Een uur voordat we naar Zwolle gingen heeft ze geslapen en in de auto weer verder. Het passen vd helm vond ze niet erg. Het gipsen vorige keer was erger. Bij de oren en nek moest er nog een stukje af en daarna weer passen en wijzelf proberen het op en af te zetten. Wij hebben een schema mee gekregen om het aantal uren op te bouwen. De komende tijd moeten we haar in huis niet te warm aankleden omdat ze de warmte nu niet via haar hoofd kan verliezen. Dit moet straks via het lichaam gaan en dat duurt ongeveer 2 weken. De helm is heel leuk geworden. Zal er gauw een foto van plaatsen. Met iedereen alles goed?
En? Hoe ging de eerste dag/nacht met het helmpje? Ben benieuwd naar de foto!! Hoe is het met de rest???? Bekijk bijlage 282315
raldaellen, leuk ding heeft Yoaz in zijn handen. Die hebben wij hier ook. Is erg handig om op te bijten en sabbelen. Vandaag was de 1e dag met de helm. 1 uur op, 30 minuten af. Ze zit wel steeds bij de klittenbandjes maar kan ze gelukkig niet open maken. Vandaag heeft ze maar 1 x 45 minuten geslapen!! De hele morgen weer wakker geweest. Is dit normaal rond deze tijd dat ze maar 1 slaapje doen? Ik ben ook benieuwd naar Nunu, Ballie en Dees. Heb geen idee of ze nog wel op het forum komen.
Is ze ook huilerig met weinig slaap? zo niet, zou ik me geen zorgen maken hoor! Hier word nog geslapen s'morgens een uurtje anderhalf uur. vanaf ongeveer 8.30. Dan sinds eergisteren om half 12 een boterham (halve) de borst en naar bed, dan ligt hij ongeveer om 12.00 uur en slaapt ongeveer 3 uur. Dan kan ik hem soms nog weer in bed stoppen na het avondeten, soms ook niet. meestal slaapt hij daarna om 18.30. Vind ze het helmpje niet vervelend?
zodra ze aangeeft dat ze moe is door in haar oogjes te wrijfen of jengelen leg ik haar gelijk op bed. Zodra ik haar kamer uitga begint ze te huilen. Dan kom ik terug en zeg dat ik in de buurt ben en zo weer terug kom. Soms gaat ze dan spelen met haar knuffel en daarna huilen en de andere keer gaat ze alleen maar harder huilen. Misschien dat het de 6-maandensprong is? Het helmpje zal ze vast niet leuk vinden maar is gewoon wennen.
Vanmorgen sollicitatiegesprek gehad in Groningen. Ik was 1 van de 7 kandidaten. Wat nodigen ze toch veel uit!! Voorheen was ik altijd 1 van de 3 of 1 vd 2. Nu heb je zo weinig kans om de baan te krijgen. Met mijn meisje gaat het heel goed. Vanavond is de laatste avond zonder helm. Morgenavond moet hij ook op met slapen en dan gaat de 23 uur per dag in. Het lijkt wel of ze er al aan begint te wennen dat voor de voeding de helm af gaat en na de voeding weer op. Dinsdagavond huilde ze heel hard in haar slaap. 1 x om 22 uur en 1 x om 23.30 uur. De 1e x wou ze wat drinken en de 2e x heb ik haar getroost in haar bedje en ze draaide zich zo weer om om verder te slapen. Bij de 2e x was ik net in slaap gevallen en het is dan wel weer even schrikken. Maar gisteren weer nergens last van gehad. Hier komt de foto van toen ze net de helm ophad: Bekijk bijlage 282785 Bekijk bijlage 282786 Mooi ontwerp hè?
