Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoe lang heeft hij die rode bulten gehad? Volgens mij hebben ze er het meeste last van als het nog niet erdoor is hè?

2. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

oei...Dat weet ik niet hoe lang hij die rode bulten had...Zo gauw het eerste puntje boven is is de druk eraf en is de pijn dus weg. Boven op het tandvlees moet je een beetje glazige streepjes zien, dan komen ze eraan. de voorkanten/zijkanten zijn dan nog wel wat dikker hoor en rood.

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, hoe is het met jou? Ben je druk op zoek naar ander werk?

ballie, hoe gaat het met jou en je dochter?

nunu, trek je het nog een beetje? Heb je wel hulp nu je vriend er niet is?

raldaellen, bedankt voor de info. Ik ga er op letten.

@all: gisteren de gratis foto bij de Jumbo opgehaald. Ik vind hem niet mooi omdat ze niet vrolijk erop staat. Ik geef hem wel aan mijn moeder. Ik heb wel een grote kleurenfoto waar ze op haar buik ligt gekocht.
    Straks op sollicitatiegesprek. Daar belde ze mijn gisterenmiddag voor op. Is een duobaan van 20-24 uur per week. Ik ben benieuwd. Zodra ik wat weet horen jullie van mij. De kleine meid is nu wakker, ik zal haar naar mijn moeder brengen.

Fijne dag iedereen!

4. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, succes, ga weer hard duimen voor je!!

@all, nee heb het werk zoeken even op een laag pitje gezet. Ik moet nu eerst alles gaan verwerken. Heb een lichte burnout/depressie en wil daar uitkomen. ER is teveel gebeurd op 1 jaar tijd en dat wil ik nu een plaats geven. Ik begin dinsdag al met mijn 1e emdr-therapie. Zodra ik de rust in mijn lijf terug heb ga ik weer volop solliciteren. Ben wel bezig met mijn websites helemaal up to date te houden en de workshops weer op te pakken. En daar haal ik op dit moment veel voldoening uit.

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, goed van je dat je dat gaat doen. Ik heb volgende week vrijdag een gesprek bij een natuurgeneeskundige. Ik denk nl dat ik een energieblokkade heb omdat ik me heel moe voel en last heb van mijn onderrug. Ik wil heel veel doen maar mijn hoofd is te vol waardoor het niet lukt. Ik hoop dat zij er wat aan kan doen. Ik wil ook een burn out zien te voorkomen. Die heb ik 3,5 jaar geleden al gehad en zoiets wil ik niet meer meemaken.

@all: sollicitatiegesprek ging heel goed. Ze zoeken 2 mensen voor 20-24 uur per week in een duobaan zodat ze elkaar kunnen vervangen bij ziekte, vakantie, vrije dag, etc. Ze hadden 130 reacties gekregen en daarvan 11 mensen uitgenodigd. Ze hadden vandaag ook nog gesprekken en maandag nog 1. Daarna nemen ze zsm een beslissing. Ik ben benieuwd hoe het afloopt, het was een heel makkelijk gesprek.

Vanmorgen naar de kinderfysio geweest om de 2e x het hoofdje van mijn meisje op te meten. De voorkant vh hoofdje is mooi rond maar de achterkant is best plat. Het was sinds eind juli 1% platter geworden. We komen nu in aanmerking voor een helmpje. We hebben het thuis goed besproken omdat mijn man het eerst niet wou omdat heel veel Aziatische kinderen het hebben. Maar ik vind dat we het moeten doen. Stel je voor dat ze steil haar krijgt dan zul je het altijd blijven zien. En ik denk dat zij er dan ook niet blij mee is en het ons zal gaan verwijten. Wij hebben nu de mogelijkheid om er wat aan te doen en ik vind dat we het voor haar moeten doen. Het is maar tot ze 1 jaar wordt, daarna is de schedel verhard en heeft het geen zin meer. De beslissing is aan ons maar we gaan maandag bellen om een afspraak te maken. Gelukkig is mijn man het er nu ook mee eens.

Foto van de Jumbo:

Bekijk bijlage 276923

Morgen is ze alweer 6 maanden oud!!! :)

Fijne avond allemaal. Ik ga The Voice kijken.

6. raldaellen

@ambon natuurgeneeskundige? Wat doet hij of zij? Ik ben benieuwd naar je sollicitatie gesprek! Spannend hoor! Zal duimen voor je! Wat goed dat jullie toch voor een helmpje besluiten! Ze zijn er in zulke lieve motiefjes! en ach het is nu maar voor een half jaartje meer, en ze heeft er profijt van voor haar hele leven!

Leuke foto!!

@Dees goed van je! Eerst aan jezelf en je gezin denken!!

