Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

slik......vandaag kreeg mijn man te horen dat hij per 1 februari op zoek kan naar ander werk.... niet omdat hij het zo slecht doet of onaardig is...nee lang leve de crisis. Afijn ww weer aangevraagd, en hopen op gauw een nieuwe baan!

2. raldaellen

Laminaat is vaak toch te glad voor baby,tjes. Zo heel af en toe klimt yoaz op zijn knieen en zet dan een paar "passen" vooruit maar vind het dan te glad en gaat weer tijgeren :)

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, wat sneu voor je man. Dit is de 2e x dat jullie in onzekerheid zitten. Ik hoop voor je dat hij gauw werk kan vinden.

Dus het kan wel aan de vloer liggen. Is het erg als baby's niet gaan kruipen en het bij tijgeren houden? Mijn moeder zei dat ik vroeger ook alleen getijgerd heb. In bed en in de box staat ze wel steeds in de kruiphouding.

Succes morgen bij het medicatiegesprek. Hoe vindt hij de toetsen op school?

Morgen weer een dag in het ziekenhuis en vrijdag controle bij het cb. Ik ben erg benieuwd hoeveel Jada weegt en hoelang ze is.
    Moeten jullie ook binnenkort heen?

4. raldaellen

Ja, wij moeten 30 januari weer naar het cb heen. ik ben ook benieuwd hoe Yoaz het nu doet op de fles, ik mis de bv wel een klein beetje...mocht er ooit nog een kindje komen dan zeker weer bv hoop ik.. :)

Dat kruipen kan echt aan de vloer liggen. ik weet niet of dat een probleem is, het lijkt mij niet hoor. maar over het algemeen komt het echt wel. uitzonderingen daar gelaten :D

Djenn vind de toetsen zoals hij zegt: "zo simpel!" Haha! Maar ondertussen is het maar wat spannend, ik ben benieuwd volgende week gesprek met de juf dan zal ik het wel horen.

Vanmorgen medicatie gesprek gehad, ik was eigenlijk wel positef,
    Wij (man, Djenn en ik) Hebben besloten dat hij er toch mee gaat starten...Slik....Nouja we zullen zien. Het doet toch wat met je als je kind zegt dat hij zo druk is in zijn hoofd, en dat hij zo moe word van zich zelf. Dan is het tijd om je negatieve houding tegenover medicatie te laten varen en er maar aan te geloven..volgende week zaterdag mag hij er mee beginnen, en word hij wekelijks in de gaten gehouden. De bijwerkingen waren lang zo heftig niet als dat men doet voorkomen, en de vooroordelen die er over zijn, zijn ook niet waar, pak van mijn hart. toch blijf ik sceptisch.

Goed ik laat het nog eens even op mij inwerken!
    Fijne avond..!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1625 ambonmanise, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    raldaellen, wat heb je eigenlijk gedaan met die stamcel of eicel? Jullie hadden toen toch de vraag gekregen of je het wou bewaren/invriezen? Hebben jullie al een besluit genomen?

Ik denk ook dat het niet leuk is als je kind continue aan de medicatie moet maar als hij daar rustiger van wordt en het verder geen gevolgen heeft voor zijn lichaam? Ik zou het wel proberen voor een tijdje om te kijken of het helpt.

@all: wij zijn vanmorgen naar het cb geweest. Mijn meisje is alweer 7 kilo en 70cm. 500gram en 5cm erbij in 2 maanden. Die vrouw bij het cb vond haar een poppetje omdat ze zo fijntjes gebouwd is.
    Omdat ze brood nog niet erg lekker vindt (eet maar een paar hapjes) moet ik haar nu pap geven tussen de middag zodat haar buik wat meer gevuld is. Want avondeten en fruit eet ze ook maar een paar hapjes. Ze is gewoon geen grote eter.

Voor het kruipen leg ik haar nu op het kleed bij de salontafel om te oefenen. Voor zolang ze daarop blijft liggen hahaha.
    Ze gaat nu van zitten naar op de knietjes. En als ze in de kruiphouding zit en iets doorgaat naar achteren dan gaat ze ook zitten. Ze klapt ook met haar handjes en zegt de hele tijd tatatata, papapa, mamama, dadada.
    Ze heeft al veel geleerd de afgelopen week. Het gaat ineens erg hard!

