Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, ik vind Enschede erg leuk om te winkelen. Toen ik in Hengelo op school zat woonde ik tijdelijk bij een gezin in *Overdinkel en moest dus elke dag met de bus naar Enschede en dan met de trein naar Hengelo.
    Als ik dan in Enschede ben is het als ik even terug in de tijd ben. Alleen het centrum is heel mooi geworden na die grote bouwput van 13 jaar geleden.
    En wat voor cadeautje heeft Djenn gehad voor het afzwemmen? Zijn coole kapsel??? Gaaf hoor!!

Als het deze week goed weer is (lees droog en niet te koud) wil ik ook een stukje proberen te fietsen met Jada.

Ik heb het idee dat Jada het kruipen niet verder gaat oefenen. Ze wil nu steeds van buikligging naar zitten en weer terug.
    Maar misschien komt het nog wel.
    Vandaag ging het goed bij mijn moeder. Ze heeft maar heel even gehuild toen ik wegging naar mijn stage. Ik heb een leuke dag gehad.

En jullie? Hoe gaat het met de kids en jullie werk?

3. raldaellen

Nee hij heeft een skylander gekregen :) Naar de kapper moest hij al.

Yoaz vind het alleen erg alls ik wegga en hij thuis blijft, en hij ziet dat ik wegga, dan is het wel even brullen, maar verder eigenlijk niet. Hij begint ook steeds meer op zijn knietjes te kruipen, zo af en toe stapt hij voorzichtig langs de rand van de tafel, maar dat vind hij nog wel eng!

Fijne dag! ik ga gauw boodschappen doen! en dan naar zwemles voor B!

4. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @raldaellen, en hoe was de training gegaan? hihi
    Wat een stoer kapsel zeg! En gefeliciteerd met het zwemdiploma!!
    En wat gaat yoaz snel!!
    De dagen vliegen voorbij. Nog 1 1/2 week zoiets....kan het nauwelijks bevatten dat het zo snel om is gegaan!

@ambon, ik hoop ook dat het droog wordt maar het ziet er niet naar uit:(. Dan maar koud, maar geen regen..

Milan tijgert! Het duurt misschien allemaal wat langer bij hem, maar wij zijn supertrots. Het zijn wel maar kleine stukjes en hij begint ook echt boos te worden als hij niet vooruit komt, maar hij doet het. Morgen heb ik vrij en dan ga ik lekker met hem oefenen. Er ging een gevoel van trots door mijn lijf toen ik hem zo bezig zag..
    Verder heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn contract verlengd wordt met 1 jaar! Dus weer een gerust gevoel. Wilde eerst naar andere baan die me aangeboden was. Maar daar krijg ik onregelmatige werktijden en is verder weg van huis. Ook de auto kwijt komen is een ramp. Met openbaar vervoer is daar geen optie, ja of ik ben 1 1/2 uur onderweg:(.
    Dus ik blijf lekker op mijn plekje nu. Mag blij zijn dat ik een baan heb. Ze gaan wel uitbreiden met een soort van leslokaal voor workshops. Ik heb aangegeven dat me dit heel leuk lijkt. We zien wel.
    Sorry ben weer teveel aan het typen:)
    Slaap lekker!!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, wat goed van Yoaz dat hij al stapjes doet langs de tafel!! Wat gaat dat snel.

dees, geweldig dat je contract verlengd is met een jaar. Dan heb je tenminste werk voor een jaar.
    Ik ben vandaag gebeld door het poolbureau van het ziekenhuis. Ze hebben op dit moment voldoende medisch secretaresses, dus ze kan nog niet veel voor mij betekenen. Ik hoop dat ik nog in een ander ziekenhuis kan komen. Ik wil toch wel graag werken in mijn eigen vakgebied en niet in de productie ofzo.

Woensdagmiddag en vanmiddag heb ik voor de kids van mijn zus gezorgd. Zij heeft longontsteking en heeft er veel last van. Het was best pittig ipv voor 1 nu 3 kids te verzorgen. Maar het ging heel goed. Ook wel fijn dat Jada nu lekker kan spelen met haar nichtjes. Ze heeft zich goed vermaakt.

6. raldaellen

Woehoe! Ze hebben mijn man weer aangenomen, alleen nu in meppel ipv zwolle, nouja die 15 minuutjes verder doen het hem ook niet :D:D helemaal blij het weekend in!!