@all eigenlijk geen nieuws :) we hebben net koekjes gebakken en gaan zo nog even naar het dorp, koopzondag :) volgend weekend gaan we naar mijn schoonzus die woont op ruim twee uur rijden hier vandaan...de kinderbijslag uitgeven bij de primark en in delft! Nu al zin in! Djenn die is zo toe aan nieuwe broeken! jemig mt 140 alweer! Als ik de was aan het strijken ben en heb eerst een broek van djenn en daarna van Yoaz.....onvoorstelbaar wat een verschil!! :D

Fijne zondag!!

7. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, dan ben ik benieuwd wanneer je wat hoort!!
    Was ook nieuwsgierig wat hij dan gaat doen? Een soort meditatie? Fijn dat jullie toch voor het helmpje gaan. Nu heeft ze er geen last van, mss wordt ze er later mee gepest en dat wil je ook niet. Een goed besluit.... En was is het een schatje!! Om op te eten..

@raldaellen, haha lekker shoppen dus!! Geniet er van.

@all, gisteren is ons mannetje gedoopt. We hebben het klein gehouden met mijn vader, schoonmoeder, zusjes en beste vriendin. Het was zo'n mooi weer gister.....(dat had mam goed geregeld vanuit daarboven).
    Alleen ons mannetje viel in slaap tijdes de dienst zo slaapverwekkend vond hij het....oeps.
    Van mijn zusje en mijn vader heeft hij zo'n smoby maestro confort gekregen..en van mijn schoonmoeder een badstoeltje van de vtech....met andere woorden nu al zo verwend geworden...
    Fijne dag nog allemaal

8. raldaellen

Dees van harte met de doop van Milan!

@nunu hoe is het nu?

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ballie, hoe gaat het met je meisje? Is ze het sprongetje voorbij?

nunu, hoe gaat het met jou? Kan je het nog wel aan in je eentje?

dees, deze vrouw maakt gebruik van verschillende therapieen. Kijk maar eens op deze link: Reset Praktijk De Zevenster | Assen voor fytotherapie, heilpraktiker, orthomoleculaire therapie, coaching emotioneel psychische klachten, reflexzone therapie, dorntherapie en breussmassage. Assen.
    Ik hoop dat ik ook een beetje gereset kan worden. Qua energie dan hè?
    Een goede doop gehad dus? Jullie hadden er heel mooi weer bij. En het is toch fijn dat je dit met je naasten kan delen. Wat is eigenlijk een smoby maestro confort? Heb je er een foto van?

raldaellen: lekker shoppen voor je mannetjes!! Koop je voor Yoaz ook veel nieuws of krijgt hij veel van de oudste dat je bewaard hebt?
    Wij hebben de kinderbijslag al uitgegeven aan een autostoeltje van Romer en kleertjes.

@all: vanmorgen naar ProReva gebeld voor het meten van het helmpje. A.s. vrijdagmiddag kunnen we terecht. Best wel snel vind ik. Is misschien maar goed ook zodat we meteen weten of bij hun de uitslag hetzelfde is als bij de kinderfysiotherapeute.

Daarna naar de huisarts geweest voor mijn rechterhand/pols. De ontsteking in de pols is nu een peesontsteking geworden en is daarbij ook overbelast. Ik heb veel pijn als ik mijn hand en onderarm moet draaien of bij mijn meisje uit de box of haar bedje tillen. Gelukkig was mijn man vandaag vrij en heeft hij mij een beetje ontlast. Ik moet nu veel koelen met een icepack en daarna erover heen masseren en oefeningen blijven doen met een dumbell. Ik hoop wel dat het gauw over is want mijn meisje wordt natuurlijk ook zwaarder om te tillen.

Ik ben gebeld over de sollicitatie van vorige week en ben niet uitgekozen. Ze denken dat ik met mijn CV en opleidingen wel gauw weer aan het werk kan komen maar dat ik bij hun overgekwalificeerd ben. Raar hè? Waarom nodigen ze mij dan uit terwijl ze dat al in mijn CV kunnen zien?

En vanmiddag belde ze van het uitzendbureau mij op voor een vacature bij het CBR* als administratief medewerkster voor 38 uur per week tot eind januari. Ik hoor morgen of ik woensdag op gesprek mag komen. En dan zou ik volgende week maandag al kunnen beginnen. Spannend dus!!

10. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, spannend, heb je al wat gehoord of je op gesprek mag?
    @raldaellen, dank je wel.

Dit is een foto van hem in zijn smoby...

Bijgevoegde bestanden:

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, heb nog niks gehoord.
    Wat een grappig ding zeg. Is het een stoel om nu al in te spelen of een 3wieler of loopkar? Ik heb deze nog nooit gezien.
    Hij heeft er wel plezier aan hè?

12. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Dus blijft nog spannend.
    Heb net weer 2 afwijzingen gehad. Maar laat het even erbij.