Pfff spannend! Zal voor je duimen!! Ik vind het een mooi helmpje! Wel schattig zo met die hartjes! Vriendin van mij haar dochter heeft er ook zo een, met zachte kleurtjes, is ook makkelijker met de kleertjes te combineren. Haar dochtertje moest hem eigenlijk ook zo lang op op een dag, alleen kon ze niet tegen het materiaal en bewoog ze al te veel. en kreeg het meisje wondjes van de helm, nu moet ze hem vanaf de middag op. Zodat ze de rustigste momenten hebben van de dag. Ik heb nog steeds vakantie! Ik ben gisteren voor de oudste naar Dimence geweest( de jeugdpsycholoog) Wel were wat wijzer geworden, Wij krijgen een E-cursus, met tips, trucs het hoe en waarom. Djenn krijgt waarschijnlijk als school accoord gaat een tangle Tangle Textured | Overige hulpmiddelen | Leerhulpmiddelen.nl Een koptelefoon die de geluiden filterd, een wiebel kussen, en een leesliniaal. Verder krijgen wij een medicijnen advies gesprek. Wij zijn eigenlijk tegen Ritalin omdat dat het kind er zo uit haalt, en dat vind ik zo jammer! Maar er schijnen meer dingen te zijn, dus ach een info gesprek is altijd goed Verder kan school contact opnemen met een schoolbegeleidingspunt, die mee kan kijken in de klas en de leerkracht specifiek kan adviseren over hoe en wat. Afijn ik ben benieuwd!! Verder ben ik met Yoaz begonnen met brood! Hahaha! Hij vind het heerlijk! Eigenlijk vind hij alles lekker,, ik zie hem alleen maar smerig kijken met sperziebonen. eerst had ik hem een broodkorstje gegeven, dat ging wel goed. daarna stukjes brood met een beetje boter, ging ook prima. Soms begint hij wel te kokhalzen, maar tot nu toe lost hij het redelijk op!Verder krijgt hij nou smorgens ook een beetje diksap, smaakt hem ook lekker Nou dat was een heel verhaal! Fijne avond!
Oh sorry sorry een beetje hectisch geweest...maak me zo ontzettend druk over het vinden van een baan. Maar volgende week vrijdag heb ik 2 sollicitatiegesprekken. Een daar kan ik de week erna al beginnen en de ander kom ik in de portefeuille en zodra vacature is dan bellen ze me dat ik kan beginnen. Heel spannend dus. @ambon, oh wat een lief helmpje. hoe gaat het nu met het helmpje, wat nu moet hij toch langer op haar hoofdje. Hier slaapt hij ook overdag maar heel kort. Zet hem dan maar in de wipper zodat ik dan tenminste wat kan doen. Ze nodigen ook heel veel mensen uit, maar ja ze hebben nu natuurlijk een enorme keus om exact de juiste kandiaat eruit te pakken. Heel veel succes!! Heb je trouwens nog wat van het ziekenhuis gehoord? @raldaellen, wat een hoop info hebben jullie dan al gekregen. Medicijnen zou ik ook niet zo graag willen, maar er bestaan vast vele andere mogelijkheden. Wel heel erg fijn dat de school ook op iemand terug kan vallen. Ook voor jezelf heel erg prettig. Je hebt dus een echte alleseter!! haha. Hier nog niet begonnen met brood of soepstengels. Hij heeft er totaal geen interesse in. Verder gaat het hier eigenlijk wel goed. Ben maar begonnen om iets in de box te maken voor hem waar speeltjes aan hangen. Hij komt net niet met zijn handjes bij de nijntjesmobiel. Dus gaan we iets anders verzinnen. Vanochtend even heerlijk gewandeld en lekker van het zonnetje genoten. Was wel koud, maar lekker dik ingepakt. Fijn weekend allemaal!!
Raldaellen, hopelijk gaat de school akkoord met die hulpmiddelen. Het zou wel fijn zijn voor Djenn. Wat goed van Yoaz dat brood al lukt. Jada kan wel een rijstwafel eten terwijl dat pas vanaf 8 maanden hoeft maar hele kleine stukjes brood met boter en jam lukt niet om door te slikken. Ze spaart alles op en spuugt het dan uit. Dees, heb je geen activiteitengym voor Milan zodat hij dingen kan leren pakken of grijpen die boven hem hangen? Wat fijn dat jij volgende week 2 gesprekken hebt. Ik ben helaas afgewezen. Ik was niet nadrukkelijk aanwezig en dat paste niet bij de teamsamenstelling. Ik heb alle ziekenhuizen in de omgeving gebeld voor een werkervaringsplek maar dat komt er niet meer. Ze moeten reorganiseren ivm het EPD. Er zullen weer banen gaan verdwijnen. Dus ja, ik maak mij ook wel zorgen of ik volgend jaar weer werk zal hebben. Ik weet anders ook niet wat ik moet gaan doen. @all: gisteren kwam mijn tantezeggertje van 4 jaar bij ons logeren. Ze wou dat zo graag. Het was best gezellig en ze ging om 19 uur naar bed. Maar vannacht was ze om 4 uur wakker. Ik heb haar weer naar bed gebracht en ze ging weer slapen. Ben ik net in slaap gevallen staat ze weer naast ons bed om 5.30 uur! Ze kon toch echt niet meer verder slapen. Mijn man is maar met haar naar beneden gegaan en gingen ze tekenfilms kijken hahaha. Kon ik nog even verder slapen. Jada sliep gelukkig door tot 7 uur (nieuwe tijd). Wij hebben haar eind vd morgen weer terug gebracht en vanmiddag uitgerust. Jada is om 18 uur gaan slapen. Zij weet natuurlijk niet dat de klok 1 uur achteruit gezet is. Ik ben wel benieuwd hoe laat ze morgen wakker wordt en of het al snel gaat lukken om haar later dan 18 uur naar bed te brengen. Jada had gisterenochtend en vanmorgen wel wat rode drukplekken van haar helm nadat die de hele nacht is op geweest. De meesten verdwijnen gelukkig snel maar 1 plek aan de rechterkant blijft rood. Ik zal morgen even bellen om te vragen wat we daar aan moeten doen. Volgens mij is ze er steeds meer aan gewend dat ze een helm op haar hoofd op heeft.
@Ambon vind ze de rijstwafel lekker? Gezellig he, zo kleintje die er s'nachts al zo vroeg uit is haha! Yoaz heeft volgens mij ook geen last gehad van de tijdsverschil, Djenn daar in tegen....haha! @Dees, ik heb een dik koord door de box gehangen met daar speelgoed aan, hij kan er bij en vind het allemaal prachtig ik ga gauw weer naar mijn mannetje heen, yoaz is ziek...of nahja, flink verkouden en hij huilt weer dus...fijne dag vandaag!
raldaellen, ze vindt de rijstwafel lekker en ze kauwt er goed op. Met brood is het een ander verhaal. Ik zal de komende dagen tussen de middag een klein stukje brood blijven geven. Het komt vanzelf wel dat ze die gaat doorslikken.
@ambon, nee heb zo'n ding wel aan de zijkant van de box hangen. Nu heb ik een elastiek gespannen met daaraan allemaal dingetjes. Hij vindt het geweldig!! Tja die banen.....ik heb bij 2 callcenters een sollicitatie. Betaalt niet geweldig maar nog altijd meer dan mijn ww. Heb me georienteerd om volgend jaar misschien met opleiding verzorgende te starten. Daar zit de toekomst denk ik in. Maar ja denk dat iedereen zo denkt. Gezellig he zo'n logeetje!! hihi dat hadden wij 2 weken geleden. Toen was mijn petekindje hier. Die had een nachtmerrie en schreeuwde alles bij elkaar. Gelukkig sliep de kleine erdoorheen. @raldaellen, ja dat heb ik nu ook gedaan en hij vindt het ook super. Schreeuwen en kraaien is het resultaat. Heel veel beterschap met Yoaz! @All, denk dat hier een tandje doorkomt, huilen, huilen en nog eens huilen. Rode gloeiende wangetjes en knabbelen op de handjes. Zie een bobbeltje zitten, ben benieuwd. Verder vandaag voor de 1e keer bij het premature nazorg buro geweest. Ik was pas de 4e persoon, dus het was nog allemaal kijken hoe het moest voor de dokters en fysio, maar uiteindelijk is alles goed gekomen en weegt ons manneke 7020gr en 66cm. Hij ligt nu netjes op zijn gecorrigeerde leeftijd. BEn echt supertrots op hem. Was alleen van de wap, er kwam een moeder met een tweeling binnen, 10weken te vroeg geboren, ze legde een van de 2 op het aankleedkussen naast milan. Wat een verschil, ongelooflijk. Heel onvoorstelbaar dat milan ook zo is geweest. Heb gisteren alle filmpjes van de nicu achter elkaar geplakt tot een mooie film.
dees, inderdaad met die bezuinigingen is het moeilijk om een baan te vinden. Veel mensen zullen blijven zitten waar ze zitten want als je er eenmaal uit bent dan kom je er niet gauw meer tussen. Ik zie ook heel veel vacatures voor verpleging en verzorging. Aan de ene kant zal ik dat ook nog best wel willen doen als er niks anders is maar ik kan meer administratief/secretarieel en organisatorisch gebied. En zo'n opleiding duurt ook best lang, wat als je dan geen inkomen hebt? Ik heb gisteren gesolliciteerd bij post*nl. als postvoorbereider voor 3 dagen tussen 7 en 12 uur 's morgens. Is ook maar 9 euro bruto per uur en een stuk minder als mijn WW. Maar als mijn WW afgelopen is dan heb ik helemaal geen inkomen dus alles is beter dan niks. Wat mooi dat Milan op zijn gecorrigeerde leeftijd ligt. Heel goed van hem!! Hoe heb je die filmpjes gedaan? Wij hebben hier ook een camcorder en ik heb een bandje vol maar nu weet ik niet hoe ik dat op de laptop kan krijgen. Wat voor programma gebruik je ervoor? 8 jaar geleden deden ze dat voor ons bij de videotheek maar die is nu ook failliet.
Ambon, ja dat heb ik ook, wil liever iets administratiefs doen. Tijdens de opleiding krijg je salaris. De vriendin van mijn moeder doet dit. De eerste 16 weken school dan krijg je salaris en dan ga je (althans zij) 3 dagen werken en 1 dag school. Zij kreeg een salaris van 1200 euro netto. En dat wordt ieder jaar meer. De opleiding duurt 3 jaar. Daarna krijgt ze een vaste aanstelling binnen een verzorgingstehuis, ziekenhuis ofzo. Tja het is erg die banen in Nederland. Hoop dat ik bij een van 2 aangenomen wordt. Bij bol.com is het zo dat ik volgende week al zou kunnen starten. De andere is met zorgverzekeringen daar kom ik in de portefeuille als ze mensen nodig hebben. Denk dus dat ik het maar aanneem bij bol en dan kan ik altijd switchen. De tijden zijn namelijk iets schappelijker bij de zorgverzekeringen. Bij bol is het 7 dagen per week van 7.00 tot 23.00 en dan moet je echt 2 avonden werken...de andere is van 8-21.00uur en zaterdag 9-13uur. Ach we zien wel, denk dat ik blij mag zijn dat ik kan beginnen. De filmpjes zijn van de NICU en zijn met de telefoon gemaakt. Deze heb ik via de usb kabel op de pc gezet. Normaal werk ik met Adobe Premiere Elements, maar omdat ik de laptop nu heb, heb ik ze met windows movie maker gemaakt. Als het goed is heb je bij je cmacorder een kabel gekregen (heb je deze niet dan kan je deze ook aanschaffen). Dan kan je de film uploaden naar de pc. Ik zou je heel graag willen helpen aangezien ik al jaren films maak van de vakanties, bruiloften etc. Het is alleen dat je wat ver van ons vandaan woont... Als je vragen hebt dan kan ik ze altijd proberen te antwoorden.
@Dees 1200 netto voor drie dagen werken en een dag school is niet gek hoor, moet je dan nog wel je eigen opleiding betalen? of word dat gedaan? Ik vind de zorg een prachtvak! Het nadeel ervan is de feestdagen die gewerkt moeten worden, de sintintocht, de nachtdiensten zijn ook niet favoriet Ik ben benieuwd of je een van die banen binnen kunt halen! Het is zo moeilijk om wat te vinden tegenwoordig! Kan me goed voorstellen dat je even van slag was als je die kleintjes weer ziet! Heb je het allemaal goed kunnen verwerken? krijg je nog hulp? maatschappelijk werk ofzo? Het is allemaal zo onwerkelijk geweest denk ik! Wij hadden een camcorder....helaas gesneuveld. we hebben nog wel bandjes met ons trouwen erop zal ze eens naar de fotgraaf hier brengen die doet het ook alleen moet je flink voor betalen. De filmpjes die ik nu nog maak gebeurt allemaal met het fototoestel. Van de week naar de tandarts geweest....brr al niet mijn favoriete bezigheid. stuurt ze me door naar de kaakchirurg, ze gaan verstandskies uitsnijden..bah!! Zie er nu al tegen op!! verder geen nieuws hie, yoaz nog steeds ziek, heeft mij erbij aangestoken, en Djenn begint ook al, lang leve de herfst! Nahja vandaag lekker vrij dus ga nu een lekker bakkie koffie zetten!
@raldaellen, nee opleiding wordt betaald. Er gelden wel regels. Als je neit op tijd komt en de boel de boel laat wordt je uit de opleiding gezet en moet je hem terug betalen. Ja die dagen is inderdaad erg jammer, maar goed. Mijn man werkt als assistent manager in de supermarkt en denk dat de toekomst toch 24uur service wordt. Was heel raar die kleintjes. Ik ben bezig met een psycholoog zij heeft mij emdr gegeven. Een therapie waar je stukje hersenen wat niet aangetast zijn door het trauma naar voren worden gehaald. Ik moet zeggen dat ik er echt baat bij heb. Als je dan naar die filmpjes kijkt is het helemaal zo onwerkelijk en denk je "shit hebben wij dit echt allemaal meegemaakt?" Maar nu ligt er zo'n heerlijk manneke boven in zijn bedje. Oh succes, dat is ook nou niet bepaald mijn favoriete bezigheid...brrrr Beterschap voor de kleine yoaz en voor jullie allemaal. Milan blijft hier ook maar kuchen...echt zielig. Ik ga ook een lekker blokje om met hem. Bladeren zijn al aan de kant geveegd en nu even ontspanning.
dees, als je die opleiding wilt gaan doen moet je dan niet eerst een plek hebben waar je het in de praktijk kan gaan uitvoeren? Via welke school kan je dat gaan doen? Ik vind 1200 netto ook wel redelijk. Dat is meer dan mijn WW!! Ik vind in de avonduren werken geen probleem omdat mijn man dan thuis is. Dan kan ik overdag bij mijn meisje zijn. Ik ga eens kijken of ik die kabel ergens kan vinden. Ik neem aan dat die er wel bij zat. Zodra ik die aansluit, komt er automatisch een programma in beeld waarmee ik dat kan doen? Ik zou het nl. wel op een dvd willen zetten. Raldaellen, ojee, naar de kaakchirurg. Mijn man moest een paar jaar geleden er ook een keer naartoe omdat de tandarts dat niet kon doen. Ze doen het wel met verdoving, maar hij kreeg er 3 omdat het niet goed werkte. Hij heeft er wel een paar dagen last van gehad en hij kreeg een receptje mee voor sterke pijnstiller. Ik hoop dat het bij jou wel in 1 x goed zal gaan. Beterschap voor jullie allemaal!!
Ja, zit er ook nog niet op te wachten....maar die extra sterke pijnstiller mag ik denk ik niet hebben ivm borstvoeding. nah ja we zullen wel eens zien. Vandaag met Yoaz naar de ha geweest, hij hoest soms zo naar dat hij er bijna in stikt, doodeng! Hij heeft elke avond 38,5. de plasluiers stinken een uur in de wind, zijn neus zit zo ontzettend vol, dat drinken moeilijk gaat. had een vervangend arts, ze heeft even naar de longen geluisterd, en die waren brandschoon, toen kon ik weer gaan.....Was best een beetje verontwaardigd, voelde me niet serieus genomen! vroeg nog: kan het geen blaasontsteking zijn? nee dan zit zijn neus niet vol Alsof dat niet beide kan! ze heeft verder niets gedaan! geen oren gekeken niks! stond met een minuut weer buiten de deur! nou, ik heb lekker mijn stoom afgeblazen ga de oudste naar bed brengen en dan lekker tv kijken Fijn weekend!
raldaellen, wat raar dat die arts zo deed. Het is toch niet goed als een baby elke avond 38,5 graden heeft? Heeft ze daar niet over gehad? Gebruik je ook neusspray voor zijn neusje of iets anders? Jada heeft een hekel aan de neusspray. Ik mag niks in haar neusje doen. Ze schudt dan heel wild met haar hoofd van links naar rechts. Gelukkig heeft ze tot nu toe nog niks gehad. Wel afkloppen..... @all: ik ben gebeld door het ziekenhuis in Emmen dat ik bij hun stage mag lopen om werkervaring op te doen. Het zal vanaf januari kunnen voor 3 maanden op de afdeling orthopedie. Ze kunnen geen baangarantie geven ivm aankomende bezuinigingen. Maar het lijkt mij helemaal leuk!! Ik heb meteen bericht gestuurd naar mijn werkcoach om goedkeuring te vragen van het UWV zodat ik wel mijn uitkering behoud. Ik zal begin deze week wel bericht ontvangen hierover. Ik mag donderdag naar het ziekenhuis komen voor een rondleiding en gesprekje en kennismaking. Ik heb wel gezegd tegen die vrouw van het ziekenhuis dat ik dat 3 dagen per week dat wil doen. Ja, ik krijg er niets extra's voor en heb wel reiskosten er naartoe. Hopelijk kan ik met hun afspreken in het stagecontract dat ik mijn reiskosten vergoed krijg. Anders kan het helemaal niet uit. Met Jada gaat het goed. Ze rolt steeds buiten de speelmat, ze gaat alle kanten op. Zitten interesseert haar niet echt, ze duikt nog naar voren en opzij. En gaat dan gelijk op de buik verder met spelen en rollen. Fijne avond iedereen!
@Ambon Wat leuk!! Wie weet word het toch nog wat! Hopenlijk krijg je je reiskosten vergoed! Ja, voor Yoaz gebruiken wij nog zoutwater oplossing, En nee het word niet gewaardeerd Haha, hij krijst het dan uit! Hij kruipt!! Wat een mijlpaal! Haha! Wat onhandig ook ik ga hem gauw voeden en in bed leggen, fijne avond!