Eind april 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livelife, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Leuk, Leuk leuk! Super zo'n taart!! Ik wou dat ik daar het geduld voor had... :( Haha!
    Tactisch aangepakt zo met een facebook site. Kunnen ze zelf bepalen hoe of wat!

@Ambon ja Zwemmen ging naast het voetballen. Met een boel energie teveel was dit prima te doen :) We hadden een licht eiken laminaat, nu hebben we antiek grenen, ben er zo blij mee!!
    Haha! Hij gooit alles van zich af, en als hem ets niet aan staat begint hij te gillen of te schreeuwen, niet huilen maar echt schreeuwen! Tis me er eentje, Hij kan bij de vensterbank dus wil alles er uit gooien. Alles moet op de grond....

Vandaag 10 minuten gesprek gehad, en een tevreden juf gehoord! Met de medicatie doet hij het super! Hij blijft wel teuten, maar kan zich enigzins concentreren op zijn werkjes, een pak van mijn hart! Voor lopig kan hij zo door!

Ik heb de kinderstoel in de verf gezet en ga er zometeen een uiltje op spuiten.....op hoop van zegen :)
    Fijne avond!!

2. raldaellen

@Ambon hoe bevalt het werken??

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi meiden,

hoe gaat het met jullie?
    sorry dat ik even afwezig was. Heb een drukke week en weekend achter de rug.
    Vrijdag moesten we naar het cb. Jada kreeg prikjes en had er 's avonds behoorlijk last van.
    Ze weegt nu 7400 gram en is 71 cm. Ze zei die dag 3x 'zitten'. Ze gilt nu ook af en toe. En ze probeert mee te zingen op haar manier als wij aan het zingen zijn. hahaha, erg leuk!!

Zondag hadden we het grote feest van het zoontje van mijn vriendin die 1 is geworden. Het was in een grote zaal en er waren meer dan 50 mensen. Hij is ongelooflijk goed verwend. Ze hoeft het hele jaar geen speelgoed meer te kopen.

Gisteren had ik op het werk een tussentijdse evaluatie. Gelukkig waren ze positief. 's avonds kom ik best wel moe thuis. 's morgens nieuwe taken leren en 's middags spreekuur draaien. Vanavond dus ook niet wezen sporten omdat ik zo'n hoofdpijn had.

Raldaellen, hoe is de kinderstoel geworden? Heb je er een foto van?

Dees, wat super dat je nu allemaal bestellingen krijgt om taarten te maken!!
    Die van Nijntje was ook erg mooi. Ben je daar lang mee bezig geweest?

4. raldaellen

@Ambon Al klaar voor de eerste verjaardag?? Hoe gaan jullie het vieren? Bijna! Wat is het jaar hard gegaan he!

Nee ik heb geen foto, zal er eens een maken morgen. Hier Djenn bijna jarig, 8 jaar alweer. weet het nog als de dag van gister dat ik bevallen ben....zucht...kleintjes worden groot! Ga voor hem een voetbaltaart maken, voor het eerst!! Haha! heb er al een geprobeerd en hij was en lekker, en mooi geworden dus dat komt wel goed!

Yoaz gaat ook lekker, hij is aan de diarree, oorpijn en een vreselijke loopneus, maar verder goed te pas! Hij kan sinds eergisteren de trap op! :$ohooooh....word hem goed in de gaten houden :D

Goed ik ga weer verder voetbal kijken!
    Fijn weekend!

@Dees Hoe is het???

5. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hee meiden,

Sorry ben even een tijdje niet erop geweest. Vandaag een zware dag achter de rug. De moeder van mijn beste vriendin gecremeerd. Dus er hebben zich weer een hoop filmpjes afgespeeld.
    Verder ben ik erg druk met het regelen van de reunie.
    Heb verschillende grote bedrijven aangeschreven voor een goodiebag te vullen. Nestle en Optimax werken mee. De rest is niets.
    Wel jammer, maar komt goed!
    Aan de taart van Nijntje ben ik zo'n 2 uurtjes bezig geweest.
    Het afwerken en versieren is het meeste werk.