Ja het is een loop-duwauto. Je kan die onderste dingen eraf halen en dan kunnen we hem duwen, zijkanten kunnen eraf. hij kan hem als loopauto gebruiken. Multifunctioneel. Hij vindt het geweldig!!

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, best jammer toch als je wordt afgewezen. Maar aan de andere kant kun je nu bezig met je webshop, je mannetje en je gezondheid. Ik probeer ook altijd positief te blijven als het weer niks is geworden.

Hoe gaat het bij Milan met het eten? Eet hij al brood of nog niet?

14. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Ambon, ja daarom even niks moeten. Alleen morgen naar de bedrijfsarts. Kijken wat die te zeggen heeft.

Nee Milan eet nog niks van brood. Hij heeft het alleen nog op de hapjes.....had deze week liga door de pap geprobeerd, maar dat was geen succes.
    Hij is wel terug naar 4 voedingen omdat hij best veel slaapt. Maar drinkt niet voldoende. Als ik hem wakker maak dan drinkt hij niks.
    Moet wel zeggen dat hij wat verhoging heeft en erg rode wangetjes, dus misschien tandje??

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, slaapt hij veel overdag of 's nachts? Wanneer maak je hem wakker en waarom maak je hem wakker? Ze slaapt hier nog maar 2x overdag, maar 's avonds van 18.30 - 8 uur 's morgens. En ik maak haar nooit wakker. Ze wordt vanzelf wakker als ze wilt eten. Gisteren is ze zelfs zonder avondflesje gaan slapen tot vanmorgen. Ik denk dan dat ze voldoende gegeten heeft anders was ze wel wakker geworden.

Wat voor liga heb je hem gegeven? Is die speciaal voor baby's? Ik heb gisteren een babykoekje verkruimeld en dat door haar perenfruithapje gedaan. Dit ging er uiteindelijk wel in maar niet zo snel als een normaal fruithapje.

Ik heb ook wel eens pap geprobeerd in een bordje en fles maar ze wil het niet hebben. Ze houdt haar lippen stijf op elkaar. Het is gelukkig ook niet noodzakelijk, het is meer om de overgang van fles-/borstvoeding naar hapjes makkelijker te maken.
    Broodkorstje vindt ze heel interessant. Die sabbelt ze helemaal nat en bijt er dan een stukje af om vervolgens te gaan kokhalzen omdat ze het niet kan doorslikken. Nou, dan schrik ik wel hoor!! Mijn man wilt het niet meer geven omdat hij het eng vindt maar ik denk dat ze gewoon moet wennen.

Minirijstwafel gaat wel goed dus dat kan ik vaker gaan geven.

Heb je ook al eens een soepstengel geprobeerd? Ik nog niet. Dat lijkt me best eng, zo'n lange stengel.

@all: vanmorgen een oudcollegaatje van mij hier geweest. Nog voor kraamvisite maar door omstandigheden was dit steeds verzet. Jada heeft 2 voorleesboeken gekregen van Woezel en Pip. Erg leuk met een dvd en cd erbij. Kan ik binnenkort beginnen met voorlezen hahahaha.

Vanmiddag naar het cb geweest bij de arts. Jada is 62,5 cm en weegt 6.010 gram. Ze loopt voor met de ontwikkeling. Niet 2 weken maar 2 maanden! Ik schrok ervan. Dit is omdat ze bezig is met rollen, tijgeren en veel praten. Wat zal dit inhouden? Dat ze voor haar 1e verjaardag al zal kunnen lopen??? We zullen het wel zien hoor. Ik vind het al lang knap dat ze het zo goed doet terwijl ze 3 weken te vroeg is geboren en een lichtgewichtje is.

Wat hebben jullie vandaag gedaan?

16. raldaellen

Gezellig zo'n verlaat kraamvisite! En helemaal als ze dan woezel en pip boeken meeneemt! leuk! Of ze voor haar eerste zal lopen...ik hoop het niet voor je! Het is echt heel lastig als ze zo klein zijn en kunnen lopen, staan enz. Djenn die kon zelfstandig gaan zitten met 5 maand, trok zich op met 5 1/5 maand en stapte rond de tafel met 6 maand en liep los met 9 maand....daarmee heeft hij ook zijn armpje verbrand....puur omdat mensen denken...ach hij is nog zo klein daar kan hij niet bij!

geef je al een boterham zonder korst?
    Wij zijn naar de markt geweest vanmorgen, fruit gehaald, zoon lief weer van school gehaald, naar vriendje gebracht ik in de tussentijd bakkie koffie bij een vriendin met tweeling, daarna met djenn naar de bieb, koken en naar de voetbal. toen lekker Yoazz in bad! hier geniet hij zo van! We hebben hem in het grote bad in zo'n badzitje, heerlijk vind hij het!!