Ik zal even foto's van deze week laten zien:

Bekijk bijlage 299694

Bekijk bijlage 299695

6. raldaellen

Ja, wij hebben idd de vraag gekregen wat we met de embryo's wouden, het is geen eicel meer, maar twee embryo's liggen in de vriezer in zwolle, we houden ze voorlopig daar. We willen wel een derde kindje maar we willen nog even wachten.

Die medicatie heeft geen gevolgen voor latere leeftijd of wat dan ook. de bijwerkingen die hij kan krijgen zijn: verminderde eetlust, of slecht slapen. Die zijn beide gauw te ontdekken en wat aan te veranderen.

Wat is je meisje al weer lekker gegroeid zeg! En wat gaat dat dan hard in ene he! ineens kunnen ze handjes klappen, geluiden nabootsen enz.

7. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @raldaellen, jee wat een onzekerheid weer met je mans baan. Hoop dat hij snel wat vindt.
    En wat de medicatie betreft...zeker niet leuk maar als het helpt even aanzien toch? Gelukkig dat er erg weinig complicaties zijn. En er geen gevolgen zijn voor latere leeftijd.

@ambon, je meisje groeit hard en wat gaat het snel. haha die mat is herkenbaar. Milan rolt sinds vorige week eindelijk naar zijn buik en dat gaat maar op en neer. Dus een speelmat is hier ook al te klein.

@all, wij mogen 7 april weer terug naar het CB. Het is het premature nazorg buro dus hebben ook gelijk de fysio en de kinderarts erbij. Dan ook weer tijd voor de inentingen:(.
    Afgelopen donderdag zijn we voor zijn prematuriteit weer voor controle bij de oogarts geweest. Zij had niet zo'n leuk nieuws. Milan is verziend. Aan 1 oogje heeft hij +4.50 en het ander +2.50. Zij vond hem nu nog erg jong voor een brilletje en wilt over een half jaar kijken hoe of wat. Vind het wel zielig en moest wel even slikken toen ik het hoorde. Hij heeft al zoveel meegemaakt. Maar ja als dit alles is toch? We laten het maar op ons afkomen.
    Heb me vanmiddag eens op marktplaats begeven voor fietsstoeltje, traphekjes etc. Maar zag nu bij de Lidl komende week leuke aanbieding staan voor traphekjes en andere veiligheidsdingen voor baby's/dreumessen.
    Heb zijn uitnodigingen voor zijn 1e verjaardag al gemaakt. Dat is al over 3 weken:). En heb gelijk al de fondant gehaald voor een taart te maken van Nijntje. haha en nu nog een kroon....

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, hoelang mogen die embryo's daar nog bewaard worden? Moet je er nu ook voor betalen?

Ja, erg leuk die ontwikkelingen. Ze begint nu ook met zwaaien. En de teletubbies vindt ze leuk om te zien. Vooral die baby in die zon. Vast omdat die lacht.

dees, wat moeten jullie dan lang wachten tot jullie naar het cb moeten. Of ben je pas geleden nog geweest?
    Wat sneu van zijn oogjes. Komt dat vaker voor bij prematuren?
    Hopelijk heeft hij er nog niet veel last van.

Ik zag ook in het krantje van de Lidl dat ze traphekjes verkopen. Maar dat zijn klemhekjes en zijn te klein voor hier in huis. Wij moeten er 1 van 106 cm hebben. Met al die verlengstukken erbij zijn wij dan erg duur uit.

Wat snel zeg dat Milan over 3 weken alweer 1 jaar wordt!!
    Verheug je je op zijn verjaardag? Waar heb jij die uitnodigingen voor zijn verjaardag gemaakt? Ik ben bezig met een kaartje op fotokaarten.nl en kaartje2go.nl. Wij gaan het best groots vieren. Ongeveer 40 mensen. Omdat dat niet bij ons in huis pas hebben wij gisteren een zaaltje gereserveerd en nu ben ik dus bezig met de uitnodigingen te maken. Dan nog versieringen kopen. Molukse hapjes bestellen. Taart laat ik door mijn man maken.
    Ik heb er zo'n zin in!! Een leuk projectje voor de komende 2 maanden (die dan nog sneller voorbij zullen gaan!!!!)

