Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @nunu, ohhh het gaat veel te snel....kleine meisjes worden groot!! Maar wel leuk he om te zien hoe ze alles in de mond nemen..hihi
    @raldaellen, beterschap met je kleintje!! Hier is hij ook al ziek, flink verkouden...zo zielig

@all, het sol.gesprek bij mijn oude baas ging goed, maar ik ging er financieel wel heel erg veel op achteruit, bijna de helft. En dan moet ik ook nog 2 uur per dag reizen. Heb me dus bedacht, maar heb een hoop sollicitaties lopen....ook bij ons in de stad.
    collega's hebben een petitie getekend....zo lief van ze. En de ondernemingsraads heeft er een vergadering over gehad. Het ligt nu bij de directeur. Ik heb zelf nog een persoonlijk gesprek met hem. Ik doe het werk te graag en heb gesolliciteerd op mijn eigen functie...hahaha is wel het toppunt van solliciteren he?

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen en Dees, beterschap met jullie ventjes. Hopelijk zijn ze gauw weer beter.

Nunu, ik ken dat bedje niet. Is het wel handig met het matrasje? Als je het bedje groter maakt is het matrasje dan niet te klein? Hoe werkt dat met zo'n bedje?

Dees, ik zou me dan ook 2 x bedenken voor ik zo'n baan zou nemen. Hopelijk krijg je nog een kans bij je huidige werkgever.

@all: vandaag heeft ze niet meer gehuild.En overdag maar 3x een uurtje. Dat is ook niet veel he? Ik heb hardere bijtringetjes gekocht voor haar maar ze vindt mijn vinger lekkerder. Is zeker zacht vlees? Hahaha.

Fijne avond allemaal.

3. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    deze foto kon ik jullie niet onthouden......

Bijgevoegde bestanden:

• 1.jpg
      1.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,9 KB
      Weergaven:
      3
  4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, wat een leuke foto!! Zelf gemaakt?
    Hij is goed gegroeid hè?

@all: ik ben zo opgelucht. Ik vond dat ik wel heel erg weinig WW kreeg terwijl ik best goed verdiende het afgelopen jaar. Ik heb het allemaal eens nagerekend en steeds kwam ik op een hoger bedrag uit. Vandaag maar eens naar het UWV gebeld om te vragen of er misschien een foutje was gemaakt omdat ik volgens de berekeningen op hun website ook op een hoger bedrag uitkwam.
    Ze hebben mij teruggebeld en er was inderdaad een fout gemaakt. Ze hadden iets niet goed ingevuld. Dus nu krijg ik volgende week een nabetaling uitgekeerd. Wat ben ik blij....
    Dan kan ik weer dingetjes voor mijn meisje kopen hahaha. Omdat ze over een paar weken 6 maanden is moet ik nieuw speelgoed in huis halen van 6-12 maanden. Ik heb nl nog helemaal geen speelgoed.
    Waar halen jullie speelgoed voor jullie kleine? Ik ben gek op speelgoed van Vtech.

5. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

@Dees Prachtig mannetje! Wat kijkt hij er heerlijk op! Beterschap met Milan! Ben benieuwd hoe het gesprek afloopt met de directeur!

@Nunu Dankjewel!! Ik ben ook benieuwd wel benieuwd hoe het meegroeibedje werkt. En tot hoe lang die meekan.

@ambon ik haal op het moment het speelgoed van zolder ;), ik vind v-tech erg leuk maar haal het niet. Het maakt dat allemaal lawaai en geluid :). Ik heb alleen een kiekeboebal gehad (nu gesneuveld), Verder hebben we voor nu een tuimelaar, sleutels, een knisperboekje, en een boxhanger waar een spiegeltje inzit :) Wie is toch dat andere kindje in mijn box....... :D Verder kijk ik niet naar de maanden met speelgoed, meer naar wat Yoaz zou kunnen of leuk zou kunnen vinden.