@Dees wat een vrolijk ventje! wat zit hij prachtig in zijn stoeltje/auto/loopkar! maar hij is terug naar 4 voedingen? zat hij al op drie voedingen dan? heb je de liga wel eens door het fruit gedaan? Door het fruit heen word het hier wel gewaardeerd :)
    Gaat Milan ook een katholieke opvoeding krijgen?

@All kreeg van de week een brief van het ziekenhuis wat we met de overige embryo's willen.....pfff dat is wel snel dat ik erover na moet denken! Hebben jullie al enig idee of jullie vlot een tweede willen, als jullie een tweede willen? moest wel even slikken toen ik de brief zag hoor...ben er ook nog niet uit!

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, ik heb maandag een paar hele kleine stukjes brood in haar mond gestopt en er kwamen weer een paar terug. Toen ben ik gestopt. Dan denk ik dat we het een volgende keer gewoon weer doen. Bij het cb zeiden ze dat brood pas vanaf 7 maanden hoeft dus we hebben nog even de tijd.

Jeetje, die oudste van jou was wel heeeel rap met alles. Gaat Yoaz zijn broer achterna?

Ik zou er nu nog niet aan moeten denken om er een 2e bij te hebben. We zullen het over een paar jaar wel zien. Ligt eraan hoe het financieel gaat en hoe het met onze dochter gaat. Ook ben ik niet vergeten dat ik een vreselijke zwangerschap achter de rug heb en dat we geluk hebben dat ons meisje niks mankeert. Bij een volgende weet je dat gewoon niet. Op dit moment zijn er voor ons teveel onzekerheden dus voor nu is het een nee. Wij hebben gelukkig nog een paar jaar om daar over te denken. Wat is jouw antwoord als ze je nu vragen of je nog een kindje erbij wilt?

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    oh dat programma van Robert ten Brink is erop. Love is in the air. Wat die man die uit Argentinie komt net zei lijkt heel veel op wat mijn man meemaakt. Ook elke keer met feestdagen je familie moeten missen en daarom ook geen zin hebben om je verjaardag te vieren. En dat zijn familie ook heel graag ons meisje willen zien maar het nu niet mogelijk is. Moet ik maar eens kijken of ik Robert ook een mailtje kan sturen!

19. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    #1499 dees, 5 okt 2012
    Laatst bewerkt: 5 okt 2012
    Hij slaapt 's nachts van 20.00 tot 08.00uur en dan tussen de voedingen door. Ik moet zeggen dat hij de ochtend beter slaapt als de middag, dan wil hij spelen. Maak hem soms voor het laatste flesje wakker. Hij moet dan zijn medicijnen krijgen, dus moet ik hem wel wakker maken.
    De liga voor het 1e hapje. Die is speciaal voor baby's.
    Pap gaat er ook niet in haha, net zoals bij jou houdt hij de lippen stijf op elkaar.....hahaha.
    Soepstengel zit hij eerst te bekijken, dan sabbelen en dan te ver in de keel steken:$.
    Milan zit op 4 tot 5 voedingen per dag. Ligt er net aan hoe hij is.

@Raldaellen, ik moet er ook nog niet aan denken om een 2e te nemen. Financieel, maar ook na wat we met de kleine meegemaakt hebben. Zo vroeg geboren... Maar lijkt me wel een moeilijke beslissing. Oh jee jouw oudste was wel heel erg snel....wow!

@ambon, wat gezellig nog zo laat kraamvisite. En dat jullie meisje ook al zo snel gaat!! Super!!

Wij hebben vandaag onze 1e follow up gehad voor hem. Hij is helemaal goedgekeurd voor zijn leeftijd als ex-prematuur. Het is natuurlijk nog afwachten in de toekomst met zijn ontwikkeling.
    Hij woog 6810gr en is 63cm. Een lekker kereltje.
    Ga snel stoppen gtst kijken.

oh ambon, hebben ze nog gebeld voor je baan??

20. raldaellen

Zo! Net terug van een weekendje bij familie, lekker gewinkeld! de kinderbijslag is weer voor een gedeelte op! :)

@Ambon, nee Gelukkig gaat Yoaz zijn broer niet achterna! Hij doet het gewoon op normaal tempo, hij draait lekker, brabbelt flink, en doet pogingen tot tijgeren. (wat soms lukt en soms niet)
    Ga je nog schrijfen naar Robbert et lijkt me vreselijk voor hem en zijn familie dat ze je dochtertje nog niet hebben gezien!

@Dees wat fijn dat hij goedgekeurt is! Maak je je zorgen over de toekomst?

@all nee wij hebben nog geen keuze gemaakt over een derde, het is wel zo wil ik er graag nog eentje bij, dan moeten we er vrij vlot voor gaan, voor het zelfde geld duurt het weer 6 jaar...andere kant.....dat wil ik noooooooit meer al die jaren ziekenhuis! ik heb er beste tik van over gehouden....

Deel Deze Pagina