@Ballie Zo! Idd lekker gegroeid! Maar als ze tevreden is.....ben benieuwd of er een oorzaak is, en wat het dan is. Ze zal wel lekker wijs zijn al! Wat een verschil dan al he, met zo'n pasgeboren baby en je eigen kindje! @Dees wij zitten ongeveer op 5 voedingen per dag, ongeveer: 7, 11 15, 19, en 23 uur. dan krijgt hij nog of, groente om 17.30 of fruit s'morgens of s'middag. wanneer ik thuis ben. ja, hier is het nog vakantie! Wel lastig met de oppas om te regelen maar wel gezellig!! Hoef me s'morgens niet zo te haasten om op tijd op mijn werk te komen @Ambon nee, we hebben Yoaz niet meegenomen naar het openlucht zwembad, water is niet verwarmd, best veel wespen, en ach eens alleen tijd voor Djenn is ook wel lekker! We hadden Yoaz lekker bij mijn moeder onder gebracht Hij zit nu in mt 62, Heb je al eens de rijstebloem vanille geprobeerd? Weet nog dat Djenn die het lekkerst vond. ik ga zo aan het werk, dames geniet van de dag!!
@All vandaag precies 4 maanden oud is mijn kleine wonder. Ik heb haar 4 leuke boekjes kado gedaan. Kan ik straks lekker boekjes voorlezen. Vandaag is tevens ook onze laatste vakantie dag. Net alles in gepakt straks een strandwandeling met als afsluiting heerlijk uit eten. Tijdens onze vakantie heeft mijn pareltje haar slaapritme verschoven naar 19;30 tot een uur of 07 in de ochtend. Ik geef haar de laatste borst om 19 uur en daarna wordt ze een beetje hangerig van en zodra ik haar neerleg slaapt ze met haar muziekeendje aan. In het begin maakte ik me zorgen, maar na geruststelling vind ik alles ok. http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-lactatiekundige/373025-goede-nachtrust-zonder-voeding.html Het toppunt vond ik dat ze haar voetjes heeft ontdekt, daar speel ze nu wel regelmatig mee. Rollen doet ze niet zo veel. Elke ochtend is ze niet stil te krijgen zo veel probeert ze te vertellen brraaa aaaai en als ze gepoept heeft gaat ze met haar lipjes prrttt met kleine spuugjes laten. Voedsel, haar vaste voedsel is voorlopig nog wel de borst. heel af en toe geef ik haar groente en fruit. meestal zuigt ze eraan. Ze kan nog niet echt kauwen. Ik wens jullie allen alvast een prettige weekend toe. Ik zal weer actief meedoen zodra ik weer de draad opgepakt heb thuis.
ballie, ik ben ook benieuwd of er een oorzaak voor te vinden is waardoor ze zo snel groeid terwijl ze normaal eet. Leuk om het verschil te zien met een pasgeboren baby hè? raldaellen, dus even quality time doorgebracht met je oudste zoon? Moet kunnen toch? Was vast leuk om samen te zwemmen. nunu, nou jouw kleine meid is alweer 4 maanden oud! Wat gaat het snel hè? Fijn dat ze nu ook de nacht doorslaapt. Ga je nog lang door met bv geven? Grappig hè als je ziet dat ze met de handjes hun voetjes vastpakken! Hier ook hele verhalen als ze wakker is. Ben benieuwd of ze later ook zo'n kletskous zal zijn. Dan zal mijn man het nog moeilijk krijgen met 2 vrouwen in huis. Ben je lekker uitgerust door de vakantie? @all: Iedereen lekker van het mooie weer aan het genieten? Wij hebben de afgelopen dagen in de tuin doorgebracht. Wel in de schaduw hoor!! De kleine meid kon op haar speelmat liggen spelen en ik had de kinderwagenbak ook buiten gezet. Als ze moe was legde ik haar daarin en sliep ze lekker. Ze is de laatste 2 dagen een beetje hangerig en huilerig. Volgens mij komen haar tandjes bovenin door. Ik zie ze al zitten en wanneer ik er zachtjes overheen wrijf dan doet het haar zeer. Misschien dat ze daarom ook halverwege de fles op haar flesje gaat bijten. Ik geef haar af en toe een bijtring uit de koelkast en dat vindt ze wel fijn. Ze heeft gelukkig geen verhoging en luieruitslag maar ik houd het in de gaten. Het kan wel een tijdje duren voordat ze erdoor komen. Fijn weekend iedereen!!
