 uurtjes zijn zo voorbij!

Raldaellen, ga je er nu heel vroeg uit als je moet werken? En hoe heb jij de opvang geregeld? Geef je Yoaz eerst nog een fles thuis of ga je direct de deur uit nadat hij aangekleed is?
    Je oudste zoon moet vast wennen aan een babybroertje. Of heb je zelf het idee dat het door zijn ADHD komt?

Nunu, wat grappig een gespierde babymeisje!! Is ze gespierd in de nek, armen of benen? Jij werkt niet hè? Heb je wel eens tijd vrij voor jezelf?

Dees, hoe is het met jou?

@all: ik heb het idee dat het gesprek gisteren wel goed ging. Ik had ook op hun website gezien dat ze nog een vestiging in Groningen hebben en heb aangegeven dat ik daar ook wel ingezet wil worden als dat nodig is. Groningen is voor mij maar een paar kilometer verder dan Zwolle en rijden moet ik toch. Dat vond de vrouw van P&O heel fijn. Ik denk dat mijn kansen daardoor wel groter zijn geworden. Dinsdag word ik gebeld of ik het ben geworden of niet.

Ik was gisteren al om 6 uur opgestaan omdat ik geen idee had hoe lang ik erover zou doen om mij en Jada klaar te maken. Ik had de avond van te voren haar luiertas klaargemaakt en zij was ook net wakker toen mijn wekker ging, dus eerst haar een flesje gegeven en toen weer terug in bed gelegd. Mijzelf klaarmaken + ontbijten en wachten tot Jada wakker werd. Om 8.15 uur werd ze weer wakker en heb ik haar gewassen en aangekleed en ben naar mijn moeder gereden. Daar kreeg ze dan een fles om 9 uur.
    Ze ging ook niet meer slapen, pas om 12.30 uur viel ze in slaap.
    Mijn moeder had het wel druk met haar. Jada wou alles zien en horen en graag brabbelen. Ach volgende keer gaat het vast beter.

Maandagmiddag moeten wij naar de kinderarts voor controle en zal ik hem ook vragen waarom hij vorige aan ons vroeg of Jada ook naar de creche gaat. Misschien ivm de prikkels daar? Ik had gezegd van niet omdat ik geen werk heb maar nu denken wij erover om haar vanaf 6 maanden of zo 1 dag erheen te laten gaan zodra ik werk heb. Dan hebben wij ook recht op de Kinderopvangtoeslag, anders niet.

9. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ambon, ze is gespierd in haar borst en benen, en arm en in haar nek. Ze lag gisteren bij het CB op de tafel met haar gezicht naar de arts toe, en ik zat tegen over de arts. terwijl de arts met mij zat te praten, is ze op haar rug naar mij toe gekropen. We keken echt allebei verbaasd.
    Ik werk inderdaad niet, dinsdags laat ik haar allen bij haar papa, zodat ik naar medische fitness kan gaan. En zodra zij slaapt heb ik ook even tijd voor mezelf.
    Ik merk nu wel dat ze op vaste tijden slaapt overdag en 's avonds ligt ze ook meestal tussen 21 en 22 uur in bed.

Je zal wel met spanning uitkijken naar dinsdag?
    Wil je haar naar de crèche brengen alleen als je werk?
    Kinderopvang lijkt mij ook wel leuk, goed voor de opvoeding, zo leren ze samen spelen en te delen en zijn ze ook onder leeftijdgenoten. En natuurlijk ook dat je een dag voor je zelf kan hebben.

10. raldaellen

Ja, het is wel bekend gedrag van djenn hoor, heeft niet wat met de komst van de baby te maken, druk maken doe ik niet maar zorgen wel. je wilt toch graag dat je kind gelukkig is, en het is niet fijn te zien als je kind ergens mee worsteld... Hij zit zichzelf hierdoor danig in de weg, hij presteerd VER onder zijn kunnen, en bedoelt het allemaal zo goed het komt er alleen niet uit. dat presteren vind ik nu nog niet zo'n punt maar straks op latere leeftijd wordt het wel lastig....

@Ballie Adhd was hij idd :):) Flinke dame idd! welk bungalowpark zijn jullie geweest? Veel plezier!! en nee wij gaan in de zomer niet weg, wij gaan in het najaar een weekje of lang weekend.

