@Nunu Wat een prachtige foto!!! Speel jij saxofoon? @Ambon in vergelijking met Yoaz krijgt Yoaz heel veel Hij drinkt ongeveer 200cc per keer (dit is een schatting, maar als ik kolf krijgt hij dit.) dan s'morgens of s'middags een fruithap, en s'avonds een warme hap(je) hij krijgt nog steeds 5 borstvoedingen per dag x 200cc. hopelijk laat ze je lekker slapen! Hoe staat het met solliciteren??
@Ambonmanise, ze vond asperges wel lekker hoor. Zoals het nu gaat denk ik dat ze een goede eter zal zijn, ze wilt echt alles eten wat ze voorgeschoteld krijgt. Denk dat babyteentjes veel lekkerder zijn dan grote mensen tenen. maar wel leuk om te zien hoor. Ik vind knap hoe jullie bij houden hoeveel ze binnen krijgen. Volgens mij ben ik continue aan de borst. Soms komt ze om de twee uur en soms om de 4 uur. Het verschilt per keer. Ik voed nogsteeds op verzoek. @Raldaellen, Ik ben absoluut niet muzikaal aangelegd hoor. Het is de saxofoon van een vriend van mij. Tijdens mijn tiener jaren had ik ook foto's ermee gemaakt en dacht nu is het ook leuk als mijn dochter ook een fotosessie kan doen. Slapen jullie kids ook overdag heel veel? de hazenslaapjes zijn veranderd in uren slapen. Misschien komt het wel doordat ze te veel beweegt en anders eet. heb eerlijk gezegd geen ervaring mee.
ze was vanmorgen weer om 5.30 uur wakker voor een fles. Daarna heb ik haar teruggelegd in bed en heeft ze gelukkig nog 2,5 uurtjes geslapen van 6 - 8.30 uur. Daarna heeft ze nog geslapen van 10.30 - 11.30 uur (1 uur) en nog van 13.30 - 15.30 uur (2 uurtjes). Dus 5 uurtjes vandaag. Ze slaapt vanavond al vanaf 19.30 uur. Eigenlijk voed ik ook op verzoek maar dan om de 3 tot 4 uurtjes. Ik schrijf elke keer de tijd op dat ze gedronken heeft, anders vergeet ik het en weet ik niet meer wanneer het etenstijd is. Dit is echt een geheugensteuntje voor mij zolang ik het nodig heb. Vanmiddag een vriendin op bezoek gehad met haar 5 maanden oude zoontje. Wel leuk om het verschil te zien terwijl hij 3 weken ouder is dan mijn meisje. Hij wilt niet op de buik liggen en draait al helemaal niet om. Hij wilt alleen maar liggen op de rug terwijl mijn meisje al wilt zitten. Ik ondersteun haar wel maar ze zit goed rechtop. Hij kan zijn hoofd ook nog niet zo stabiel houden. Ze maakt zich wel een beetje zorgen. Ik zei dat het wel goed zal komen met hem, hij doet het straks vast allemaal in 1 x en dan heel snel achter elkaar. Daar hoopt ze maar op. raldaellen, weet jij nog wanneer je de oudste in een kinderstoel zette? Precies met 6 maanden of pas als hij heel goed zelf kon zitten? Morgen oppassen op mijn nichtje van 4 jaar omdat ze nog vrij is deze week en mijn zus moet oppassen. Haar kleine komt niet hier omdat die de hand-, voet- en mondziekte heeft. Ze zei dat die besmettelijk kan zijn?!?! Dan hoop ik maar dat ze zaterdag goed uitgeziekt is omdat ze dan 1 jaar wordt en er veel kinderen komen. Hebben jullie wel eens van die ziekte gehoord? Ze heeft blaasjes in haar mond en op haar handen en voeten. fijne dag morgen allemaal!!