@raldaellen, dus jullie hebben al een voorproefje van de taart gehad? haha.
    Arme Yoaz, hopelijk is hij snel beter! Dat wordt hem idd goed in de gaten houden...oh wat gaat het snel!!

@ambon, fijn dat je nieuwe baan je zo goed bevalt! En dat hun ook tevreden zijn.
    Haha die kleintjes worden dus goed verwend. Wij hebben een aantal kadootjes aan de kant gelegd. Bewaren we voor Sinterklaas of Kerst. Het manneke heeft er nu toch nog geen besef van wat hij krijgt.

Ik ga snel verder met koken...we hebben vanavond de verjaardag van mijn man...ook nog. Lekker tegenstrijdig met vanmiddag..tja zo is het leven zullen we maar zeggen.
    Fijn weekend.

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #1686 ambonmanise, 23 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2013
    raldaellen, wat een leuk idee om een voetbaltaart te maken voor je zoon. Wanneer is hij jarig? Wat geven jullie hem voor zijn verjaardag?

Oh oh die Yoaz!! Heb je ook een traphekje ervoor? Kan hij ook al lopen?
    Hoe is het nu met hem? Al weer wat beter?

Dees, gecondoleerd. Wat heftig om dit opnieuw mee te maken. Hopelijk kun je je vriendin goed tot steun zijn.
    Misschien ben je er vanavond niet zo bij met je hoofd op het feestje van je man maar hij en anderen zullen dat vast wel begrijpen. In elk geval gefeliciteerd met je man.

Jammer dat je nog niet zoveel respons hebt van bedrijven.
    Wat willen jullie door hen laten bekostigen dan?

Volgende week vrijdag is ze jarig. Dan krijgt ze haar cadeau van ons en gaan we haar verjaardagstaart ophalen en dan drinken halen voor haar feestje zaterdags. 's middags zullen we pisang goreng gaan maken. De versieringen heb ik in huis en de zakjes voor de kids heb ik ook klaargemaakt met een bellenblaas, een grote paasei, een middelgrote paasei en 2 verschillende zakjes snoep.
    Voor de kinderen rond 1 jaar heb ik een doosje rozijntjes, een verpakte babykoekje en een knijpfruit erin. Ik wil nog even bij de Action kijken voor een badeendje o.i.d.

Gisteren controle bij de kinderarts gehad. Alles was goed met ons meisje dus we hoeven niet meer terug te komen. 's middags hadden we de definitieve meting van proreva en haar hoofdje is nog 2% ronder geworden. Dus helemaal klaar met alle controles.

Vanmorgen werd ze wakker en spuugde ze slijm eruit. De rest van de dag heeft ze alle eten en drinken eruit gespuugd. Ook geen plasluiers (behalve 1 van afgelopen nacht) en ontlasting gehad. Haar temperatuur was gezakt van 36,0 naar 35,7. Daarop de huisartsenpost gebeld en we mochten direct komen. Hebben wel een uur gewacht voordat we aan de beurt waren. De arts vond haar buikje rommelen en Jada had nog wel traantjes (want ik moest haar nog eenmaal temperaturen en nu was hij 36,1) en haar mond was ook nog wat vochtig. We hebben het advies gekregen om haar op een lepeltje wat water te geven. Als er na 15 min. niets uitkomt mogen we slappe thee proberen. Maar nog geen eten, vocht is belangrijker.
    We zullen zien hoe het vanavond gaat.

Fijn weekend allemaal!

7. raldaellen

@ Dees vreselijk! Gecondoleerd! Kan me voorstellen dat je niet zo veel zin hebt in een verjaardagsfeestje van je man! (toch gefeliciteerd met hem!) Was ze ziek? Of was het onverwachts?

Wat leuk dat Nestle dat wel doet! Wat doen ze? en wat is optimax? Nooit van gehoord...?

Hoe is het met Milan?