Heb je al een cadeau voor zijn verjaardag? Wij geven Jada deze:
    Smart Trike Candy 3 in 1 Roze 583567.

9. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, oh wij zijn pas geweest. 7 januari geloof ik, vandaar.
    Ja bij prematuurtjes komt het vaker voor, alleen dan wel een netvliesafwijking. Eigenlijk niet verziendheid. We zullen zien, ik wil vragen of ene vriendin van mijn zusje (=opticien) een oogmeting wilt doen, kijken wat hun zeggen.
    Ja ik verheug me enorm op zijn 1e speciale verjaardag!! Ik heb ook uitnodigingen laten maken via myphotofun. Daar maak ik alles met foto's.Wij zijn geloof ik met zo'n 20 personen.
    Ja het kado is al besteld: Vtech Toet Toet Auto Garage 578597
    Ik had het volgende op de uitnodiging staan:
    Vorig jaar was ik groot nieuws,
    mag ik dat dit jaar weer zijn?
    Op 12 februari mag ik knoeien met mijn 1e stukje taart,
    komen jullie ook kijken naar mijn slagroombaard.
    Vanaf 15.00uur kun je komen,
    maar om 20.00uur gaan wij lekker dromen.

Tussendoor zal ik wel nog even slapen,
    anders zit ik op mijn eigen feestje te gapen.

Leuk he zo'n verjaardag!!
    Oh heb het fietsstoeltje ook besteld. Een polisport bilby. Een stoeltje voor achterop hebben we al gekregen van mijn moeder. Althans deze vond ik op onze zolder :). (mam legde er altijd vanalles neer, vandaar dat ik nu veel dingen vindt haha)

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, een mooi cadeau voor Milan en wat een leuk gedichtje!!

kun je ook een leuke korte tekst bedenken voor mij? Ik zet nl. een link van lijstje.nl op de uitnodiging zodat mensen daarop kunnen zien wat wij graag voor Jada zouden willen hebben.

Ik heb nu iets geschreven als:
    Om jou te helpen met een cadeau voor mij hebben mijn papa en mama al wat voor mij uitgezocht op lijstje.nl.

Ik ken dat merk niet van het fietsstoeltje. Heb je hem via internet gevonden? Wel handig dat je er al één voor achterop hebt.

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Ambon, zoiets als:
    een nieuw tijdperk breekt er voor mij aan,
    vanaf ... zal ik als dreumes door het leven gaan.
    er staat 1 kaarsje voor mij op de taart,
    komen jullie ook kijken naar mijn slagroombaard?
    Kadootjes krijgen vindt ik natuurlijk hartstikke fijn,
    maar het belangrijkste is dat jullie allemaal op mijn feestje zijn.
    En mocht je mij toch wat willen schenken,
    dan vind je hier...Lijstje.nl - Home.... hetgeen waar ik nu aan kan denken.
    Laatste zin kan ook:
    Mocht je toch een kadootje willen kopen,
    dan doe je op mijn ..www.lijstje.nl... je inkopen.

Het stoeltje had ik idd via internet gevonden. Ook een van de bekende merken. Ben erg benieuwd. Van mij mag het goed weer worden zodat we kunnen gaan fietsen!!

12. raldaellen

Leuke voorbereidingen he! @dees wat ben jij goed in die stukjes maken zeg! Doe je dat vaker? Je bent vast goed in de sinterklaasgedichten!

Wij hebben ook een polisportzitje, ik vond die prima, niet zo duur, en mooi van vorm, en lekker stevig.

Vandaag de laatste zwemles voor A gehad nu mag hij zaterdag afzwemmen! Zo trots op mijn grote vent!! vanavond nog even op school eweest voor de informatie over de nieuwe school, die ze gaan bouwen. was wel interresant. er komt straks ook een peuterspeelzaal in, een dagverblijf, en een naschoolse opvang.
    Handig zo alles in een.

