Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Nunu Ik kan me misschien indenken dat het moeilijk is te vertellen dat het goed gaat, en alles naar wens, aan de andere kant....dat is toch ook de bedoeling! Wees er trots op! de privacy is idd niet zo denderend kan me voorstellen als je dat niet wilt dat het dan lastig is.

@Ballie heb je al 3 jaar je huis te koop staan??! Jemig hoezo crisis tijd...pfff! Ik duim met je mee!! bevalt het werken weer? Wennen he!

@Dees Krijgt hij misschien tandjes? Dan willen ze ook wel eens minder drinken, valt hij veel af? Yoaz draait alleen nog maar van de buik naar rug, verder niet hoor! ja een beetje naar zijn zij. verder rest mij: Heel veel sterkte deze dagen!!

mijn vakantie is weer bijna voorbij....weer aan het werk, het schijnt deze week nog even zomer te worden dus ik ga ook heel hard duimen!!!

2. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @dees: lijkt me een moeilijke tijd voor je, heel veel sterkte!
    heb je ondertussen al met de KA gebeld? ben benieuwd wat die zei over het drinken. misschien inderdaad al tandjes?? krijgt hij al groente en fruithapjes trouwens?
    dat rollen gaat hier ook nog niet van harte hoor, haha. was meer per ongeluk dat ze dat 1 keer deed. verder is er nog weinig beweging te zien, inderdaad wat richting dr zij
    @ambon: Eline drinkt nu 5x 200ml met per fles 1 a 2 schepjes johannesbroodpitmeel. en ze kan ze echt in 5 min leeg drinken als we dr niet wat afremmen, haha. sinds t weekend begint ze trouwens alles in dr mondje te stoppen wat langskomt :p ook sabbelt ze veel op dr vuistjes, volgt ze alles wat richting mijn mond gaat en, t meest lastige eigenlijk: ze slaapt niet meer door!!! aargh!! maar dit schijnen nou precies allemaal tekenen te zijn dat ze toe is aan een ander hapje!
    @all: wie van jullie heeft al groente of fruithapje gegeven aan de kleine? en hoe was de reactie? :) mag eigenlijk pas vanaf 4 maanden maar als dit zo doorgaat doen wij t deze week al, kan toch vast geen kwaad?
    @nunu: ik snap wel een beetje dat je met die privacy zit hoor, iedereen kan je zo opzoeken. maar dat is tegenwoordig met alles zo. met facebook, twitter enz. nergens ben je veilig als je niet goed oppast. en dat het goed gaat is inderdaad alleen maar fijn :) zijn er echt mensen in je omgeving die het niet fijn vinden als alles goed met je gaat? fijne mensen dan :S
    maar je hebt natuurlijk goed recht om er mee te stoppen hier, ik zou het persoonlijk wel jammer vinden :)
    @raldaellen en ambon: t werk was inderdaad wel even wennen. maar ik vind het wel weer heerlijk om bezig te zijn. ben zelfs nu alweer gevraagd om een stagiaire te gaan begeleiden die wat extra hulp nodig heeft, dat is dan toch best wel een eer vind ik :)
    heb nu een huurappartement en een koopappartement. hij staat in oktober 3 jaar te koop. heb er zelf eigenlijk maarkort gewoond. in de periode dat ik het appartement kocht (was nog in aanbouw) heb ik mijn hubbie leren kennen. hij had bij hetzelfde project een appartement gekocht, een paar verdiepingen hoger. nog voordat de appartementen werden opgeleverd hadden wij een relatie :D uiteindelijk ben ik na anderhalf jaar officieel bij hem ingetrokken en heb ik mijne te koop gezet. zijn appartement hebben we vorig jaar gelukkig met terugkoopgarantie kunnen verkopen aan de projectontwikkelaar en zo zijn we samen in ons (bijna 2x zo grote) huurappartement terecht gekomen. precies op tijd, want nog tijdens de verhuizing kwam ik er achter dat ik zwanger was, hahaha
    @raldaellen: wanneer moet je weer beginnen? ik duim even met je mee voor t weer, wil ook nog wel een beetje zomer :D

zo, weer een mega-verhaal :p dan hebben jullie tenminste weer even wat te lezen, haha

fijne dag allemaal!