@Ambon Djenn is 31 maart jarig, eerste paasdag. Hij krijgt van ons een nintendo ds. (via mp ;) ) en een doos Knexx ook via mp. Ze waren allebei zgan, en idd ze zijn zo goed als nieuwd de knexx zit zelfs nog in de verpakking!!
    Yoaz geeft hem een Yoyo. :)

Geven jullie een groot feest? Zaaltje gehuurd? Hoe gaat het nu met Jada?

Yoaz vanmorgen alles uitgespuugd.. :( vanmiddag knapte hij echter weer een beetje op. vanavond was het weer alleen maar brullen. Ik heb hem Ors gegeven vandaag. je weet maar nooit! Baat het niet.....schaad het niet!

Fijne avond

8. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @ambon, hoe is het met jada gegaan vannacht? Hoop dat ze zich snel beter voelt. En dat het zo goed is gegaan met haar hoofdje! Super. Krijgen jullie hier nu nog een nacontrole van of is het zo helemaal in orde.
    Oh en wat gaat het snel. Vrijdag al!! Ik keek er ontzettend naar uit, en de dag ging zo snel voorbij haha. Maar die gezichtjes als ze taart zien en het kaarsje vergeet ik nooit meer..
    Ik vraag om kleinigheidjes, vaak een proefmonstertje wat ze weggeven. Van Nestle krijg ik vaak een nieuwsbrief thuis en zit er soms een kleinigheidje in bijv een fruitreepje.

@raldaellen, arme yoaz! Ors is voor uitdrogen he? Heb je dat speciaal voor kleine kindjes? Of maakt dat niks uit?
    En wat wordt die Djenn verwend zeg!;) Wel super dat je dit zo via marktplaats hebt kunnen vinden. En nog zo goed uitziet.
    Mijn schoonmoeder heeft afgelopen week een heel pakket V-tech gekocht via mp. Het ziet er allemaal nieuw uit voor maar 30 euro. Terwijl 1 ding al in de winkel 30 euro kost.

De moeder van mijjn vriendin heeft in november, na lang sukkelen bij de huisarts die zei dat het een verkoudheid was, te horen gekregen dat ze longkanker had met uitzaaingen door haar hele lichaam.
    2 weken geleden heeft ze besloten om een soort van euthanasie te krijgen. Een soort van slaapmiddel die je in diepe coma legt en uiteindelijk van inslaapt. De kanker had zich in de luchtpijp genesteld waardoor ze langzaam zou stikken en dat wilde ze niet.

Nestle geeft ons proefpakje van een fruitreepje. Optimax is een voedingssupplement. Een soort van vitamine kauwtabletje voor kindjes. Ik kreeg het gisteren al per post. Er zaten folders in, kauwtabletjes en nog een verrassing...van die kubusjes waar zo'n kleine balletje in zit. Ik stond er echt van te kijken. Super leuk!

Met Milan gaat het goed. zijn nog bij de dokter geweest met hem ivm het hoesten van slijm en het moeilijk poepen. Hoesten kwam waarschijnlijk door de melk was geen verkoudheid. (is nu ook weg). En hij heeft een klein scheurtje bij zijn anusje. Hier hebben we een zalf voor gekregen die dit een beetje verdoofd. We zijn hem roosvice laxo aan het geven zodat de ontasting iets dunner wordt, en het helpt. Hij schreeuwt het niet meer uit van de pijn als hij gepoept heeft of is aan het poepen. GElukkig maar.
    15 april moeten we weer terug naar het Nazorg Buro (CB, fysio en kinderarts.)
    fijne zondag!

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hoi meiden,

Vanmorgen was haar temperatuur ineens opgelopen tot 38.7 en rond 12 uur zelfs 39.2. Vanaf dat moment kreeg ze ineens diarree. Om de 2 uur zat ze er helemaal onder en konden we haar weer verschonen. Op een gegeven moment werden haar handen en voeten paarblauw en heel koud.
    We mochten weer bij de huisartsenpost langskomen, die dachten aan een hersenvliesontsteking door die grote temperatuurverschillen. Maar omdat ze haar nekje wel bewoog heeft ze dit niet. Waarschijnlijk een buikgriep of virus.
    We moesten haar nu een zetpil geven en Roosvicee Stop. Omdat de winkels hier niet open zijn op zondag kon ik niet die Roosvicee halen bij de drogist of apotheek. Ik heb maar een banaan gegeven en 2 x een zetpil. Ik hoop maar dat het nu wat beter zal gaan met haar en dat wij allemaal een beetje kunnen slapen.