@Dees wat goed! gefeliciteerd!! Wat voor een soort workshopes gaan ze geven?
    Milan is toch ook best vlot? Als je naar de leeftijd kijkt,vind ik het wel normaal hoor! tijgeren met gecorrigeerd ongeveer 9 maand is best netjes!

@Ambon wat vervelend voor je zus! Hoe oud zijn haar kinderen? Best pittig zo in ene he! Wel gezellig ;)

Fijn weekend allemaal!!

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Raldaellen, wat super voor jullie!!!

De kids van mijn zus zijn 5 jaar en 17 maanden.
    Jada heeft er van genoten om samen met hun te spelen en samen eten.

8. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @raldaellen, dat is goed nieuws om te horen!! Die reistijd maakt dan niks uit, als je maar werk hebt. Super!
    Ik werk in een groothandel voor hobbymaterialen. Alles wat je je maar kan bedenken om te maken verkopen we aan hobbywinkels in Nederland en de rest van de wereld. Hier gaan ze dus ook workshops in doen zoals bijv. Aluminium wire, powertex etc. Kijk maar eens op google.
    Ik denk dat Milan toch wel wat later is over het algemeen. Zitten kan hij nog niet alleen. Zich optrekken om te gaan zitten lukt nog helemaal niet. En staan ook niet. Nu blijft hij maar rollen en probeert hij vooruit te komen.

@ambon, oh jee dat zijn er dan wel veel in 1 keer. Maar wel gezellig. Heel veel beterschap aan je zus. Dat is niet leuk zo'n longontsteking.

Ik heb sinds kort op facebook een pagina ontdekt. De weggeefhoek, per regio, hier ben ik al vanalles op kwijt geraakt qua spullen. Ik krijg het op marktplaats niet verkocht en hier ligt het maar om uiteindelijk op de stort te belanden. Dus kan ik heir mensen blij mee maken. Wij hebben met zijn dopen van die foampuzzelmatten gekregen. Ideaal nu hij aan het rollen is. Ik wilde er graag meer dus op deze site een oproep geplaatst. Gisteren mocht ik er 20stuks gaan ophalen. Gratis en voor niks! Dat is nog eens leuk shoppen...

Komend week de voorbereiding voor Milans verjaardag. Het gaat ineens heel snel:(. Kan het nauwelijks geloven.
    Oh en ik heb zijn 1e pakje ingelijst...

Bijgevoegde bestanden:

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Dees, die weggeefhoek ken ik wel maar ik doe er zelf niks mee. Ik heb geen spullen om te verkopen of weg te geven. Maar het kan een goede uitkomst zijn voor mensen.

Leuk dat ingelijste pakje van Milan. Ik heb voor Jada een bewaardoos gemaakt waar haar 1e pakje, mutsje, geboortekaartje, kerstkaartje, fotoalbums, felicitatiekaartjes inzitten. Ik hoop dat ze het later leuk zal vinden.

Die ontwikkeling komt vanzelf wel hoor. Niet te druk om maken. Jada ging heel lang rollen, daarna heel lang tijgeren. Ze willen het goed onder de knie hebben denk ik. Nu is ze de hele dag bezig met tijgeren en gaan zitten. Af en toe gaat ze op de knietjes, maar liever zitten en dan in de handjes klappen.

Het oppassen ging best goed doordat Jada zich ook goed kon vermaken met haar nichtjes. Ze vroeg nu niet zoveel aandacht als dat ze alleen thuis is met mij.
    Hieronder zie je een foto van vrijdag toen ik bezig was met eten koken. Ik had Jada en haar nichtje voor de tv gezet zodat ik tijd had om te koken en de tafel te dekken.:)

Bekijk bijlage 303903

10. raldaellen

@Dees leuk zo'n schilderij met het eerste pakje! Hoe staat het met de voorbereidingen? Alles onder controle? ;)

@Ambon leuke foto hoor! Gezellig zo'n meidemiddagje!