@Ambonmanise, Ik wil doorgaan met borstvoeding zolang ze dat wilt. Gisteren heb ik fruithapje gemaakt met banaan en avocado en heb beetje borstvoeding met de hand afgekolfd. Dit was tevens mijn eerste kolfmoment. Op deze manier is het wel een beetje smeuig en makkelijk te slikken voor haar. Ik weet niet hoe lang ik dat kan doen, omdat met de hand kolven niet echt fijn is. Door de vakantie ben ik zeker goed uitgerust, hoewel ik de eerste week niet te pruimen was. Ik was ongesteld geworden voor de tweede keer. Maar dit keer bleef ik maar vloeien. Zelf meer dan tijdens mijn kraamperiode. Hoe is het nu met de beetje hangerig en huilerigheid? doorkomende tandjes zijn inderdaad niet zo fijn. Wat ik dagelijks paar keer doe is met mijn vinger haar tandvlees masseren. Ze vind het wel leuk. En af en toe stop ze mijn vinger zelf er in. Dit hadden ze mij bij het mamacafe geadviseerd. @All, nu ligt mijn kleine pareltje lekker in haar bed te spelen, eind van de dag moet ik met haar naar de CB, ze krijgt dan ook haar prikjes. Lijkt me nu met dit soort dagen niet fijn voor een kind om prikje te krijgen. Hoe is het met de rest van de kindjes?
@Nunu nee, idd met de hand kolven is niet prettig, vind het zelfs pijnlijk. gelukkig heb ik een electrische kolf. Vond ze de banaan en avocado lekker? ik had laatst zelf banaan, apel en moedermelk gegeven, hij wist niet hoe gauw hij het op moest eten! Haha! Maar zoveel vloeien is toch niet goed? Had je dat voor je zwangerschap ook al? Ik word op het moment (gelukkig) Niet ongesteld wegens de minipil die ik slik. Hoe gingen de prikjes? Slaapt ze door op de bv? Wat goed zeg! Yoaz nog niet, die heeft om 23.00 echt nog wat nodig! @Ambon tandjes die doorkomen doen idd pijn! Ik gebruikte daar bij Djenn dentinox voor, werkte wel. Ook hier word er flink gebrabbeld, met de voetjes gespeeld, en omgedraaid! Haha! Vanmorgen toen ik hem uit zijn bedje haalde lag hij andersom in bed Haha! Voetjes bij het hoofdeind, ik keek hem aan en hij keek me heeel blij terug aan.....smelt..... Sinds kort draait hij zich om van buik naar rug, en weer andersom! Wauw wat gaat het toch snel!!! Wij hebben Yoaz al in de wandelwagen zitten/liggen, het was in de kinderwagen elke keer brullen!! vreselijk vond hij het! Gelukkig kan de wandelwagen ook plat en half plat, dus meneer kan wat zien onderweg en het is goed!
@Raldaellen, geweldig he om te zien dat ze niet meer op hun plekje liggen. Wel snel dat Yoaz nu al in de wandelwagen zit. Hoewel ze niet kunnen praten kunnen ze toch aangeven wat ze willen geweldig joh. @ All, bij de CB ging alles zijn gangetje. Ze groeit goed volgens haar eigen lijn. maar echt groot is ze niet hoor 5520 bij 62,5 cm. De prikjes waren toch wel wat vervelender dan de vorige keer. ze heeft dit keer wel gehuild. Toen heb ik haar gelijk de borst gegeven en toen viel ze in slaap. Loop ik het Cb en ja hoor ze was klaar wakker en aan het spelen in haar maxicosi En nu ligt ze weer te slapen in bed. Ik hoop niet dat ze koorts zal krijgen. Is niet fijn met dit soort weer. Wens iedereen een fijne avond
Zo! Die hitte hebben we ook weer gehad! Pfff dat was wel heel erg warm! @Nunu ze is wel mooi lang! Heeft ze nog koorts gehad? Nog 1,5 week vakantie hier voor de kindjes en dan gaan ze weer naar school! Ga zometeen met de oudste naar de tandarts, voor controle. dan even naar de markt, ze hebben hier dorpsfeest dus wie weet nog even naar de kermis met hem......ik hou er alleen niet zo van vrijdag hebben ze dan boerendag met allemaal dieren en tractors enz. hartstikke leuk! Dus dan gaan we zeker even, verder zijn er s'avonds tentfeesten altijd leuk, maar ga dit jaar niet, Anders blijf ik heen en weer lopen en ik wil Yoaz gewoon zelf voeden dus... Verder gaan er twee! supermarkten dicht hier om te verbouwen, en allebei op de zelfde tijd.....oftewel de potjes babyvoeding allemaal op!! Ik vind pureren van fruit wel te doen maar de groente krijg ik echt niet zo glad! Wat doen jullie? zelf maken of potjes kopen? we hadden nog een sperziebonen, die werd hier niet gewaardeerd Hahaha wat keek het jochie vies! Fijne dag!