Heb wel 7 jaar terug een activity centre bij de wij jonge ouders gewonnen, en die word intensief gebruikt. Product informatie Chicco Babygym 2 in 1
    Zo'n eentje

Yoaz is weer redelijk opgeknapt, nog wel een bleek koppie en rode oogjes, verder zag ik in zijn bovenkaak twee heeeeeeeeele dikke bulten, dus tandjes in de aantocht...we houden het in de gaten en blijven lekker dentinox smeren. Hij heeft nu wel echt zijn stem ontdekt! Hij ligt me af en toe toch Hard te brabbelen! Maar dan ook echt had!r Verder hebben we vandaag kennismakings gesprek gehad op school met de nieuwe juf, Gevoel is goed bij haar, ben benieuwd!

Ik ga afkolven en lekker slapen,
    Welterusten allemaal!

6. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Dees, echt een zoontje om trots op te zijn. Leuke foto.

@Ambon, wat goed dat ze bij het UWV snel het foutje corrigeren bij mij had het 1,5 jaar geduurd met tussen komst van een advocaat. Kado, koop ik meestal bij de Intertoys, Prenatal. Ik ga er niet echt bewust opzoek. Als ik iets leuks tegenkom dan koop ik het.

@Raldaellen wij hebben het bed van Stokke zie Sleepi™ Compleet Walnoot | Stokke® | Baby-Dumpv
    Ik weet ook niet hoelang ze hier in kan slapen. maar voorlopig kan ze wel blijven liggen.

7. raldaellen

@Nunu wat een toestand zeg, als er een advocaat bij aan te pas moest komen! Bah! Hoe is het met de tandjes??

@Dees en al gesprek gehad?? Ben benieuwd!

Wij hebben weer drukke weken....school is weer begonnen, werken dus weer volop, de voetbal trainingen zijn weer begonnen, de zwemlessen zijn weer van de partij, en in de tussentijd ook "even" voor Yoaz zorgen :) En wat word het toch steeds gezelliger! Het terug brabbelen, boos of blij, je volgen, keuvelen in bed, lachen, schateren en spelen! Heerlijk! Vannacht heeft hij voor het eerst van 19.00 tot 7.15 geslapen, helaas moest ik hem toen wakker maken! Wat ben ik trots!!

Nou ik ga gauw koken anders zijn we te laat voor de voetbal... :)

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nunu, jeetje zeg 1,5 jaar om een foutje te corrigeren? Zo lang hoef ik gelukkig niet te wachten.

dees, hoe gaat het nu op je werk?

ballie, hoe is het met jou?

raldaellen, wat fijn dat Joaz heeft doorgeslapen!! Heb je eindelijk weer een avond voor jezelf als je dan niet de rommel hoeft op te ruimen en de was op te vouwen, etc.

@all: hoe gaat het bij iedereen met de fruit/groentehapjes?
    Hier zit ik nu op 4 flessen per dag.

Haar ritme is sinds een paar dagen als volgt:
    7 uur fles
    9 uur slapen
    10.30/11 uur fles
    12.30 uur broodkorst proeven/fruithapje
    13 uur slapen
    14.30/15 uur fles
    soms 16.15 uur powernapje van 45 minuten
    17 uur avondeten
    18.30 uur fles
    19 uur slapen

Ik heb het idee dat ik heel vaak bezig ben om haar eten te geven. Hebben jullie dat ook? Hebben jullie ook een vast ritme op een dag?

9. raldaellen

@Ambon nee hoor sávonds doe ik in principe niet zo veel Hahaha! Het stond er ook wel erger dan het is hoor maar soms....! :D

Wij hebben om ongeveer:

8.00 borst,
    9.30 naar bed
    Als hij wakker word fruithapje, meestal rond 11.00
    12.00 borst
    13.00 bed
    16.00 borst
    17.00/17.30 warme hap
    19.15 afgekolfde melk in de fles met rijstebloem

Mocht hij nog komen s'avonds of s'nachts krijgt hij ook nog een keer borstvoeding.

Tevens vind hij ook wel alles lekker! Alleen de bloemkool is hij niet weg van, fruit vind hij echt heerlijk!!