@Ambon ja wel van die ziekte gehoord, maar gelukkig is die hier tot nu toe nog de deur voorbij gegaan. Djenn is geen vergelijkingsmateriaal, die zat zelfstandig met 4 maand dus zat ook al in de kinderstoel toen, die kon met 5 maanden staan.....was nooit echt een baby in gedrag! Haha! Maar Yoaz heb ik ook al wel in de kinderstoel, met wat opgerolde handoeken zodat het lekker zacht is, en maar heel even voor het hapje want die houding is voor die kleintjes nog niet zo lekker. @nunu helaas kan ik niet op verzoek voeden.....als ik het idee heb dat hij echt honger heeft mag hij met alle liefde komen drinken, maar vaker is het krampjes of moe dat hij huilt, ik voed hem wel eens als troost. maar voeden op verzoek, werken, en een zoontje van 7 is onmogelijk te combineren en ik wil nog wel graag borstvoeding blijven geven. Ja, Yoaz slaapt hier veel, die drinkt speelt even, en slaapt weer zo'n 3 uur. en dan weer het zelfde prachtig baby ritme! Ik vind het een prachtige foto!!
@dees: wij gaan hier ook de wandelwagen uitproberen. ze kijkt nu steeds naar ons alsof ze uit de bak wil gaan klimmen, met de handjes dan over de rand heen, hahaha wel lastig dat er nergens iets staat over de prematuurtjes en voeding, kun je dat niet bij t cb navragen? @ambon: merk je dat ze ook ineens gegroeid is? dat had ik met eline ook, die leek echt na één nacht wel groter! en toen wilde ze ook ineens meer hebben. zou kunnen hoor, dat ze dan gewoon meer behoefte heeft. wel apart dat dat zoontje nog niets doet. ik hoop inderdaad dat ie straks dan alles tegelijk gaat doen. maar heb wel het idee dat wij hier een groepje hebben met vrij vlotte kids hoor, als ik dat in mijn omgeving zo vergelijk! heb van veel kinderziektes gehoord, maar deze niet. (ken wel mond en klauwzeer? ) @nunu: leuk he, dat 'kruipen' ziet er zo schattig uit! maar soms wel zielig als ze doorhebben dat ze niet vooruit komen nog, haha. en wat een prachtige foto zeg! kan ze alle fruit en groentes goed hebben? geen last van krampjes ofzo? dat veranderen van slapen heb ik ook gemerkt. eline kan nu tussen 2 voedingen helemaal doorslapen. dat deed ze voorheen nooit! maar het wisselt wel hoor, soms heeft ze gewoon geen zin om te slapen. @raldaellen: dat je zoveel voeding geeft is met bv niet erg volgens mij. dat past zich toch aan op wat hij nodig heeft? tenminste, dat is mij altijd verteld @all: gisteren weer bij t cb geweest: mw is 8515 gram en 66cm! ze zit dus nog steeds boven de grafiek, maar volgens de arts is dat helemaal niet zo erg als ze deden overkomen vorige keer. omdat ze ook met haar lengte bovengemiddeld zit komt ze uiteindelijk wel hoog uit, maar niet te hoog ze mag qua voeding zelfs nog wat meer hebben dan wat ze nu krijgt! ze krijgt nu 4 flessen van 200 en 1 potje groente. maar evt mag ze nog een 5e fles hebben en mag ook potje fruit nog erbij! vind dat dan wel wat veel, maar ik ben blij dat ik dus nog wat mogelijkheden heb de prikjes was ze niet echt van onder de indruk, haha. ze keek even heel zielig, zo van he, wat krijgen we nou, en toen was het weer goed. geen kik gegeven dus! volgens de arts loopt ze sowieso wat voor in haar ontwikkeling. ze liet ook even netjes zien hoe ze van haar rug naar dr buik kon rollen daar, zo leuk!