nunu, wat is je meisje alweer lang! Zijn jullie ook lang? de hangerigheid en huilerigheid was na een paar dagen over. Ik masseerde ook haar tandvlees en gaf haar een bijtring uit de koelkast. Ik zie ze wel zitten bovenin maar er gebeurt nog niks. Heeft je meisje nog last gehad gehad na de prikjes? raldaellen, ik denk dat mijn meisje vanaf sept/okt ook uit de bak gaat. Ze slaapt er nu af en toe in maar als we gaan wandelen wil ze graag alles zien en mijn man gebruikt dan de buikdrager en ik de mc. Die wandelwagen van ons kan ook plat dus dat is wel fijn als ze dan moe zijn. wat balen dat er 2 supermarkten tegelijk dicht gaan. Ik vind het niet zo slim van hun. Nu lopen ze allebei omzet mis. Ik geef hier wel potjes nog omdat ze maar max 10 eetlepeltjes eet. Dan zit ze ook heel vol. Sperziebonen vond ze erg lekker en peer nu ook. Jammer dat er geen appel in een potje zit. Of kunnen we dan appelmoes geven? Weten jullie ook vanaf wanneer ze op een broodkorstje mogen sabbelen/kauwen?
@Ambon volgens mij vanaf een maand of 6 mogen ze een broodkorstje, appel mag, zelf appelmoes maken, appel dus even koken. Zou wel een lekkere zachte zoete appel geven yoaz smult hier van het potje appel met wortel, en de zelfgemaakte appel banaan is ook een succes!
raldaellen, wat een vrolijk mannetje heb je!! als je appel banaan aan hem geeft, geef je dan een hele appel en banaan? Of de helft van beide? Of maak je het wel klaar van een hele appel en banaan en geef je de helft aan hem? gisterenmiddag had ze hier ook trek en het was pas 2 uur geleden dat ze een flesje had gehad dus ik heb haar een potje peer gegeven. Die ging er helemaal in!! Ze vond het heerlijk en daarna had ze genoeg en ging ze lekker een dutje doen. Het is natuurlijk om wel wennen om van een lepeltje te eten. We hebben er een nieuw buurmeisje bij. Ze is afgelopen zondag, op die snikhete dag, geboren. Wel leuk dat er nu meer kinderen hier worden geboren. Kunnen ze later mooi met elkaar spelen. Dees en Ballie, hoe is het met jullie?
@Raldaellen, Wat een vrolijk kindje is Yoaz, Als het goed is ben je nu lekker in het dorp. @Ambon, gefeliciteerd met jullie nieuwe buurmeisje? Gaat alles goed met haar? Appel de helft is meestal al veel hoor voor een beginners. @All, na het prikje kreeg ze gelukkig geen koorst. Wel was ze paar dagen heel erg hangerig en huilde veel. de volgende dag had ze wel een beetje rode plek waar het geprikt was. En sindsdien is haar slaapritme ook aan het veranderen. Ze slaapt nu overdag veel en langer achter elkaar. Groei volgens haar lijntje groeit ze goed, maar ze zit wel onder het gemiddelde. Ik ben 1.56 m en mijn vriend 1.76. babyvoeding ik geef geen potjes maak alles zelf klaar. En soms laten we gewoon haar proeven door te laten zuigen. Zoals een watermeloen, abrikozen, enz.soms ook koekjes. Wij houden ons niet echt aan de advies van de CB. We kijken wel wat ons kindje wil en daar handelen we naar. Groente wel gekookt en platgemaakt met een vorkje in een kleine bakje waar ik normaal borrelnootjes in doe. vandaag ga ik haar asperges voorschotelen ben benieuwd of ze het lust, ik ben er zeker dol op. Tandjes tandvlees masseren wordt met de dag intensiever. Ik weet niet of zij dit laat doen omdat ze last heeft of dat ze het leuk vind.
nunu, heb je je dochter al eens een bijtring gegeven zodat je kan zien of ze er ook op gaat bijten? cool zeg, zo'n kleine meisje die asperges gaat eten!! Nog nooit gehoord maar ik ben benieuwd wat ze ervan vindt. Laat je het weten of het in de smaak gevallen is?