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu, ik ben het met Ballie eens. Overal kunnen ze je vinden in dit digitale tijdperk. Ik zou het ook erg jammer vinden als je hier zou stoppen.
    Ik vind het juist mooi voor je dat alles goed gaat met jou en je kleine. Wie heeft daar problemen mee? Ik niet!!

raldaellen, ik hoop ook nog op mooi weer deze week. Die regen vind ik niks aan.

ballie, dan zit je dochter al aan de maximale hoeveelheid op een dag hahaha!!
    Ik heb me een beetje ingelezen over het starten van de bijvoeding. Je kunt het beste 's morgens een uur na haar fles nieuw fruit of groente introduceren. Dan kun je zien of het goed valt of niet. Tot 6 maanden is het nog niet om een flesvoeding te vervangen maar om te leren van de lepel te happen en te wennen aan de structuur van het nieuwe voedsel. Als fruit kun je beginnen met banaan of peer en als groente met wortel of sperziebonen. Er wordt aangeraden om 1 week lang hetzelfde fruit of groente te geven. Als dit goed valt, dan begin je met de 2e soort. Na een maand kun je dan gemengd fruit geven.

Ik geef hier nog steeds een paar lepeltjes en dit vindt ze wel leuk. Ze is helemaal blij om wat anders te proeven in haar mond. Ik ben benieuwd hoe je meisje het zal vinden. Ik denk dat ze er wel aan toe is gezien de aanwijzingen die ze geeft.

Ik hoop voor je dat je appartement verkocht wordt. Heb je al iets van de koper gehoord? Kun je het anders niet gaan verhuren zodat je geen dubbele lasten hebt?

@all: we gaan vanmiddag naar het cb om ons meisje te wegen, meten en in te laten enten. Ik hoop dat ze het weer goed zal doorstaan. Het is altijd naar om te zien dat ze eerst op haar gemak wordt gesteld en dan ineens wordt geprikt. Zo zielig!!

4. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @nunu, ik begrijp je volledig. Privacy bestaat in dit huidige tijdperk niet meer, helaas. En tuurlijk willen we horen dat het goed gaat met jou en de kleine!! Dat is toch super nieuws om trots op te zijn. Wellicht heb jij tips voor ons! Maar ik vind het fijn om te horen dat het goed gaat met jullie!!

@ballie, haha dat moet je ook niet doen iemand leren kennen als jij en hij net een huisje hebben.....;) Hier is namelijk hetzelfde gebeurt..oeps, het enige verschil wij hadden allebei huur, dus dat scheelde. Ik hoop voor je dat het snel verkocht is, dan zal een last van jullie schouders afvallen.
    Toen ik hem de eerste hapjes gaf, begon hij ook te lachen. Hij werd zelfs boos dat hij niet meer kreeg:$. Heb zelfs al groentehapjes gegeven. Niet iedere dag maar 2-3 in de week om eraan te wennen.

@ambon, hoe is het met je meisje gegaan en de prikjes? Gisteren kon ik ineens bij gaan voeden. Toen had hij aan 150cc niet genoeg...haha het is een kleine boef, snap er niks van.

@raldaellen, we zien niks van tandjes, maar ja dat hoef niet perse. Ik heb voor de zekerheid spul in huis gehaald hiervoor. Denk dat het een periode is.