@Ambon Ik sta om 7.00 uur op, zorg er dan voor dat de oudste eten heeft en zich heeft gewassen en aangekleed, in de tussentijd zelf ook eten en aankleden, dan 7.30 yoaz uit bedhalen, aankleden, even in de box, dan de oudste zijn tanden poetsen en zijn schooltas klaarzetten en zijn haren doen, 8.00 yoaz aan de borst leggen, de oudste 8.10 de deur uit zwaaien, 8.20 komt mijn moeder of schoonmoeder hem halen en ga ik aan het werk. 12.00 ga ik naar huis om te eten en krijgt yoaz wederom de borst, en begin ik weer om 13.00 of ben s'middags vrij

@Nunu sterke dame! Leuk hoor! Yoaz probeert ook steeds te duimen, ik haal hem elke keer de duim eruit, en dan de speen erin :) meneer word dan errug boos! Haha! op het moment laat hij het wel, hij heeft namelijk spruw.... :(

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu, het cb vertelde mij dat actieve baby's dat al gauw doen. Doet ze dat ook wel op de commode zo naar achteren schuiven? Jada zet zich af met haar hakken en gaat dan van links naar rechts. Ik moet haar steeds terugleggen. En 's morgens vind ik haar dwars in bed of ze is helemaal naar het hoofdeinde geschoven. Echt gek hoor!! Zit ik op de babyfoon te kijken of ze nog goed ligt in bed, zie ik haar niet meer liggen omdat ze bovenin bed ligt!!

Ik heb uitgerekend dat als Jada naar het kdv gaat en ik niet werk wij de volle pond moeten betalen. Bijna 300 euro!! En als ik wel werk heb, kost het ons 115 euro. Dat is nog te doen voor 1 dag per week. Ik ga geen 300 euro betalen als ik volledig thuis ben en we van 1 salaris moeten rondkomen. Ik weet niet hoe het bij jou zit. Ik neem aan dat je een uitkering hebt?

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen, het is dus wel een strakke planning 's morgens bij jou. Is ook wel nodig denk ik als je het allemaal wilt redden om op tijd op je werk te zijn. Wat doe jij voor werk eigenlijk?

13. raldaellen

Ja het is wel een strakke planning ja, ik werk in de gezinszorg/thuiszorg:) help probleemgezinnen weer opweg, en kom bij ouderen thuis wassen en aankleden.

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    net wat leuks gezien. Als ik voor Jada een flesje ga klaarmaken leg ik haar altijd eerst op de buik op advies van het cb zodat haar hoofd kan uitdeuken. Nu deed ik dat vandaag weer maar ze draaide zo op haar rug en daar lag ze met een grijns naar mij te kijken hahaha ;);) Ik legde haar weer op de buik en ze deed het nog 5x achter elkaar tot ze moe was en echt een flesje wou hebben.

Is het normaal dat ze eerst van buik naar rug draaien? Ik dacht dat het altijd andersom ging. (eerst van rug naar buik)

15. raldaellen

Haha! Mooi he! Ze zal wel denken: Knap he, mama! het is idd makkelijker om van de buik naar de rug te draaien, nog even en dan gaat ze andersom!

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @all: gisterenmorgen had ik inderdaad een gesprek bij de Rabobank. Ik had daar een gesprek met 2 dames. Zij zaten daar keurig in mantelpakje met sjaaltje en ik kwam daar met een nette broek aan. FOUT!! Als je daar ging werken moet je elke dag een rok aan!! Dat is niks voor mij. Ik vond het ook een raar gesprek, ze wilden niet veel over de functie vertellen en ik moest een praatje van 10 minuten houden over mijzelf. Nog nooit zo'n gesprek meegemaakt. Ik ging met een raar gevoel naar huis. Vanmorgen kreeg ik via de mail de afwijzing en dit keer vond ik het niet eens erg.

Gisterenmiddag met man en Jada naar de kinderarts geweest voor controle. Ze woog 4880 gram en was 56,4 cm. Jada hoeft pas in maart terug te komen want ze doet het heel goed en is heel actief. Ze brabbelt veel, stopt alles in haar mondje en kan sinds zondag omrollen van buik naar rug. Kinderarts zei dat het misschien toeval was maar ze deed het 5x achter elkaar. Dat vond hij knap en snel voor een baby van 3,5 maanden oud. Hij vond haar een mooie baby die wel opvalt (mocht hij niet zeggen zei hij maar hij wou het ons wel laten weten).

Als het goed is hoor ik vandaag meer over Stichting Epilepsie.

Zo even lopen met Jada en vanmiddag op visite bij mijn vriendin en haar zoontje van 4 maanden.

Fijne dag iedereen!!