Hoe is het met jou en het solliciteren? Lukt het wat?

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik heb hier een 1/2 banaan door de blender gedaan en aan haar gegeven. Ze vond het het niet zo lekker als banaan uit een potje maar daar zitten nog wat meer dingen in dan alleen banaan zag ik. Verder eet ze tot nu toe alles op.

Sinds vorige week zijn er nog geen nieuwe vacatures op internet bijgekomen. 's morgens kijk ik er eerst naar en als er niks is dan ga ik naar buiten toe met de kleine meid zodra ze wakker is en gegeten heeft. Het liefst loop ik dan wel 1-2 uurtjes maar ik vind het nu wel beetje moeilijk worden omdat ze dan zo vlug weer moet eten. Soms laat ik haar dan maar slapen in de wandelwagen.

Hoe doe jij dat?

11. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    Hoi meiden
    Hier het gevoel of ik geleefd wordt op t moment...
    Sinds Eline dr tandjes doorkomen slaapt ze slecht en is erg onrustig. Ook overdag steeds korte slaapjes en huilerig. Gelukkig heeft ze afgelopen nacht weer iets langer geslapen. Ben zelf ziek en net een weekend met 2 verjaardagen achter de rug (waaronder die van m'n wederhelft dus kon k moeilijk onderuit ;) ) dus ben echt gebroken nu.

Het ritme wat ik nu heb met Eline is dit:
    8u fles van 200
    8.30 terug naar bed
    9.45 aankleden en 10u potje fruit
    12u fles van 200
    14u naar bed
    16u fles van 200
    18.30 groentepotje
    19.30 naar bed
    22.00 fles van 200

Rijstebloem doe ik niet in overleg met cb. Daar zit nogal wat calorieën in en omdat Eline al boven de grafiek zit hebben ze dat afgeraden. Ik doe nog wel johannesbroodpitmeel in elke fles voor meer verzadiging
    We hebben trouwens geprobeerd de laatste fles al om 20u te geven, we moesten haar steeds wakker maken voor de laatste fles. maar was niet zo'n goede timing. Ze slaapt nu al slecht door de tandjes dus proberen t op later tijdstip wel weer.

Wat een gedoe me al die banen zeg. Dees, hoop dat jij snel weer aan de bak kunt.
    @dees: wat een leuke foto weer, ook al een woezel en pip fan :D
    @ambon: bijtring wil ze hier ook niet... Dan idd maar vingers als bijtringetjes, haha. Speelgoed kijk ik elke keer waar ik ook ben. Blokker heeft vaak ook leuke dingen. En marktplaats is bij mij favoriet!
    @raldaellen: dat brabbelen is nog best schattig, maar dat harde 'krijsen' vind ik toch wat minder. Doet Yoaz dat alleen overdag? Ik las vandaag iets over dat ze zich dan vervelen ofzo... Eline doet het helaas ook 's nachts, ben me al s rot geschrokken:/
    Wat goed dat ie zo lang heeft geslapen zeg :)
    Nou, ik hoor alweer gekraai door de babyfoon dus zo maar weer een speentje zoeken ;)

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie, wat zul je moe zijn doordat je zelf ziek bent en je kleine onrustig is. Is het nog gelukt met het speentje te vinden?
    Gelukkig wil die kleine meid hier geen speentje. Ik heb een knuffeltje bij haar in bed en als ze dan 's nachts wakker wordt dan pakt ze die knuffel en valt zo weer in slaap.
    Ze kan wel hard gillen maar doet dat alleen in de box overdag.

Ik zie inderdaad ook leuk speelgoed op MP staan voor weinig geld. Vaak is dat wel gebruikt en ik vind het niet fijn als er overal aan gesabbeld is door een ander. Dan koop ik liever iets nieuws.
    Ik kijk nu ook al naar Sinterklaascadeautjes en voor haar 1e verjaardag. Vanaf 1 oktober zal de BTW ook verhoogd worden van 19 naar 21% dus ben je weer duurder uit voor spulletjes.
    Dan koop ik het nu maar alvast en zet het op zolder neer tot die tijd. Als ik werk had gehad dan zou ik het pas kopen wanneer ik het wil hebben maar nu moet ik vooruit denken.
    Ik ben ook op zoek naar leren slofjes voor de winter. Weten jullie een website waar ze leuke slofjes verkopen?