@all, moesten maandag in het ziekenhuis zijn bij de wondverpleegkundige en die heeft ons ter controle doorgestuurd naar de KA, dus ik hoefde niet te bellen. Kon zeker een periode zijn, maar omdat hij medicatie krijgt die wat de bloedsuikerspiegel verlagen kon het hier heel goed door zijn. Hij slaapt ook heel veel de laatste tijd. Zoals maandag heel lang in ziekenhuis gezeten en hij werd hangerig en huilerig. Arm manneke moest naar bedje maar werd iedere keer wakker gemaakt om te controleren.
    Fijne dag nog iedereen

p.s. bedankt voor jullie reacties!!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, ze huilde alleen bij het 1e prikje, daarna was het weer over en thuis ging het goed tot na haar slaapje. Het was veel huilen 's avonds. We hebben haar getroost en geknuffeld. En ze heeft bij ons geslapen tot 4 uur 's nachts. Toen heb ik haar in haar bedje gelegd en de volgende morgen was alles weer goed. Geen verhoging gehad dit keer.
    Ze woog nu 5155 gram en was 58cm. Ze was weer goed vooruit gegaan.
    Met drinken zit ze nog steeds op 5 flesjes per dag. Kan volgens het CB nog wel duren tot ze 6 maanden is omdat ze niet zo zwaar is en kennelijk geen hele grote drinker. Mij maakt het niet meer uit. Ze is tevreden, lacht veel, slaapt goed door (10,5 - 11 uur achter elkaar). Vanaf 6 maanden moeten ze 12 uur lang kunnen slapen zei het CB. We wachten wel af.

Hoe gaat het met Milan nu?

Raldaellen, is je vakantie nu ten einde?

Nunu, blijf je wel op het forum of ga je stoppen?

Ballie, heb je al wat gegeven? Jada heeft nu 2 dagen sperzieboontjes gehad. Dit vind ze erg leker, ze wil meer eten maar 5 eetlepeltjes vind ik eerst voldoende om te wennen.

6. raldaellen

snik.......mijn vakantie is ten einde.......maandag begint het weer, maar eens zien hoe het allemaal gaat :)

Wij zijn hier ook begonnen met elke dag 3 hapjes banaan. hij vind het heerlijk!!! en word boos als hij niet meer krijgt! Haha! Hij zat zo te sabbelen op zijn handen, en mee te smakken, als wij aan het eten waren. hij vind het erg lekker! (heeft er wel wat last van, in de vorm van KRAMP!)

verder geen bijzonderheid :D woensdag gaan we prikjes halen, en eens even kijken wat hij weegt, ben benieuwd!

goed weekend!!

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, wij waren dinsdag geweest. Jada is nu 5155gram en 58cm.
    Leuk dat Yoaz banaan ook lekker vindt.
    Vanmorgen heeft ze weer sperzieboontjes gehad en ze geniet er van. Eet ook goed van de lepel en slikt het lekker door. Ze krijgt er wel grote poepluiers van. Soms zit het zelfs onder haar rug.... wat vies!!

Ik ga vandaag op zoek naar peer. Die hadden ze niet bij de Nettorama. Ik hoop wel bij de Jumbo of AH.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  9. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Goedemorgen dames,Wil jullie heel erg bedanken voor jullie begrip. Wij zijn momenteel op vakantie in eigenland. (nl). Ik zal als we terug zijn weer reageren en actief meedoen. Wens jullie een zonnige dag toe!
    @ambon wat een leuke foto's

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu, fijne vakantie gewenst. Lekker genieten met elkaar.
    Fijn dat je na je vakantie weer wat van je laat horen.
    Bedankt voor je compliment. Sommige mensen zeggen dat ik wel hobby-fotograaf kan worden. Het is leuk om foto's van haar te maken en zij vindt het leuk als ik foto's van haar maak.