Jullie nog tips voor hoe ik de kinderstoel leuk kan opknappen? het hout is nou toch wel erg kaal aan het worden...zat al te denken hem wit te verfen en het blad met schoolbordverf....kom maar op met ideeen :)

Bijna carnaval....zucht, ik hou er niet zo van, maar goed Djenn loopt zaterdag met school mee in de optocht. dinsdag carnaval op school, en dan smiddags foekepotten. Volgende week manlief jarig. 35 word hij alweer. tijd vliegt! :) Nou even gauw mijn thee opdrinken, de was doen en weer op naar het zwembad! Vanavond naar school bijeenkomst of de kinderen uit groep 4 wel of niet op kamp gaan. Ben benieuwd!

Met Yoaz gaat het redelijk, hij is flink verkouden en komt er niet zo best door, bij het ademen hoor je ook zo'n rocheltje..zit te twijfelen voor een huisarts bezoekje. heb altijd het idee dat je daar zo weer afgescheept word met: Hoort er bij mevr. Afijn we zullen zien. Het kost ons nu wel de slaap..
    Fijne dag!

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, aan mij kun je zulke dingen beter niet vragen. Ik ben heel goed in dingen in elkaar zetten maar niet in het opknappen van meubilair. Misschien eerst schuren, dan in de grondverf en dan aflakken? Voor het blad kan schoolbordverf inderdaad leuk zijn zodat hij erop kan tekenen. Maar kan het ook wel tegen etensresten die erop komen?

Jada was 2 weken terug erg verkouden en aan het hoesten maar ben niet naar de ha geweest. Heb vaak neusspray ingesporten en Luuf gesmeerd en met Zwitsal Ademvrij gewassen. Het ging vanzelf over. Maar als je er ongerust over bent dan kun je altijd bellen met de doktersassistente.

@all: ik had deze week gehoord dat ze in Emmen op dit moment geen secretaresses meer nodig zijn in het ziekenhuis. Ze had mijn sollicitatie doorgestuurd naar het ziekenhuis in mijn woonplaats en ik zag vanmorgen een mailtje dat ik volgende week op gesprek mag komen bij de invalpool. Ze doen dat alleen als ze een plekje hebben dus ik ben helemaal blij!! Oja van Emmen hoorde ik dat als ik hier een contract krijg en ze hebben even geen werk voor mij en in Emmen wel dat ik dan ook in Emmen mag werken. Ziet er volgens mij wel gunstig uit. Ik hoop dat ik voor 2 à 3 dagen per week aan het werk kan. Liever niet meer.

Zometeen als Jada wakker is gaan we naar mijn vriendin. Haar vriend gaat Jada en hun zoontje op de foto zetten. Ik wil ook een leuke foto van haar alleen. Dan kan ik die op de uitnodigingskaartje zetten. Het kaartje heb ik verder klaar.

Fijne dag jullie!!

@Ballie, ben je nog wel hier op het forum? Ik ben benieuwd hoe het met je is.

12. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @raldaellen, de boodschappen zoals drinken zijn al in huis. Omdat het carnaval is zijn veel winkels dicht of eerder gesloten. Vandaar dat we nu al alles in huis hebben gehaald. Mijn man neemt maandag nog de laatste restjes mee, hij werkt in de supermarkt.
    Verder alles onder controle:D hihi. Merk wel dat ik zenuwen heb of ik alles heb enzo. En vind het van de ene kant ook heel erg onwerkelijk. Gewoon 1 jaar wordt hij al!!
    Beterschap met je kleine man! Ik probeer ook altijd zo lang mogelijk weg te blijven bij de kinderarts, maar bij een rochel zou ik wel langs gaan.
    Wat ene leuk idee van de stoel met schoolbordkrijt!

@ambon, wow dat zou super zijn!! Heel veel succes al met het gesprek! Is dat voor jou ver weg, Emmen?
    Hoe zijn de foto's geworden?

Ben blij dat ik morgen even vrij heb. Even een beetje bijslapen mits zoonlief dat toelaat. Heb een spierontsteking in mijn nek/schouder en dat vergt een hoop energie van me. En dan ook nog eens een verjaardag organiseren.
    Gisteren besloten om een reunie te houden met alle ouders en hun kindjes van de couveuseafdeling. Vind het erg leuk om dan iedereen weer terug te zien!

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    dees, heb je genoten van je vrije dag?

Dank je wel. Emmen is 30 minuten rijden vanaf mijn huis.
    Jada had niet veel zin om te lachen naar de fotograaf. Zij heeft hem ook nog niet zo vaak gezien omdat hij vaak aan het werk is als wij bij elkaar komen. Dus ik neem toch maar een foto die ik vorige week van haar gemaakt hebt toen ze in de kinderstoel zat. In Paint heb ik de kinderstoel helemaal laten verdwijnen. Is wel mooi geworden en nu heb ik de kaartjes besteld!!