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    vanmorgen Jada bij mijn moeder gebracht zodat ik naar mijn werk kon. Om 11 uur had ze nog steeds niet geslapen en de hele tijd gehuild. Ik ben Jada gaan ophalen en heb haar meegenomen naar huis. Op bed gelegd om te slapen maar ze wou alleen tegen mij aan liggen. Net voor 14 uur kwam mijn man thuis en ben ik weer naar het werk gegaan. Ze waren wel verbaasd om mij te zien maar ik wil mij ook van mijn beste kant laten zien zolang ik nog in mijn proefperiode zit.
    Ze zat de hele dag met haar mondje open. Er komen volgens mij hoektanden aan of kiezen. Ik zie ook veel bobbels op haar kaken. Ik hoop maar dat er gauw wat doorkomt zodat het tandvlees weer wat tot rust komt.

11. raldaellen

@AMbon hoe is het nu? Zijn er al tandjes bij? Hoeveel heeft ze er nu?

Yoaz heeft vanacht eindelijk weer redelijk geslapen....pff slopend hoor! Hij werd om 3.00 wakker, heb hem toen maar een flesje gegeven en sliep weer verder tot 7.15! Lekker hoor, jammer dat we er uit moesten :)

Verder is er vandaag schoolfotograaf, ben benieuwd! En heerst er bij zowel moeder als zoon: verjaardagsstress!! Zucht....Zou het toch fijn zijn als ik mijn kop er eens bij kon houden! :D

Goed, ik ga de raamtekening maar eens verwijderen, fijne dag!!

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    vanmiddag naar eigen ha geweest en van hem zetpillen, Domperidon, gekregen voor de diarree en de buikkrampen. Dit moet nu binnen 2 dagen over zijn. Het is vreselijk om haar hetzien lijden, ze schreeuwt het uit van de pijn. Van de ha in het ziekenhuis afgelopen weekend moesten we haar gewone paracetamolzetpillen geven maar mijn ha zei dat dat niet helpt bij diarree en dat die ha in het ziekenhuis deze Domperidon ook aan ons had mee kunnen geven. Dan was ze er al vanaf geweest. Helaas, we hebben nog goede hoop dat ze vrijdag aan de betere hand is zodat we zaterdag haar verjaardag kunnen vieren. We blijven duimen!!!

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    vandaag de zetpillen gebruikt. Ze heeft nu maar 2 x diarree gehad. De afgelopen dagen was dit veel vaker.
    Ook had ze vandaag geen buikkrampen. Hopelijk wordt haar maagje nu rustiger. Ze heeft zelfs al een rijstwafeltje gehad en wat fruit.

Hoe is het met jullie?!?!

14. raldaellen

Hoera!! 1 Jaar!! Wat een mijlpaal! Van harte gefeliciteerd! Fijne dag gewenst, vandaag en morgen!

Hoe is het met de buikklachten? Al weer over? Het is een hardnekkig virusje/bacterie.

Hier nog steeds verjaardagsstress....vooral bij zoonlief...AAARG! Even een rolletje behang kopen kijken of we hem erachter kunnen plakken!

Afijn, gaat wel weer over.
    Fijn weekend, goed pasen!

15. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, het ging vandaag erg goed. Geen diarree en buikkrampen gehad. Ze wou weer wat eten en drinken ging beter. Ze heeft zelfs beetje gekropen vanmiddag.

Wij hebben de taart vanmiddag opgehaald bij een collega van mijn man. O, wat is die mooi geworden. Haar naam staat erop en een grote kroon en staf. Helaas geen foto van kunnen maken. Toen we thuis kwamen was het al donker. Hij staat nu in de schuur. Morgen maak ik een foto en zal hem hier ook even plaatsen.
    Morgenvroeg nog pisang goreng maken. Mijn moeder maakt de hollandse hapjes en een kennis van ons heeft vandaag lemper en surabaya cake gemaakt.
    Ik heb bij de action nog kleurplaten en potloden en stiften gehaald voor de kinderen. Bij de zaal is wel een speeltuin maar het is te koud weer dus we houden 1 tafel vrij voor de kinderen.