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Milan drinkt zijn flesjes de ene keer leeg en de andere keer niet. Gisteren heb ik rond half 6 een half potje bloemkool gegeven en wat melk voor het vocht. Heb hem rond 22.45 uur uit bedje gehaald en de fles gegeven (melk voor hongerige baby's) Hij heeft doorgeslapen tot 7.30uur vanochtend!!! Heerlijk!! Maar er kwam wel idd ook een dikke poepluier achteraan....hihi:D
    Zolang hij vrolijk is en poept en plast vind ik het prima.

@ambon, wat een heerlijke foto's van jullie meisje!! Wat een dotje.

fijn en zonnig weekend allemaal!!

12. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @nunu: fijne vakantie!

@all: hier bevallen de hapjes wortel ook heel goed :D
    we zijn begonnen met groente omdat ze schijnbaar anders al snel aan zoet gewend kunnen raken. maakt denk ik nog niet zo heel veel uit maar aangezien ik een slechte groente-eter ben wil ik het haar wel zo goed mogelijk aanleren. heb haar de 1e dag een paar lepeltjes gegeven, de dag er na bijna n half potje en gisteren en vandaag krijgt ze weer n half potje. t is inderdaad hier ook goed te zien aan de luiers, hahaha, heerlijk oranje poep (kon bijna zo terug t potje in :p ) morgen krijgt ze broccoli, benieuwd of ze dat ook lust
    Eline is nog niet zo heel goed in uitslapen. we geven haar nu om 22u de laatste fles en dan wordt ze om 6u wel weer wakker. nouja, ze wordt nou in ieder geval niet meer snachts wakker en das al heel wat :)

@ambon: een heerlijk tevreden meisje zo te zien, mooi hoor!
    zal binnenkort ook weer even wat leuke foto's er bij zetten :)

fijn weekend!

13. raldaellen

@Ballie Je weet maar nooit, wie weet helpt het als je met groente begint, hebben wij bij de oudste ook gedaan, hij vond het toen heerlijk.......nu .....hmmm het gaat :) hier ook zoiets qua slaaptijden :)hij krijgt om 23.00 de laatste afgekolfde melk en meestal om 6.00 6.30 komt hij weer. soms uitschieters tot 7.00 of 7.30 :D.

@Dees Lekker!!! Uitslapen!!

@Nunu fijne vakantie!

@Ambon Prachtig! vrolijke dame hoor!

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @all: maken jullie je kleintjes 's avonds wakker voor de laatste fles? Ik zie tijden van 22.00 uur, 22.45 uur, 23.00 uur.

Ik ben geen avondmens en heb haar dus ook nooit wakker gemaakt voor een flesje. Ik wachtte wel af wanneer ze wakker werd. Eerst was dat om 5.30 uur, nu 6.30-7 uur.

Maar gisterenavond niet. Normaal krijgt ze na het douchen om 19.30 uur nog een flesje en gaat dan slapen. Nu was ze heel moe en is ze zonder fles naar bed gegaan. Ze heeft maar 4 gedronken maar had daar kennelijk genoeg aan.
    Om 21 uur schrok ik van haar. Ze huilde heel hard. Bleek dat ze helemaal boven in de hoek van haar bedje lag met haar hoofd. Ik heb haar teruggelegd en opnieuw ingestopt en ze is gaan slapen tot 5.30 uur vanmorgen. Toen ben ik naar haar toe gegaan en heb gezegd dat het nog geen tijd was om wakker te worden en heb haar weer ingestopt. Heeft ze toch weer doorgeslapen tot 6.30 uur!! Met dank aan het boek van de Babyfluisteraar!!
    Ze eet nu banaan en sperziebonen en vanmorgen heeft ze voor het eerst wortel gehad. Die vond ze ook wel lekker. En aan alle poepluiers kun je zien wat ze gegeten heeft.... x3 op een dag!! hahaha

Fijne dag nog allemaal!!

ps: ze is net in slaap gevallen. Dwars in bed aan het hoofdeinde hihihi. En ik stop haar altijd lekker strak in. Ik laat haar maar lekker liggen, wacht wel tot ze wakker wordt.

15. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @ambon: sinds kort slaapt eline al voor de laatste fles, dat heeft echt een poos geduurd. we maken haar nu wakker omdat ze anders midden in de nacht komt. ze heeft echt max 8u snachts er tussen. ik had haar laatst om 21.30 gegeven ipv 22.00 en dan meldt ze zich dus ook om 5.30 al :S
    zo af en toe slaapt ze sochtends wat langer. ik geef dr normaal om 6u omdat wij dan savonds ook op tijd kunnen slapen. als ik een dagdienst heb gaat tegenwoordig mijn wekker toch al om 5.30
    is jada nog wakker geworden boven in dr bedje?
    eline blijft eigenlijk altijd wel netjes liggen waar ze hoort. wel de lakentjes er vanaf geschopt.

nou, ik ga morgen weer s langs t cb, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt :)

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie, ze heeft lekker een uurtje op die manier geslapen.
    Alleen 's avonds als ik ga slapen ga ik haar terugleggen als ze bovenin ligt. Dan slaapt ze gewoon door. Gisteren is ze om 19.30 uur naar bed gegaan. Ze is zelf haar avondfles aan het vervroegen maar 's morgens is ze wel stipt om 6.30 uur wakker. Dus nu heeft ze 11 uurtjes geslapen ipv 10,5 uur. Bij het CB zeiden ze ook dat ze vanaf 4 maanden langer dan 10 uur kunnen slapen en vanaf 6 maanden 12 uurtjes achter elkaar kunnen slapen. Dit gaat haar wel lukken. Ik maak haar niet wakker, ze doet het helemaal zelf.

Gisterenmiddag zaten we in de tuin en ik had haar een speeltje gegeven toen ze op de rug lag en zo ineens lag ze op haar zij en ging ze later doordraaien naar de buik.... Dit was de 1e x. Het duurde wel een aantal minuten omdat ze zat met haar achterste beentje maar daarna heeft ze het nog een aantal keer gedaan. Gelukkig wist ze al hoe ze moest draaien van buik naar rug dus nu kan ze alle kanten op. Mijn man was toen net terug uit het werk en die heeft het dus ook gezien. Hij zei toen ze zat te worstelen met haar beentje: laat haar maar gaan, ze komt er wel. En ja hoor, toen was het zover.
    Die ontwikkeling van zo'n kleine baby gaat zo snel. Ik vind het fantastisch om te zien. Mijn man was zo trots, hij had een nog grotere big smile dan ik......:D

Hebben jullie nog plannen voor vandaag?

17. raldaellen

Wauw omgedraaid Knap hoor :) worden ze groot he ;)!

Wij maken Yoaz ook wakker voor de laatste voeding, borstvoeding is lichtverteerbaar, en ik wil eigenlijk wel doorslapen s'nachts :) en zo gaat het goed, straks gaat er rijstebloem bij de afgekolfde melk in, en dan is de laatste er af.

Wij zijn vandaag naar het bureau geweest onze vent weegt: 6170gr. en is 61,5 cm. Hij kreeg vandaag zijn prikjes, de eerste ging goed, de tweede.....pfff weer brullen!!! haha hij zal wel denken: een keer oke, maar twee.....NEE!!! verder zijn we vandaag met de oudste wezen zwemmen in een openluchtzwembad, ijsje eten, en patatje nadehand! Heerlijk hoor! Echt vakantie voor de oudste!

Vanavond word er voetbal gekeken!! morgenmiddag moet ik weer aan het werk...

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, hier wilt ze geen rijstebloem in de fles hebben. Dan houdt ze haar lippen stijf op elkaar hahaha. Nou, dan maar niet. Misschien probeer ik het later wel een keer op de ochtend.

Vervelend hè die prikjes? Tjonge, wat is het alweer een grote jongen. Wat voor maat kleren heeft hij nu aan?