Yoaz doet het prima op het feit na dat hij nog geen melk wil....eigenwijsje! dan maar pap.. maarja, dan eet hij weer geen brood...moeilijk hoor!! Wat is wijsheid!

@ambon, die embryo's mogen een jaar gratis liggen, daarna moet je ervoor betalen.

@dees was vast even slikken als je hoort dat je kindje minder ziet! ik ben benieuwd wat die vriendin zegt!

Brrr ik ga nog gauw een koppie thee drinken en dan gauw naar bed, tis zo koud!!!

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, dank je wel voor het bedenken. Wat doe je dat goed!

dat fietstoeltje is inderdaad niet zo duur. Maar ik wou geen fietsstoeltje waar een kussen in moet. Stel je voor dat je ergens heen gaat en het gaat regenen dan wordt die nat en het duurt wel even voordat hij droog is. Met de GmG Yepp heb ik niet, die zit volgens iedereen al comfortabel genoeg zonder een kussentje.

raldaellen, wat spannend zeg!! Afzwemmen is heel erg leuk.
    Krijgt hij ook een cadeautje als hij slaagt?

Is dat de school waar Djenn al heen gaat? Dan kan Yoaz daar naar de psz toe, handig hoor.

Jada drinkt alle flesjes leeg en gisteren heb ik haar weer wat brood gegeven. Ik blijf het proberen. Anders moet ik haar pap geven van het cb.

Ik heb Jada gisteren voor het eerst in de slee gezet. Ze moest wel even wennen zo laag op de grond. Later lachte ze wel.

Gisterenavond heeft ze overgegeven en nu hoest ze steeds en er zit slijm vast want ze stikt er soms in. Wat gebruiken jullie hiervoor? Ik ga Tustikind ophalen van VSM.
    Maar mag je ook wel tijmsiroop gebruiken voor baby's?

Vanmiddag naar mijn zus en haar kids toe. De slee nemen we mee in de auto.

14. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @raldaellen, ja haha iedereen baalde altijd met sinterklaas als ze de lengte van de gedichten zagen:) ze wisten dan gelijk wie hun had.
    Vindt het erg leuk om te doen!
    Ben ook benieuwd wat ze zal zeggen. Althans hoop dat hun ook een oogmeting kunnen doen.
    Spannend zeg voor Djenn, alvast heel veel succes zaterdag. duimpjes draaien!
    Ideaal alles onder 1 dak, wou dat we dat hier hadden.

@ambon, graag gedaan. Wij hebben voor Milan ook tusikind. Helpt goed vond ik. Maar ik moet zeggen dat hij weinig ziek is.
    Oh wat leuk in de slee. hier heeft hij ook zijn oogjes uitgekeken, eerst bang en erna was het kraaien.

Het stoeltje is al binnen! Dat was snel. Ziet er erg mooi en stevig uit. Morgen eens proberen te bevestigen. Kijken of me dat lukt.
    Morgen eerst naar de lidl en morgenmiddag mag ik weer naar een medium. Kan niet wachten! Heb zoveel vragen.
    Fijne avond, ga zo met een kopje thee naar kleine baby's,grote zorgen kijken....met een doos tissues naast me:(

15. raldaellen

En Dees? Gelukt met het stoeltje? Ben benieuwd wat hij er straks van vind! Hoe was het bij het Medium?

Benook erg blij met de dagopvang en pz bij de school in. Heel erg makkelijk! Dat was 7 jaar terug nog niet zo maar nu wel ! Het is idd de school waar Djenn al op zit.

Wij gebruiken niets voor vastzittend slijm, Ik heb altijd het idee, dat tegen de tijd dat dat werkt, dat het zowiezo al over is. wel gebruik ik dan een neusspray.

Ik heb wel een kussentje in de stoel, maar die haal ik eruit, als het regent en stop ik in mijn fietstas, die is waterdicht.

Morgen afzwemmen!! Wat een mijlpaal!! fijn weekend!

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1636 ambonmanise, 25 jan 2013
    Laatst bewerkt: 25 jan 2013
    raldaellen, succes morgen bij het afzwemmen! Het komt vast goed.

dees, hoe was het bij het medium? Ben je weer wat te weten gekomen?