Wanneer vieren jullie het feestje van Milan? Is wel spannend hè? Je wilt het gewoon perfect voorbereiden. Ik heb vandaag nog even serveerschalen gehaald bij de Action en gisteren een kleine spandoek besteld via Vistaprint hahaha. Nu nog een opblaasbare 1 van bij xenos en dan heb ik alle versiering in huis.

Wat voor hapjes doe jij? Gewoon NL, zoals kaas, worst, komkommer, chips en nootjes?
    Ik zit te denken om ook spekkies en roze tomsoesjes op tafel te zetten.

Raldaellen, heb jij nog een goede/leuke aanrader voor kinderen van 2 - 8 jaar om op tafel te zetten?

14. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Het was nog hectisch. hihi Meneer heeft vanaf woensdagavond 19.00uur doorgeslapen tot gisterochtend 8.00uur. Normaal krijgt hij altijd een flesje nog rond 20.00uur ivm de medicijnen.
    Dus hij wilde niet echt meer gaan slapen en ben dus maar naar de stad gegaan. Pampers gaan halen enz. Als het goed is heb ik alles nu in huis.

Wij vieren op de dag zelf het feestje, aanstaande dinsdag dus. Omdat carnaval is hebben heel veel mensen vrij. Dus dat scheelt wel. Ik heb taart en tegen de avond maak ik broodje zuurvlees (stoofvlees). Om 20.00uur is het feestje afgelopen. Maar heb wat borrelnootjes voor op de tafel en voor de kindjes kleine zakjes snoep.
    Oh ik heb ook zo'n spandoek en die opblaasbare 1!! :D
    Spannend he, althans dat vind ik wel....

Ben benieuwd naar je uitnodiging. haha die foto's, als je wilt dat ze lachen doen ze het niet. en dan een paar minuten erna is het een big smile...
    Fijn weekend allemaal.
    Alaaf!! We gaan zondag met Milan naar de optocht mits het droog is.

15. raldaellen

@Ambon op momenten dat ze moeten lachen.....Hahaha! Voor kinderen van 2 tot 8...hier is toch wel chips iets heeeeel speciaals. zelfs voor kleintjes soms al, maar dan wel nibbits.
    komkommer en snoeptomaatjes gaan ook wel goed net als kaas.

@Dees Hoe groot is je spandoek? En wat staat erop? Wat gaat de tijd toch hard he! Alweer bijna 1 jaar! Wat kun je dan veel meemaken in een jaar he, Ga je verder nog carnaval vieren? Wij gaan vandaag kinderoptocht kijken, Djenn die loopt mee met school, zondag gaan we de grote optocht kijken mits het weer het toelaat.

Toch de ha vande week gebeld, kon absoluut niet komen zei de assistent, want het zit voor de komende twee dagen al helemaal vol, geef maar een zetpil...:S DAT KRIJGT HIJ AL! AARG! Dan zet u het bedje maar omhoog..Ja Handig ALs zich elke keer omdraait en steeds andersom in bed ligt...nou belt u na het weekend maar weer hoor, en haal maar een neusspray voor baby's met xylometazoline....nouja. Ben nog nooit zo afgescheept! Maar hij rochelt nog steeds, hoewel hij wel beter slaapt met de neusspray.

Goed Weekend!

16. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @raldaellen, jee die had wel hele goede zin. Ik zou naar huisartsenpost gaan. Het zijn wel babytjes. Af en toe zou je ze toch wat kunnen doen bij die dokters :(.
    Hoop dat het snel overgaat!
    Ik heb er ballonnen op laten drukken met zijn naam en happy birthday. In de ballon kan ik het cijfer van zijn jaar plakken. Zo heb ik er nog jarenlang plezier van.
    Nee dat was "vroeger" dat we 5 dagen lang feest vierden, nu is het lekker naar de optocht, dan naar pap en daar een lekkere "nonnevot" eten en erna voor de mannen zuurvlees.

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1657 ambonmanise, 9 feb 2013
    Laatst bewerkt: 9 feb 2013
    dees, wel fijn dat Milan zo lang heeft doorgeslapen. Jammer dat hij dan nog medicatie moet hebben. Kan hij dat niet al om 19 uur krijgen?