Hè meiden. Wat zijn jullie actief hier nog zeg, haha. Ik probeer nog wel mee te komen maar merk dat ik wat aan het versuffen ben! @nunu: wat slaapt ze lang dan zeg, wat goed! Deed ze dat ook met t warme weer? hoe vond je meisje de asperges? @raldaellen: wat een prachtig plaatje weer, een heerlijk mannetje @ambon: zitten jullie in een jonge buurt? Wij hier wel en worden inderdaad veel kleintjes geboren. Vind t er ook gezellig uitzien, al die kinderwagens overal. Nadeel is wel dat ik laatst erg lang moest wachten bij t cb, haha @all: wij doen nu nog potjes voeding. Eline wisselt of ze t wil eten, maar uiteindelijk komt er meestal wel een heel potje naar binnen. Ik wil binnenkort wel zelf dingen gaan maken, heb een blender gekregen dus zal me s uitleven! Eline slaapt sinds vd week ook langer. Laatste fles is nog om 22u maar de eerste dan pas weer om 8u. De laatste moeten we dr wel voor wakker maken dus misschien kunnen we daar ook nog wat mee doen. Tandjes zie ik nog niet zitten. Ik voel wel een scherp randje als ze m'n vinger te pakken heeft dus heel lang zal t niet meer duren. Omdraaien heeft ze nu ook echt ontdekt, hoe leuk om te zien hè. Maar vind sowieso dat de ontwikkeling op t moment echt zoooo snel gaat! Komende dinsdag moeten we weer naar cb, zal daarna even melden hoe t met de reuzengroei gaat Fijn weekend allemaal!
@Ballie ik ben benieuwd hoe het met haar gaat en hoe het komt! ind het wel een werk hoor, alles zelf maken en dat doe ik dus ook niet. ik vind de potjes ook prima, Hij vind ze ook beduidend lekkerder! Vanmorgen hadden we verse mango! Heerlijk! Hij de helft gepureerd, ik de andere helft Zo lekker...! @Nunu hoe vond ze de asperges? @Ambon ik maak het in het geheel klaar en geef het in twee keer wat hij wil, de rest eet mijn oudste lekker op, of gaat door de yogurt. of, of, of.... Hier hebben de kindjes nog een weekje vakantie....zucht, ben ergens wel blij als straks weer naar school gaat...hoe lief ik hem ook vind. afijn, we hebben heerlijk de "stoppelhaene" gehad! Altijd gezellig! Heb Yoaz niet zo vaak meegenomen ivm het harde geluid. maar verder gezellig op de kermis, optocht kijken, boeren dag heen, kinder olympiade, volleybal kijken, bloazers festival kortom een gezellig weekend, met vandaag de laatste dag. nog even naar de kermis, en naar normaal luisteren en de proeverij op en dan lekker naar huis! Fijne zondag allemaal!
Hoi dames, sorry dat ik niks van me liet horen, maar het is een beetje beladen week geweest. Gisteren was het precies 1 jaar geleden dat mijn moeder is overleden. De dagen voorafgaand gingen er van allerlei filmpjes spelen. Dus heb even geen zin gehad in forum enz.... @raldaellen, veel plezier vandaag!! @ballie, leuk dat je nu hele ontwikkelingen ziet he! En wij doen ook nog potjes, ga dadelijk ook over op de blender. @nunu, hoe waren de asperges bevallen?? Zou ze je stiekem aan het uitproberen zijn met het masseren hahaha wel fijn dat het haar helpt toch? @ambon, leuk dat er een buurmeisje bij is gekomen!! En lekker dat ze de potjes al op eet. @all, We hebben de kinderwagenbak weggedaan, het was wel erg krap aan het worden. Dus ligt hij nu in de kinderwagen, deze kunnen we ook plat leggen, hij kijkt lekker de wijde wereld in, vindt het geweldig. Verder ben ik begonnen met opvolgmelk. Hij is nu 1/2 jaar geweest volgens de geboortedatum. Er is nieman die ons kan vertellen hoe de voeding bij een prematuurtje moet gaan.... Verder woog hij 6285gr en 60cm.