ballie, ik merkte aan haar kleertjes dat ze gegroeid was en dat ze inderdaad meer eet nu. Afgelopen nacht heeft ze klokje rond geslapen van 19.15 - 7.15 uur!! Ongelooflijk, ik was om 6.30 uur klaarwakker omdat ze dan normaal wakker wordt en nu sliep ze maar door. Haar ontlasting wordt nu wel anders. Ze heeft 2 ochtenden groene ontlasting gehad terwijl ze bloemkool en banaan gehad had. Vanmorgen dikke groene poep en voor de rest vandaag nog niet terwijl ze normaal 3 poepluiers op een dag had. Het komt vast door de vaste voeding maar wel een groot verschil met eerst. Hoe zijn de baby's in jouw omgeving? Lui, veel liggen, veel slapen? Wat zal Eline groot zijn vergeleken bij mijn meisje. Heb je nog een recente foto van haar? Wat goed van haar dat ze geen kik gegeven heeft bij de prikjes. Ik vind het altijd naar om te zien. Kan ze al lang rollen van rug naar buik? Kan ze ook terug rollen? @all: vanmiddag naar het cb geweest. De kleine is nu 5,5 kg en 61cm. Ze zit -2 onder het gemiddelde van Nederlandse kinderen maar ze groeit heel goed in haar eigen lijn. Ze had niet echt een advies voor mij wat betreft de voeding. Ik moet niet kijken naar wat erop de verpakking van kv staat (doe ik ook niet) maar kijken of mijn kleine honger heeft of niet (dat doe ik vanaf het begin al!!). Verder zei ze dat mijn meisje voornamelijk nog de fles moet hebben omdat ze randprematuur was en een dysmatuurtje. Ik mag wel experimenteren met vaste voeding maar het mag niet ten koste gaan vd flesvoeding. Nou, dat deed ik dus ook niet. Ik gaf die andere voeding tussendoor. En vanaf 6 maanden wordt dat de hoofdvoeding en wordt de fles een tussendoortje. Ik ben er dus nog niet veel wijzer van geworden. Begin oktober moeten we weer heen voor de controle bij de arts en dan zullen ze meer vertellen over vaste voeding bij baby's. Ze heeft vanmiddag maar 1 uurtje geslapen en veel gespeeld en gegeten. Ze begint nu wel weer af en toe te spugen. Misschien dat ze dan te vol zit? Het rook wel zuur. Ze wou ook niet slapen vanavond, heb haar spuitje gegeven voor de reflux en toen ging ze gelijk slapen. Zal wel last hebben gehad van maagzuur. Hebben jullie kleintjes ook last van ongemak van de voeding?
raldaellen, hoe maakte jij die appel klaar voor Yoaz? Koken met schil en klokhuis of zonder schil en klokhuis? Hoe lang liet je hem koken?
nooit appelmoes gemaakt ? appel schillen, kleine blokjes snijden, koken tot je het goed kan pureren, (in de blender) en dan door de zeef duwen
@Ambon, onze dochter zit ook onder het gemiddelde maar ze doet het volgens haar eigen grafiek wel goed. Komt omdat wij als ouders ook niet zo groot zijn. Wij hebben nog geen ongemakken met het voeden, behalve dat ze alles wilt eten. @All, gisteren zijn wij wezen zwemmen. Guppy zwemmen. Nou ik kan jullie vertellen dat we gelijk een nieuwe hobby bij gekregen hebben. We vonden het echt geweldig. Het leuke om te zien was dat ze onder water gingen zwemmen en dat ze af en toe haar duimpje in haar mond had tijdens het zwemmen. Vanochtend waren we weer naar de Mamacafe, Dit keer was het echt heel erg druk met heel veel mama's en kindjes. Het is zo spannend wij krijgen binnenkort een neefje erbij. Mijn zus is in September uitgerekend.
raldaellen, nee, nog nooit zelf gemaakt. Koop altijd potje van Hak. Ik ga het binnenkort eens proberen. nunu, wat leuk dat je dat hebt gedaan. Is het niet eng als ze onder water gaan of is het maar 1 tel dat ze dat doen? Wat leuk dat je binnenkort tante gaat worden. Weet je al of je een nichtje of neefje krijgt? @all: hier zal binnenkort vast 1 tandje door gaan komen. Bovenin is het tandvlees erg bleek en er zitten 2 dikke bobbels. Ze wil de fles niet meer warm, die doet ze steeds uit de mond om hem vervolgens zelf te pakken en weer in de mond te steken. De bijtring vindt ze lekker koel, ze kauwt op alles en ze kwijlde alweer een paar dagen. Gisterenavond huilde ze 1 uur lang, op een gegeven moment heb ik wat op het tandvlees gesmeerd en haar weer in bed gelegd en toen sliep ze wel gelijk. Vandaag liet ze me af en toe ook haar tandvlees masseren. Ik ben wel benieuwd hoelang de doorbraak op zich zal laten wachten. Ik hoop niet al te lang voor haar. De jongste van mijn zus die morgen 1 jaar wordt heeft er net 1 tandje door. Ik kreeg zelf mijn 1e tandje met 9 maanden en van mijn man is een ?