Een uurtje geleden naar de Jumbo geweest. Daar kon je een gratis fotoshoot laten doen. Eerst lachte Jada vriendelijk naar de vrouw maar toen ze ging flitsen met haar grote fototoestel was het lachen over. Over 2 weken kan ik kijken hoe de foto's geworden zijn. Ik hoef ze niet te kopen, ik krijg sowieso 1 foto gratis. Is altijd leuk natuurlijk!!

13. raldaellen

@Ambon wat leuk een fotoshoot bij de jumbo :) Ben benieuwd! Heeft ze helemaal geen speen? ook niet gehad? heerlijk!

Leren babyslofjes | Babyschoenen

Ik heb ze zelf hier in de winkel gekocht, met de opruiming. :D van 23 naar 5! Dat is nog eens leuk!

@Ballie Haha doet ze dat ja s'nachts? Haha! Lekker he ;) Achja kinderen zooooofijn dat ze er zijn, maar zo vermoeiend af en toe...Het doorslapen is al weer over en uit :( hij slaapt nog wel redelijk lang van 19.00 tot 5.00 zo'n beetje. Hoe gaat het nu? Al weer een beetje opgeknapt?

Ik heb een borstontsteking....AU! Yoaz krijgt tandjes en kiezen(!)...en drinkt dus niet goed leeg, zodoende een ontsteking...hopenlijk gauw voorbij!! Fijn weekend!

14. raldaellen

Zootjes®

Ik heb trouwens van deze :) in het grijs.

15. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Raldaellen, Wat vervellend een borstontsteking. Hoop dat het gauw over zal gaan.
    ja het was een ramp om het zo mee te maken bij UWV. maar gelukkig gaat nu alles beter. Behalve dat ik nu een super dikke dossier heb.
    Hoe is het met slapen? slaapt hij nog steeds goed door?

schrijf later verder, de kleine gilt de hele wijk bij elkaar. Even kijken wat er is.

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, au, een borstonsteking. Hopelijk gaat het gauw over. Ga je nog lang door met bv of stop je met 6 maanden?
    In welke winkel kon je die slofjes kopen? Het is toch een webwinkel?
    Ik heb ook een tip gekregen voor een webwinkel: jbabyschoentjes.nl (met een j ervoor). Hier kun je ze op maat laten maken en kiezen of je een effen wilt of met applicatie of met naam erop. En het is niet duur. Ik heb een effen fuchsia besteld met een wit roosje erop. Ik ben heel erg benieuwd.

nunu, blijf jij nog bv doorgeven na 6 maanden? Hoe gaat het met de bijvoeding?

dees en ballie, hoe gaat het met jullie?

@all: Hier een paar leuke dagen met manlief en dochter doorgebracht. Dochter werd zomaar ineens weer wakker midden in de nacht. Dan lag ze op haar buik tegen de zijkant aan van het ledikant en deed ze alsof ze niet meer terug kon draaien naar haar rug terwijl ze dit al met 3 maanden kon. Toen gaf ze aan dat ze wel wou eten, (wie weet hoelang ze al actief was in bed) en die fles ging helemaal leeg. Dit 2 nachten achter elkaar gehad en afgelopen nacht ging het weer goed. Ze is volgens mij ook flink gegroeid. Ze heeft nu een paar weekjes maat 62 aan maar daar groeit ze alweer uit. Dus binnenkort over naar 68. Vanavond heb ik haar heel even in de kinderstoel gezet zodat ze kan wennen. Maar zonder ondersteuning is het nog wel wat zwaar. Over een poosje kan ze bij ons aan tafel zitten. Wat gaat de tijd toch snel!!