Dit heeft ze vandaag van ons gekregen:

Bekijk bijlage 315559

Ze vond het heel interessant en leuk om het papier eraf te halen.

16. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Ambon, Van harte gefeliciteerd met de kleine meid!!! 1dagje te laat sorry:) Hopelijk hebben jullie gisteren een super dag gehad en vandaag ook!!!

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    We hebben vanmiddag een heel leuk feestje gehad. Mijn man en zijn kameraad hadden de zaal mooi versierd. Jada moest even wennen toen ze al die mensen zag maar later begon ze los te komen. Ze heeft haar 1e taartje geproefd en smikkelde er goed van. Ze is goed verwend met kadootjes die wij graag wilden hebben. Is toch handig zo'n link op de uitnodigingskaart te zetten. De kinderen waren erg verrast dat ik een speelhoekje had gemaakt met kleurplaten en potloden en snoepjes op tafel. Bij het weggaan heb ik ze een zakje met snoep en een bellenblaas meegegeven. Daaraan een labeltje met hun naam erop en een foto van Jada. Iedereen vond dat erg leuk gedaan.
    Jada is nu wel een beetje onrustig met slapen. Wordt elk uur wakker om te kijken of wij er nog zijn. Snel troosten en weer in bed leggen. Ik ben bovenal blij dat ze weer beter is en dat we alles hebben door laten gaan.

Dit waren de verjaardagstaart en haar meptaartje:

Bekijk bijlage 315771 Bekijk bijlage 315772

18. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
  19. raldaellen

Zo! Ze is goed verwent hoor!! Leuk, kon ze nog een beetje in slaap komen s'avonds?

Wij hadden gisteren Djenn jarig, 8 jaar alweer, yoaz is er nu nog van aan het bijkomen, slecht slapen. enz.

Verder nog naar het paasvuur geweest met Djenn en een paar neefjes. Ze vonden het machtig interresant, maar ook een beetje eng!

Dees hoe staat het met de voorbereiding? of is de reunie al geweest?

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    raldaellen, nog van harte gefeliciteerd met je grote zoon!!
    Hebben jullie een mooie verjaardag gehad?
    Wat vond hij van zijn cadeaus?

De nichtjes van Jada gingen haar kadootjes open maken en Jada zat op de grond te kijken naar al het papier wat rond ging en de kadootjes die ze haar lieten zien. Iedereen moest lachen dat
    de kinderen het zo geweldig vonden om alles open te maken. Volgend jaar kan ze het vast zelf doen. De taart vond ze ook erg lekker en de slagroom die erin zat ook. Verder heeft ze alleen maar nibbits gegeten (die ringetjes). Ze trok zo het hele schaaltje naar haar toe ;). Ik was al heel blij dat ze weer goed dronk en at.

's avonds was ze wel een beetje onrustig. Elk uur wakker en paar keer flesje melk gegeven. 's nachts heeft ze goed door geslapen.

Zondagmiddag naar de verjaardag van mijn vader geweest. En gisteren even naar de schaapskooi.

Afgelopen donderdag had ik weer een evaluatie op mijn werk en over 3 weken doen we er weer één omdat ik in deze korte tijd nog lang niet alles kan weten. Mijn collega's zeggen dat het wel een jaar kan duren.
    Maar ik wil niet voor het flexbureau blijven werken met een 0-urencontract. Daarom heb ik gereageerd op een interne vacature voor medisch secretaresse in het ziekenhuis bij afdeling gynaecologie voor 24 uur. En nu mag ik donderdag om 17 uur op gesprek komen.
    Heb ik gesprek met: P&O adviseur, teamleider, gynaecoloog en de 2 medisch secretaresses...
    Help!! Wat een comité. Doodeng!!

Deel Deze Pagina