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @all: leuke middag gehad bij mijn vriendin. Ze had het wel erg druk met haar zoontje. Ze geeft borstvoeding en haar zoontje bleef maar jengelen. Het was net of hij niet genoeg voeding binnen kreeg. Hij wou niet slapen, was ontroostbaar. Wel zielig hoor. Na de voeding ging ze nog afkolven en daar kwam niet veel meer uit. Haar vriend is morgen vrij en gaat ze al haar gekolfde melk ontdooien zodat hij hem een flesje kan geven en zij kan kolven zodat ze kan zien hoeveel voeding er nog in de borst zit. Ze heeft nl zelf ook het idee dat er niet meer genoeg in zit voor hem. Nou, ik ben benieuwd.

Vanmiddag werd ik gebeld over de sollicitatie in Zwolle. Ze houden mij in portefeuille als 2e keus. Er was iemand anders die meer ervaring op een polikliniek heeft dus die gaan ze eerst inwerken. Zodra die is ingewerkt in de vakantieperiode en ze hebben mij ook nodig dan word ik opgeroepen.
    Ik vind het prima hoor. Mijn man en ik hebben dan lekker 3 weken vakantie vanaf volgende week.
    We gaan een paar dagen naar Lanaken net onder Maastricht. Hebben jullie nog leuke ideeen wat je daar kan doen?

oja, als het goed is wordt morgen of donderdag mijn pakketje bezorgd. Ik heb een foto van Jada op aluminium laten maken 40x40cm in zwartwit. Ik hoop dat die heel mooi geworden is.

Hebben jullie een leuke dag gehad?

18. raldaellen

@Ambon lastig hoor af en toe die borstvoeding het blijft altijd maar gissen... Heb je de foto al binnen? mooi geworden? lanaken nooit geweest dus eigenlijk geen idee. Maastricht is wel een leuke stad!

Wij zijn vanmorgen weer naar het cb geweest tijd voor de tweede prikjes wederom een uur "gemauwd" Haha! Mijn kleine held! hij woog deze keer 5605 gr en was 59 cm lang! Hij was dus ongeveer 250 gr gegroeid in twee weken, was prima.

Vanmiddag een rustige middag, de oudste gaat spelen, de jongste die slaapt! moeders gaat de tour kijken! Heerlijk!

Fijne dag!

19. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, Oh dan moet je gaan winkelen in Maasmechelen (M2 Shopping Center) Is 10 minuten van Lanaken. Woon er in de buurt.
    Wat knap van Jada!! Zal wel grappig uit zien? Succes met het vinden van een baan. Hoop dat je snel wat vindt.

@raldaellen, wat een planning. goed zeg dat je die hebt.

@nunu, wat een sterk dametje!!

@all, hier gaat het erg goed. Milan reageert nog steeds goed op de medicijnen. We zitten met voeding nu op 5 voedingen 150/5. Is even wennen, hij meldde zich veel, hij had dus honger.

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1360 ambonmanise, 19 jul 2012
    Laatst bewerkt: 19 jul 2012
    raldaellen, lekker genoten van je rustige middagje?
    de foto is heel mooi geworden. Ik zal hem hieronder zetten.

dees, kan Milan ook al omrollen? Mag hij ook al een groente/fruithapje of begin je daarnog niet aan?

@all: hier gaat alles zijn gangetje. Als Jada slaapt ben ik druk met het huishouden, vacatures zoeken, solliciteren, lopen met de kinderwagen (als het mooi weer is) en ik heb bij de bieb het boek 'De Babyfluisteraar' gehaald om te lezen. Het is een gigantisch dik boek van 475 bladzijden en ik ben nu bij 111 aangekomen. Ik lees overdag een beetje en 's avonds als Jada slaapt.

Morgenvroeg ga ik met Jada naar de kinderfysio om haar hoofdje op te laten meten. Ik wil graag weten of het niet te plat is aan de achterkant. Veel Aziatische kinderen hebben dit en hebben er niets aan over gehouden. Zelfs mijn man heeft het ook wel maar ik wil het voor de zekerheid toch laten opmeten. Dan kunnen we met tips misschien erger voorkomen.

Maandagmiddag moet ik op gesprek bij de Isala Klinieken in Zwolle als projectsecretaresse voor de nieuwbouw waar ze mee bezig zijn. Het is voor 36 uur begreep ik van personeelszaken. Best veel, maar het is tot 1 januari 2014. Over opvang hoef ik mij geen zorgen te maken maar het zal best pittig worden als ik deze baan krijg.
    Ik heb ook geen idee hoe ze die 36 uur zullen indelen. Ik heb altijd 32 uur gewerkt en dat waren 4 hele dagen. Heeft iemand van jullie misschien een idee?

Bekijk bijlage 261306

mooi geworden hè?

Hij was in kleur:

Bekijk bijlage 261317

Deel Deze Pagina