As dinsdag heb ik weer een gesprek voor een functie van 20 uur per week. De werkdagen zijn helaas wel woensdag tot en met vrijdag, maar ja, mijn meisje gaat nog niet naar school toe en werk vinden is belangrijker nu. Ik ben benieuwd hoeveel er dit keer op gesprek mogen komen. Vorige keer was ik 1 van de 7 kandidaten uit meer dan honderd sollicitanten.

Morgen ben ik jarig. Word ik 31 jaar. Vorig jaar op 15 september kregen we de 1e echo en op mijn verjaardag hebben we toen verteld dat ik zwanger was. Dat vergeet ik nooit meer.

Iedereen een fijne dag morgen!!

17. raldaellen

@Ambon Ja idd......erg au!! Maar het zakt nu af dus hopenlijk gaat het goed! Als het goed blijft gaan dan voed ik in ieder geval door tot dat hij een jaar is. En dan zien we wel weer verder. Wie weet denken we dan wel aan een derde ;) Hahaha!!
    Wat groeien ze hard he! Yoaz heeft voor shirtjes 68 al aan, broeken nog 62, hij zit al wel bij ons aan tafel. heb een kussentje extra gemaakt voor extra ondersteuning in de rug. Hopenlijk blijft ze lekker doorslapen s'nachts!

Wij hebben de slofjes in de winkel hier in het dorp gekocht, maar kwam deze webwinkel tegen.

@Nunu Soms slaapt hij door, soms word hij wakker. Maar vind het niet zo erg. op zich wel makkelijk met borstvoeding, even aanleggen en weer klaar :) ik slaap zo weer verder en hij ook. Alles goed gegaan met je meisje?

18. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @Ballie hoe is het nu met je? heb je al wat rust kunnen krijgen?

@Ambonmanise, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een hele leuke verjaardag zult hebben. Het weer heb je in ieder geval wel mee.

@Dees, hoe is het met solicitaties en met je kleine wonder?
    Bijvoeding ;Ik was begonnen met bijvoeding, maar sinds een week heb ik het op een laag pitje staan. Omdat ze niet meer wilde eten, ze huilt nu ook veel meer dan voorheen. Ze is ook een beetje verkouden. zo zielig 's nachts heb ze soms moeite met drinken omdat haar neus verstopt is, maar gelukkig geen loopneus.
    Ik denk dat het ook een beetje komt omdat ze haar duim minder gebruikt.
    borstvoeding; Met de borstvoeding wil ik doorgaan totdat ik geen melk productie meer heb.
    Kleding ; Wij hebben ook met sommige kledingstukjes maar 62 en met de ander weer 68. Het is wel leuk om elke keer te zien dat ze uit de kleertjes groeit.
    gewicht : Woensdag had ik haar gewogen bij het CB. Ze was nu ruim boven de geboortegewicht. Ze woog 6 kilo. Hoewel het leuk is om te zien dat ze groot en zwaarder wordt, is het minder leuk voor mijn rug.
    zitstoel; We hebben nog geen eetstoel voor Ela gekocht. Wat we doen is. De poef Doomoo Seat Splash Silver | Doomoo Seat | Baby-Dump op de eetstoel leg en achter haar hoofd doe ik een kleine kussentje zodat ze beetje recht op kan zitten. Zo zit zij ook gezellig aan tafel bij ons. Als ze zelfstandig kan zitten dan willen we Stokke® Tripp Trapp® Walnut | Stokke® Tripp Trapp® | Baby-Dump kopen.

19. raldaellen

Owja! Ambon: Van harte gefeliciteerd!!! Maak er een mooie dag van!!

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dank jullie wel. Ik heb het dit keer klein gehouden, gewoon in huis zodat mijn meisje lekker kon slapen zodra ze moe was.
    Jada begon weer te mopperen toen ze op haar buik lag en vooruit wou komen. Mijn zus zei dat dat tijgeren is. Misschien gaat ze dat de komende weken wel oefenen. Ze heeft vanmiddag van 16-18 uur geslapen en nu alweer vanaf 18.45 uur. Ze heeft het denk ik nodig om de prikkels te verwerken.

Deel Deze Pagina