Oh, lekker wezen zwemmen. Heerlijk toch met dit warme weer? Was de jongste ook mee?

Ik heb vandaag in de tuin geluierd met mijn meisje. Helemaal niks bijzonders gedaan. Heerlijk hoor.

Fijne avond allemaal!!

19. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ballie, hier is het ook nog geen uitslapen geblazen, het zijn echt uitzonderingen als hij een keertje tot 8.00uur slaapt. Ze zijn nog op 1 hand te tellen. Maar hier begint het leven ook al vroeg. Mijn man begint om 6.00uur iedere dag. Dan begint de kleine ook wat te miemelen. Maar slaapt dan toch nog tot 6.30-7.00uur.
    Hoe was het op het CB?

@Ambon, wat goed!! Ahhh ze worden wel heel snel groot zo he! hihi En heerlijk dat ze zo lang slaapt!

@nunu, fijne vakantie!! Hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn van het heerlijke weertje!!

@Raldaellen, wat een groot ventje al zeg!! Ik vind het zo zielig die prikjes. Vooral idd die 2e. daar schrikken ze het meeste van omdat er dan na die 1e nog een moet... Lekker gaan zwemmen, zal hij wel heerlijk hebben gevonden. Even afkoeling. Hebben de kindjes nog vakantie?

@all,
    Milan heeft gisteren een heel potje worteltjes gehad, smullen geblazen. Hij snapt alleen nog niet echt goed dat dat zijn voeding is ipv de fles.... dus een heel klein beetje melk gegeven en het was goed. Hij heeft heerlijk geslapen en hebben hem gisteren wakker gemaakt voor de laatste fles. Wij moeten hem ook steeds vaker wakker maken voor de laaste fles. Hij krijgt nog steeds 5 flessen. Hoe vaak geven jullie de fles?
    Heb vandaag een halve dag gewerkt en toen lekker op de thee(fris) geweest bij een vriendin. Lekker gebbqt.

20. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    @ambon: ja, dat doorslapen heb ik van gehoord. maar schijnt toch nog niet zo heel vaak zo te gebeuren. ze MOGEN wel zo lang slapen. eline mag dat nu ook wel gaan doen van mij ;)
    wat knap dat ze zich heeft omgedraaid!
    @dees: was weer even een beetje schrikken: ze weegt al 8 kilo!!! ze stijgt nu dus echt te hard boven de grafiek uit. qua lengte zit ze ook wel bovengemiddeld, maar daarin blijft ze wel een lijntje volgen.
    had voor over 2 weken al een afspraak staan voor volgende prikjes enz, maar dan zal ook nog even kritisch naar haar gewicht gekeken worden.
    ze vertelden me wel dat we het goed doen hoor. ze krijgt niet te veel en het is een blije tevreden baby. dus wat dat betreft DIK tevreden! ;)
    we gaan t vanaf vandaag proberen met 4 flessen van 200 en n heel potje, ben wel benieuwd of ze t gaat pikken. ben bang dat zij ook nog niets gaat snappen dat het potje de fles vervangt :p

ik was samen met een vriendin geweest bij het cb, die kleine is nu 2 weken. wat een verschil toch weer. die kleine meid is nu 4 kilo. ze is erg lang, dat heeft ze van dr pappie, dus lijkt ze best wel dun. maar wat schattig om die 2 kleintjes dan samen in de box te hebben :) eline keek echt heel verbaasd naar yenthe, zo van, he, wat ligt er nou voor speelgoed in?? :p

@all: ik heb gisteren niet zo veel gedaan. vriendin was dus nog even geweest, verder wat wasjes gedraaid en lekker op t balkon gezeten. Eline heeft lekker veel geslapen dus ik had mooi even tijd voor mezelf, heerlijk :)
    ben vandaag ook nog vrij. zo nog even wat opruimen en schoonmaken en dan vanmiddag maar weer op t balkon...wat een zwaar leven zo ;)
    fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina