Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, het is wel fijn dat hij graag brood lust zodat hij nu ook de fles heeft gepakt.
    Ik geef 's morgens een 1/2 bordje pap en dat vindt ze erg lekker. Maar omdat de pap gauw afkoelt, geef ik daarna nog een 1/2 fles melk en dan heeft ze genoeg.

Wij zitten hier nu op 3 flesjes melk en een 1/2 bordje pap.
    ze gaat dus al zelf minder melk drinken.
    Eind volgende week moeten we naar het cb en wordt ze ook gezien door de arts.

Ik ben vandaag voor het eerst weer naar de sportschool geweest. Het was erg wennen, ik heb totaal geen conditie meer terwijl ik voor de zwangerschap 3 à 4 keer per week heen ging.

Sporten jullie ook nog?

2. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Haha! Dat valt dan ff tegen he! Hmm...ik moet nou weer beginnen met sporten, ik heb gewacht totdat ik stopte met de bv, aangezien de cup zo enorm groot werd.....nou even wachten tot ze weer wat gekrompen zijn :) dan weer lekker sporten....Weg met die overtollige kilo's :D moet er nog twee dus valt best mee :) :)

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik herken het. De mijne zijn gaan hangen :(. Ook is mijn lijf slap geworden dus ik moet nodig gaan fitnessen maar had er de puf en geld niet voor. Nu zag ik in de folder van de lidl dat ze fitnessballen met elastieken verkopen. Ga morgen maar ff kijken.

Leuk dat de kbs weer binnen is hè? Heb jij nog dingen nodig voor de kids? Wij hebben een fietsstoeltje met windscherm en slaaprol besteld gisteren. Zal morgen of maandag wel bezorgd worden. Mijn man gaat het zelf proberen in elkaar te zetten omdat ik zei dat de meesten het zelf kunnen doen. Ach, anders help ik hem wel.

4. raldaellen

Ja fitness is wel belachelijk duur...Heb je die spullen bij de lidl nog gehaald? Ben benieuwd of het wat is! ik denk dat ik ergens eerst maar eens een hometrainer vandaan ga vissen :) Eerst maar eens fietsen...

Is het stoeltje binnengekomen? zoja, heb je hem er al op zitten? Gelukt ;) en, al lekker gefietst? Dat is zo gezellig met een kleintje voorop!

Wij zijn gisteren met de kbs bij de primark geweest, ken je dat? Goedkoop inslaan:D Daar hou ik wel van! Ze hebben niet altijd wat leuks voor volwassen, maar voor kinderen...! Leuk! heb een pyama, twee truien, 8 t-shirts, 12 paar sokken, twee broeken voor 51! euro Dat vind ik leuk kopen!

Morgen begint school weer, en gaat het gewone leven weer van start! Morgen op school de kindertjes op luizen controleren.. :(
    Haha! Leuk hoor...Verder is Yoaz snotverkouden en werkte de luuf tussen de tenen fantastisch!

Hopenlijk laat de rest ook weer eens wat van zich horen!

5. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hoi Dames,

Sorry dat ik even niet heb gereageerd, heb wel alles meegelezen maar vaak niet de tijd genomen om wat te typen. Het zijn een beetje hectische dagen geweest tussen kerst en nieuw. Daar nog een paar familieomstandigheden bij en je bent klaar. Ook nog begrafenissen tussendoor gehad, dus ja.
    Maar eerst nog de beste wensen voor iedereen!!! Dat het een mooi jaar gaat worden waar de kleintjes alles gaan ontdekken.

@raldaellen, oh i love the primark:D hihi voor volwassenen vind ik ook erg weinig je moet er tegenaan lopen maar voor de kleintjes.....
    Wat goed dat de luuf onder de voetjes heeft geholpen!! Hopelijk is hij er snel vanaf.
    @ambon, ik sport ook niet meer, moet het echt wel gaan doen, want in plaats van de afgevallen ben ik bijgekomen door de stress en het anders eten door de ziekenhuisperiode. We hebben een crosstrainer boven staan, maar daar staat hij alleen maar:).
    Ben benieuwd naar je fietsstoeltje. Dat hebben wij nog niet, maar moet er maar eens voor gaan kijken. Als het richting voorjaar gaat.
    Ben je al begonnen met je stage? En hoe bevalt het?

@all, we komen net terug van het premature nazorg buro (CB) waar hij zijn prikjes heeft gehad. Hij was zijn groei keurig aan het inhalen en ligt net in de onderste lijn van een "normaal" kindje. Dus we zijn supertrots!! Zijn motoriek was erg goed en het rollen was een kwestie van tijd. Dat gebeurt normaal rond de 9 maanden (gecorrigeerd) en dat is hij nog niet. Vanmiddag moeten we naar Nijmegen in het ziekenhuis voor zijn aardbeienvlekjes. Een hele rit dus vanuit het zuiden.
    Het werk bevalt nog wel, ik mag andere werkzaamheden doen die minder zwaar zijn en ze laten me nu al meer doen. Een teken dat ik het goed doe. Het zijn iig inkomsten nu. Als ik zie en hoor hoeveel mensen er ontslagen worden ben ik blij dat ik een baan heb. Maakt niet uit wat.
    Ik ga weer snel ervandoor. Ik zal proberen om wat vaker te schrijven in plaats van alleen lezen:).
    Fijne dag allemaal

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, ik mag nu ook gebruik maken van het pasje van mijn man. De sportschool is nu basic fit geworden en dan kun je fitnessen voor 16,95 per maand. Voor groepslessen betaal je meer, 22,90 per maand. Maar aangezien ik met mijn conditie een groepsles niet vol kan houden ga ik 1 x in het weekend fitnessen en dan 2x met de buurvrouw buiten hardlopen. Op de loopband kon ik het al 6 minuten volhouden hihihi.

Naar welke primark ben je geweest? In Lelystad? Is die wel groot of ben je zo uitgekeken als je alleen maar babykleding nodig bent?
    Ik heb nu tot en maat 80 in de kast liggen (veel zomer/voorjaarskleding) maar ben alleen nog rompers nodig. Ze heeft nu ook al soms maat 74 aan. Het gaat erg snel met groeien vind ik.

Het fietstoeltje is zaterdag gekomen en gisteren erop gezet.
    Het ziet er nu zo uit:

Bekijk bijlage 297076

Ze heeft een rondje met mijn man gefietst en ze vond het leuk.

Zo zat ze erop:
    Bekijk bijlage 297078

7. raldaellen

Mooi! Handig zo met de slaaprol!

Wij zijn naar de primark in Zaandam geweest, er was ruime keuze babykleding en kinderkleding. De vorige keer zijn we naar Rotterdam geweest die was ook mooi groot! :) Wij hebben ons er wel even vermaakt, ook met de dameskleding, heren, wonen.

Dees Hoe was het bij de kinderarts? Hoe gaat het met de vlekjes? Hoeveel heeft hij er? Fijn dat hij weer is goedgekeurd!

Idd wel lekker dat je gewoon een baan hebt he, alles is al zo duur, en het word alleen maar duurder en duurder....Hoe staat het bij jou Ambon, met de banenjacht??

Ja!!! Weer een mijlpaal!! Hij staat!! Hij was op de grond aan het kruipen....en zag de stoel en ja hoor! Haha!
    Bekijk bijlage 297133 Bekijk bijlage 297134

8. raldaellen

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, wat super van Yoaz!! Kon hij zelf wel weer naar beneden?

Er zijn op dit moment helemaal geen vacatures. Morgen ga ik beginnen in het ziekenhuis. Ik heb er wel zin in maar ik vind het ook erg spannend. Jada is nog geen 1 dag zonder mij geweest.
    En er komt nu een hele leuke periode aan voor haar. Dan vind ik het jammer dat ik er niet altijd bij zal zijn. Maar goed, ik moet even een knop omschakelen denk ik.
    Mijn moeder zou 3 dagen oppassen maar ik vind het teveel voor haar omdat ze last heeft van haar armen en knieen. Nu breng ik Jada morgen naar een molukse kennis en donderdag naar mijn moeder.
    Op de dag dat mijn man vrij is ga ik ook stage lopen zodat hij een echte papadag heeft.

10. raldaellen

Ambon hoe is het gegaan?? Hoe vond Jada het om niet bij mama te zijn de hele dag? Was het leuk werk? Leuke collega's?

Haha, Yoaz komt wel weer naar beneden, maar niet zoals het hoort hoor, meestal valt hij om :) evenwicht verloren.

Nu is hier Djenn ziek, koorts, hoofdpijn, en keelpijn...
    Afijn we zullen hem weer eens lekker toedekken.
    Vanavond sbs6 kijken: kleine baby's, grote zorgen....
    Wel eens goed dat ze dat soort dingen uitzenden denk ik. Een baby krijgen is niet zo vanzelfsprekend! Was toen ook zo blij met babyboom, mensen krijgen dan toch een heeeeel klein beetje meer begrip ;)

Fijne dag!!

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, ja ik ben ook nieuwsgierig hoe het is bevallen? En met je kleine meid?
    Wat een leuk fietsstoeltje!! Die slaaprol is ideaal volgens mij, dat moet ik onthouden.

@raldaellen, wat een knap manneke! Super dat hij al kan staan. Zo gaat het wel echt snel he?!
    Bij de kinderarts was alles goed, hij was super tevreden! Hij gaf aan dat we nog 3 maanden door moeten gaan met medicijn en dan mogen afbouwen. Hij heeft 2 grote aardbeienvlekken en meerdere kleintjes, gelukkig zijn ze nu al allemaal af aan het nemen.

Hier ga ik vanavond ook kijken naar SBS6, ik weet alleen niet of ik het droog houd. Het zal zo herkenbaar zijn!! Ik vind het ook super dat ze dit uitzenden, zo worden mensen bekend met wat er allemaal gebeurd op de nicu. En ook dat een kindje wat te vroeg geboren is heel wat zorgen met zich meebrengt!!

Verder is alles rustig. Ben druk op het werk en thuis met mijn eigen bedrijfje... Zie af en toe door de bomen het bos niet meer, maar goed alles voor een goed doel zullen we maar zeggen.

fijne avond!!

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1612 ambonmanise, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
    raldaellen, beterschap met Djenn. Is niet leuk als ze achter elkaar ziek zijn.

dees, mooi dat de vlekjes al minder worden. Worden dit later
    moedervlekjes of zullen ze helemaal verdwijnen?

hier hebben wij het fietsstoeltje en de rest vandaan:
    Startpagina / Fietsstoeltje / Gmg Fietsstoeltje / Gmg Yepp Fietsstoeltje / Gmg Yepp Mini Fietsstoeltje / GMG voorzitje Yepp Mini zwart

windscherm
    Startpagina / Fietsstoeltje / Gmg Fietsstoeltje / Gmg Yepp Fietsstoeltje / Gmg Yepp Mini Fietsstoeltje / GMG Windscherm Yepp

slaaprol
    Startpagina / Fietsstoeltje / Gmg Fietsstoeltje / Gmg Yepp Fietsstoeltje / Gmg Slaaprol / GMG slaaprol Yepp Nijntje

Ik heb het programma niet gezien. Was druk met campingbedje en box naar mijn moeder brengen en thuis de tassen klaarmaken en alvast brood smeren voor vandaag.

Dinsdag heeft ze alleen 's middags gehuild maar vandaag ging het al mis toen ik de deur uit ging. Ze wou geen pap, geen fles, niet knuffelen of getroost worden door oma. Ze heeft van 7 tot 10 uur gehuild. Mijn moeder werd toen wel wanhopig en belde mij op. Ze heeft mij op de speaker gezet zodat ik even wat kon zeggen tegen Jada. Ze werd toen wel rustiger. Ze heeft 's middags goed geslapen en mijn moeder ook. Die was ook uitgeput. Ze weet nu pas echt hoe ik mij gevoeld moet hebben toen in het begin zo veel huilde.
    Toen ik mijn meisje kwam ophalen zat ze rustig bij mijn moeder op schoot samen tv te kijken. Hopelijk gaat het volgende week beter want dan ga ik echt 3 dagen werken op ma, di en do.

Het werk is heel leuk, jammer dat het een stage is. Maar ze hebben hier een interne uitzendbureau waar ik mij straks kan inschrijven voor de secretaressepool. Als ze dan plek hebben kan ik gelijk aan de slag. Ik moet alleen het programma xcare nog goed onder de knie krijgen. Dat programma heb je overal voor nodig. De collega's zijn erg leuk, spontaan en hulpvaardig.
    's morgens bereiden we het spreekuur voor de volgende werkdag voor en 's middags heb ik bij de balie van de poli gezeten. Ik heb dinsdag wel 100 mensen gezien van 13-16 uur. Wat was het druk!!
    Vanmiddag viel het wel mee, ongeveer de helft.

Morgenvroeg moeten we naar Meppel om het hoofdje van Jada op te meten. Ik ben benieuwd naar de score en wat ze van deze tussentijdse metingsuitslag zullen zeggen.

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    update: uitslag van de meting is heel goed. Ze is van 96% naar 90% gegaan. Ze is dus eigenlijk al klaar. Maar ze vinden haar nog een beetje te jong om al te stoppen. Nu dus een maand doordragen ter bescherming voor terugval. Volgende maand kijken we dus weer.

Goed nieuws hè?
    misschien al voordat ze 1 jaar is stoppen??? :)

14. raldaellen

@dees Wat vond je van de uitzending? Ik vond het mooi om te zien! Mijn man vond het jammer dat er geen vaders aan het woord kwamen. Tevens goed dat ze ook lieten zien dat te laat geboren ook enig risico met zich mee brengt. volgende week kijk ik weer :)

@Ambon fijn dat het goed bevalt! Hopenlijk heeft het interne bureau gauw wat vastigheid voor je! Sta je op een bepaalde afdeling of gewoon algemeen? In welk ziekenhuis?
    Wat fijn dat Jada zo goed gaat! Zou fijn zijn als ze er voor dat ze 1 jaar word er weer vanaf!

@all Djenn is weer beter, gelukkig! Daar worden ze niet gezelliger van als ze ziek zijn :D. Yoaz weigert voor de verandering de fles...iemand tips en trucs voor het drinken van de fles?

Vanmiddag gaan we aan de knutsel, had een schilderij gezien gemaakt van allemaal kleine blokjes geverft papier en dat op een canvas. Gaan we dat doen mama?? Tuurlijk...!
    We gaan maar weer eens creatief bezig vanmiddag!

Nu maar eens aan de koffie! Fijn weekend dames!

15. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @Raldaellen, de uitzending was een enorme flashback. Pfff zo hebben wij ook gezeten. Iedere dag die onzekerheid. Het positieve nieuws proberen te koesteren....Vond het wel heftig. En vond het zeker super dat alles aan het woord kwam, niet alleen kindjes die te vroeg worden geboren maar ook te laat of met medische achtergrond. Toevallig dat ik een meid ken die in de tijd van de opnames ook op de NICU was en zei gaf al aan dat de papa's wel aan het woord komen, maar deze zijn meestal in de avonduren daar. Haar kindje is met 28 weken geboren en na 2 dagen overleden.

@Ambon, super dat het je zo goed bevalt!! Hopelijk hebben ze snel een baan voor je via het interne buro. Lief dat je hulpvaardige collega's heb, ook niet geheel onbelangrijk.

@all, wij mogen stoppen met de medicatie als milan 1 jaar gecorrigeerd is. Dan mogen we het gaan afbouwen!! Eindelijk! HEt is toch wel rotzooi wat er in zo'n lijfje moet. Hopelijk zijn de vlekken dan nog minder.
    Hij begint steeds meer te ontdekken. Eindelijk heeft hij zijn voetjes ontdekt en zit hij te kreunen en te steunen om ze beet te pakken.
    De dokter gaf trouwens aan dat hij wat minder energie hier voor heeft. Doordat hij door de medicijnen een lage bloeddruk heeft is hij erg snel moe. Dus ik ben benieuwd als hij dadelijk mag stoppen met de medicijnen.
    een heel mooi weekend allemaal. We gaan lekker naar buiten wandelen in het zonnetje.

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1616 ambonmanise, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
    raldaellen, is het knutselwerk mooi geworden?

Ik zit op de afdeling orthopedie in Emmen. Voor mensen met klachten aan knie, schouder, heupen, elleboog, voeten, handen, enz. Heel divers.

Wat doe je nu als hij de fles weigert? Geef je het later weer? Heb je het al eens koud geprobeerd? Een andere speen op de fles? Ik heb hier geen flesweigeraarstster. Hier eet ze al 2 dagen geen fruit en brood. Gisterenavond heeft ze gehuild van 21 - 24 uur. Erg hangerig en weinig energie. Vanmorgen was haar temp. 37,7, vanmiddag 38,4. Ze wou niet eten, niet spelen. Alleen maar bij ons zitten en vastgehouden worden. Vanavond een zetpil gegeven en toen kreeg ze wat meer energie, ze begon te lachen en praten. We hebben de helm afgedaan omdat ze boven de 38 graden had en ze moet eerst de warmte kwijt kunnen. Ik vermoed dat de tandjes eraan komen (hele dikke bobbels onderin). Maar hoe lang duurt dat nog?
    En de griep gaat ook rond. Misschien heeft ze van beiden wel last?

dees, lekker gewandeld buiten? Ik vond het erg koud!!

Ik hoop ook inderdaad dat ik aan de slag kan in het ziekenhuis. Desnoods ergens anders, maakt mij niet uit. Ik heb in ieder geval recente werkervaring opgedaan.

Wat fijn dat jullie goed nieuws hebben gekregen wbt de medicatie.
    Het kan inderdaad een grote invloed hebben gehad op de ontwikkeling. Het komt vanzelf wel goed.

Wij waren ook erg blij met de uitslag gisteren. Het is dat ze haar nog iets te jong vinden om nu te stoppen. Maar wie weet wat ze volgende maand zullen zeggen hè?

17. raldaellen

@Dees wat fijn dat je met de medicatie mag stoppen!! Heerlijk! Kreeg hij alleen wat voor de vlekjes of ook nog wat anders?

Ja, het knutselwerk is leuk geworden! Het was nog best veel werk...Maar wel gezellig!

Is Jada verder nog ziek geworden? of is het bij dit gebleven?

Ja, we proberen de melk koud, met een beetje diksap, andere fles, lepelend, pfff....Hopeloos!! Hoewel hij nou de ochtendpap wel opmaakt. smiddags wil hij niks, alleen brood. en diksap. s'avonds gaat uiteindelijk met een beetje geluk er 50cc in...met als gevolg dat hij dus weer s'nachts komt...

Wij hebben donderdag medicatiegesprek voor de oudste...ik ben benieuw. Op het moment hebben ze de cito op school, dus best spannend al. hij telt nog niet zo mee als die van groep 8 maar toch...wel spannend! Er word dan ook gekeken of ze door kunnen naar de volgende klas.

fijne avond!

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen, ik heb haar een zetpil gegeven en na een half uur werd ze weer wat levendiger. Ze wou een beetje spelen en had weer wat brabbels.
    Zondag ging het al een stuk beter. Ik voel nu ook een scherp randje onderin waar haar tandje zal komen. Dan zal hij nu wel gauw komen denk je niet?

19. raldaellen

Dat zal niet lang meer duren nee!! Weer een mijlpaal!

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ze kan sinds vorige week ook van zitten naar op de knietjes zitten. Ze wil ook steeds staan. Als ze het dan niet meer houdt en op haar kont valt wordt ze boos. Dan wil ze weer opnieuw staan.
    Ze kruipt niet, ze kan wel in de kruiphouding. Zal het laminaat hier te glad voor haar zijn?
    Mijn oma heeft vloerbedekking en daar probeert ze wel te gaan kruipen.
    Hoe ging dit bij jullie?

Raldaellen, spannend donderdag.

Deel Deze Pagina