ballie, ja we wonen hier wel in een jonge buurt waar maar 4 oudere mensen van boven de 50 wonen. De jongste schat ik op 23 jaar. Wel leuk om te zien dat het nu gaat leven door die kleintjes hier in de hofjes. raldaellen, wat kan je het dan druk hebben met zo'n feestweek hè? Veel plezier vandaag!! dees, ik weet ook niet hoe ze de voeding regelen met prematuurtjes, vooral als ze zo vroeg geboren zijn als Milan. Maar als hij het allemaal wilt eten en het gaat goed, kan het geen kwaad toch? @all: hier was de kleine vannacht onrustig, steeds wakker maar wel weer slapen tot 5 uur. Toen begon ze hardop te smakken in bed. Ik heb een flesje gegeven met rijstebloem en die wou ze niet hebben. Toen heb ik maar een gewone fles gemaakt en die ging helemaal op. Normaal zit ze rond de 620-650cc op een dag. Nu heeft ze al 660cc op en het is net 15 uur geweest. Ook heeft ze banaan gehad vanmorgen. Ik geef haar straks nog wat bloemkool en 1 flesje voor het slapen gaan en dan hoop ik dat ze genoeg gehad heeft. Misschien is het wel een groeispurt wat ze doormaakt? Ze heeft nu ook elke 3 uur honger ipv om de 3,5-4 uur. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Iemand ervaring hiermee?
@Ambon Hoeveel krijgt ze in de fles dan? @Dees mijn vriendin heeft precies hetzelfde...die zijn met 27 weken geboren, en zijn nu dus al ruim een half jaar geweest, zij zitten nog steeds met de voeding die ze van het ziekenhuis mee hadden gekregen, verder krijgen ze al broodkorstjes, en gewoon de potjes van de leeftijd die ze hebben, maar ja.....wel lastig , hun hebben ook hun eigen gevoel gevolgd. Wat een rot tijd is dit he.....wens je nog veel wijsheid en sterkte de komende weken..... Wij waren vroeg thuis.......regen...regen.....regen....onweer!
@Ambonmanise, wij hebben onze dochter nog geen bijtring gegeven. Vind het persoonlijk een beetje eng. De dochter van onze kennis had zo'n ring open gebeten, waardoor het vloeistof in haar mond kwam. Ik masseer regelmatig met mijn vinger en daarnaast heeft ze babysleutelhangers waar ze in kan bijten. Het kan inderdaad zo zijn dat je dochter groeispurt mee maakt. Maar zoals je ook aangeeft, ze geeft zelf wel aan wat ze wilt drinken en hoe vaak. Ik zou me daar aan houden. @Ballie, met het warme weer sliep ze ook wel zo lang door. Thuis is het bij ons wel erg koel, en we hebben altijd schaduw overdag. maar sinds haar 3de prik heeft ze nu wel een andere slaap ritme. en gaat ook wel rond half 8 of 21 uur slapen. Qua ontwikkelingen zijn het momenteel de leukste momenten vind ik. Hier kan ze ook omrollen, haar teentjes in haar mond doen. Het leuke is als ik haar op haar buik tegen over de spiegel zet, dat probeert ze te kruipen maar echt vooruit kan ze nog niet komen. @Raldaellen, heerlijk zo'n gezellige dorp hoor. Allen jammer van het weer. @Dees, natuurlijk is het normaal dat je nu even stil staan bij je moeder. Je bent nog volop in verwerkingsfase en een kind er bij. wens je heel veel sterkte toe. @All, de asperge's waren heel lekker, ze heeft stuk of 4 stengels gegeten. (wel gekookt en gepureerd) Precies 24 uur later ontlasting gehad, maar deze was minder erg als toen ze banaan en advocado had gegeten. Gisteren heb ik haar rode bes gegeven. wel een kleine. Je moest haar gezicht zien. En terwijl ik nu dit schrijf is ze gedroogde abrikozen aan het zuigen. deze foto kon ik jullie niet ontnemen. Is genomen tijdens ons vakantie.
nunu, wat een leuke foto!! 4 hele stengels is best veel toch? Vond ze het lekker? Mooi hè, die ontwikkelingen? Hier pakt ze ook steeds haar voetjes vast en trekt dan haar sokken uit om vervolgens die in de mond te stoppen!! Ik moet er niet aan denken maar ja, bijna alle baby's doen dit wel. Raldaellen, ze krijgt 150cc/5 = 165cc. Ze heeft hier om 17.30 uur bijna een heel potje bloemkool gegeten en daarna als toetje nog wat banaan. Vervolgens om 18.30 uur nog een half flesje leeggedronken en nu slaapt ze. Ik ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt. In totaal heeft ze nu 745cc gehad!! (4 +0,5 fles). Ze dronk altijd maar 1 of 2 flesjes leeg maar nu alles. Misschien is de volgende stap wel de laatste fles te laten vervallen? Zodat ze na het warme eten gaat wassen, aankleden en dan slapen?