Hier hebben wij vanmiddag flink voorraad ingeslagen bij de Lidl omdat die vanaf morgen 6 weken lang dicht gaat omdat er een bake off in komt.

Morgen gaan we winkelen in Enschede, daarna misschien nog naar Ikea in Hengelo en dan 's avonds slapen we in een hotel in de buurt. Dat is nog van de Kruidvatactie. Daar kon je toen voor 10 euro per persoon een nachtje reserveren in een Fletcherhotel naar keuze. Aangezien wij in Enschede ons altijd goed kunnen vermaken gaan wij hier naartoe. Wij gaan op zoek naar versieringen voor Jada haar 1st birthday!!

Ook al is Jada nog snipverkouden, wij gaan ons wel vermaken. Ik heb er zin in!

Fijn weekend allemaal!!

17. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @raldaellen, nee heb het fietsstoeltje er nog niet op zitten. Had donderdag traphekjes gekocht en heb me daar mee geamuseerd.:D
    en hoe was het bij het afzwemmen gegaan??

@ambon, oh gezellig!! Heel veel plezier!! Ik heb ook al gekeken voor versieringen maar vindt nog niks. Heb wel zijn carnavalspakje vandaag gehaald. Hij wordt een klein draakje, wel leuk. Hij is geboren in het jaar van de draak en dat wordt hij nu. Hij is carnavalsdinsdag jarig!!

@all, bij het medium was het super. Zo'n fijn gevoel. Mijn vragen zijn beantwoord en dat vind ik super. Het geeft een soort van rust. En de bevestiging van mam dat wij het super doen:).
    Verder kan ik niet veel, mijn nek zit helemaal vast en kan me nauwelijks bewegen. Dus het wordt niet veel doen. Vanavond gaan we weer ouderwets met zijn 2-tjes naar de film. Heb er zin in!!
    Fijn weekend allemaal!!

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, leuk een drakenpakje. Houdt hij dat de hele dag aan?

wij hebben fijn gewinkeld. Hebben bij de Blokker 10 roze en witte ballonnen in hartvorm gevonden.
    Bij de Hema vrolijke slingers, roze plastic bekers, roze gebaksbordjes en vorkjes en bakjes gehaald.

Een kameraad van een collega van mijn man gaat de taart maken met een meptaartje voor Jada.
    Mijn moeder gaat schalen met hapjes maken plus salade en ze wil de catering ook doen.
    Leuk hoor die voorbereidingen.
    Hoe ver ben jij Dees?

Raldaellen, hoe ging het afzwemmen?

19. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, haha ik hoop dat hij het wil aanhouden;). Zag erop staan dat het eigenlijk vanaf 3jaar is. Maar ik vond hem wel handig omdat ik hem gewoon over zijn jasje kan aantrekken.
    Oh dan ben je al aardig op weg!! Ik heb van mijn schoonmoeder een hoop ballonnen gekregen. Slingers hadden we al. Wel een leuk idee van die bordjes. Je hebt me op een idee gebracht!
    Heb het bakgerei in de keuken staan dus volgende week gaan we hem maken de taart. Omdat het carnaval is maken we zuurvlees met wat broodjes...dat is een traditie. Alleen voor mij maak ik wat anders want eet geen vlees.

20. raldaellen

Zozo! Allemaal druk met de voorbereidingen! @Dees het is al bijna zover! Wat gaat de tijd dan snel he!

@ambon genoten in Enschede? Leuke stad he! Is hier vlak bij, dus kom er ook nog wel eens :) Leuke winkelstad!

Hier is het zwemdiploma behaald!! Eindelijk!! Wat zijn we trots!!
    druk weekend gehad, met afzwemmen, kadootje uitzoeken, schaatsen enz.! Leuk hoor!

Woensdag met Yoaz naar het cb ben benieuwd! eindelijk is de sneeuw weer weg, dus kunnen we weer fietsen. Vanavond de kinderen voetbaltraining geven... :S Haha, manlief kon niet en die heeft mij zo gek gekregen.....wat heb ik gedaan....

Afijn, Fijne avond!!

Deel Deze Pagina