Wordt wel een latertje dus dinsdag. Hoe doe je dat met Milan? Breng je die dan wel om 19 uur naar bed toe?
    Verwacht je veel mensen?
    Heb je die zakjes snoep zelf gemaakt?

Ik heb de kaartjes gisteren gekregen. Omdat het ansichtkaartjes zijn met een foto van Jada erop heb ik ze allemaal in een envelop gedaan omdat er wel adresgegevens achterop staan en onze tel.nr. Ik zal het kaartje nog wel scannen zodat je de voorkant kan zien. Hij is echt leuk geworden.

Wij doen het feestje van 14.30 - 17.30 uur op zaterdagmiddag. Jada is op Goede Vrijdag jarig maar de meeste mensen moeten dan wel werken. Wij vieren het in een zaaltje. Ik hoop wel dat ze van te voren wil gaan slapen. Nu slaapt ze 's morgens nog van 10.45 - 11.30 en aan het eind van de middag nog een keer.

Raldaellen, wat een rare reactie van de doktersassistente. Gelukkig maar dat de neusspray wel verlichting geeft. Als hij volgende week nog rochelt, zou ik weer bellen.

@all: wij hebben gisteren controle gehad van de helm. Het zag er goed uit en Jada mag nu de helm af. Over 6 weken moeten we terugkomen voor een definitieve meting. Het is erg leuk om haar nu zonder helm te zien. Volgens mij mist ze de helm wel een beetje, ze zit vaak aan haar hoofdje te voelen en trekt dan aan haar haartjes.

Dit is onze spandoek:
    Bekijk bijlage 305166

Deze leek mij wel leuk voor de eerste jaren.
    Weten jullie ook hoe je die vast kan maken? Ik heb een doek voor binnen.
    Ik heb er 4 plakringen bij.

Bekijk bijlage 305177

18. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, we geven de medicatie nu al met avondeten, mocht hij doorslapen dan heeft hij dat tenminste gehad.
    Milan gaat tussentijds eventjes naar bed toe. Maar het bezoek komt niet allemaal tegelijkertijd. Er komen ongeveer 20 mensen.
    Nee die zakjes snoep heb ik kant en klaar in de winkel gekocht. Zijn die van de haribo. Daarbij hebben we gisteren zoveel snoep en zakjes chips met de optocht bij elkaar geraapt dat ik dat ook nog voor de kindjes heb:).
    Wat een leuk spandoek!!
    Ik heb er met de perforator gaatjes in gemaakt en daar een touw doorheen gehaald.
    Wat goed van haar helmpje!! Zal idd wel raar voor haar zijn. Maar super nieuws!

@all, de taarten zijn gebakken, die ga ik nu vullen en bekleden. Alles is al gepoetst en vanavond gaan we versieren!!
    Morgen is het gewoon al zover! :$

Fijne dag allemaal!!

19. raldaellen

Leuk spandoek! EN nee geen ervaring mee hoe je die op kan hangen..! Wat fijn dat het helmpje afmag zeg! Ze zal er wel weer even aan moeten wennen.

@Dees morgen al weer! Tijd vliegt voorbij. ik wens jullie een hele fijne dag morgen! Hoe vond Milan de optocht? Vond hij het leuk? Of te veel harde geluieden? Hoe gaat je taart eruit zien? Ben je er net zo druk mee, als sommige taarten die ik zie? Of toch de iets gemakkelijker versie?

@All Toch maar weer gebeld vanmorgen, aangezien hij de hele nacht zielig heeft gehuild. mocht nou toch wel even komen, ruim een uur in de wachtkamer gezeten :( Spoedgeval tussendoor....Nouja kan gebeuren. Yoaz vond het wel gezellig in de wachtkamer Haha!
    Dubbele middenoorontsteking, en het hoesten kon hij niets vinden, mocht het aanhouden word hij doorverwezen naar de Ka. Maar we wachten eerst het kuurtje af, wie weet dat het helpt.

fijne dag!

20. raldaellen

Milan!! Hoera!! 1 Jaar alweer! Van harte gefeliciteerd dat je maar een grote vent mag worden!

@Dees en man(vriend) Gefeliciteerd met jullie Zoon! Leuke dag gehad??

Deel Deze Pagina