@ambon: klokkie rond!!! :O zo lang haalt eline nog lang niet hoor! ik hoor en lees veel over dat de meeste pas later beginnen met actiever worden en omrollen enz. ook doorslapen hoor ik vaker dat t pas bij ongeveer een half jaar zo is dan eerder. toevallig dat die kleine van vriendin van me ook sinds een paar nachten doorslaapt. die is nu bijna 5 weken en ze heeft sinds vd week van mij de inbakerzak te leen. dat omrollen van rug naar buik had ze pas 1x eerder gedaan. van buik naar rug doet ze al wat vaker, maar blijft vaak halverwege nog steken, haha. de enigste last die eline van de voeding heeft is dat ze soms niet genoeg heeft @nunu: wat is dat ontzettend leuk he, dat zwemmen vond je het inderdaad niet eng om haar onder water te laten gaan? ik heb dat meteen vanaf 6 weken gedaan, dan hebben ze nog meer die reflex uit de baarmoeder. maar dat schijnt wel af te nemen. komen de week starten ze hier ook eindelijk weer, meteen donderdag weer plonzen @all: we kwamen er vanmiddag achter waarom ze soms zo ontzettend kan huilen tijdens dr hapje: de eerste tandjes zijn door!!!!!! ik voelde gisteren nog 2 bobbeltjes. dat wilde ik vanmiddag aan vriendin laten zien en ik voelde ineens 1 tandje door! haal ik dr vanavond voor de laatste fles uit bed, denk nog ff voelen of t echt zo is, zit er naast nog eentje! echt een scherp stukje met ribbeltjes. @ambon: wat heb jij er op gesmeerd? ik heb verschillende middeltjes gezien maar ben benieuwd wat nou echt werkt. iemand anders daar al ervaringen mee?? afgelopen nacht heeft ze heel erg gespookt. elke anderhalf a 2u liggen jengelen, en ik dus ook bar slecht geslapen ik hoop dat ze, nu die tandjes door zijn, vannacht weer beter slaapt. moet morgen weer werken dus om 5.45 weer de wekker. wel fijn als ik dan wat geslapen heb fijn weekend nog allemaal! ps hierbij nog een recente foto van mijn meisje:
Woehoe! Tandjes! Wat een mijlpaal he! Dat word poetsen!! Wij deden toen Dentinox erop, en hielp prima. Wat een prachtige dame heb je!
ja, dat huilen herken ik ook. Ze is nu al een paar dagen hangerig, huilerig. Er is niks aan de hand maar ze kan zo ineens gaan huilen als ze in bed ligt, in de box of in de wandelwagen. Ik smeer er Dentinox op. Wel een klein beetje omdat het verdoofd. Ik gaf het haar en ze huilde gelijk niet meer. Je moet het na een voeding erop doen of tenminste 45 minuten voor een voeding zodat ze zich niet kunnen verslikken. Maar jij mag nu dus beginnen met poetsen!! Heeft Eline de tandjes bovenin of onderin gekregen? Bij het cb zeiden ze tegen mij dat Jada ze bovenin nog niet kan krijgen omdat iedereen eerst de onderste 2 krijgt. Nou, dan is het hier toch andersom. Ik voel een scherp puntje bovenin en die moet er doorheen. Maak je Eline nog steeds wakker voor een avondfles? Kan je die niet vervroegen zodat ze langer door kan slapen? Lekker, weer babyzwemmen. Ik wil het ook wel doen maar kan het nu niet betalen met mijn WW. Zodra ik werk heb en ik ben vrij op dinsdag of vrijdag ga ik ons ook opgeven. Leuke foto van je dochter. Lag ze op bed te spelen? Hoe is het met de rest? @all: hier is de kleine in een fase. Maar welke??? Het zijn wel de 3 H's. Hangerigheid, huilerigheid en humeurigheid. Het is Jantje huil, Jantje lach. Ik kan er geen pijl op trekken. Ze wil de hele tijd op de arm of op mijn schoot zitten. Overdag slaapt ze niet zo veel meer maar gelukkig slaapt ze nog wel de klok rond. Ik denk zelf dat het met de tandjes te maken heeft. Deze foto is van gisteren: Bekijk bijlage 271659 Ze kan best goed zitten al. Soms nog even ondersteunen. Deze foto is van vanmiddag: Bekijk bijlage 271660 Ze heeft het schaterlachen goed onder de knie! Fijne dag morgen allemaal!!
@nunu, gefeliciteerd!! Wat leuk een neefje!! Dan kunnen ze samen op groeien. Geweldig dat zwemmen en dat ze dan zo relax haar duimpje in de mond doet haha @ambon en ballie, wat een mooie dametjes!! en tandjes.... @all, hier gaat het niet zo goed, niet met Milan maar met mij. Vorige week maandag heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ze zeggen dat het niks te maken heeft met mijn ziekenhuisopname maar goed, vindt het erg onmenselijk van ze. Ze willen een fulltimer op mijn plek neerzetten. Ik heb al reeds eerder aangegeven dat ik meer uren wil gaan werken....want ze zijn zeer tevreden over me...ik snap het niet. Dadelijk heb ik wel een sol.gesprek bij mijn oude baas. Ben benieuwd! Zit er dus even helemaal doorheen, daarnaast kreeg ik vorige week te horen dat ik wekedelenreuma heb..Heb zo'n pijn aan mijn handen en knieen...kan Milan af en toe niet dragen. Maar goed alles zal wel een keer overgaan hoop ik. Milan heeft gisteren zijn 1e fotoshoot gehad. Omdat ik geen zwangerschapsfoto's had omdat meneer te nieuwsgierig was hebben we dit gedaan, ze zijn super!! We krijgen ze dit weekend allemaal aangeleverd op dvd. Dan zal ik er wel een plaatsen. Fijne dag allemaal!!!
dees, wat balen zeg dat je contract niet verlengd wordt terwijl ze wel tevreden over je zijn. Daar krijg je een raar gevoel van. Tot wanneer moet je daar nog werken? Ik zou er geen zin meer in hebben om nog vrolijk aan het werk te zijn daar terwijl je er over een poosje weg moet. Wel fijn dat je gelijk een sollicitatiegesprek bij je oude baas hebt. Heb je ze gebeld om te vragen of ze nog mensen nodig hadden of was er een vacature vrij? Die wekedelenreuma, is dat niet fybromialgie of zoiets? Moet je daarvoor ook naar de fysio toe? Ik hoop voor je dat je er binnenkort minder last van zal hebben. Leuk zo'n fotoshoot!! Ik ben benieuwd naar de foto's. Fijne avond allemaal...
@Dees, Snap het ook niet echt helemaal, ze zijn tevreden over jou en je wilt wel meer gaan werken, maar je contract wordt niet verlengd. ach joh, ze zijn je niet waard denk ik. Gelukkig dat je oude werkgever je op een sollicitatie gesprek wilt hebben. Hopelijk wordt dat wel wat voor je. @All, mijn meisje is uit haar mini bed uitgegroeid. Gisteren hebben we het maatje groter gemaakt. (stokke) Ik weet niet of het normaal is, maar ik sta elke keer verbaasd te kijken als ik moet verschonen. Ze tilt haar hoofd op om de hangertjes van de aankleedkussen in haar mond te doen. @Balie gefeliciteerd! Een tandje! Dat wordt heel lang in de badkamer oefenen met poetsen. leuke foto', kan ze een beetje kruipen naar de teletubie? @Ambonmanise, Wat een vrolijk kindje heb je moet spontaan lachen als ik het zie Hoe is het met de huilerig, hangerig enz? MIjn zus is nu zwanger van haar tweede en is eind deze maand uitgerekend. Ze krijg weer een zoontje. Met haar eerste zoontje die nu 2 is had zij ook babyzwemmen gedaan, waardoor ik wist dat ze ook onder water zouden gaan zwemmen. Opdat moment vond ik het zo bijzonder, niet echt eng of zo. Gewoon leuk om te zien dat ze hun reflexen gebruiken door hun ogen, mond en neus dicht te doen.
@Dees hoe is het gesprek gegaan??? Wel raar hoor van je huidige werkgever.....ben benieuwd naar de foto's! @Ambon leuke foto's hoor! Hoe is het met de 3h's? Yoaz ligt op het moment ziek in bed, hoor hem huilen dus ga nu gauw even kijken! Fijne dag!
Yoaz heeft de griep, overgeven, koortsig, hangerig, huilerig en zielig. hopenlijk knapt hij gauw weer op!